***** ELOKUISET 2010 Huhtikuussa ! ****

Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille!
Ja Kiitokset kaikille ultrasta onnittelijoille!
Maidon noususta: Mäkin oon kuullu, että oluen kun nauttii, niin maito lähtee nousemaan. Itse en ole kokeillut, kun en ole oluen ystävä... Saiskohan esim. puoli punaviinilasillista saman aikaan? =) Tai tosiaan se mammatee, mutta eikös sitä pitänyt juoda tosi monta kupillista päivässä? Fenkoliteetä voisinkin kokeilla.. Muistaakseni siinä mammateessäkin on fenkolia, vai muistako väärin?

Ihana päivä ulkona. Taidetaan käydä puistossa vielä uudemman kerran tyttösten kanssa. Ajattelin myös tänään käydä Ikeassa hommaamassa lasten huoneeseen seitä Trofast sarjaa. Onko kellään kokemusta siitä? Onko hyvä käytössä?

Viherpikkurilli ja Tiitiäinen 20+5
 
Heissan!

Pikaisesti tulin kertomaan ultrakuulumisia! Hyvin oli kasvettu ja pikku trinsessahan sieltä taas on tulossa :) Voi siis päivitellä listaan tyttölupauksen. 80 % varmuudella siis tyttö, alussa piti jalat tiukasti kiinni mutta innostuhan se siitä potkiskeleen.. Ei mitään ylimääräistä näkynyt jalkojen välissä :D

Luen tekstin jahka kerkeän tänään... hirvee hulinapäivä!




Copper ja rinsessa nro 2
 
Hei!

Neuvolakuulumisia:
RR 123/83
hb 128
pissa puhdas
sf 19
sikiön syke 150

sain myös todistuksen kelaa varten ja kelan vihkon: Lapsiperheelle.
Tuli vaan mieleen kun katoin sitä vihkosta, että voisiko siinä kannessa olevalla vauvalla olla päällä tän vuoden äippäpakkauksen toppapuku? Minun mielestä ei kovin kivan näköinen ainakaan..

Mijas ja typyliini 22+4
 
Heissan!
Eilen oli rakenneultra, jossa kaikki hyvin. Painoarvio 351g ja poikaa edelleen vahvasti lupailtiin. Ultran jälkeen meninkin Lastentarvikkeeseen, jossa oli Emmaljunga Edge Duosta tarjous, Sport- rungolla 749e. Ja yhdet ainokaiset mun havittelemaa väriä, eli Royal Blue, joten kaupat tuli tehtyä. Jätin säilytykseen sinne, kun takuu alkaa rattaiden kotiin tuomisesta. Nyt oon pähkäillyt, että teinköhän hätiköidyn päätöksen ...? :ashamed:
Kohta lähden vanhimman tytön kanssa Myllyyn metsästämään kevätpukua. Supistuksia ei ole nyt juurikaan ollut, muutamia kivuttomia. Rauhallisesti olen koittanut ottaa :) .
Neuvolaan olen koittanut tänään monta kertaa soittaa, että sais sen lääkäriajan varattua, mutta ei oo vastattu..huomenna uus yritys =) .

Vilivet ja poitsu 20+6
 
Kelan lapsiperheelle- vihkosen kannessa olevalla vauvalla on vuoden 2004 äitiyspakkauksen toppapuku päällä.
Minun kummilapseni on syntynyt sinä vuonna, ja mulla on nyt tuo puku tumppuineen ja hattuineen tuolla kaapissa odotamassa. Minusta se oli niiin ihana puku, että varmaan tulee meidänkin vauvalla sitä pidettyä joskus :)

Kävin mutkan tuolla Anton&Nina- liikkeessä. Vauvalle tarttui mukaan ihanat pienet kengät (koko 50-56cm) :heart: Sekä itselle alesta (-50%) Benettonin mamma t-paita :)


Voiiii....kunpa aika menisi nopeaa ja saisi jo vaavin syliin :heart:
 
Ihania ultrakuulumisia, tyttöjäkin lupailtu sekaan jo hienosti. Onnea kaikille tasapuolisesti!! :flower: :heart:

Mulla on ens maanantaina se merioulun neuvolan ultra, jänskättää jo hirmusti :snotty: Ihquu jos siellä sukupuoli näkyy..ja näkyyhän se varppina kun täti sanoi että ultrataan kaikki tosi tarkkaan. Ihanaa!!

Minä etsin käytettyjä emmaljungan edgejä tai city crosseja kovasti..uusia en aio hankkia ku nuo omat briotkin ois hyvät. Kellään vinkkejä/haukkuja/kehuja kummat kantsis hankkia..city crossit houkuttas sen vuoksi että mahtus kasaan kaikki auton perään ettei tarttis erikseen ottaa koppaa irti..kun aikasta paljon autolla liikuskellaan. Mutta edget ois sit hyvät nukutusvaunut jne. kun meillä on tytsyt aina nukkuneet ulkosalla hyvät päikkärit kesät/talvet 4-5 tuntia putkeen..No ompahan aikaa miettiä..

Yritän niin nauttia tästä raskaudesta ja ihanasta tunteesta kun uusi ihminen kasvaa ja liikkuu masussa, kun tämä on ihan viimenen vauva meille :'( :heart: Ja yritän ottaa järkeä käteen etten ikinä enää tämän jälkeen haihattele vauvajuttuja, kun näissä on toden teolla kasvattamista ja huolehdittavaa vuosiksi eteenpäin. Sniiif...Joten minä niin toivon ettei aika kuluisi kovin nopsaan, koska tämä raskausaika on mun mielestä kaikkine vaivoineen ja hermoiluineen niin ainutlaatuisen ihanaa aikaa :heart: Mutta toki sitä odottaa malttamattomana myöskin vauvan syntymää, sitä kun saa nyytin syliin ja rinnalle, huoh..

Selmiina, oliko muita hyviä tarjouksia antonninassa? Ajattelin joku päivä pyörähtää tuossa H-Putaan liikkeessä jos ei Ouluun ole muuta asiaa..Keskimmäinen tarvis välikausihousut.

Minä pesin jo pari satsia vauvan vaatetta valmiiksi, vaikka ehtiihän ne vielä nuutua laatikossa, ne on niin ihanan pieniä ja söpösiä. :heart:

Ollaan tyttöjen kans keskenämme ilta ku iskä lähti kärppiä kannustaan, nyt iltapalan laittoon.

jonnuli ja hipsu 23+3
 
jonnuli oli siellä ihan kivasti alessa vaatetta. Varsinki just leikki-ikäsille näytti olevan ulkovaatteita paljon tarjouksessa (myös kurakinttaita,sormikkaita jne.) Vauvoille ei tainnu olla alessa mitään..
Ei kauan ehitty olla siellä kun kummallaki oli niin nälkä että meinas taju lähtiä :saint: Mutta kannattaa käyä kattelemassa! :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kääkkänä:
Mistä tota vadelmanlehtiteetä saapi? Ja onkohan siitä sitten haittaa,jos tietää jo synnytyksen toteutuvan sektiolla? :/
Täällä vaan sairastelu jatkuu, toista viikkoa jo pitkälti, huomenna taas töihin. Epäilen,et on menny poskareihin,kait se on tarkastettava sekin... työmotivaatiosta oli juttua aiemmin. Sitä ei tosiaan ole, jotenkin tää pääsiäinen kivasti katkaisi työt eikä yhtään välittäisi palata, mutta loma loppuu joten on han se mentävä. VOi kun pian tulisi jo toukokuu ja ä-loma....

Kääkkis ja lapanen 24+1
vadelmanlehtiteetä saa luontaistuotekaupoista .. ainakin aika useasta .
Tosta jo tiedossa olevasta sektiosta en tiedä....... voi olla että on haittaakin . Mutta tuota voi myös juoda synnytyksen jälkeen , on todettu palauttavan paikkoja nopeammin yms.

neitim
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jonetta:
Tervehdys!!!

Täällä ollu aikamoinen aamu. Mulla supisteli koko viime yön ja aamulla koulussa. Lähdin sitte käymään terveyskeskuksen päivystyksessä. Sieltä ohjattiin äitiypolille. Lääkäri ultras ja teki sisätutkimuksen --> kohdunkaula pehmenny ja vuotaa herkästi. Vauvalla kuitenki kaikki hyvin, paino jo lähes 700grammaa.. Nyt pitäis sitte olla vaan levossa. Loppuviikko nyt ainaki sairaslomaa.
Meillehän luvattiin sillon rakenneultrassa se poika, ja oon kyl ostellukki pojalle tosi paljon vaatteita. (ensimmäinen tyttö). Välllä kuitenki kans mietin et mitä jos se ei ookkaan poika ku en sitä ite nähny. Tänään tosiaan lääkäri ultras mut ei tullu kyl mieleenkään kysyä varmistusta, sen verran oli muut asiat mielessä ku mietin et onko kaikki hyvin.

Jonetta ja poika-vauveli 23+3

Nyt vaan lepoa ja ei liiemmin istuskeluakaan pidempiaikaisesti kerrallaan ... olisi kuitenkin vauvalle hyvä pysyä vielä masussa vähän aikaa :hug:

neitim
 
Alkuperäinen kirjoittaja runttipulla:
heissan, mä olen miettinyt että miten vaarallisia tai vaarattomia noi supparit on? Kun mulla iltapäivisin ihan varmaan (luulen että niitä ne on) maha kovettuu ja tuntuu semmonen inha puristava tunne tuossa vatsalla, niin onko siitä sitten haittaa? mä jotenkin oletin että kivuliaat on aihe lepoon...perjantaina on kyllä neuvola ja siellä varmaan voin kysäistä asiaa, mutta jos joku tietää ja voisi kertoa?
Vähän suppareita on ihan ok , mutta jos tulee paljon peräkkäin tai kivuliaita niin voi availla paikkoja ...

neitim
 
Alkuperäinen kirjoittaja Me9jaBonus:
Maidonnousuun Mammatee tai fenkolitee.Ja ykkösolut :D
Mitäköhän nuo sanos osastolla jos hörppäis pullon olutta :D

Sillon ku esikoisen sain, niin maito nousi vasta muistaakseni neljäntenä päivänä. Tosin siihen vaikutti se, että ressasin pojan sokereista ku uhattiin jo tippaan laittaa, ja sitten raukka vielä joutu sinivaloon. Mutta sitten ku maito nousi, niin sitä kans oli :whistle:

Marlin ja Justiina 23+1
 
onnittelut kaikille joille se kuuluu hyvistä ultra kokemuksista. En oo kauheesti kerinny täällä lueskelmaan enkä kirjottamaan ku oon häitä järkänny. Suuri päivä on ylihuomenna :heart:
Meillä Urhon liikkeet tuntuu jo todella hyvin ja mieskin ne tuntee. Varattiin myös viikolle 16 4d ultra.
Nyt on pakko mennä nukkumaan, huomenna on niiiiiiin paljon tehtävää!

n11na ja urho 22+5
 
onnea kaikille ultrakuulumisista ja n11nalle hääjärjestelyihin!

Me lähdetään miehen kanssa aamulla Egyptin aurinkoon ja toivotaan, ettei mitään vatsapöpöä saatais! Viikkoon tuleekin sitten taukoa palstailusta, toivottavasti täällä kaikilla ultrakuulumiset hyviä ja voinnit myös. :)

:wave:
ansuli
 
Miten nuo supparit sitten lasketaan?? :attn: Olen ihan pihalla noista, kun ei esikkoa odottaessa pahemmin niitä kohdalle sattunut. Siis välillä on ihan jatkuvaa kiristelyä, ei mitenkään alkua tai loppua.. ääh, onneks huomenna on neuvola niin kai siellä sitten jokin järki tähän tulee :LOL:

Mä kun olin kättärillä sillon reilu vuosi sitten, niin siellä oli jääkaapissa nikolaiolutta (sitä alkoholitonta) jotkut tuoneet. Mulla oli vaan maksamakkaraa kun sillon ei sitäkään saanut syödä odottaessa ja kauheet vierotusoireet oli :LOL: Mutta oluen avulla mä pidin maidontuloa yllä lähes koko imetyksen ajan, just ton alkottoman tai pilsnerin kera.

Jaaha, jatkan töitä, tänään on hommia vaikka millä mitalla ja kolmeen mennessä pitäisi päivä saada kuitenkin pakettiin.

runttis ja sytkylä viikkoja 21+
 
Mammateessä on tosiaan fenkolia+muita vaikuttavia yrttejä =)

Aikanaan kun kolmanteen piti lopettaa :LOL: :LOL: :LOL: Korkattiin pieni shampanja pullo synnytyssalissa :D Kätilöt ei ollut moksiskaan :LOL:

Mä/me mietittiin josko kuitenkin 4D ultraan ;) Näin se mieli muuttuu :whistle: Täytyy varmaan tilailla aikaa.

Huomenna poksuu viikot->22 täyteen,maanantaina nla!
 
Mä taidan kans sortua tohon vadelmalehti-hässäkkäteehen, kun vaan muistan joskus jossain luontaistuoteputiikissa sitä käydä hakemassa. Mä mietin kans sitä 4D:tä, mut katellaan.. jos olis vähän edullisempi niin tulis kyllä mentyä mut jos siitä jää itelle maksettavaa reilut 150 niin on kyllä aika suolanen kustannus. Kun vkolla 36 tms on kuitenkin vielä ultra ja se synnytystapa-arvio.... mnoo, katellaan =)
 
Mulla on vadelmanlehtiteet olleet jo tovin odottelemassa ja oon juonut ainakin 3:ssa(muistaakseni) viimeisessä raskaudessa.ei oo käynnistänyt synnytyksiä mutta varmaan tuohon avautumisvaiheen nopeuteen vaikuttanut,ainakin.Eipä kai siitä haittaakaan ole =)
 
Täällä oltu talo/koira vahtina anoppilassa, eli koneelle ei oo päässy toviin, nyt taas kotiin palauduttu eilen. Paljon on tekstiä tullu ja kaikki jopa kerennyt lukemaankin ;)

Enpä ole aiemmin edes mistään vadelmanlehtiteestä kuulutkaan mutta mitä täällä on juttua siitä ollut, taidan minäkin sitä hommata.

maijamehi taisi pohtia miksi appelsiinimehua suositellaaan ottamaan rautatablettien kanssa, on siksi että mehun sisältämä c-vitamiini auttaa rautaa paremmin imeytymään.

Neuvolassa käyty:
painoa tullut 95g/vko
RR 128/78
Pissa puhdas
Hemoglobiini 123
vauvan syke 160

Eli kaikki oli mainiosti, vielä kun jaksaisi odottaa ensi viikon perjantaihin rakenneultraan :heart:

Oliko kenelläkään mitään konstia millä saisi makean himoa vähennettyä ?

Marsa ja Nyytti 19+0 Poks !
 
Mä voisin tätä meetwurstihimoa vähän saada kuriin, tuntuu että sitä vois syödä (leipien kanssa ja ilman) miten paljon vaan.. on tää kumma juttu miten ei aikuinen ihminen voi pitää itteänsä kurissa :D

Kävin aamulla vaa'assa ja näyttäs tuleen jo 6 kg nyt painoa. Karmeus, tyttöä odottaessa ol varmaan 2-3 kg tässä vaiheessa... hooh, no, ihan on kyllä noista suolasista ruoista tämä ja kun en ole jaksanut (laiskottanut) liikkua ja lisäks toi selkäkin kiukuttelee iltasin niin paljon, etten vaan viiti ärsyttää sitä enempää. Viikonloppuna aion fillarin kaivaa esille, jos sillä hurauttelis sitten lenkkejä iltasin tytön kanssa, se ei ainakaan selän päälle kai kauheesti ota..

 

Yhteistyössä