*** ELOKUISET 2010 MAALISKUUSSA ! ***

Me lähdetään nyt sunnuntaina sinne unkariin ja siellä pitäisi olla vauvasänky hotellilla odottamassa. Tähän saakka mennyt hyvin, nyt vähän jännittää miten tyttö jaksaa olla pari tuntia "paikallaan" koneessa. Viimeksi nukkua tuhnotti melkein koko matkan mennen tullen.

 
Jes, kiitos matkaneuvoista! Se on ihme, ku ihmiset jaksaa noilla keskustelupalstoilla urputtaa toisille siitä, miten ei missään nimessä kannata lähtee niin pienen vauvan kanssa yms yms. Ja yleensä nää tyypit ei ole ees ite olleet missään reissussa pienten kanssa, ni eivät tiedä mistä puhuvat.

Mut joo, täällä vaivaa matkakuume! ;)
 
Heips, just näin =) Mä mietin jo miehelle että voitaskohan me lähteä vielä syksyllä/alkutalvesta jonnekin lämpimään ennenkuin esikoinen täyttää 2v, niin päästäis vielä aika edullisesti. Katellaan, saattaa olla että mekin lähdetään vielä talvea karkuun sitten, vaikka tämä tulokas silloin pieni vielä onkin =) Riippuu rahatilanteesta ja siitä, että miten tämä tulokas tähän maailman menoon sitten suhtautuu =)
 
Meidän tuleva vauva joutuu totuttautumaan matkustamiseen jo muutaman viikon ikäisestä alkaen, tykkäsi tai ei :D Kun kuitenkin käydään aina Suomessa ja täälläkin paikan päällä matkustellaan..

Kiitos taas kaikille tavaravinkeistä! :) Me9jaBonus, millanen tuo kertomasi kylpytuki on? Voisitko vaikka ottaa joskus kuvan tai muuten kuvailla, niin osaisin ettiä samanlaista? Mää oon pitkä ja kylpyamme (jonne siis vauvan amme laitetaan) on niin matalalla, että varmasti on tiedossa selkäkipuja!
 
Hei! Te jotka olette käyneet Oulussa Terveystalolla ultrassa niin minkalainen paikka on? Oletteko saaneet tietää kysyessä sukupuolen?
Entä onko yhtä hyvät ultra laitteet ku Oyssissa?
Me kun haluttas tosi kovasti tietää sukupuoli ja ensikuun puolivälissä oltas tuonne menossa =)

Rakkaudesta äiti ja Aarre 17+1 :heart:
 
Vaunuista vielä.Meillä emmaljungan yhdistelmävaunut(kovalla kopalla)ja on tosi hyvät.kevyt pukata,koppa suuri ja ilmava kesällä(tuuletusluukut pohjassa ja kuomussa)ja tosi lämmin talvella.sit toi koppa aika ylhäällä joten talvella tarpeeks kaukana kymästä maasta.kevyet työntää ja kevyet myös nostaa esim bussiin.ratasosassa hyvät vyöt ja pehmikkeet.Ihanat vaunut :heart:
matkustelusta: me ollaan reissattu jopa kolmen lapsen kanssa 1v,3v ja 5v eikä ollut mitään ongelmaa :) päinvastoin reissu oli mahtava ja uutta reissua odottaa koko perhe..jota ei kyllä ole vielä aikoihin suunnitelmissa ku ei oo rahaa

Rakkaudesta äiti ja Aarre 17+1 :heart:
 
Vinkkejä hankintoihin on tullut vaikka kuinka, mäkin kannan korteni kekoon =)

-Avent isis rintapumppu, aivan ehdoton kapistus. Olen kolmosen ja nelosen imetysaikana luovuttanut maitoa vaikka kuinka ja tuolla pumpulla onnistui kuin leikkiä vaan.

-Rintapumpun kaveriksi Avent mikrosteriloija. Maksaa noin 30e ja helpottaa elämää kummasti, varsinkin jos joutuu pumppaamaan useasti ja tutitkin puhdistuu samalla.

-Maxi cosi cabriofix turvakaukalo jalustalla (saa sekä isofix kiinnityksellä sekä ilman). Jalusta ainakin meillä ihan ehdoton, mun hermo ei kestä vöiden kanssa pelaamista ja kiinnitys on varmasti turvallinen joka kerta.

-Kantoliina. Mä vannon trikoisen pitkän liinan nimeen. Kantoreppuna mulla on ergo, mutta olen kuullut Manducaa myös kehuttavan. BB:n rintareppua en ottaisi, koska se on anatomisesti vauvalle vääränlainen.

-Hyvät yhdistelmät, joita työntää ilokseen =) Yhdelle sopii pienet renkaat ja toiselle isot, pääasia, että ne toimii omassa arjessa niin kuin pitääkin. Meillä on Teutonian Fun systemit kovalla kantokopalla ja ne on mun mielestä ihanat. Kääntyvistä etupyöristä en luopuisi, vaikka ne alkuun tuntuivatkin hankalilta. Nyt on edessä kaksostenrattaiden osto ja en ole vielä päättänyt minkälaiset haluan. Näillä näkymin päätyisin Carenan Double Swingeihin, niissä on ominaisuudet ja hinta kohdallaan meidän todennäköisesti lyhyen ajan tarpeeseen.

-Sitteri. Merkillä ja ominaisuuksilla ei niin väliä, kunhan on joku paikka mihin vauvan hetkeksi laskee. Mieluusti ottaisin BB:n sitterin, mutta hinta on aika suolainen.

-Sideharsoja (paljon) valkoisia kestovaippoihin ja värillisiä pukluliinoiksi. Lanoliinia nänneille. Tutteja, vaippoja jne jne...

Matkasänky meillä on ollut kovassa käytössä sen jälkeen kun vauva ei ole mahtunut enää vaunujen kovaan koppaan. Siihen asti siis nukkui kopassa, jos oltiin reissussa. Pinnasänky on ihan tavallinen Brion, jossa pohjan saa nostettua pariin eri korkeuteen. Nyt meille tulee Vaavi-sänky ekoiksi kuukausiksi. Se on kätevä, kun vauvan voi ottaa mukaan kotona mihin meneekin. Se on meillä tärkeää, koska vitonen on niin pieni, että häntä ei voi jättää vauvan kanssa valvomatta hetkeksikään. Samoin kolmea kissaa ei voi vauvan kanssa jättää ollenkaan.

Theresia ja Kyytiläinen 19+5
 
Murske,siis kylpytuki on sellainen "istuin/sitteri" joka kiinnitetään ammeen pohjalle ja pitää vauvan siinä sopivassa asennossa kylpiessä jättäen äidin kädet enemmän vapaaksi ja selkä ei rasitu siinä mielessä että joutuu kannattelemaan yhdellä kädellä vauvaa huonossa asennossa ja toisella pesee...Vahtimatta ei vauvaa siihen tietenkään saa jättää!!!!
 
Hyviä ultrakuulumisia!

Kaikki ok, mitat vastasivat viikkoja, istukka etuseinällä kohdun yläosassa ja vettä ihan normaalisti. Kovin oli notkea kaveri, oli enimmäkseen vain varpaat otsalla ultratessa mutta lopussa kuitenkin ojenti itsensä suoraksi. Alunperin meidän ei pitänyt kysyä sukupuolta mutta kysyttiin kuitenkin ja saatiin 99% varmuudella tyttölupaus! =) Ja nähtiin me itekin kun kätilö sanoi, että tuossa on ihan selvästi häpyhuulet. Mutta emme paljasta sitä ihan kaikille. Helpottaapahan vähän anopin osteluvimmaa kuin tietää minkä värisiä ostaa!

Mijas ja typy 20+4
 
Ultra kuulumisia..

Meidän pikkuinen ei oikeen suostunut kaikkea itsestään näyttämään=) Onneks kuitenkin kaikki saatiin mitatuks. Vaavi oli ainakin vielä perätilassa ja ihme mykkyrässä. Kovasti hän siellä liikkui, lähinnä nyrkkeili ja potkiskeli. Lisäks hänellä oli hikka. Paino arvio tällä hetkellä on jotain noin 380g. Toukka vastas viikkoja :heart: Istukan paikkakin tuli nyt selväks, sijaitsee etuseinämässä, joten se ehkä vähän sekoittanut tämän äidin päätä noiden liikkeiden tuntemisessa. Nyt kuitenkin eilen ja tänään alkanut nuo liikkeet enemmän tuntumaan, johtuiskohan sit tosta kun toinen on kääntynyt noin että on vielä ainakin tulossa jalat edellä.

Maijamehi ja Toukka rv 21+3
 
Ihanaa kun täällä tulee vinkkejä mitä kannattaa ostaa tulevalle esikoiselle, tai siis mitä välttämättä tarvitsee. :)
Vaunuja oon jo alkanut vähän vertailemaan ja tutkiskelemaan, joten niistä mielellään ehdotuksia ja hyviä tai huonoja puolia teiltä, joilla kokemuksia löytyy. :)

Onneksi tässä on vielä muutana kuukausi aikaa mietiskellä ja säästää hankintoja varten. :) Vaikka viime yönä näinkin jo sellaista unta, että olin lähdössä sairaalaan synnyttämään. heh:)

Onnittelut taas hyvistä ultrakuulumisista! :)

ansuli
 
rakkaudesta äiti, me käytiin oulussa terveustalolla ultrassa 15.3. eli reilu viikko sitten. Minä olin vähän pettynyt kun mulle neuvolasta sanottiin että samat lääkärit siellä ultraa, niin ultraajana olikin terveydenhoitaja..vähän oli hakemista rakenteissa, esim. ei tahtonu saada näkyviin aortan kaarta jne. välillä mietti itekseen että onkohan ne kaikki tarvittavat rakenteet nyt katsottu jne. Mua harmittaa ihan hirveesti kun se sitä sydäntä ultras ja sai jo minutkin vähän herpaantuun, että onko kaikki ok, niin en sit siinä uskaltanu heti sanoa että voisko kattoo sukupuoltakin ja sit kun sydän oli tsekattu ja ok niin ehtikin napsasta ultraruudun kiinni ja en hämmennyksissä ehtiny sanoa että haluaisin että sukupuolikin ois katsottu. Mutta oma vika kun en ennemmin suutani avannu kyseisestä aiheesta..oon vaan vähän arka kun viime raskaudessa sanoin (muilta ei oo edes sukupuolta haluttu selvittää) ultraajalle että sukupuolen SAA KERTOA JOS NÄKYY, niin lääkäri töykeesti tokas että kyllä nämä rakenteet on tärkeemmät nyt kattoo :ashamed: Nyt sitte en ehtiny sanoa että kurkkii haaroväliin..harmittaa ku oisin niin halunnu selvittää. Nohh, luulen että mut pökätään taas äitipolille verenpaineen takia niin täytyy siellä sit anoa jos kattosivat tarkemmin :)
Mutta mun mielipide on se että oysissa oli paaaljon kivempi käydä ja paremmin katsoivat rakenteet! Ja sit vielä sekin että oysistahan sai sen lapun aina mukaan missä oli kaikki mitat ja selostus kaikista rakenteista ja muuta juttua niin tuolta ei saanu mitään, sano lopuksi että täältähän ei lähde mitään sähköisesti eikä paperilla omaan neuvolaan eikä äitipolille vaan kirjotti vaan neuvolakorttiin neljä mittaa, vauvan asennon, liikkeet ja lapsivesi norm. ei mitään muuta :eek: Harmittaa kyllä ettei oys enää ultria tee...jäi kyllä semmonen olo että kattokohan se kaikki...Mutta tää on sitte vain mun mielipide..mutta vertailupohjaa on kolmesta edellisestä oysin rakenneultrasta.
 
jonnuli: voi ei ku kuulostaa inhottavalle paikalle :'( Tuota vähän pelkäsinkin ettei vastaa yhtään Oyssin tasoa.Siellä kun oon saanu hyvää ja osaavaa palvelua ja lähteny aina iloisena ja sukupuolenkin tienneenä kotiin :) Ja sit tietenki haluaa että on ihan ammattitaitoinen ultraaja joka huomaa jos on jotain hämminkiä.Ei varmaan sulla silti tossa tilanteessa tullu heti mieleen sukupuolta kysellä.Tuolla merioulun neuvolassahan on aika halpaa käydä ultrassa(muihin yksityisiin ultraus paikkoihin mielessä)jos haluaa vaan vaikka sukupuolenkin tietää ja muutenki kattoo vauvan rakenteita ym. Mää varmaan käyn sielläkin jos ei sukupuoli selviä tuolla terveystalolla tai jotain muuta jää epäselväksi.En malta oottaa syksyyn asti että pääsen ostaan pikkuvaatteita.Ois kuitenki kivaa ku ois edes muutama uusi vaate uudelle pienelle oottamassa jotka sopii sille sukupuolelle =) Muutenki vauvanvatteita on niin ihanaa shoppailla :D Mut onneksi nyt ei oo niin kovaa shoppailuintoa kuin ennen esikoista :whistle: Ja ei pystyskään oleen ku kolme muutaki lasta tarvii vähän väliä jotain uutta vaatetta.Nyt esim kaikille kevät haalarit,kengät,hatut,kinttaat,saappaat ja esikoiselle muutenki sais uusia koko vaatekaapin koulunlähtöäkin varten(kaikki on melkein jo työnnettykkin pikkusiskon kaappiin kun pieneksi ovat menneet)

Rakkaudesta äiti ja Aarre 17+1 :heart:
 
mä en oo ees oikeestaan jaksanu miettii mitä kaikkee pitäs vauvalle ostaa, vaunut löytyy, (emmaljungan onks ne nyt ceroxit, pehmeellä kantokopalla) ja jotain vaatteita mut siihenpä jääkin. Jotenkin tuntuu ettei ees huvita tähän kämppään mitään miettii ku ajattelee et pääsee muuttaa ennen sitä mut eipä se niin varmaa oo ku pitäis ehkä saada töitä ja asuntoo sieltä minne oltais muuttamassa..

kuinka monella on jo vauvalle nimet päätettynä? mä täällä mietiskelen ja etsiskelen sopivia nimivaihtiksia mut mut..jotenki ei nyt löydy mitään 'uutta' mitä en ois jo miettiny.. sit ku kriteerejä kuitenki on suht paljon jotenki tuntuu et ristiäisten edellisenä iltana oon tässä samassa pisteessä :D ja sit kuitenki jos löytää jonkun kivan ni sit ku vauva syntyy ni nimi ei sovi hälle ollenkaa.. on mulla taas ongelmat :headwall: onpahan jotai tekemistä näin vapaapäivänä ku pläräilee nimisivuja lävitte.. yhessä miehen kaa jossai vaiheessa niitä mietittii mut nyt tää on lähinnä mun juttu, vissii toisella riitä energia ihan näin aikaseen alottaa :LOL:

pikkumökö+ elmo
 
Pienen nukkumapaikasta: Meillä tää kuopus nukku ekat kuukaudet riippukeinussa. Selälle hyvä, massuvaivoihin hyvä ja toimii vähän kehdon tavoin.
Tein sen ite paksusta puuvilla(markiisi?)sta, katuharjan varsista ja pyykkinarusta.. :D
Kiinnitin pinnasänkyyn. Kustanti n. 7e muistaakseni. Ja toki oon tainnut heittää sen meneen jo jonnekin....
Malliltaan/ajatukseltaan tämmönen http://www.babyidea.fi/vauvanhoidosta/amazonas/koala.html

Vauvan haju itsessä: musta on kans tuntunut, että ominaishaju on jotenkin muuttunut.

Murske: kokemusta Ergosta,oli hyvä! Tälle ajattelin hankkia Manducan, joka on paranneltu versio Ergosta tai ehkä Baby Hawkin.

Vaunuista: niin, kai tarvis laittaa kohat vauhtia niidenkin etsimiseen. Toisella tutulla olis kohta ylimääräset Emmaljungan Duo edget ja toisella varmaan Ceroxit tmv Emmaljungan rattaat.
Mulla on aina aiemmin ollut erikseen vaunu- ja ratasosa eli siis kova kantokoppa. En oikein tiedä osaisinko tuon pehmeän kanssa toimia..
Heittoaisan haluan rattaisiin, vaunuissa niillä ei niin merkitystä ookkaan.
Yks mitä oon miettinyt myös, on noi Oran Taigat.

onskut kivoista ultrakuulumisista. Odottavan aika omaan ultraan on vaan niiiiiiiiin pitkä..

Me 18+4
 
Monilla ihania ultrakuulumisia :D onnea kaikille! Itse pitäis jaksaa vielä parisen viikkoa odottaa... B)
Muutenkin paljon taas tullut tekstiä tänne...kiva lukea niitä, vaikkei aina itse jaksakaan kirjoitella :ashamed:
Kyllä tosiaan alkaa pieni kuume iskeä kaikkien hankintojen suhteen. Kiva olisi kyllä tietää kumpi on tulossa, jotenkin se helpottaisi tilannetta :D
Aurinkoista viikon jatkoa kaikille ja voidaan paksusti

Elovena79 & masuasukki 18+6 :heart:
 
rakkaudesta äiti, ei kannata murehtia etukäteen..oli se kuitenkin ihan mukava nainen kuka ultras..mutta kai mulla oli liian suuret odotukset kun on tottunu siellä oysissa niitten rutiineihin. mutta arvaappa alkoko kiinnostaa tuo meri-oulun neuvola :p ultraako ne ihan meitä ulkopaikkakuntalaisiakin, onko se siis yksityinen neukkari? ja onko tosi että 50e maksais vaan, kun hinnastosta katoin? iiiks..vähänkö tahtos käydä siellä niin jos näkis sukupuolen!!
 
vai että tommosta terveystalolla :/ No, toivottavasti sinne joku osaava eksyy...ja jos vähääkään epäilyttää, nii meen kyllä meri-ouluun toiseen ultraan :D

Esikoisesta ku kävin oyssissa, nii ei ollu mitää hämminkiä....osaava ihminen naputteli ruutua, ja mittaili...ja kertoi sukupuolen...
 

Yhteistyössä