*** ELOKUISET 2010 MAALISKUUSSA ! ***

Jollain on jo rakenne ultra! jei! kuulumisia odotellen...
Itsellä vasta kahden viikon päästä!

Liikkeitä edelleen odottelen. Viime yönä ehkä tunsin jonkunlaisen muljahduksen, mutta tiiä sitten ku kesken unien siihen heräsin...

Nyt hierojalle, sitten hakemaan uusia ed hardyn vaatteita ja sit töitä!

n11na ja tiitti 18+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja vauvahaaveita:
Meillä otetaan pissanäyte joka neuvolakerralla..pissataan kuppiin, ja TH kattoo sen liuskoilla
Ok! Täällä mä tein kerran sen liuskatestin. Sain liuskan kouraani, enkä muuta ohjetta kuin että "kasta se siellä pissassa" (piti pissata sellaseen tosi kapeaan purkkiin). Ei ollu puhetta, pitääkö pestä ekana ja pitääkö olla keskivirtsaa vai mitä. Sit vein sen tikun hoitsun nähtäväksi, niin se - samalla kun mittasi verenpainetta seuraavalta potilaalta - vilkaisi sitä liuskaa valehtelematta vajaan sekunnin ajan, ja sanoi että "ok, heitä pois" !!!! |O Eihän tollasessa ajassa voi edes mikään guru nähdä, onko liuska ok! Siinä oli niin monta väritäppääkin! Ens kerralla, jos sellanen vielä otetaan, vaadin että se katsoo sitä liuskaa vähän perusteellisemmin!
 
heissan, neuvolasta terveisiä! Jännä juttu Matilda, että asutaan samassa kaupungissa ja mulla kyllä oli jo neuvolalääkäri. Ja kk:n välein on sitten muuten neuvola. Just puhuttiin raudasta ja sitä obsidania mäkin viime raskaudessa söin tupla-annoksena kun muuten ei auttanu. Nyt oli hemppa tipahtanu 139-->122 ja terkka sanoi, että piakkoin voit alkaa syömään, ennen seuraavaa neuvolaa kuitenkin. Paino oli noussut puoli kiloa viikossa (HUH), mutta terkka sanoi senkin olevan ihan ok. Nyt siis tullu se 4 kg tasan koko raskausaikana. Sydänäänet oli 145 luokkaa ja muutoin kaikki ok. Meillä otetaan pissa joka kerta, siinä ei mitään ihmeitä. terkka sanoi vaan, että sairaslomaa saat sitten heti kun siltä tuntuu (totesin vaan että on jännä miten vaivoja on vaikka mitä, siis vaihtelevasti päänsärkyä, selkäkipua, vatsakipua yms, muttei mitään pidempijaksoista vaan vähän päivästä riippuen johonkin paikkaan kolottaa..). Jätän kuitenin saikut loppuun jos niille tulee sitten todellista tarvetta, meillä kun työnantaja ei kovin montaa viikkoa maksele palkkaa saikusta niin parempi niin.

Ja ne kelan paprut saa kun raskautta on se 22 vkoa suunnilleen mennyt, mulle siis seuraavalla neuvolakäynnillä annetaa ne. Mitäs muuta.. sikapiikistä kyselin ja terkka sanoi ettei ottaisi ellei uutta aaltoa tule. Mennään sitten niillä ohjeilla, meillä töissä sitä piikkiä on tarjolla koko kevään joten saan tarvittaessa sen sit. Ja sokruraasitustesti on vkolla 26 eli parin kk:n päästä sit.

Jeeh, tämmöstä täällä, ja todellakin tervetuloa uudet!! :wave: Tekstiä pukkaa niin paljon, että ei aina muista kaikkea kommentoida =)

Nyt aamukahvin hakureissulle ja sitten töitä ja dippatyötä.

=) runttis ja sytkylä 17+5 (nla 17+1)
 
unohdin että piti kysyä...

Onko kellään kokemusta isofixistä? Tai lähinnä, että onko autoihin mahdollista asentaa kaksi isofix telakkaa? Meillä on Britaxin kaukalo isofix kiinnityksellä, jäänyt esikoiselta tällä pienelle. Tällä hetkellä telakka kaikkine kiinnikkeineen on isommalla pojalla käytössä Fixway istuimessa. Ajattelin että ostan vaan uuden telakan, mut sit alettiin pohtia et onkohan autoon mahdollista asentaa kahta telakkaa :) Autoliikkeet on ihan ulapalla noista istuimista, enkä ole ehtinyt vielä googlettaa :D
Pojalla on yks ylimääräinen Britaxin vöillä kiinnitettävä istuin, mutta ollaan tosi kovin tykästytty tuohon nykyiseen istuimeen, eikä haluttais vaihtaa sitä!
 
Pikainen viesti...

No huh, olipa moni jo ehtinyt tänä aamuna kirjoitella! Valitettavasti en nyt paljon ehtinyt tekstejä lukemaan, pikaisesti vaan silmäilin. Sen halusin vaan tulla kertomaan, että minullakin neuvola tällä viikolla, perjantaina (silloin rv 18). Rakenneultra vasta 30.3. eli lähes 3 viikkoa odottelua vielä... Meillä kun on jo 3 poikaa ennestään niin tietenkin tyttöä toivotaan. Saa nähdä miten käy, vai selviääkö edes ultrassa...

Pian lähden kuopuksen kanssa seurakunnan avoimeen päiväkerhoon eli kiirettä pitää. Hyvä kun on tekemistä. Ei muuta kuin hyviä vointeja kaikille!
 
Hei kaikille! Taidan kirjoittaa ekaa kertaa pariin kuukauteen. Anteeksi laiskuuteni. Jokaisen viestin olen kuitenkin lukenut kiltisti. Täällä on nyt 19+1 ja liikkeet tuntuvat aamuin illoin.

Neuvoloista on taas ollut juttua. Mun eka oli rv6 ja seuraava rv24. Np-ultra oli rv12? ja rakenneultra on 23.3. Jännittää jo :ashamed: Esikoinen täyttää parin viikon päästä 1 vuoden ja on oppinut viikko sitten kävelemään. Vauhtia riittää tässä perheessä.

Nukkuminen menee kyljellään. Pitkään aikaan ei ole pystynyt muussa asennossa olemaan. Jos vuoden päästä pääsisi taas nukkumaan mahallaan. Tissit on imetyksen alussa kuitenkin sen verran turvoksissa ettei niiden päällä nukuta :kieh: Olen rh-negatiivinen ja kerran on vasta-aineet nyt katsottu ja kai kaksi kertaa vielä jossain vaiheessa otetaan. Supisteluja on välillä aika inhojakin. Ärsyttää kun ei tiedä mikä on normaalia toisessa raskaudessa ja missä vaiheessa pitäisi huolestua. Supistelu tulee yleensä liikkumisen jälkeen ja tuntuu ihan selvästi. Ei ne ole törkeän kipeitä, mutta inhottavia joka tapauksessa.

Vaunupäätös on kai nyt tehty. Meille tulee Carenan tuplat ja niihin vauvalle koppa. Hinta on kohdallaan ja pitäisi mahtua autoon. Emmaljungat oli liian kalliit ja epäsopivat muutenkin, Emmat liian isot ja Briot enemmän kaksosille sopivat.

Tänään jännätään, kun mies menee puolen tunnin päästä asuntolainakeskusteluun pankkiin. Asuntolaina on ok, mutta halutaan päälle vähän remonttilainaa ja sen osuus jännättää. Halutaan uusia vaatekaapit, lisätä keittiönkaappeja ja ostaa uudet jääkaappi ja pakastin. Nykyiset vaatekaapit on vanhat ja hankalat. Keittiössä on liian vähän säilytystilaa ja nykyinen jääkaappi on mallia jääkaappi-pakastin. Lapsiperheelle tuo määrä jääkaappitilaa on liian vähän. Pakastustilaa on tarpeeksi (lisänä pieni kaappipakastin), mutta täyskorkea yksi pakastin olisi NIIN paljon parempi.

Melita ja Nöyhtä 19+1
 
Matilda84
Neuvola kuulumiset rv 18+5
Sf 16cm
Painoa tullut 540g/vko eli yhteensä 6-9kg välillä. Kuulemma merkki vain että vauva voi erittäin hyvin ja kun se on tullut vain tuohon vatsalle.
Sykkeet 145

Pissaliuskat Mulle annettiin pari kotiin kun neuvolassa en voinut tehdä.Mutta enhän mä tajunnut kysyy että mitkä niistä ei saa mennä vihreiksi ?? :whistle:
 
Neuvolakertoja mulla on ollut nyt yhteensä 3; rv 8+3, 11+2 (joka oli lääkärineuvola) ja viimeks oli 16+1. Seuraava on vajaan kahden viikon päästä, jolloin on tasan rv 19. Ja tonne väliin vielä np-ultra, joka oli rv 12+3. Eli täällä ainaki ihan mukavasti neuvolakertoja, ihmetyttää kun joillakin niin pitkiä välejä :eek:

sf-mitasta mulla mitattiin viimekäynnillä, eli siis rv 16+1 ja mitta oli sillon 13cm. Ja katoin just esikoisen ajalta neuvolakorttia, niin ekan kerran mitta on otettu rv 17+1 ja sillon oli 15cm.

Te joilla tapahtunut jo kohdunsuulla muutoksia onko teillä ollut muita tuntemuksia, kuin niitä kipeitä supistuksia? Mulla kans nimittäin tullut kipeitä supistuksia jo muutaman vkon ajan, ja nyt parina päivänä alkanut vihlonnat/"puukon iskut" tuolla kohdunsuulla.. :| n. 2viikkoa sitten ei ollut vielä muutoksia kohdunsuulla, mut mietityttää et kannattaisko nyt mennä pian uusiksi näytille..

Mulla on ihan kamalana vaivainen olo.. Oikeastaan ihan kadehdin niitä jotka voi hyvin raskausaikana, ja ovat hehkeitä ja energisiä. Mä oon jatkuvasti ihan älyttömän väsynyt, ei jaksais mitään ylimäärästä, voimat iiihan loppu. Tosin mua vaivaa unettomuus, niin aika todennäköisesti johtuu siitä. Sit tää pirun häntäluukipu :headwall: eilen kävin työterveyslääkärillä tosta unettomuudesta + häntäluun kivusta. Lääkäri totes unettomuuteen "hmm, no nyt on kyllä hankala juttu...." sitten kun kerroin häntäluukivusta niin sanoi, "jos tehdään niin, että laitan sairaslomaa häntäluun kivusta ja koitetaan jos lepo samalla auttais unettomuuteenkin." Niin, eipä tosiaan raskaana viitti mitään unilääkkeitäkää ruveta napsimaan, toivotaan nyt et helpottais.. Ainakin nukuin koko eilisen illan sohvalla, ja siitä siirryin suoraan sänkyyn nukkumaan ja nukuin kuin tukki koko yön, iiihanaa! :) tosin vieläki väsyttää.. ja pää ihan älyttömän kipeä heti siitä lähtien ku silmät sain auki aamulla. Niin joo, lääkäri sanoi vielä tästä häntäluukivusta, että ei ehkä kannata enää ennen äitiyslomaa mennä töihin, kun on kuitenkin istumatyötä niin vaiva vaan pahenee koko aika. Mutta kyllä mä tän parin viikon saikun jälkeen koitan, miltä tuntuu jatkaa töitä.

Ei auta kuin toivoa, et nää vaivat helpottuis, eikä tarttis koko loppuaikaa tuskastella istumisen ja univaikeuksien kans.

Verenpaineet mua kans mietityttää.. ne kun heittelehtii välillä aika korkeella, eilenkin oli 130/85 luokkaa.. Toi alapaine ainakin aika korkee.. Mä vaan toivon, ettei tulis tässäki raskaudes sitä myrkytystä!

Nojoo, jospa mä lopettelisin tämän valittamisen, ja yrittäisin nyt lepäillä ja koittaa ajatella mukavia asioita, kuten lähestyvää kesää ja vauvaa.. :heart:

mmiilia ja hubbis 17+2
 
Meillä ei isofixiä ole käytössä, vaikka toiseen autoon sen saisikin ---> mutta ilmeisesti niitä saa kaksin kappalein laitettua, tai ainakin mulla on semmonen käsitys. Voi kyllä riippua autonmallistakin?

Bläh, ulkona olis ihana ilma ja pitää täällä töissä kökötellä.. lähden kyllä kohta lounastamaan muualle niin saan edes vähän happihyppelyä =)
 
Rakenneultrassa käyty! Kaikki oli ok, huh :heart: Vastasi samoja viikkoja kuin np-ultrassa, eli kolme päivää vähemmän kuin menkkojen mukaan. Ei sitä kuitenkaan muutettu, eli menkoista laskettuna tänään viikkoja tasan 20 ja sillä mennään..
Sukupuolta yritin udella ja lääkäri yritti sitä katsoakin, mutta niin oli tiukasti jalat ristissä, että arvoitukseksi jäi :xmas: 4D ultra mietinnässä, voipi olla että tekis mieli mennä. Saa nyt nähä :) Olisin varsin utelias kyllä tuon sukupuolen suhteen :saint: Ehtiihän sen tosin sitten kesälläkin nähdä, kun syntyy =)
Sf-mittaa multa ei oo vielä mitattu. Seuraava neuvola on 25+1 eli silloin varmaan mitataan.. Silloin saan myös ne kelan laput..

*muoks* istukka oli etuseinässä, joka selittää sen, että oon kunnolla tuntenu liikkeitä vasta n. viikon ajan.. Esikosta oli takaseinässä ja tunsin jo rv 15+ lähtien lähes päivittäin
 
Neuvolakuulumisia, paino tippunut viime neuvolakäynnistä 1,3 kiloa eli siis ekan neuvola punnituksen jälkeen paino on tippunut 3,4 kiloa. RR oli 120/66 (kait sit ihan normaali). Hb tippunut 139:stä 123:n, neuvolatäti sano et voi pikku hiljaa alkaa syödä rautaa jos siltä tuntuu. Vauvan syke oli 146. Kohdunpohjan korkeus on huikeat 20cm, eli yläkäyrän yläpuolella näytetään menevän.

Rakenneultraan on vielä pari viikkoa aikaa.
 
Onnea kaikista ihanista neuvola ja ultra kuulumisista :flower: :flower:

Tänään on päivä jolloin ei olis sängystä pitänyt nousta ollenkaan :| Kaikki mennyt pieleen ja mä oon aivan puhkiloppurikkipoikki :headwall:
Mä oon kuskannut aamun lapsia sinne ja tänne,väärin katsottu retkiaikataulut ja juostu hammaslääkärissä ja kaupassa ja ties missä.....Pienin huutanut kaikki matkat autossa,mennen tullen ja nyt tuntuu että pää hajoo :headwall: Kun sais noi nyt tuosta ruoan äärestä päiväunille,hetken rauhan taloon!!
Valitan purkautumistani! :ashamed:

Ihmeen aikasin teitä on kehotettu syömään rautaa,tai siis ihmeen hyvillä arvoilla :eek: Mulla tuppa toi hb tippumaan 100 tuntumaan ja allekkin,aina raskausaikana.Ja vasta kun ollaan sielä lähellä sataa on suositeltu rautaa...Mut näin ne käytännöt vaan eroo kuntakohtaisestikin =)

Parempaa päivää kaikille :flower:
 
Alkuperäinen kirjoittaja vauvahaaveita:
Mä jouduin odottaa Oyssin vastaanotto huoneessa 4 tuntia ennenku pääsin saliin (viime vuoden tammikuussa) :heart: :D
Mulla käynnistettiin helmikuussa synnytys. Ja siellä osastolla 11 samassa huoneessa joku meinas jo ruveta ponnistaan, niin kätilön piti varmistaa että onko salia vapaana :D Ja kyllä ittee jotenki hävetti, ku aamulla pääsin saliin ja supparit hävis jonnekki ja ku tiesi että ahasta on :D
 
Olemme kaikki oululaiset sitten yhtäaikaa Oysissa elokuussa synnyttämässä niin ruuhkaa piisaa :D

marlin Minä käyn myllyojalla neuvolassa ja Teija on neukkatäti,joka oli mulla esikoisellakin,tykkään hänestä tosi kovasti,kivoin tätsy koko neukussa :) Pojalla eri neuvolatäti.
murske Missäpäin Oulua asustelet?
Dino Niin samaa vois kysyä ku marlin,että käytkö myllyojalla neuvolassa kans?

sirri81 ja masuasukki 19+1 :heart:
 
Hola!

Flunssaa pukkaa :headwall:

n11na no nyt o vaunut eteisessä odottamassa, eli viikko meni toimitukseen!!! Nopeata toimintaa, kattelin nopeasti että kaikki mitä tilasin olis mukana, muttei vielä ehditty kokoamaan... Olisi jo eilen tuonut mutta meillä alaovi lukossa ja DHL:llä ei ollu mun puhelin nro joten, no eilen sitten soittelin perään ja tänään aamulla tuli.

Eip tässä sen kummempia :wave:
 
NeitiKat oli kyllä nopeaa toimintaa! Luulen, että itsekkin tilaan sitten sieltä, tai saksasta. Tuolla tuo nopeus kyllä kuulostaa hyvältä! Laitan vaunut heti tilaukseen kun kuulemme kumpi olisi tulossa :D pojalle vihreet ja tytölle punaset.
 

Yhteistyössä