Elintaso

meillä on 2½ vuotta vanha omakotitalo,itse rakensi mieheni. neliöitä 144. sitte meillä on 1997 vuosimallin farmari-mersu. hyvin ajelee. mies on töissä,minä kotiäiti.nuorimmainen täytti tammikuussa vuoden. hyvin pärjätään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Äippä 80:
Olisi kiva tietää miten muut perheelliset elelee. Eli onko kaikilla suuret omakotitalot ja farmari autot vai voiko pienemmillakin tulla toimeen??

Siksi utelen tälläistä kun alko itseä mietityttämään asunnon ja auton riittävyys kun pikku kakkonen syntyy?

Ja sitten vielä olisi kiva tietää että mitenkäs 1,5vuotiat vauvelit nukkuu? eli siis nukkuuko äitin vieressä, pinnasängyssä vai jossain muualla? Ja vieläkös sen ikäinen heräilee öisin?? Tietäisin vähäsen mitä odottaa :flower:
Meillä on farkku, mutta enemmän kyllä koiraa kuin lapsia varten. Meidän perheessä lapset kuljetetaan kuitenkin autokyytien ajan penkeille, ei takakontissa. :saint: :D

Tähän asti ollaan asuttu kerrostalo kolmiossa, mutta nyt ollaan muuttamassa neliöön paritalon puolikkaaseen. Ei siksi, etteikö tähän mahduttaisi: näiden lasten kanssa kyllä ihan helposti. Mutta me aiotaan saada lapsia lisää, joten yksi lisähuone ei ole pahitteeksi. Eli siis neliö tulee riittämään meille+ neljällä lapselle, ainakin niin kauan kuin tuo esikko alkaa olemaan teini-ikäinen. :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja hempee:
Harhakuvitelmaa että kaikilla on farmarit ja talot, toiset kuvittelee haluavansa ne, mutta täytyy ymmärtää ettei niitä tarvitse lasten tekoon :LOL: Ennen on pärjätty yksiöissä katraan kanssa niin miksei nyt. Me ollaan asutti 4 hengen kanssa mini kaksiossakin, ei mitään ongelmaa. Isolla talolla ei tehtäisi mitään koska kaikki on kuitenkin aina keittiössä/olkkarissa kun lapset alle kouluikäisiä.

Oot kyllä täsmälleen oikeassa. :D
 
köyhiä ollaan ja veloissa korviamme myöten!Vuokra kolmiossa asutaan (vuokra on 570ekk) Mieheni on töissä mutta suurin osa palkasta menee laskuihin luottotiedot meillä meni jo vuosia sitten.Nyt meillä menee vähän paremmin mutta omiin menoihin ei voi paljon aatellakkaan laittaa.
 
Me asutaan omakotitalossa, tosin aika pohjoisessa. Farkku ostiin pari vuotta sitten. Meillä on yks lapsi 6kk ja pari koiraa. Mies on töissä, minä hoitelen vielä lasta kotona. Hyvin on pärjätty, ja syksyllä ois tarkoitus mun lähteä taas töihin...
 
vuokralla, kaks autoa farmari ja isännällä joku ropales työautona.. 2lasta kolmas tulos, pärjätään jos omista menoista tinkii..ainaki minä tingin eka omista ja ihan viimesenä lasten tarpeista, ny mennään niiren ehdoilla - itelle on taas aikaa sitte ku muksut lentää pois pesästä =)
Meillä molemmat muksut nukkunu aina omas sängys ja n. puoli vuotiaana lakannu heräämästä öisin..tietty joskus poikkeuksia =) molemmat nukkunu samas huonees vanhempien kans, vanhin meni omaan huoneeseen n. 1,8v ja nuorin olis tarkotus siirtää omaan huoneeseen ennen ku uus vauva tulee.. eli n 1v olis siinä vaihees..
Joskus ku isäntä ollu työreissus koko yön niin ottanu esikoisen viereen nukkuun, mut ei se saa nukuttua ja oon joutunu siirtää sen omaan sänkyyn.. toisaalta hyvä juttu niin..
 
Asutaan toistaseksi vuokrakolmiossa, kesällä ollaan muuttamassa rivitaloneliöön. On vasta yks lapsi joten hyvin on mahduttu kolmiossa asumaan.Omakotitalosta on turha haaveillakaan muutamaan vuoteen, ainakaan nykysellä hintatasolla. Farmari löytyy, tosin vanhempi ja halvempi malli.
 

Yhteistyössä