ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - heinäkuussa

Hei kaikille!

En ole pitkäänpitkään aikaan ehtinyt tänne kirjoitella, mutta ahkerasti olen kuitenkin kuulumisianne lukenut.

Ensinnäkin LÄMPIMÄT ONNITTELUT :flower: kaikille jo vauvansa saaneille :heart:

Täällä raskaus on edennyt mukavasti aina kesäkuun alkuun asti jonka jälkeen olen ollut sairaslomalla supisteluiden ja vauvan kasvuhidastuman vuoksi :ashamed: Tänään ensimmäinen äitiyslomapäivä B)
Olen juhannuksesta asti juossut äitiyspolilla ultrassa viikoittain missä vauvan kasvua on seurattu. Kasvaa nyt omassa linjassaan mutta kaikki mitat ei ole edes alakäyrillä. Ensi viikolla olisi taas perjantaina aika jolloin viikot tasan 36, jos vaan matkassa pysyy sinne asti kun supistellut ja painetta ollut parina päivinä enemmän ja vähemmän. Tosin en kyllä osaa ajatella itsestään lähtisi vauva syntymään kun mulla kaikki edeltävät 3 synnytystä käynnistetty :D En varmaan edes tiedä koska pitäisi sairaalaan lähteä... :whistle:

Täällä ollut paljon keskustelua tarvikkeista, vaipoista jne.. Minulla ei edelleenkään ole vauvalle mitään valmiina, sillä olen oppinut siihen että ehtii kun vauva on syntynyt. Ja nyt ollut niin hurja tämä väsymys etten olisi edes jaksanut mitään tehdä, hyvä kun selviydyn normaaleista arkirutiineista näiden lasten kanssa.

Joku puhui tuolla jo aiemmin omasta nukkumisasennosta ja joku mainitsi nukkuvansa selällään, kun ei osaa kyljellään nukkua. Selällään nukkuminen raskauden loppumetreillä ei ole kovinkaan suotavaa ja voi olla jopa vaarallista. Silloin kohtu painaa suuria verisuonia ja seuraukset voi olla kohtalokkaat. :attn:

Yritän aktivoitua nyt loppumetreillä tähän kirjoitteluun. Ja kun aika antaa myöden niin voisin tuonne naamakirjaan tunkeutua myös, olen kuin olenkin FB:n suurkuluttaja :LOL:

Nyt kaikille mukavaa perjantaita B) Minä pakkaan lapset rattaisiin ja lähdetään ulkoileen jäätelökioskille :p

kleopatra ja missi 35+0 *pokspoks*
 
Onnea heitu!!! :flower: :flower:

Maanantaina on äitiyspoli ja sillo varmaankin jään osastolle ja käynnistellään ens vkolla.. Eiks toi rapu vaihdu jellonaks 23.7? jos en ihan väärin muista. saas nähdä kumpi tulee.. :D toivon vaa että kaikki menis hyvin.
Painoa tullut nyt 21kg.. ja esikoinen oli kyl niin ihana asiasta eilen "äiti sä painat jo liian paljon.." :LOL:
Onko muita jotka hikoilee paljon? Mä oon ihan hiestämärkä 24h, yöllä ei saa unta ku on niin kuuma. Koko ajan saa olla suihkussa ja vaihtamassa vaatteita. Argh.

Meelaie & Papu 38+0
 
Huomenta, jos nyt ehtisin vähän enemmän kirjoittamaan =)
Elikkäs mulla alkoi ma-ti välisenä yönä tihkumaan lapsivettä, supistuksia ei tullut kuin n.puolentunnin välein, mutta tosi kipeitä. Aamulla päätettiin lähteä käymään sairaalassa jossa kohdunsuu oli 2cm auki ja kanavaakin vielä jäljellä, eli tilanne aika "epäkypsä" vielä. Käyrässä vauvan sydänäänet oli koko ajan vähän liian korkeat ja otettiin multa verikoe jossa tulehdusarvo hieman noussut. Puolilta päivin kätilö ehdotti, että kalvot puhkaistaisiin ja päästettäis loput vedet ulos, mulla iski paniikki etten halua vielä synnyttää ja aloin itkemään :whistle: kohdunsuulla ei ollut oikeastaan mitään muutosta ja puoli kahdelta lääkäri päätti, että vauvan sydänäänien takia ei enään odoteta vaan epiduraali mulle ja sitten kalvot puhki.
Siinä makasin sängyllä ja mitään en puudutteen takia tuntenut, puoli kolmelta kohdunsuu 5cm auki ja aloin nukkumaan :D Puoli neljältä alkoi tuntumaan outoa painetta ja pyysin päästä pissalle, pöntölle kun istahdin niin tajusin ettei enään pissaamaan pysty vaan vauva tulee nyt :whistle: Äkkiä takas sängylle, pidättelin vielä, koska edellisistä synnytyksistä on jäänyt traumoja vauvojen ulostulosta. Loppujen lopuksi kätilö pyysi, että varovasti kokeilisin ponnistaa ja vähän työnsin niin samantien kätilö pyysi isiä soittamaan kelloa ja sanoi, että vauva tulee nyt, eli yhdellä pienellä työnnöllä oli poika ulkona ja parasta oli se, etten tuntenut ulostuloa ollenkaan :D kysyin vielä kätilöltä, että ponnistanko oikein, katto vähän ja nosti pojan rinnalle ;) Synnytys oli siis todella helppo, en edes supistuksia tuntenut puudutteen takia, olo on aivan mahtava ja poika niin ihana :heart:
Ircissä on kuvia vauvasta, eli jos kiinnostaa niin nimimerkillä dunggis olen siellä ja sisäänkirjautuneet näkee kuvia =)
Teille kaikille :hug: ja todella paljon tsemppiä loppuun, palkinto on mitä mahtavin :heart:

heitu ja Onni :heart:
 
Hei, mullaki oli tosi huono viime yö. Vasta aamulla sain nukuttua.

Heitun synnytys kuulosti kyl tosi helpolta. :)

Mulla samoin ku Kleopatralla alkaa tänään ä-loma ihan virallisesti. :) jipiii.

Onsiiskevät
mä ainakin esittäydyin siellä fb:ssa jo. Meinaan kyllä tännekin kirjotella. Tässä on jotenki tuttua tunnelmaa. :)

Aniit 35+0
 
Onnea heitu! :heart: :heart:

OI OI OI.. MULLA TÄNÄÄN 39+ pelottaa.. se on niin lähellä.. uskomatonta...
Ei mitään tunnetta eikä mitään suppareita.. Mä oon varmaan täällä viel elokuun loppupuoliskoiden kanssa juttelemassa))))

Minäkin hain FB jäsenyyttä...

Öisin nukun tosi hyvin.. ei oo ollu yhtään yötä jolloin ei nukuttais.. tai jotain.. UNI MULLE MAISTUU ))) vessakäyntejä on vaan 2-3.. joten voin sanoa, ellei tämä pahoinvointi, joka kestää vieläkin alkuraskaudesta saakka, niin mulla on tosi helppo raskaus, jospa synnytyskin menis näin helposti.. ))

Anna ja masukki 39+
 
Moi

Hain myös jäsenyyttä FB:iin =)

Heili ja Citilda oon tosi pahoillani myös, teidän äippäpolilla tapahtunutta käyntiä.
Mulla tänään myös se käynti missä olis tarkoitus olla anestesialääkäri ja leikkaavalääkäri, mua rupes jo etukäteen pelottamaan et mitä jos mua kohdellaan samalla lailla, on nimittäin myös tota elopainoo ja kärsiny sen takia useat vuodet
:ashamed:
Itse olen ajatellu et sit ku vauva syntyy niin sen jälkeen saa vaunuilla kyytiä ja läskit lähtee :D ja mä näytän kakille paskaläjille jotka mua katsoo pitkin nenänvartta.

Eilen oli mulla huono päivä, mies sai mut pahalle päälle ja sit meninkin suuttuneena autoon ja ajoin vähän matkan päähän ja vollotin sit autossa ja soitin mun rakkaalle siskolle ja purin kaikki paskat sille. Huomasin et se autto kummasti ja illalla oli taas kaikki hyvin. Mut varmasti itellä jännittää tuo tämänpäiväinen ja sit maanantain tuleva leikkauskin jo pelottaa :snotty:

Mut tuun sit illemmalla kertoileen synnärin kuulumiset, siis synnärille meen enkä äippäpolille.

Tänään kiirus päivä, eka olin jo aamulla verikokeissa maanantaita varten ja sit klo 13 aika synnärille, sit pitäis käydä sen jälkeen sähkölaitoksella ku meillä tuntuu olevan monta sähköä päällekkäin, klo 15 mies olikin varannu ajan pankkiin korkohommia tarkistuttamaan, sit äitille juhlimaan sen syntymäpäiviä ja illalla vielä täällä alkaa kaupungilla kokkisota ja siellä kokit kohtaa kadulla, et ohjelmaa piisaa, mut meneepä nopeempaa tää päivä :heart: . Täällähän on kaupunki ihan täynnä väkeä ku meillä on nyt menossa Kokkola cup ja 290 joukkuetta pyöriin linja-autoilla edes takas. Tuos meidän pellon takaakin kuuluu ankaraa meteliä ku sielläkin on pelikenttä missä nappulat pelaa =)
Oma poika ei pelää nyt ku on toi solisluu leikattu.

Tinuli71+ Morttiina 38+2 ( enää 3 päivää, toivottavasti )
 
onnea kaikille vauvautuneille :flower:

neuvolakuulumisia: painoa +3kg ( ai turvotusta???) painoa kaikkiaan + 4,6kg
turvotus h+
paineet 141/91 ( mulle terkka sanoi että korkea alapaine johtuu siitä kun enään tässä vaiheessa unet ei oo niin hyviä ja heräilee monta kertaa yössä, tai näin ainakin mulla)
pissa puhdas
sf-mitta 35 ( oli sentin laskenu viime kerrasta, eli viikossa)
tarjonta rt
sykkeet + 130
liikkeet ++

Mulla tosiaan tota turvotusta on reippaasti käsissä sekä jaloissa. Verikokeetkin otettiin varmuudeksi ettei ole raskausmyrkytystä ja ne oli puhtaat.

Myös minä hain tuota fb jäsenyyttä.

Täällä olo ihan ok mutta kärsimättömyyttä alkaa olla ilmassa. turvotus kiristää varsinkin iltaisin jalkoja/nilkkoja.

pippuri 38+5
 
Hei

Tulin vielä pikaisesti käymään ennen kuin lähden viettämään viikonloppua kaverin mökille.

Viime yö oli ihan kamala.. En juuri nukkunut, kun mahaan sattui joka asennossa, närästi ja tuntui että vauva tulee kohta suusta pihalle/murtaa mun kylkiluut! :x Tais olla harkkasupistuksia, kun mahaa niin nipisteli. Kävin vessassakin varmaan 100 kertaa. :eek: Huh, toivottavasti pari seuraavaa yötä menee paremmin, kun oon kaukana kotoa.

Tais olla eilinen päivä vähän turhan rankka, kun yö oli noin "tuskainen"...

En näköjään kuitenkaan ollut ainut joka on nukkunut huonosti. :wave: Toivottavasti saadaan ensi yönä paremmin unta! :hug:

Nyt äkkiä suihkuun ja pakkaamaan, että olen valmis kun mies tulee töistä!

Illusia & Emppu 36+0

Hyvää viikonloppua kaikille! :wave:
 
Moikkelis! Sainpas luettua, olikin tullut taas tekstiä eilisestä ja nyt niin kiire et toivottavasti kerkeen pikasesti kommentoimaan tässä...

ONNEA heitu pienestä pojasta :heart: :flower:

Minäkin ajattelin hakea jäsenyyttä naamassa ;)
Galleriassakin mulla on kuvia ja osan oon täältäkin bongannut ku samoja nickejä.

Täällä se minäki raivoan melko usein... Mies on aika vittuuntunut suoraan sanottuna tähän mun raivoomiseen ja ollaan siitä puhuttukin ja enimmäkseen mä just oon raivonnu, jos mies on ollu jossain muualla ku mua auttamassa. Ja nytpä sitten en oo ainakaan eilen enkä tänään raivonnu joten on auttanu paljon se, että mies on auttanu mua nyt :) Ja just se et mäki kaipaan sitä hellyyttä ym.. Ku oon saanu ahertaa pitkin päivää yksin. Mutta jospa tää tästä =)

Täällä kans meinaa välillä olla rahahuolia, välillä vaikeempaa ja välillä helpompaa...
Siitäkin sit tulee entistä enempi ressiä...

OnSiisKevät Ihania vauvajuttuja teilläkin :) Mäkin tahtoisin sellasia koreja mitä sulla on siellä niitten hyllyjen päällä. Meillä on hoitopöydän yläpuolella semmonen hyllykkö minkä mies teki kun odotin esikoistamme. Siihen olis kiva saada joitain koreja laitettua et sais niihinki tavaraa :)

Minä voisin tänneki ilmotella ku lähtö sairaalaan tulee, MIKÄLI vaan kerkeen. Ja se riippuu et jos käy niinku edellisen aikaan, eli kontrollikäynnillä puhkastiin kalvot, ni jos nytki menee noin, niin sillon ilmottelen varmaan ku on syntyny. Meinaan tuskin siinä supistuksien kärvistelyssä kerkeen mitään tekee ku tää voi olla nopeempi synnytys ku edellinen :)
Vanhemmillemme ilmotetaan heti ku lähtö tulee ku pitäähän lapset saada hoitoon :D Ja sit tietty ilmotellaan muilleki kuhan on syntyny. Niinku läheisimmille. Ja tänneki ilmottelen jos pääsen puhelimella nettiin niin sieltä sairaalasta tai sit ilmottelen ku on kotiuduttu :)

Minäkään en ajatellu sairaalaan muuta omaa vaatetta mukaan ottaa paitsi alusvaatteet ja sukat. Sitten tietty mies tuo ne kotiutumisvaatteet meille ku päästään kotiin.

Mulla on kestäny jokaisesta jälkivuoto sen 5 viikkoa. Ja varmaan nytki...

Heilille :hug:

Täällä hikoillaan kans, varsinki öisin!

Täällä on taas varpaat ja jalkapöydät turvoksissa, yleensä ne on näin lämpimillä ilmoilla vasta illalla turvoksissa mut nyt ne on päivälläki. Ahistavaa. No pitää mennä poitsu laittaa päikkäreille ni saa lepuutella koipia :D

Ja mua ahistaa, kun huomenna ois mun ukin hautajaiset ja mulla ei oo vaatteita eikä kenkiä!!! Ja rahaa ei oo. Prkl!! :kieh:

Noh, nyt jos menis ettei tuu ruuan laitossa kiire.

mertsu ja prinsessa 34+6 :heart:
 
Ä-polilla käyty... Alakautta kai tässä sit pitää synnyttää, papereihin on nyt kirjattu että kivunlievityksestä pitää huolehtia, saa nähdä kuinka käy. Ihana lääkäri oli tällä kertaa =)
Vauva näytti edelleen tytöltä ja syntymäpainoksi ennustettiin alle neljää kiloa.

Citildalle ja Heilille :hug:
 
Aikaisin aamusta on kertakaikkisen ihanaa matkustaa kaikessa rauhassa paikallisella. Torilla kasattiin kojuja kodittomien korkatessa päivän pullojaan ja ilma oli raikas viimeöisen ukonilman jäljiltä.

Polilla ei ollut jonoja ja toiminta oli nopeaa. Kätilön haastattelu, pissa (puhdas) ja verenpaineet (129/79) jonka jälkeen suoraan lääkärille. Vaakalla en käynyt, mutta ainakin kotivaaka näyttää samaa kuin viime nlassa. Tarjonta on edelleen kiinnittynyt rt, joten vesien mentyä saa matkata saikkulaan omalla autolla ilman kylkiasentoja.

Lääkäri ultrasi mittoja moneen kertaan varmuuden vuoksi ja 10%:n virhemarginaalilla kokoarvio oli näin rv 36+0 2670g, eli Kolmonen kasvaa painossaan edelleen alakäyrällä. LA:n arviopaino on näin ollen 3300g, mikä on siis paljon vähemmän aiempiin verrattuna (4500g ja 4300g). Vedenmäärä oli normaali (afp 15) ja kaikki vaikutti muutoinkin olevan hyvin. "B-rappu" sai olla rauhassa painoarvion ollessa jo toistamiseen alakäyrällä, B-strepto näytteitä on turha ottaa synnytyksen yhteydessä olevan profylaksian takia (antibiootit suoneen jokatapauksessa) ja sisätutkimuksesta vuodan edelleen hieman verensekaista. Sukupuolta ei näkynyt - taaskaan, eikä lääkärikään uskaltanut veikata mitään. Itse epäilen kuitenkin tytöksi, ainakin toivoisin niin vaikka väliäkös tuolla kun vain olisi terve.

Harjoituskovottelut ovat kuin ovatkin tuottaneet tulosta. Hyvin pehmeää kohdunkaulaa jäljellä 1cm (-1½cm kk:ssa) ja ulkosuu sormelle auki. Näillä lukemilla lääkäri ei usko minun saapuvan jo annettuun yliaikakontrolliin 40+3 (norm. 40+5), jolloin joudun varautumaan jäämään osastolle käynnistykseen (painoarvio verrattuna lantion epäsuhtaan ja pelkoon kolmannen kerran murtuvasta häntäluusta). Ihanan ymmärtäväinen lääkäri sanoi myös kirjaavansa synnytystapasuosituksiin oikeaan aikaan ilmenevää, mutta megalomaanista ponnistustarvettani turruttavan spinaalin, sekä kylki- tai kyykkyponnistusasennon.

Mies ja tytöt tulivat hakemaan ja samalla reissulla Prisman alesta mukaan löydettiin kelta-valko-raidallinen Tutan body koossa 62cm hintaan 1,89?! Kaikenkaikkiaan siis ihana reissu, vaikka tulokkaan pienipainoisuus vähän mietityttääkin.


Alkuperäinen kirjoittaja Suveon:
Meidän neiti voi oikein hyvin ja hyvässä lykyssä pääsee jo viikonloppuna kotiin!!Painoa on 1955g. =) Tänään on jo 2kk synttärit.. :heart:
Ihanaa! :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja Päksäkkä:
iinaz poksuonnittelut! =)
Voi kiitos ystävä ihana :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja outiko:
iinaZ Tulehan sitten kertomaan, mitä tohtori sanoi :)
Tulin! :D


Alkuperäinen kirjoittaja meelaie:
Onko muita jotka hikoilee paljon?
On! Mulla hiki pinnassa varsinkin öisin, mutta raskaana ollessahan tää on tärkee tapa poistaa kuona-aineita ;)


-iinaZ & Kolmonen 36+0
 
Hain myös Fb:ssä jäsenyyttä :)

Hikoilusta, tää on jotain ihan hirveetä. Eilen juoksin suihkussa neljä kertaa. Tuuletin pörrää täysillä aina, sekä myös yön, että saa nukuttua. Sängyssä ei ole peittoja ollut aikoihin, ainoastaan lakanoilla mennään. Huomenna lähden vähän viileämmille seuduille nukkumaan ja siellä olisi pihassa uima-allaskin, mutta en oikein tiedä uskaltaako enää sinne mennä, kun viimeksikin jo se kiellettiin.. mutta jos edes voisi pulahtaa :D

Tuosta ilmoittamisesta, tänne yritän mahdollisimman nopeasti kirjoittaa. Riippuen tietysti tilanteesta... Katsoo mikä on tilanne, että pystyykö etukäteen mitään kirjoittaa ja onko kone auki ym. Pohdimme myös miehen kanssa tuossa, olisiko kiva pitää yllätyksenä ja soittaa sitten vasta kun lapsi on syntynyt, että näin kävi. Niin ei tulisi ylimääräistä häsläystä.

Zinnie 38+0
 
Onnea heitulle!! Olipas sulla helpon olonen synnytys =) Sitä itsekin tässä toivoessa ;)

Mulla oli tän. neuvola. Pikkanen oli SENTÄÄN kiinnittynyt :D Eli jotain nuo kipeät supparit ovat tehneet.... Oli myös suht alhaalla. Nuorimmainen syntyi rv. 38 joten kysyin terkalta et mites noin yleensä menee seuraavien kanssa, et oisko mahd. et tulee kanssa hieman etuajassa?? Kuulemma hyvi tod. näk. et näin tapahtuu, Huih.... Mies on tossa jo höpissyt et 2vko. päästähän se tytsi sit syntyy, et hänellä sellanen tunne :whistle: Mulla taas itellä tunne et menee yli... No, aikanaan sen sit näkee!
Kasvukäyrällä masu huitelee siellä yläkäyrällä, koittaa syödä loppuajan vähemmän herkkuja :ashamed: Muuten kaikki oli hienosti :)

Meillä on täällä "kylällä" 2pv. Beach-partyt. Mä taidan jaksaa huomenna lyllertää sinne moikkaamaan vanhoja kavereita ja tuttuja , joita sinne aina tulee sankoinjoukoin. Eipä sitten tule taas lähdettyä piiiiitkään aikaan minnekään. Luvattu mukavaa säätäkin huomiseksi :D

Olo on muuten jo odottava ja kärsimätönkin :headwall: Toisaalta odottaa et saisi sen pikkusen jo tuohon syliin, mut toisaalta taas jännittää kaikki tuleva.

Hellu ja Walma 35+2
 
meille syntyi kaunis rakas enkelipoika 2450g ja 46cm 13.7 2009. viikkoja 36+1
edellisenä yönä tuntui potkuja mutta seuraavana päivänä ei tuntunut liikkeitä niin käytiin tarkastuksessa ja sydän oli lakannut lyömästä.kuolinsyytä pitää odottaa kolme kuukautta. surullista on. maanantaina leikattiin ja eilen illalla pääsin kotiin.
lopetan ketjun lukemisen,hyvää vointia kaikille!

KUN ON OIKEIN PIENI

KUN ON OIKEIN PIENI,
VOI LENTÄÄ LINNUN UNTUVALLA,
NUKKUA ORVOKIN LEHDEN ALLA,
KUN ON OIKEIN PIENI.

KUN ON OIKEIN PIENI,
VOI KEINUA HEINÄSSÄ HEILUVASSA,
LEVÄTÄ KUKASSA TUOKSUVASSA,
KUN ON OIKEIN PIENI.

KUN ON OIKEIN PIENI,
VOI ISTUA LUMIHIUTALEILLE,
JA LIITÄÄ MAAILMAN TUULIEN TEILLE,
KUN ON OIKEIN PIENI.
-Hannele Huovi-

 
wannabemommy :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(

Rakas lapsi pienoinen,
nuku suojassa taivaan enkelien.
Enkelit uneen tuudittaa,
enkelit teitäkin lohduttaa.

Enkeli pieni ja valkoinen
tuli mukanaan lämpö taivainen.
Tarttui käteen lapsen pienen
lapsen mukanaan taivaaseen vieden.


Otan osaa suruunne ja menetykseenne ja voimia sinulle. :hug:

M
 

Yhteistyössä