ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - heinäkuussa

Huh.. Luettu koko pinkka taas :) Täällä olis tänään siivouspäivä tiedossa, inspiraatio vaan on ihan hukassa!

:hug: Kaikille!

Tinuli, täällä kovasti odotellaan sitten kertomusta, luultavasti pikkuinen jo sulla sylissä, huisia! :heart:
kielletty :LOL: hiekkaa? ja suolaa? Hihih... jopas on... Itsellä varmaan kummallisin on ollut kinuski makupala johon dippasin juustoa ja ai ai, hyvää oli... Toinen oli alku raskaudesta kun vedin kurkkusiivuja joihin ripottelin oikeen huolell aromattia päälle... :ashamed:

Joitakin vi**ttaa suunnattomasti.. Juu niin täälläkin. Tuttua siis, ja olen jo vollottanut viime viikolla valtameren, ja koitan nyt tsempata tällä viikolla ja vollottaa vaan järven verran :LOL: (aloitin tänään 08:30 neuvolassa sen vollottamisen)
Pään hakkaamista seinään on harkittu myös välillä. ;) Kyllä me kestetään tää loppu aika vielä, ihan varmasti vaikka sitten kirkumalla ja vollottamalla :)

Galluppiin: Itse olen syntynyt 38+0 ja painoin 3680g ja 50cm Synnytys oli edennyt nopeasti ja ponnistus vaihe ei kestänyt kuin vartin ja kätilö joutui toppuuttelemaan kun napanuora oli kiertynyt mun kaulan ympäri ja vatsan ympäri ja vielä kerran reiden ympäri.. Huhuh.. :)
Miehestä ei tietoa millä viikolla mutta painoi kans sen 3600g ja 51cm (kait?)

Meille nyt siis povattu isoa vauvaa, on poika jo nyt suurempi kuin kumpikaan meistä syntyessään. Eli viime viikon ultrassa paino arvio oli sen 3700g (voihan se heittääkkin suuntaan tai toiseen) :snotty: äijän kokoinen tyyppi siis tiedossa. (sais tulla jo ulos mun puolesta!)

Tänään neuvolassa käyty ja loppu viikosta uudestaan... Paineet vähän koholla :(

Tässä tilasto tietoja:

RV:36+1
Painonmuutos/vko: 817g (olen oikeesti tyytyväinen tähän, kun aikaisemmin on ollut se 1500g vähintään!)
Turvotus: ++
RR: 130/90
Pissat: puhtaat
B-Hb:102 (ohhoh... laskenut huikeesti joten rautaa rautaa...)
Sf-mitta: 42cm (viime viikolla 43cm ihan himpun verran siis kai laskeutunut..)
Tarjonta: Rt
sykkeet: 145+
Liikkeet: ++


 
Kääk miten paljon juttua on tullut! En pysy mukana vaikka miten yrittäisin. Luin kyllä huolella kaikki mutta en nyt muista mitään. Onko muilla ollut tällaista "raskausdementiaa" ?
Itse huomaan joka päivä että joku homma on jäänyt tekemättä,lapsi hakematta jostakin tai jotain :ashamed: Pari päivää sitten seisoin kaupassa ja ihmettelin mitä hittoa teen siellä,olin lähdössä postiin.. Otin sitten ihan pokkana hammastahnaa ja lähdin kassalle kun en kehdannut lähteä tyhjin käsin ulos :LOL:

tinulilla on sitten jännät paikat tänään!
Galluppiin : Painoin syntyessäni 4200g ja olin 50cm pitkä. Synnyin viikkoa ennen laskettua aikaa niin kuin omatkin lapset ovat tulleet. Veikkaan että tämäkin tulee rv 39.

Pesänrakennusta on ollut menneillään jo kauan kun ollaan tehty pientä remonttia kotona. Nyt on lähes kaikki paikat kunnossa,vain uudet verhot makkariin puuttuu. Tilasin äsken petivaatteita ja muuta kivaa jotexin alennuksesta.

Citilda on tosiaan iso painoarvio,täälläkin tuntuu kuin olisi iso vauva tulossa. Samanlainen kuin edellinen. Selkä ihan romuna ja nukkuminen on yhtä tuskaa. Monta yötä olen lähtenyt sohvalle istumaan ja nukahtanut sinne. Seksistä ei ole puhettakaan että onnistuisi,sattuu jokapaikkaan ja iltaisin vituttaa jo niin paljon että mies ei edes uskalla lähestyä. Olikin ihme helppo tämä raskaus tähän asti,loppuviikot sitten kärsitään vaikka mistä.

Joku sanoi että vastahan me pelättiin keskenmenoja ja jännättiin ekaa ultraa,aivan! Miten me ollaan jo näin pitkällä???? Vaikka nythän ne päivät vasta alkavat tuntua pitkiltä.
Tsemppiä kaikille loppumetreille,koitetaan pärjätä kunnialla vaikka olisi ampiaisia persiissä :kieh:

Ezmeralda ja ötökkä 36+6
 
Ihanaa, kun ei aurinko paista, niin ei täällä sisälläkään oo niin kuuma. Mulla on tyyny jo varmasti homeessa, kun yöllä vaan käännän sen toisin päin, kun on niin märkä jo toiselta puolelta.

Ihania kotiintulovaatteita teillä :) Mun pitäis vielä käydä ostamassa jotain pientä punaista.

Kielletty, tuo mese-juttu kuulostaa kivalta :) Mun pitää varmaan tehä uus osoite siihen, kun tuntuu että vanha on jo vanhentunu, kun en oo käyttäny sitä.

Mandy, oih porkkanapiirakka on niin hyvää. Aattelin itekin tehä sitä pakkaseen, niin on sitten vieraillekin jotakin, kun tulevat vauvaa katsomaan.

Olihan mulla jotakin muutakin kommentoitavaa, mutta pää kyllä tyhjeni ihan totaalisesti. Pitää tulla sitten myöhemmin, jos muistuu mieleen.

Onnea poksuista :)

Nyt meen tilaamaan hm:ltä jotakin kivaa, kun syysvaatteita on tullut myyntiin.

Helmiir ja Kerttu 35+5
 
Sataa, sataa, ropisee...

Me käytiin pojan kanssa sadepäivän kunniaksi ostamassa 10 kg mansikoita. Kukahan ne vielä perkais pakkaseen??!

Mulla on tuosta limatulppa-asiasta itsellä sellainen kokemus, että ei enteillyt millään tavalla synnytystä... Irtos kyllä pari päivää lasketun ajan jälkeen mutta esikoinen ei silti syntynyt koskaan alakautta vaikka käynnistelläkin yritettiin viikon verran...
Piritta88 Kuule, mulla heti heräs mielenkiinto kun kirjoitit omasta syntymästäs, että oli yritetty käynnistääkin ja lopulta sektiolla oot syntyny... Niin voinko kysyä, että onko sun sisaruksetkin leikattu vai syntyneet alakautta? Mietin tässä vaan, että kuinkahan tämä kuopus saadaan maailmaan? En oikein lääkäriltäkään saanu mitään kunnollista vastausta, että onko mahdollista, et synnytys nyt käynnistyis vaikka viimeksi ei saatu lääkkeilläkään käyntiin?? En oo oikein kohtalotovereita tässä asiassa löytäny kun on kuulemma tosi harvinaista, ettei lääkkeilläkään käynnisty...

Mulla tuli muuten noista painoarvioista semmoinen juttu mieleen, että mulle lääkäri sanoi synnytystapa-arviokäynnillä, että nuo painoarviot pitää parhaiten paikkaansa "keskikokoisten" vauvojen kohdalla. Hyvin pienten tai isojen kohdalla voi arviot mennä enemmän pieleen... Tiedä sitten...

Mulla ei ihmeempiä mielitekoja oo oikeastaan ollut... Paitsi tää sama mikä on ollut koko raskauden ajan. Aina pitää olla maustettua kivennäisvettä jääkaapissa...

Pesänrakennusvietti mahdoton! Oon pistäny koko talon hyrskyn myrskyn ja käyny kaikki kaapit ja vaatehuoneet läpi... Alkaa onneksi olla jo loppusuoralla! Tuleepa kerrankin kaapitkin siivottua kunnolla
:LOL:

Hmm.. Mitäs vielä? Kummeja ei oo vielä pyydetty mekään. Ehdokkaat on kyllä jo tiedossa mutta kysytään vasta sitten kun vauva on syntynyt...



Maud 38+1
 
unikuu108
mä laitoin tonne mitäs nyttiin limatulppakyselyn. kiinnostaa varmaan teitäkin..

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1467443

:LOL:


muoks. ja mun kohdalla voi tänään sit vaihtaa 31v.
lähdemme kohta stoccalle jädelle..
 
Onkohan tinulilla jo vauva sylissä? =)

Tikru, miulle olisi käyny aivan samalla tavalla herkkujen kanssa... Ei täällä mikään säily.

Sairaalakassi pitäis vissiin jossain vaiheessa pakata. En oo päättäny mitään vaatteita. Noh, katellaan.

Täällä käytiin tutustumassa synnäriin viime viikolla. Ihan kivaa oli ja näin muutaman "vastiksen". =)

Raskaushimoista oudoin minulla taisi olla talvella halu hiihtämään. :D En ole ikinä pitänyt hiihtämisestä, enkä siis omista edes suksia... Lapsena sain astmakohtauksia hiihtoreissuilla.

Huomenna neuvolaan, tullaan sitten päivittelemään lissöö.

M & 37+0
 
Täällä kanssa odotellaan tinulin vauvauutisia =)

Mä ole tänään ollut hirmu virkeä kun meidän pojat nukkuivat aamulla 8.15 asti :attn: Koko kesä herättykin jo 6-7 välillä. Samoin olen koittanut mennä nuorim. kanssa joka pvä. päiksyille ja nukkua "varastoon" :LOL: Muuten olen ihan hirvee pirttihirmu kokoajan

Mulla kanssa tuo suoli toimii...

Sairaalakassin olen osittain pakannut. Hain kaupasta tänään niitä supervaippoja siis siteitä
ajatellen loppuvuotoa. Yäks, mä en muutenkaan koskaan käytä siteitä ja kohta niitä on taas tungettava pöksyihin :kieh:

Mun vanhemmat lähtevät huomennna vko. etelään ja todella toivon ettei tytsi saa päähänsä ruveta syntym. just sen vko. sisään... Ovat poikien vahtina sitten kun lähtö koittaa...

Mut nyt pitäis mennä vääntämään pitsaa ja alkaa sen jälkeen paistamaan korvapuusteja, vieraita tulossa huomenna =)

hellu ja walma 35+5
 
Mä oon ihan kauhea ärripurri, mitä ihmettä tää on...koko raskauden oon ollut paljon rauhallisempi kuin yleensä ja nyt on sit päässyt piru irti. Tänään oltiin ideaparkissa ja prismassa ja kun lopulta lähettiin kotia kohti, huusin jo esikolle kurkkusuorana, että nyt loppuu perkele kiukuttelu, mä en enää jaksa. Poika ja mies hiljeni molemmat ja ovat siitä asti olleet ihan hiljaa :LOL: :LOL: Huhuhuh, tuli ihan kurkku kipeeksi...normaalisti en koskaan huuda :ashamed:

No nyt perkaavat manssuja, ostettiin kans 10kg, ei paljon enää viitti noilla hinnoilla mennä ite poimiin, kun oli 19,90 5kg. Saadaan sit talvi vedellä aamupuuron kanssa manssuja :)

Sit prismasta löyty sitteri, emman 35?, semmonen ruskee, mä en kestä niitä migreeninvärisiä. Ostettiin kun oli aika edukas, esikolla meillä ei ollut, mutta aattelin, että vauva vois olla tossa vähän paremmassa tallessa, kun lattialla köllimässä. Tuo nelivuotias kun ei kävele, vaan pomppii ja juoksee joka paikkaan. Ni jos esim. teen ruokaa tai muuten oo koko aikaa vauvan vieressä ja toisaalta tuosta näkeekin paremmin jos vaikka esikon leikkejä seurailee. Uusia vaatteitakin oli kauppoihin tullut ja tuli ihan semmonen fiilis, että tule jo syksy!!!

Mutta nyt kahveet ja kans henkkamaukan kuvaston pariin, mikä postilooraan oli ilmestynyt, taidan itellekkin jonkun oloasun ainakin tilata, just kyllä yhet reebokin kollarit ostin kotihousuiksi.

Ja siis täällä kans semmonen siivousvimma että...piimällä laattasaumoja, juuriharjalla ja tolulla saunaa, ilmastoinnin tulot ja menot pesuun yms. Aamulla siivoilin esikon pöydän laatikot, mulla on joku vimma pitää ne ihan tiptop kuosissa, vaikka herra ne joka pääivä sekottaa...nelivuotiaalla noita jemmattuja aarteita kun riittää...

Tsemppiä kaikille tähän loppuvaiheen ketutukseen!! Tampereella ainakin ollut hirvee keli tänään, inhan kostee, nyt vasta alko kunnolla sataan, jospa se helppais.

Unikuulle onnea!!

Permis ja Veikko 36+0 pokspoks :heart: :heart: :heart:
 
unikuulle onnittelut!

Mulla oli tänään kans nla..

viime yönä nukuttu yht. sellanen 4h, ei vaan nukuta! Päivällä mä olen sit kuin joku känniääliö :ashamed:

nlas kaikki hyvin.. painoo tullu kahes viikos yht. 200g, turvotukset on sairaat ja rr 105/67, p.76,tarjonta rt, syke:+ 143, liikkeet:++, kohdunpohjan kork. 34.
kaikki taas hyvin, kokonais kilot 5.4kg. :D
seur. nla lääk. kahen vkon kuluttua.

ai niin.. omppuli ja öttiäinen 34+5
 
Hellurei!

Unikuu onnea!

Kamalasti tullu tekstiä viikossa, en ole ehtinyt lukea kyllä kaikkea..
Sen verran selailin, että surullisia uutisia löytyi sekä jo yksi nyytin saanut. Elämä on mysteeri..

Hassua oli lukea teidän unettomista öistä ja pahantuulisuuksista. Ihan ku mun elämästä :LOL:
Mä oon kiukkunen ku ampiainen ja vihanen ittelleni kun oon niin kiukkunen. Ja väsymys on kamala, unta ei vaan saa..

GALLUP, mä synnyin melkein kaks viikkoa yliaikaisena, 4100g ja 54cm. Nopea oli synnytys.
Omat pojat, eka käynnistettiin rv41+3, 3470g&51cm 2h20min. Ja toinen syntyi spontaanisti rv41+5, ylläriperätila, 4300g ja 55cm, 3h 40min.
Odotettavissa nyt myös iso poika, nopea synnytys ja yliaikaisuus ;)

Laitoin kans FB-pyynnön. Kuka nuo hyväksymiset muuten tekee?

Mä en ole edelleenkään saanut aikaiseksi mitään vauvalle valmiiksi. Tai no, sain ostettua vanhaan kantokoppaamme uudet tuet. Pyykkiä pitäisi varmaan alkaa pesemään jossain vaiheessa..

No juu, kaikki aikanaan. Perjantaina neuvolalääkäri, sitten viikon välein neuvolat.

Aika rientää.

Miiwa & Salama rv 35+5
 
Hei taas!

G: synnyin n. 2 viikkoa etuajassa, 2890g ja 48 cm. Mies ei omiaan muista :|
Omat (ennen tätä) syntyneet: 1. 40+6 käynnistetty 3150g ja 49 cm, 2. 38+6 käynnistetty pienenkoon vuoksi 2415g ja 47cm, 3. 38+3 käynnistetty kalvojen puhkaisulla lapsiveden vähyyden vuoksi 2920g ja 49cm

Oon täs kelaillut tän päiväistä lääkärireissua ja nyt on jotenkin paska fiilis :'( Oon kyl muutenkin ollut viime aikoina hieman masentunut johtuen ehkä tästä raskaudesta ja osittain siitä kun ottaa aivoon kaikki keskeneräisyys täällä mein uudessa talossa.
Lääkäri totesi mulle et mun olis syytä miettiä pidempiaikaista ehkäisyä jälkitarkastukseen mennessä enkä missään nimessa saisi suunnitella uutta raskautta ainakaan 2een vuoteen..
Siis ei me sellaista ole edes mietitty, mut jotenkin tuntuu vaan niin karmivalta et joku toinen latelee ehtoja kuinka pitäisi elämää elää. Olen kaikissa raskauksissa ollut supisteluherkkä ja nyt pitäisi kropan antaa toipua. Siis eihän mulla ne supistelut ole "tuhoja" tehnyt kuitenkaan niin siksi hieman ihmettelen lääkärin kommenttia.. Ähh, tää nyt on taas tällaista oman olotilan surkuttelua :ashamed:

Joo ja siis täällä olisi hurja pesänrakennusvietti menossa, mutta kun tää mein talo on niiiiiiiin keskeneräinen ja rahat on finito niin kyllä siinä motivaatio hupenee. Pitää odottaa ainakin syyskuulle ennenkuin tääl mitään tapahtuu, ja on vaan siis tyytyminen tähän kaaoksen keskellä elämiseen :headwall:

Nyt mä sit unohdin mitä kaikkee piti kirjoittaa tän oman paskan olotilan lisäksi joten taidan juosta tän talon 100 kertaa ympäri ja yritän tulla paremmilla fiiliksillä takaisin :attn:

kleopatra ja missi *edelleen 35+3*
 
Maanantaita jellonaemot!

Täälläkin pesänrakennusvietti on päässyt vaarallisesti valloilleen. Kaikkia komeroita ja kaappeja pitää tonkia ja järjestellä. Tavarat on ollut vuosia suloisesti huiskin haiskin, mutta nyt kaikki pitää saada järjestykseen, juuri nyt. Eli lopputulos; olen repinyt tavarat lattialle ja sitten, onkin iskenyt väsy ja inspiraatio on kadonnut. Joten kaapit on nyt tosiaan siistit (koska ne ovat typötyhjät), mutta lattialta ei löydy nyt jalansijaa. Hupsista! Kukakohan hoitaisi homman loppuun? :whistle:

Neuvolassa käyty, seuraava käynti viikon päästä. Tässä tuloksia
RV:37+5
Painonmuutos/vko: 500g (lähtöpaino oli 59 ja nyt paukkuu jo kohta 76 kg, huh!)
Turvotus: ++ (tätä löytyy sitten kyllä yllin kyllin...)
RR: 125/76 (vähän koholla, yleensä on luokkaa 105/65)
Pissat: puhtaat
Sf-mitta: 37 cm
Tarjonta: Rt (jee, pikkuinen on vihdoin kääntynyt pois poikittaistarjonnasta)
sykkeet: 140
Liikkeet: ++

Tinulilla
on ollut tänään jännä päivä, toivottavasti kaikki on mennyt hyvin ja koko perhe voi nauttia uudesta perheenjäsenestä. Isot onnittelut! :flower:

Onnittelut myös synttärisankarille Unikuulle!

Harmittaa, kun täällä Vantaalla ei tehdä minkäänlaista synnytystapa-arviota. Ihan kylmiltään mennään sitten synnytykseen vailla tietoakaan esim. vauvan kokoarviosta. Tosiaankin, täältä ei löydy yhdestäkään neuvolasta ultraa! :(

Gallup pituus on ollut minulla 49 cm ja paino 3390 g. Muuta tietoa minulla ei valitettavasti ole, sillä äitini on kuollut, enkä pääse yksityiskohtia häneltä enää kysymään. Isäni muistelee, että olisin syntynyt laskettuna-aikana, mutta miehen muisti nyt on mitä on, joten täysin faktana en tätä pitäisi.

Tänään kouraisi oikein vatsanpohjalta, kun tajusin, että synnytys voi käynnistyä nyt ihan koska tahansa. Hui! Nyt sitten vain mennään hetki kerrallaan ja katsotaan, koska alkaa tapahtua. Tsemppiä kaikille ja voimia näihin möhköfantti päiviin. Erityisen iso jaksu-hali kaikille niille, joita vatuttaa kuin pientä oravaa. Kuuluu taudin kuvaan...

Tikru 37+5
 
Unikuulle paljon onnea.. :flower: :flower:

Maud kyselit miten muut sisarukseni ovat syntyneet.. Itse asiassa minulla on siis kaksospikkusisarukset ja he syntyivät ihan suunnitellusti sektiolla.. tästä ei siis oikein apua ongelmaasi..

HArmi kun niin moni nukkuu huonosti.. itse nukun aika hyvin, olen aina nukkunut.. nukahtaminen on vaan vaikeaa ja se on kauheaa kun herää siihen että kohta tulee pissat housuu jos ei lähe vessaan.. mutta aika vähillä vessakäymisillä olen selvinnyt 1-2krt..
Mulle ei ollut vielä tullu h&m kuvastoa.. :( no ehkä huomenna..
Tiinulilla varmaan jo vaavi sylissä.. :heart:

piritta ja moggulaa 36+2
 
Tänään sitten selvis sektioaika: ti 28.7. Toivottavasti pysyy siihen asti masussa, viime yönäkin oli kipeitä supistuksia, mutta eivät anna aikaa jostain syystä ennen kuin rv39 :/

Onko täällä ketään jolle tehty suunniteltu sektio? Mulle sanottiin, että pitäis ostaa tukisukat, mutta maksaa instrussa satasen :eek: Eikä kuulemma käy polvipituiset vaan pitää olla ylös asti.. Sairaalassa niitä on, mutta pitäis laittaa jo kotona jalkaan eivätkä anna mukaan. Täytyy miettiä mitä tekis..

misu75 rv38+0
 
Kiitos Mandy ohjeesta. Vaikutti tosi hyvältä ja sopivan helpolta. :) Ja onnea poksuista.

Unikuulle ja muillekin onnea, monella oli hyviä uutisia neuvoloista jne.

Ja tsemppiä kaikille vitutukseen. Se on niin tuttua, nykyään vähän väliä kiehahtaa ja se menee kuitenkin sitten ohi muutamassa minuutissa. Mutta alkaa jo vituttaa, jos joku sukulainen soittaa. Sen yleensä aina tietää, että se tarkoittaa jotaki tekemistä, ja jotenki huvittais olla vain rauhassa välillä.

Sairaalakassiin ostetut namut jne. on jo syöty. :D Ja se näkyy, viime neuvolasta (viikko sitten) noussut jo kilon paino.. Vähän hävettää mennä taas..
Omppuli, olen kade sun painonnoususta. Mulle ei mahdu enää edes alkupuolen äitiyshousut jalkaan.. Ja pitää käyttää miehen sukkia..

Aamulla oli sormissa turvotusta ja tullut pieniä näppyjä, jotka on vähä kutiavia. Ei kuitenkaan paljoa, mutta en ole ollut millekään allerginen tai mitenkään ihmeellisesti pihalla tms. Huomenna pitää neuvolassa kysellä vähän.. Tuleeko siinä raskaus-kutinassa (enpä muista sitä hienoa nimeä taas) näppyjä?

Permis täällä odotellaan kans syksyä, että sais käydä ostamassa itselleen uuden vaatekerran. :) Se on mun vauvalahja itselleni. :D Mutta vauvakin voi paremmin, jos äiti voi hyvin! Ja rakastan ostaa aina koko vaatekerran, vaikka se maksaakin kerralla enemmän, mutta sitten on koko setti ostettuna. (kenkiä en yleensä osta).

Tinulin kuulumisia odotellessa!!

Hauskaa iltaa kaikille, ja nautitaan loppuraskauksista. Kohta se on ohi, turvotukset laskee ja voi jopa saada hengitettyä normaalisti! :LOL:

Vaavitar + tintta 36 + jotaki.
 
plääh! kävin tänään äitin ja poitsun kans pietarsaaressa jaakonpäivillä oli iso kirppistapahtuma mutta enpä juuri mitään löytänyt, paljon ois ollu tavaraa mutta kaikki meni "käsistä" en kerinny mitään saamaan! himotti kun ois ollu tosi siistit emmaljungan scootterit 90e :whistle: sinne jäi! porukkaa oli ihan mielettömästi ja kun kaikki seisoo vain ja töllistelee keskellä käytävää tai myyntipöytien eessä ettei likellekkään pääse!
no kokkolan kirpparilta löysin ihania 50-56 vaatteita.

pari yötä nukuttu tosi hyvin! jalat on järkyttävän turvoksissa, jatkuva hiki! alas painaa kun hetken istuu tai makaa, liikkeelle ei taho päästä esim. autolla ajon jälkeen! supistellu tänään muutaman kerran! ukko lähti töihin ja suunnitteli jo kovin kotia päästyään että aloittaa 10.8 pitämättömän kesälomaviikon jospa tämä tuikkis tulis vaikka viikkoa ennen niin sais hyvin lomansijoitettua! :whistle:

onneksi täälä oli joku muukin jolla isompi syntymä paino, kas kun en meinannut kehata edes laittaa omaani; eli syntynyt 12.8 klo. n.13:00 painoa 4600g alateitse! viikoista ei mitään tietoa! :eek: aikamoinen pimu! :D

alkaa suunnitteleen poitsun etuajassa vietettäviä synttäreitä sekä ylihuomista 9v hääpäivää!

pekunalle ja tuikkis 36+1
 
hei... noista mielihaluista mulla ei nyt tässä raskaudessa suurempia mielihaluja, tietysti joskus jotain mutta ei pakkosaada tunnetta. poitsua odotellessa napsin vesimeloonia kokonaisen päivässä ja sitä piti olla joka päivä! nyt ollut huonosti meloonia kaupan joten jäänyt ostamatta vaikka sekin mieluusti alas menee kunhan ekan palan saa! :p

äitillä on ollu erikoisia mielihaluja kun mua odottanut; syönyt mm.. muurin rappia, hiekkaa, tuhkaa! :p puun kaarnaakin on kuulema joskus sisaruksia odotellessa maistellut! :D
 
Misu kuulostaapa oudolle että joudut itse tollaset sukat kustantamaan. Ei meilläpäin ainakaan mihinkään leikkaukseen menevät oo joutunu.

Pesin äsken vessan, voi kamala siinä oli hommaa. Uhkarohkeesti vedin kloriteveden kans siellä.

Unikuulle onnea!!

Mäkin voisin olla kiinnostunu tosta meseryhmästä. Reaaliaikanen keskustelu oliski kivaa. :)
 

Yhteistyössä