Elokuiset 2010 tammikuussa !

Muistin siis oikein tuon ultrajutun .. :D Ajattelin kans et muistaakseni tuli ihan "lakisääteiseksi" et 2 ultraa kaikille .... Joo, toi eka voi kyllä olla jo alkuraskauden ultra tms. mutta toinen on ainakin toi rakenneultra .
Kannattaa kysäistä omasta neuvolasta , kun on kuitenkin vielä niin uusi juttu ....

neitim
 
Näin kävi, että aloin vasta vuotamaan verta. Kummempia kipuja ei ole ainakaan vielä tullut. Viikkoja kuukautisten mukaan 11+1, mutta alkuraskauden ultran mukaan nyt 9+5. Ultraako lääkäri tai joku jos aamulla otan yhteyttä neuvolaan/lääkäriin? Vai sanovatko vain että odotella mitä tapahtuu? :|
 
Tuittu ja Martta78 :hug: sinne kovasti. Noi vuotelut on kyllä niin kauheita, kun tottakai siinä heti huoli tulee. :( Sydämestäni toivon, että teidän pienillä ois kaikki hyvin. :heart:
Kannattaa tosiaan päivystyksen kautta mennä ja pyytää polin puolelle ultraan. Itse muutaman kerran tuon reissun tehnyt edellisissä raskauksissa noiden vuotojen takia. Voimia teille kovasti :hug:
 
voimia kaikille joilla ikävämpiä uutisia :hug: toivotaan että kaikki kuitenkin hyvin.
Mä kävin tänään np-ultrassa ja sikiöseulaverikokeessa, olin vähä paniikissa niistä verikokeista ku kaikki pelotellu että niihin voi kosahtaa yli herkästi..kätilö ja labratäti molemmat rauhotteli et ku on tän ikänen eikä np-mittauksessa erikoista ni ei pitäs olla vaaraa. et ikä vissiin on yks aika vaativa tekijä. mut helpotti kyllä vähän saada jotai tietoo ja lohdutusta ku ei neuvolassakaan mitään niistä verikokeista puhuttu.
laskettuaika 6.8, kätilö sai viikkoja tasan 11 mutta ei alkanu siirtää laskettuu ku 2 päivää ois vaan siirtyny. yksityisellähän se siirsi lasketun 12.8 mut sitä ei neuvolakortissa näy, vaan siinä näkyy 6.8, mikä lie se yksityisen siirto ku toi nyt kuitenki oli sitä mieltä et pidemmällä ollaan.. eli voi vaihtaa etusivulle takas sen 6.8. Ei tää taas sählää :D
Mut vissiin tää sählääminen sukuvika...ekaluokkalainen hävitti avaimensa...hitto et olin vihanen ku eihän mulle ees kerrottu mitään vasta ku nyt ku tulin töistä. yritin sit mun siskolta kysellä, joka oli hoitamassa muksuja, et tenttasitko häviskö koulussa, oliko ees mukana siellä vai onko isin luona vai vai vai... "en mä oo mitään kyselly, ku ei se oikein tienny" aaaaargh :headwall:

että näin... jospa ne löytyis, kivan kallis projekti noi lukot ku kuitenki vuokrakämppä...
 
Öitäääääääääää!
Täällä taas yötuurissa ihan väsyneenä... |O |O |O

Olipa surullisia uutisia monella.
Voimahaleja jokaiselle :hug: :hug: :hug:
Toivotaan, että on vääriä hälytyksiä :'(

Mulla oli tänään np ultra. Olin niiiiiiiin paniikissa, ihan hirveeeeeeeesti jännitti. Mulla ei ole vielä kuunneltu sydänääniä ja oli sellainen olo, että onko siellä edes asukkia...
Onneksi kaikki oli hyvin ja sydämen sykekin näkyi.
Ihan mieletön kokemus, se on jotakin niin ihmeellistä, että ei voi käsittää.
heart: :heart:
Vauva ei meinannut ensiksi liikkua, mutta liikuskeli sitten pienellä tökkimisellä.

Verikokeissa meinasi alkaa pyörryttää, kun edellisen yövuoron jälkeen olin nukkunut tunnin verran ja ruokailusta oli jo monta monta tuntia aikaa.

Ultran jälkeen menin nukkumaan ja kävelin suurimman ajan unissani jäi vissiiin jännitys niin päälle.
Tänään oli kyllä kamalaa tulla yövuoroon. oksetti ja päätä särki, mutta onneksi panadolit auttoi ja nyt ok olo. Huomenna saa nukkuu :heart: :heart:

Mullakin tänään puhkes huuliherpes, vaiva joka on ollut noin viiden vuoden välein. Se on tää stressi ja flunssa.

Mulla kyl raskaus heikentänyt vastustuskykyä, ikinä en ole ollut näin paljon sairaana kun nyt.
Laskettu aika muuttui ja onkin nyt 27.7, mut pysyn teidän mukana, kun olette jo ihan tuttuja :heart: :heart:


Heinis ja ConCordia 12+2
 
Martalle :hug:

Tää on ollut jo puoltoista tuntia hereillä, kun uni vaan loppu kesken.. :eek:
Tulee varmaan tooosi reipas päivä töissä :headwall:
Sit päiväunet ja kadonneet yöunet ja kehä on valmis...? Grr
Teen/meen töihin vielä viikonlopukskin. Koitan kyllä vähän vähentää niitä vuoroja, vaikka rahakkaampia ovat. Ei vaan jaksa ja oikein ehtiskään..
Huomenna neuvolaan

M&M 8+4
 
Martta ja NeitiKat :hug: Toivotaan parasta :hug:

Itsekin taas vuotelin eilen jumpan jäljiltä ja nyt koko kroppa kipee :ashamed:
Mut täytyy yrittää elää normaalia elämää...
evi-ta rv päivän vajaa poksu 10
 
Päivitän listan tän viestin jälkeen...

Onpas paljon nyt tuhruttelijoita , toivottavasti kaikilla on kaikki ok ! :hug:

Heinis Et sä meidän joukosta enään minnekään pääsisikään ! Ja eihän kaikilla elokuisillakaan toi synnytys juuri la:han ajoitu , vaan saattaa toiset syntyä paljonkin ajoissa ja toiset myöhemmin :D

neitim
 
Merkkaan et tähän asti oon lukenu... Toivon todella että kaikki teillä hyvin jotka olette vuotaneet!!!! Käykää tarkistamassa ihmeessä tilanne!!!! :hug: Täällä 1 yö ultraan... en malta odottaa... jännittää niin kovasti, jos tämä oireeton raskaus on sittenkin ollut pahaenteinen.... no huomenna se selviää np-ultrassa aamulla.

-Jonetta & Peukku 11+4-
 
Matilda84
Ultrasta kotiuduttu,vauva vastasi vko 10+6 eli laskettu taas siirty 6.8 . eli ei ookkaan kuin viikko eroa siihen menkkojen arvioimaan.
Kätilö sanoi että noissa varhaisultrissa on yleensä tosi vaikee arvioida tuota la, koska eivät saa mittoja kunnolla. Vauva oli oikein liikkuisa pieni sintti, itkuhan siinä tuli
Mutta näillä mennään ja huomenna RV 11 POks :heart:

Voimia kovasti niille jotka sitä tarvitsevat :hug:
 
pitkästä aikaa minä taas linjoilla! :)

heti aluksi lämpimät :hug: kaikille, jotka niitä tarvitsee. toivotaan tosissaan, ettei olisi oikeasti mitään hätää- vain säikähdystä! :hug:

mulla teki pahoinvoinnin kans semmosen tempun, että melko pian plussauksen jälkeen alkoi aivan armoton pahoinvointi. siis olin puolikuollut suorastaan. en pystynyt tekemään juuri mitään. sitten kun sitä oli noin viikon kestänyt, niin yhtäkkiä se lieveni tooodella paljon, mutta on tosiaan edelleenki melko väsyny ja huono-olo joka päivä. mut siis "pientä" siihen painajaiseen verrattuna. :/ :x jospa siel olis masussa kaikki hyvin!

neuvolaan pitäis soittaa, mut mä joka päivä siirrän sitä, ku ainahan voi soittaa huomenna.. :LOL:

olis ihana päästä itsekkin ultraan ja pian. täälpäin on nykyään se niskapoimu-ultrakin, mut meneehän siihen viel muuan viikko, kun sinne pääsee.. rasittavaa, kun pakko syödä vähän väliä jotain, ettei tuu liian kauhea olo. nyt jo tullu kiloja.. :kieh: mut ei kai täs hätää ole! =)

mut ei kai täs kummempia! voimia kaikille! :flower: :heart:

-Lydie rv 7+3 (visiiin??) :D
 
Siis edelleen pahoinvoinnnista! :ashamed: Tänään ei oo myöskään pahoinvointia ollenkaan eikä mun nyt tänään tartte syödä sen takia et tulis parempi olo :eek: . Viime viikot eiliseen puoleen päivään asti oli sellaista pahoinvointia että melkein tunnin välein piti ahtaa jotain suuhun niin huono olo lähti. Miksi se helpotti jo nyt vaikka rv8+2.???? Pelottaa. Mulla oli mahakin jotenkin turvonnut mut nyt se ei enää oo yhtä turvonnut/vai onko ollenkaan turvonnut! :whistle: . On vaan sellainen olo ettei siellä mahassa ole mitään :eek: . Outoa! Apua! Ne sydänäänethän nähtiin reilu viikko sitten ja silloin oli kaikki hyvin. Kuuluuko sen turvotuksen laskea jossain vaiheessa? :whistle: Ihan kuin olisin ensimmäistä tässä odottamassa :LOL: mut ei ku kolmatta ja ihan ihmeissäni kaikesta :whistle:
 
erka,mulla ainakin on ollut 2(vai 3 )odotusta joissa pahoinvointi ollut vain rv 6-8 ja siinä kaikki,eli hepolla päässyt.Ja niissä pahoinvointi osui iltaan yhdistettynä kamalaan väsymykseen.Kaikki meni hyvin vaik oireet->pahoinvointi loppui kuin seinään!
Älä huoli,kyllä sulla sielä kaikki hyvin on :hug:
Mielummin mäkin ottaisin loppuneen pahoinvoinnin kuin näin että lyö 8+ viikolla täysillä päälle eikä helpotusta näy :ashamed:
 
Moikka!
Täällä vm-90 oleva tyttö Keski-Suomesta. Rv 11+5 ja ensimmäistä odottelen.
Kirjauduin vasta tänään tänne, koska en ole ennen tämmöisiä touhuja vielä tehnytkään.
Haluaisin kovasti kuulla muidenkin odotus-ajasta ja kertoa omista tuntemuksista ja voinneista näin odotuksen aikana, eikös tämä vähän sitä varten ole..?? :)
Hirveän arasti vielä kirjoittelen, koska en tosin ole ennen täällä vielä keskustellut mistään.
 
tervetuloa minna90 :)

erka mullakin alkoi huono olo helpottaa rv8+0, nyt 8+6.... lievää etoilua kyllä vilahtelee. nyt on pari päivää päätä särkeny. väsymystä on.

tänään nyt eka neuvola käyty ja siellä näkyi ötökkö köllöttelemässä kohdunpohjassa. kysyin sykkeestä, mutta täti tuumi että ei näy heidän huonolla laitteella... että oikean kokoinen ainakin on ja hänen mielestään liikuskeli vähän.tiedä tuota sitten, täytyy jännitellä vielä pari viikkoa sinne np-ultraan ja toivoa parasta...

sokerirasitus on tiedossa rv 26-28:lla ylipainon takia (bmi 27)
hb oli huikeat 143. ladyvitaa kävin hakemassa, kun mun maidonkäyttö on niin nollissa. saanpa kaikki muutkin vitamiinit samalla. tosin sitä lisärautaa ei varmaan olis tarttenu, mitä niissä on mukana....
semmoista
=)

:wave: Sinimarja ja Hemulin näköinen Ipana 8+6

 
pur
HEINIS tääl kans vähä sellanen olo et onkos siel oikeesti ketään.

NLssä käytii pikasesti tänä aamuna ja niil on semmonen oikeesti käytöstä poistettu vanha lahjotettu ultra, n meil saa ultran sit vaik joka krt jos haluu. Mikä on kyllä kiva. Tänää siel oli lapsinl.n puolelt terkka niin kun ei oo paljon niit vehkeit käytelly ei löytäny sil ultral eikä sit sydänäänihärpäkälkää mitää. Mut kovasti vakuutteli et hänel ei niin kokemusta ni ei meinaa mitää. Must oli kans outoo et ei ottanu raskaustestiikää :eek: . Siinä sit juteltii niitä näitä eikä mikää sit edenny mihkää. Noh pitää nyt kuitenki tilata se aika varhaisultraan (viralliseen), tosi hassulta tuntuu, mitä jos sittenki turhaa sinne paukkaan, vähän ois kuulkaa outo tilanne varmaan puolin ja toisin.
 
Matilda84
Niin ja suurena yllärinä tuli että NP-ultra tehtii Mahan päältä. =)

Erka Täällä loppu pahoinvointi kuin seinää jo ajat sitten ja kaikki kuitenkin oli Ok :)

Matilda & MarjoPirjo Rv 10+6
 
erka mulla alkoi pahoinvointi rv 5+5 ja sitä kesti joka päivä rv 7+5 asti, ja olo oli todella huono. Sitten oli 3 päivää, ettei ollu mitään oireita.. Sitten tuli yhtenä päivänä pahoinvointia ja siitä seuras taas 10 päivän täysin oireeton kausi.. Tämän jälkeen oli lievää, siis todella lievää pahoinvointia välillä.. Kunnes rv 11+2 alkoi pahoinvointi kunnolla uudestaan ja on ollu aika :x Nyt siis rv 12+1 menossa.. Mähän olin ihan maani myynyt tossa välissä, kun oireet loppu ku seinään, mutta np-ultrassa oli kaikki hyvin ja sinä päivänä tuo pahoinvointi alkoikin uudestaan.. Joten toivottavasti sullakaan ei mitään pahaa merkkaa toi oireiden loppuminen :)
 
matilda kävitkö sä jorvissa? siellä ainakin tehtiin tosiaan mahan päältä, oli niin hyvät laitteet =) tuli kyllä kivana yllätyksenä :D

mulla on pahoinvointi vähän helpottanu *koputtaa puuta* :) tai syömisistään täytyy olla tosi tarkka, mutta kun aloitan aamun heti herättyäni kaurapuurolla ja tuoremehulla niin ei se ainakaan ylös tule :) pari päivää muutenkin menny nyt ihmeen kivasti, tänään kävin jo salilla 1,5h töiden jälkeen ja nyt on ihana fiilis :p

amelie - 11+4 - (tai ainaki jotain siihen suuntaan, en pysy aina kärryillä :D )
 
Puumerkkini jätän, ei oo nyt tärkeempää juttua =)

Väsyttää edelleen ihan kybällä, voi kumpa tämä jo kohta helpottas niin ois mukavampi valmistella tuon ukkokullan nelikymppisiäki..Viisi yötä ultraan on...lallallaaa :heart:

Jonnuli ja hipsu 11+4
 

Yhteistyössä