Elokuiset 2010 tammikuussa !

Kiitokset kaikille haleista. :flower:

Martta78 Kokemuksesta viisastuneena tosiaan neuvon varaamaan sen ajan lääkäriin oman mielenrauhan takia. Saa sitten rauhassa iloita raskaudesta, kun tietää ettei masussa ole hätää. :) Itselläni oli vuoto pelkkää tiputtelua ja pikkuhousunsuoja riitti hyvin. Tänään on tuntunut vuoto vähenneenkin. Eli vuodon määrä ei itselläni vielä viitannut asioiden huonoon tolaan. Tuo vatsakipu se kai on se huono merkki, tai niin olen käsittänyt nettipalstoja ahkerasti viime päivinä selanneena. :)
 
Olen niin pahoillani,Tuittu ja Pirppis !Suuresti voimaa teille molemmille! :hug: :hug:

Omaa napaa:mä itse oon huolissani oman raskauden jatkumisesta :'( Verta ei edelleenkään vuoda mutta rusehtavaa tuhrua ja nyt yöllä vatsaa poltteli ihan kamalasti.Jouduin ottamaan särkylääkettä klo 3 :| Vatsassa kokoajan painon tunne.Raskausoireet on voimakkaat,syke on jo kahdesti nähty joten ei voi tuulimuna olla mutta kova huoli onko raskaus jatkunut normaalisti rv 8+0 ultran jäljiltä.Istukka on etinen ja aiheuttaa vuotoa,yritän itseäni rauhoitella,mutta paniikki iskee kuitenkin.
Ollaan lähdössä ulkomaille ensiviikolla :eek: Pelottaa ihan kamalasti jos sielä käy jotain.Pitäiskö mun lähteä lääkäriin kuitenkin ennen?
Vitsit,kun en haluaisi olla hysteerinen odottaja :eek: :headwall: :headwall: Sanokaa mulle jotain järkevää!!!





 
Tuittu ja Pirppis :'( :hug:

Sokereiden mittaamisesta , mä mittailen jo nyt , enkä mittaa kuin vaan sokereita , ei muita ... ketoosissa ajattelin kyllä elimistön olevan ihan ensin , kun ei mikään ruoka maistunut ja raudanmaku suussa koko aika ... Mut nyt ei oo ollut sokereissa alun jälkeen mitään hässäkkää , kun ei oo kunnolla edes ruoka vielä maistunut , aika toisaikaista on .... Katsotaan np-ultraa mitä lääkäri sitten sanoo , jatkanko mittauksia vai saako olla kunnes ruoka taas maistuu ja sitten taas mittailla uusiksi ?!

*muoks* evi-ta oon kyllä kuullut tuosta istukasta että jos on lähellä kohdunsuuta niin saattaa tosiaan vuotaa vaikka puoleen väliinkin asti , ellei aiemmin nouse kunnolla ylös ... mutta ennen reissua ,jotta ei tarvitse sitten matkan päällä stressata niin menisin kyllä käymään vielä tarkistuttamassa tilannetta jotta matka olisi sitten mieluisa !


neitim
 
evi-ta, mulla vähän sama homma. Ja päätin tosiaankin tilata viimein sen lääkäriajan ettei mitään tulehdusta tms ole. Voihan se olla, että pitää ultrassakin sitten käydä tarkistuttamassa tilanne. Suosittelisin kyllä sinulle etenkin, koska olet reissuunkin lähdössä, että käyt katsastamassa onko kaikki ok. Ettei tosiaan käy niin että reissun päällä sattuu jotain. Minä kävin alkuraskauden ultarassa 8+0 ja silloin alkio vastasi viikkoja 6+5. Vahva syke löytyi. Kuitenkin jäin miettimään, että entäs jos kehitys oli jotenkin jo loppunut ja syke vielä kuitenkin näkyi... Aina sitä saakin kaikkea hätäillä :)
 
Tuittu ja Pirppis Valtavasti voimia sinne teille :hug: :hug: :'(

Ja muille epätietoisille kans :hug: Nuo kaikenlaiset vuodot on niin stressaavia. :/ Mutta toivotaan, että kaikki ois pienillä hyvin. :heart:

uusille kirjoittajille tervetuloa mukaan vaan. =)

Täällä vaan tuntuu pahenevan tää huono-olo :x :x Siis en mä saa yöllä ees nukuttua, kun se etova olo on jotain ihan kamalaa. Tää on ihan outoa mulle, kun kolmessa aikaisemmassa raskaudessa ei oo tällaista kyökkimistä ollut. Samalla sitte öisin vuoroin palelen ja vuoroin taas on niin turkasen kuuma. Menee noi yöt ihan hyörimiseksi ja sitte koetan mussuttaa jotain, että se huono-olo menis pois. Isäntä vissiin menee hakemaan mulle ne rannekkeet kun töistä pääsee. Oon valmis kokeilemaan tällä hetkellä ihan mitä vaan, kun eihän sitä jaksa touhuta noiden mukeloiden kanssakaan kunnolla, kun koko ajan heikottaa. :/

Palelusta Kyllä mä palelen täällä etenkin iltaisin. mut voi tietty olla ihan väsymyksestäkin johtuvaa. :)

Katjuska ja Sintti 9+6 :heart:
 
niin palellaan täälläkin. Illat hytisen peiton alla ja miestä lähinnä huvittaa ettei voi olla nuin kylmä :kieh: Aamulla taas tuntuu että lähinnä tuskan hikeä pukkaa |O Eilen aamulla olin jo niin tyytyväinen että ei ollu pahoinvointia, mutta töihin päästyä yökin taas pöntöllä aamupalat ulos :x Mulle tää pahoinvointi ja väsymys riittäs jo.. No ehkä tää hieman on jo helpottanutkin.

Onko kukaan uskaltanut hankkia vielä mitään? Itse ootan innokkaasti että tulis enempi viikkoja kasaan niin uskailtais alkaa edes katsomaan kaikkia ihania vauvatavaroita. Tuskin niitä ihan pian tulee kuitenkaan hankittua.

UpsyDaisy ja Veikka 8+6 (eli huomenna poksuu täällä ;))
 
Alkuperäinen kirjoittaja MiljaK:
Iltaa!

Kaikille tarvitseville :hug: :hug:

Miten te muut "sokeriset" jotka ovat jo ruokavaliolla (oliko teitä?), seurataanko teiltä ketoaineita? Tuli vaan mieleen että itse oon siis nyt ruvennut ruokavaliolla kun sitä terkkari ehdotti mutta ketoaineiden seuraamisesta ei ollut mitään puhetta.

Tännepä ei erikoista, väsyttää vaan.

MiljaK ja salaisuus 9+4

Minä seurasin kerran viikossa kotona. Kerran pomppas sinne ylärajoille, mutta eipä tuo ravintoterapeutti mitään siitä sanonu ku asiasta mainittin. Itestä vaan tuntu aivan kauheelta :(
 
Heips, tuitulle ja pirppikselle voimahalit, ei näitä uutisia enää jooko??? :hug: :hug: :hug: :'( :'( :'(


Ihan nopsaan täällä, siivoukset kesken (sain onneks tytön nukahtamaan, on kipeenä edelleen ja siksi minäkin kotona...) ja muutaman tunnin kuluttua napsahtaa anoppi ja mun vanhemmat tänne. Ja siis tietää kontrollia :kieh: mun äidin osalta ainakin, se on semmonen siivoushullu että aina ahdistaa kun se syynää nurkat. Moppaan vielä lattiat ja siivoan keittiön, ist saa luvan riittää.

Tytön huone on joo melkein valmis, verhot puuttuu vielä, pitäis käydä kattomassa löytyskö kaupasta valmiina jotain. Oikein kiva siitä tuli, laitettiin vielä sänkykin sinne jos alkuun tarvii olla sit nukkumassa siellä tytön kanssa. Ens viikonloppuna siirretään omaan huoneeseen jos kaikki menee hyvin. Kalustaa pitää sitä vielä, mut kerkeehän sitä, on siellä kuitenkin yks lipasto, hylly ja pinnis ja se vierassänky ja lelulaatikoita, niin kaipa se menettelee näin alkuun.
Nyt vaan tämä työ&vierashuone on ihan kuin pommin jäljiltä, kauhee määrä roinaa ja vielä pitäis tämäkin saada joskus kuntoon. No, ei tänään kuitenkaan.

Mä ostin mun dopplerin ebaysta, tuli kiinasta ja maksoin siitä postikuluineen 29 euroa. Ja siis se angel sounds systeemi, ihan toimiva peli.

Mutta nyt mä rupeen töpisemään ja sitten meinasin tilata itelleni pizzan kun jääkaapissa ei mitään oikein ole --> ja illalla menen kauppaan ja sit teen noille isovanhemmillekin jotain ruokaa + huomisten synttärikemujen kakkutarpeet pitää ostaa.

Palaillaanhan taas, täälä ei mitään ihme oloja ole, tissit kipeyty viime yönä mikä on omituista kun ne ei koskaan ole ollu kipeät, siis menkkojen aikaan, odottaessa tms.. auts!

runttis ja sytkylä 9+2
 
Vasta nyt uskaltaudun mukaan, kun aamuisessa ultrassa oli kaikki hyvin. Alkuraskautta ja etenkin innostusta on varjostanut edellinen raskauteni, jossa nt-ultrassa rv13+ kävi ilmi, että sikiö vastasi rv 6 ja siitä alkoikin melkoisen tuskainen sairaala- ja pillerirumba.

No onneksi nyt vihdoinkin voi huokaista helpotuksesta ja keskittyä olennaiseen :) Alkuperäinen LA on 30.7, mutta koska rv 12+1 sijaan viikkoja olikin 11+3 niin elokuun puolelle varmaankin menee, vaikka lääkäri ei LA:a varsinaisesti muuttanut.
Harmittaa kun olin niin pöllämystynyt ultrassa (vauvan alun nähtyäni ja etenkin sykkeen kuultuani), etten tajunnut pyytää edes kuvaa pienestä :ashamed:
 
Tutulle ja Pirppikselle ISO :hug: , voimia teille molemmille!!

Itse viimeksi kävin vaan hehkuttamassa ultra kuulumisia, mutta terkemmin siis;
L.a muuttui heinäkuulle, mutta taidampa jäädä tänne elkuisiin kuitenkin.

Etova olo helpottanut, ehkä ihan satunnaisesti etoo, mutta ei jatkuvaa.
Kahviakin taas pystyy juomaan.
Palelu hävisi ehkä n. 3 viikoksi, mutta nyt on taas palannut.
Päätä on särkenyt kaksi päivää, ei noista panadoleista kauheesti apua ole :/
Maha edelleen reistailee, ilmaa on kuin ilmapallossa ja toimintakin mitä sattuu, ennen niin säännöllistä.
Väsymyksestä, että herään öisin olen varmaan n 2h hereillä ja arvaattekin sitten kuinka väsynyt olen työpäivän jälkeen, lapsien puolesta harmittaa. Kerrottu ei olla vielä.

Punakaneli + masunen 12+2

 
tuittu ja pirppis :hug:

Itselläni ei sitten vuotanut kuin vähän silloin edellisiltana ja tänäänkun oli muutenkin ultra aika niiiiiin panikoin kotona jännityksessä eilisen ja tänään KAIKKI HYVIN :heart: 4.5cm potkija siellä masussa oli ja vuotokohtaa/vuodonsyytä ei näkynyt!!! =)
laskettu aika varmistui ja se on 5.8

niin helpottunut K ja siskoveli 11+2 :wave:
 
Hei nyt neuvoja niiltä joilla nuo rannekkeet. Miten niitä kuuluu käyttää? Saako ne olla vaikka koko ajan päällä yötäpäivää, vai pitääkö ottaa pois välillä?
Ukko kävi hakees ne mulle tänään...ei jaksa enää kattoo mun häärimistä yöllä. :kieh:
 
Hooh, siivottu ja jätin pizzankin väliin ja paistoin vaan pari kananmunaa.
Kohta saapuu koko saattue ja vkl meneekin sitten passatessa kaikkia ihmisiä.

Kunhan mies tulee töistä niin lähden kauppaan roijaamaan järkyttävät määrät ruokaa ja kaikkea mahdollista.

Mun maha pullahti eilen ulos, se on heti tissien alta kauhee pompula!
:eek: :eek: Ei esikoisesta tullu tommosta ja tää on jo tiukemmissa paidoissa mahdotonta peittää, tunikoita siis kaivelemaan kaapin perältä ettei tarvii selitellä mitään =)


Ja pöh, ei vieläkään tullu kutsua ultraan, yli vko sitten kävin neuvolassa.. minäkö muka malttamaton :p :p

Mutta nyt kuivattelemaan hiuksia, tyttö nukahtikin kun laitoin maidon kanssa pinnikseen suihkuttelun ajaksi, on rauhallista taas. Raasu aika sipissä kun niin kova flunssa vieläkin...

 
Alkuperäinen kirjoittaja Katjuska-78:
Hei nyt neuvoja niiltä joilla nuo rannekkeet. Miten niitä kuuluu käyttää? Saako ne olla vaikka koko ajan päällä yötäpäivää, vai pitääkö ottaa pois välillä?
Ukko kävi hakees ne mulle tänään...ei jaksa enää kattoo mun häärimistä yöllä. :kieh:
No mä otan ne yöks pois. Ei mun mielestä mitenkään kehoitettu niin, mutta koen mukavammaks

Aika monet näemmä palelee vielä. Mulla se on rauhoittunut (tai sit mä oon vaan niin hyvin fyllattu koko ajan...) :D

LilyMily :wave:

evi-ta: Niin kurjaa tommonen epäuskon ja -tietoisuuden tunne. yöh

Mun neuvolan täti (joka olikin ihan ok) sano, että myöhemmin voi tulla kuunteleen sydänääniä, jos siltä tuntuu.. Neuvola kun on vasta viikolla 22!! Saatanpa tarttuakin tarjoukseen :D
Kauheet kasat sain lappusia ja lippusia ja ihan hyvän mielen.

Eräpäivä siirty niiden laskutavan mukaan aikasemmaks eli on nyt 21.8. saapi vaihtaa. Kyllä pieni aikaistaminen sopii.. ;) Sitä vaan mietin, että kuopuksella päivä siirty eteenpäin neuvolan mukaan ja nyt taakkepäin...

M&M 8+6

 
Heissan!
Sopiikohan liittyä joukkoon?
Olen hiukan aikaa taustalta seuraillut ja nyt ajattelin joskohan uskaltautuisi jo kirjoittelemaan =) .
Elikkäs olen 24-vuotias ja odotan neljättä lasta (lapset 6v,4v ja 3v). Tämä raskaus todettiin hieman yllätyksenä pari viikkoa sitten. Epäiltiin kilpirauhasen ongelmia mutta syyksi paljastui siis raskaus. Kävin alkuraskauden ultrassa myös heti silloin kaksi viikkoa sitten ja kaikki oli hyvin. Nyt on viikon ajan ollut vuotoa ja olin aivan varma, että on menossa kesken. Tänään kuitenkin menin taas ultraan ja kaikki olikin loistavasti =) . Vuodon aiheuttaja on kohdunsuulta nouseva istukka. Viikkoja on nyt 9+1 ja la on 19.8.2010. Synnytyssairaala on TYKS. Muutamalle olen uskaltautunut kertomaan jo raskaudesta... Eiköhän siinä ole jonkinmoista esittelyä musta :D .
 
Heissan,
tervetuloa uusille :)

nyt on i-biopsia takana,hyvin meni vaikka nyt supistaakin. Pienellä oli pää-perämitta 59mm, kallo 18mm ja reisiluu huikeat 6mm. :D Mies meinas että näki jalkovälissä jonkin ulokkeen, mutta minä toppuuttelin et jos jalan mitta 6mm,ni miten ihmeessä sieltä voisi pilin erottaa??? mutta onpa toi kyl ennenki osannu tulkita ultrat oikein,joten ehkä mä varaudun jo nyt neljänteen poikaan....

Mukavia viikonloppuja kaikille!

Eä ja lapanen 12+3
 
enkelinäiti: vai oli miehen mielestä jalkojen välissä uloke. B) no, niin melläkin mies tänään näki toisella pippelin... mies vitsaili jo ekan ultran(rv7) jälkeen, että oli niin isot munat ettei vauvaa näkynyt... :LOL: :whistle:
mutta siis tänään oli np-utra ja kaikki hyvin molemmilla mukeloilla. toinen oli 49mm ja toinen 50mm ja turvotukset molemmilla 0,5. seuraava ultra sitten rv 21+. hohhoijaa, miten jaksaa odottaa!?? :saint:
d78 rv11+3
 
Minä kävin tänään omalla lääkärillä joka laittoi lähetteellä käymään erikoislääkärillä. Lyhysti kerrottuna kaikki näytti kuitenkin olevan ok ultrassa verenvuodosta huolimatta. Pikkuinen siellä kovasti jumppaili ja oli kasvanut niinkuin pitääkin. Viikkoja nyt noin 10+1. Määräsi kuitenkin lääkekuurin mahdollisen tulehduksen pois sulkemiseksi. Syytä nimittäin verenvuodolle ei oikein löytynyt.
Mä en ole aikasemmin kuullutkaan mistään rannekkeista =O Tosin ei ole hirveämmin ollut tarvettakaan semmosille! =)
 

Yhteistyössä