ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - heinäkuussa

taas kaikki kirjoitukset luettu :wave:

hudjukella jännä paikka.. =) innolla odotan seuraavaa puumerkkiäsi :D tsemppiä! =)

pian meillä kaikilla tosiaan kääröt..aika hurjaa :eek: :D

ajatar& vempula 37+3 & veera 11kk :heart:
 
Hudjuke tsemppiä..toivotaan että sydänäänet normalisoituu :)

Kävin tänään parturissa. Ajattelin, että pakko käydä vielä nyt kun voi. Sitten, kun pikkunen syntyy niin ei ihan noin vaan lähdetäkään.
Mä tänään jo säikähdin, että rupes lorahteleen lapsivettä, kun tuli tosi paljon sellasta vetistä valkovuotoa :eek: Mutta ei sitten kuitenkaan.

Ja täälläkin on yks joka odottaa tosi paljon vauvan syntymää, mutta ei siltikään vielä tajua että musta on oikeesti tulossa äiti ja että meille on tulossa sellanen käärö jo melko pian :D

outiko 38+6
 
Nyt on ikkunat pesty eikä edes tehny tiukkaa vaikka pestävää riittää. Ihanaa nähdä ulos vaikka vuosi sitten ovat viimeks pesty.

Musta tuntuu että maha on kasvanu räjähdysmäisesti. Mä en oikeesti enää mahdu Kolmosen kans saman ihon sisään. On niin pinkeetä jo nyt, ettei paljon tee mieli ajatella oloa 5 viikon päästä 42+0 :/ Perjantaina onneks nla (37+0). Turvottaakin taas niin härskisti että olo on kun isolla vesipallolla.

Nyt kun on nektariini-, banaani- ja mansikkakiintiö tälle päivälle täys, niin taidan ottaa päivän hyvästä työstä palkinnoks sittarin ohittamatonta tarjousta - Viennettaa :p


Go Hudjuke go! bd


-iinaZ & Kolmonen 36+4
 
Hudjuke tsemiä!!! :hug:

Olin äsken exäni ja hänen uuden perheensä luona kylässä. Ai että oon tyytyväinen ku ollaan näin hyvissä väleissä. :)

Ei sitä tosiaan oikein viä käsitä et kohta täällä on pieni vauva. Ukon kans kriisi taas menossa, oon ihan valmis heittään sen pihalle. Ei sitä kyl jaksa pienen vauvan kans tapella vielä miehen kans joka asiasta.

Aniit
 
Permis Olipa ihanan yllärin teidän miehet järjestänyt sulle, et varmaan selvinnyt kyynelehtimättä.. :) Täälläkin melkein valui muutama pelkästä ajatuksesta..

Mandy Vähänkö oot ollu ahkerana. Jos vaan suinkin jaksan niin kokeilen tota porkkanapiirakkaa ensi viikolla..

Eilen olin koko päivän asuntomessuilla. Ihme kyllä selkä kesti tosin hyvin kun oli tukivyö matkassa. Viimeset tunnit oli aikamoinen paineentunne vatsassa ja tänään häpyluut tai mitkä lie tosi kipeenä enkä meinannut päästä ylös sängystä aamulla. Mutta yhtään en jaksais olla kotona, tänääki olin taas miehen siskon perheen kanssa shoppailemassa..

Huomenna mulla on yksityisellä aika vauvelin kokoarvioon, jännittää kyllä kovasti! Toivottavasti ois suunnilleen käyrillä eikä liian iso, vaikka maha onkin melkoinen..

Niin ja välillä mulla iskee ramppikuume kun ajattelen että mulla on kohta täällä oikeesti se vauva. Mitä mä sitten teen??!!

Aurora rv37+2
 
Ihan ensimmäiseksi kovat tsempitykset Hudjuke! Toivottavasti kaikki on hyvin. Kuulumisia odotellen..

Mandylle kiitokset hyvistä resepteistä, ajattelin kokeilla tuota suklaaherkkua huomenna.

Pesänrakennusvietti on tosiaankin täällä revennyt ihan käsistä. Tänään pakotin itseni siivoamaan ja järjestelemään aikaansaamani kaaoksen. Siinä sen päivä mukavasti kuluikin, mutta nyt olen tyytyväinen. Pohdin vain, että pitäisikö aloittaa kellarin siivous huomenna. Just joo, ihan tajutonta! :LOL:

Mies oli ihana ja nikkaroi äitiyspakkauslaatikkosänkyyn alustan, jossa on pyörät. Tarkoitus olisi, että pikkuinen nukkuisi siinä ensimmäisenä, meidän sängyn vieressä. Päivällä voi sitten siirtää sänkyä kätevästi ja tarvittaessa heijaillakin.

Himoista joku kirjoitteli, että on aiemmin himoinnut kokonaista vesimelonia. No se idea tarttui minuun ja lähes kokonainen keilapallollinen katosi päivän aikana napaan. Huomenna uudestaan? Juu ja sitten tietysti juuri täydennetystä sairaalalaukusta katosi kummallisesti yli puolikas levy Fazerin sinisestä.. :whistle:

Meilläkin hoitopaikka on kylppärissä pesukoneen päällä. Läheltä löytyy seinältä teline, jossa hoitotarvikkeita kuten kertisvaippoja, kynsisakset, harja, talkkia, voiteita yms perussälää. Meillä on niin pienet neliöt, että erillistä hoitopöytää ei saa mahtumaan oikein minnekään.

Olo alkaa olla pikkuhiljaa ahdistava. Maha on ihan valtava, se on kokoajan tiellä. Törmäilen ja töytäilen sen kanssa ympäriinsä. Lattialta ylösnousu vaatii todella kekseliäisyyttä ja liikkuminen on naurettavaa vaappumista. No, tätähän ei onneksi loputtomiin kestä. Saisi pikkuinen tulla jo...

Tikru huomenna poksuu 38+0

Ps. Tunnustus, se suklaalevy on nyt sitten syöty kokonaan

:LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hudjuke:
Moikka

Täällä synnärillä ollaan :D

Mulla oli tänään äippäpoli ja vauvan sydänäänet käyrässä liian korkeet, niin ottivat sisälle ja nyt käyrätään vähän väliä ja jos sydänäänissä häikkää niin huomenna käynnistetään. Mä kyl uskon, et pääsen huomenna kotiin, koska käyrät ollu ihan hyviä nyt illalla, mut katotaan nyt. Vauvelin painoarvio on 3176 kg.

hudjuke ja Kajsa 37+5
näinkin sut siinä pihalla mutten viittiny alkaa huutelee, piti hakee äitiyskortti sieltä polilta

:)
 
Hei

Heräsin, kun kissa raapi makkarin ovea ja päätin käyttää tilaisuuden hyväksi ja tulla koneelle. :LOL:

Kävin täällä jo eilen illalla, mutta olin niin väsynyt etten jaksanut edes oikein lukea ja menin sitten nukkumaan.

Tässä siis eilisiä neuvolakuulumisia:
rv 36+3
painonnousu +450g/vko (mökkiviikonlopun grillaukset näkyy!!!)
turvotus: +
verenpaine: 114/60
hb:115 (ei oo enää noussut obsidanista huolimatta)
kohdunpohjan korkeus: 32
tarjonta: RT
kohdunsuu: kiinni ja pehmeä, pituus 2,5 (pituus edelleen sama kuin keskuraskauden lääkärineuvolassa)

Lääkäri oli kesälomasijainen, mutta asiansa osaava naistentautien erikoislääkäri (ehkä jopa parempi kuin neuvolan oikea lääkäri!). Kysyin kokoarviota ja vatsan päältä kokeilemalla lääkäri arvioi vauvan keskikokoiseksi. Nyt vähän alle kolmikiloinen, lasketun ajan paikkeilla 3,5 kg jos kasvaa samaa tahtia kuin nyt.

Kohdunsuun tilanteen puolesta lääkäri veikkasi, että syntyy aikaisintaan viikolla 39. Eli onneksi on vielä aikaa laittaa asioita valmiiksi vauvaa varten!! :D

Lääkäri oli ehkä vähän ärsyttävä, kun oli niin "filosofi". Mihinkään ei saanut lyhyttä ja ytimekästä vastausta vaan jaaritteli asioista tosi kauan ja ohi aiheenkin. Tuli sellainen olo, että ok tajusin jo, voidaanko siirtyä seuraavaan asiaan ??? Ehti varoitella mua auringossa palamisestakin, kun mulla on niin vaalea iho sekä kertoa siitä että huippu-urheilijat saattavat tehdä 7 km juoksulenkkejä vielä 36 viikolla... (Kysyin, että voinko mennä uimaan...) :LOL: No, en ainakaan tuntenut itseäni liukuhihnapotilaaksi!

Pesänrakennusvietti on melkoinen (aina muutenkin), mutta en ole oikein ehtinyt vielä siivota kaappeja ja laittaa vauvanjuttuja. Ohjelmaa riittää muutenkin aamusta iltaan. En ole vielä oikein ehtinyt edes tajuta, että olen "lomalla". :p

Nyt taidan mennä jatkamaan unia, että jaksan aamulla touhuta kummitytön kanssa, joka on meillä lomailemassa. :heart:

Illusia & Emppu 36+5

Muoks: Niin ja vauva oli kuulemma jo laskeutunut...
 
Elikkäs me saatiin uuden asunnon avaimet eilen. Pestiin koko kämppä eilen ja tänään aletaan muuttamaan, onneks se on viereinen talo. Tosi upeee huoneisto.
Tosissapäivänä oltiin synnärillä. Pikkuisen pää ei oo ees kokonaan kiinnittäytynyt, mutta sormella auki.. Painoo 3400g. Mä oon varmaan täällä vielä viimeisien kanssa )))

nyt labraan ja sit taas uuteen kämppään.

Anna ja masukki 39+5
 
Huomenta !!

Vitsi totesin kyllä taas eilen että on mulla hölmö mies :D
Nimittäin näitä sen kommentteja voisi oikeasti alkaa johonkin kirjoittelemaan muistiin niin vois sitten myöhemminkin niille nauraa.
Repesin eilen taas ihan täysin kun mies puristi mua tissistä ( tissifetissi ei pysty pitämään niitä sormiaan erossa ) ja sitten näytti tosi pelästyneeltä ja sanoi vaan että " ainiin mutta eihän sua voi enää puristella kun maidot lentää pihalle, kuuluu vaan POKS ja sitten on kermat naamalla "
Oli taas näitä tilanteita etten oikein tiennyt pitäisikö itkeä vai nauraa, mutta oli taas niin vakuuttuneen kuuloinen asiasta että päätin sitten vaan nauraa.
Tää oli taas näitä sarjassamme "ei voida harrastaa seksiä koska vauvalle tulee kolo päähän ja milläs se sitten selitetään "
Ja siis kaikkein pahinta tässä onjuuri se kun mies oikeasti uskoo noiin juttuihin
:D
Ja myös yksi mitä olen kuullut tässä on se ettei vauvoihin voi koskea koska ne menee rikki ja mitäköhän kaikkea muuta se on sanonut....

Kikka ja pikkuinen 37+0 ( mistä näitä viikkoja oikein tulee? )
 
mulla on jääny nyt kirjottelematta tänne ihan kokonaan :( seuraillu oon kyllä :)
tänään ois neuvola lääkäri ja jännittää niin pirusti. oon joutunu käymään seurannassa supistelujen takia. viimeksi oli kohdunkaula lyhentynyt viikossa sentin ( 2cm ----->1cm), pehmeä mutta kiinni.mitä tuo nyt sitten käytännössä tarkottaakaan ?

saapi nähdä miten nyt on käynyt. jouduin täydelliseen vuodelepoon 2 viikoksi.
kyllähän tuo on supistellut aika kovaakin välillä mutta mennyt sitten aina ohi.

mäkään e oo vielä pakannu sairaala kassia.

minkä kokoisia vaatteita te otatte vauvalle kotiin tulo vaatteiksi?

-miigu 34+3- :ashamed: :/
 
mä en oo koko loppuraskauden, siis rakenneultran jälkeen, aikana saanu yhenyhtäkään painoarviota suuntaan enkä toiseen. tänään ois neuvolalääkäri (kesäsijainen) ja se oli viimex jo tutustumassa työsarkaansa, se oli ehkä just valmistunu, kun oli niin nuori, niin epäilen, että semmosta tänäänkään saisin. toivottavasti tuo papana on viel väärinpäin, niinku viime viikolla, niin saisin lähetteen viel siihen synnytystapaultraan...muuten sinne ei täällä pääse. oishan se kiva nähdä viel kerran ennen ulostuloa :p

mulle on nyt iskeny ihan hirvee raihnasuus, oon tähän asti ollu elämäni kunnossa ja saanu kaiken tehtyä, mut en hitto enää saa. jalkoihin särkee ihan kamalasti kävely, alamahaa jomottaa ( ja kutittaa muuten edelleen) jatkuvalla syötöllä, nukkumisesta ei tuu mitään ja kattelen noita ikkunoita ja lattioita ja kaappeja, et noikin pitäs vielä... stressi iskee varmaan ihan just :LOL: mies lähtee viikonlopuksi pohjanmaalle mersumiittiin, ni ei oo sekään kantelemas mulle noita painavimpia kamoja paikasta toiseen. eilen nostin koirille 10 l vesiämpärin ulos, ni jo maha sano ittesä irti :kieh: Nukkuminenkin on suht katkonaista näinäpäivinä ja yhtä vessas juoksua. siirryin toiseen sänkyynkin kesken yön, että on lähempänä vessaa kun tulee hätä B)

tällä hetkellä mä toivoisin, että mul ois pikkusisko, joka olis mua auttamassa kaikessa tässä sekasorrossa, noista kolmesta veljestä kun ei mitään sellasta apua saa... ja äippää ei kehtaa pyytää oikeen kokoaikaa, ku sil on omakin huusholli hoidettavana ja töissäkin käytävä.

Tästä kaikesta känkkäränkästä huolimatta, en meinaa malttaa enää oottaa, että se vauva ois maailmassa ja pääsis mahasta eroon ja uusiin haasteisiin. mut hetkihän siihen taitaa viel mennä... sappihappo arvot pitäs saada tänään, joten selviää et pääsiskö jo aiemmin saikkulaan odottelemaan ja LEPÄÄMÄÄN ( :LOL: )

sissi ja papana 35+5
 
Keskiviikkoa kaikille :wave:

Täällä kuopuksen toimesta herätty puoli 6, tosin sängystä ylös vasta hetki sitten |O

Mäkin aattelin kokeilla sekä porkkanakakkua, että suklaaherkkua. Mulla tosin nyt ihmeellinen viikko ollut kun en ole syönyt mitään herkkuja :p Yleensä syön ihan päivittäin karkkia, jäätelöä, pullaa jne.. Ja nyt ei ees tee mieli. Ihan outoo :/ Täytynee korjata asia tänään.

Sain kuin sainkin eilen aikaiseksi pestyä 5 koneellista pyykkiä ja viikata kaikki miljoona jo pestynä ollutta koneellista. Sit siivosin sekä esikoisen että kakkosen vaatekaapit ja hinnoittelin kirpparille 3 Ikean kassillista tavaraa... Tänään pitäs illalla kärrätä ne roippeet sinne! Jos sais vaik ensi viikolla sieltä voittoo sen verran et pääsen sen vaatekaapin Ikeasta hakemaan :) sit saisi noi jo valmiiksi viikatut vauvan vaatteetkin jonnekin tungettua.

Huomenna meille tulee vieraita kun mun paras ystävä, joka on esikoisen kummi tulee minun kummityttöni kanssa meille. Ihanaa, kun saa muuta ajateltavaa :D No mutta siinähän mulla onkin sit hyvä syy aloittaa leipomisurakka! :p

Ei muuten kellään olisi mitään hyvää BANAANIKAKUN ohjetta? Tekis sellaista mieli mut en löydä hyvää reseptiä mistään... :(

Perjantaina tosiaan olisi se äippäpoli joten sitä odotellessa. Mä niin toivoisin että tän lapsen paino synnytyksen jälkeen alkais numerolla 3, jotta selvittäisiin päivän sairaalareissulla. 2 edellistä ollut alle 3- kiloisia niin sit joutuu niitä sokereita siellä olla mittailemassa 3 vuorokautta :|

Nyt aamukahville ja sit terkkaan antaa verta ja viemään pissis- näytteet :wave:

kleopatra ja missi 35+5
 
Niin mun piti vielä palata kysyyn et mikä siinä VADELMANLEHTITEESSÄ on se juju?
Kun siis mun tiedon mukaan se vahvistaa kohtua ja on sinällään aivan loistava valmiste, mutta onko jollain kokemusta että se voisi edesauttaa synnytyksen käynnistymistä?
 
Morgon, morgon

Kehtaanko edes sanoa, että taas nukuin hyvin :ashamed: Mies oli sohvalla, taas, koska yskii edelleen. Pitäisköhän tästä tehdä ihan pysyvä järjestely.. Ei vaan. Ihana kun on pirteämpi olo.

Jos jostain perusputiikista tuota vadelmalehtiteetä löydätte niin huikatkaa :wave:

Tänään olis neuvola, toivottavasti vauva olis laskeutunut edes vähän.

Vilma 36+5
 

Yhteistyössä