ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - Elokuussa

Täällä tänään LA, ja oon välillä tätä pinoo seuraillu =) jotenka pakko kommentoida Ouskalle että noi selkä/alamahan tyyliset menkka jomot lasketaan suppareihin, näin ainakin meillä kaksi lääkäriä ja neukkutätii sanonu..itellänikään niiden aikaan ei oo kertaakaa maha menny pinkeeks, jotenka hassulta tuntuu yhdistää ne suppareiksi, mutta niin ne vaan kuulema laskettas :/ ..
 
huomenia..
Surppi paljon onnea tytöstä ja pojasta.. :flower: :flower:

Mä oon miettiny kanssa tota ehkäsy hommaa.. mutta en oo päässy oikeen mihkään tulokseen..

Ja rahaa on menny vauvan tavaroihin, varmaa lähemmäks tuhat euroa. jotain ollaan saatu ilmasiks onneks.. ja uutena ostettu ainoastaa nuo vaunut niihin menikin melkein se 600e ja ihan muutaman vaatteen oon uutena ostannu..

piritta ja moggulaa 38+1 tai 2

ps. aika hiljasta ollu täällä kyllä viikonloppuna.. liekkö porukka reissussa tai oisko lisää tullu vauvoja..
 
Huomenta, olen ehjä.

Ei oikeastaan mitään uutta taaskaan. Paitsi et pakko juhlia, taidettiin sopia eilen miehen kanssa että otetaan meille SIIVOOJA!!! :LOL: Siis ihan joku pari kertaa kuukaudessa, mutta kuitenkin, ihan loistavaa :LOL:

Edellisessä odotuksessa meni limatulppa 39+2, vedet 39+3 ja Leevi syntyi 39+4 :whistle:

Hei, mie muuten poksun! 39+0 POKS
kielletty

Ps. Onnea taas kerran vauvan jo syliinsä saaneille! :flower:
 
Huomenta! =)

Tulipahan nukuttua kunnolla pitkästä aikaa. Heräsin vaan kerran käymään vessassa. Jossain vaiheessa tunsin unen läpi polttelua, mutta ei mitään isompaa kun en kerta paremmin herännyt. Tai sitten alkaa olla jo sen verran univelkaa, ettei helpolla herää...

Onnittelut vauvautuneille! Minä en enää edes yritä muistaa nimiä... :ashamed:

Mehut sain eilen pullotettua ja laitettua, ei kun uutta satsia keräämään. Ja niitä herukoita riittää :| Onneksi äiti lupasi tulla ens viikolla auttamaan että saadaan marjat poimittua ja mehut tehtyä. Tänään on taas poltellut lupaavasti aamusta asti, mutta turha toivo. Kyllä ne tästä laantuvat. :/

Ehkäisystä joku kyseli. (Tiedän mä oon surkea näitten nimien kanssa :ashamed: ). Mulla on tilattuna sterilisaatio, sikäli mikäli onnistuu samalla synnytyskäynnillä. Ei tarttis uutta käyntiä sitten tehdä. 4 lasta on meikäläiselle ihan tarpeeksi vaikka mies onkin kauhuissaan ettei meille enää vauvoja tule. :LOL: No sitten kun odottaa ja synnyttää ite niin minun puolestani. Mulla alkaa olemaan kroppa loppu. :D Tässä kolmosen ja nelosen välissä oli hormonikierukka, mutta se ei sopinut ollenkaan. Oli semmoinen h**vetin värkki ettei ikinä enää minulle laiteta |O

Meillä ei kustannukset kovin suureksi ole nousseet, kun on tota romua ennestään. Suurin sijoitus on turvakaukalo, kun toi vanha oli liian vanha. Hmmm...pitiköhän jotain muuta vielä kommentoida, en muista.

Kyllästynyt Ritsanampuja rv 36+5

*muoks* Laitetaan nyt masukuvakin vielä

 
Mun piti myös tulla kurkkaan onko mitään jännää tapahtunut täällä =)

Sain sitten illalla imuroitua kämpän ja moppailin lattiat, mutta eipä mulla mitään supistuksia juurikaan tullut. Yönkin oon nukkunut kuin tukki, kerran kävin pissalla välillä ja samantien nukahdin uudelleen.

Hankintojen hinnoista oli galluppia: Meillä on tää kolmonen tullut tähän mennessä aika halvaksi :D Portugalista ostin vauvalle yhden tutin matkamuistoksi, hinta oli muistaakseni 2,50?. Ja sitten yksi Libero-paketti on tullut kaappiin ostettua valmiiksi, 10? meni siihen. Eli kokonaisuudessaan vain 12,50? :D
Meillä on kaikki vaunut, turvakaukalo, sitteri, lelut ja paljon vaatteita edellisiltä lapsilta, niin en ole turhaan viitsinyt mitään ostella. Ehkä sitten voisi jonkun hienon vaatesetin ostaa, kun tietää tuleeko tyttö vai poika, niin saa tämäkin pieni edes jotain omaa ja uutta =) Äitiyspakkaus on tietysti myös uusi...

Ehkäisyä ei ole vielä suunniteltu. Meillä on tässä nämä kolme lasta tullut saanut kaikki tulla peräkkäin, joten ei ole viiteen vuoteen asiaa tullut ajateltua... Mitään hormoonivalmisteita mä en ainakaan aio käyttöön ottaa, eli varmaan kortsut sitten ainakin alkuun... Toisaalta voi olla että mulle iskee se vauvakuume uudestaan hyvin piankin :LOL:

Illusia Hienot masukuvat. Mä varmaan enemmän veikkaisin tyttöä sulle noiden kuvien perusteella.

Nyt lapset vaatii seuraa, pitää lopetella taas :wave:

RangaTanga 38+0 :heart:
 
Illusialla ihan tyttömasu =)

Ehkäisy ei ainakaan ole hormonaalinen meikäläisen kohdalla koska ne ei vaan mulle sovi. Se on todettu jo moneen kertaan...

Täällä ei mitään ihmeempiä. Ei tuntemuksia suuntaan tai toiseen... Aamun alkajaisiksi pyyhin meidän talon kaikki väliovet... Pitää varmaan jatkaa vaan tätä siivousprojektia. Mitähän yhtä oleellista sitä seuraavaksi keksis??! :LOL:


Maud 40+0 POKS POKS!!!
 
Ihan aluksi isosti onnea taas kaikille vauvaantuneille :flower:

Hankintoihin yms on mennyt rahaa suunnilleen näin:
Tuplarattaat 200
Matkarattaat 100
Turvakaukalo 20
Kantopussi 50
Vauvanvaatteet (50cm-68cm) 400
Pinnasänky 40
Pinnasuoja, vuodevaatteet yms 50
Tuttipullot, tutit 20
Vaipat 20
Harsot yms 10
Rintapumppu 30
Imetysliivit, liivinsuojat 90
Äitiysvaatteet 300
Äitiyspolikäynnit 50
Yksit. ultra 120
=n. 1200 e

Unohdinkohan mä jotain? Pikkubussi (9hlön) ostettiin kanssa että mahdutaan koko porukka paremmin liikkumaan.

Plääh, tää tyyppi ei varmaan synny ikinä ja mulla on jo muutaman päivän ollut kamala kestov***tus päällä... Ei vaan yhtään jaksais enää. Eikä haluis synnyttää, mä pelkään saavani jonkun paniikkikohtauksen kun supistukset alkaa ja taas muistuu mieleen kuinka kamalaa touhua se onkaan :/

Huomenna ois aamulla kasilta neuvola, ei sit yhtään hyvittais mennä, siellä on taas joku uusi sijainen ja ainoa vapaa aika oli tosiaan kasilta aamulla... Eli joudun herättämään ton meidän 2vuotiaan mukaani ja sit loppupäivän rytmi meneekin ihan päin pyllyä. Tai sit jätän sen kotiin nukkumaan ja valjastan esikoisen (pian 12v) vahtimaan josko pienimmäinen herää mun neuvolareissulla (Tuskin herää kun on nyt kesällä nukkunut yli ysiin lähes joka aamu).

kiana 38+2 (Meidän kakkonen muuten syntyi 38+3 ja kolmonen 38+5, ei taida niin onnekkaasti käydä tällä kertaa että jo ens viikolla pääsis pötsistä eroon)
 
Heips kaikille!
Mitenkä tämä paino voi nousta kilon viikossa, vaikken varmasti oo syöny kyllä niin paljoa, että sen pitäisi nousta. Vauva kyllä kasvaa, toivottavasti, mutta ei sekään kiloa viikossa nouse. Argh!! :)

Vauvan hankinnat, tässä ei siis ole kyllä sitten kuin ihan vähän 74cm vaatteita, pienempiä vain, kaikki tulevat ostot ja vaipat puuttuu jne.. Paljon oon saanu ostaa siskolta ja käytettynä on ostettu..

Vaunut - 370e
Turvakaukalo + jalusta siskolta - 50e
Pinnasänky+patja - perintöä
Pinnasängyn reunapehmusteet+verhot+verhotanko - 65e
Lakanat - 15e (alus-, pussi-, ja tyynynliinat 3 x löytyy kaapista)
Peitto + vastasyntyneen tukityyny - 25e
Hoitopöytä +alusta - 20e
Ikean laatikosto - 49e
Fleece-peitto + mikrokuitupeitto - 13e
Pari pyllypyyhettä - 10e
Huppupyyhe - 9,90e
Pyykkikori - 15e
Vaipparoskis - 9,90e
Amme + ammeen sisennin - 12e
Kaukalolämpöpussi - 10e
Rattaiden lämpöpussi - 29e
Tuttipullot - 20e
Tutit - 20e
Rasvat, puhdistusaineet jne,,- 20e
Lelu"matto" - 5e
Mobile - 10e
Babysitter - 55e

Vauvan vaatteet:
Iiiiso osa saatu
Itse käytetty niihin vajaa 200e (haalareita jne parempia vaatteita)
Kastemekko ulkomailta 50e
Vaipat ja pyllypyyhkeet, rintakumit, nanit - 50e
Yhteensä nyt noin 1130e

On tää vauvan saaminenkin oikein väline-urheilua. Vaikka meillä ei oo uutta kuin vaunut, babysitter, sänkyvaatteet ja vähä joitain vaatteita. Onneksi on tullut osteltua pikkuhiljaa, ettei tarvi hankkia kaikkea kerralla. :)

Onnea vauvan saaneille! täällä sitä kärvistellään ja odotellaan edes oireita. :) Neki vähät on loppunut. :)

Vaavitar + tintta 38+1
 
Moikka! =)

Käytiin tuossa lenkillä ja samalla kaupassa, koko perhe :) Ja mieskin oli kauppareissulla vähän jo ihanakin :LOL: Kantoi koria eikä antanu mun työntää ees poikaa rattaissa vaan teki kaiken itse :eek: Eikä tarvinnu käskee häntä tekee mitään... ihan ihmeellistä, pitäsköhän piirtää rasti seinään...? Mutta en valita, välillä näin päin ;) Sit se laitto vielä ruuan uuniin, no kinkkukiusauksessa ei iso homma ole, mutta senkin sentään teki! Toivottavasti se tajuaa nyt vihdoin et mä oon tosissani et jollei ala käyttäytyä kunnolla myös mua kohtaan niin saa lähtee. Mut ihana kyllä kun ei oo tänään tarvinnu hermoilla :D Ainakaan vielä ;)
No jospa ei ollenkaan...

Ehkäisystä Mä luultavasti syön minipillereitä aluksi, niinku viimekin raskauden jälkeen tein, tarkotus oli hankkia heti minipillereiden jälkeen ne tavapillerit mut en sit kerenny ja sit häärättiin niitten kortsujen kanssa ja sittenpä tämä neiti saikin alkunsa, tosin sillä yhdellä kertaa kun ei mitään ehkäsyä käytetty :D Nyt sit ainaki minipillereillä aluksi, kattoo sit tarkemmin mikä ehkäsy se seuraavaks sit tulis. Kortsut ei kyl inspaa. Ja pillereitäkään ei meinaa muistaa ottaa ajallaan. Nooh, kahtoo sitä sit ;)

Mustaki noi supistukset eli selän menkkamaiset jomotukset yms on just sellasia supistuksia, ei välttämättä tartte masu mennäkään kovaksi. Ne voi olla myös pelkästään aaltomaisia tuossa vyötäröllä tai sit jomottaa vaan jommalle kummalle puolelle. Mun äitillä ku alko synnytys odottaessaan mun isoveljeä niin hällä tuntui supistelut vaan lantiolla ja reisissä et sinne ulottu se kipu mut ei menny vatsa mitenkään kovaksi. Ja mitä mullaki on välillä nyt ollu jomotuksia vähän siellä sun täällä ni neki on aiheuttaneet kohdunsuulla jotain eikä siis välttämättä oo ollu niitä pelkkiä vatsankovetuksia. Ja neuvolassa mulleki ovat sanoneet et ne just voi kans olla supistuksia pelkät jomotukset...

Jos lähtis jotain hommailee ootellessa samalla et toi ruoka valmistunee...
Sais tää beibi jo syntyä :heart:

mertsu & prinsessa 37+1
 
Heippa!

Onnea vauvaantuneille :heart: ja myös poksuville! :flower:

Ehkäisystä, luultavammin en aio mitään käyttää. Tulee toinen vauva jos on tullakseen. (tosin katsoo mielentiloja synnytyksen jälkeen, ryhdynkö enää moiseen :D) Kuitenkin aina ajatellut, että kaksi voisi tulla peräkkäin...

Hankinnoista, ei juuri oikeastaan ole mennyt ollenkaan rahaa. Vaatteita olen saanut tutuilta 7 säkillistä. Sukulaiset ja ystävät ostaneet myös ammeita, vaatteita ja muuta vauvatavaraa ja myös itse vauvakutsut toivat aika paljon kaikkea. Rattaita meillä on kahdet, toiset äidin luona. Kummatkin saatu.
Maksoimme itse 170e, mikä kattoi tosissaan hoitopöydän ja päällisen, pinnasängyn ja kaikki patjat ja reunat siihen, matkarattaat, matkasängyn, hyppysysteemijutun, leluja pari korillista, turvakaukalon... että melko halvalla lähti, ja hyvässä kunnossa vielä kaikki. Yksittäisiin vaatteisiin mennyt ehkä 30e itselläni.. vauvakirjaan 10e ja lakanasettiin 25 e. Liinoihin 15e ja vaipparoskis 25e. Siinä vissiin kaikki mitä itse olemma hankkineet..
eli kai jotain 275e luultavammin jotain 300e kaikenkaikkiaan..

Zinnie 40+2 (ja mitään ei tapahdu.. :D)
 
Mä en halua edes laskea yhteen sitä raha summaa! No ei... Varmaan siinä tonnin pintaan on mennyt rahaa pikkuiseen tähän mennessä.

Tylsää sunnuntaita täällä vietetään.
Mä muuten poksun myös tänään! 38+0! Jei!

Ehkäisystä ollut puhetta... No ajattelin että jos sellasen kierukan vaikka sitten, mutta mielummin ei hormonaalinen. Mulle noi hormonaaliset ehkäsy jutut ei oikeen sovi... Ja en ajatellut olla ens kesänä taas raskaana. Kyllä tää yksi saa nyt alkuun riittää ja katsellaan parin vuoden päästä sitä kakkosta ;) Kun nää vaivat ja tuskaiset odottelut on unohtunut.

Illusia Paha sanoa, ehkä tyttö veikkasin... On niin ihanan pyöreä tuo masu.

Surpille :flower: Onnea pikkuisista!

Ja kielletty Mua ei myöskään yhtään haittais jos tuo ukko päättäis palkata meille siivojan edes sen kerran kuussa... Vaan ei taida olla toivoa täällä tässä taloudellisessa tilanteessa! Eli kade olen! :)

Poksujen kunniaksi masu kuvaa joka toivottavasi jää viimeiseksi! ( Toiveajattelua TAAS!)
Eli TADAA! tässä PikkuTyypin koti rv 38+0!





P.s pahoittelen utuisia kuvia... siskon huonolla kameralla otettu ja peilikin taitaa olla aika pa*k*nen :D

Citilda ja PikkuTyyppi 38+0
 
Hei naiset :heart:

Meidän rakas tyttäremme Elma syntyi 30.7. klo 00.22 rv. 37+5. Painoa 3180g ja pituutta 49 cm. Pitkä ja kivinen oli taival, mutta kammoja ei jäänyt. Tänään päästiin kotiin, tulen paremmalla ajalla kertomaan lisää :)

Täällä oli muutkin jakautuneet, onnea valtavasti!!

Terveisin, Vilma ja Elma tyttö 4 päivää :heart:
 
Ehkäisystä mä varmaan aloitan taas laastareiden käytön, niitä käytin ennen raskauttakin.. Mutta sitten olin unohtanu laittaa laastarin niin kävi maailman ihanin ihme ja meidän Sintti sa alkunsa :)
Tosin aluksi joutuu varmaan pelailemaan niiden kortsujen kanssa, kun eihän ne menkatkaan heti sieltä tule :D
Kakkonen saa tulla sitten muutaman vuoden päästä :)

Onnea taas poksuneille ja vauvan saaneille! :flower: :flower:

Täällä tuli eilen muutama supistus, nyt vasta tajusin että nehän on supistuksia :D Mahaa kiristi ja tuntui sellanen tukala olo.. sitten se häipyi ja pian tuli uudelleen.. Mutta niitäkin tuli vain muutaman. hö.
SItten eilisen päivän tuli sellaisia kunnon vihlaisuja tuonne nivusiin. Ihan niinku olisi puukolla isketty välillä, ne tosin kesti vain muutaman sekunnin aina.. Mistä se johtuu? Joku viisampi varmaan tietää :D


 
Alkuperäinen kirjoittaja Citilda:
P.s pahoittelen utuisia kuvia... siskon huonolla kameralla otettu ja peilikin taitaa olla aika pa*k*nen :D
Onko toi piskuinen musta täplä kärpäsen kakka peilissä, vai ootko oikeesti säilyttäny navan alueen noin kauniina (ei oo jalkapallon kokosta mustaa länttiä )?!

p.s. Tyttömassu, vaikka Tyypillä kasvaakin kiklu. Kaunis koti sillä on, enkä mä vaan edelleenkään näe sitä niin isona kun lääkärit & kumppanit antaa ymmärtää! :eek:

Onnea tätäkin kautta räjähtäneille! :flower: Mun toive (!) outikon tytöstä kelpaa kyllä pililläkin :heart: :heart: :heart: Toivon ettei siellä olla kovin pipinä leikkauksesta :hug:
 
merkkailemassa.

vauvoja on taas tullut, ONNEA!

Hankinnoista en osaa kyl tarkkaan sanoa, vaatteita esim oon ostanu niin eri aikoina ja oon ostanu nyt jo paljo tonne 80cm asti. Kaverilta vanhoja. Mut suunnilleen hankintoihin menny noin 400 + tietty lääkärimaksut ym. Kohtuullinen summa mun mielestä ku oon kuitenki ostanu vaunut ym ku ei niitä oo keltään saanu. Mutta mitään muuta ei taida olla uutena ostettua ku hoitoalusta. ja sänky on suvunkalleus. vakuutusta en sen geenivirheen takia edes kysyny.

aniit 37+2
 
tulin kipasemaan tässä aikani kuluksi.. Ukko ja pikkuäijä nukkuu vielä varmaan hetkisen niin jotain voisin kirjoittaa.. Persauskin kyllä puutuu kun ei ole kunnon jakkaraa tähän konetuoliksi :/

Ehkäsystä: Mä todellakin aion käyttää ehkäsyä. En missään nimessä halua ainakaan vuosiin vielä olla raskaana. Jos sittenkään. Ekaks varmaan ihan kortsuilla mennään ja sitten kuparikierukka. Mulla kun tosiaan on jotain aivoverenkierron häiriöitä selvästikin niin en uskalla hormonaalista edes ajatella.. En viittis saada aivoinfarktia vielä näin nuorena ja kahden pikkuisen lapsen tuoreena äitinä.. "Taudit" mitkä mulla on todettu on basillaari migreeni (eli aiheuttaa just noita kummia halvauksia) ja hortonin neuralgia (päänsärky vailla vertaa, varmaan kymmenen kertaa migreeniä pahempi..).

Juu, meenkin syömään. Otin äsken murekkeet uunista ja nyt alko syöpötyttää... Ja supistaa tää istuminen. Käyn kuitenkin lueskelee vaikka en niin paljon kirjottelis..

Ainiin, ja vauvan hankinnoista.. Meillä ei oo tähän mennessä menny penniäkään uuden vauvan alkuhankintoihin. Taavin alkuhankintoihin meni öö... ehkä 300 ?. Vielä on kaksostenvaunut ostamatta ja ne tulee kyllä maksamaan sen n. 500 ?, mutta oikeastaan kaikki lasten tavarat on saatua. Taaviin on kyllä vuoden aikana palanut varmasti se yli 3000 ?, en ihmettelisi, kertisvaipoilla (pampers) ja vauvojen purkkiruuilla sekä NANnilla (imetys loppui 5 viikkoisena) pelkästään luulen että kyseinen summa on tullut täyteen.

Kimalle rv 36+5 ja poitsu 11,5 kk ( 14.08 1-vee <3 )
 
Surppi ja vilma onnittelut vauvoista!! :heart: :heart: :flower: Vilmaa mä odottelinkin jo saapuvaksi tänne kertomaan!Ihanaa!!
Onnea myös poksuville!Teitäkin oli aika monta taas!Ihania masukuvia ootte laittaneet.CitildaSulla on kyllä mun mielestä ihan poikamasu.Mies ku näki sun masukuvan,sanos et samanlainen ku mulla ja poika meille tulossa!

Ehkäisystä Olen ollut siinä uskossa aika kauan etten heti tartte mitään ehkäisyä ku oon ajatellu ton imetyksen antavan suojaa aluksi,mut jos niin on et pitäis olla jotakin ni mä otan varmaan ne samat Cerazette -minipillerit,jotka mul oli käytössä 1,5 v ennen ku alettiin yrittämään raskautta.Kortsuista meillä kokemusta sen verran et voivat hajota vaikka kolmeen osaan :LOL: Ja muutenkin niillä "pelaaminen" vie spontaanisuuden siitä rakastelusta. :snotty: Toisille voi tietty sopia sekin.
Mut mulla ollut tähän asti niin säännölliset menkat aina et oon voinu kellon tarkistaa melkein niiden alkamisesta,et kaipa mun täytyy vieläkin vaan ajatella ehkäisyä.Yks tuttu kertoi et hänellä tuli "mummutauti"synnytyksen jälkeen ku sai kuopuksen puolivälissä viittäkymmentä vuotta.Mut jos mulla nyt menee niinku mutsilla ni täytyy rauhassa täyttää ne pyöreät vuodet ja odotella vielä sen jälkeenkin parisen vuotta =)

Hankinnoista täällä oli laitettu jotain arvioita ja me päästiin semmoseen 350 e ihan pelkkiin vauvalle tuleviin tavaroihin.Jostain kumman syystä me ollaan saatu niin paljon kaikkea et ihan vaunut+hoitopöytä ollaan ite ostettu.Muutamat pienet vaatekappaleet ollaan ostettu kirpparilta ja uutena,niihin n. 50 e.Mut sit jos pitäis laskea ihan kaikki rahanmeno,mikä on seurausta tästä raskaudesta ja sen tuomasta elämänmuutoksesta,ni meillä on mennyt useampi tonni tähän jo eikä loppua vielä näy :heart:

Mitään ei silti kaduta miehen kans!!Tää antaa niin paljon muuta semmosta mitä ei voi ees rahalla saada :D

Nyt mä meen väsäämään lihamureketta,jota ajattelin höystää fetajuustolla.

T:maria-s ja vesseli 38+2
 
Täällä edelleen selkä kipeänä.. Missään asennossa ei oikein ole hyvä olla. Mut kai se siitä taas laantuu kun alkaa liikaa toivomaan. Masuun sattuu silloin tällöin.. Täytyy jatkaa seurailua. Jospa ne siitä kipeämmäksi muuttuis. Toivossa on hyvä elää, sanoi entinen täi.

Nyt sain sairaalakassin tavarat suurimmaksi osaksi tuohon silityslaudan päälle odottamaan. Pari asiaan puuttuu ja sit eväät pitää hankkia. En vaan tiiä mitä evästä ottais ja kuinka paljon sitä tarvitsis.

Jäin tuossa miettimään, et mitäköhän tuolla Jorvin sivuilla oleva ohje tarkoittaa. Siis kun siellä lukee että jos sinulla on vatsakipuja pitäisi soittaa sinne. Lasketaanko nää mun menkkajomotuksen sen tyyliseksi vatsakivuksi mitä tuossa tarkoitetaan?
Ouska ja Väinö rv 38+4
 

Yhteistyössä