~Elokuiset 2020~

Viestiketju alueella 'Odotusaika' , aloittaja slallapau, 25.11.2019.

1. Helema

Helema Jäsen

Rekisteröitynyt:
    24.11.2019
    Saadut tykkäykset:
    19
    @Calico Voi kunpa tuon verenvuodon vois vaan kääntää hanasta kiinni mutta ei. Toivon nyt vaan, että jos tää on menossa kesken, niin menisi edes itsekseen. Lääkkeellinen tyhjennys oli tuskaa ja vuoto kesti viikko tolkulla :sick:

2. Calico

Calico Jäsen

Rekisteröitynyt:
    14.09.2019
    Saadut tykkäykset:
    11
    mä en tiedä mitä mä sanoisin.. mä toivon sulle kaikkea hyvää ja paljon jaksamista! Toivotaan tosiaan että menee itsekseen kesken jos on mennäkseen..

3. Hedvig

Hedvig Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    06.07.2019
    Saadut tykkäykset:
    63
    @MonaLisa33 ja @Helema eikä! :( Kunpa olisi kuitenkin harmitonta ja kaikki menisi hyvin. Hitto nuo verivuodot kyllä pelottavat ja säikäyttävät, vaikka eivät automaattisesti tiedäkään huonoa :confused: Täällä ollaan hengessä mukana ja toivotaan parasta <3

4. Calico

Calico Jäsen

Rekisteröitynyt:
    14.09.2019
    Saadut tykkäykset:
    11
    Mulla alkaa olemaan jaksaminen aika lopussa.. väsymys painaa ja stressi koko tästä raskaudesta.. tai siitä että onko sitä. Turvottaa tosiaan ihan älyttömästi ja tunnen itseni todella rumaksi. Huomenna olisi yhdet juhlat ja niihin oli tarkoitus laittaa mun suurin ja väljin juhlapaita mutta sitä ei meinannut löytyä mistään! Samaan aikaan piti syödä mutta perunat olivatkin jääneet raa’aksi! Noh, siitä seurasi kunnon itkukohtaus :cry: Jotenkin tuntuu että mies ei ihan ymmärrä millaista on olla näissä hormoonien pyörteissä..

5. Appelsiiniomena

Appelsiiniomena Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    12.01.2018
    Saadut tykkäykset:
    176
    @Helema @MonaLisa33 itse tuon useamman kerran kokeneena voin kertoa että tiedän miltä tuntuu :cry: oon todella pahoillani ja toivon koko sydämestäni että olisi vain harmitonta vuotoa! mun pahin pelko myös tällä hetkellä. Siinä käy kyllä koko tunteiden kirjon läpi.

6. Helema

Helema Jäsen

Rekisteröitynyt:
    24.11.2019
    Saadut tykkäykset:
    19
    Mä en oo spontaania keskenmenoa ennen kokenut, ainoastaan tuulimunan, joka piti tosiaan lääkkeillä keskeyttää. En siis tiiä yhtään onko tää keskenmeno vai mikä. Veri tulee ihan kuin haavasta napsahtamalla. Siis silleen ihan kuin pulpahtaa. Ei kuten menkoissa tai tuossa lääkkeellisessä tyhjennyksessä valumalla. Hyvin outoa ja ahdistaa tälleen verikammoisena :sick: Heikko olo on, kun ajatteleekin koko hommaa.

@Calico Tsemppiä tosi paljon! Ajattele turvotus ja nuo oireet positiivisena. Sinulla ainakin on selviä merkkejä raskaudesta <3 Mieluummin olisin turvonnut kuin vuotaisin verta :unsure:

7. Appelsiiniomena

Rekisteröitynyt:
    12.01.2018
    Saadut tykkäykset:
    176
    @Helema voisiko olla hematooma? Itsellä ei ole sitä koskaan ollut mutta kuulostaa tosi samanlaiselta. Kaikenlaiset vuodot on kyllä todella harmillisia jos ei tiedä mistä ne johtuu, vähän kuin löysässä hirressä roikkuis koko ajan. (n)

8. Helema

Helema Jäsen

Rekisteröitynyt:
    24.11.2019
    Saadut tykkäykset:
    19
    Sitä mä toivon mutta ei ainakaan eilisessä ultrassa mitään puhetta hematoomasta ollut. En tosin tiedä osasiko se sieltä etsiä sitä. Voi kai se joku suonikin katketa. Eniten pelottaa, että tuo vuoto vie sen sikiöpussin sieltä mukanaan :(

9. Hedvig

Hedvig Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    06.07.2019
    Saadut tykkäykset:
    63
    I feel you! :unsure: Täälläkin ollut hirveää stressiä, ensin raskaudesta, sitten työasioista ja perheasioista. Vähän väliä sellainen ahdistus päällä, että jotain pahaa tapahtuu. Etenkin iltaisin nousee kova ahdistus. Noille ahdistuksille on kyllä hormonien lisäksi ihan todellisuuspohjaakin. Olen kärsinyt (työ)uupumuksesta ja ollut viim puoli vuotta 50% työtunneilla. Perheessäni on myös vuosien varrella ollut sairautta ja huolta roppakaupalla, ja sama meno jatkuu edelleen. Ja juuri kun sain tietää raskaudesta, työpaikallani ehdotettiin työajan lisäystä, johon suostuin. Nyt pohdin teinkö oikean ratkaisun, vaikka toisaalta olen ajatellut että se voisi olla hyväkin asia. Huh tätä vuoristorataa! :eek:Onneksi minulla on psykoterapia, jossa voin purkaa näitä ajatuksia, ja kyllä se luottamus elämän kantamisestakin välillä näyttäytyy :)

Tsemppihaleja kaikille! :love::love::love:

10. Appelsiiniomena

Rekisteröitynyt:
    12.01.2018
    Saadut tykkäykset:
    176
    Jännityksellä taas testasin, kai sitä voi hieman jo huokaista helpotuksesta. :love:

Edellinen ja tän aamuinen.

20191205_072544.jpg
    20191207_064456.jpg

11. Kettupieni

Kettupieni Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    02.12.2019
    Saadut tykkäykset:
    3
    @Helema ja @MonaLisa33 toivon tosi kovasti, että on vain harmitonta vuotoa! :(

Pelkään tuota myös itse koko ajan ja ramppaan vessassa aina tarkistamassa. Ainakin tämä alkuraskaus on kyllä todella henkisesti raastavaa. Kunpa meillä kaikilla olisi onnea matkassa!

• Tykkään Tykkään x 1
    • List
  12. Helema

Helema Jäsen

Rekisteröitynyt:
    24.11.2019
    Saadut tykkäykset:
    19
    Olen nyt googlaillut ja googlaillut keskenmenoa enkä vieläkään saa selkoa, millaista vuodon pitäisi olla. Voiko vuoto alkaa ja loppua ja taas muutaman päivän päästä sama homma? Jotenkin itsellä on olo, että tuolla napsahtaa joku suoni poikki ja siksi vuotaa, koska ainakin siihen lääkkeelliseen keskeytykseen verrattuna tämä on ihan erilaista. Ei ole niitä supistelujakaan. Kauhean luottavainen en ole, että tää raskaus jatkuu loppuun asti mutta pakko oman mielenterveyden takia vähän tsempata ja ajatella edes jotain muuta mahdollisuutta tähän vuotoon kuin km.

13. Appelsiiniomena

Rekisteröitynyt:
    12.01.2018
    Saadut tykkäykset:
    176
    @Helema kuulostaa kyllä oudolle. Onko tullut hyytymiä? Mulla kaikissa keskenmenoissa vuoto ollut kyllä jatkuvaa ja kivut kovia.

14. MonaLisa33

MonaLisa33 Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    29.05.2018
    Saadut tykkäykset:
    47
    @Helema Oon tosi pahoillani sun tilanteesta! Toivon että se ei pitkity enempää, vaan vuoto vain loppuisi, eikä enää palaisi ja raskaus sujuisi hyvin loppuun!!!

Mulla edellinen ja tätä ennen ainoa raskaus on vuoden takaa. Raskaus ei ehtinyt jatkua kuin päivän plussauksesta, kun vuoto jo alkoi kipujen kanssa. Vuodon loputtua testi näytti edelleen plussaa ja vuoto alkoi parin päivän päästä uudestaan. Välillä raskaushormonin taso nousi ja sitten taas laski (tein digitestejä). Testi oli negatiivinen vasta 2 kk kuluttua vuotojen alkamisesta! Kävin välissä ultrassa, eikä mitään näkynyt. Tilanne oli tosi kuluttava.

Nyt toivon, että jos tämä on mennäkseen kesken, niin se tapahtuisi äkkiä eikä hiljalleen kituuttamalla.

15. Helema

Helema Jäsen

Rekisteröitynyt:
    24.11.2019
    Saadut tykkäykset:
    19
    @Appelsiiniomena Ei ole tullut hyytymiä. Enemmän sellaista vanhaa, hyytynyttä verta ja ihan kirkasta verta. Mitään kovia kipuja ei ole, eilen oli vähän sellaista paineen tunnetta/menkkamaista jomottelua ehkä noin tunnin ajan. Vuoto siis loppui ehkä vartissa ja sen jälkeen tullut vain sitä vanhaa verta.

@MonaLisa33 Tosiaankin jos tää on menossa kesken, niin menisi edes kunnolla ja kerralla. Tuossa lääkkeellisessä vuoto kesti vissiin 4 vai 5 viikkoa :(

16. MonaLisa33

Rekisteröitynyt:
    29.05.2018
    Saadut tykkäykset:
    47
    @Helema Toivotaan parasta! Kuulostaa lupaavalta, että hyytymiä ei ole ollut! (y)

• Tykkään Tykkään x 2
    • List
  17. Calico

Calico Jäsen

Rekisteröitynyt:
    14.09.2019
    Saadut tykkäykset:
    11
    Olen sairaalassa. Kohdunulkopuolinen raskaus nro. 3.. minä poistun täältä..

18. Helema

Helema Jäsen

Rekisteröitynyt:
    24.11.2019
    Saadut tykkäykset:
    19
    Ei oo totta!! Voimia tosi paljon sinne! Kamalaa! :(

19. Sunshine90

Sunshine90 Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    21.07.2019
    Saadut tykkäykset:
    4
    Voi eikä!!!:cry: paljon tsemppiä sinne

20. MonaLisa33

Rekisteröitynyt:
    29.05.2018
    Saadut tykkäykset:
    47
    @Calico Voi ei! Mä olen todella pahoillani!! :(:( Todella äärimmäisen huonoa tuuria sinulla. :eek: Olet ajatuksissani. Voimia tuleviin päiviin! :oops:

21. MonaLisa33

Rekisteröitynyt:
    29.05.2018
    Saadut tykkäykset:
    47
    Toivottavasti onnekkaammat tuulet alkaisivat puhaltaa tässä ryhmässä! Lämpimiä ajatuksia ja onnen säteitä kaikille! :love: Toivottavasti saadaan tänne paljon uusia odottajia, eikä kenenkään tarvitsisi poistua mistään ikävistä syistä!!

• Tykkään Tykkään x 4
    • Ihana! Ihana! x 3
    • List
  22. Appelsiiniomena

Rekisteröitynyt:
    12.01.2018
    Saadut tykkäykset:
    176
    @Calico eikä! Oon todella pahoillani :cry::cry::cry:

23. Evananna

Evananna Jäsen

Rekisteröitynyt:
    01.12.2019
    Saadut tykkäykset:
    29
    Voi ei @Calico :cry: Kovasti voimia!

24. heidihm

heidihm Uusi jäsen

Rekisteröitynyt:
    09.04.2018
    Saadut tykkäykset:
    1
    Heippa kaikki, täältä varovainen liittyminen mukaan elokuisiin! Muutaman testin oon nyt tehnyt ja aina selkeempää positiivista näyttänyt.. Nyt siis menossa jotain ~4+4, vähän riippuu mistä laskurista/sovelluksesta kattoo. Laskettu olis sitte joskus 11-12.8. paikkeilla.
    Esikoistytär täytti viikko sitte vuoden ja tämä raskaus nyt tuli vähän kuitenki yllättäen, vaikka kaippa tuo nyt tietää pitää kun ilman ehkäsyä päätettiin mennä
    Ennen esikoista oli yks km ja se tietysti pelottaa nyt tässäkin, mutta jotenki silti ehkä tuntuu olo rennommalta, kun tiedän etten voi ite siihen asiaan vaikuttaa kuitenkaan..

Täällä kun muutamilla oli vuotoja ollut, niin mulla km oli kyllä ihan ku menkat (hyytymiä jne), mutta kivut potenssiin sata. Konttausasennossa vaan itkin ku pahin hetki oli, vuoto alko yövuorossa puolilta öin ja pahin hetki oli seuraavana päivänä puoliltapäivin.. Toivottavasti teillä siis ois kuitenki joku muu vuoto kyseessä ❤️

Viimeksi muokattu: 07.12.2019
  25. Hedvig

Hedvig Aktiivinen jäsen

Rekisteröitynyt:
    06.07.2019
    Saadut tykkäykset:
    63
    Voi kuinka surullisia uutisia tähän aamuun :( Olen niin pahoillani @Calico :cry::cry::cry: Voin vain kuvitella sun fiiliksen. Voimia!!

Kaikki kentät ovat pakollisia
Luonnos tallennettu Luonnos poistettu

Jaa tämä sivu

Alibi
Anna
Deko
Dome
Erä
Hymy
Kaksplus
Kippari
Kotilääkäri