Elokuiset 2010 tammikuussa !

Juu, kyllä sen nt-ultran voi ja saa ottaa vaikkei meniskään seulaan. Nehän eivät mitenkään poissulje toisiaan. Omituista että noin on sanottu neitimille:(

Meille on tulossa poika ja 13, 18 ja 21-kromosomit näyttäisi tällä kertaa normaaleille. :) Lopulliset tulokset vielä tulossa,mutta pikatulos tämä. Huojensi jo kovasti mieltä,vaikkei vieläkään kyllä levollinen olo ole...

Eä ja (poika)lapanen 13+3
 
Niin mammavaatteita en ole vielä minä kaivellut, mulla on parit isommat farkut niin nämä vielä menee. Plus parit suorat housut jotka vieläkin tippuu jalasta, joita pidin siis silloin kun esikkoa odotin (ja olin 14 kg läskimpi). Nyt jos nt-ultrassa kaikki on ok, käyn sitten ostamassa uudet mammafarkut itelleni. Ne vanhat kun on auttamatta liian isoja... Mutta onneks vielä pärjää näillä tavallisilla, iltasin tosin maha on aina pallona tossa rintojen alla, eli kaipa se pikkuhiljaa alkaaa kasvamaan. Toiveissa ainakin olis että näin käy :LOL:
 
Katriina77: Meilläkin vauva saanut alkunsa ivf hoidolla, mutta kyllä meiän neuvolantäti anto lähetteen veriseulaan ja kävin maanantaina siinä. 3.2 sitten ultra. Sanoiko sun neuvolantäti mitään ,että miksi ei veriseulaa tehdä jos ivf raskaus?

Meillä tyttö vatsataudissa ja oksennuspyykkiä täällä pesen :/ Kaikki petivaatteet oksennuksessa kun yöllä oksensi monta kertaa. :x

jonna ja pikkuveli 10+3
 
Tänne ei ihmeempiä, pahoinvointi jatkuu, mikä on outoa kun välillä ei ollut ollenkaan :xmas:
Äitiysvaatteita en vielä käytä, hyvin mahtuu omat :) Esikoiseltakin, mulla oli vaan yhdet äitiyshousut, joita aloin käyttää 30+ viikoilla, muuten meni tavalliset farkut.
Äitiyspakkaus otetaan :wave: Esikoiseltakin otettiin, ja onhan niitä tavaroita sieltä vielä tallessa, mutta se on vaan niin kiva kun se pakkaus tulee ja kattoa mitä kaikkea siellä on :p
Ikäeroksi meillä tulee n. 2v4kk, vähän kyllä kieltämättä jännittää minkälainen uhma esikoisella on sillon päällä :saint:
Sikarokotetta en näillä näkymin ota. Jos näyttää, että tulee paha toinen aalto, niin harkitsen sitten asiaa uudelleen, vaikkakin pitkin hampain..

miinuliinu rv 13+2
 
Jonna 82: Meille neuvolantäti sanoi että veriseulaa ei kannata otattaa koska IVF hoidoissa käytetyt hormonit vaikuttavat/kohottavat riskituloksia ja voivat täten aiheuttaa turhia kohonneita arvoja vaikka kaikki olisikin kunnossa. Tuloksia ei siis pysty suoraan vertaamaan taulukkoarvoihin ja täten ne voivat aiheuttaa äidille vain turhaa huolta. Jotenkas älä huolestu jos arvot näyttäisikin riskikohonneen. Kaikki voi olla ihan hyvin=)

Meillä tosiaan vielä toisena on tuo kaksosuus joka vielä rajummin vääristäisi arvoja, toisinsanoen kaksinkertaiset arvot. Ei siis tullut meille veriseulaa mutta eipä auta marmattaa.

Katriina + kaksoset 10+4
 
Mää mietin että oisko muita Oulun seudulla asuvia kiinnostunut joskus tavata ihan livenä, vaikka keväämmällä kun masut tästä kasvaa =) Ois kiva tutustua uusiin ihmisiin.

Mullakin np-ultra ouksissa, meidän neuvolassa (oulunsalo) sanottiin että ite saa päättää osallistuuko sekä veriseulaan, vai np-mittaukseen vai molempiin. Mä oon aikaisimmilla kerroilla osallistunut pelkkään seulaan, np-ultraan oon menossa nyt eka kertaa.

Äitiysvaatteita oon käyttänyt pareja housuja, mutta meinaavat vielä tippua päältä. Parit vanhat farkut menee vielä onneksi jalkaan

Äitiyspakkauksesta oon miettinyt että ei otettais. Kaikki tavarat mitä tarvittiin on vielä tallessa. Ostetaan sillä rahalla sit uus turvakaukalo.

Ikäeroa meillä tulee esikoiseen 7 vuotta, kakkoseen 5 ja puoli vuotta.

-Sandeliini & toukka 11+0
 
Np-ultra on onnellisesti takanpäin ja kaikki hyvin! :heart: Kovin liikkuvainen asukki näkyi olevan ja näytti jo ihan ihmiseltä. :) Kävin veriseulassa heti ultrauksen jälkeen ja nyt sitten odotellaan vielä siitä tuloksia. Laskettuaika siirtyi päivällä eli se on nyt sitten virallisesti 3.8.

Sintyli 12+3
 
tosta np-ultrasta, niin mä en käyny siinä veriseulassa niin mulle ei kans noita turvotus lukemia sitten sanottu. näin kyllä että mittasi ne ja lopuksi sitten vain sano että kaikki näytti normaalilta ja hyvältä. näin toimittiin jorvissa.
 
Matilda84
Alkuperäinen kirjoittaja amelie-:
tosta np-ultrasta, niin mä en käyny siinä veriseulassa niin mulle ei kans noita turvotus lukemia sitten sanottu. näin kyllä että mittasi ne ja lopuksi sitten vain sano että kaikki näytti normaalilta ja hyvältä. näin toimittiin jorvissa.
Katoitko kirjasko ne sen neuvolakorttiin? Naikkarilla ainakin laitto merkin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Matilda84:
Alkuperäinen kirjoittaja amelie-:
tosta np-ultrasta, niin mä en käyny siinä veriseulassa niin mulle ei kans noita turvotus lukemia sitten sanottu. näin kyllä että mittasi ne ja lopuksi sitten vain sano että kaikki näytti normaalilta ja hyvältä. näin toimittiin jorvissa.
Katoitko kirjasko ne sen neuvolakorttiin? Naikkarilla ainakin laitto merkin.
ei kirjannu neuvolakorttiin. en sit tiedä laittoiko koneelle mihinkään... vai onko sillä sitten mitään väliä edes, jos kerta näki ettei turvotusta ollut,vauva näytti kaikinpuolin terveeltä, enkä halunnut mennä sen tarkempiin seuloihin.
mutta tosiaan mittaili paljon, ja sen niskaturvotuksen,itse en lukemaa nähnyt mutta mies sanoi että se oli 0.5. voisko olla? mitähän lie normilukemat?
noh, ihan sama =) kun kerta sanoi että kaikki oli normaalisti ja hyvin, eihän se valehdellu olis! ainakin luotan siihen :D
 
Matilda84
Alkuperäinen kirjoittaja amelie-:
Alkuperäinen kirjoittaja Matilda84:
Alkuperäinen kirjoittaja amelie-:
tosta np-ultrasta, niin mä en käyny siinä veriseulassa niin mulle ei kans noita turvotus lukemia sitten sanottu. näin kyllä että mittasi ne ja lopuksi sitten vain sano että kaikki näytti normaalilta ja hyvältä. näin toimittiin jorvissa.
Katoitko kirjasko ne sen neuvolakorttiin? Naikkarilla ainakin laitto merkin.
ei kirjannu neuvolakorttiin. en sit tiedä laittoiko koneelle mihinkään... vai onko sillä sitten mitään väliä edes, jos kerta näki ettei turvotusta ollut,vauva näytti kaikinpuolin terveeltä, enkä halunnut mennä sen tarkempiin seuloihin.
mutta tosiaan mittaili paljon, ja sen niskaturvotuksen,itse en lukemaa nähnyt mutta mies sanoi että se oli 0.5. voisko olla? mitähän lie normilukemat?
noh, ihan sama =) kun kerta sanoi että kaikki oli normaalisti ja hyvin, eihän se valehdellu olis! ainakin luotan siihen :D
voi hyvinkin olla että sanoi 0,5.. Meillä oli 0,7 ja kuulemma raja menee 3,0 että Noy hätä =)
 
POKS 10+0 B)

Tuosta veriseulasta+np-ultrasta ollut paljon puhetta. Itse olen ymmärtänyt, että asia menee niin, että yksistään kumpainenkin antaa liian epäluotettavia tuloksia ja siksi nykyään halutaan ottaa kumpainenkin, jonka perusteella lasketaan ns. riskiluku. Tähän riskilukuun vaikuttaa myös ikä. Ei ehkä enää pitäisi puhua yksittäisistä tutkimuksista vaan tutkimuspaketista, jolla saadaan varmin mahdollinen tulos. Myös Suomen terveystalolla on niin, että joko tehdään sekä veriseula ja np-ultra tai sitten vain varhaisraskauden yleinen ultraäänitutkimus, jolla ei ole tarkoitus etsiä sikiön poikkeavuuksia. Toki jos suuria poikkeavuuksia huomataan kerrotaan niistä äidille. Näin siis luin tosta Suomen Terveystalon ohjeesta, jonne olen siis menossa 1.2.

Tänne ei muuta uutta. Pahaa oloa ja närästystä edelleen. Tänään voi meikäläisen bongata telkkarista. Mennään katsomaan Euroviisu-karsintoja. :D
 
n11na, juu sitä mä kans mietin kun normaalistikin pidän espritin vaatteista ja farkuista varsinkin, että ne kyllä olis kviat.. no, jos mä vaikka ostan ne itelleni synttärilahjaksi tai jotain..
Matildan laittamassa linkissä ei tainnu olla mun kokoselle niitä mammahousuja, mutta kivoja paitoja olis kyllä... kesäks pitää kyllä sitten muutamia t-paitoja ostella, ellen sitten hanki sitä masutuubia. Toissa vuonna kun odotin tyttöä, oli niin paljon kaikkia tunikiota yms (talvivauva kun vielä oli, niin ei t-paitoja paljoa tarvinnu), niin en tainnu ostaa yhtään mammapaitaa. Sit kevääksi imetyspaitoja ostin muutaman, ne tulee varmaan uudelleen käyttöön.
Jos yhdet kunnolliset farkut nyt investois, niin sitten vaan kuluttas niitä päivästä toiseen :LOL: Mutta vasta nt-ultran jälkeen, sitä ennen en uskalla :whistle:
 
Piti jo eilen tulla naputtelee mutta perke***n kotinettiyhteys pätkii joten... :headwall:

Mutta joo eilen oli sitten 3h kestävät ensimmäiset LIITOSKIVUT AAAAAAAAAAAUUUUUUUUUUUUUUTSS!!! Hyvä että liikkeelle pääsin ja vielä töissä olin... :headwall: :kieh: kivut helpotti vasta kun sain istua 2 h putkeen... Kävely oli aikas tuskaa...

tänään tuli veriseulan tulokset ja kaikki ok =) (ei menny kuin viikko tuloksien saamisessa)

Eih nyt o jatkettava töitä, vaikka ei mitenkään jaksasi...
 

Yhteistyössä