*** ELOKUISET 2010 MAALISKUUSSA ! ***

Täällä on koko viikonloppu ollu yhtä juhlaa.
Eilen oli päivällä ensin kaverin vauvan ristiäiset ja sit illalla vielä oman esikoisen 1vee synttärit. Nyt on sit tänään käyty vaarin 85vee synttäreillä.
Ihan hieman on nuutunu olo kaikesta tästä juhlimisesta, nyt voi onneks sit ottaa rennosti loppupäivän. =)
Sit ens viikolla olis taas yhet synttärijuhlat tiedossa, mut onneks siihen on vielä viikko aikaa. :D

Nyt on muuten enemmän ja vähemmän tultu "kaapista ulos" tän raskauden suhteen. Eipä tätä mahaakaan kyllä kauheesti enää pysty peittelemään. Ja onneks nyt ei tartte sit edes yrittää. =)
Aattelin sit sen kunniaksi liittyä teidän mukaan myös sinne fb-ryhmään. Eli pyyntöä laitettu just tulemaan.

Huomenna olis pitkästä aikaa neuvolakäynti ja rakenneultraankaan ei olis enää aikaa ku reilu kaks viikkoa.

Eipä muuta tällä kertaa, oikein mukavaa sunnuntai-iltaa kaikille!

Hendu ja toukka 17+0 POKS!
 
Matilda84
Mulla on ihan kauhea kriisi :| Mä oon aika kriittinen kroppani suhteen ja mua nyt ärsyttää suunnattomasti.
Eli pituuteni on 167cm ja lähtöpaino n.55-58kg. Tokassa neuvolassa rv 13 painoa oli 61.2kg, eilen kävin vaa-alla salilla(en tiedä onko tarkka ) niin oli 64kg. Miten mä lihon vaikka mä en todellaakan syö miten sattuu ja mä liikun koko ajan, viikonloppunakin jo eilen aamulla salilla ja tänään 1,5h pumppi. Mikä mua vaivaa kun painoa tulee ihan törkeesti verrattuna muihin vaikka mä heilun kuin heinämies joka päivä :ashamed:
Ja anteeks jos pahoitan jonkun mielen näillä mun pinnallisilla jutuilla,mutta ku ei mahda itelleen mitää ja jonnekki on pakko purkaa :(
 
:wave: uusille!

Täällä ei vieläkään liikkeitä ole havaittavissa :/ En tosin ole ehtinyt niitä edes "tunnustelemaan" oli meinaan sen verran pelottava la-su yö... Meidän kaksi kääpiöpinseriä oli äitillä yö hoidossa... yöllä ennen yhtä äiti soittaa ja sanoo vaan, että tulkaa äkkiä tää toinen ei pysy pystyssä. No tää meni aivan paniikkiin, että miten terve koira voi yhtäkkiä "tipahtaa" suorilta jaloilta! Kun me päästiin paikalle koira oli jo ihan ok. Äiti oli herännyt siihen kun koira tippu yhtäkkiä sändystä ja törmäili huonekaluihin. Äiti nosti takaisin sänkyyn ja sen jälkeen koira alkoi raahata takapäätään ja ryömi sängyllä eteenpäin. Äiti otti koiran syliin ja tämä rauhoittui... En itse pystynyt edes päivystävälle eläinlääkärille soittamaan kun paikat hakkas niin :| "diagnoosi" oli epilepsinen kohtaus. Siinä sitten valvottiin koko yö ja pelättiin jos uusi tulee. Huomen aamulla soitan yksityiselle eläinlääkärillemme ja vaadin, että koira tutkitaan. Toivon, että ei olisi epilepsiaa! Vaan hänen suolisto ongelmistaan johtuva vaiva. Pelotti kyllä toden teolla!
Anteeksi tämä aiheen vierestä avautuminen...

n11na ja tiitti 18+2
 
Vauvan liikkeet on alkaneet tuntua ihan kunnolla :heart: ihanaa!!!

Mahallaan nukkumisesta nukun just samalla tavalla kuin moni muukin eli jalka koukussa vierellä :D

Moottoripyöräilystä itsellä ei ole korttia, mutta mieheni kyydissä olen aina välillä! Ens kesänä saatan uskaltautua sellaisen ison kyytiin, jossa voi istua kuin sohvalla, mut muuten en varmaan enää mahdu :LOL: Seuraavana kesänä en kuitenkaan uskalla kun luultavasti iskee taas kuoleman pelko synnytyksen jälkeen ja sitä kestää pari vuotta :(

Matilda Tuntuu hirveen tutulta tuo paino juttu. Mulla oli ekan kohdalla kauhea kriisi kun se paino nousi niin nopeasti. Neuvolassa ne rauhoitteli että se kuuluu asiaan ja sanoivat että hoikan ihmisen tuleekin "lihoa", koska jotkut jutut tarvii rasvakudosta varastoituakseen! En itse pystynyt katsomaan vakaa enää loppuvaiheessa, hirvitti niin kovin..mutta suurin osa jäi synnärille ja loputkin lähtivät aika nopeesti. Pari kiloa jäi, mut se on varmaan ihan normia. Ollaan samanpituisia ja lähtopaino oli ekalla 53 ja nyt 56. Lihoin 7:ssä kuukaudessa 20 kiloa, mut neuvolantätin mukaan oli ihan normaalia. Ja söin ihan terveellisesti ja liikuin normisti eli ei kai siihen voi itse edes vaikuttaa kun se tulee luonnostaan :D
Hirveän monelle ei voinut ääneen tuota ihmetellä kun on tosiaan sellainen asia josta moni pahoittaa mielensä, vaikkei se todellakaan ole tarkoitus, eli ymmärrän hyvin :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Matilda84:
Mulla on ihan kauhea kriisi :| Mä oon aika kriittinen kroppani suhteen ja mua nyt ärsyttää suunnattomasti.
Eli pituuteni on 167cm ja lähtöpaino n.55-58kg. Tokassa neuvolassa rv 13 painoa oli 61.2kg, eilen kävin vaa-alla salilla(en tiedä onko tarkka ) niin oli 64kg. Miten mä lihon vaikka mä en todellaakan syö miten sattuu ja mä liikun koko ajan, viikonloppunakin jo eilen aamulla salilla ja tänään 1,5h pumppi. Mikä mua vaivaa kun painoa tulee ihan törkeesti verrattuna muihin vaikka mä heilun kuin heinämies joka päivä :ashamed:
Ja anteeks jos pahoitan jonkun mielen näillä mun pinnallisilla jutuilla,mutta ku ei mahda itelleen mitää ja jonnekki on pakko purkaa :(


älä suotta murehdi, mulla oli sama juttu kun odotin esikoista , painoin 57 kg ja pitkä olen 165 cm

Puoleen väliin oli tullut jo neljä kiloa ja lopussa ennen synnytystä
15 kg!


nyt tän toisen odotuksen olen ottanut ihan lunkisti, ja vain yksi kilo on tullut ja puoli väli ihan just.

Mulla oli lähtöpaino paljon enemmän kuin esikoisesta, joten se vaikuttaa paljon.

Olin tosi hoikassa kunnossa kyllä ennen esikoista, joten ymmärrän että niitä kiloja vaan kertyi, mutta kyllä ne lähtikin nopsaa siis ,
mutta tässä vuosien varrella ruoka maistunut urheilun ohella, joten painoa siis on jo enemmän kuin haluasin

:ashamed:

mutta olen tyytyväinen itseeni silti :D
 
Lisätäänpäs tänne nyt sitten kuva tuosta omasta mahasta. Näyttää huomattavasti pienemmältä mitä oikeesti on, johtuen siitä että yleensä en seiso selkä suorassa, mutta kuvaa varten piti vähän ryhdistäytyä :LOL:

 
Matilda84
Huisi mulla tuli esikoisen kanss 20kg painoa, kakkosen kohdalla 11kg, ja nyt näyttää pahasti siltä että taas tulee toi 20kg varmaan ellei se painon tulo pysähdy jostain kumman syystä :|
 
Alkuperäinen kirjoittaja Matilda84:
Huisi mulla tuli esikoisen kanss 20kg painoa, kakkosen kohdalla 11kg, ja nyt näyttää pahasti siltä että taas tulee toi 20kg varmaan ellei se painon tulo pysähdy jostain kumman syystä :|
mutta olet tosi hoikka !

:hug: joten sun on turha murehtia kun kaikki lähtee pois...mä yritän pysyä kohtuudessa tossa painonnousussa , eli yritän vaan käydä ahkerasti spindessä ja pumpissa, onneksi lihas painaa enemmän ;) voi kaikille sanoa että turha bmi :tä tuijottaa kun on urheilija hullu :D

uskon että sun keho vaan kerää varastorasvoja,joten älä huoli :hug:
 
Itseänikin hirvittää tuo painonnousu. Tänään kävin vaakassa ja painoa on kaikkiaan tullut vasta 3kg lisää :LOL: Uskoisin että turhaan murehdin. Se vaan tuntuu olevan sellainen ärsyttävä pirulainen takaraivossa. Nyt kuuluisi nauttia tästä ajasta, eikä kauhistella vaa'an lukuja :) Keskiviikkona on seuraava mammaneuvola. Siellä sitten selviää koska on rakenneultra. Haluamme siis tietää kumpi on tuloillaan, siksi sitä niin kovin odotetaan. Vähän on sellanen tyttöolo ;)

Sannuli ja vaavi 16+2
 
heippa hei pitkästä aikaa!!
Matilda84:n ajatukset oli jotenki niinku ois ollu mun ajatuksia..niiden innottamina aloinki sit kirjottelemaan :) mua jotenki vähän järkyttää et painan jo nyt samanverran ku tytöiltä oon painanu n.22viikolla.Mutta toisaalta,mulla ei ollu viimeksikään paino noussu ollenkaan,eli jospa se vaan tekee semmosen alkuspurtin ja sit tasoittuu.Sullakinhan voi olla niin..ollaan siis suht samankokosia,oon 168cm ja lähtöpaino n.57.nyt puntarissa 60kg..hmm.aikaseemin on kyl lähtöpsinoki ollu pikkusen vähemmän.Mutta mua ei hirveesti huoleta,aikasemminki on kaikki lähteny imetyksen myötä,jopa vähän enemmänki.ja sit imetyksen loputtua tullu pari kiloa takas :ashamed:

Oloista..mä en kyllä nyt osaa yhtään sanoa kumpi olo ois..jospa se rakenneultra 25.pvä kertois jotain.. ;)

nyt kouluhommien kimppuun..
hepetius ja kirppu 16+5 :heart:
 
voihan väsymys |O nyt ei millään jaksas lähtee töihin, ja viel tähän aikaan - ei oo tervettä!
mahalteen voin vielä olla, mut ei kauaa eikä se hirmusen hyvältä tunnu -yleensä nukun just sillee 'puoli kyljeltään'.
paino myös ihan törkee stressi, pelottaa vaan et tulee hirmusti ylimäärästä ku ekassa tuli ja niitä sai tapella veks :/ ei tosiaankaan pudonnu itestään -tokassa tuli 9kg ja ne kyl jäi synnärille. mut ku herkut vaan maistuu :ashamed: keskiviikkona taas täytyy varmaan ryhdistäytyy ku käy neuvolassa kuuntelee tuomion.. apua. tosi ärsyttävää et raskausaikana painosta on tehty hirvee peikko- ja tuntuu et jos pikkasen on joku kuukaus noussu enempi ni heti hirvee saarna..mut kaipa he vaan työtään tekevät..

juupajuupa mut nyt tää lähtee töihin |O mutta missä on motivaatio??!!
 
Kyllä mä kanssa kuulun noihin kiloja pelkääviin :ashamed: Mulla on taipumus kerätä niitä kiloja,ihan vaan katsomalla ruokaa ja nyt tämä raskaus on saanut herkut maistumaan mikä ei oo tavan mulle :eek: Hedelmäkarkit ja makeat jugurtit uppois hyvin :eek:
Mulle on aina tullut sen 15-20(paitsi nelosesta 10 kg,olinki kolmosen jäljiltä painavampi aluksi) raskausviikoilla 20-30 mulla on tapana kerätä se totinen painon nousu,järjestäen tullut se 10 kg ja lopussa sit tasottunut.Mutta tässä 158cm varressa,65-68 kg painon loppuraskaudessa ei ole kiva eika mukava......Kun normaali on 50 kg tai alta.

Ja mä olen huono itsekuriltani,vaikka mä kokoajan itseäni vannotan;miten tuun vihaamaan painon nousua ja omaa kuvaa(varsinki reisiä ja peppua),niin en saa itseäni lopettamaan herkuttelua,sitä vaan napsii melkeen salaa itseltään.

Että vaikka toi kuva aiemmin näytti hyvältä,ei kerro koko totuutta ja pelkään että pian taas tulee kiloja kohisten.
Vaikka kilot kyllä lähteneet ilman töitä,ihan arki askareilla,silti ne ottaa päähän :ashamed:
Musta olis kiva olla kevyesti raskaana jaksais paremmin puuhata,nostaa ja auttaa lapsia =)

Mut nyt vielä ulkomuoto ok,valmiiksi vaan pelko persiissä :D
 
AnQ
Huomenta!

Matilda84
, tuo ois voinu tulla kans miun suusta - esikoisesta paino nous 25 kiloa! Nyt ei oo ollu mitään älyttömiä mielitekoja ja silti vaan lihon ja lihon! Oon aiemminkin sanonut et tiedän sen kuuluvan jutun juoneen, mut mie en ymmärrä miten kukaan voi selvitä sillä "normaalilla" 12 kilolla? :LOL: Vaikka paino tuntuu menevän nyt samoja ratoja kun esikoisen odotuksessa, tuntuu että paino on nyt kertynyt tohon eteen - viimeeksi lihoin joka puolelta.

Mahallaan nukkumisesta
, nukun normaalistikin tosi harvoin puhtaasti mahallaan, miun lemppariasento on sellanen kyljellään/mahallaan asento, eli toisella kyljellä pötköttää, mut masu vähän painuu patjaan. Pari viikkoa sitten kävin hierojalla ja pystyin sen puolisen tuntia olemaan hyvin mahallaan, tosin seuraavalla kerralla se tuskin enää onnistuu.

Liikkeitä
tuntuu nyt ihan selkeästi, hauska tietää missä pikkutyyppi majailee. Mahan päältä ei tunnu kyllä vielä mitään, onneksi vielä on monta viikkoa aikaa miehelläkin tunnustella :D

Täällä on viikonloppuna ommeltu hurjaa kyytiä, odottelen vielä uusia vaippakankaita tulevaksi, jee! Tein tytölle parin perustrikoot ja itselleni vielä samasta kankaasta masutuubin - ajattelin, ettei nykyään tuu halvemmaks tehdä ite, mut ilmeisesti tulee! Laskin et trikoille tuli hintaa 3,8 ? / kappale ja masutuubille vähän päälle 5 ?, eikä noi kyllä kaupan vastaaville häviä yhtään (no joo, valmistajan lappua ei niistä löydy :xmas: ) Eli taidan ommella vastaisuudessakin, jos vaan aikaa jää. Sain tehtyä itsellenikin kivan äippäpaidan (melkein meni raidat kohdalleen, hah), joka loistaa meikän ensimmäisessä mahakuvassa! :D

Kuvassa siis rv 16+3, alkaa olla ihan kivasti kokoa, heh!



Maanantaiterkuin AnQ + myy 16+5
 
AnQ toi ompelutaito on asia mitä mä kadehdin =) Mä ompelin seiskalle taskuvaippoja,löysin helpon kaavan mutta muuten oon aika peukalo keskellä kämmentä ompelun suhteen ja konekin sitten hajos....Olis ihana osata ommella lapsille yksilöllisiä vaatteita ja itselleenkin jotain....

Kaunis vatsa sinullakin :flower:
Odottava äitihän on aina kaunis :hug:
 
Huomenta ja hyvää naistenpäivää teille ihanat naiset ja äidit!

Täällä oli ihana herätys! Vauva piti bileitä masussa ja potki mut hereille :D Nyt tunnen selvästi vauvan liikkeet ku olen rauhassa paikoillani.. :) Vielä tasan viikko rakenneultraan, miten sitä jaksaa odottaa....? Täällä painoa tullu kolme kiloo lisää alusta. Viime raskaudessa mulla tuli reilu 20kg, joista osan sain heti pois. Nyt alkupaino on lähes sama ku viimeks synnyttämään mennessä, joten ei tarvis tosiaan ihan noin paljoa tulla. Mä käyn pari kertaa viikossa jumpassa mutta herkutki kyl maistuu välillä. Mua huolestuttaa toi painonnousu myös mut mä en voi ottaa siitä liikaa stressiä, koska viime raskaudessa kun seurasin liikaa omaa painonnousuani niin siitä seurasi masennusta... :( Bmi mulla on 27. Tässä raskaudessa mulla on kyl selvästi ns. pystympi maha.. viimeks se oli paljon leveempi.
Hmmm.. mitäköhän muuta.. no kirjottelen myöhemmin jos tulee mieleen :)

Jonetta ja peukaloinen 19+3 (puoliväli lähestyy =) )
 
Tervetuloa kaikille uusille =)

Painosta Mulla on sitä ennestään jo niin paljon, että yhtään lisää ei tarviis tulla muuta kuin vauvan paino. :whistle: No tuskin tulee niin menemään. Keskiviikkona sitä taas sais itsensä neuvolavaa'alle laittaa. Hirvittää jo valmiiksi. :kieh: Mulla onneks niin ihana neuvolatäti, ettei oo ylipainosta paasannut. Niistä tietty huomauttaa, jos kilo tolkulla on tullut painoa viikkoa kohti ja eiköhän sekin taas eteen tuu kesällä, kun turvotukset astuu kehiin. :whistle: Mutta juu...hän tietää, että tiedän itsekin, että pois tätä painoa pitäs saada ja sainkin sitä pois tossa syksyn aikana noin 8 kg :) mutta osa tuli jo ennen raskautta takaisin, kun repsahdin. :ashamed: Kiloklubissa painoa pudottelin ja kyllä se putos, kun noudatti niitä ohjeita.

Nyt poikien kanssa touhuilemaan. :wave: Illalla oli taas ihan tolkuton huono-olo, mutta onneks yön aikana helpotti.

Katjuska ja sintti 17+2 :heart:
 
Huomenia!

Ja pahoinvoivaa päivää -kävin hammaslääkärissä paikkauttamassa yhden (iiison) hampaan, ja olo on vielä hirveempi nyt sen käynnin jälkeen. Miten tässä mitään töitä pystyy tekemään kun huimaa ihan simona, ja oksettaa ja silmissä sumenee... argh. Oli jo aamulla vähän hutera olo ja toivottavasti ei ole tulossa mitään vatsatautia.. huh.

Pärräilystä, mulla ja miehellä oli omat prätkät, nyt ei ole kummallakaan. Mä myin omani pois kun aloin odottamaan ja mies sitten ajeli vielä kesän ja nyt ei ole kummallakaan - toistaiseksi. Meillä molemmilla oli varsin sporttiset ja räyhäkät prätkät ( ei siis mitään matkaputputtimia), niin todettiin että palataan harrastuksen pariin kun lapset on saatu ja kasvaneet riittävästi. Nyt ilmeisesti on meidän tontin metsikköön suunnitteilla mönkkärirataa kunhan tyttö vaan kasvaa ( tyttö siis 1v2 kk nyt, eli ei nyt ihan just vielä mönkkärillä lähde ajelemaan...)
Mutta rakas harrastus, vauhtia pitää olla, mutta järki päässä nyt kun on jälkikasvua.
Me muuten tuossa vkl ajateltiin, että siirretään meidän haavetta uudesta talosta. Ihan vaan oman parisuhteen ja lasten ja jaksamisen kannalta, ei revitellä nyt liikoja. Mies kuitenkin olisi raksalla kaiken vapaa-ajan, niin menettäis sitten näitä kallisarvoisia vuosia lasten kanssa, kun kuitenkin on ihan täysillä tässä kasvamisessa ja kasvatuksessa mukana :heart: Sinällään meillä ei mikään kiirus ole, tuli vaan kauhea talokuume ja olis niin kiva olla uudessa talossa, jossa esim. olisi pistokkeita riittävästi eikä tarviis aina jatkojohtojen kanssa pelata... mutta onhan tossa tilaa meille, ja pihakin on iso kuin mikä ja lainaakaan ei hirveesti ole, niin senkin puolesta mä voin sitten jäädä kotioskin vanhempainvapaan jälkeen, eikä ole katastrofi.

Jep, mä lähden nyt hakemaan vettä, jos tämä olo paranis, kauheeta mikä olo on... :x :x
 
Huomenia :flower:

Paino asia ahdistaa täälläkin. Mutta mulla kyllä täysin omaa vikaa, kaikki uppoaa mitä pöydältä vaan löytyy, ahmin, ahmin ja ahmin, ja illalla sitten harmittaa oma tyhmyys.

Maha asiasta, ihania kuvia, haluisi itsekin , että olisi noin selkeä maha, mutta kun tätä rasvakerrosta löytynee alta niin maha näyttää lähinnä siltä, että nyt sitä rasvaa on kertynyt vaan enemmän.
Oikein harmittaa kun töissä samalla viikolla oleva ja hänelle toiset ovat kovasti sanoneet mahasta , että huomaa että on raskaana ja kukaan ei ole maininnut tännepäin mitään, höh, höh, höh, (eivät siis vielä tiedä) voi että miten pikku asiat voivat välillä tuntua kurjalta.No ehkä se vielä selkitytyy. Miten muilla joilla sitä alku painoa löytyy jo entuudestaan?

Tällä viikolla 4d-ultra, jeeee

19+ 5
 
Painosta ollaan täälläkin huolissaan ja ahdistuneita, vaikka neuvolantäti ei sitä ollutkaan. Mulla pituutta 169cm ja lähtöpaino 59-62kg. Viime viikolla neuvolassa, kun viikkoja oli 15+2 oli painoa kertynyt jo niin, että puntari näytti 68,8kg! Että näin... toivon tosissani, että tämä painon nousu tästä hiljentyisi, vaikka toisaalta uskonkin, että saan sitten kaiken viimeistää laihduttamalla imetysajan jälkeen pois. Kokemusta ei ole imetyksestä ja sen vaikutuksesta, mutta olen ennenkin laihduttanut mm. painonvartijoiden pisteitä seuraamalla. Vaatii itsekuria ja toivon, etten siihen joutuisi, mutta jos se on pakko, niin eiköhän se siitä. Nyt en jaksa varsinkaan viikonloppuisin kovin tarkkana olla syömisten suhteen. Viikolla menee hyvin ilman herkkuja, mutta kun viikonloppu iskee, niin kaikki maistuu vähän liikaakin. Ei se ennen ole painoa tuonut, mutta ilmeisesti tänä raskausaikana kroppa ei kestä samanlaista herkuttelua kuin normaalisti vaan tuota ihanaa painoa kertyy... nice
 

Yhteistyössä