Elokuiset 2010 tammikuussa !

Selmiina Mulla on kans nukkumis ongelmia! Illalla kyllä nukahtaa ihan hyvin mutta jossain vaiheessa mä herään ja sit alkaa se vähtääminen. Ei millään meinaa saada nukutuks ku pieniä pätkiä! Hermoja raastavaa! :kieh:
 
Alkuperäinen kirjoittaja n11na:
Selmiina Mulla on kans nukkumis ongelmia! Illalla kyllä nukahtaa ihan hyvin mutta jossain vaiheessa mä herään ja sit alkaa se vähtääminen. Ei millään meinaa saada nukutuks ku pieniä pätkiä! Hermoja raastavaa! :kieh:
Ja täällä sama juttu! Väsyttää muttei uni tule enää uudelleen kun vaan pyörii sängyssä!
 

Nyt muuten ekalle kerrottu,omalle äidilleni.Kun hoisi näitä pieniä enkä enää keksinyt selitystä minne menin.... :ashamed: :D
Oli iloinen ja onnitteli,oli ehkä aavistellutkin...Mutta huolissaan jaksamisestani :heart:
Ihana äiti :heart:

:flower: Kiitos onnitteluista runttipulla
 
pur
KYLMÄ ai siis se voi tosiaan johtuu raskaudest kans. Mä kun oon ihmetelly kun on kokoajan kylmä ja näpit on ihan jäässä, et mikä nyt on, että eikäs ne veret pikäs pikemminki lisääntyy raskauden aikana ja sitä kautta olle niinku lämmin jos ei jopa kuuma. Ois muutenkin ihan tervetullutta tähän vanhaan taloon näillä akkasilla.
 
Kiitos Neitim :flower: mä just miehelle valitin että nää seulat on tehty niin stressaaviksi kun joutuu nykyään odottamaan sitä veriseulan tulosta.Kun haluaisi iloita nt-ultran hyvistä kuulumisista,ei uskalla vielä :ashamed:
Mutta toki on hyvä että näin tulee vääriä hälyytyksiä vähemmän!!!

Toivotaan että sun seulan vastaukset tulee pian pian!!!! :hug:
 
Mulla oli kyl ihana kätilö np-ultrassa, kysy et haluunko siihen veriseulaan ja kun en halunnut niin silti suostu mittaamaan sen niskaturvotuksen=)

Itse täällä malttamattomana odotan, et tulis vatsa näkyviin. Siinä kohtaa vaan iskee sellainen paniikki, et jostain tarvii hommata itelle noi äippähousut, mulla kun on edellisestä odotuksesta sen verran paljon aikaa, että oon kerinny myymään vanhat äippävaatteeni. Tosin en mä niihin enää mahtuiskaan, kun on tota ylipainoa kertynyt sen jälkeen.

Vauvan liikkeiden tuntemistakin odottelen, vaikka just eilen illalla miehelle sanoin että kyllä mä niitä nyt toivon, mut sit loppuaikana toivon ettei liikkuis niin paljoa..

Maijamehi ja Toukka rv 13+3
 
Onnea kaikille hyviä uutisia saaneille! :flower:

Ite odottelen vielä veriseulan tulosta. Piinaavaa! Pahoinvointi on onneksi alkanut helpottamaan sen verran, että töissä pystyy jo hyvin olemaan ja iltaisin pystyy kotona tekemään muutakin kuin vain makaamaan raatona sängyn pohjalla. Väsymystä on myös ja välillä vähän univaikeuksia, mutta pääosin vointi on hyvä. Seuraava neuvola on ens viikolla ja hirvittää se punnitus, kun tuntuu että maha on jo niin iso. Mulla on tänään ekaa kertaa mammapöksyt jalassa. Monta päivää sinnittelin normi housuissa, mut sit oli pakko luovuttaa ku jouduin töissäkin istumaan nappi ja vetskari auki. :D

Sintyli 13+1
 
Tänään aamulla oli kans nt-ultra. Turvotus 1,0mm, seulonta verikokeen kävin myös antamassa ja taas odotusta... La aikakin muuttui hieman. Ultran mukaan on viikkoja 11+1 eli la aika siirtyi 16.8 =) .
Vointi on nyt ollut suht ok :) , välillä tuntuu kunnon vihlaisukipuja alavatsalla mm. ylösnoustessa. Pahoinvointia on tosi epäsäännöllisesti. Ykskin päivä tultiin autolla kotiin ja huono olo iski ihan yhtäkkiä ja oksensin osittain eteiseen :ashamed: . Kaupassa ollessa einespuolen "hajut" saa yökkimään :whistle: .
Sikapiikistä on täällä ollut puhetta. Olen sen saanut muistaakseni marraskuun alussa työn takia.
Ainiin...tänään shoppailin Raskauskeijun sivuilta dopplerin =) . Monilla semmoinen tuntuu täällä olevan... Löytyyköhän sillä äänet kuinka helposti?
 
moikka taas, kaikille ketkä tuskailee äippähousuostojen kanssa, nou hätä. Omia voi hyvin pitää kun hankkii sellaisen baby beltin , just kävin kärkkäiseltä sen ostamassa hintaan 11.90 , menee kaikki omat housut ja farkkuleggarit yms . :D
se on niin hyvä keksintö jos käyttää pitkiä paitoja, eihän se näy minnekkään :)

sitten löysin unelmien takin Luhdalta samasesta puljusta hintaan 119 euroa , oli -40% alessa ja mähän ostin :LOL: ainut että se on kokoa 42 ja normaalisti käytän kokoa 38 mutta se istui ihmeen hyvin ja mahalle ainaskin tilaa :heart:

mulla on mennyt hermo näihin pakkasiin ja siihen ettei mulla yksinkertaisesti ole varustusta näin kylmiin ilmoihin , nyt sain ihanan kiiltävän untuvatoppiksen aidolla isolla karvalla ja komea kuin mikä B)

tuhlaus on hauskaa ja siitä sitten lauantaina suoraan Tallinnaan :D

mutta kylmyys ärsyttää :$
 
Heissan,
pinoutuminen on jäänyt viimesten viikkojen aikana, on ollut aika rankat ajat henkisesti käsillä. Mutta nyt koetan taas antaa elämän voittaa. Pahoinvointi alkaa olla historiaa, mutta väsymys kiusaa edelleen, samoin pieniä suppareita alkanut tulla. Ja ehkä ärsyttävimpänä vaivana iltaisin esiintyvät liitoslöystymiset. Oikeesti, kävellessä rutisee joka askeleella toi häpyliitos, ihan ku olis jo irtoomaisillaan :LOL: Onneksi se yön myötä aina paranee,mut saa nähdä milloin tässä alkaa tosiaan ne raskausvaivat. :D

Ä-vaatteista, mulla ei oo aikoihin mahtunu omat housut eikä oikeen mitkään ä-housutkaan. (tai mahtuu mut kiristää) Ihan liikaa on tullut lihottua :ashamed: Joten mielelläni kuulisin,jos isommilla odottajilla on kokemuksia hyvistä housupaikoista :attn: :p

Iloa viikkoon!

Eä ja lapanen 14+1
 
Minä myös kukun öisin välillä, esimerkiksi tänään tuli herättyä ennen neljää ja valvottua tunnin verran... Käsittämätöntä, että samaan aikaan pystyy olemaan tuhottoman väsynyt, muttei kuitenkaan saa nukuttua |O Itse asiassa mulla eka raskausoire ennen plussaa oli se, että aloin aamuöisin heräilemään aina klo 5 ihan ilman syytä (normaalisti nukun kuin tukki) :)

Meidän oli pakko paljastaa jo joulun aikoihin tuleville isovanhemmille perheenlisäyksestä, kun oltiin kyläilemässä. Olisi kai se paljastunut muutenkin joka tapauksessa, kun skitsoilin ruokien ja juomien suhteen :LOL: Isoveli ja kälykin sen omatoimisesti aavistivat, kun käytiin sielläkin kyläilemässä (ja kieltäydyin kahvista). Np-ultran jälkeen onkin sitten jo avoimemmin puhuttu asiasta, esimerkiksi töissä pitää saada asiat järjestettyä hyvissä ajoin mun äitiysloman varalta. Tällä hetkellä olen ainoa, joka omia hommiani osaan tehdä, eikä töitä voi kuitenkaan vuodeksi jättää seisomaankaan.

Kesälomapohdinnat on täälläkin olleet tapetilla, ilmeisesti muutamana päivänä kesäkuussa on pakko käydä töissä, mutta muilta osin voisin kyllä lomailla kesäkuun. Akateemisen tutkijan arki on onneksi melko vapaata, varsinkin näin apurahalla elävälle B)

Dino & Hobi 12+3
 
pikainen moikka kaikille :heart: !

tänään np-ultrassa oltu ja kaikki erittäinkin hyvin; ihanaa!!! turvotus 0,8 ja poikkeavuuden riski 1:100 000. Siellä se kaveri kieppu ja potki, auko suutaan ja sai hikan...hellyyttävää :heart: ! voih, sitä on ihan sekaisin onnesta!!!

Laskettu aika on 6.8 tuon listassa olevan 9.8 sijaan. Jos sais päivityksen sinne, kaunis kiitos!

W 12+4
 
Onnittelu kaikille hyvistä ultrakuulumisista :heart: :flower:

Miten sitä itse nyt jaksaa sinne maanantaihin odottaa, kun ei tänään päässyt niitä ääniäkään kuuntelemaan. No mut ei se kai auta kuin odottaa vaan. :whistle:

Mulle kävi tossa maanantaina nolo juttu, kun naapuri tuli meille kylään ja lapsilla on aina tapan rynnätä tonne ovelle vastaan, niin sit ku oltiin hetki istuttu, niin kysyin, että missäs tää meidän nuorimmainen on, että ei kai vaan sinne eteiseen unohtunut. Juuh... siinähän se oli mun sylissä juomassa pullosta maitoa koko ajan. :ashamed: :ashamed: :ashamed: :LOL: :LOL: :LOL: Että tällaista raskausdementiaa mulla havaittavissa sen lisäks, että usein en tiedä, että mitä oon ees tekemässä. :D

Katjuska ja sintti 11+4 :heart:
 
Mulla eka raskaus sujui tosi hyvin, alussa ei ollut mitään oireita, kävin koulua viikolle 32. asti (alkoi kesäloma) enkä joutunut raskauden takia oleen mistään harjoitteluista...yms. pois, esikoinen on siis poika
Toisessa raskaudessa oli kauheeta kuvotusta ja väsymystä alussa. N. puoleta välistä asti oli kauheet liitoskivut kiusana. Eli hyvin erilainen raskaus ekaan verrattuna. Tyttö syntyi siis.

Tässä raskaudessa jos pitäs oireiden perusteella veikata niin ois tyttö tulossa, kun kuvotusta ollut nytkin ihan tarpeeksi... Saas nähä :)
 
Onnittelut kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille!! :flower:

Erot raskauksissa: Esikoista(=poika) odottaessa voin TODELLA pahoin, supisteli alusta asti ja oli kaiken näköistä vaivaa. Nyt taas ei juuri mitään. Saa nähdä sitten onko tyttö tulossa vai mistä moinen ero.

Tällä viikolla on väsyttänyt kamalasti, iltapäivät menee nuokkuessa ja odotellessa iltaa, että pääsisi nukkumaan!

MiljaK ja salaisuus 11+3

 
Mun raskaudet on olleet hyvin samankaltaisia kaikki.Kovaa väsymystä,huonoa oloa ilman oksentelua,palelua.Pieniä eroja vain.Eka meni hyvin alusta loppuun asti,kuin oppikirjasta,ei mitään ihmettä.Toinen oli päänsärkyraskaus,epäilivät r.myrkytystä,mutta oli vaan päänsärkyä.Kolmas raskaus meni taas kuin eka.Neljännessä alkoi supistukset tosi aikaiseen ja muuten finnejä tuli ekan kerran raskausaikana,selkä täyteen(olikin meidän eka poika)Rv 31 jouduin osastolle,kortisonit pyllyyn ja estolääkitykset,meinasi syntyä liian aikaisin,mutta sitten kiusasi kuitenkin rv 40+3 asti.Viidennestä myös supparit kiusasivat jo ajoissa ja lapsivettä oli todella paljon,mutei kuitenkaan aiheuttanut mitään häiriötä vauvalle,oma olo vaan oli tukala.Kuudes raskaus kiusasi kamalalla iskias kivulla viimeiset viikot,jalat lähti alta,en pystynyt istumaan en makaamaan.Käynnistivätkin sitten tämän takia.Ja seiska taas supisteluraskaus,viimeiset 2kk supisteli yötä päivää ja eipä siinä levätty.
Mutta siis pieniä eroja ja nekin loppuraskaudesta vain =)

Katselin vanhoja nla kortteja,edellisistä niskaturvotukset olleet 1.4mm,1.2mm,0.9mm ja 1.1mm
Hyvin samoissa siis mennään nytkin.

Millä viikoilla teillä on lapset syntyneet joilla synnytyksiä jo takana?

Nyt anatomian pariin =)


:wave:
 
Iltaa kaikille!
Viikon jännittäminen takana, lääkärin kaksosepäilyt viime viikolla olivat siis vaan epäilyä. Nt-ultrassa nähtiin että yksi kohtuvauva siellä köllötteli. Ultraajan piti painella ja tökkiä vatsaa että sai kaverin hereille ja niskan näkyviin. Ärsyyntyikin sitten herättelystä, huitoi käsillä ja venytteli jalkojaan suoraksi :saint: Vastasi päivälleen rask kestoa ja turvotusta oli vain o,8mm. Eli kaikki hyvin.

Pahoinvointi ei ole hellittänyt ja s-loma jatkuu. Onneksi muut lapset on jo koululaisia ja niin omatoimisia että pääsen sen suhteen helpolla. Antavat äipän maata sohvalla.

Voikaa kaikki hyvin ja paksusti!

Tirliina 12+3
 
Voi jestas...minkä takia sitä pitää tähän aikaan herätä :| ?! Mulla on kans ollut jonkinlaista alakuloisuutta varmaan viikon verran, jotenkin sellainen olo että kaikki "pelottaa" tai mietityttää :( .
Mulla on lapset syntyneet aina hieman ajoissa: 1. 36+5 (2810g ja 49cm), 2. 36+5 (3680g ja 50cm) ja 3. 37+5 (3000g ja 48cm). Kahdessa viimeisimmässä ollut raskausajan diabetes. Saas nähdä syntyykö tämäkin hieman etuajassa. Viimeisin synnytys oli vähän "omituinen", kun raskaus kesti viikon aiempaa pidempään ja loppujen lopuksi neiti syntyi sairaalan kylpyhuoneeseen kauhealla vauhdilla :whistle:. Ei kuitenkaan ole jäänyt mitään pelkoa tms. =)
Jaa-a...tää on ärsyttävää valvoa yön tunteina lähes virkeänä ja kun muut herää, niin itte on aivan rättiväsynyt. Kaippa sitä täytyy nukkumaan koittaa uusiksi lähteä.

Vilivet 11+2
 
Mä taasen nukuin kuin tukki tämän yön,ihanaa =)

Mulla edelliset lapset syntyneet rv 38+6,39+0,40+3,40+3,39+0,40+5 ja 39+4

4 viimeisintä raskautta on supistellut ja supistellut.
Kohdunsuu ollut reippaasti auki jo viim viikoilta 36 ja kaulakin lähes kadonnut,
viimeksi rv 37 lääkäri sanoi kalvorakkulankin pullottavan,auki oli 4cm,syntyy varmasti parin päivän sisällä!!!!Grrr....
Ja aina on lääkärit sanoneet että syntyy ajoissa,syntyy viimeistään rv 38,tämä ei täällä enää monta päivää pysy jne.....
Ja mä oon uskonut ja sitten ei oo tapahtunut mitään ja viimeiset viikot ollut tuskaiset kun ei vaan vauva ole syntynyt.

Nyt yritän olla tekemättä sitä virhettä että kuuntelen lääkäreitä jos sama tilanne tulee ja toivon voivani rauhassa odottaa synnytyksen alkua :ashamed:

Musta on niin väärin että lääkärit antaa tuollaisia lupauksi kun eivät kuitenkaan voi tietää :whistle:


 

Yhteistyössä