***ELOKUISET 2010*** HEINÄKUU !!! 14 Vauvaa syntynyt !

Hooh, kiitos sympatiahaleista :heart: Édda kyseli, että ollaanko puhuttu, niin ei meidän suhteessa oikein mitään puhumista ole oikeastan ikinä ollut, mies semmonen perusjörrikkä, joka olettaa, että kaikki on hyvin kun en mesoa. Ja jos mesoan, pistää suunsa kiinni ja sanoo että ei puhu asiasta yhtikäs mitään. On vissiin joskus lapsuudessa todennu parhaaksi keinoksi välttää kaikki riidat, ja sekös mua ärsyttää. Muutoin on reilu tyyppi ja esim. kaveriporukassa hyvinkin suupaltti ja kova naurattamaan porukoita. Joskus sanoin miehelle, että voisit joskus kysyä mun (tai meidän) vointia, niin sanoi siihen että kerrot sen kuitenkin ilman kysymistäkin :headwall: Ja jos valitan jostain kivusta, nin se vaan sanoo että aha. Ja jos sanon, et jotain vois muutakin kommentoida niin sit tulee että no mitä mä sille kivulle voin oikein tehdä?? :xmas: No ei kai mitään mut toisen asenne vaan on ihan persiistä. Ja siks en olekaan mistään näistä suppareista tms kivuista enää kertonukaan, menen kuin mummo hangessa kivuista välittämättä tällä hetkellä. --> joten toivottavasti ei menis paljoa yli, on aika hankalaa kun joka paikka huutaa hoosiannaa ja sit koitan siivota, hoitaa tyttöä ja pitää ittenikin vielä jotakuinkin järjellisten kirjoissa.

Tiedän kyllä, että osallistuu sitten syntymän jälkeen muksun hoitoon tosi paljon (tai on ainakin tytön hoitoon osallistunu normaalisti), mut nää kesäajat on aina semmosia, että kaikki pitää saada valmiiks ja on hillitön lista hommia mitä pitää tehdä ennen talvea. Joskus tekis mieli tuikata rovioksi tämä huusholli, olis kivempi asua vaikka rivarissa, kun tämä tölli nielee kaiken ajan ja rahankin, ainakin mieheltä.

Mutta joo, sori valitus, on taas hermo kireellä vaihteeks. Nyt mä rupeen kaivelemaan netistä ohjeita niistä suppareiden laskemisista, et miten ne lasketaan. Neuvolassa todettiin että synnärillä neuvotaan ja synnärillä sanottiin, että neuvolan synnytysvalmennuksessa kerrotaan. Jei, ei ole järkätty koko valmennuksia joten ei ole oikein hajua, mut kaipa ne selvii - tai sit synnytän kotiin :headwall:

Supistuksia kaikille niitä toivoville, toivottavasti tulee lisää vauvauutisia =)

runttis ja sytkylä 37+4 (38+1 ultran mukaan)
 
Höh, tylsää tollanne jos mies vaan tissuttelee tai sit jos ei osaa ottaa toista huomioon. Ei meilläkään mies noihin kivun valitteluihin hirveästi osaa mitään sanoa, mutta on kyllä sentää osaaottava.. Vointia tuokaan ei paljoa kysele mutta mä kerronkin yleensä itse aika hyvin et jos en moneen päivään sanois mikä on olo niin kyllä se sit kyselis. Ja muistaa se aina välil kysellä et onko poika jytännyt. :D
Ja ei onneks tissuttele yhtään. Jos kaljaa sattuu olemaan voi joskus sen yhden juoda illalla, mut ei se koskaan sitä kaupasta edes ite osta eikä pyydä ostamaan kuin silloin jos ollaan jonnekin menossa sillee et ottaa sit muutenkin.
Tosin kun mulla on alkoholisti isä niin mä nostaisinkin aika äkkiä aikamoisen metelin jatkuvasta tissuttelusta enkä sellasta kattois.. Sen verran kuitenkin ois sellanen olo et se menee siihen mihin isälläkin meni loppujen lopuks.

Mulla on hirveen huono omatunto nykyään kun iltasin "pakotan" miehen jotain siivoushommia tekemään. Kun kuitenkin ite päivät pitkät kotona. Mut kun joka paikka särkee ja on niin turvoksissa niin ei vaan riitä voimat tehä kaikkee ite. Ja tuo on kyllä aika kova sotkemaankin. :D Ja tietty kun on noit elukoit niin paljon niin takuuvarma juttu ettei kämppä kauaa siistinä pysy vaikka kuinka siivoais..

Huoh.. Sellastapa tänne.. Kämppä on edelleen niin kuuma et hiki vaan valuu vaik ulkona jo siedettävä lämpötila..

rv 35+5
 
minun jutut on tuon synnytyksen suhteen ollukki varmaan ihan sekoja :LOL: Ensin viikkoja hoen että vielä viikko ja vielä viikko ja nyt että äkkiä uuuuuuuuuuloooooooos! |O ;)

Mullahan tosiaan näiden ongelmien vuoksi näytti ettei näille viikoille päästä ikinä, mutta lääkitys puri ja pikkuhiljaa saatiin viikot kasaan. Toissapäivänä lääkäri teki painoarvion joka oli hirvittävä (hui!). Ongelmien vuoksi käynnistys sovittu 38+2, mutta lääkärikin toivotteli tervetulleeksi aijemmin jos vaan lähtis itsestään käyntiin. Siinäpä syitä miks mulle riittäs tää 37 ihan hyvin. Tosin tilanne on epäkypsä eikä supparin supparia missään että eiköhän käynnistykseen mennä silloin 9.8.

-UD
 
morjens :flower:

täällä taasen nautiskellen venytellään uuteen päivään :) kun verenpainelääkkeissä saatiin vihdoinkin oikea annostus, olen saanut nukkua täysinäisiä yöunia. pitkän aikaa menikin tunnin pätkissä. öiset harjoitussupistuksetkin on vähän lievempiä, panadol ei silti auta niihin yhtään, sattuu ne silti. mulla on tosi huono kivunsietokyky, että varsinaiset supistukset tulee olemaan tuskaa :x

sain yöllä "uuden" autoni vihdoinkin kotipihaan, tosin isäntä lähti sillä taas aamulla reissuun, etten ole päivänvalossa päässyt sitä ihailemaan vielä....tänään paree ottaa rauhallisesti, isännällä on kuitenki parin tunnin ajomatka sairaalaan, jos mä alan täällä jakautua sillä aikaa :/ en halunnu kuitenkaan mukaan lähteä, sillä jo puolen tunnin ajomatka riittää mulle. itse en enää halua mielelläni ajaa, kun maha ei mahu ratin taakse! enkä osaaa ajaa makuuasennossa teinipoikien tapaan :p

jalat turpoaa näillä helteillä enkä ole muistanut juoda tarpeeksi...

jaksamisia pallomahoille! :D

tv sinimarja + ötökkä 37+1

 
tää säätää!!! :headwall: en sit osaa portaita enää kävellä, ja oli niinkin hurjan monta porrasta ku kaks...luiskahdin maahan ja väänsin nilkkani ja nyt sit tässä mietin et täytysköhän lähtee käymää saikulla, nilkasta niin viis -nivelsiteet menny sata kertaa ja niin todennäkösesti nytkin- (ai mitennii sählä!!) mut lähinnä mietin et toivottavasti masukilla kaikki ok... täytyy koittaa liikkeitä seurailla ja miettii sit et mitä tekee. Täytys varmaan opetella kävelee...
 
Jonetta voi ei! varmasti tosi rankkaa, uskon kyllä, mutta onneksi nyt saat sitten sen käynnistyksen jo tosi pian! Toivon kovasti ettei sulle tulis mitään synnytyksen jälkeistä masennusta. Pieni vauva kuitenkin jo itsessään kovin stressiä tuottava. Pidän peukkuja pystyssä sinulle!

Rebeska ja vauva 39+6
 
No niin, nyt kotiuduttu. Tarkalleen siis eilen.

Synnytyskertomusta pukkaa:

Eli kaikki alkoi 27.7 aamuyöstä n. klo 03.00 jolloin tunsin ensimmäisen ihan sairaan kipeen supparin alavatsalla. Tästä ei mennyt kauan kun jo tuli toinen. En tajunnut näiden olevan supistuksia koska olivat niin rajuja viiltoja. Nousin ylös ja menin vessaan. Sama alkoi toistua nopeaan tahtiin.. mietin että jos nyt kuitenkin olisi suipistuksista kyse niin pitää odottaa että ne tulee tasaisin välein. Näin ei kuitenkaan käynyt vaan tahti kiihtyi siihen vauhtiin että kelloa ei pystynyt seuraamaan.
Neljältä heräs mies ja mä olin olkkarissa kaksin kerroin. Sieltä vessaan ja vatsantoimituksen jälkeen soitto mummulle hoitamaan esikoista.
Lähdettiin ajamaan sairaalaa kohden jonne puolen tunnin matka. ollaan päästu 8km eteenpäin niin oli pakko soittaa jo ambulanssa kun ei pystynyt istumaan millään. Lanssin kyydissä loppumatka sairaalaan mies mukana.
Koko matka kamalaa ponnistamisen tarvetta ja ilman mitään kipulääkettä.
Salissa olimme klo 05.10 ja kätilö tsekkas alakerran.. 10cm auki, voi ruveta ponnistelemaan oman tuntemuksen mukaan :eek:

Ponnistamisvaiheessa supistusten väli piteni ja heikkeni joten omasta pyynnöstäni päädyttiin imukuppiin koska esikoinenkin lopuksi avustettu tällä tavoin ja onnistui hyvin.. Voimat vaan kertakaikkiaan pois. Poika syntyi muutamalla vedolla 06.52 ja tosiaan painoa 3920g ja 52cm .

Eli näinkin voi siis käydä vaik ei olis edellispäivänä mitään tuntemuksia mistään. Ja mä viel viikonloppuna suunnittelin lilluvani ammeessa avautumisvaiheessa ja kuuntelevani rentouttavaa musaa :D Ei ihan toteutunu..

Poika on aivan ihana, paljon tummaa tukkaa ja sirot kasvot niinkuin veljellänsäkin syntyessä :heart:

Kaikille oikein paljon voimia loppukoitokseen, palkinto ei ole kaukana !!


hiipi ja poika 4vrk :heart:
 
Hautominen jatkuu, ei supistuksen supistusta :kieh: Ei mitään oireita, EI MINKÄÄNLAISIA |O

Ihmetyttää kun tytöt on kuitenkin syntyneet 40+0, 39+6 ja 38+6...jospa se tästä lähtis eteneen joku päivä..ei oo vaan totuttu yliajalle odotella, vaan onhan se huominenkin vielä..

Isäntä jännään jatkuuko loma suoraan vai pitkääkö vääntäytyä maanantaina duuniin :LOL:

Jos söis tänään jotain helppoa roskaruokaa ei jaksa keittää mtn ja jos sillä sais mahan vaikka sekasin :p

jonnuli ja hertta 39+6
 
Onnea vielä Hiipi kamalan paljon!!!!! Kuulostaa just mun rytinäsynnytyksiltä..paljon yhtäläisyyksiä ja samanlainen nopea kaaos..hyi kun mua pelottaa kun tarkemmin aattelee taas omia syöksysynnytyksiä..huiiihh. Minäkin odottelen jotain ennakkoaavistuksia mutta eipä niitä mullakaan oo ollu ku samanlailla yöllä yhtäkkiä alkanu kamalalla supistuksella ja salamana sängystä ylös ison mahan kans, vaikka muutoin menee aikaa ku haalautuu makuuasennosta ylös..heh.
 
Hiipille paljon onnea potrasta pojasta!
Ite toivoo kans suht nopeeta synnytystä, mut toi oli jo aika hurja tarina!

Täällä muuten kans yks vessapaperiin tuijottelija. :D
Koko viikon on tullu pikkusen limatulppaa ja tänä aamuna tuli vähän reippaampi satsikin. Esikoisesta en muista, et mulla olis tullu ollenkaan. Muutenkaan sillon ei ollu mitään ennakkotuntemuksia ennen vesien menoa. Nyt on ollu useampana päivänä vähän harkkasuppareita ja ajoittaista menkkajomotusta. Ja sit niitä järkkyjä vihlasuja. Mut ei kertaakaan vielä mitään kunnon suppareihin viittaavaa...

Mä oon koko viikon ollu jotenkin kauheen väsyny. Yöt oon nukkunu kuitenkin suht hyvin, vessassa tietty täytyy käydä 1-2 kertaa yleensä. Ja kiitos uuden ilmanlämpöpumpun meillä ei oo täällä sisällä enää yhtään kuumakaan. Niin ja hemoglobiini oli eilen mitattaessa ihan normaalitasolla. Silti on pitäny useampana päivänä ottaa esikoisen kanssa yhessä päiväunet. Nytkin alkais olee pienen päivälevon tarpeessa. :/

Hendu ja herra A 37+3
 
HIIPIlle onnittelut!! :flower:

RD saunan lämpö kypsentää kohdunsuuta loppuraskaudesta. siis voi kypsentää. eihän se välttämättä.

LIMATULPPA palanen irtosi taas eilen. mahtoiko olla seurausta eilisiin S:iin... tosin ei nyt mitään tarkoita, sitähän on irronnu jo 3 viikon ajan...

lenkille tästä...

korvapuusti 37+1
 

Yhteistyössä