ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - heinäkuussa

vilma täällä on samanlaista oireilua. Siis kaiken aikaa vatsa pinkeenä ja painetta tuolla alhaalla, mut mulla ne vaan ei ole saanut mitään aikaiseksi. Eikäs sillä niin väliä kun mieluusti otan näitä viikkoja kasaan.

Aargh.. Pitäs mennä laittaan pyykit kuivuun, mut mä vaan vihaan tota pyykkitouhua. Peseminen on kivaa, mut kuivumaan laittaminen ja viel se et sais ne kaappiin tuottaa suuria ongelmia :headwall: Ja kun olis niit kaappei mihin laittaa *murmur,murinaa*

Siis mä en oikeesti ole taas tänään saanut nostettua tätä persettä tästä koneelta :kieh:
Pitää varmaan laittaa kone kiinni et pysyn hetken ees pois :whistle:

Nyt mä meen :wave:
 
Moi naiset!

Mulla on tänään neuvola klo 14. Tuun sitten kertomaan, oliko mitään ihmeitä. Viime viikolla oli aika korkeat verenpaineet, jotain 86/138.

Kiva, mies lähti töihin ja unohti sekä oman että työkännyn kotiin. Oli vielä puhetta, että pitää puhelimet kuuloetäiseyydellä, jos vaikka olis synnytyspäivä. Ei kyllä tunnu sille yhtään.

Mitähän sitä tänään leipois. Oisko hyviä vinkkejä? Pullaa ja porkkanaleivosta on nyt pakkasessa.

Mandy ja Aksu 38+1
 
Hoomenii!
Piti jo eilisiltana kirjotella tänne mutta oli kuopus hankala saada nukkumaan ;) Ja mies ei tietenkään sitä saanu nukkuu... Nyt vuorostani huolehdin siitä hirveesti, miten poika tulee pärjäämään ilman äitiä sairaalassaolo ajan... :eek: Ku ei tuo mies saa sitä yksinkertasesti nukkumaan. En halua itkeä sairaalassa että kun poika varmasti huutais mun perään yöt päivät :( Toivottavasti mun ei tartte olla tälläkään kertaa ainakaan paria päivää kauempaa sairaalassa!

Ja viime yö oli kyllä tosi huonosti nukuttu!! Mä heräilin jatkuvasti supisteluihin, eka kerta tän raskauden aikana. Ja lisäks ku supisteluja tuli niin tää yritti puskee päätään ulospäin. Vähän mä jo mietin et tuleeks tässä lähtö... Ja sit ronklas käsillään tuolla alhaalla... Nytkin on tullu vähän supisteluja pitkin aamua. Pelottaa et mitenköhän kiire sitä mahtaa tulla jos menee esim vedet tai sit ku alkaa säännölliset supparit.. Mietin et kerkeenköhän ees sairaalaan asti.. Esikoisen aikaan mulla meni vedet vasta leikkuupöydällä, sitä ennen avauduin kotona ihan kokonaan ennenku sairaalaan älysin mennä, tai sairaalaan mennessämme paikat oli jo täysin auki. Ja sit vasta vedet meni. Ja sit toisen aikaan käynnistettiin, eli kun tyttömme menehtyi kohtuun. Ja kolmannen aikana oli kontrollikäynti jolloin puhkasivat kalvot. Joten en usko et nytkään kerkee vedet mennä, et luultavasti alkaa suppareilla, vaikka mistäpä sen tietää.

"Vähän" mäkin repeilin eilen täällä kielletyn ja iinaZin himoille :LOL:
Hiekka ja nahka :D Ei sillä, mustaki lompakot tuoksuu hyville ;)

Mä ite himoitsen meidän tuon yhteissaunan sitä eteistä, siinä tuoksuu vähän niinku puu ja maali tai jompi kumpi, se on ihan hemmetin ihanan tuoksusta. Mä haistelen sitä aina hulluna, mies ei ymmärrä :D
Sit mä tykkään haistella pestyjä puhtaita pyyhkeitä, just siis ku koneesta ne nostetaan kuivumaan, ne tuoksuu just semmoselle ihanan puhtaille ja raikkaille, voisin syödä ne :D
Ja kyllä löytyy muitakin himoja, ei vain tule nyt kaikki mieleen. Kahvia mä oon tykänny aina haistella, siis niitä kahvinpuruja. Nyt ku en voi juoda kahvia ku närästää näin odotusaikana niin haistelen niitä puruja purkista :D

Minä tuossa jo aamusella pakkailin vauvalle kotiintulo vaatteet ja itelle aloin kans pakkailee. Pitää viel hommata shampoo, hoitoaine ja saippua ku en viiti nuita tuolta kylppäristä ottaa ku niitä kuitenki saatan viel tarvita ennenku lähtö tulee, varsinki jos se lähtö ei viel tän viikon aikana tule. Ja tympee sit purkaa kassia ja sieltä tonkia tavarat esille mitä tarviin. Ja sit pitää hankkia sitä juomista ym mukaan... Kameran ja akkulaturin (jos sitä nyt tarvii ku kameran akku on kuitenki jo täys) ja sit kännykän laturin pakkasin kans mukaan. Sekä imetysliivit ja alusvaatteet ja ja... äitiyskortin annan olla kans kassissa, vaikka torstaina onki neuvola mut senpä saa sieltä otettua. Itse asiassa, minäpä siirränki sen kortin mun käsilaukkuuni, sieltä se kulkeutuu koko ajan mukana. Vielä pitää omat kotiutumisvaatteet pakata.. Ku tietäs millanen ilma sit on, ku kehtais monenlaista vaatetta mukaan ottaa.. Jos ottaisin jotkut ohuet, ettei tuu kuuma jos sattuu olee lämmin ilma.

Meidän hoitopöydästä löytynee vauvan vaatteet, vaipat, kynsisakset ym pikku tavarat, ööö ja jotain, kaikki ei viel oo paikoillaan :D Tänään jos niit laittelis.

Hohhoi, nyt jos lähtis poitsua viemään päikkäreille. Meidän esikoistyttö menee tänään mummulaan yökylään. Saa taas poitsu tyytä äidin ja isin kans leikkimiseen :)
Mun piti tänään siivota, ihan siis perusteellisesti, et ois puhdas kotin, ees vähän, kun vauva syntyy, mutta eihän siitä taida mitään tulla :/ Tiiä koska lähtö tulee ja olis hyvä jos ees tän viikon viel vauva viihtyis masussa. Mut jos pyyhkis pölyt ja mies imurois ni oishan sitä siinäki vähän siistitty... Mopata kyllä pitäsi mut kassellaan tuntemuksia...

Nyt mie meen :wave:

mertsu & pieni prinsessainen 35+3 :heart:
 
Kolmas koneellinen pyykkiä pyörimässä ja varmaan miljoona koneellista viikattuna mein sängyn päällä ja mietin vaan et mihin hittoon mä ne tungen.. :eek:

Sit olis tuolla kasseissa hirvee määrä lapsille pieneksi jääneitä vaatteita, enkä osaa päättää viedäkö ne kirpparille (hinnoittelun vaiva) vai pistääkö huutonettiin (kuvaamisen vaiva)..

Ongelmat on mullakin, mut hei kyl tää tästä :LOL:
 
mansikkatee Kipeesti vihloo täälläkin, onneks tää ei oo loputon olotila.

vaavitar ei kannata kadehtii mun painonnousua kun mulla oli lähtöpainossa ylikiloja sellanen n.25-30kg, riippuu miten tarkasti ihannepainon mukaan menee.. jotenka ihan hyvä et näin vähä, helpompi saada sit pudotettua vaunulenkillä...

helmiir: ONNEA teidän pikkuiselle 1v. :flower: :heart:


Jaksamisia kaikille joilla hermo kireenä.. mun hermot on levänny nyt viikon kun lapset olleet isällään ja yksin olen kökkinyt täällä.. viime yö oli harvinaista, mä nukuin liki 10h..IHANA tunne olla LEVÄNNYT!

pesänrakennus vietti on kova.. ikeasta hain sit hoitotasonkin ja tänään päätin laittaa sit vauvan kamat valmiiks siihenkin ja uuden eteisen lipaston sisustaa kun naapuri sen eilen kasasi.

Ompa harvinaisen seesteinen ja hyvä fiilis.. *outo olotila mulle normistikin* :LOL:

omppuli ja öttiäinen 34+6
 
Heips

Täällä tänään huomattavasti seesteisempi päivä :) Johtunee ihanasta aamuylläristä, kun mies ja poika oli leiponut leivät ja tehnyt herkkuja mulle aamupalaksi. Lisäksi esikoinen heitti mun päälle helinäkeijuilmapalloja. Joo tää on meidän perheen huumoria, eilen valitin koko päivän että mun on nenäkin lihonut ja että tarviisin kyllä pojat hemmottelua ja saamani piti. Voi juku, että noita tyyppejä rakastan!

Himoja...mä rakastan sellasta holvin tuoksua, eli kun vaikka kerrostalo on siinä pisteessä, että lattiat ja seinät on valettu ja on kuivunut, voi juku voisin nuuskia sitä ikuisuuden, samaten perunakellaria :p

Mulla muuten sellanen fiksaatio, että keitän kaiken vauvan hoitoon tarvittavan veden noin ekan viikon ajan...joo tiiän hassua, mutta äippä tehnyt näin ja saanut tän iskostuun munkin päähän. Eli kun puhistan napaa jne. Esikoisen napa oli kyllä heti niin siisti, että ei paljoo hoitoo ees tarvinnut.

En saanut vielä saunaa pestyä, mutta tänään on sellanen fiilis, että juuriharja viuhuu ja piimä oottaa laattasaumoja. Ens viikolla taidan jo siirtyä vadelmanlehtiteehen...jotain keltasen ruskeeta tulee koko ajan pikkarinsuojaan ja massu on vähän löysällä, mutta taitaa olla toiveajattelua. Mulla ensi viikolla vasta lääkäri ni näkee ton alapään tilanteen, jospa sen ronkkimisen jälkeen viimeistään alkas llähtö läheneen, pitää käskee tekeen tutkimus sillä mielellä. Mä oon malltamaton, mutta jo ton possulunssan takia haluisin äkkiä synnyttään. :ashamed:

Nyt lisää herkkuja ja kahvia, paino on järkyttävässä nousussa, mutta kun ne kilot llähti viimeksi niin helpolla ni en osaa stressata, tietty tohon vaavin kokoon vois olla vähän vaikutusta, vaikka ei diabetestä ookkaan.

maniskkatee
..vihloo jep täälläkin!

Ja onnea helmiir pikkuselle!!


Permis ja Veikko 36+1
 
Täällä ollut puhetta tosta pesänrakennusvimmasta .
Täällä ei mitään sellaista havaittavissa ( outoko )
Ei siis todellakaan mitään kaappien järjestely-yms.-intoa.
Lähinnä vaan ärsyttää kun pitäisi siivota mutta mitään ei oikein saa aikaiseksi kun jo pelkkä tiskaaminen aiheuttaa kauheita supistuksia.
Välillä tuntuu että mussa on jotain "vikaa" kun on elo innostunut mistään vauvanhuoneen sisustamisesta tai tavaroiden järjestelystä.
Vauvan huoneesta itseasiassa puuttuu vielä verhotkin kun en ole löytänyt sopivia, ja yleensä miehellä menee hermo kun jotain tollaista pitäisi ostaa ja miettii vaan kuinka paljon menee rahaa.
 
Oi mikä päivä taas! Mä oon koko päivän juossut vessassa, kun suoli tyhjenee jatkuvasti:x Kauankohan tätä voi kestää ennen synnytystä? Nyt jo viikon ollut tällästä. Ei paljo uskalla lähteäkään mihinkään, kun koko ajan pitäs olla vessa lähellä:LOL:

Hoitopöytänä on meillä kylppärissä vain sellainen pehmeä alusta pesukoneen päällä. Siinä on heti vieressä lavuaari ja kätevästi säilytystilaa vaippapussille, rasvoille, pyyhkeille ja muille tarvikkeille.

permis Mistä sä oot hommannut sitä vadelmanlehtiteetä? Onko se jotain luontaistuotetta vai saako ihan tavallisista marketeista? Ehkä sitäkin vois kokeilla jossain välissä :)

mansikkatee Joo täällä myös kärsitään kovista vihlonnoista. Eilinen kauppareissukin oli ihan tuskaa kävellä ja lykkiä kärryjä!

Mä taidan lähteä vähän ulkoilemaan tytön kanssa nyt. Toivottavasti vaan ei ala vettä sataan, on niin pilvistä ja tuulista ja kylmää. Mihinkä hitto ne kesäilmat taas katos!!

RangaTanga 36+2 :heart:
 
Kävin eilen makaamassa noi 6tuntia synnytysosastolla, alapaine oli 110 joten ultran jälkeen ottivat osastolla ja uhkasivat pitää ainakin yön yli ja käynnistää jos ei ala laskemaan, mutta se laski niin hyin kun lääkitystä lisättiin että pääsin jo yöksi kotiin.
ennen otin 2 tablettia päivässä nyt 6! :) ja paineet pitää mitata 3 kertaa päivässä.

vauvan painoarvio tällä hetkellä 2228g :) ja vauvalla kaikki hyvin
 
Merkkailen vain...

Nopsaan tuohon pesänrakennusgalluppiin: on kyllä todellakin havaittavissa, paikat on jynssätty ja puunattu useaan kertaan... ja oon ajatellut että kun supistukset alkavat (sillain että on tosi kysessä ) niin toivon mukaan ehdittäis vielä miehen kanssa ennen lähtöä imuroida ja pestä lattiat + vaihtaa petivaatteet :LOL: olis sit mahdollisimman puhdas koti kun vauvan kanssa tullaan kotiin =)

Jeppis & Pikku-papu 37+3
 
Pikainen merkkaus, ja täytyy myöntää, että bensan haju tekee niin hyvää. Sitä menee aivan sekaisin. En siis sitä haistele mitenkään usein :LOL: mutta joskus kun käy autoa tankkaamassa ja se tuoksu tulee sieltä tankista. Kaikki kiukut laantuu sillä hetkellä. Sama on jos käy autotallissa, niin siellä on sellainen "katku"..

Neuvolassa käyty, kaikki ok. Painoa vaan 800g/vko ( :( ).. Siitä vähä moitetta. Paineetkin oli vähän laskenut, 118/82. Vauva kiinnittynyt, mutta ehkä vielä pääsee päätä kiertämään vähän. Sikiö pitää jalkoja "ponnistus-tyylillä kyykyssä", eli sen vuoksi tulee välillä niin törkeän lujaa kipeää lantioon, kun se yrittää pökätä itteään suoraksi. Ja yrittää ilmiselvästi päästä jo pihalle. :) Sf-mitta 33.

Mandy kiitos hyvästä ohjeesta. Pellillinen tehty, ja ehkä pian jo syötykin.. :) Taidan tehdä vielä toisen pellillisen joku päivä.

Nyt takaisin mansikoiden perkuuseen. 5kg laitettu, 5kg to go.

Vaavitar + tintta 36+3
 
RangaTanga...ei hajuakaan, aattelin ihan kaupasta eka katella ja sit mennä merta edemmäksi kalaan jos sieltä ei löydy. Pitää kysellä tuolta pikkukakkosten puolelta, siellä on asiasta kovasti juttua ollut ja toimivuutta vakuuteltu :LOL:
 
Heips!

Pikaisesti kirjoittelen viimeisen lääkärin kuulumiset:

37+0
pissa: puhdas
paino: 327g/vko
RR: 124/82
sf: 28 (viime vko 30?!?)
liikkeet: ++
syke:150
kohdunsuu: kiinteä, kiinni ja 2cm jäljellä

Vauva ei siis ole vielä hetkeen tulossa. Paikat on tiukasti kiinni ja taitaa pysyäkin. Mun lenkeistä ja siivouksesta ei ole siis ollut mitään hyötyä. Pää alaspäin se onneksi on mutta ei ole laskeutunut. Lääkärikin tunsi kantapään mun kylkiluissa. Tuntuu niin ihanalle! =)

Nyt ei pysty kommentoimaan. Mä oli just neljä ja puol tuntia kampaajalla! :eek:

Täällä ollaan täysiaikaisia! :heart:

Päksäkkä 37+0 :heart: POKS
 
Neuvolakuulumisia vähän. Painoa tullut viime viikosta (oli lääkärineuvola) n. 700g. Sf-mitta oli 34cm eli sama kuin viime vk. Lääkärineuvolassa sanottiin, että kohdunsuu hieman pehmennyt. Sykkeet n. 145. Mitäs vielä... Ei oo ikinä mitään "jännää" kerrottavaa. Keskikokoinen vauva kuulemma tulossa.

Minä en oo saanu missään vaiheessa minkäänlaista painoarviota vauvasta, miksiköhän? :eek:

Vaivoja on ollu vähän, mm. ristiselkä- ja iskiaskipua, ohimenevää kuitenkin. Yöllä pitää kusella rampata alvariinsa.

Täällä ei todellakaan ole mitään siivous-tai pesänrakennusvimmoja ollut. Paikat kuin pommin jäljitä. Vauvan tavarat hoitopöytää vaille hankittu, mutta huoneessa vallitsee sekamelska. Ko. vimma tais miulla olla vähän aiemmin, talvella nimittäin piti vauvanhuoneen verhoja vaihdella jatkuvasti. :D

Olenko minä muka ainut, joka nukkuu kuin tukki? :eek: En ole koskaan nukkunut näin hyvin. Paitsi klo 6-7 tulee herättyä kuselle, silloin menee vähän aikaa nukahtamisessa.

unikuulle onnittelut! :flower:

M & 37+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja permis:
RangaTanga...ei hajuakaan, aattelin ihan kaupasta eka katella ja sit mennä merta edemmäksi kalaan jos sieltä ei löydy. Pitää kysellä tuolta pikkukakkosten puolelta, siellä on asiasta kovasti juttua ollut ja toimivuutta vakuuteltu :LOL:
Laita tännekkin sit tietoa, jos löydät sitä jostain :D

Käytiin sit äsken ulkona ja innostuttiin tytön kans keräileen ja syömään mustikoita :p Nyt on jo piirakkakin uunissa =)
Paikat vaan on itselläni sitä mukaa kipeenä, että huomaa käyneensä metsässä kyykkimässä :whistle:
 
vaavitar Kiva että piirakka onnistui. Mulla meni hermot siinä vaiheessa, kun leikkasin piirakasta palasia ja pistin niitä pakkaseen. Se päälykuorrutus oli jotenkin liian löysää ja tuli mun makuun liian ruman näköisiä reunoja paloihin. Sillon lenteli ärräpäät.

Nyt mulla on suklaapiirakka uunissa. :p

Onnea Päksäkälle poksuista ja täysiaikaisuudesta! :flower:

M86 Mä nukun myös hyvin. Ihan yhtä hyvin kuin ennenkin. Toki käyn sen kerran yössä pissalla, mutta tukkina muuten. =)

Pyörähdin tänään neuvolassa, rv 38+1:
- paino: +583 g/vko (alusta 12,7 kg)
- turvotus: +
- paineet: 119/76 (Huh, viime viikolla oli 137/86)
- pissa: puhdas
- sf: 33

Ens viikolla seuraava käynti. Toivottavasti ei tarttis mennä, vaan olisin synnyttämässä. =)

Mandy ja Aksu 38+1
 
unikuu108
Alkuperäinen kirjoittaja M86:
Olenko minä muka ainut, joka nukkuu kuin tukki? :eek: En ole koskaan nukkunut näin hyvin. Paitsi klo 6-7 tulee herättyä kuselle, silloin menee vähän aikaa nukahtamisessa.

unikuulle onnittelut! :flower:

M & 37+1
kiitokset kaikille onnitteluista.
mä oon kans nukkunut ihan hyvin. nukun osittain mahallani vieläkin ja en herää yöllä vessahätään. joskus öitäni katkoo esikko joka potkii peitot(nyt on onneksi niin lämmin ettei herää kylmyyteen.) ja viime viikolla hänen rippetauti.
vaikka nukun ns normaaleja unia niin silti olen aamulla yllättävän virkeä ja hyvällä tuulella,kun yleensä voisin nukua kellon ympäri.
 
Oih! Löysin tosi hyvän suklaapiirakan ohjeen netistä. Kokeilkaa! Pistin itse tuohon päälle marianne rouhetta. Nam! http://www.kotikokki.net/reseptit/nayta/18100/suklaapiirakka Tää on ihan hassua. Mä oon leiponut neljän päivän sisällä kolme kertaa ja oikeasti mä en leivo IKINÄ! Jos meille on tulossa vieraita haetaan kaupasta jotain valmispullaa ja keksejä. =)
 
haettiin eilen anoppilasta vauvantavaroita: pinnis, sitteri ja mummola vaunut.... Nyt ongelma on se että kaikki tavarat haisevat niin tunkalle :x Sitterin istuinosan pesin ja vein parvekkeelle tuultumaan mutta tuntuu ettei haju ole kuin vähän lähtenyt.. Pinnis on tummentunut paikkapaikoin ( siniharmaa) ja oli tosi likainen! pesin sen mutta tunkan haju on ja pysyy... Vaunuja en vielä katsonut sen kummemmin ku jätettiin ne mun porukoille ohimennessä, mutta äitini meinasi että homepilkkua oli... Uskaltaako näitä käyttää lapsella, miehelläni on paha allergia ja välillä astmalääkkeet käytössä... Harmittaa kun koko ajan oli ajatellut että tuolta saa ne tavarat ja olivatkin tuon kuntoisia...Vaatteitakin yrittivät antaa, niitä en huolinut, ne ne vasta olisivatkin haisseet :/
 
Pöh, älkää laittako tänne tollasia herkkuohjeita :wave: Mä täällä just käristän broileria tortillan väliin :whistle:

Onnittelut täysiaikaiselle Päksäkälle, sekä hyviä neuvolakuulumisia saaneille :)

Omppuli, hyvä että olet saanut levättyä :hug:

Muratti, onpa tympeetä että tavarat ei ollut sellaisia kun piti :| Homeenpoistajalla vois kokeilla putsata, ellei kovin kriittisille kohdalla ole, esim just pään alla tms.

Näin tänään yhden samassa synnytysvalmennuksessa olleen naisen Prismassa ilman masua ja vauvan kanssa :eek: Yritin miehelle höpistä, että varmaan näin väärin, eihän nää vauvat synny, eihän :LOL: Vaikka oikeesti odotan kuin kuuta nousevaa, että sais vauvan syliin, niin kieltämättä en edelleenkään ole saletti, että mitä tässä oikein on tapahtumassa...
 
Täällä taas kasvatetaan k*rpää otsaan.
Tällä kertaa vaan en todellakaan edes tiedä että mikä syy tuolle ulokkeelle on.
Alkoi kiristää jo tossa ennen kun mies tuli töistä ( oikeastaan alkoi kyllä sillä hetkellä kun mies ilmoitti menevensä "poikien kanssa vähän potkimaan" )
Ei mua kyllä edes ärsytä että se sinne lähti ( päätin olla tämän viikon kiukkuamatta vaikka mies tekisi mitä ) , mutta jotenkin sen jälkeen kuitenkin alkoi kiristää.
Ja asiaa ei kyllä mitenkään auttanut taas se kun mies sanoi mulle sen muutaman tunnin aikana itä ehti olla kotona että "älä nyt viitsi murjottaa"

Siis kuvitteleeko se oikeasti että jos mulla on huono päivä niin jotain auttaa se että hän pyytää etten murjota ja käskee piristyä ?????? :headwall:

Ja tosiaan kun en edes ollut miehelle vihainen tai mitään, on vaan ärsyttänyt nyt taas tänään oikein rankemman kaavan mukaan.
Mutta en vaan jotenkin saanut väkisin väännettyä hymyä naamalle vaikka kuinka yritin.
ON TÄÄ RASKAANA OLEMINEN KYLLÄ NIIN KIVAA !! :D
 
Moikka

Täällä synnärillä ollaan :D

Mulla oli tänään äippäpoli ja vauvan sydänäänet käyrässä liian korkeet, niin ottivat sisälle ja nyt käyrätään vähän väliä ja jos sydänäänissä häikkää niin huomenna käynnistetään. Mä kyl uskon, et pääsen huomenna kotiin, koska käyrät ollu ihan hyviä nyt illalla, mut katotaan nyt. Vauvelin painoarvio on 3176 kg.

hudjuke ja Kajsa 37+5
 

Yhteistyössä