Elokuiset 2010 joulukuussa

Selmiina
mulle neuvolatäti sanoi vuos sitten että maksaruokia kohtuudella kerran viikossa... :whistle:

tänne oli tullu paljon tekstiä =)
kuulostelin äsken että onkos mulla huono olo :LOL: noh, meni hapankorpulla kuitenkin ohi :D

:wave: Sinimarja ja Ipana 5+2 :xmas:

 
PÄIVÄKODISTA en tiedä mitä keskustelua täällä oli mutta halusin kertoa meidän stoorin. esikoinen meni hoitoon kun olin 1,5v. me ajateltiin ettähän jatkaisi hoidossa 2 9-14 päivää viikossa kun vauva syntyy. hän tykkäsi niin kovasti olla siellä. no, kun kaupunki sai tietää että olin raskaana niin hänet heitettiin pihalle päiväkodistaan kun mä jäin ä-lomalle. meidän kunnassa isompi sisarus ei saa p-kotipaikan jos äiti kotona vauvan kanssa. vaikka isosisarus olisi jo 5v... että semmosta meillä...

PIKKUMÖKÖ teetkö 3 vuorotyötä? raskaanahan ei tarvitse tehdä yötöitä koska se lisää km-riksiä! mä oon molempien tyttöjen kanssa lopettanu heti kun oon tullu raskaaksi mutta lähinnä sen takia että oon melkeen nukahtanu yövuoron aikana ;) oon sh.

lisää hetken kuluttua...

korvapuusti rv 4+6
 
VAUVAVAKUUTUS meillä otettu molemmille tytöille ennen syntymää mutta nehän on terveitä kun pukkeja eikä koskaan tarvittu käyttää ;) tosin parempi niin!

jotain muuta piti myös kirjoittaa mutta en nyt muista mitä...

VÄSYTTÄÄ vaan kovasti...

nyt joululahjoja paketoimaan...

korvapuusti rv 4+6
 
Minä teen myös 3-vuorotyötä. Ai sitäkö ei suositella ihan näin alkuraskaudessakaan? Siis yötyötä?

Hmm...minä oon luullu että sitten loppuajasta ei saa tehä...mikä siinä yötyössä tekee vaaran keskenmenoille? :|
 
Heips, mulla karkaa mopo ihan lapasista näiden mielitekojen kanssa! Esikoista odottaessa ei tosiaan mitään erityistä ollut, nyt tänään piti saada lihapiirakoita! (inhoan niitä normaalisti) ja maksamakkaraa eeeen vain voi vastustaa. Sitä kyllä söin esikoistakin odottaessa pikkusen, nyt tuntuu että menis vaikka koko pötkylä kerralla. Jösses sentään, ja nämä mieliteot on niin kamalan ärsyttävän vahvoja että ei mistään tule mitään jos ei saa toteutettua. Mitähän tästä vielä tulee.. katinkontit ainakin laihdutukselle.. pah.

Niin onnea ultrakuulumisista, ihanaa se vaan on kun tulee hyviä uutisia =) Ja tervetuloa uudet, meitä on kyllä aikamoinen joukko jo.

Mä kävin varhaisraskauden ultrassa mehiläisessä ja sieltä sain kyllä kans hyvää palvelua. Samaa lääkäriä en nyt saanu, mutta toivon että tämäkin olis yhtä kiva ja hyvä. Meidän vanhempi kissa (joka ei normaalisti oikein ikinä sylissä viihdy) änkes tänään väkisin hurisemaan ja alustelemaan mun masua. Se on poikakissa ja se oli ihan samanlainen kun mä odotin tyttöä, alkuvaiheessa pötkäili mun masun äärellä koko ajan. Veikkailin miehelle, että se kuulee jotain sieltä masusta jo ja siksikin tuli lähelle. Jännä tapaus koko katti, se on vissiin syntyny muutenkin väärään sukupuoleen, meille kun tuli toinen kissa (tyttö), niin se hoivas sitä pentuna ja pesi korvat ja tassut ja kaikkee.. hassu mouru tosiaan.

Joo vakuutus on meillä tytölle otettu ja ajateltiin irtisanoa se, kun 430 eurolla makselee jo paljon lääkärikäyntejä - ja jotenkin ne ehdotkin huononi. Mulla ei ole kyllä nordean vakuutuksista muutenkaan mitään hyvää sanottavaa, eli en todellakaan voi suositella sitä. Jos ja varmaan kun kuitenkin otetaan tälle uudelle tulokkaallekin vakuutus, niin on varmaan aika siirtää pois koko nordeasta kaikki vakuutukset. Noissa lapsivakuutuksissa viimeksi kun tehtiin vertailua, lähivakuutus tais olla edullisin, mutta sinnekin olis sitten pitäny siirtää kaikki muut. No, keväällä pitänee tutkailla ja kattoo että jos vaihtais. Niin ja siis me ei olla tarvittu koko vakuutusta lainkaan, eli sillä ajateltiin irtisanoa se, on jotenkin ihan törkeen kallis mun mielestä.


Mun piti paistaa piparit tänään, mutta en kyllä taida jaksaa... ääh, huomisiltana jos paistas ennenkuin nakkaa kinkun sitten uuniin. Menis samalla lämmityksellä, eikös se ole ympäristöystävällisempääkin? :D

Niin joo, siitä hoitoasiasta.. mun mies oli sitä mieltä että tyttö jatkais hoidossa (oikein hölmisty kun sanoin, että tyttöhän on sitten kotona ens syksynä taas) kun viihtyy niin hyvin ja on niin hyvä hoitajakin. Mutta jotenkin tuntuu että kotona kun olen, niin miksi pitäis laittaa pois kotoa? Ajattelin kysäistä hoitajalta suostuisiko se osa-aikaiseen, kun perhepäivähoidossahan saa olla 4.5 lasta eli jos tyttö veis sitten sen puolikkaan paikan.. mutta katellaan, onhan siihen vielä aikaa. Meillä yksityinen pph ja niin mieluusti kyllä pitäisin siellä paikan tytölle, mutta luulen ettei semmoseen ole mahdollisuutta jos kokonaan sit otan pois. Haluisin sisarukset sitten kuitenkin samaan paikkaan aikanaan...

Jep, meille tämä lumentulo tietää armotonta pihan kolausta ja taistelua kaupungin tiehuollon kanssa - joka IKINEN kerta kun tulee kerralla enemmän lunta. Me asutaan jyrkän mäen päällä ja tämä meidän tie aurataana aina viimeisenä.. viime viikollakin tulin mäkeä alas ihan nahkoineen perä edellä, tyttö kyydissä ja meinas kyllä tulla sonnat suorastaan housuun kun pelotti niin. Liian huonosti pidetty mäki ja liian jyrkkäkin nykymääräyksiin. Mutta muuten on kyllä ihanaa, kun se on vielä tuota puhdasta pakkaslunta, ja joulukin tuntuu joululle nyt =)

Jeesh, nyt taidan vähän koluta naamakirjaa ja sitten pötkölleen, tyttö nukkuukin jo.

runttis ja toukkaII 5+5 (muistaakseni)
 
Ei tuu meille pikkusta..
Käytiin just ultrassa. Kohdussa näkyi kaksi ruskuaispussia joista toinen oli liian pieni edes viikkojen laskemiseen ja toinen vastasi viikkoja 4+5... Menkkojen mukaan viikkoja pitäs olla yli kahdeksan ja kierronkin mukaan yli seitsemän... Huomenna tarkastetaan vielä hcg, ja mietitään mitä tehdään. :'( :'( :'( :'(
 
evi-talle ja matildalle onnittelut ihanista ultranäkymistä :flower:
Ja olikos muita ultrassa käyneitä...
evi-tan kanssa onkin sitten sama LA :)

Nyt on alkanut oksettamaan. Ei ole tarvinnut vielä ihan oksentaa mutta hajut ällöttää todellakin. Viime raskaudessa miehen piti rempata eteisen seinä uusiksi kun mun mielestä eteisessä haisi pahalta ja se haju tuli mun mielestä seinän takaa naapurista :LOL: Kumma kyllä kukaan muu ei ikinä haistanut sitä hajua!
Kaupoissa ruuat haisi paketeista läpi ja ihmiset haisivat pahalle. Jospa nyt ei menisi ihan niin mahdottomaksi :whistle:

Terkkari tänään soitti muissa asioissa ja samalla mainitsin suht oireettomasta olosta niin hän vain tuumasi että no se on sitten tyttö tulossa. Käski vaan olla stressaamatta ja että katsellaan sitten nla-käynnillä viikon kuluttua tilannetta.

Himoja ei vielä ole ollut. Esikoista odottaessa ryypiskelin sitä sitruunanmehua ja mies aina kirosi ruokaa laittaessa että "miten tää voi olla TAAS loppu" :D

MiljaK ja salaisuus 6+1

*muoks* Noopulle :hug: Voimia!!! :'(
 
Sartsa83
Alkuperäinen kirjoittaja vauvahaaveita:
Meille on Miialle otettu aikanaan vakuutus op-pohjolasta, eipä oo tarvinnu käyttää, mutta hyvä se on silti olla.
Tälle uudellekki pikkuiselle otetaan kyllä =)
Paljon teillä op-pohjolasta makso ja mitä se pitää sisällään? Meillä on siellä meijän vakuutukset.. et jos ... voisin olla kiinnostunu. :)
 
Sartsa83
Alkuperäinen kirjoittaja pikkumökö:
Helou kaikille tasapuolisesti, täällä yks varovainen odottelija nostelee päätään :) ikää 25v, ja muksuja ennestään 2, tyttö ja poika.
nyt ois ekan neuvolan laskujen mukaan viikot 7+2, ei vaan ite oikein vielä usko todeksi ku ei oo ultrassa nähny tai sydänääniä kuullu.. mut raskaustestejä oon tehny yhteensä hmm.. 2 haamuviivallista ja 4 kunnollista :D mitenniin epäluulonen?! :D et kaipa sitä vaan täytyy uskoo ja luottaa ja odottaa tammikuuta ja ultraa :) Oireita ei oo pahemmin ollu, jotai ällötystä välillä mut mä nyt muutenkin syön niin epäsäännöllisesti et sitä ällötystä on oikeestaan ollu jo ennen raskautta. Väsymyksen kaa vähä sama homma, et senkin pystyis laittaa vuorotyön piikkiin jos ei tietäs et voi johtuu myös raskaudesta.
Täällä ois kans vähän niinku samat päivät meneillään. Viikon päästä tiistaina olis varhaisultra jossa pitäs sykkeet näkyä. :) Tsemppiä odotteluun. :) Ja tarrasukkia matkaan. :)
 
Noopu voimia...tiedän miltä tuntuu..olen tuon saman käynyt muutaman kerran ja tiedän että sanat ei riitä....

Onnea hyvistä uutisista Evitalle ja Matildalle.

Joulukuusikin koristeltu lasten kanssa..joulutähdet ostettu ja muutenkin odotus alkanut.

Oma olo on kamala..huono olo alkoi, iltaisin pahin..ei voi syödä ku ei mee alas, jotain ny kuitenkin..makea ei maistu ollenkaan..tissit on tosi arat ja väsyttää..alkais jo vapaat..maha on turvonnut jo niin ettei mee housut kii..apua..ehkä se laskee tän alun jälkeen hieman..oon pikkukokoinen joten ei se oo vaarallista mutta kuitenkin..

Onnelline x5 ja tirpukka 5+
 
:hug: :'( Noopulle voimia!

MiljaK hörpitkö siis sitä pienessä pullossa olevaa väkevää sitruunamehua? Mulla nimittäin halutti sitä muutama viikko sitten ihan hirviästi, join päivässä kokonaisen pullon sitä! :whistle: Sitte ostin kaupasta kaksi pulloa jääkaappiin, mutta ei oo tarvinu korkata niitä. Ajatuski jo puistattaa :D Olikohan lie joku puutos vai mikähän sillon että koko ajan piti ruutata suuhun sitä :D
 
Matilda84
Noopu mulle kävi niin että menin menkkojen mukaan rv 6+3 ultraan. Kohdussa näkyi vain ruskuaispussi. Kohdun koko vastasi n.vko 4+6 maximissaan. Eli sykettä eikä sikiötä havaittu silloin. Menin nyt tänään uudestaan 2vko myöhemmin ja nyt löytyi vasta pieni ja syke.
Minulla on ollut ovulaatio n.17päivä vasta kun olisi pitänyt kierron mukaan olla n.6päivä.Eli kierto venynyt todella paljon.
Nytkin tosissaan tultiin taaksepäin,rv 8+3 6+6:teen .Voiko olla mahdollista että ovulaatiossa olisi jotain häikkää ollut tms.? Ehdottiko lääkäri että menisit parin vko päästä uudelleen ?

ja kovasti voimia :hug: :heart:
 
Moi,

Oon nyt viikonlopun yli lueskellut teidän muiden juttuja ja taidan jo uskaltautua ilmoittautua mukaan listalle. Kolme positiivistä testi olen minäkin jo tehnyt... On niin kiva lukea näitä juttuja kun saa huomata että samat jutut pyörii kaikkien mielessä! Onko varmasti joku kyydissä, pysyykö se siellä, milloin neuvolaan ja ultraan ym. jutut. Miehen kanssa puhuttiin että yritetään malttaa mielemme ja odottaa neuvolan kautta saatavaa ekaa ultraa. Esikoisen kanssa käytiin kaiken maailman ultrat yksityisellä, mutta silloin ne maksoi työpaikkakassa. Nyt olen opintovapaalla eikä ole kassan etuudet käytettävissä ja muutenkin budjetti vähän heikompi. Niin, esikoinen täyttää ylihuomenna vuoden! Niin se vaan on vuosi hurahtanut ja toinen lapsi saatettu alulle!

Tässä tiedot listalle:
mamacita74 - 35 v - toinen lapsi - synnäri K-SKS - la 24.8.

mamacita74 ja Frijolito 4+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jonetta:
Oonki miettiny et ku meillä on tyttö perhepäivähoidossa jossa viihtyy erittäin hyvin, hänellä on siellä kavereita ja hoitaja on tosi mukava. Tyttö on ollu siellä 11 kuukauden iästä asti niin mitä mieltä te ootte sitte siitä et pitääkö mun ottaa se sieltä sitte pois ku jään äitiyslomalle?
Suomessa on kaikilla subjektiivinen ph-oikeus eli tarkottaa sitä, ettei kunta voi pakottaa päivähoidosta poisjääntiä, vaikka äiti/isä olisi kotona. Koskee siis koko Suomea, joten Korvapuustin kertoma tapaus on laiton...
Itse olen lastentarhanopena ja koen, että yli 3v:lle tekee osa-aika/osapäivähoito jopa ihan hyvää, jollei sitten resursseja muuhun kerhotoimintaan siirtymiseen ole. Kuulostaisi siltä, että voisi olla hyvä jatkaa hoitopaikassa, jos kerta viihtyy hyvin. Suosittelen kuitenkin, että hoito olisi todellakin osa-aikaista (alle 5h/pv) tai osapäiväistä (esim. 3pv/vk) jotta lapsi ei koe "syrjintää" sisaruksen syntymästä. Myös pph:lla on mahdollisuus osittaiseen hoitoon.
Äitiyslomarahaan hoidossa olo ei vaikuta, mutta joissain kunnissa on käytäntö, että kotihoidontuen kuntalisää (esim. espoo, +200e/kk) ei saa, jos saman perheen päivähoitoikäiset lapset on hoidossa. Kannattaa selvittää kuntakohtainen käytäntö tuossa raha-asiassa.
Meillä 3,5v esikoinen jatkoi tarhassa 3pv/vk kun kuopus syntyi. Nyt kun ikäeroksi tulee reilu 2v, jää nyk.kuopus kotiin kun vauva syntyy. Esikko siirtyy eskariin ja osallistuu vaan maksuttomaan esiopetukseen..

Alkuperäinen kirjoittaja Selmiina:
Nyt on niiin paha tilanne...mulla haluttaa AIVAN KAMALASTI.........maksalaatikkoa!!
Neuvolasta saaduissa ohjeissa oli, että maksaruokia voi syödä kohtuudella eli ei päivittäin tai hirmumääriä kerralla. Joten aika turvallisin mielin uskaltaisin muutamat maksalaatikotkin odotusaikana syödä.

Onnea hyvistä ultrakuulumisista! Ja uusille plussista! :flower: :heart:

Ja Noopulle voimia! :hug: Toivotaan vielä kuitenkin parasta, josko olisi ovis ollut eri kalenteriviikoilla kuin laskut? Tsemppiä joka tapauksessa!

ON: ei mitään uutta, kahvi jäi tänään juomatta mutta roobois-tee maittoi..
Nukkumatti kutsuu päivälläkin, joten vapaat tulee tarpeeseen. Kun päivällä vetää tunnin-kahden tirsat, ei iltasella nukuta joten täällä taas kukkumassa kummaan aikaan. :whistle:
Kepsukka ja masukki (8+1)
 
Täällä aamuvirkku jo hereillä =D Tai no... tänään on se kauan odotettu ultra niin tuli huonosti nukuttua jännityksessä yö. Onneks on jo aamusta kuitenkin! Tänään muuten täynnä 8+0. Katsotaan nyt miten ultra muuttaa laskettua aikaa. Epäilen että jonkun päivän hyppää eteenpäin pitkän kierron takia. Tulen kertomaan sitten kuulumiset =D :heart:
 

Yhteistyössä