ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - heinäkuussa

Merkkailua lähinnä taas

Tikru70:

Nyt on tehtävä tunnustus, pakkasin sairaalakassin tuossa toista viikkoa sitten. Nyt on kaikki mehut ja herkut vähitellen yksi toisensa jälkeen naposteltu. Parasta mennä huomenna kauppaan täydennykselle ja antaa kassi miehelle säilytykseen...

Tikru 37+4

heh sama juttu varmaan kävis mulle.. :LOL:

meijän äiti kävi tänään kylässä mun pikkusisarusten kanssa ja oli ihan ihmeissään että en oo vielä kassia sairaalaan pakannu että hänellä on ihan sellanen olo että pian tulis lähtö.. no en oikein usko että viellä varmaan 6vk lähtöä tulis mutta vois kyllä sen kassin jo valmiiks pakkailla siltä osin mitä voi..
galluppiin sen verta että yliaikaisena oon ite syntyny yritetty muistaakseni käynnistelläkkin mutta en oo halunnu syntyä ja sit on sektiolla synnytty maailmaan n.3600g tais painoa olla en muista nytte pitää lueskella ens kerralla äitin luona käydessä omaa vauva kirjaa..

täällä yksi kanssa joka lilliputteja kaipaillut..
Ihanaa huomenna vaaviutuu Tiinuli..
eipä tällä erää enempää taidan lähteä sänkyyn makoilemaan ei kestä selkä oikein istua tässä..
piritta ja moggulaa 36+1
 
Kiitos kaikille tsempityksestä :wave:

Nyt jännittää kovasti, hyvällä lykyllä voi olla nyytti jo parin tunnin päästä vieressä tuhisemassa, jos oon ensimmäinen leikattava.

Tulipa taas valvottua toinen yö perään ja tuskinpa sitä sairaalassakaan oikein hyvin nukkuu =)
Poikakin tos heräs ja kävi halaamassa ja toivottamassa onnea =) On se kun yli 16v väliä niin jännät paikat. Ja mun ainokaisesta tulee isoveli :p

Mut nyt lähetään ajeleen kohti hospitaalia. Tuun sit kertoileen kuulumiset ja pitikö ultra paikkaansa tyttölupauksen suhteen :wave:

Tinuli ja Morttiina Tänään
 
jaa että seksi auttais irrottaa limatulppaa? Onkohan mun miehen simpoissa jotai vikaa kun ei mitää tapahdu ja kyllä on lotrailtu monena päivänä jo niillä nesteillä! :LOL:

voi Jumanprkl! Mä olen aivan v*tun väsynyt ja kiukkuinen en jaksa enää päivääkään. Valvottu koko yö taas, unta ei saa kun sisällä 30 astetta, ikunat auki, ei auta. Suihku kylmällä, ei auttanu... Ja mies se tossa pirteenä livertelee ja lähdössä töihin kun se nukkunut koko yön. Mä voisin oikeesti itkeä kohta oon niin väsynyt... :headwall: :ashamed: :'(
 
Huomenta täältäkin !!
Täällä kanssa huonosti nukuttu yö takana kun tuo prkleen ärästys ei vaan helpota :headwall:
Taas sai käydä yöllä oksentamassa ja sitten sen jälkeen ihan suosiolla jäin sohvalle nukkumaan istuviltaan.
Siinä sitten nukuin enemmän-ja-vähemmän hyvin muutaman tunnin minkä jälkeen kömmin takaisin makuuhuoneeseen miehen viereen.
Vajaan tunnin päästä siitä soi jo miehen herätyskello ja minä sitten reippaana nousin keittämään kahvia ja kylmään suihkuun.

Nyt tässä vieläkin ihan puoliunessa mietin että pitäisi varmaan alkaa taas kunnolla heräilemään ja viedä koira ulos jos vaikka vähän heräisi.
 
Huomenia!

Tinulille paljon tsemppiä vaikket tod.näk. tätä enää luekaan! Tiedä vaikka olisi pikkuinen jo sylissä tuhisemassa =)

Tänään onkin ohjelmantäyteinen päivä tiedossa, menen aamupäivästä paikkauttamaan lohjenneen hampaani (AGAIN) ja puoli yhdeltä onkin neuvola (AGAIN)...Aika jännä nyt kun neuvola on viikon välein niin tuntuu ettei siellä oikein mitään uutta kummiskaan ole, aiemmin niitä neuvolakäyntejä aina odotti niin intoa piukassa ja nyt on vähän että blaah =) Varmaan johtuu osakseen siitäkin että mun oikea neukkutäti on lomalla ja siellä on ihan "tavallinen terkka" tuuraajana eikä hänen kanssa tule ihan samalla tavalla juteltua kuin sen oikean kanssa...

Josko tästä lähtisi aamulenkille koitsun kanssa...

Jeppis & Pikku-papu 37+2
 
Huomenta!

Tinulille tsemppiä! =)

Voimia kaikille huonosti nukkuville! :hug: Oikein hävettää myöntää että mä nukun kyllä tosi hyvin! Viime yönä ekan kerran vähän alakerta särki.

Mä olen painanut syntyessäni 4260g ja pituutta on ollut 53cm. Jos en ihan väärässä ole niin vähän myöhässä olen ollut, täytyy kysellä äidiltä kun se reissusta palautuu. Syntymäaika on 1.44. En mikään ihan siro tyttö ole ollut! :D

Mikäs ajattaren olo on tänään? Entäs iinaz? Onko olo parempi kuin eilen?

Päksäkkä 36+6 :heart:
 
PRkLE.

Ihan kuin ei riittäis että mulla on koko ajan hiki ja nukun muutenkin huonosti, niin poika on nyt herättänyt useaan otteeseen parina viime yönä. Kiukuttaa niin paljon että tänä aamuna kun toi poika nousi ylös klo. 5 (oli jo aiemmin herännyt 2 kertaa ja toisella kerralla otin viereen) niin yritin sitä ensin siinä puolisen tuntia nukuttaa ja kun ei nukkunut niin pistin omaan sänkyynsä ja menin siihen viereen lastenhuoneen sohvalle nukkumaan, sehän siinä sitten huusi keuhkonsa pihalle (eikä siis mitään muuta hätää kuin että häntä ei huomioida) ja mä tikistin silmiä kiinni raivolla että minähän nyt nukun vaikka henki menis! Siinä kun poju oli hetken aikaa huutanut niin ukko sitten nousi ylös ja otti pojan, mä tikistelin vieläkin niitä silmiä kiinni ja päätin että minä en tästä nouse ennen kuin tuntuu siltä. Käy ketuttamaan välillä niin urakalla että mies ei koskaan osaa öisin hoitaa tota lasta, vasta kun mä kysyn että "voisitsä?" vaikka herää sen ininöihin ihan siinä missä minäkin..

No kerkespä mulla tässä olemaankin jo pari kiukutonta päivää... Nyt taas jatkuu tää kestov-tutus. Ja mua nyppii ihan törkeesti se että mua nyppii :kieh: :LOL:

Jooh...

Kimalle rv. 34+6 ja pikkudude 11 kk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Jeppis84:
Tosta limatulpan irtoamisesta on ollut puhetta, voiko se lähteä jo paaaljon ennen synnytystä vai nimenomaan juuri ennen?
Esikoista lähti paria viikkoa ennen, kokonaisena, ilman mtn supistuksia tms. merkkejä/oireita. Synnytys käynnistettiin 40+6.

Kakkosesta ei irronnut kuin vasta käynnistetyssä synnytyksessä 41+6 TAI on valunut valkkarina - jälleen ilman mtn ennakoivia merkkejä.

Nyt Kolmosesta on tainnut tulla pikkuhiljaa "paksumpana valkkarina" ainakin vähän/osittain.

Alkuperäinen kirjoittaja mertsu85:
Voikohan laittaa pitkähihasen bodyn ja vaikka puolipotkareiden päälle semmosen vähän niinku verkkapuvun mutta ei kuitenkaan sitä kangasta vaan se on semmosta velyyriä vai mitä se nyt on :D Että siinähän ei tule liikaa kuitenkaan sitä vaatetusta? Autolla mekin matkaamme sitten kotiin. Ja sit tietty ne sukat, tumput ja lakki.
Hyvälle kuullostaa suunnitelmat, mutta pelkät trikoopotkarit ei alaosana riitä ilman ohutta peittoa, ja collegehousujen alle niitä ei tartte ellei halua. Toisaalta, viileellä ilmalla ei tartte sillon sitä peittoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Pompula81:
Milläs viikoilla teillä vauvat kiinnitty?Siis teillä jotka jo pidemmällä.
Kaikki 3 sinne asti kestänyttä raskautta rv26-28.

Alkuperäinen kirjoittaja tinuli71:
Poikakin tos heräs ja kävi halaamassa ja toivottamassa onnea =) On se kun yli 16v väliä niin jännät paikat. Ja mun ainokaisesta tulee isoveli :p

Mut nyt lähetään ajeleen kohti hospitaalia. Tuun sit kertoileen kuulumiset ja pitikö ultra paikkaansa tyttölupauksen suhteen :wave:
Oioioi :heart: :heart: :heart:

Alkuperäinen kirjoittaja baby butterfly:
jaa että seksi auttais irrottaa limatulppaa? Onkohan mun miehen simpoissa jotai vikaa kun ei mitää tapahdu ja kyllä on lotrailtu monena päivänä jo niillä nesteillä! :LOL:
Sperma ei irroita limatulppaa. Sperman sisältämä prostaglandiini VOI pehmittää kohdunsuuta, auttaen näin limatulppaa irtoamaan. Ja kuten samalla hormonilla kohdunsuuta pehmittäessä (ei vst. käynnistystä ja hormonimäärä huikeesti suurempi) käynnistystä varten, sitä uitetaan ko. geelissä, toisinaan montakin päivää.

Alkuperäinen kirjoittaja Päksäkkä:
Entäs iinaz? Onko olo parempi kuin eilen?
On, kiitos kysymästä. Nyt voisin vaikka veikata yliaikaisen käynnistyksen puolesta :D

Alkuperäinen kirjoittaja Kimalle84:
PRkLE.
Nyt taas jatkuu tää kestov-tutus. Ja mua nyppii ihan törkeesti se että mua nyppii :kieh: :LOL:
Sry nyt, mutta BUAHAHHAHAH! :LOL: Mä oon jo 2 kertaa kärsiny 9kk:tta tosta! Se sisäinen kiukunkihinä on _a i v a n s a i r a a n_ voimakasta toisinaan. Koettakaa kestää vielä hetkonen - koko perhe, toisianne :D
 
Onpas taas ollut kurjia öitä monella. :hug: Kimalteelle, kikalle, vilmalle ja bb:lle!

Ite heräsin yöllä 2 kertaa pissalle. Ja se on paljon! Mutta muuten nukuin hyvin.

Ihana sadepäivä. Taidan ommella vauvelin kehtoon lakanan ja teen loppuun vauvan neuletakin, jonka aloitin jo talvella.

Mandy ja Aksu 38+0! POKS!
 
Pakko oli tulla kommentoimaan, täällä tätä juttua kertyy enemmän kuin tarpeeksi. Riittää aamukahvilla luettavaa ;)

tinuli Jokohan pikkunyytti on sylissä... :heart:

Limatulpasta Sitä ihmettä en ole vielä kertaakaan päässyt ihmettelemään. :D Kolme lasta kuitenkin "jo" synnyttänyt, mutta limatulppaa ei ole kertaakaan näkynyt. Tiedä sitten mihin on hävinnyt.... :LOL: Ja vedet on menny joka kerta juuri ennen ponnistusvaihetta. Kaipa tämä saman kaavan mukaan menee.

Mukavasti pikkuinen pönkeää lantioon, supistelee ja polttelee ja paineen tunne on melkoinen. Ei nyt ihan vielä sais tulla. Ensi viikonloppuna olisi veljen häät. :D Sinne ajattelin vielä päästä yhtenä kappaleena, tosin en ole enää niin varma asiasta :| Oireilut alkaa olla melkosia. Ja koko viikko tietenkin täynnä ohjelmaa häihin liittyen... Katsotaan miten käy. Huomenna alkais äippäloma.

Sairaalakassia en ole pakannut, kai sitäkin tarttis alkaa miettiä. Vauvan tavarat sentään on suurin piirtein kasassa ja yhdessä paikassa.

Ritsanampuja rv 34+6

*muoks* Sitä piti vielä sanoman, että mulla se limatulppa taitaa tosiaan valua valkovuodon mukana pois. Välillä on saanut sidettä ja pikkuhousunsuojaa tunkea housuihin että näkyy mitä sieltä valuu. Melko vetistä tavaraa on jo muutaman päivän tunkenu. Inhottava tunne :snotty:
 
Voi onni ja autuus näitä hormoneja/univajetta/mitälie, kyllä lentelee kissat iloisesti kaaressa häkkisängystä, vaunuista yms. paikoista joihin ei saisi mennä ja tietävät sen kyllä. Just tuossa mietin kun luin Kimalteen kirjotuksen, että voikohan vitutukseen kuolla :LOL:

Kiitän Mandy myötätunnosta, vaikka alkaa tämä raivoaminen ja itseäkin naurattaa :ashamed: Josko sitä vaan antais olla, luovuttais ja toteaisi, että jos en nuku niin voi voi ja se nyt sattuu tähän tautiin aika monella kuulumaan :D Samoin kaikki tämä yleinen ketutus sun muu panikointi ja ärsytys. Vois päästä vähän helpommalla kun sen tajuaisin.. Onnittelut poksuista!

Mulle on edelleen mysteeri, että valuuko mulla limatulppaa vai ei. Kun ei tosiaan ole kuulunut eikä näkynyt valkovuotoa tässä raskaudessa kuin alussa ja nyt sit yhtäkkiä alko jotain tulla.. No joo, ehkä se mun limoistani tällä erää :x
 
Täälläkin käyty yöllä parvekkeella istumassa kuumuuden ynnä yleisen levottomuuden takia... |O Noh, miehellä alkaa perjantaina KESÄLOMA ja siitä eteenpäin kuulemma meillä on ohjelmassa pelkkää Saunaa, Seksiä ja Siivousta :D Tosin mies mainitsi vain nuo kaksi ensimmäistä ja mie hihkun "JOO! JA SIT KANS SIIVOTAAN!" :LOL: Sai jotenkin vähän laimeamman tuuletuksen...

Onkos muilla tätä pesänrakennusviettiä? Tai lähinnä järjetöntä paikkojen kuuraamista, seinien pesemistä tms? Itse yritän käytännössä kaiken vapaa-aikani olla jotenkin hyödyksi ja ahdistun ihan suunnattomasti tavaroista väärissä paikoissa ja varsinkin meidän "keskeneräinen" makkari! Siis noin niinkuin sisustuksellisesti keskeneräinen... hmh. Ihan kuin ei vauvan meille kelpaisi muuttaa. On tämä kummallista aikaa.

Ai niin, ja pakko kysyä vielä näistä himoista/mieliteoista? Siis meillä oli eilen kunnon kädenvääntö eilen miehen kanssa, ihan kirjaimellisesti, kun se yritti viedä miulta suolapaketin pois :LOL: Minkä teet, himottaa ihan hirveästi ja kippaan sitä suoraan paketista kämmenelle ja nuoleskelen pois. Olen myös syönyt hiekkaa... :LOL:

Ei-niin-täysillä-kulkeva hikinen kielletty 37+1

Ai niin ja virtuaalitsempit ja onnea tinulille :heart: Perästä kuuluu!
 
Kielletty, hiekkaa?? Jösses, eikö sulla mene suoli tukkoon :eek:

Terveisin, Vilma joka veteli eilen puolikkaan karjalanpiirakkapussin ja muutaman ruisleivän erinäisillä höysteillä :LOL: Ruoka on hyvää ja syöminen kivaa jnejne..
 
Heipsan!
kaikille ihanille, jotka on mun kuulumisia kysellyt,niin yhdessä kappaleessa edelleen ollaan.. :/ ei ole normaalia enempää edes supistuksia tullut, ja vain parilla vessareissulla oli sitä verta vähän sen liman mukana,nyt ei enää oo ollut ollenkaan.. eli ei taida mennä ihan samalla kaavalla kuin esikon kanssa :/ :| :headwall:

tinulille tsemppaukset täältäkin suunnasta!

ihana kuulla,että täällä on muitakin ketkä ei saa öisin
hyvin nukutuksi tai viime yö oli mulla ihmeen hyvä,vain kaksi kertaa heräsin vessaan,mutta silti aamulla 20 yli seiska kun esikko heräsi olin aivan älyttömän väsynyt.. |O

raskaushimoista
en tiiä onko niinkää raskaushimo, vai sattuiko muuten vain tekemään mieli :D :LOL: mutta eilen illalla avasin semmoisen cheerios muropaketin (en oo syönyt niitä piiiitkään aikaan ) no on niitä muroja siellä vielä vähän jäljellä.. lopulta söin niitä ihan ilman maitoakin sii.. :whistle:

nyt vähän ällöttävämpään asiaan.. mulle tulee nykyään aina älytön kakkahätä seksin jälkeen, vaikka maha ois toiminut päivän aikana tosi hyvinkin,niin seksin jälkeen pitää aina mennä kakalle... :ashamed: :x [/b]onko muilla ollut tälläistä ilmiötä? :whistle: siis kun silloin kun en raskaana ole,niin ei tälläistä ilmiötä ole..onko ne suolet siellä jotenkin niin mutkalle,että se vois aiheuttaa sen? :kieh: :D


jaksuja kaikille!!

ajatar&vempula 37+2 & veera 11kk :heart:
 
iinaZ: Joo, tää on JÄrkYTTävää... Esikoisen aikana ei ollut oikeastaan päivääkään et olis ollu näin rasittava olo. Kaikki oli vaan ihanaa koko ajan, ja vaikka olin loppuraskaudesta ihan kipee niin silloin aattelin vaan ett "no, kyllä tää tästä". Nyt en saa niinku ollenkaan tosta olankohautustaktiikasta kiinni vaan kaikki saa mut vaan näkemään punasta...

vilmav2: Mulle kans tulee välillä fiilis että vois ihan huvikseen vaikka juosta seinää päin että sais jotain muuta ajateltavaa kun vaan tää kihinä..

Onneks ei oo enää hirveen kauaa...ja liian kauan kuitenkin.. :attn:
 
Suolen toiminnasta Mä oon ainakin huomannut, että suoli toimii nyt loppuaikana jollain ihme turboteholla. Kuukaus sitten kävin ehkä kerran päivässä tai joka toinen päivä isolla hädällä. Nyt käyn 2-3 kertaa päivässä. Päättelin itse, että ehkä tuonne alakertaan ei vaan mahdu jemmaan niin paljon tavaraa kuin ennen, kun kaveri alkaa laskeutua ja kasvaakin koko ajan. =)
 
Kylläpä oli kiireinen viikonloppu, enkä ehtinyt tänne kirjoitteleen, huh.
Nyt taas uusi viikko ja uudet kujeet ja luultavasti vielä kiireisempi kun sain esikonkin takaisin kotiin. Koko kesän ollut koulujen loppumisesta saakka kyläilemässä milloin missäkin ja nyt on paluu arkeen edessä :D

Aamulla oli viimeinen neuvola- lääkäri ja ihan kiva reissi oli hyvin nukutun yön jälkeen.
Eilen jo luulin et jokohan sitä kohta pitää synnyttään lähtee kun paine ja supistelut oli melkoisen kovia, mut ei täällä sitä vaan viel ollaan :wave:
Ja jos ei vauvan pienen koon vuoksi aiemmin käynnistetä niin olen täällä vielä varmaan syyskuussakin, meinaan supistelut ei ole saanut kohdunsuulla aikaiseksi yhtään mitään :/
Koko viikonlopun tuli limaista vuotoa mitä jo limatulpaksi luulin, mut taitaa vaan olla paksumpaa valkovuotoa... :|

No mutta neuvolassa kaikki arvot kohdillaan ja nyt sitten perjantain äippäpoli reissua odotellaan. Sain tosin passituksen sokerirasitukseen, kun ei tahdo paino nousta ja vauva on pieni. Josko sieltä sitten syy löytyisi???

Nyt syömään ja sit lasten kaa ulkoileen, palailen myöhemmin kommentoimaan lisää :wave:

kleopatra ja missi 35+3
 
Palasin viikonlopun mökkireissulta yhtenä kappaleena. :D

Nyt luin 7 sivua tekstiä, mutta en ehdi kommentoida enää. Tänään luvassa lääkärineuvola, jonka jälkeen haen kummitytön 2,5v meille pariksi yöksi kyläilemään. Saa nähdä mitä siitä tulee. :LOL: Nyt vaan voi olla ainut mahdollisuus piiiitkään aikaan, kun kummityttö voi meille tulla "lomailemaan".

Kerron sitten neuvolakuulumisetkin kun tulen taas lukemaan/kirjoittelemaan. (Toivottavasti pääsen jo illalla...)

Illusia & Emppu 36+3
 
Ihanaa kun pinoon syntyy vauvoja, itsestä tuntuu että omaan synnytykseen on vielä niiiiin pitkä aika =)
Itse olen syntynyt viikoilla 42+0 käynnistettynä kuten me kaikki sisarukset. Painoa 3860 ja pituutta 52cm. Synnytys kestänyt 6t16min ja ilmeisesti ponnistusvaihe 9min. Miehestä ei muita tietoja ole kuin että synnytys on kestänyt useita päiviä ja lopuksi imukupilla autettu maailmaan..

Sain eilen puhuttua miehen mökille, harvinaista herkkua :LOL: Oli niin ihana saunoa ja paistella makkaraa.. Tänään sitten varmaan käydään hakemassa pinnasänky :heart:

Mulla tämä "pesänrakennus" ei ole edennyt yhtään, on niin kova talo kuume ja ollaan tarjous jätetty aivan ihanasta talosta, nyt odotellaan että hyväksytäänkö se vai ei... Olisi vaan niin ihana päästä ok-taloon vauvan kanssa :flower:
Hyvää viikkoa kaikille
Muratti ja maha-asukki 35+4
 
Mulla on ihan selkeesti pesänrakennusta menossa. Ja kaikki työ tuntuu valuvan hukkaan, ei näy ollenkaan että olis ees mitään tehny. :( tässä asunnossa on vaan niin vähä säilytystilaa ettei esmes vauvan tulevat vaatteet mahdu mihkään (74cm ja isommat). Käväsin viikolla ikeassa ja harmitti ku ei siellä ollu pinnikseen patjaa saatavilla.

ankee sateinen päivä. Sen voiski käyttää siivoomalla kylppärin, siinä meneeki aikaa ku on sellanen kamala suihkukoppi enkä saa sitä millään omasta mielestäni puhtaaks.

BB jaksamista sulle. :) ja kaikille muillekin jolla paha mieli. :hug:

Onkohan tinulilla tosiaan jo vauva vieressä. :)

Mä en kestä näitä turvonneita käsiäni joissa ei veritunnu kiertävän yhtään. Tuntuu et kaikki voimaki on pois. Autolla ajaminenki mietityttää..

Aniit 35+3
 

Yhteistyössä