***** ELOKUISET 2010 Huhtikuussa ! ****

Copper Ei ne loskat vaan ihanaa kun jokapaikassa vihertää ja lumet sulaa .. asfaltti näkyy ja ihanaa mennä rattaiden kanssa kävelylenkille ( ja siis tietenkin tyttö kyydissä :) )
Nyt alan jo uskomaan että kevät on tulossa ja auringonpaiste .. ihan mielikin virkistyi ulkona .. Ja mä tosiaan inhoan talvea ,kylmää ja lunta ... ja kaikki se pimeys masentaa ...

neitim
 
heips.

eilen oli rakenneultra ja 4d samalla. HUH kaikki näkyi olevan kunnossa ja huulikin näytti joka kulmasta normaalilta ja mitään ulokkeita ei jalkojen välissä näkynyt joten näytti nyt olevan sitten tytär tulossa =) aika iloinen yllätys näiden kahden poikavillikon jälkeen.. ;)
painoa oli 314g ja vastasi täysin viikkoja joita on nyt 19+5.

jippejee ensi viikolla maanantaina sinne budabestiin niin voisin jonkin tyttöjen hörpäkkeen myös hankkia :)

Pojat tosin sairastaa flunssaa vanhemmalla on kurkunpään tulehdus mutta ei näytä vauhtia hidastavan..

 
tuo hikoilu johtuu siitä,että kilpirauhanen alkaa näillä main käymään vähän ylikierroksilla.itseä ei onneksi hikoiluta. täällä kaikki ok,selkäkin ollut rauhallinen. viimeinen harjoittelukin ihan loppusuoralla. -mennis ja lyyli 20 tasan-
 
neitim Sama täällä... talvi masentaa, nyt ihanaa ku kevät vihdoin tulossa! Itekki piristyi ulkona, aurinko paistoi ja 8 lämmintä mittarissa :) Tyttö tosiaan nautti toden teolla ulkona, kun sai kunnolla läträtä veden kans..

Onnea suppikselle! :flower: Täälläki ois ultra ens keskiviikkona :)
 
lisäänpäs vielä hintatietoa, jos jollaki kiinnostaa. Emmaljungan duo edget sport rungolla oli haaparannalla 7250kr. Huomenna pitää käydä katsomassa vertailun vuoksi Kemin lastentarvikkeesta.
Joskus olen ainakin kuullut puhuttavan että ainakin oululaiset hakis vaunuja Kemistä halvemman hinnan vuoksi.

Tämmöstä vaan :)
 
Mää hikoilen kanssa! Tänään meinas taju lähteä, en tiiä mikä tuli?! Olin ystäväni luona laittamassa geeli kynsiä. Yht äkkiä tuli paha olo, hikoilin oikein näkyvästi ja hengitin raskaasti. Olin aivan varma, että taju lähtee. Se oli todella pelottavaa ja sitä hikee tuli!! KAveri haki vissyä ja avas ikkunaa ni hetken päästä helpotti. Ikinä ei oo ennen käyny mitään tollasta :/ ja toivottavasti ei enää käykkään!

n11na ja urho kepponen 22+0
 
n11na
Mulla on noita "kohtausia" tullut useampiakin ,en oo vielä selvittänyt johtuuko verenpaineen laskusta vai verensokerin laskusta ... Mulla saattaa alkaa huippaamaan ihan istuessa tai jopa ajaessa autoa :headwall: . Mutta jotenkin se olo on korjaantunut kun mukana vain on limpparia ja ottaa muutaman pienen huikan ... muuten en kyllä niin limpparia juokaan , mutta tuohon heikotukseen auttaa hyvin :saint:

neitim
 
Hyvää pääsiäistä kaikille!!! :flower: Tänään poikien kans trullittaan.

Tervetuloa uuret mukaan!

Ihana paljon on kuulunut hyviä ultra kuulumisia. :heart:
Itellä se on jo keskiviikkona. Kyllä jännittää hurjasti nyt jo, että onko kaikki kunnossa ja näkeekö sukupuolen. Tällä viikolla on vaihtunut tyttö olo vahvaan poika oloon. (ei tarvi vielä vaihtaa orotetaan ultraa.) Jos se prinsessa saapuis tähänkin taloon. Mun on kans pakko myöntää, että sitä tyttöä orotetaan ja lujaa, kun on jo nää kaks poikaa. Mutta kyllä se kolmas poikakinon toivottu. :heart: Olis vaan kaikki kunnossa.

Mulla on tänään vielä iltavuoro ja sitten ihanat 4 päivää vapaata. Mutta kyllä eileen supisteli, kun olin aamuvuorossa. Viikonloppuisin meitä ei ole, kuin kaksi töissä ja saa tehrä töitä koko ajan. Pitää asia ottaa neuvolas puheeksi, että kuinka haitallisia on nää ei kipiät supsitukset.

Täällä ollaan toissapäivästä asti jännitetty koska kuuluu vauva uutisia. Ystävä on mennyt laitokselle käynnistykseen. Toivottavasti tänään kuuluu, että vauva on syntynyt, niin saa tietää että kummallakin kaikki hyvin.

Vintistä tulee 3 traktori kuormaa sahanpurua ym. mitä ennen on käytetty lattioitten alla. Sitten saa ruveta kattoon, että kaikki kohrat kunnossa ja saa ruveta tekeen lattioita. :)

Mä kans rakastan kun tulee kevät. :heart: Viherpeukalo kun oon niin innolla orottaa mitä nousee kukkapenkistä ja saa uusia istuttaa.

Elli Ja Öttis 20+6
 
Huomenia! Kylläpä on outoa kun on saanut kahtena aamuna nukkua piiitkään. Teki hyvää ja kyllä nyt jaksaa mammalomaan saakka näillä eväillä. Kauhee ikävä omaa nappulaa, iltapäivällä onneks mies tulee tytön kera kotiin. Siihen saakka aikaa siis touhuilla omiaan ja kirjotella tota työtä, muutaman sivun raapasen vielä tänään ja sitten jatkan ensi viikolla vasta. =)
 
HIKI mulla hikoilu alkoi jo viikolla 15!! ja haisin kyllä ihan miehelle... :$ mikään muu ei oikein auttanut kuin se acon 72 tuntia tehoava dödö..
jalkapohjiin piti hankkia myös hiki voidetta :LOL:

joka raskaudessa ollut sama sikapossu hikoilu ilmentymä..

tiiättekö.. mulla on jo nyt suru puserossa kun tämä on tod näk viimoinen vauva masussa :'(
ja jo puoliväli menossa tuntuu että suru vaan voimistuu loppua kohden..
 
Korkkaamassa uutta ketjua! Onnittelut kaikille hyvistä ultrakuulumisista =)

Tänne ei ihmeempiä, töihin pitäs iltapäivällä lähtä tienaamaan. Mulla on aika paljon suppaillut varsinkin jos töissä kiirettä. Aattelin seuraavassa neuvolassa ens viikolla kysellä tartteeko tarkistaa ovatko aiheuttaneet mitään. Välillä käyvät tuonne selkäpuolelle kipeetäkin. Vauva liikkuu kovasti jo päivittäin, mieskin tuntenut jo käteen liikkeet :heart:
 
No onpas kiva kuulla, että muillakin on samaa vaivaa - siis tuota hikoilua. Töissä pitää alkaa pitää varapaitaa mukana, jos tämä tämmösenä jatkuu, kamalaa jos haisee ihan sonnalle!
Ens viikolla oliskin lyhyt viikko töissä, ja perjantai menee vielä neuvolassa ja yhdessä isommassa palaverissa. Eli käytännössä pari päivää töitä ja sitten on taas viikonloppu =) Onneksi tätäkin vkl on vielä useampi päivä jäljellä, ajattelin reipastua ja käydä lenkkeilemässäkin heti kun nämä varpaat alkaa olemaan taas toimintakunnossa.

Jep, nyt paistelen pari kananmunaa lounaaksi ja sit syön leipää... ja jatkan ton työn kirjoittelua, aika mahtava fiilis kun muutaman viikon päästä se on ainakin ekalta versioltaan valmis =)

 
Hikoilu alkanut täälläkin oikein urakalla...Töihin saa aina varustautua kunnolla, ettei deodorantti pettäis. Tuntuu, että ennen hiki ei ees haissu mutta nyt kyllä haisee, jos tarpeeksi hikoilee päivän aikana!! :kieh:

Emmaljungista: Me ostettiin edge duot ja ne on kyllä niiiiiin ihanat!! Eka kuvittelin, että otetaan sport-rungolla (niissä kankainen tavarakori). Mutta vaunuja testailtuamme päädyin ehdottomasti classic crome-runkoon. Syystä että en ole kovin pitkä ja vaikka sport-rungossa laittoi aisan alimmalle mahdolliselle, niin ne oli minulle liian raskaat kääntää tiukemmissa kurveissa. Ei nyt mitenkään hirmu raskaat, mutta kun kokeili noilla classikeilla niin jopas oli helpompaa! Ne tuli jotenkin kevyemmän tuntuisiksi kun aisan sai käännettyäkin vähän alaspäin. Ja toiseksi niissä on metallitavarakori joka on täällä meillä parempi niin saa puutarhaletkulla suihkuttaa helpommin puhtaaksi syksyn rapakeleillä.
 
Mutta kyllähän tuo sport-runko on nykyisin se suositumpi versio. Ja varmasti ainakin pidemmille ihmisille huiput. Kääntöaisa niissä myös olisi ollut hyvä. Mutta ei se työntösuunnan vaihto noissa valitsemissammekaan vaikea ole. Sitä ei vaan jaksa tehdä lapsi kyydissä sitten ratasaikana. Sportit on myös hieman "jymäkämmät" ja leveämmät.
 
edgejä tuolla sportti rungolla ajattelin. Täällä taas pitkä pukkaaja, 172cm. Se taipuva aisakin ois kyllä hyvä..

Tässä vielä hintavertailuja jos kellään edelleenkään kiinnostaa :LOL: Kemin lastentarvike oli sitten vielä halvempi kuin mitä Ruotsin puolella oli eli ne edget sportti rungolla makso 720e. Myyjä sanoi että tänäänkin oli kaksi pariskuntaa oulusta hakeneet vaunut sieltä.
 
Heissan pitkästä aikaa!
En oo jaksanut aikoihin kirjoittaa, vaikka päivittäin luen kaikki jutut... Eilen töiden jälkeen lähdin päivystykseen supistusten vuoksi ja sieltä jouduin synnärin(?) päivystykseen. Eivät onneksi olleet kauheasti vaikuttaneet ja kotiin pääsin kun supistukset laantuivat. Ja poikalupauksenkin sain samalla reissulla :heart: . Kaks viikkoa nyt olen sairaslomalla ja ennen töihin paluuta uusi lääkärin arvio.
La aika mennäänkin edelleen kuitenkin aiemmalla 19.8.
Tässä raskaudessa tuntuu olevan koko ajan kaiken maailman krämppää :/ .
Muillakin taitaa olla Emmaljunga Edge Duot hankinnassa...mäkin olen niihin ihastunut. Täytyis varmaan pikku hiljaa alkaa lastentarvikeliikkeitä kiertelemään. Netistä olen jo hiukan katsellut =) .
Koitan ryhdistäytyä ja alkaa kirjoittelemaan useammin...

Vilivet ja poitsu 20+2
 
Onnea Tesmikselle! Toivottavasti nyt menee kaikki hyvin! :)

Onko täällä porukalla tietoa voiko noita heinänuha lääkkeitä käyttää raskauden aikana? Itellä ollu aikasemmin käytössä se zyrtecin johdannainen cetirizin..
 
Matilda84
Tesmis onnea kovasti :heart:

Me eilen purettiin varaston tuhat jätesäkkiä jotka on muutosta toiseen roikkunut matkassa.Löysin sieltä kirpparikassin jossa oli kauhee kasa esikoisen vauvan vaatteita,jäivät yli kun olin myymässä tuo reilu vuosi sitten.Heti tuli mieleen olisiko ollut pieni enne jo silloin ettei niitä tarvii vielä myydä pois.
Pinnasänky raahattiin tuolta varastosta odottelee,tosin kasata vielä pitää sitten kesällä.

Olo muuten suht ok. Öisin on jotenkin kauhean vaikea nukkua.Pyörin ja hyörin ja ihan levoton olo koko ajan.

 
Heipparallaa täällä poksutaan eli 23+0

Mulla on kauhea paniikki, söin eilen aamulla Italianleivän (salami-kinkku) sitte sen syömisen jälkeen tajusin et siellä välissähän on mozzarella-juustoo..olisko sitä siis saanu syödä??? Nyt en oo tuntenu yhtään vauvan liikettä eilisaamun jälkeen... Hui ku pelottavaa :(
Muuten täällä pääsiäisen vietto sujunut mukavasti, eilen käytiin neidin kans 3 tuntia virpomassa ja illalla pääsiäiskokolla.. Vielä kaks päivää lomaa ja sitte takas arkeen..

Jonetta ja poju 23+0
 
Chevanne Mulle tuli alkuraskaudessa kovin pahat allergiaoireet ja olin kirjaimellisesti pää tukossa :snotty:

Silloin kävin alku-ultrassa yksityisellä naistentautien lääkärillä ja hän suositteli että pysyisin vain paikallisissa sumutteissa ja määräsi silloin Glinor allergisen nuhan sumutetta. se kyllä auttoi ihan parilla kerralla.

Nyt alkoisi olla taas tarvetta lääkitykselle ja mietin että kun on lähtö sinne budabestiin maanantaina ja siellä jo kaikki maholliset puut on kohta kukassa niin voisi vaikka soittaa sinne lääketietokeskukseen kuopioon että mitä voisi käytää tabletteina akuuttiin hätään...

ja soitinkin jo :LOL: lääkeinformaatiokeskuksesta sanottiin että se glinor on hyvä ja sopiva käytettävä sumute ja cetirizin johdannaiset tabletin on turvallisimpia kun niistä on eniten näyttöä mutta mitään ai kannattaisi käytää ellei ole pakko..
 

Yhteistyössä