**** ELOKUISET 2010 TOUKOKUUSSA ! **** 1 vauva syntynyt !!!!

Nyt olisi tulevalle pojalle vaunut ja pinnasänky :)

Turvotus tuli helteiden kaverina. Ihan pieni hetki ulkona kävellen ja sormet on niin turvoksissa, ettei sormusta saa pois enää. Taitaa nuo jalatkin vähän turvota. Muuten ei haittaa yhtään, mutta sitten illasta jalat tuntuu vieläkin turvonneillta. Se ei oo kivaa :(. No pieni vaivahan se vaan on. Monet kärsii ikävemmistä jutuista. Ja onhan sentään lämmintä ja aurinkoa. Joten ei pitäisi valittaa :).

Vihdoin eilen näkyi liikkeet ihan mahan päältä. Ja poju ainakin jossain vaiheessa taisi olla pää alas päin kun aivan selvät potkut tuntui mahan yläosassa. Muuten edelleen tuntuu että tuo istukka niitä liikkeitä vaimentelee. Kun ei napakoita potkuja/lyöntejä tunnu. Enempi sellaista möyryämistä.

Moona81 ja poju 25+0 Poks :heart:
 
Vitsit ku hikoiluttaa sisälläkin..huoh..Ihanaa kyllä muuten nämä lämpimät!!Laitettiin tytöille eilen uima-altaaseen vesi ja voi sitä riemua! Ei vielä viitti luonnon vesiin mennä ku tuntuu että on vielä tulvavedet ja niin likaiset..

Mulla ei ihmeesti oo vielä turvotuksia missään, sormukset edelleen sormissa eikä ahdista..illalla nilkoista huomaa jos on päivän seissy niin jää sukista jäljet, mutta muuten vielä ei juurikaan, eikä oo kyllä ollu muistakaan mutta varmasti kesän päälle tulee näillä kuumilla.

Maksaläiskistä, en oo eläissäni niitä saanu niin nyt on upeesti poskipäihin tullu????Voi kerpele..auttaako niihin mikään ku ei oo nätin näköset..ja mistä ne johtuu??Ja yks pieni on ohimollakin, byääh.. :/

Pikku bodeista, en oo laskenu montako on mutta varmaan parikymmentä 56-62 löytyy kaapista, en oo vielä isompia hommanutkaan ku ei tahdo mahtua kaappeihin. Ehtii sit ostaa ku vauva kasvaa ja saahan niitä lahjaksikin sitten. Mutta hyvähän niitä on olla pesuvaraksi jne..

Juups, jos lähtis puhalteleen pihalle tätä lämpöä ja katteleen noita pihahommia, mukavaa päivää kaikille!1

Jonnuli ja hertta POKSISTA 29+0 :heart: :eek:
 
Jos kerkiääs kirjoottakin jotakin. Ollaan muutamana päivänä siivottu ja järjestelty tuon nuorimmaisen 3.v synttäreitä. :heart: Tänään sitten niitä vietettään. :)

Mulla kans saa olla nuo pikkuhousun suojat käytössä koko ajan.
Hormoonit myös heittelee, nytkin ottaa päähän se, että pian on tupa täynnä väkiä ja saa passata. :ashamed: Olis kiva vaan olla rauhassa. Vaikka on tosi mukavaa, kun väkiä tulee.

Supisteluja on alkanut tulla "liian" helposti. Ainakn omasta mielestä. Ei tarvi, kuin kävellä vähä lujempaa tai enempi niin supistaa. :kieh: Onneksi keskiviikkona lääkärineuvola niin näkee onko tehnyt paikoille mitään. Vielä olis 15 työpäivää ennen kesälomaa.

Lantionpohja lihaksia oon yrittänyt treenata. Viimme synnytyksen jälkeen oli jonkin aikaa pirätys ongelmia. eikä ollu yhtään mukavia. :/

Nyt pihalle hetkeksi ennen kuin pitää laittaa kämpään viimmeinen silaus.

Elli ja Öttis 27+0 :heart:
 
Kiitos jonnuli vastauksesta! :) Mulla noita 56-62 välillä olevia bodyja löytyy nyt parinkymmenen pintaan ja luulen että niitä vielä loppuvaiheessa kertyy aina kun kauppoihin tulee vastustamattomia uutuuksia. Toki noita on saatukin muutama ja tullaan saamaan, en sentään höyrähdä ostelemaan ihan mahdottomasti. On ollut kiva ostaa pikku hiljaa yksittäin sellaisia mieluisia aina kun vastaan sattuu tulemaan. Ei tunnu kukkarossakaan, kun yksitellen on ostanu...;)

Housuja onkin sitten paljon vähemmän. Muutamat puolipotkarit ja muutamat paksummat pöksyt. Sukkahousuja pitää varmaan myös hommata, ihan hyviä bodyn kanssa, millon ei paksumpia tartte.
 
Siis jos olette löytäneet puolipotkareita niin mistä kaupoista niitä löysitte?? mie oon tykännyt käyttää pikkuvauva aikana sellasie housuja pääasiassa ja poikiin vanhat on hiukka nyhrääntyneet ja osa valmiiksi jonkun vanhoja ja olen yrittänyt etsiä ja ainut mistä oon löytänyt on netanttila..
 
Puolipotkareita on välillä tosiaan vaikea löytää. Tutta valmistaa niitä ihan mukavilla kuoseilla. Niitä olen ostanut prismasta ja tokmannilta. En osaa sanoa, mistä muualta tutan tuotteita löytyy. Samoista kaupoista löytyy myös edullisempia merkkejä ainakin yksivärisenä.
 
Melkeempä koko päivä menny ulkoillessa. Ei vaan raski olla sisällä ku niin ihana ilma, nautitaan nyt näistä keleistä ku niitä on :) Käytiin kävelyllä, oisko vajaa 1½h menny kaiken kaikkiaan, ei ite vaan enään pääse kovin lujaa eteenpäin. Muutama kipeä supistuskin tuli. Vielä ois kuitenki 2½kk jälellä niin ei kyllä vielä tarvis ruveta niitä tuleen, eihän sitä kohta voi mihinkään sitten enään lähtäkkään.
 
Miten voi tökkiä nyt näin ... oltiin uudella kodilla tyhjentämässä laatikoita ja remppaamassa muutenkin ... jäi sitten ikkunat auki , siis noi tuuletusluukut ja toisesta tuli ukkosvedet sisään .. appiukko soitti ,että onko ikkunat kiinni , no joo tais jäädä auki ....
Keittiöstä oli tullut 2 pyyhkeellistä vettä ja uuden laminaatin alta märkä ja seinää kans ....nyt sitten patteri keittiöstä täysillä ja puhallin .. toivottavasti ei tuu mitään isompaa .........
on tää ku tarttis jo asua siellä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

neitim+ tytsy 28+1
 
Tiqustiina
Mäkin aloitin vauvan vaatteiden pesun,tosin laskea en niitä jaksa :DAamulla kävin salilla vetäsee tunnin treenin. Lantiopohjanlihaksiahan on tosi helppo treenata,että sen pystyy kyllä tekee oikeastaan missä vain :D

Helteet tekee kyllä hieman huonon olon, sellainen ällöpöllö fiilis koko ajan. Muutenkin turvottaa :ashamed: Hiki virtaa ja vaatteet kastuu herkästi,toooosi kiva kun istuu pidempää autossa niin hanurissa märkä läntti :whistle:

Vauva ollut suht rauhallinen tämän päivän,jospa sekään ei tykkää kuumuudesta.
Huomenna töihin, ah ihanaa B)
 
Pienistä vaatteista
Esikoisella käytin aika paljon body+puolipotkari yhdistelmää pikkuvauvana.. H&M myy hyviä puolipotkareita, ei kiristä mahan kohdalta.. Tosin ei mitään erikoisen nättejä, semmosia perusväreijä.. Ja en siis 100% varma onko niitä nykyään siellä, mutta 2 vuotta sitten oli ja oon säästäny onneks esikoisen vanhat kun oli nii hyviä :) Tutalla myös hyviä, tosin reilua kokoa, esim 56cm vastaa 62cm kokoa.. Meillä esikoinen ei puklaillu oikeastaan ollenkaan, joten sen puoleen ei tarvinnu paljoa aluksi varavaatteita, mutta meillä oli 5kpl 50cm bodya ja 5kpl 56cm ja ne riitti hyvin, tosin jos ois puklaillu paljon ois voinu olla enemmän.. 62cm bodeja taas oli varmaan 20kpl B) Meillä poika oli syntyessään 50cm ja 3,5kg ja 50cm vaatteet meni 0-4vkoa, 56cm 4-7vkoa ja 62cm 2-4kk ikäiseksi..

Vauvan liikkeistä


Täällä on jo monta päivää ollu melko hiljaista ja ne vähäisetkin liikkeet tuntuu jotenkin vaimealta ja hirveän syvältä, eli ei toivoakaan, että kädelle tuntis.. Oon yrittäny olla stressaamatta, koska esikoinen oli tosi hiljainen mahassa ja kävin sen takia rv 30 polillakin kun ei ollu liikkunu ja kun kaikki oli ok, niin sanoivat vaan, että on hiljainen tyyppi.. Oli siis tosi vähäliikkeinen.. Mutta kyllä mua silti vähän taas stressaa tää vähäliikkeisyys.. Ens viikolla neuvola, jos siellä ottais puheeksi.. Joka päivä kuitenkin jotain tuntuu, että sillain en oo niiiiiiiin huolissaan..
Itse ajattelin alottaa vauvan vaatteiden pesun, sitten kun äitiyspakkaus tulee.. Vein tiistaina paperit kelaan, eli kai täs jonku aikaa viel menee enneku se tulee =)

miinuliinu ja nyyti rv 29+4
 
heips mamut :heart: täällä voi päivittää tän mamman iäksi 31 v :ashamed: eli tänään on juhlittu ikääntymistä kauniissa säässä saaressa mökillä, tää mamma rupeaa olemaan jo tummaihoinen espanjan pohjat alla, ja nyt nää helteet :D ihanaa kunnon kesän aloitus, ja raskaana ollessa aurinko tarttuu siis hyvin, se on todistettu nyt.

huisi ja pikkuinen 27+5 :heart:
 
Täälläkin poksuu 29+0
Empä oo helatorstain jälkeen käyny täällä kun ei ole paljon tehny mieli koneella istua ku noin ihanat ilmat ollu.. saipa vähän esimakua jo siitä millasta tän mahan kans on olla kesäkuumalla :headwall:
Äitipolilta tuli aika sinne "pelkopolille"!!!!
Kirjottelempas paremmalla ajalla lisää ku pitää mennä laittaan tuo 3-vuotias neitokainen nukkumaan =)

Jonetta ja pikku-veeti 29+0
 
Murske, oot sää aika sissi :D Mitenhän minä selviän ees tän suomen kesän :whistle:

Siis, mulla nyt jotenki vaikeeta tän raskauden kanssa.. ja ette usko kuinka vaikeeta se on myöntää! Mun äiti on hokenu ja hokenu että hae saikkua, mutta jotenki se ei vaan oo niin helppoa. Ajattelin nyt sitten että jos huomenna soittas neuvolaan että en pysty mennä töihin. Mulla on aivan hillittömiä hikoilukohtauksia. Etenkin aamusin. Mulla on pää aivan märkä ja tuntuu että taju lähtee. Tätä on kestäny jo jonkin aikaa ja tää helle tietty pahentaa vaivaa. Nyt vaiva on myös yöllä. Herään siihen että on sika kuuma ja pulssi paukuttaa nopeaa :( Huomenna pakko käydä ostaan makkariin joku tuuletin. Miksihän se on niin vaikea myöntää ettei pysty samaan kun vielä pari viikkoa sitten :headwall: :headwall: :headwall:

UpsyDaisy ja neiti 26+1

ps. Anteeksi että meni ihan vali-vali linjalle. Tää on niin terapeuttista :D :saint:
 
Onnea Huisi :flower:

Näyttää muuten olevan noiden meidän yhdistelmien merkki Deltim Ikinä en ole tuosta merkistä kuullut. Tietääkös/onkos jollain kokemusta tuosta merkistä. Googlekaan ei oikein tuntunut tietävän mitään tuosta merkistä?
 
Täälläkin mökkeilemästä palailtu.. toine koirista uskaltautui jo uimaan vaikka vastarannalla näkyi vielä jäitä, mutta ei ihmekään kun tämmöisiä helteitä pitelee B)

Jospa nyt painelisin nukkumaan ja huomenna koittaisi käydä nämä "loman" aikana tulleet kirjotuksenne läpi,helpompi kommentoida juttuja :)

 
onnea huisi :flower: vähän jääny tää palstailu täälläkin kun oltiin reissailemassa itäsuomessa- saas nähdä tuleeko musta paluumuuttaja -pikkasen houkuttais :ashamed:
Me ei olla tehty yhtään mummolavierailua sairastumatta -ja tällä kertaa tuliaisina vesirokko pienemmällä.. se oli kyllä jo ennakoitavissa ku kaverin muksu sen sairasti 2viikkoa sitten ja ihan mielelläni vesirokon tolle muksulle otinkin kun muut sen meillä jo sairastanu.
viime viikko meni kyllä ihan täysin shoppaillessa ja herkutellessa :/ onpa ihanaa taas huomenna neuvolaan mennä ku kk sitten jo melkein 10kg tullu lisää :( en tykää!!

mut nyt jos nukkumaan ja huomenna vähä tarkemmin lueskelis kirjotuksia ja miettis muuttokuvioita..

pikkumökö+ elmo joka muuten tänään sai 5v serkkupojalta ekan nyrkin iskun.. pikkasen säikähin ku sattu ihan törkeen lujaa ja sit alko selkään sattua -meni onneks ohi ja elmokin liikkunu ihan normaalisti. mut en tiiä mikä sille jäbälle tuli kun ihan arvaamatta vaan tuli ja mottas...
 

Yhteistyössä