**** ELOKUISET 2010 TOUKOKUUSSA ! **** 1 vauva syntynyt !!!!

Niin miekin oon aikaisemmin pärjännyt ilman imetystyynyä mutta niin moni kehui että se säästää niskoja ja jotkut auttaa nukkumisasennoissakin ennen vauvan syntymää..
ja mulla on niskat hyvin herkät menemään jumiin ja poikien imetyksen alkuaikoina ne oli niin jumissa ETTÄ .. liian usein musteni maailma päätä kääntäessä.

Nytkin on jo jumissa ja issias on alkanut vaivata ilmeisesti lantion löystymisen seurauksena, joten pitää varata ensitilassa huomenna akupuntio hoitajalleni aika.
 
Harmi kun niistä äitiyspakkauksen vaatteista ei mulle ole vielä hetkeen mitään hyötyä. Viime viikolla sen hain postista. Kyllä oli kaikenlaista kivaa tavaraa :)

Äh, unohdin viime kuulumisissa kertoa, että Tytin yksi sydämen verisuonista ei ollut mennyt kiinni (Duktus-suoni). Suoni lähtee sydämestä ja ohittaa keuhkot. On erittäin yleinen oire keskosilla. No, tänään oli sydän ultrattu uudestaan ja suoni ei ole kuin enää pikkiriikkisen auki. Eli kiinni on menossa! Ihanaa! Tälläisissä tapauksissa suonen kiinni menoa hoidetaan happikaapin säädöillä / lääkkeillä / leikkauksella. Ja meiädän tapauksessa oli nämä säädöt olivat korjanneet tilanteen :) Tytti muuten jakseli edelleen hyvin. Antibiootit on lopetettu ja saa nyt 2ml maitoa 3 tunnin välein. Ja sain ensimmäistä kertaa pitää sylissä! 2 tuntia sitten pidinkin :D
 
Oi Sannuli, ihanaa että olet saanut vauvan syliin :heart:

Imetystyyny oli käytössä esikoisen aikaan ja oli kyllä tosi hyvä silloin pikkuvauva-vaiheessa. Mulla on niin pienet rinnat, joten olis ollu raskasta käsille pitää vauvaa ylhäällä kokoajan ilman tukea. Ja tavalliset pikkutyynyt karkaili alta pois. Ja nimenomaan oli hyvä tällaiselle, jolla niskat ja hartiat on aina jumissa!

Supistelua on ollu nyt eilisillasta lähtien. Ihan hengen salpaa välillä ja selässä jomottaa, mutta ei mitään paineentunnetta kuitenkaan.
Tänään sitten löysin housuista paksua limaa, tulppaako? No sehän uusiutuu koko ajan, että ei kai huolta sen puoleen, mutta täytynee seurailla alkaako sitä tulla enemmänkin.

MiljaK ja napero 28+1
 
olipas paljon luettavaa , kaikkeen ei muista edes kommentoida .... :ashamed:

Tervetuloa emppux !

Nimen tummentamisesta .. hmm.. monimutkaisesti kerrottuna , mutta toivottavasti ymmärrettävästi ....
maalaa nimi eli paina hiiren vasenta painiketta alas ja liu´uta tummentuma hiirellä koko nimen yli ja paina tuossa yläpuolella olevaa B painiketta ja sitten vaan kirjoitat taas muuten normaalisti ... mahtoikohan tulla liian monimutkaisesti ..noooh .... toivottavasti onnistuu näin !

Sannuli oli varmasti ihanaa saada oma lapsi jo syliin ! :heart: ja ihanasti oli kasvanutkin ja voimistunut !

itkuhälyttimestä meillä on myös philipsin vuosia vanha itkari ja toimii hyvin ! Pitää välillä ylimääräisisä "päälle menemis ääniä" mutta johtuu siitä että mä oon säätänyt tuon hälyttimen niin herkälle että reagoi pieniinkin ääniin ...


ON tuli tehtyä tänään päivän hyvä työ ... tosin meinasi siinä itseäkin sattua ...
Kävin kaupoilla ja siinä parkkipaikan tuntumassa yksi vanhempi nainen kaatui kivetykseen , ei huomannut katsoa jalkoihinsa ja kysyinkin pääseekö hän ylös , ja sanoin pääsevänsä ja hänen miehensäkin tuli auttamaan , vaan kaatui mamma takaisin ... no pakkohan siinä oli sitten auttaa täti pystyyn ... oli nuorimmainen tyttö toisessa kädessä ja mamma toisessa kyyräskynkässä ja toisessa kyynärässä oli hänen miehensä kiinni ,no mammahan rykäisi oikein kunnolla ja meinasin siinä itsekin kaatua ,otti oikein mahanpohjasta asti ...
Mutta loppu hyvin ,kaikki hyvin ja mamma pääsi ylös ! ja mä jatkoin matkaani kauppaan , vähän kyllä pelästyin nuorimmaisen ja masuasukin puolesta .. mut onneksi sain pidettyä tasapainoni eikä alkanut masuunkaan sattumaan !

neitim+ tytsy 29+2
 
Kramppaako teillä kenelläkään jalat? Entä mikä kramppeihin on auttanut?

Mulla on jo pitkään menneet jalat helposti kuin maitohapoille jos kävelen liian rivakasti, eli vauhtia joka ennen oli normaali. Muutaman kerran pohkeet ovat krampanneet jonkin verran ja viime yönä tuli aivan kamala kramppi. Oikein täytyi ääneen valittaa ja sen tuloksena heräsi ensin koira ja sitten mieskin. Kramppaus kesti aika pitkään, eikä hieromisestakaan ollut apua. Nyt taas pohkeet kiristelevät ja kauhulla odotan ensi yötä kramppeineen.

Neuvolasta ehdottivat kokeilemaan magnesiumlisää. Olen syönyt Multivitan raskaus ja imetys tabletteja ja täytynee mennä huomenna apteekkiin kyselemään jotain siihen vielä lisäksi...

Sipsunen & nalletyttönen 29+1 :heart:
 
Tervetuloa Emppux :flower: :flower: :flower:

:heart: Ihanaa Sannuli kun sait Tytin syliin :heart:

Kyllä sitä joka päivä tulee mietittyä,miltähän se tuleva typykkä näyttää,onko samaa näköö kuin jommassa kummassa veljessään.
Meidän poikien laitos kuvia kun katselee niin ne on kuin identtiset kaksoset,nyt on kumpikin ihan oman näköisensä.

mimosa 73 ja Typykkä 28+5
 
Heissan, Sannulilla oli ihania uutisia, noita on kyllä ihana lukea :heart:
Mä tulin vaan sen verran täällä vielä näin iltasella piipahtamaan kertoakseni vain, että nyt se hemmetin lopputyö on valmis (eka versio tietty) ja lähetän sen proffalle. Tällä hetkellä tuntuu, ettei halua nähdäkäään koko työtä enää ikinä :D

Meidän tyttö muuten täristi synnytyksen jälkeen aika pitkään, mutta neuvolassa sanottiin että se kuuluu pikkuvauvoilla asiaan, ei vaarallista. Joku muukin selitys siinä oli, mutten muista mikä - mutta meni siis ajastaan ohitte kun sai vähän lihhaa luiden ympärille lisää.

Jep, nyt kattomaan damagesit ja sitten pötkölleen, huomenna olis taas duunipäivä.
Ja tervetuloa uudet :flower: Ja pikkumököllekin onnittelut tulevasta uudesta kodista =)

 
sannuli: Ihanaa, että Tytti voimistuu ja olet saanut jo pidellä sylissäkin! :heart:

Meillä on hankinnat vielä ihan vaiheessa, mutta nyt remppahommat jo siinä mallissa, että ollaan saatu purkaa muuttolaatikoita, joten voiton puolella ollaan. Kai sitten kun nuo laatikot on purettu vois alkaa miettiä, että mitäs tänne kotiin sitten seuraavaksi pitäis ruveta ostelemaan vauvalle. :)

Hyvää yötä kaikille mammoille! :)

ansuli + kullanmuru 30+1
 
Huomenta!

Täällä poksuu tänään rv 30 JEEE!!! Ihan hurjan nopeaa mennyt tämä aika,kohta se vauva on jo sylissä tuhisemassa,en malta odottaa :heart:

On kyl tosi mukava lukea tytin kuulumisia,että kaikki on hyvin :)

sipsunen Mulla kramppas jalat ja ostin sitä magnesiumia niin mulla ainakin helpotti heti ja syön myös samoja vitamiineja ku sinä,niitä raskaus/imetysajan monivitamiineja,ne on auttanu ainakin väsymykseen mulle. Toi mun ruokavalio ei ole mikään monipuolinen niin saapahan tosta vitamiinit.

Mulla on huomenna ULTRA taas,jee! =)

onnellinen sirri81 ja typy rv 30
 
huomenta! näyttäis tulevan ihan kiva päivä B) aurinkoakin luvattu iltapäivästä.
Ihanaa sannuli kun pääsit pitelee vaavia sykyssä.Kohta ajattelin alkaa siivoamaan,niin et voi olla taas illan tekemättä mitään. Tänään poksutaan,poks,poks.

lolu 29+0
 
Heissan!

Ei meinaa herätä millään tähän päivään... yön nukuin joteski niin huonosti.. Pitäis lähtä työkkäriin asioimaan, ilmoittautuun ekaa kertaa työttömäksi, jippiii...

ONNEA RUNTTIPULLA lopputyön valmiiksi saamisesta :flower: Mahtavaa!!

Itekkin saan paperit tällä viikolla käteen :) En oo vieläkään saanut aikaseksi tulostaa lopputyöstä sitä omaa versiota, ja tuskin saan sitä koskaan kansiin asti itelleni :LOL: Ensi viikolla olisi tarkoitus leipoa jotain hyvää omalle porukalle. Ensin en ajatellut järkkääväni mitään "juhlia" mut käsky kävi..

Mulla supisteli ihan hirveesti eilen, koko päivän oli maha kireellä ja välillä inhottavan tukala olo... nyt aamulla ei onneksi enää.
Tuo lonkkakipukin on pahentunut.. Joku kirjottikin muistaakseni iskiaksesta, ja aloin nyt miettiin onkohan mullakin juuri sitä taas. Alussahan tuo lonkka kipeyty vaan rasituksesta, nyt se on oikeastaan koko ajan kipeä. Lattialta ei taho päästä ylös kun tuntuu hirveetä pistoa tuolla lonkassa :( mut kaippa se kuuluu asiaan.. Välillä kyllä semmosta lyllertämistä tämä meno jo, että saa nähä miten käy, jos ihan sinne 41+ viikoille asti pitää mennä!

Nyt touhuammaan!
 
Tervetuloa viel uudetkin mukaan kirjoittelemaan =)

Sannuli Ihana lukea hyviä kuulumisia Tytistä :heart: Varmasti ihana tunne se kun oot ekaa kertaa pikkuisen saanut syliin. :heart:

kauheesti ois tehtävää, mutta tuntuu, että on veto pois ja järki ei juokse. Sentään sain ne Kela asiat hoidettua eilen. =)
Masussa täällä kans tosi hiljaista, mutta onneks sentään vähän liikuskelee, niin tietää, että siellä ollaan. :heart:

katjuska ja sintti 28+3 :heart:
 
Ihania uutisia Sannuli :heart:

Ihan pikaseen vaan kysymys:
Miten voi itse tietää onko paljon/vähän lapsivettä,joku "sääntö" siihen oli???Muistaako kukaan uudelleen synnyttäjä?

Huomenna neukkalääkäri.

Nyt lapsia viemään :wave:
 

Yhteistyössä