ELATUSMAKSUISTA

Onkos elatusmaksujen määrä rahassa paljon jos saa/ tai joutuu maksamaan yhdestä lapsesta 200 euroa?? Minusta ei! Oletteko miettineet sitä että yleensä lapsi/lapset jäävät äidille ja joka tienaa yleensä kaikkein vähiten josko on ehtinyt työelämään ollenkaan.
Esim. Mies ryyppää ja kerää irtopirkkoja, harrastaa, käy töissä(tienaa hyvin 2500 e/kk ),on hyvin vähän yleensäkään kotona hoitamassa lapsia tai yleensäkään kotihommia. Vaimo on pirullinen ja hakee eroa. Silmät aukeaa isällä vaatii tapaamisoikeuksia ja pieniä elareita 2 lapsesta. Äiti muuttaa vuokralle, koti lainoineen jää isälle kun äidin tulot on luokkaa kotihoidontuki, lapsilisat ja valtion elatusmaksu.(karkea arvio 400+280+240=920). NO SITTEN Äiti maksaa vuokraa 3h+k asunnosta asumistukie jälkeen 450e, sähkölaskua 30e,vesimaksua 30e, on puhelinlasku,telkkarilupa, vakuutusmaksua ja kaikki mitä normaaliin elämään kuuluu. Ja kaikkien näiden menojen jälkeen pitäisi sitten vielä olla rahaa terveelliseen ruokaaan ja kasvaville lapsille vaatteet. Harrastuksista ei voi kuin unelmoida.
 
no riippuu tosiaan tulosita, mun mies ei kyllä hanki tuota 2500e kk:ssa! ja mun mielestä tuo kotiin jääminen on oikeestaan oma valinta, siitä ei voi sakottaa etävanhempaa, sillä totuushan on se että vaikka menee töihin, on hoitomaksut niin paremmin siitä käteen jää..minulla ei ainakaan yksinkertaisesti ole varaa jäädä kotihoidontuelle, sillä tällöin meillä ei olisi varaa syödä mitään ruokaa, eikä minun tuloni edes riittäisi asumiskuluissa omaan osaani!

ei meilläkään jää mitään säästöön,semmosta se on..

mutta ei kai tuo 200e nyt hirveitä ole, mutta tottakai on myös otettava ne isänkin tulot ja asumis ym menot huomioon!! hänhän ei saa mitään tukia, kun käy töissä, ja kumminkin hänelläkin oltava edes jonkinsortin olosuhteet missä lastaan tapaa!
 
Ei kaikki eronneet miehet ole juoppoja sinkkuja!
Meillä mies maksaa 200e elareita lapsestaan. Minulla tyttö josta saan 118e!! Meillä yhteinen poika ja vauva taas tulossa helmikuussa. Ei se raha meillä puussa kasva. Minusta tuo 200e on iso summa.
 
Just joo..ja miehellähän ei ole ollenkaan mitään kuluja.. :kieh:
Ihan samat asumiskustannukset miehilläkin.. asuntovelka, vakuutukset, sähköt, vedet..ym ja elarit päälle jotka toki maksan mielelläni.
Tietysti käyn myös välillä kapakissa ja joskus joku irtopirkkokin osuu matkaan... kauheaa sentään.
:kieh:
 
noilla tuloillakin. 160-190? olisi se sopiva määrä. Erosin lasten isästä kerran aikasemmin ja sillä oli sillon samaiset 2500? tulot ja silloin lastenvalvoja sanoi tuon haarukan.Nyt tulot on vain 1600-1800 ja elarit sovittiin 150?/kk.Ei oo valittanut elareista, koska tietää et tiukkaa on mulla muutenkin ja senkin tietää että kun opiskelujen jälkeen lähden töihin niin sitten lasketaan elarit minimiin. Mä en ota kun sen minkä tarvitsen. Toki sulla tulee olemaan tiukkaa, mutta kyllä pärjäät. Ja hyvä vaan että eron tullessa olet lasten kanssa kotona, koska sua tarvitsevat silloin eniten. Turvallinen arki on hyvä säilyttää.Etkö saa kuntalisää hoitotukeen ja sisaruskorotusta toisesta lapsesta?Ja miten ihmeessä noin iso osa jää vuokrasta maksettavaksi?Vai asutko pääkaupunkiseudulla. Mulla on 3h ja keittiö, kaksi lasta(kohta kolme) ja vuokrasta jää 170? maksettavaksi asumistuen jälkeen. alkuperäinen vuokra on 613 euroa.Tsemiä kuitekin sulle ja halauksia!!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Minusta kaksisataa euroa yhdestä lapsesta on aika paljon. Suurinosa yh:sta saa minimin ja harvoin mennään 150 eur yli per lapsi. 2500 eur tulot eivät minusta nyt niin vallan suuret ole.
No sehän riippuu tietenkin siitä mikä on lapsen elatustarve. Joillekin lapsille tuo ei edes riitä jos on vaikka paljon sairauskuluja. Se mitä yleensä maksetaan ei ole mikään standardi vaan jokaiselle lasketaan oma.
 
Miulla neljä lasta,joista saan sen minimin 129e x 4 eli 516e,ja siitäkin mies maksaa 400 ja loppu tulee kunnalta.Ei oo leipä kovin levee,mut silti oon mieluummin lasten kanssa kotona.Ja onneksi on asumistuki (600e),jonka jälkeen vuokrasta jää maksettavaa 150e.Kotona on kummiskin ihan kivan näköstä,vaatteita löytää usein kirpparilta,eikä ruuastakaan oo ollu pulaa,vaikka kaupasta ei ihan kaikkee voi ostaakaan.Jos jotain sattuis,oltais ehkä ihmeessä...Ja tiiänpähän senkin,ettei elämä laveeta exälläkään.Pienistä tuloistaan maksaa elarit,vuokran,auton ja syödäkin pitää.Asumistukea ei tipu,koska elatusmaksuja ei oteta huomioon ja 400e on paljon pois tuloista!!!Itelläni ei oo ees ajokorttia,mut exälle annan rahaa auton kuluihin,kun sillä lapsia kuskaa,itelläni ei ois rahaa autoa ees pitää.

Jos pakollisten menojen jälkeen rahaa jää,sen voi kukin käyttää mielensä mukaan.Miulla se menee sanomalehteen,nettiin ja tv-lupaan!Jos jotain ostan,ostan lapsille.Exä muunmuassa tupakoi,mikä taitaa maksaa jonkun verran,mut eipä sitä vastoin ole tietsikkaa tai aamun lehteä :) Ja onpahan itekii ostanu lapsille joskus jotain,vaikka miulla ne elarit lasten kuluja varten :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Minusta kaksisataa euroa yhdestä lapsesta on aika paljon. Suurinosa yh:sta saa minimin ja harvoin mennään 150 eur yli per lapsi. 2500 eur tulot eivät minusta nyt niin vallan suuret ole.
No sehän riippuu tietenkin siitä mikä on lapsen elatustarve. Joillekin lapsille tuo ei edes riitä jos on vaikka paljon sairauskuluja. Se mitä yleensä maksetaan ei ole mikään standardi vaan jokaiselle lasketaan oma.
En väittänytkään summan olevan standardi. Kerroin vain mitä yleensä suomessa maksetaan. Ja myös oman mielipiteeni asiasta.

 
Käytiin tänään sopimassa mieheni kanssa elatusmaksun suuruudesta lastenvalvojan luona. Me sovittiin että 130 ?/kk plus sen että isä ostaa pojalle sen minkä hän tarvii esim. harrastuksiin. Se on minun mielestä kuitenkin aika iso summa kuukaudessa ja minä en halua olla ilkeä ja viedä isältä kaikki rahat että hänellä ei olisi varaa kunnon asumiseen missä oma poika saa vierailla ja yöpyä. Pitäähän isänkin saada ruokaa, maksaa vuokra ja tietysti niinkuin muilla iseillä on myös muita menoja. Ei voi vaatia että isä istuu kotona kun on töistä vapaa päivä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mamma79:
Käytiin tänään sopimassa mieheni kanssa elatusmaksun suuruudesta lastenvalvojan luona. Me sovittiin että 130 ?/kk plus sen että isä ostaa pojalle sen minkä hän tarvii esim. harrastuksiin. Se on minun mielestä kuitenkin aika iso summa kuukaudessa ja minä en halua olla ilkeä ja viedä isältä kaikki rahat että hänellä ei olisi varaa kunnon asumiseen missä oma poika saa vierailla ja yöpyä. Pitäähän isänkin saada ruokaa, maksaa vuokra ja tietysti niinkuin muilla iseillä on myös muita menoja. Ei voi vaatia että isä istuu kotona kun on töistä vapaa päivä.
ÖÖ no tuo isä taitaa olla työtön, eikös vaan? Isän kannattaa kysyä että sossu maksaisi isän puolesta tuon elarin, jotta hänelle jää rahaa ruokaan ja asuntoon. Kannattaa tosiaan laskettaa tulonsa ja maksukykynsä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja mamma79:
Käytiin tänään sopimassa mieheni kanssa elatusmaksun suuruudesta lastenvalvojan luona. Me sovittiin että 130 ?/kk plus sen että isä ostaa pojalle sen minkä hän tarvii esim. harrastuksiin. Se on minun mielestä kuitenkin aika iso summa kuukaudessa ja minä en halua olla ilkeä ja viedä isältä kaikki rahat että hänellä ei olisi varaa kunnon asumiseen missä oma poika saa vierailla ja yöpyä. Pitäähän isänkin saada ruokaa, maksaa vuokra ja tietysti niinkuin muilla iseillä on myös muita menoja. Ei voi vaatia että isä istuu kotona kun on töistä vapaa päivä.
ÖÖ no tuo isä taitaa olla työtön, eikös vaan? Isän kannattaa kysyä että sossu maksaisi isän puolesta tuon elarin, jotta hänelle jää rahaa ruokaan ja asuntoon. Kannattaa tosiaan laskettaa tulonsa ja maksukykynsä.
Misät sait sellaisen mielikuvan että isä olisi työtön? Eihän viestissä niin sanota...
 
Ajatelkaapa asiaa siltä kannalta jos olisitte elatusmaksuja maksavan miehen uusi puoliso. Olisiko kivaa jos mies maksaisi joka kuukausi rahaa exälleen, joka sitten laittaisi rahat vain itseensä. Sitten vielä kehtaisi ruinata joka kuukausi lisää rahaa. Mies maksaisi lasten vaatteet ja harrastukset ja lisäksi lapset olisivat miehen luona puolet kuukaudesta. Onko reilua että ex-vaimo saa lapsista yhteensä n. 500 euroa kk rahana, jonka lisäksi mies maksaa vielä vaatteet ja harrastukset?Mitä jää ex-vaimolle maksettavaksi????

Toisin sanoen olisiko mukavaa maksaa jollekin älykääpiölle lehmälle lapsista, jotka eivät edes ole omia??? Tosiasiahan on että perheessä rahat ovat yleensä yhteisiä ja miehen menot ovat aina pois myös vaimon rahoista ja toisin päin. Ajatelkaapa asiaa siis uusioperheen äidin kannalta.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiskä83:
Ajatelkaapa asiaa siltä kannalta jos olisitte elatusmaksuja maksavan miehen uusi puoliso. Olisiko kivaa jos mies maksaisi joka kuukausi rahaa exälleen, joka sitten laittaisi rahat vain itseensä. Sitten vielä kehtaisi ruinata joka kuukausi lisää rahaa. Mies maksaisi lasten vaatteet ja harrastukset ja lisäksi lapset olisivat miehen luona puolet kuukaudesta. Onko reilua että ex-vaimo saa lapsista yhteensä n. 500 euroa kk rahana, jonka lisäksi mies maksaa vielä vaatteet ja harrastukset?Mitä jää ex-vaimolle maksettavaksi????

Toisin sanoen olisiko mukavaa maksaa jollekin älykääpiölle lehmälle lapsista, jotka eivät edes ole omia??? Tosiasiahan on että perheessä rahat ovat yleensä yhteisiä ja miehen menot ovat aina pois myös vaimon rahoista ja toisin päin. Ajatelkaapa asiaa siis uusioperheen äidin kannalta.
NO just tyypillistä puhetta ns.äitipuolelta!!! HALOO. Sanoo yks yh jolle kunta maksaa elarin!
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiti7405:
Alkuperäinen kirjoittaja äiskä83:
Ajatelkaapa asiaa siltä kannalta jos olisitte elatusmaksuja maksavan miehen uusi puoliso. Olisiko kivaa jos mies maksaisi joka kuukausi rahaa exälleen, joka sitten laittaisi rahat vain itseensä. Sitten vielä kehtaisi ruinata joka kuukausi lisää rahaa. Mies maksaisi lasten vaatteet ja harrastukset ja lisäksi lapset olisivat miehen luona puolet kuukaudesta. Onko reilua että ex-vaimo saa lapsista yhteensä n. 500 euroa kk rahana, jonka lisäksi mies maksaa vielä vaatteet ja harrastukset?Mitä jää ex-vaimolle maksettavaksi????

Toisin sanoen olisiko mukavaa maksaa jollekin älykääpiölle lehmälle lapsista, jotka eivät edes ole omia??? Tosiasiahan on että perheessä rahat ovat yleensä yhteisiä ja miehen menot ovat aina pois myös vaimon rahoista ja toisin päin. Ajatelkaapa asiaa siis uusioperheen äidin kannalta.
NO just tyypillistä puhetta ns.äitipuolelta!!! HALOO. Sanoo yks yh jolle kunta maksaa elarin!
Niinpä....Sellaiselta,jolla itsellään ei ole lapsia :/

 
Alkuperäinen kirjoittaja Williviini:
Alkuperäinen kirjoittaja Peppari:
Alkuperäinen kirjoittaja mamma79:
Käytiin tänään sopimassa mieheni kanssa elatusmaksun suuruudesta lastenvalvojan luona. Me sovittiin että 130 ?/kk plus sen että isä ostaa pojalle sen minkä hän tarvii esim. harrastuksiin. Se on minun mielestä kuitenkin aika iso summa kuukaudessa ja minä en halua olla ilkeä ja viedä isältä kaikki rahat että hänellä ei olisi varaa kunnon asumiseen missä oma poika saa vierailla ja yöpyä. Pitäähän isänkin saada ruokaa, maksaa vuokra ja tietysti niinkuin muilla iseillä on myös muita menoja. Ei voi vaatia että isä istuu kotona kun on töistä vapaa päivä.
ÖÖ no tuo isä taitaa olla työtön, eikös vaan? Isän kannattaa kysyä että sossu maksaisi isän puolesta tuon elarin, jotta hänelle jää rahaa ruokaan ja asuntoon. Kannattaa tosiaan laskettaa tulonsa ja maksukykynsä.
Misät sait sellaisen mielikuvan että isä olisi työtön? Eihän viestissä niin sanota...
No tuli vain sellainen mielikuva ettei rahat tahdo riittää asuntoon ja ruokaan, että elari on kohtuuton tuloihin nähden...
 
Alkuperäinen kirjoittaja porkkanainen:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti7405:
Alkuperäinen kirjoittaja äiskä83:
Ajatelkaapa asiaa siltä kannalta jos olisitte elatusmaksuja maksavan miehen uusi puoliso. Olisiko kivaa jos mies maksaisi joka kuukausi rahaa exälleen, joka sitten laittaisi rahat vain itseensä. Sitten vielä kehtaisi ruinata joka kuukausi lisää rahaa. Mies maksaisi lasten vaatteet ja harrastukset ja lisäksi lapset olisivat miehen luona puolet kuukaudesta. Onko reilua että ex-vaimo saa lapsista yhteensä n. 500 euroa kk rahana, jonka lisäksi mies maksaa vielä vaatteet ja harrastukset?Mitä jää ex-vaimolle maksettavaksi????

Toisin sanoen olisiko mukavaa maksaa jollekin älykääpiölle lehmälle lapsista, jotka eivät edes ole omia??? Tosiasiahan on että perheessä rahat ovat yleensä yhteisiä ja miehen menot ovat aina pois myös vaimon rahoista ja toisin päin. Ajatelkaapa asiaa siis uusioperheen äidin kannalta.
NO just tyypillistä puhetta ns.äitipuolelta!!! HALOO. Sanoo yks yh jolle kunta maksaa elarin!
Niinpä....Sellaiselta,jolla itsellään ei ole lapsia :/
Mulla ON lapsia! Älkää olettako jos ette tiedä. Miehellä menee elatusmaksuihin niin paljon rahaa, ettei ole varaa ostaa muille lapsille mitään. Sanokaa onko se oikein?
 
No enpä mä tähän sano muutaku että sillä isällä on myös velvollisuuksia edellisiin lapsiin. Ja onko ne sun lapset tän kyseisen miehen. Tähän elämiseen menee myös rahaa eikä aina voi aatella maksaako esim. sähkölaskun jos on just niinä aikoina esim. maksaa ku elarit tulee ja jos lapsilisist tarvii maksaa jotain laskuja kun on pakko ja lisättävää löytyy et kyl ne kaikki rahat meil menee ainakin mei perheen elämiseen lähinnä siis lapsiin ja elämiseen. Sekavasti juu. Mut jos esim sulla on edellisestä liitosta lapsia ni ei tää mies oo niitten vuoks elatus velvollinen. Tokihan juu noi elaritki joskus voi joillakin olla isoja mut taitaa tulotki olla en noist niin tiiä ku saan siis kummanki lapsen elarit kunnalta isä ei maksa! Olen aina siis saanut tota minimi elaria. Elämä on!
 
Toisin sanoen olisiko mukavaa maksaa jollekin älykääpiölle lehmälle lapsista, jotka eivät edes ole omia??? Tosiasiahan on että perheessä rahat ovat yleensä yhteisiä ja miehen menot ovat aina pois myös vaimon rahoista ja toisin päin. Ajatelkaapa asiaa siis uusioperheen äidin kannalta.[/quote]

Tää lause tässä ottaa niin päähän et tyypillistä nyksän puhetta ku ei jää heil rahaa ku tarvii maksaa elareita exälle!
 
Olkaa onnellisia että eksä huolehtii ja maksaa edes jotain!!.
Kaikilla ei maksa, minusta silloin kieltää koko lapset kun ei heistä eron jälkeen halua huolehtia heille senttiäkään antaa!.
Eksä pyysi tekemään kirjallisen sopimuksen meidän välisesti ettei tartte maksaa elareita, arvatkaa vaan, en kait moiseen nimeäni panisikaan!. Voi kuulemma sopia keskenään ja näin siirtää maksut sossun niskoille...Nyt sitten sossu maksaakin elareita minulle lapsista kun eivät ole saneet eksää paikanpäälle kuultavaksi ja soppareita tekemään, onneksi yhteiskunta huolehtii meistäkin yksinhuoltajista lasten kanssa joilla eksä on täysin vastuuntunnoton.
Vielä työssä toimihenkilönä itse on tosi hyvällä palkalla, itellensä ostelee luxus juttuja ja minä työttömänä lasten kanssa arkea elän. Osa lapsista jo opiskelee ammattiin ja tiukkaa on, olen silti onnellinen jokaisesta päivästä ilman entistä hel-ve--iä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja äiskä83:
Alkuperäinen kirjoittaja porkkanainen:
Alkuperäinen kirjoittaja äiti7405:
Alkuperäinen kirjoittaja äiskä83:
Ajatelkaapa asiaa siltä kannalta jos olisitte elatusmaksuja maksavan miehen uusi puoliso. Olisiko kivaa jos mies maksaisi joka kuukausi rahaa exälleen, joka sitten laittaisi rahat vain itseensä. Sitten vielä kehtaisi ruinata joka kuukausi lisää rahaa. Mies maksaisi lasten vaatteet ja harrastukset ja lisäksi lapset olisivat miehen luona puolet kuukaudesta. Onko reilua että ex-vaimo saa lapsista yhteensä n. 500 euroa kk rahana, jonka lisäksi mies maksaa vielä vaatteet ja harrastukset?Mitä jää ex-vaimolle maksettavaksi????

Toisin sanoen olisiko mukavaa maksaa jollekin älykääpiölle lehmälle lapsista, jotka eivät edes ole omia??? Tosiasiahan on että perheessä rahat ovat yleensä yhteisiä ja miehen menot ovat aina pois myös vaimon rahoista ja toisin päin. Ajatelkaapa asiaa siis uusioperheen äidin kannalta.
NO just tyypillistä puhetta ns.äitipuolelta!!! HALOO. Sanoo yks yh jolle kunta maksaa elarin!
Niinpä....Sellaiselta,jolla itsellään ei ole lapsia :/
Mulla ON lapsia! Älkää olettako jos ette tiedä. Miehellä menee elatusmaksuihin niin paljon rahaa, ettei ole varaa ostaa muille lapsille mitään. Sanokaa onko se oikein?
Jos kyseisellä kirjoittajalla olisi itsellään lapsia edellisestä liitosta. Olisko jhänkin älykääpiö lehmä?
Ainakin jos katsoo hänen omaa tekstiään :)

Tottahan se on, että etän pitää maksaa. Totta, että etälläkin on kuluja. Mutta lapset on kuitenkin yhdessä hankittu. Ja mitäs jos äiskä83 et olisikaan kimpassa kyseisen ihmisen kanssa, millä ihmeellä hän maksaisi nämä 500euron elarit, kun tekstistäsi käy ilmi, kuinka sinä joudut maksamaan tälle "älykääpiölle lehmälle"?
Sääliksi käy miesraukkaa ;)

Olen kuvitellut, ettei Suomessa ole edes mahdollista sukupuolinen kanssakäyminen eläimen kanssa, mutta tässä tapauksessa näin on käynyt. Saanko udella minkä näköisiä tämän lehmän vasikat ovat? :eek:
 
Tämä keskustelu meni sitten överiksi. Tarkoitus oli herättää yh:t ajattelemaan onko elatusmaksu sopiva, kun ajattelee asiaa myös lapsen hoidon ja hyvinvoinnin kannalta. Sillä monikin yh käy töissä ja maksaa hoitopaikasta. Eikö myös etävanhemmman kuulu osallistua lapsensa hoitomaksuun kun ajattelee kuin harvoin he kuitenkan hoitavat omaa lastaan. Jokatoinen viikonloppu ei ole verrattavissa mielestäni siihen kun lähivanhempi on hoitajana suurimman osan ajasta ja kuin suuri on vastuu yksin huolehtia lapsesta. Sitten kun jotain satuu niin ollaan syyttäämässä vastuuttomuudesta. Eihän raha kaikkea korvaa mutta kummasti se helpottaa arjen asioita.
Ihmettelen kyllä suuresti teitä jotka elätte uusioperheessä ja suureen ääneen mollaatte toisen ex-puolisoa! Se on varmaan asia joka ei teille kuulu mihin ex ne elarinsa laittaa ja on aivan varma että kyllä toi 100-200 euroa kuluu lapseen kuukaudessa. Laittakaapa kaikki vuoden ajalta ylös mitä olette lapsen puolesta rahaa käyttäneet lapsen kuluihin ja jakakaa summa 12. Hox! Talvi on tulossa ja meillä ainakin on sen verran lapsi kasvanut viime talvesta että joudun uusimaan koko vaatekerran.

äiti7405 LUULIS SUA HÄVETTÄVÄN NOI SUN KOMMENTIT. MIKÄ ITE LUULET OLEVAS! JUST SITÄ MITÄ SIELTÄ SISUKSISTAS LAUOT! HÄPEÄ!
 
mun kohdalla voipi tulla tulokseksi vesiperä - eli konkurssaillut keplottelijayrittäjä lapsen isä ei varmaan tule maksamaan itse mitään - halusin tai en ...
Tai halusi lapsi tai yhteiskunta tai kuka vaan mitä vaan ....

Niin - juu - mulla ainakin ymmärtääkseni jo pelkkä päivähoitomaksu on kuussa 200 ecee, vakuutukset, asuminen, kuskaaminen, lääkkeet, vaatttet, vaipat, ruoka, hankinnat jne jne - ihan varmasti menee rahaa.
Puhumattakaan siitä muusta - siis ihan mukavastakin - sitoutumisesta ja ajankäytöstä.
Asiaa voi mielestäni osin myös ajatella siten, että usein etävanhempi(mies yleensä) ostaa itsensä vapaaksi myös ajallisesti - saa sen have-a-cake-and-eat-it tilanteen , on lapsi - mutta 26 päivää kuussa sinkkumiehen elämää... jos lasketaan jonkinkaanmoinen lapsenhoitokulu/maksu ko ajalle, niin kalpenee hikiset 129 e elarit...

Ja mun ajatusmaailmaan ei mene se kovin yleinen ajatusmalli - etteikö myös jälkeläisten tulisi tulla osallisiksi vanhempien hyvinvoinnista ja hyvätuloisuudesta - jos esim 5000-6000 euron kuukausituloilla oleva etävanhempi pitää 129 e elatusmaksua kohtuullisena tai riittävänä - niin kyllähän silloin on koooovin itsekäs asenne siihen , kuuluisiko 'rakkaan 'lapsen saada vanhempansa hyväosaisuudesta osanasa? näistäkinhän saa lukea miten lähivanhemman kuuluisi vaan penniä venyttää ja säästää ja lasten elää nuukasti ...

Ai niin , taitaapa hankinnat jo ihan tätä vastasyntynyttä varten nousta tuonne 1500 - 2000 euroon, ja yksin makselen ...

terkuin,

papu & viola auroora RV 29
 

Yhteistyössä