ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - heinäkuussa

Misu75 Mun esikoinen on syntynyt sektiolla... Tehtiin päivystysaikaan mutta ei ollut millään lailla kiireellinen kumminkaan eli periaatteessa suunniteltu sektio. Mä en oo kuulluutkaan mistään tukisukista sektion yhteydessä eikä mulla ainakaan sellaisia ollut.... Eikä kyllä oo ollut mun parilla tutullakaan joilla on myös ollut sektio??? Vaihteleekohan käytännöt sairaaloittain? Ja sitä mietin, että miks ihmeessä ne jo kotona pitäis laittaa? Hyvin pianhan patistetaan sektion jälkeen jalkeille varmaan just veritulppariskin vuoksi. Mut leikattiin alkuillasta ja seuraavana aamuna jo kiskottiin sängystä ylös vaikka tiukkaa tekikin...
 
Onnittelut Unikuulle :)

Laitoin just pakkaseen 5kg mansikoita. Pakko oli jättää illaksi mansikkajätskin kanssa syötäväksi muutama. :p

Mies tuli nyt sitten kipeäksi, tuntuu yskivän keuhkojaan pihalle ja kuumettakin on. Toivon a) ettei tartu muhun ja b) että vauva ymmärtää pysyä mahassa sen aikaa että tuo olis taas terve. :D
 
Juu mulle sanottiin että sairaalassa niitä tukisukkia on, mutta tosiaan kotona jo pitäis laittaa. Ja kyllähän sitä jalkeille pitäis vähintään seuraavana päivänä päästä. Taidan jättää sukkien ostamisen ja luottaa siihen että sairaalasta sitten kuitenkin saa..

Mieliteoista mä en ikinä muuten osta voita, mutta sekä tän että edellisen raskauden aikana on välillä pitäny saada hapankorppua ja voita.

gallupiin mä oon syntyny noin 2 viikkoa ennen laskettua aikaa ja mitat 48cm ja 3100g. Esikoinen synty rv40+3, mitat 49cm ja 3470. Mies oli syntyessään aika samoissa mitoissa kun minäkin, rv en tiedä.

Onnittelut unikuulle!

 
Kerrankin on päivä kun en keksi sanottavaa.. tai sitä ois muttei tuu vaan ulos kun kaikki on tuntunu niin tylsälle. Huono päivä tai jtn.. :/

Oudoista mieliteoista oli puhetta. Nahka. Himoitsen lompakkoani. En uskalla nostaa sitä nenän tasolle etten syö sitä. Kerran teki tiukkaa ja se säikäytti. Voi kun sais tuoreet mokkarukkaset :p

*reps* BUAHAHAHAHHAHAH!!! :LOL:
 
Nyt minä sen teen ja kirjoitan tänne vaikka mikä olisi..

:heart: :heart: :heart: :heart: ONNEA Chick-82 ja Heitu :heart: :heart: :heart:

Limatulpasta on ollut juttua.. Minulta irtosi esikkoa odottaessa vajaa viikko ennen seksin jälkeen.. Kakkosta odottaessa irtosi monen päivän aikana pikku hiljaa ja vajaa viikko siinäkin meni että synnytys lähti käyntiin.

"Pesänrakennusta" tekisi mieli päästä toteuttamaan, mutta ei vaan pääse ikinä vauhtiin kun jompi kumpi lapsista keskeyttää.. Luulenpa että keskiviikkona saavat mennä mummon&vaarin hoidettavaksi niin pääsen itseäni toteuttamaan :kieh: Ja kun mieskin on iltavuorossa ei kukaan pyöri tiellä häiritsemässä...

Mieliala ollut tänään TODELLA kiukkuinen.. Sitä on vissiin ollut viime aikoina liikkeellä täällä palstalla muutenkin.. Tähän asti olen kyllä ollut rauhallisuuden perikuva..
Mutta... Aamusta asti kaikki mennyt "pieleen".. Kaikki vaan ottaa aivolohkoon ja pahasti.. Nyt vasta alkaa helpottamaan..
Päivän piste iin päälle oli kun piti sateessa lähteä kauppaan kävellen kun mies vei auton ja kauppareissusta seurannut "katastrofi"..

No ei siinä sinänsä mitään, mutta kauppakasseja vaunujen tavarakoriin laittaessani huomasin yhtäkkiä että mulla on kädessä koiranpaskaa :eek: :eek:
No siinä aikani *ittuja itsekseni päästelin ja huomasin että vaunun renkaassa sitä röhnää oli ja ilmeisesti olin siihen nojannut kun survoin kasseja kyytiin.. Ja ennen kuin huomasin että paskia oli kädessä olin ehtinyt koskea sateenvarjon kahvaan niin eipä tarvinnut sitäkään sitten paluu matkalla käyttää :headwall: Mutta mutta kotiin selvittiin kuitenkin..

Galluppiin Syntymäpaino 3400g pituus 52cm, raskausviikkoja en tarkalleen tiedä mutta vähän ennen laskettua aikaa muistelisin äitin joskus sanoneen minun syntyneen. (vertailuna omat lapset 39+2, 3278g, 51cm ja 39+4, 3304g 50cm)

Omaan napaan.. Alakerta on ollut todella kipeä, ei pysty kävelemään normaalisti.. Näyttää varmaan siltä kuin olisi koko edellinen yö mennyt petipuuhissa :LOL:
Viime perjantaina oltiin ultrassa kun epäilivät vauvan kääntyneen perätilaan, onneksi oli kuitenkin pää edellä edelleen tulossa.. Siellä selvisi myös että paikat alkaneet pehmentyä ja kohdunsuu oli vähän auki.. Eipä sillä että on kyllä aika napakasti välillä supistellutkin..
Ja vauveli taitaa jo päätään "hieroa" kohdun alaosaan kun tuntuu kuin sieltä jo yritettäisiin tulla.. Että ehkä tässä ei kovin kauaa enää tarvitse odotella.. Itse veikkaan alle 3 viikkoa ja sitten olisi vauva sylissä, mutta saas nähdä pitääkö veikkaus paikkansa..

Öisin (ja päivinsinkin) hikoiluttaa ihan tolkuttomasti.. Ei auta yöllä tuulettimet tai muutkaan viilentimet.. Onneksi ilmat sentään vähän viileni niin jospa siitä jotain apua saisi.. Suonenvedot myös kiusaavat ja mistään pikku kiskonnasta ei olekkaan puhe.. Jalat on polvesta varpaisiin ja ympäriinsä ihan krampissa :eek: Synnytyksetkin tuntuneet lievemmältä kuin ne krampit, ja niitä saattaa tulla monta peräkkäin.. Jalat koukussa nukkumisen olen huomannut niitä pahentavan niin yrittänyt nukkua koivet suorana.. Ei vaan oikein tunnu mukavalta nukkumisasennolta..

Noh jospa vaivat kohta helpottais kun h-hetki koittaa..

Jännittäviä hetkiä kaikille joiden laskettuaika on lähellä, vaikkei se kaukana ole enää kellään =)

Minerva

 
Moi :wave:

Tulin pikaisesti ilmoittautumaan. Oon kyl lueskellut jutut, mutta en oo jaksanut kirjottaa mitään pariin päivään. Väsyttää ja kiukuttaa jatkuvasti|O |O
Yöunetkin jää aina niin huonoksi, kämppä on kuuma kuin mikä ja tuuletuskaan ei tunnu helpottavan ollenkaan! Lisäks välillä supistelee niin kipeästi, mutta saa nähdä kauanko näitä taas tarvii kestää ennen ku pääsee tositoimiin. Edelliset on tullut yli l.a:n, joten en odota tänkään tulevan ainakaan paljoa ennemmin...

Gallupiin vastaus Mä olen syntynyt laskettuna aikana ja mitat oli muistaakseni 3480g ja 49,5cm. Synnytyksen kestosta + muusta ei kyl oo mitään tietoa.
Mun omista lapsista esikoinen syntyi rv 41+6 ja mitat oli 4060g ja 52cm. Kakkonen sit syntyi käynnistettynä rv 40+3 ja mitat 3540g ja 50cm. Aika lähelle on lapset olleet mun mittaisia. Jos olis tuo esikoinen laskettuna aikana tullut, niin olis ollut varmasti hyvin tarkkaan samankokoinen kuin minä.
Tästä tulevasta vauvasta ei nyt ole mitään painoarviota ultralla tehty, mutta neuvolantäti on käsin kopeloinut vatsan päältä ja veikkaillut tästäkin sellaista 3,5-kiloista, jos laskettuna aikana syntyis.

Tikru Sun innoittamana mun piti kans osta läjä karkkia sairaalakassiin tänään :LOL: Mut mä ostin vasta suklaata ja lakuja, ja sit kotona vasta aloin miettiä, että ehkä tarvis vielä salmiakkia ja hedelmäkarkkeja, kun sit alkaa kuitenkin just niitä tekemään mieli jos ne puuttuu :D :LOL:

Mulla on torstaina lääkärineuvola. Täytyy kysyä lääkäriä tarkistamaan miten päin tää vauva on masussa. Välillä tuntuu ihan kuin se potkis tuonne alapäähän ja välillä tuntuu liikkeet ylhäälläkin. Kuinkahan myöhälle asti se mahtuu siellä kääntyilemään? Toivottavasti ei perätilaan ainakaan jäis :/ Neuvolatätiä pyydän mittaamaan hemoglobiinin tällä kertaa, se oli jo viimeks laskusuunnassa ja nyt on niin väsy, että epäilen että se on vieläkin laskenut. Ehkä vois rautakuuri olla paikallaan...

No joo, mä nyt lähden iltapalaa tekemään lapsille. Jos vaikka sais ne nukkumaan "ajoissa" tänään. Meillä on rytmit täs kesän aikana mennyt niin myöhäseksi!

RangaTanga 36+1 :heart:
 
Tulin pikapikaa käymään koneella. Porukoitten luona siis edelleen. Käytiin miehen kanssa kalallakin tänään taas. Ihmeen hyvin jaksoin veneessä istua :D

Ompelin äsken täällä imetystyynynkin =)

outiko 38+5
 
Moikka!

Kaikille onnittelut hyvistä neuvolakuulumisista.
Mullakin oli tänään neuvola ja kaikki oli ok. Sf mitta oli vaan 32 saman tuloksen sai lääkäri jo viikko sitten keskiviikkona. Kysyin siitä sitten et onko ihan normaalia et ei ole pahemmin kasvanut. On kuulemma ok ja on kasvanut tasasesti omalla käyrällään. Nyt ei enää loppuaikana niin kamalasti kasvakaan.

Unettomuutta on täälläkin mulla kestää välillä kolmekin tuntia nukuhtaa ja sit saatan käydä pahimmillaan tunnin välein vessassa jos oon juonut illalla paljon. Nyt on taas mennyt monta yötä aika hyvin.

(.) Mua on vihlonut tänään ihan kokoajan. Oon kyllä touhunnutkin, aamulla kävin neuvolassa, sit ollaan käyty kirjastossa, kaupassa ja anopin luona saunassa. Illalla vielä ompelin vaipppoja. Iltaa kohden rauhottu kyllä. Vihlonnat on nopeita ja tuntuvat alapäässä ja vatsassa lähinnä alavatsan lihaksissa. Pitäs alkaa varmaan ottamaan vähän rauhallisemmin. Onkos muilla vihlontoja?

Mä oon kans pakannut sairaalakassin sekä vauvanvaatekassin. Kaikki siis valmista vauvan tuloa varten.

Mansikkatee ja Hippuli 38 tasan
 
unikuu108
sorry: eritevaroitus..

mulla tuli tänään päivällä pitkin reisiä limaa.. mä nukun yöt ilman vaatteita kun muuten tulee liian kuuma. joten hengailin sit sellainen kesämekko päällä kotioloissa ja aivastin ja reisiä pitkin tuli sitten limaa.. ei valkovuotoa vaan ihan limaa. sellasta läpinäkyvää sitkeetä räkää.
ei veriviiruja joten täällä mietin että olikohan vaan valkovuotoa vai voisko toi muka olla limatulppaa?
edellisestä tuli limatulppaa paperiin pyyhkiessä jossa oli mietoa ja pientä veriviirua. ja viikko siitä poika syntyi 40+3.
mä kyl toivoisin et syntyis vasta aikaisintaan parin viikon päästä..
 
Alkuperäinen kirjoittaja iinaZ:
Kerrankin on päivä kun en keksi sanottavaa.. tai sitä ois muttei tuu vaan ulos kun kaikki on tuntunu niin tylsälle. Huono päivä tai jtn.. :/

Oudoista mieliteoista oli puhetta. Nahka. Himoitsen lompakkoani. En uskalla nostaa sitä nenän tasolle etten syö sitä. Kerran teki tiukkaa ja se säikäytti. Voi kun sais tuoreet mokkarukkaset :p

*reps* BUAHAHAHAHHAHAH!!! :LOL:
Voi hitto, meinasi poika herätä, kun repesin täällä päin näyttöä :LOL: :LOL:
Hyvä kuulla että täällä on muitakin kaheleita, luulin että olen ainoa :LOL:
 
"Hyvää" huomenta.. - TAAS tähän aikaan! |O

Tällä kertaa poikkesin normista neljästä ja nousin jo 02:10, puolistuntisen pyörittyäni. Ei tziisus, mitä hittoo tää on?!! Onks tää nyt rangaistus siitä etten osallistunu porkkanaleivoksiin tjn? o_O

Sairaalakassi on pakattu. Sen virkaa toimittaa hoitolaukku josta löytyy kotiutumisvaatteet vauvalle että itselleni, pieni meikkipussi minipesuaineineen, kampooineen ja ripsareineen sekä laturit. Kun mulle tulee lähtö, niin mukaan otan nla-kortin, avaimet, (himoitsemani) lompakon ja puhelimen (laturin kera riippuen akusta). Mies tulee lastenhoidon selvitettyään perästä vasta soitostani (sali), tuoden mukanaan kameran jos oon sen unohtanu. Saikkulakassin saan vasta perheen vierailtua seuraavana aamuna/samana iltana, enkä mä sitä tarttekkaan ainakaan ennen sitä - maksavana asiakkaana.


Alkuperäinen kirjoittaja minerva81:
Mieliala ollut tänään TODELLA kiukkuinen.. Sitä on vissiin ollut viime aikoina liikkeellä täällä palstalla muutenkin..
Tuntuu tarttuvan helpommin kuin possunuha! :snotty:


Alkuperäinen kirjoittaja Mansikkatee:
Onkos muilla vihlontoja?
On :)


Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
aivastin ja reisiä pitkin tuli sitten limaa.. ei valkovuotoa vaan ihan limaa. sellasta läpinäkyvää sitkeetä räkää.
ei veriviiruja joten täällä mietin että olikohan vaan valkovuotoa vai voisko toi muka olla limatulppaa?
Veikkaisin kyllä ihan emättimen "hikoiluksi". Mutta limatulpan irtoaminenhan ei ennakoi synnytystä, vaan kohdun valmistautumista synnytykseen, joskus enemmän kuin kaksikin viikkoa ennen h-hetkeä.


Alkuperäinen kirjoittaja kielletty:
Alkuperäinen kirjoittaja iinaZ:
Kerrankin on päivä kun en keksi sanottavaa.. tai sitä ois muttei tuu vaan ulos kun kaikki on tuntunu niin tylsälle. Huono päivä tai jtn.. :/

Oudoista mieliteoista oli puhetta. Nahka. Himoitsen lompakkoani. En uskalla nostaa sitä nenän tasolle etten syö sitä. Kerran teki tiukkaa ja se säikäytti. Voi kun sais tuoreet mokkarukkaset :p

*reps* BUAHAHAHAHHAHAH!!! :LOL:
Voi hitto, meinasi poika herätä, kun repesin täällä päin näyttöä :LOL: :LOL:
Hyvä kuulla että täällä on muitakin kaheleita, luulin että olen ainoa :LOL:

Sry pojan puolesta :ashamed: :D
 
Huomenta taas !!

Täällä mies sai eilen kuulla että hänen mummonsa ( jonka näin ensimmäisen kerran tossa viikonloppuna kun olimme siellä miehen sukulaisilla käymässä ) oli saanut edellisenä yönä/ sinä aamuna sydänkohtauksen ja kiidätetty sitten sairaalaan pallolaajennukseen.
Miehen mummon verisuonet ovat ihan "paperia" ( samoin kun iho ) joten mitenkään varmaa ei ollut kestävätkö suonet leikkauksen.
Sairaalassa oltiin sanottu että mitään ei tiedä ennenkun leikkaus on ohi ja illalla voi soittaa ja kysellä tilannetta.
Miehen äiti sitten illalla soitti kun oli sairaalasta väliaikatietoja kysellyt ja kertoi että leikkaus oli kuulemma mennyt hyvin, mutta mummo ei ole tullut tajuihinsa kuitenkaan.
Lääkäri oli kuulemma sanonut että kun vanhasta ja sairaasta ihmisestä on kyse niin mitään varmuutta ei ole että herääkö enää.
Seuraavat päivät siis ratkaisee...

Mies sitten sanoi mulle että jos mummo kuolee niin hän sitten lähtee sinne, minkä ymmärrän kyllä tietysti.
Muistan kun kuulin oman sijaisäitini kuolleen niin samantien lähdin juoksemaan bussipysäkille.

Huomenna olisi sitten tasan 37+0 viikkoa täynnä, eli ei voi enää tietää että koska vauva tuolta päättää tulla ulos, ja se nyt tässä vähän pelottaa että jos mies sinne perheensä luokse lähtee ja mulla sattuu sitten samaan aikaan käynnistymään synnytys.

Mies menee bussilla sinne eli siis ei kovin nopeasti edes pääsisi takaisin Tampereelle vaikka soittaisin, jakuitenkin kuulemma haluaa synnytykseen tulla.
Mutta luulen että jos nyt niin kävisi niin sitten lähtisin yksin sairaalaan ja luultavasti synnyttäisin ilman miestä ja tulisi sitten kun sieltä ehtisi.
Kuitenkaan en miestä halua kieltää lähtemästä jos mummo kuolee, koska ei voi tietää että sytyykö tämä meidän pikkuinen nyt lähiaikoina vai meneekö reippaasti yli.
 
Huomenta :wave:

Täällä hyvin nukuttu yö takana, mut pirun esikoinen herätti jo kello 6, kun mä olisin voinut vieläkin jatkaa unia. Musta on viime aikoina tullut ihmeellinen yökyöpeli, mitä en todellakaan yleensä ole. Tosi harvinaista et olisin puolenyön jälkeen hereillä, mut nyt on poikkeus jos olen aiemmin untenmailla. |O Noh kofeiinin voimalla mennään sit tonne puoleenpäivään asti, jos vaik sais pienet päikyt nukkua..

Tänään ajattelin hieman laittaa tätä kämppää kuntoon. Verhotangot kiinni ja verhot paikoilleen. Jos käy hyvä mäihä niin saan ensi viikolla sairaspäivärahat niin sit pääsen Ikeaan ostaa vaatekaappia ja liapstoa lasten huoneeseen.. :)

Miehen kaa eilen keskustelin siitä lääkärireissusta ja kyllähän tuokin hieman ihmeissään oli kun nyt tuli sellainen olo et se on mun vika et supistaa ja vauvat on pieniä. Ööh, miksi kukaan ei sanonut vuosi sitten että nyt kropan pitää antaa palautua ja että riskit on nämä..plääh! :ashamed:

Mietin täs et kun pitäs noita vaatteita varastoida niin mikähän olis hyvä keino? Nyt meil kaikki ylimääräset (kuten talvivaatteet) Ikean pusseissa, mut jotain muuta kaipaisin... Ideoita otetaan vastaan :D

Minäkin laitoin eilen 5 kiloa mansikoita pakkaseen ja tänään aattelin pyytää miestä tuomaan vielä toisen mokoman. meillä ne ei kyllä paria kuukautta kauempaa siel pakkasessa viihdy :p , mut onpahan jotain vähäksi aikaa ja saa sit vaik ristiäiskakun mansikkatäytteellä, namnam :p

Mut nyt on pakko rupee hommiin, jos täs meinaa tänään jotain aikaiseksi saada, ettei mee koko päivä täs koneella, TAAS... :LOL:

kleopatra ja missi 35+4
 
Hip heiii!!!

Mä nukuin viime yönä!!! Pakko hehkuttaa kun ei ole enää ihan niin pystyyn kuollut olo :LOL: Mies nukku sohvalla etten herää tuohon sen rykimiseen ja mulla oli koko iso sänky itselle. Nukahdin joskus 10 jälkeen ja heräsin 12 jälkeen, viideltä ja siitä eteenpäin tunnin välein, mut SE ON JO ENNÄTYS!!

Mansikkatee, kyllä vihloo täälläkin.

IinaZ, mokkarukkaset, namiii :p Jos mä ottasin kuitenkin leivän :D

Kikka, kinkkinen tilanne.. Toivottavasti saisit sitten synnärille jonkun muun tukihenkilön jos ei mies ole juuri silloin paikalla :hug:

Vilma 36+4
 
kleopatra, mulla on varmaan mennyt ohitse, mut mitäs kaikenlaisia ongelmia sulla on raskauksien kanssa ollut? :hug: Meidän äidillekin oli lääkäri viimeisen lapsen kohdalla todennut, että toivottavasti emme näe näissä merkeissä enää.. Ei ne olis enempää halunneetkaan mut aika lopulliseltahan tuo kuulostaa, vaikka ihan syyt tuohon oli ihan selvät.
 
Hoitopöytänne/-paikkanne varustelusta, mitä löytyy?

Meillä on laatikkoihin sullottuna vaatteet, liinavaatteet, pukluharsot, liivinsuojat (kesto) ja isommat kestot. Lipaston päältä, korista löytyy sopivat vaipat (kestot) ja kosteuspyyhkeet. Vanupuikot- ja laput löytyy vessasta jossa ne kastellaan kylmässä vedessä silmien ja napatyngän puhdistusta varten. Turhaan säilytän tuplakappaleita hoitopöydällä kun joudun kuitenkin kostuttamaan ne joka vaipanvaihdolle aina tyngän irtoamiseen saakka. Sen jälkeen riittää kuivat topsyt, jotka kuuluvat vasta sitten hoitopaikan arsenaaliin. Tarvittaessa mukaan kuvioihin otetaan perusvoide (apteekki), turhaan en ihoa rasvalle opeta. Harjaa meillä ei ole, froteepyyhkeellä saa päänahkan paremmin puhtaaksi ja perheen kynsisaksien päälle lorautetaan ennen vauvan kynsienleikkausta desinfiointiaine ensimmäiset pari kk:tta, joten niitäkään ei meiltä erikseen vauvalle löydy.
 
vilmav2.. No siis mun eka raskaus sujui ongelmitta ihan yliaikaisuuteen saakka ja syy tähän on kuulema se et pojalla eri isä kuin näillä seuraavilla :/ Toisessa raskaudessa ongelmat alkoi heti ensi metreillä ja mulla oli jo reippaasti yli 10 rv:tä kasassa ennenkuin 4 lääkäriä oli toteamassa et, "hei, sä olet raskaana".. Olin itse asiaa tolkuttanut niille jo viikkoja. Siinä raskaudessa supistelin n. 20 viikolta alkaen ja mulla oli todella järkyttävä hormonaalinen ihottuma, niin et omaa ihoa ei näkynyt mistään. Ja sit mulla meni lähes koko hammaskalusto uusiksi kun hammas toisensa jälkeen mureni suuhun. Vetelin 8 Panacodia päivässä (nykyisin ko. lääkettä ei saa raskausaikana käyttää). Paino ei noussut ja viikolla 38 raskaus käynnistettiin kun vauva arvioitiin alle 2 kiloiseksi. Synnytyksen jälkeen vannoin etten halua tätä enää ikinä, mein lapset on tehty :D
Noh aika kultaa muistot ja 2 vuotta tämän jälkeen aloin odottaa mein kolmosta, saaden siinä välissä muutaman keskenmenon. Poika on siis syntynyt tasan vuosi ja 4 kuukautta sitten (03/08) :heart: :heart: Se raskaus oli mulle henkisellä tasolla todella rankka. Supistelut alkoi viikolla 12 ja siitä lähtien olin sairaslomalla. Supistelut muuttui häntäluu- kipuiluksi niin etten päässyt kävelemään, en voinut istua, en tehdä yhtään mitään. Rakennettiin samaan aikaan tätä taloa ja olin täydellisen masennuksen partaalla. Noh viikolla 39 huomattiin et lapsivettä ei enää ole ja vauva vaikutti jälleen pieneltä joten kalvot puhkaistiin ja melkein 3- kiloinen köriläs syntyi maailmaan. Äitin rakkauspakkaus :heart: Neuvolalääkäri sanoi poikaa odottaessa (oli eri lääkäri kuin nyt), että sinuna kyllä miettisin teenkö enää lisää lapsia kun on vaan olemassa ihmisiä joille ei jokin tietty raskaushormoni sovi.. No mutta daa? Eihän raskaana olemisen olotila ole lopullista, vaan se on määräaikaista ja itse tiesin sen jo siinä vaiheessa kun tätä raskautta alettiin suunnitella..

Tämä raskaus sujui kaikinpuolin hyvin siis tuonne toukokuun loppuun asti, mitä nyt alun pahoinvointi meinasi viedä hermot ja tämän raskauden piti siis olla kasvain kohdussa mut kas kummaa mun kasvaimella olikin sykkivä sydän :heart: kesäkuun alusta asti supistellut ja sit juhannuksen jälkeen havaittiin tämä kasvuhidastuma, minkä vuoksi käyn äitipolilla kontrolleissa. Supistelut ei ole saaneet tuhoja aikaan ja jos vauva vaan kasvaa niin saa olla kohdussa vaikka 42 viikkoa :LOL:

Sanoin kyllä eilen sekä terkka-kätilölle, että lääkärille, että eihän nää raskaudet mulle helppoja ole, mutta kun tämä ei ole ikuinen olotila. Mulla ei ole ylipainoa, eikä mitään sairauksia muutenkaan. Urheilen ja syön terveellisesti, olen aina toipunut raskauksista todella nopeasti. Siis meidän suunnitelmiin ei todellakaan kuulu tehdä edes nyt, saati ikinä lisää lapsia, mutta eikö tämän keskustelun olisi voinut käydä sitten synnytyksen jälkeen eikä silloin kun on muutenkin jo ahdistunut ja stressaantunut olo??? Mä voisin vaik ihan *ittuillaksenikin tehdä viel yhden tähän perään :LOL:
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja iinaZ:
Sairaalakassi on pakattu.
mä eilen kirjoittelin vähän ylös mitä otan mukaan. en mä tarvinnut viimeksikään oikein mitään. imetysliivit,liivinsuojia, joku hiuspompula ja kamera. läppäri ja jotain mehua ja karkkia.+ vauvalle kotiinpaluu vaatteet.
eli menee aika pieneen kassiin.
ja noi kaikki saa mies otetua mukaan kun se jää kuitenkin setvimään pojan hoitajaa kun mä meen taksilla synnärille.

Alkuperäinen kirjoittaja iinaZ:
Alkuperäinen kirjoittaja unikuu108:
aivastin ja reisiä pitkin tuli sitten limaa.. ei valkovuotoa vaan ihan limaa. sellasta läpinäkyvää sitkeetä räkää.
ei veriviiruja joten täällä mietin että olikohan vaan valkovuotoa vai voisko toi muka olla limatulppaa?
Veikkaisin kyllä ihan emättimen "hikoiluksi". Mutta limatulpan irtoaminenhan ei ennakoi synnytystä, vaan kohdun valmistautumista synnytykseen, joskus enemmän kuin kaksikin viikkoa ennen h-hetkeä.
mäkin vähän ihmettelin et kun ekasta limatulppa oli selkeesti veriviiruista ja viikko sen jälkeen plop.
ja selitin siinä räkää venytellessäni miehelle mitä limatulppa tarkoittaa.. oli muuten sitkeetä räkää.. :kieh: :kieh:
 
Heipä hei taas!

Eilen tässä koneella istuessani ja kirjotellessani, poika otti ja kaatoi mun kahvikupin tonne tietokonepöydän taakse kaikkien johtojen päälle :/ Meni sillä sekunnilla sitten koko kone kiinni ja varmuuden vuoksi otin kaikki johdot irti että kuivuvat kunnolla. Poika tuli päivystämään tohon mun olan taakse kun yritin tän hehtaarimasuni kanssa kurotella tonne pöydän alle/taakse ja vähän kuivailla lattiaa.. Tiuskasin siinä vaan että "nyt pois siitä, ala mennä" niin poika kattoi mua säälivästi ja painoi pienen päänsä tohon mun olkaani vasten.. Voi miten mua alkoi itkettämään.

Sairaalakassia en oo tosiaan pakannut vieläkään :D Mitäpä tässä kiirehtimään, viime synnytyksenkin kohdalla pakkasin kassin vasta kun synnytyssupistukset olivat jatkuneet sen 5-6 tuntia, ja tulin siihen tulokseen että "nyt tää taitaa oikeasti syntyä". Luulen että nyt täytyy kuitenkin ottaa itseään niskasta kiinni ja laittaa se kassi valmiiksi, eihän sitä tiedä vaikka tyttö päättäisi tulla ihan rytinällä :D Siinä sitten on huonompi alkaa pakkailemaan kun pää (tai varpaat) tulee jalkovälistä..

unikuu108: Mulla tuli esikoisesta tollasta viirutonta, kirkasta ja silikonimaista limaa jo jostain viikolta 30 lähtien... Syntyi siis 40+5.

iinaZ : En voinut olla repeemättä ton sun lompakkohimon kanssa :D

Hoitopöytä... Nooh.. Se on vielä täynnä kaikkee kummaa sälää. En oo vielä propannu sitä kuntoon vauvaa varten. Mä oon ihan Speedy näissä mun tekemisissä.. Vauvan koppakin on vielä laittamatta =) Mutta se mitä tohon hoitopöydälle tulee, niin topsyt, kosteuspyyhkeet, vaipat (ne kertikset), vaatteet pöydän alakaappiin, käsidesi, harsot, rasvat (Bebanthen, Lansinoh, Natusanin basicci sekä peppurasva ja todennäkösesti Aqualan L) ja babyoil... Liivinsuojat joo, ja septidin. Harja nyt pyörii enivei tuolla pitkin lattioita kun meidän 11 kuinen stylisti kävelee harja kädessä ja harjaa omaa sekä äidin tukkaa :D ja kynsisakset tuli äippäpaketissa viime ja tänä vuonna... mitä ikinä sitten kaksilla teen..

Nyt meen taas huitelemaan..

Kimalle rv. 35 *riksraksjapoks*(siis ihanaa! Vihdoinkin alkaa tuntumaan ettei enää oo niiiiin pitkä aika lopulliseen poksumiseen :D) Ja pikkuäijä 11 kk.
 
Merkkaan taas että luettu on. Harmi, kun ei ehdi nyt kirjoitella. Huomenna mennään takasin kotiin, kun on neuvola. Muuten ois voinut olla pidempäänkin. Ei edelleenkään merkkejä että synnytys lähenisi. Tai no siis supistuksia joo, mutta ei kipeitä. Niin ja menkkamaisia kipuja ja ripulia, mutta näähän nyt ei vielä mitään merkkaa.
Huomenna tasan viikko LA:aan eikä tää muija tajua vieläkään että kohta se vauva oikeestikin syntyy :D :D

outiko 38+6
 
Myöhäiset onnittelut Unikuulle :)

Viime yönä ei olla juurikaan nukuttu. Esikko päätti valvottaa. En tiiä mikä sillä oli, illalla laitoin suponkin niitten poskihampaitten takia, mutta silti itki ja pyöri miltei koko yön. Illalla, kun oltiin menossa miehen kans nukkumaan, niin poika päätti herätä ja minä yritin hyssytellä, miehellä tänään aamulla aikainen reissuun lähtö. Pari tuntia jaksoin sitä pyörittelyä, kunnes otin pojan meiän viereen, että saa ees jonkun aikaa itekin nukkua. Poika nukahti meiän keskelle ja siirsin sen sitten takaisin omaan sänkyyn. No, tunnin päästä taas herättiin, pojalla oli tullut pissat vaipasta läpi. Äh. Vaipan vaihtoa ja poika meiän keskelle nukkumaan. No, kuuden aikaan alkoi taas heräily ja kitinä. Kasiin asti saatiin kuitenkin nukuttua joten kuten. Kyllä mä aattelin yöllä, että nyt saa poika mennä omaan huoneeseensa nukkumaan. Sitä täytyy kyllä kokeillla heti huomenna, kun mies palailee kotiin. Voihan olla, että poikakin nukkuu paremmin, kun saa rauhassa nukkua ???
Miehellekin soitin aamulla ja sanoin, että jos poikaa vaan jännitti tämä päivä, kun täyttää vuoden :) :)

Hoitopöydältä löytyy mm. talkki, rasvaa, kynsisakset, harja, harsot, vaipat, vaatteita.

Nyt pitää alkaa tekemään ruokaa, että pääsee päikkäreille.

Helmiir ja Kerttu 35+6
 
Voi peeeeeee, kirjotin pitkät virret ja se hävis :|

Kleopatra, kuulostaa rankalle sun odotukset. Ihailtavan positiivinen asenne sulla kyllä on :)

Kimalle, voimahali :hug:

Meillä on pinniksen päällä hoitotaso. Ja pinniksen vieressä kärry, johon olen laittanut kertisvaipat, rasvat, talkit, sakset, vanupuikot ja laput jnejne. Ja sitten pinniksen päällä on seinässä taso, jossa on pyllypyyhkeet ja pukluharsot. Kestovaipoille ostin korin pinniksen viereen lattialle. Pieni asunto vaatii kekseliäisyyttä :D Mut ihan kivalle tuo vauvan nurkka näyttää, ei ollenkaan niin ahtaalle kuin kuulostaa.

Supistaa ihan koko ajan.. kivuttomasti kylläkin suurimmaksi osaksi. Kerran viidessa minuutissa suunnilleen vetää mahan ihan kovaksi ja kauhee paineen tunne :eek:
 

Yhteistyössä