***** ELOKUISET 2010 Huhtikuussa ! ****

Mulla näyttäis tulevan jotain rinnoista kun puristaa ei muuten. Muistaisin kyllä että esikoisestakin tuli näillä viikoilla samalla tavalla ja sit viikon 30 jälkeen tuli muutenkin. silloin olikin aika hassua kun hoisin pientä vauvaa yhden yön niin vauvan itkiessä multa heru maitoa :LOL:

Tarvis jaksaa tehdä jotain järkevää ennen kuin hakee pojan eskarista kotiin

Maijamehi ja Toukka rv 25+1
 
Mulla on viidenteen lapseen asti noista antibiooteista raskausaikana oma visio...Neljästä ekasta lapsesta mulla oli odotusaikana jatkuva poskiontelon tulehduksia ja jouduin syömään ap-kuureja ja kaikki 4 oli korvakierrelapsia :| Viidennestä posk.ont.tulehdukset katosivat jonnekin ja en syönyt ainuttakaan kuuria odotus aika ja pojalla ei ikinä oo ollut korvatulehduksia :eek:

Eli mä yhdistin ton raskausaika syötyjen ap-kuurien vaikutuksen lapsilla korvatulehduksiin.

Mut kuudes ja seitsämäs lapsi oli korvakierteisiä vaikkei ap-kuureja syöty heidän odotus aikana....Eli se siitä mun teoriasta :D
Mutta toisaalta oon kyllä lukenut jonkun tutkimuksen joka tukee tätä mun teoriaa,meillä vaan tuntuu muutenkin olevan taipumusta korvatulehduksiin...

Tyks oli jotain sählännyt,en saa tuloksia eikä mulla ollutkaan mitään jatkoaikaa laitettuna ja sihteeri ei voi kertoa tietokoneelta mitään :eek:
Mut ei mulla varmaan mitään vakavaa oo kun eivät ole soittaneet,olisin silti halunnut kuulla hiukan että mitä kokeista ilmeni ja onko mulla se strepto taas niin olis helpompi suhtautua näihin supisteluihin....Mut kai ne sieltä sitten soittelevat jos jotain ilmenee....
 
ME9 oletko aikaisemmin ollut strepto potilas?? miehän oon ollut näissä kahdessa aikaisemmassa raskaudessa b-strepto potilas ja ne on oireilleet oikeestaan vasta synnytyksessä ja sen tiedän että ne hoidetaan ab kuurilla jos antaa oiretta..
ja nuo korvakierteet esikoisesta en käyttänyt kuureja ei ainuttakaan tulehdusta toisesta jouduin syömään pari krt juuri tuon strepton takia ja toisella olikin sitten pariin otteeseen tulehdusta korvissa ja kierre saatiin poikki homeopaattisilla lääkkeillä!!

Okei en oo toosi pitkään aikaan ehtinyt kirjoittamaan.. PAHOILLANI! :ashamed:
tänään oli neuvola.
pissa puhdas, hb 133 ei oo laskenu alusta yhtään!!, sykkeet hyvät, sf 18,5. sokeri rasitus sovittiin parin viikonpäähän. Ja mikä parasta kun tuskailin painon nousua terkka sanoi että älä huoli eihän tuo paino ole alusta noussut kuin 3,8kg !! joten olin toosi iloinen kun jotenni olin laskenna ne väärin.. =)

Viime viikolla oli se pelkopoli käynti sitä minun toivetta käynnistykseen.. ei mennyt oikein hyvin.. se oli kätilö käynti ja nehän ei voi tehdä käynnnistys päätöksiä ja meen nyt sitten 17.5. lääkärille juttelemaan tuosta käynnistyksestä TOIVOTAAN että sattuu myötämielinen lekuri..

kelan paprut pitäisi täytellä...

ja hankinnoista.. oon hankkinut yhden vaalean punaisen vaatteen :D ja olen miettinyt että nyt ostan vauvalle repun.. sitän manducaa tsekkailen huutonetin kautta. huggis liinahan mulla on mutta se menee kovin nopeesti liian köykäseksi..
ja toinen hankinta on doomoo buddy se isompi imetystyyny niin jos saisin siittä apua sitten nukkumiseenkin...

eikös se kelan uusi paketti tule pian julki..? en vielä tiiä otanko rahana vai pakettina..
haluttaisi se paketti hypisteltäväksi..

Luen nyt tekstejä uudelleen ja kommentoin sitten vähän..
 
Supppis,joo viime raskaudessa mulla todettiin tuo strepto ekaa kertaa ja olikin paljon siitä(?)johtuvia supistuksia.Lääkittiin ap tipalla ennen synnytystä,sopivasti niin kuin synnytys käynnistettiin ja ennen sitä laitettiin tippa valumaan ja vaikuttamaan.
Nyt jännään että jos mulla on se strepto että ehtivätkö sitten lääkitä ennen synnytystä kun ei mistään käynnistyksestä oo kyse.Ja kun se voi olla vaaraksi vauvalle ellei lääkitä...

Vaan eivät oo tyksistä soittaneet :|
 
Hö. mikskähän viivyttelevät.. soita ennenkuin menee kiinni.

mulla myös on tipalla mennyt synnytyksissä sitä penisiliiniä. ekassa sen takia kun nousi kova kuume joka johtui streptosta ja tokasta tiedettiin että se on niin jo het laitokselle mennessä laittoivat tipan valumaan.-- huono olo siittä on tullut. vauvalle ei ole tullut kummallakaan kerralla mitään streptosta johtuen.
 
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!
Tällä viikolla olis kolmas neuvola käynti ja perjantaina 4d ultra!! Mihin te muut meinaatte (ne jotka menee) mennä 4d ultraan? Me mennään Kaarinaan http://www.vslaakaripalvelu.fi/www.vslaakaripalvelu.fi/Tervetuloa.html mun mielestä halvin täällä länsi-suomessa.

n11na ja Urho 24+3
 
asiasta kukkaruukkuun ? Mitä mieltä olette kummeista , jos pari on naimisissa tai muuten seurustelee niin pyydättekö kummiksi vain toista vai molempia ???
Miestäni pyydettiin juuri kummiksi ja minua ei edes kysytty ... Toisaalta tuli jotenkin itselle hassu olo , kun ollaan kuitenkin naimisissa ....

neitim
 
n11na me käytiin juuri tuolla kaarinassa 4D-ultrassa. Jouduttiin odottaan 40min ennen ku päästiin sisään, ilman mitään tiedotusta asiasta. Luultiin ettei siellä oo ees ketään paikalla, kun ei ollu mitään ilmottautumista yms. No oli ollu kuulemma jotain sekaannusta aikatauluissa, ja kun sitten vihdoin päästiin sisään ni oli hyvää palvelua. Mukava ja asiantunteva lääkäri, ultrasi tarkasti selosti myös tarkkaan. Että loppuen lopuksi olin sitten tyytyväinen paikkaan, vaikka meinattiin 30min odottelun jälkeen jo lähteä B) Onneks ei lähetty :) Se maksoi tosiaan sen 150e, vaikka meillä ei ollu mitään erityistä lääketieteellistä syytä tai lähetettä sinne ultraan.
 
NeitiM: Riippuen vähän tilanteesta mutta kyllä mä ainaki loukaantuisin jos jotku meiän tutut pyytäis vaan mun miestä kummiks. Eri asia tietty esim. sellanen tilanne ku itelläni vois olla et saattaisin omaa parasta kaveriani pyytää kummiksi, mutta en hänen avomiestään kyllä, koska ei olla tavattu kuin kerran ( Ei ollu edes meidän häissä vaikka kutsuttu kyllä oli...). Toi on ehkä sit jo vähä eri tilanne. En mä kuitenkaa ketää ihan tuntematonta haluu lapseni kummiks. :D Mut kaikki muut meiä kaverit on kyllä sillee et jos toinen haluttai kummiks ni ehdottomasti puoliso kanssa, vaikka eivät olisikaan naimisissa, mutta ainakin jos naimisissa ovat niin ehdottomasti.

Mulla tänään kun olin hevosen ajamassa niin rupes yhtäkkiä sattumaan oikealle puolelle alavatsaan tosi kovin. Helpotti kyllä sitten kun laskin jalan suoraksi alas ja venytin itseäni suoraksi. En tiedä mikä oikein mahtoi olla.. Ollut tässä muutenkin kyllä vatsa vähän sekaisin ja huono olokin välillä.. Ja vessassa saanut juosta taas ihan jatkuvasti...

rv 21 tasan.
 
Täällä mennyt päivä mukavasti, kun miehelläkin oli vapaata. B) Ei oo ehtinyt koneellakaan kauheesti olla.

Me ollaan kans sinne kaarinaan menossa ultraan. Silloin kävin siellä alkuraskauden ultrassa ja hyvää palvelua sai, niin mukava mennä uudestaankin. =) Kolme viikkoo pitäs jaksaa sitä ultraa viel ootella. :kieh:

Täällä ei vielä ainakaan oo maitoa tullut ja en kyllä yhtään muista missä vaiheessa sitä viimeks alkoi valumaan. Toisaalta sitä vielä mihinkään tarvita, niin hyvä jos alkais valumaan sitte lähempänä synnytystä. :whistle:

Katjuska ja sintti 23+2 :heart:
 
kummeista: riippuu tilanteesta, että onko ihan ookoo, että vain toista pyydetään. riippuu kuinka läheisiä ollaan. meilläkin miehellä sekä mulla on semmoisia nuoruuden kavereita, jotka vois pyytää vaan toista kummiksi. jos esim. miehellä olis joku mieskaveri, jota ja jonka vaimoakaan mä en oikein tuntis niin ihan sama vaikka mua ei pyydettäs.
ja kyllä meilläkin on lapsilla vain toinen puolisko pariskunnasta kummina. ja niin ooon minäkin yksin kummina, ei kylläkään tässä suhteessa pyydetty. (ihan hyvä siis että vain mua pyydettiin, koska erottiin :saint: )

Dreamer78 + hipsunipsut rv25 *poks poks*

p.s. antibiootti aloitettu viime yönä klo 00... kauhee poskiontelo-/korvatulehdus!! ei oo sit ikinä ollu, edes pienintäkään... aina on sitkeä räkätauti lähtenyt niistämällä.
 
:D No joo , oon mäkin yksin kummina vaikka yhdessä oltiin miehen kanssa oltu jo aikoinaan vuosia (tosin mekin erottiin että sinänsä hyvä ,että vain minä olen ) .
Onhan mulla noita kummilapsia ihan tarpeeksi ja ihania ovatkin . Tuntui vain hieman oudolta , kun on miehen sukulaisia ja ollaan oltu milloin missäkin juhlissa ja viimeksikin heidän ekan lapsen ristiäisissä ja he meidän vauvan ristiäisissä ja kesäisin enemmän tavattu yms. . . Joten ollaan silleen kuitenkin tuttuja liki yhtäpaljon kun mitä mieskin on ... ja oltu tekemisisssä molemmat yhdessä jo koko yli 3 vuotta .. mut no he tietenkin päättävät .
Jotenkin vaan outo fiilis :saint:

Meillä on kysyttyinä kummeiksi ystäväni sekä hänen aviomiehensä , oli itsestään selvää että pyydetään molempia vaikka mies onkin hieman vieraampi ... Ja toisina kummeina miehen sukulais tyttö(nainen) sekä hänen pitkäaikainen seurustelukumppaninsa tai kihlattunsa . Meinattiin pyytää vain naispuoleista , mutta toisaalta tuntui hassulta pyytää vain häntä kun ovat kuitenkin olleet yhdessä useita vuosia ...

neitim
 
Minäkin vähän tapauskohtasesti kattosin tuota kummiutta. Meillä ku ei miehen kans oo yhteisiä tuttuja juuri ollenkaan, joten ei mua haittais vaikka miestä pyydettäs kummiksi ja mua ei :) Neidille pyydettiin kummiksi miehen veljeä ja hänen avopuolisoa, ovat olleet yhessä vasta reilun vuoden eikä olla kovin usein tavattu, mutta ois itestä sitten taas tuntunu tökeröltä jos ois vaan veljeä pyydetty.

Maitoa ei mulla vielä tippase, mutta jos puristan niin sitten. Saunassa kans pakkautuu rintoihin ku menee ihan koviksi, mutta ei kuitenkaan heru. Esikoisen aikaan tais olla viimeset viikot ku huomasin että rinnoista tulee maitoa jos puristaa. Voihan se olla että nyt rupeaa sitten jossain vaiheessa tippaseen, ku kuitenki vielä 2kk imetyksen lopettamisesta (plussauksen aikoihin) sitä maitoa tuli ihan kivasti :D

Marlin ja Justiina 24+6
 
No johan se oli aikakin alkaa tuntea noita liikkeitä. Ilta immeisiä on poju :LOL:. Tumps tumps tumps aina kun ilta saapuu.

Kummiasiasta... Olen ollut yhdessä mieheni kanssa 16 vuotta nyt. Hän on parhaan ystäväni veli. Mies on siskonsa pojan kummi. Minua ei kummiksi pyydetty. Mutta en osannut moisesta mieltäni pahoittaa.

Moona81 ja poju 21+1
 
Aamuun herätty kera nakkisormien :eek:
En saanut vihkisormuksia sormeen,kerta se on ensimmäinen....
Jotain uutta riesaa tuo tämäkin raskaus,mulla kun ei turvotuksista oo ollut tietoakaan ennen.Kyllä mun kroppa taitaa olla aika lujilla :(

Nuorimmainen meillä nukkunut ainakin viikon varsin levottomasti.Huutelee äitiä yöllä ja pyörii ja hyörii,ei rauhoitu kunnon uneen.Meidän välissä sitten potkiskelee...
Alkaa itseä väsyttää rikkonaiset yöt ja mietin pitääkö korvia kuitenkin mennä näyttämään,vaikkei vuodakaan...?
 
AnQ
Pari päivää ollut nettipimennossa ja taas on mooooonta uutta sivua juttua, näinköhän tää pino on yhtään päivää ihan hiljaa :xmas:

Kummiasiasta on teillä (ainakin) ollut puhetta, mein lapsilla ei "virallisia" kummeja ole, mut esikoisellekin pyydettiin kummeja vastaavat tukihenkilöt, jos niin asian voi ilmaista :D En mie koe sitä mitenkään outona, jos vaan toista pyydetään - meillä ei mies enkä mie voi olla virallisena kummina, joten sen suhteen ei ole mitään ongelmaa, heh! Jos joku kuitenkin miestä pyytäisi, en kyllä osaisi loukkaantua - yhdessä varmasti asiaa kuitenkin hoidettaisiin.

Tissit ei täällä eritä toistaiseksi mitään. Esikoisen odotusaikana taisin joskus viikon 35+ jälkeen heräillä omituisista, tahmeista lammikoista. Tissit eritti kuitenkin jotain maidonkaltaista tähän raskauteen saakka, nyt ei tule mitään (ei kyllä hirveästi tee mieli puristellakaan, kun tekee niin pirun kipeää :D).

Eilen kävin neuvolassa hakemassa Kela-lappuset, ajattelin nyt varmuuden vuoksi odottaa sen uuden pakkauksen julkaisua. Eiks ens viikonloppuna oo ne paljon odotetut lapsimessut, missä pakkausta pitäis päästä katselemaan? Paino nousee taas ihan hurjaa vauhtia, +569 g/viikko oli tällä kertaa saaliina. Hemppa ja verenpaine hyvät, ei tarvetta vielä ainakaan lisäraudalle. Sf-mitta tipahti taas alakäyrän alapuolelle, viimeeksi olikin poikkeuksellisesti keskikäyrällä.. No, kerkee tässä paisua onneksi vielä ihan hyviin mittoihin :p

Onko teillä ollut puhetta kivuttomista supistuksista? Mie oon nyt herännyt muutamana aamuna siihen, et supistaa napakan tuntusesti mut ei kuitenkaan satu. Noita suppareita on alkanut tulemaan nyt melko useesti, onko kenellekään vastaavat aiheuttaneet mitään ongelmia? Mietin, että soitanko suoraan neuvolaan (eihän sitä eilen tajunnut taas kaikkea, huh..) vai odotanko vaan ensi kuuhun, jolloin olisi lääkärin tarkastus? Oon kyllä viime aikoina ollut aika stressaantunut, se kai vaikuttaa osaltaan asiaan.

Nyt taas töitä, plääh...

AnQ + tyyppi 22+6
 

Yhteistyössä