***ELOKUISET 2010*** HEINÄKUU !!! 14 Vauvaa syntynyt !

Alkuperäinen kirjoittaja Chevanne:
Joku kirjotti et pääasias selällää nukkuu/makaa.. Mulla ainakin tulee selällään heti tosi paha olo. Hyvä kun neuvolas pystyy sen verra olee et saa sydänäänet kuunneltua. Eikä vissii tota selällää makaamist hirveesti ees suositella? Vai olikos se niin et kyl eka tulee paha olo ennen kun se vauvaan vaikuttaa?? Et sit saa rauhas olla selälläänkin jos ei siit huono olo tuu???
:wave:
minä nukun pääasias selälläni, koska tulee huono olo kyljellään nukkues saati maates, olen kuullut monen sanovan ettei sais mut se on ku pakko kun muut asennot ei käy :p
ja tää selällään olo auttaa mulla myös siihen pahoinvointiin sekä Närästykseen, johon olen kokeillu kaiken maailman lääkkeet, mut ne vaan pahentaa närästystä, selällään olo puolimakaavas asennos auttaa, menee ohi alle ½h eikä tule takaisin :D

josta tuli mieleen yhet tuparit sukulaisen luona joka on sairaanhoitaja, en voinu syödä saati tehdä mitään kun näästi ja tää lykkäs mulle närästyslääkkeen kuoraan, infosin kyl asiasta ettei auta mut ei uskonu, otin ihan änen mielikseen... sen Piti kuulemma vaikuttaa puolen tunnin päästä ja pitää närästys poissa loppupäivän, jep, näästys paheni todella huonoon oloon ja kesti koko loppupäivän, maatakin sai siinä kohtaa jo yli tunnin ennen kuin helpotti...
lääkkeet ei tykkää musta :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Chevanne:
Joku kirjotti et pääasias selällää nukkuu/makaa.. Mulla ainakin tulee selällään heti tosi paha olo. Hyvä kun neuvolas pystyy sen verra olee et saa sydänäänet kuunneltua. Eikä vissii tota selällää makaamist hirveesti ees suositella? Vai olikos se niin et kyl eka tulee paha olo ennen kun se vauvaan vaikuttaa?? Et sit saa rauhas olla selälläänkin jos ei siit huono olo tuu???
Mä pystyn kans nukkuun/makaileen selällään. Ihanaa!
Viime raskaudessa ei vaan pystynyt. Joku painaa eri tavalla eri kohdassa tai jotain?
Ja kuulemma äiti huomaa omassa olossaan ensin.
(Ettei tarvi murehtia ja pakottaa turvatoimin kylkiasentoa öisin :D )
 
Viimme synnytykses, mulla oli kans noita maratoonisuppareita. Ihan viho viimmeisiä. :kieh: Ja tuli aina yöllä, ettei saanut nukuttua. Sairaalas olin sitten niitten takia 3 päivää, kun olin jo silti niin kipiä, ettei kotona pystynyt oleen. Nyt oon vaikka väkisin kotona jos vaan vauvalla kaikki kunnossa. Ei huvita maata siellä ylimääräisiä.

Supparituulia kaikille niitä tarvitseville! :D Kiva toivoa toiselle kipua. :LOL:

Tänään olis sitten lapsi vapaa ilta, ihanaa. Kun tietää, että seuraavaa kertaa saa sitten orottaa kauan.
Mennään miehen veljen luo grillaan ja kai tuo mies muutaman siiderin juoo. Sinne tulee kaikki 5 veljestä vaimoineen. Iha kiva välillä kokoontua noin.

Mäkin nukun jonkun verran vielä selällään. Oon kans ajatellu, että äitille siinä ensin se huono olo tulee niin tietää vaihtaa asentoa. Vaikka ei mulla muuta ongelmaa siinä oo, kuin hengittäminen on raskaampaa. :LOL:

Elli ja Öttis 37+6
 
Hiipi: Oikein paljon onnea Prinssin syntymän johdosta! :flower: :heart:

rakkaudesta äiti: Meillä kävi isännälle myös niin, että kun mie vaihdun myös kodinhoidontukea saamaan ja isäntä työttömäksi työnhakijaksi, mutta tämän kk:n kodinhoidontuki olisi pitänyt maksaa isännälle.. Noh, siinähän tuli sitten niin, että maksupäivä oli merkitty ensi kuun viimeiselle päivälle..
Ku pitää tarkistus tehdä (sekin viety). Noh, isäntä soitti toissa päivänä, että ei hän pysty odottamaan ens kuun loppuun, ku on laskuja, joita ei voi siirtää ja on saatava maksuun viimeistään ens viikon lopulla.. Virkailija oli todennut, että hän yrittää kiirehtiä maksua, että olisivat ensi viikon puolivaiheilla, mutta rahat olikin jo eilen tilillä :eek: . Jospa rahat tulisivat sinullekin pian!

--

Täällä hyvin nukuttu yö takana, mutta olisin kyllä halunnut levätä sängyssä hetken aikaa ennen kuin nousen ylös.. Mutta ei niin ei.. Nuorimmainen on ihanan kiukkuinen heti aamusta. Ei tarvitse ku vähän vääränlaisesti toista katsoa tai hän itse katsoo jotain jollainlailla, ni rupeaa huutamaan kurkkusuorana :eek: . Neiti on nyt kolmatta yötä nukkunut isosiskojen kanssa, että tekee varmaan sekin, että nousee aikaisemmin ylös.

Eilen tuli yksi supistus (ehkä ), mutta ei todellakaan kivulias. Maha kovettui ja oli kova pallo jotain 1-1,5min ajan. Mutta siinäpä tuo olikin. Ja noita on kyllä ollut silloin tällöin.

Saunankin lämmitin, mutta ei mitään. Mitenkähän sauna muka käynnistäisi synnytyksen?

Tänään pitäisi jaksaa siivoilla.. Mutta on kyllä niin uupunut olo, että katsotaan. ja sänkykopan verhous pitäisi ommella myös.

Mutta nyt ottamaan jotain aamupalaksi. Ihanaa, kun on satanu vettä. On viielämpää :).

RD & Pörriäinen 37+3 :heart:
 
Suuret onnittelut Hiipin ja Annalan perheille.. Ihanaa kun olette saanut jo pojat ulos
Täällä ei edelleenkään tapahdu mitään jo olen ihan sata varma et maanantaille menee.. Olisin niiin toivonu et tää olis luonnollisesti käynnistyny.. mut ei :( Huomenna sitte laskettuaika ja ylihuomenna käynnistysyritys aamulla.

jonetta ja pikku-veeti 39+6
 
Juttuja lueskeltu ahkerasti päivien mittaan, vaikka kommenttia en ole muka ehtinyt kirjoittelemaan... :) Onnea vauvan saaneille, joita en vielä ole huomioinut.... :heart: :heart:

Kaikki tuntemukset kadonneet täällä lasketun ajan lähestyessä, maanantaina tulee 40+0. Olo on hyvä ja lähes kaikkea pystyy normaalisti tekemään. Kivuttomia supistuksia tulee pitkin päivää, ei muuta.

Ainut vaan nuo hemmetin yöt!! Viime yönkin valvoin lähes kokonaan. Kuuma ja huono olo vaivaa. Sitten kun viimein nukahtaa niin herään vartin sisällä siihen, että olen kääntynyt selälleen! Ja mulla se todellakin tekee sen heikon ahdistavan olon. Joka kerta säikähdän, että miten vauva sitä kestää. Ennen raskautta en osannut nukkua ollenkaan selällään, mutta nyt jostain syystä siihen asentoon hakeudun unissani... :/
 
Onnea kaikille vauvan saaneille taasen :hug:

Nyt taas tyhmä kysymys... :ashamed: Kaikki tuntuu puhuvan maagisesta viikosta 37. Että saisi tulla jo. Ja mie kun luulin, että se on viikko 38 millon ollaan jo täyskasvuseksi laskettu.

Etenkin kun miulla on toiveena kotiutuminen samana tai viimestään seuraavana päivänä. Niin kaipa se olisi hyvä päästä tuonne viikon 38 alkuun ainakin?

Juu tokihan se riippuu vauvan voinnista. Meilläkin nää on pieniä ollut syntyessään kumpikin. Himpun alle 3 kg ja himpun alle 50 cm. Neidin (kakkosen) kanssa kyllä laskivat kotiin heti seuraavana päivänä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja moona81:
Nyt taas tyhmä kysymys... :ashamed: Kaikki tuntuu puhuvan maagisesta viikosta 37. Että saisi tulla jo. Ja mie kun luulin, että se on viikko 38 millon ollaan jo täyskasvuseksi laskettu.
Samaa oon miettinyt minäkin.
Oisko toi joku "tekninen" raja, niinku on alkiosta sikiöks-viikot, tai ettei oo enää keskonen-viikko ym? Että se vaan lasketaan jo täysiaikaiseks, jos sattuis syntymään?
Vaikkei niinku ookkaan.. :)

*muoks
itte asetin henkiseks takarajaks 35 ja hyvän mielen rajaks 37, ku mut sillon kesäkuussa määrättiin lepäämään ja sain kortisonitkin vauvan keuhkoja vahvistamaan, ku meinas paikat turhan nopiaan kadota ja aueta.
Siks oon vaan niin kovin iloinen tästä rajapyykistä
Ja nyt tähtään taas eteenpäin. Ei kiirettä (oon outolintu tällä palstalla? :LOL: )
 
No huh kun olikin tullut tekstiä ja nyt en muista enää puoliakaan! Täällä mummolassa kun ei kerkeä koneelle joka mutkassa :D

ONNEA ONNEA ANNALAN JA HIIPIN PERHEILLE :flower:

Täällä öisin jomottelee mahaa, on niin kipeä että! Viime yönäkin hyvä jos vessaan pääsi raahautuun. En tiiä sitten onko nuo supistuksesta johtuvaa vai painaako vauva vai mikä... Mutta kipeempiä suppareita ei oo näkynynnä, vois näkyä heti ku kotiin mennään huomenna :D Maanantaina vois pakata jo sen sairaalakassinki ku poksuu viikotki 38+0.. Tiistaina taas äitipolille katteleen, samalla kysyn siitä käynnistyksestä mitä mieltä he siitä sitten ovat.. Eka lekuri vaan meinas ettei yli ajan päästetä, jos vettä reilusti. Kaksi viikkoa siis vielä :heart: Toivon tietysti että lähtis ihan itsestään käyntiin, ois paaaljon jännempää :LOL:

Tsempit kaikille ja niitä suuuuppari tuuuuuulia :whistle: :whistle: :whistle:
 
runttipulla: :hug: En muista ootko aiemmin kertonut täällä, mutta miten teillä meni miehen kanssa ennen tätä raskautta? Ootteko pystynyt juttelemaan siun tunteista, kun toinen ei tunnu olevan kiinnostunut...? Harmi juttu, kun raskausaikana sitä tukea ja ymmärrystä tarvitsisi erityisesti.
 
Elli Etikka ja äitivaan "mukavaa" kuulla että muillakin on samanlaisia oireita , toivottavasti Elli Etikka pääsee nyt tässä raskaudessa sitten helpommalla ! :hug:
Koitetaan me äitivaan päästä tänään jo kunnon toimiin , niin ettei tarvitsisi taas 3-4 päivää kärsiä ... viimeksi lähdin sairaalaan kun olin 3 päivää kärvistellyt , että mennään nyt sitten näytille , oltiin sairaalassa n. 21:30 ja vedet tuli heti , mutta paikat tosiaan vaan 1cm auki !!! Tästä 2 tuntia 2cm auki ... Vasta kun laitettiin selkäydin puudute ja vauhtitippaa niin aloin edes hieman aukeamaan . Tyttö syntyi seuraavana päivänä , yöllä 3 jälkeen ...
Nyt koitin hieman ottaa univelkaa takaisin , sainkin nukuttua tovin , mutta huonosti ...
Vauva on nyt vielä alempana ja vesemmalla kyljellä sattuu lonkkaan ja oikealla kyljellä en juuri pystynyt olemaan , kun painoi jonnekin muualle niin että tuli huono olla ... 3 tyynyn avustuksella sain hieman kylkiasentoa ja pienet tirsat ... mitä tulee yöstä jos tää ei nyt tästä tän päivän aikana lähdekään tulemaan ????

Viikko 37 eli 37+ on jo 38 "viikkoa" , joten silloin alkaa täysiaikaisuus , vaikka laskennallisestihan se on ollut 2 viikkoa ennen tai jälkeen la:n .

Kelasta se on kyllä omaa luokkaansa koko valtion laitos ...
Mullakin venyi ja venyi tuo äitiyspäivärahan laskeminen , kaikki paperit oli kyllä siellä yms. mutta joku tohelo oli jostain syystä laittanut mulle eston tietoihin , kun odotteli verotietoja yms. vaikka toimitin ne kaikki samaan aikaan silloin hakiessani !!!!

neitim+ tytsy 39+
 
Sain imuroitua ja siivottua kanin häkinkin. Lattioiden pesu jäi, ku en jaksanu ruveta odottelee siivoussankkoani takas. Oli isäntä päättäny laittaa tyttöjen hatut likoamaan.. Ihanan punaista vettä näkyi olevan..

Ääh.. Hermot on perkeleen kireällä, neidit vaan huutaa, tappelee, itkeevät ja tuo huutaminen kurkkusuorana on niin ärsyttävää kuin voi vaan olla!

Plääh.. Tylsääkin tylsempää.. Nyt sitä alkaa taas kerran miettimään, että mitä tulee neljän lapsen kanssa, ku nyt on jo: "ARGH!!!"

Meillä isäntä oli alkuraskaudesta - puoleen väliin raskautta yllättävän kiinnostunut tästä raskaudesta. Ensimmäinen raskaus, jossa oli jopa muutamissa nla-käynneillä mukana, tottakai myös np- ja rakenneultrissa (toinen raskaus, joissa on mukana ollut). Mutta ei nyt pahemmin kysele. Kyllähän tuota hirvittää, että milloin vedet menee, että kunhan en vain pilaa meidän sänkyä sohvaa ja auton penkkejä vesien menolla..

Synnytykseen oon menos siis yksin, mutta siihen mä oon jo tottunut ja paras niin. Mä oon sellainen, etten oo riippuvainen ukosta. Saan asiat paljon paremmin hoidettua ilman häntä. Ja minä teen suurimman osan asioista kotona, ja jos toinen ei jotain rupea tekee, ni se on vain itse yritettävä parhaan mukaan tehdä.

Mie oon sitä mieltä, että miehil ei tee yhtää mitään. Onhan se kiva, että huoltaa auton jne, mutta silti. :whistle:
 
Alkuperäinen kirjoittaja neitim:
Viikko 37 eli 37+ on jo 38 "viikkoa" , joten silloin alkaa täysiaikaisuus , vaikka laskennallisestihan se on ollut 2 viikkoa ennen tai jälkeen la:n .
Yhdessä raskauskalenterissa lukee näin:
Raskaus on täysi viikolla 38+0. Raskauden keston biologinen vaihtelu on suuri ja siksi normaali raskauden kesto on 38+0-42+0 viikkoa.
ja näin mä oon sen tottunut ajatteleen,
mutta tossa mitä neitim kirjoitti on kyllä kai pointtinsa juu.

Aihe on puhuttanut ja hämmentänyt aiemminkin/muitakin
http://www.vauva.info/foorumi/index.php?/topic/1471-sikioen-taeysiaikaisuus/

ei oo heleppoo ei :LOL:

*muoks
paitsi eikös viikko 37 oo 36+ ??
Ja 37+ on viikko 38
tais neitim:lle tulla ajatuskatkos :)
 
Rebeska Tultiin pelkopolilla lääkärin kanssa yhdessä siihen tulokseen että lasketun ajan tienoilla käynnistetään jos mitään ei ole tapahtunu. Vauvan painoarvio oli kuitenki rv 38 3,7kg ja mun edellisestä synnytyksestä jääny kauheet traumat (tyttö painoi 3790g.) Lisäksi olen niin uupunut kun usea viikko mennyt max. parin tunnin yöunilla että lääkäri katsoi, että sekin on jo syy käynnistää viimeistään tuolloin että mun kroppa ja pää kestää vielä synnytyksenkin. (esikoisen jälkeen minulle tuli synnytyksen jälk. masennusta ja nyt olo ollut vähän samanlainen)
 
Oi että, nyt niitä vauvoja ihan tulee ropisemalla! ONNEA hiipille pikkuprinssistä! :flower: :heart:

Mä oon käsittänyt, että 37+0 lasketaan vauva jo täysaikaiseksi, eli ei ole enää keskonen jos noiden viikkojen jälkeen syntyy :) ja tosiaan 37+ viikot on sitten 38.viikkoa, eli 37 täyttä viikkoa ja kuluvaa 38. viikkoa.

Kuinkahan pitkään on mennyt, etten oo saanu öisin nukuttua ku muutaman tunnin ja neki ihan katkonaisesti.. no, viimeyö meni ihanasti! Mentiin nukkumaan 23 aikaan, nukahdin tosi nopeesti, yöllä heräsin ku poika tuli meidän väliin ja sit kävin veskissä. Sen jälkeenki sain yllättävän nopeesti unen päästä uudelleen kiinni. Aamuyöstä oon kyllä muutamia kertoja heräillyt kun kylkee pitänyt kääntää, mut "lopullisesti" heräsin vasta tossa 10.30. Eli tais pitkästä aikaa tulla ihan tarpeeksi tunteja yöunille! Mies aamulla teki kaikki pojan aamutouhut niin sain vähän nukkua.

Mutta pää särkee ja on jotenki ihan jumi-olo. Ja voi että mä niin odotan jo että tunnen oloni taas normaaliksi! Nyt ku on niin kankea ja joka paikasta vaan kipeä, ei edes käveleen pysty kunnolla näiden tunkki-jalkojen takia jne. On se kumma kun vauvakuumeissaan haaveilee siitä ihanasta vaaleanpunaisesta raskausajasta ison iiiiihanan masun kans, ja nyt kun se on, niin odottaa vaan että saa sen oman kropan jo takaisin :whistle: vaikka tottakai tämä pallomasu on rakas ja ihana, ja tiedän että ikävä taas tulee, mutta...

Runttikselle :hug: :hug: inhottavaa jos mies ei ota yhtään huomioon! Erityisesti raskaana ollessa sitä kaipaa tukea ja turvaa toiselta, ja sitä että huomaa et toinen on kiinnostunut. Onhan se tuleva lapsi yhteinen ja miehenkin täytyis mun mielestä edes jollain lailla olla mukana siinä raskaudessa! Saisitko jotenki kiinnitettyä miehen huomion että saisit sen oikein kunnolla juttelutuokioon, niin että se todella kuuntelis sua ja sun tunteita?

Tissuttelevat miehet täältäkin löytyy :headwall: Siis kännissä se ei koskaan oo, eikä käy missään baarittelemassa tms. mutta viikonloppusin juo "saunakaljaa" 1-3kpl / ilta. Ja mä oon kyllä kans sille nyt jo muutaman viikon valittanu, että eikö vois nyt edes tän loppuraskauden ajaksi jättää noi saunakaljat, että ei kai ne nyt niiin tärkeitä oo?!?! Mutta kuulemma ei niistä mitään haittaa oo, että jos on pari olutta juonut, niin ei se vaikuta mihinkään.. Joo, siis eihän siitä huomaa käytöksestä eikä mistään, että olis juonut yhtään mitään, mutta kuitenkin.. mun mielestä vois edes periaatteesta hetkeks luopua kyseisestä tavasta. Huoh..

Nyt taas odottelemaan uusia vauvauutisia! :wave:

mmiilia ja hubbis-typy 37+5 <3
 

Yhteistyössä