ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - heinäkuussa

Huomenta kaikille! Ihania kuvia ja kuulumisia :heart:

Sain nukuttua viime yönä vaikka unet olikin vähän häröjä. Turvotus jatkuu, nilkat heti herättyä pallot vaikka yöllä juoksinkin vessassa n.4 kertaa.

Pesänrakennuswimma alkoi mulla raskauden ½välistä ja jo silloin tuli siivottua. Keittiön kaappien ovet ja katon vois nyt jo pestä uudelleen ja sisustella tätä 2 vuotta muuton jäljiltä vaiheessa olevaa koloaan. Iso, beige, kooltaan 2x3m ryijymatto ois löydettävä olkkariin.

Meillä on esikolla joku hemmetin "kausi" taas meneillään. Jessus että sen kanssa on vaikee elää. :headwall: :headwall: :headwall:


-iinaZ & Kolmonen 36+5
 
Huomenta!

kikka89 Söpö masu =)

Tänään lähdetään takasin kotiin Jkl:ään, mutta ei yhtään huvittas, kun saanut olla hemmoteltuna täällä :D
Niin ja se ois neuvolapäiväkin, mutta se on kyllä niin turha taas kuitenkin. Tuntuu että tässä loppuvaiheessa siellä katotaan vaan kaikki pakollinen ja sitten ulos. Kestää korkeintaan sen 15 min.
Joku sanoi vauvan painoarviosta. Minustakin ois se kiva taas saada, vaikka kaks viikkoa sitten sen jo sainkin. Mutta jos lapsi kasvaa sen n. 200-300g viikossa niin tällä hetkellä mun masussa möllöttelee noin 3500-3700 kiloinen muksu.

Viime yönä oli muutamia kipeitä supistuksia, mutta epäsäännöllisiä. Ja edelleenkin tulee tosi paljon sellasta vetistä valkkaria

:/

outiko 39+0 poksuu ( ja vielä viikko..)
 
Hops!

Äkkiä kirjotan vaan jotain ja sit yritän sammua hetkeksi.. Mulla on taas koko aamu ollut pelkkää kiukkua, jos pikku unet vaikka auttais, mua niin inhottaa ton pojan puolesta kun oon kiukkuinen. Henkeä ahdistaa ja vatsa on koko ajan edessä, ja kurkusta nousee kuplia... Ja mun tissit on taas niiiiiiin äärettömän kipeet, poju huitas tossa kun laitoin nukkumaan niin tuntu taas että vois oksentaa...

Miks mulla on vasta näin vähän viikkoja ja kaikilla muilla jo niin paljon?!! Mä en jaksa enjaksaenjaksaenjaksa!

Kimalle rv35+1 ja Taapulavaapula 11kk
 
Huomenta!

Täällä ollaan pitkästä aikaa hyvällä tuulella heti aamusta. Hyvin nukuttu yö takana ja Lauri Tähkän uusinta kipaletta oon popitellu aamusta kun YouTubesta sen löysin niin väkisinkin on hyvällä tuulella :D

Galluppiin vastailen minäkin kun on jäänyt vastaamatta. Eli omat syntymämittani olivat 3200g ja 50cm. Muistaakseni meni viikon yli. Esikko syntyi 39+3, 3310g ja 50cm, keskimmäinen käynnistettiin raskausmyrkytyksen takia 40+1, 3420g ja 51cm, kuopus syntyi 40+1, 3890g ja 53cm. Tarkkoja ipanoita ovat olleet ;)

Jalat on tosiaan kuin pallot ja lauantaina ne tarttis tunkea juhlakenkiin kun on veljen häät. Crocsit otan kyllä mukaan ja vaihdan illan pimetessä. Onneksi on pitkä mekko niin jäävät piiloon. Näin tossa talvella sellaista unta, että synnytys alkoi veljen häissä kun oltiin kirkossa. Ja tämä oli ennen kuin veli edes kertoi että kirkko on varattu...Pakko se on sairaalakassi pakattava reissuun mukaan :LOL:

En yhtään ihmettelisi vaikka syntyisikin, on tämä viikko niin täynnä ohjelmaa ja juoksemista. Ensi viikolla saa sitten levätä. Tosi lepoa, herukat alkavat näemmä olemaan kypsiä ja ne tarttis saada pois puskista ja mehustettua. :whistle: Meillä on noin 20 puskaa ja siitä tulee talven mehut. Tiedän vaan, että selkä ei kestä sitä hommaa, anoppi ja oma äiti lupasivat tulla auttaamaan...onneksi. Kuhan vauveli ei nyt vaan tulisi ennen, mehustus on muutenkin tarpeeksi hankala homma kun noi pirpanat juoksevat ympärillä saatikka että siinä olisi pieni vauva vielä vieressä. :D

Polttelut vaan lisääntyvät ja kauaa ei jaksa seistä. Tulee sellanen olo että joku tippuu jalkojen välistä jos ei pääse istumaan. Paineentunne on lantiossa melkoinen. Suoli muuten toimii kanssa reippaasti, joku muukin siitä mainitsi. Ja tuo valkkari on todella vetistä.

Mutta nyt takapuoli ylös tuolista ja touhuumaan kerta energiaa tuntuu tänään olevan melkoisesti :D Hauskaa päivää kaikille! :wave:

*muoks* ja ne rv:t 35+1
 
Huomenta!

Tänään on mulla ja miehellä 1-vuotis kihlajaispäivä. =)

Nukuin kuin tukki kuuteen asti. Heräsin vasemmalta kyljeltäni eli samassa asennossa olin, mihin itseni yli 6 tuntia aiemmin itseni asettelin. Vasen kämmen olikin sitten TOSI turvoksissa ja peukalo on vieläkin kipeä. Tämä nivelkipu on kyllä ärsyttävää. Kuudelta kävin veskissä ja nukuin sit vielä puoli ysiin. Nyt taas jaksaa.

Tässäpä meidän kossin kotiintulovaatteet:


- body 50 cm (on kyllä myös yks 56 cm pakattu mukaan)
- housut ja huppari 56 cm
- lakki + äippäpakkauksen sukat ja käsineet

Mitähän Hudjukelle kuuluu? Tinulinkin vauvakuulumiset saadaan varmaan parin päivän päästä.

Mandy ja Aksu 38+2
 
Huomenia

Joo aurora, kyllä oli kyyneleet silmissä. Tänään aamulla taas ajoin ne ulos mun siivoomisen tieltä, kun meni hermot esikon majanteko ja pomppimisleikkeihin, kun yritettiin järjestystä olkkarissa vaihtaa. Koitan saada sellasta mukavaa leikkinurkkausta pienelle.

Kohta alkaa taas siivoaminen, mutta siis tuosta teestä, joka tehty vadelman lehdistä...pitäs voimistaa supistuksia...tiedä häntä, mutta kaikkea kokeillaan, esikosta maltoinkin ootella ilman mitään poppakonsteja loppuun asti, mutta nyt oon kärsimätön Neuvolassa lääkkäri oli sitä mieltä, että vaan siemenneste voi oikeesti auttaa ja siihen uskoi, mutta jotenkin nää konstit kuuluu tähän loppu aikaan ja aika kuluu!

Ja siis toisella palstalla kertoivat, että luontaistuotekaupoista saa, mutta kehottivat tekeen ite, eli ihan vadelman lehtiä ja vettä kiehuun ja eikun juomaan.

Onnea poksumisista kikka ja outiko oli ainakin! :heart:

Suloset vermeet mandy ja onnea juhlapäivästä!

Nyt tytöt supistuksia keräileen ja illalla sit jakaan kokemukset, että mikä tekeminen toimii ;)

Permis ja Veikko 36+2 :LOL:
 
Kikka ja Outiko onnittelut poksuista! =)

Täällä sataa vähän väliä vettä ja sekös mua ottaa päähän! :headwall: Olo on jotenkin plääh. Mua ei oikeen huvita mikään. Toivottavasti fiilis tästä nousee..

Päksäkkä 37+1 :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ritsanampuja:
Huomenta!

En yhtään ihmettelisi vaikka syntyisikin, on tämä viikko niin täynnä ohjelmaa ja juoksemista. Ensi viikolla saa sitten levätä. Tosi lepoa, herukat alkavat näemmä olemaan kypsiä ja ne tarttis saada pois puskista ja mehustettua. :whistle: Meillä on noin 20 puskaa ja siitä tulee talven mehut. Tiedän vaan, että selkä ei kestä sitä hommaa, anoppi ja oma äiti lupasivat tulla auttaamaan...onneksi. Kuhan vauveli ei nyt vaan tulisi ennen, mehustus on muutenkin tarpeeksi hankala homma kun noi pirpanat juoksevat ympärillä saatikka että siinä olisi pieni vauva vielä vieressä. :D


*muoks* ja ne rv:t 35+1
voih, nuo marjapuskat...

sama vika, uhkaavasti näyttävät kypsiltä, eilen just äipän kans katottiin niitä läpi ja todennäkösesti se on ensviikolla tehtävä. yhdeltä veljeltä viedään pakastin, koska omat on nyt täynnä sunnuntaina teurastettua sonnia... ja puskia täällä kans joku parisenkymmentä. lisäksi omenat onnistuivat aivan liian hyvin, verrattuna viime vuoteen (tais tulla 3 kpl, kun halla vei kukat) ...mut se savotta nyt odottaa vielä pitkään, mut sitte todennäkösesti jo vaava sylissä kuoritaan ja pilkotaan
:headwall:

on se kyllä sitte sen arvosta, kun pakkasesta ottaa vaan. mansikat laitoinkin jo pariviikkoo sitte :D ne tosin ostin mansikkatilalta...

sissi
 
Heipsan kaikille!

Onnittelut poksuista ja Mandylle kihlapäiväonnittelut! :flower: Aivan ihanat nuo kotiintulovaatteet =)

Yritän laittaa vähän masukuvaa pitkästä aikaa, tuskin onnistun... kuva on rv 37+0



Jeppis & Pikku-papu 37+4

Muoks* jee mä onnistuin!!!
 
Huomenta =)

Onnea poksuista!!

Mandylle kihlapäiväonnittelut :flower:
Söpöt vaatteet pikkuselle :)

Ihania masukuvia :heart:

Mäkin nukuin taas vaihteeks viime yön hyvin :) Ei tullut supisteluja vaikka olisinki jo valmis synnyttämään. Huomasin eilen et mun masu on varmasti jo laskeutunu, ihan selvästi ja tuntuu tilaa olevan nyt tossa tissien alapuolella :D
Huomenna neuvola, eiköhän siellä osata jotain sanoa. Vaikka se sijainen ei kyllä tajua mistään mitään... Vaan jospa ees jonku verran.
Ja viikon päästä ois sit synnytystapa-arvio...

Nyt pitänee lähtä asioille. :wave:

mertsu & prinsessa 35+4 :heart:
 
Hei osaako joku sanoa mistä johtuu sellainen ihme napsuminen tossa ihan rintojen alla ?
Siis tuntuu oikein sellainen napsahdus, ja ainakin omasta mielestäni kuuluu äänikin.
Se tuntuu/kuuluu aina jos pyöristän selkää ja sitten sen jälkeen tulee toinen kun suoristan.
Ja tosiaan sattuukin...
Tälläistä en ole ennen huomannut ja nyt aloin ihmettelemään kun jotain nostin lattialta ja tuntui kauhea napsahdus.
Onko muilla ollut vastaavaa??
 
Hudjuke tsemppiä,toivottavasti kaikki on hyvin.
baby butterfly minullakin on kovaa menkkajomotusta monena iltana ja aina loppuu kun menen nukkumaan. Välillä supisteleekin kunnolla ja sama juttu,loppuu kun menen nukkumaan.
miigu123 pakkasin kotiintulovaatteiksi 50 senttisiä.
outiko on jo niin pitkällä =) minun nuorin syntyi 39+1,supistukset alkoivat aamuyöllä ilman mitään ennakkovaroitusta. Kahden ja puolen tunnin jälkeen oli jo poika sylissä :heart:
Mandy81 onnittelut kihlapäivän johdosta!

Vahelmanlehtiteen sanotaan aiheuttavan ja voimistavan supistuksia mutta vain jos paikat ovat muutenkin kypsät.

Täällä ei ole mitään jännää kerrottavaa. Odottelen perjantain lääkärikäyntiä ja koetan keksiä nimiä. Yksi nimi on jo valmiina mutta toinen puuttuu.

Ezmeralda ja ötökkä 37+1
 
heippa..
Hudjukelle tsemppiä.. tääällä kanssa odotellaan kuulumisia jokohan sullakin vauva kainalossa.. :)
Mandylle onnea kihlajaispäivän johdosta
Onnea myös poksuista ainakin outiko ja kikka taisi tänään poksua..

Kävin itse eilen pitkästä aikaa sellasella lattari tunnilla. sain kyllä katseita kun tän valtavan mahan kaa sinne menin hillumaan.. ensimmäisen 10 minuutin jälkeen aloin jo kattella kelloa että kestiköhän tää tuntin tunnin vai 45 min.. että näinköhän selviin hengissä.. välillä tuntu että alapää tippuu.. mut ihan hyvin meni loppujen lopuksi maha kovana vaan mutta ei ollu kipuja.. Illalla innostuin vielä lähtemään kävelylle miehen kanssa alku meni hyvin mut takaisin tultaessa piti koko ajan pysähdellä kun alko niin pistellä masuun.. ei kiva..
Mulla on tullu hirvee morkkis tästä painon noususta tuntuu että vaikka mitää ei söis ni paino vaan nousee.. :'( no kyllähän ne kilot varmaa tippuu mutta mielellään en haluis et enää yhtää tulis lisää...
Kateellisena kattelen teijän masukuvia ku ei näy raskausarpia monellakaan.. mulle on tullu oikealle puolelle vaan aluksi pieniä mutta nyt on jo levinny mut ei nyt kovin pahasti viellä mutta mutta varmasti vielä leviää.... nyyh..
ihania kaikkia herkku ohjeita ootte laittanu mäki leiposin niin miellelläni mutta ei viitti tulee ite syötyä kuitenkin kaikki..
Eilen appiukko toi meille niiden omasta pellosta perunoita ja lihaa.. ja sitten vielä mansikkakakkua.. oli kyllä ihana kiva kun ei tarvinnu ite alkaa enää ruokaa laittamaan, yleensä olisin varmaa räjähtäny ku inhoon jos ne hyysää.. ku ennen ne suunilleen joka päivä soitti meille että tulkaa nyt syömään onko teillä nyt rahaa ostaa ruokaa ja plaap plaap plaap.. mutta nyt onneksi lopettaneet.. onhan se kiva kun haluavat auttaa mutta liika on liikaa.. kun kuitenkin itekki pärjätään ja tienataan varmaa enemmän kuin he..

sori vali vali aiheinen teksti.. mukavaa päivää kaikille.. :heart:
piritta ja moggulaa 36+4 kait
ps. huomenna neuvola (TAAS) ja sitten on tutusminen PHKS (kivaa)
 
Ä-polilla käytiin miehen kans (tyks).Oli samalla se synnytystapa-arvio.
Viikot 36+4.Ktg-käyrässä olin ekaks puoli tuntia.Hyvin vaihteli vauvan sykkeet 120-160 välillä ja kovasti "mylläs"masussa koko ajan,peukalo punaisena painoin sitä liiketunnistin nappia.Verenpaineet mulla oli 103/72.Paino oli nyt 78,8 kg!Eli semmoset melkein 14 kg alusta tullut.Hoh hoijaa.No sit päästiin lääkärinhuoneeseen,jossa heti alapään kimppuun ja kohdunsuu oli sormelle auki,kaulaa 2 cm jälellä,pehmeä.Sit se ikävä vaihe ku lääkäri tunnusteli sen lantion,v###tu se sattus ja tuntu ilkeältä.Kaipa sit mahtuu tulemaan sieltä.
Ultraäänellä vauvan painoarvio nyt 3060!Kovasti siellä liikuskeli,napavirtaukset ok.Vauvalla kaikki ok.Eiku synnytyksen käynnistymistä odotteleen!

Käveltiin sit tyksistä mainoksen uhreina suoraan lättymestaan ja palkittiin itsemme siellä täytetyillä lätyillä.Mä otin herkkusieni-juustotäytteisen.Halkasijaa lätyllä varmaan semmoset lähes 80 cm ja oli taitettu neljään osaan!Nam,ku oli hyvää.Kävi kyllä ihan lounaasta.Sit torilta mansikoita ja rehuja ostamaan..

Jumankavita ku sit viime yö oli kamala:niin kipeitä suppareita ja maha oli kivikova koko ajan ja hyvää uniasentoa ei meinanu millään löytyä!Ajattelin jo,et josko taas sinne tyksiin takasin.Mut aamuyöstä ne lakkas ja sain sit nukutuksi.Mies syötti mulle niitä mansikoita aamuyöstä niinku vauvalle,olipa söpöä!

Täällä oli Mandylla ollut kihlajaispäivä.Onnittelut siitä!
Kikkalla oli ihana massu!Mäkin voisin laittaa mahakuvan,mut en osaa linkittää sitä tänne!Kuka neuvois mua vanhempaa "tätiä"?Kamera kyl löytyy.

Hyvää loppuviikkoa kaikille masunkasvattajille ja niille,jotka kohta jakaantuvat jo!

T:Maria-s ja "mylläri"36+5
 
Epäaktiivinen kirjoittelija aktivoituu jälleen kahden kuukauden tauon jälkeen :) Lukemassa olen teidän juttujanne kyllä käynyt aina kun on kerinnyt, melki joka päivä siis.

Ihania masukuvia ja kotiintulovaate kuvia täällä. Itse en ole vatsaani kuvannut ollenkaan :( enkä taida uskaltaakaan kun se näyttää niin hassulta... raskausarpia on tullut navan ympärille kamalasti.. vatsa näyttää auringolta kun ne arvet lähtee siitä joka suuntaan eikä kyljissä ole kuitenkaan montaa. Teidän muiden massut näyttää niin kovin sieviltä eikä taida olla arpi ongelmiakaan?!?

Tänään kävin sit viimeisen kerran neuvolalääkärillä tarkistuksessa ja jäi kyllä p**** fiilis. Ensinnäkin väsytti ja v-käyrä oli melko korkeella jo ennen neuvolaan lähtöä.. sit siellä jouduin ootteleen kun lääkäriajat oli puol tuntia myöhässä.. ja sit itse toimenpide oli ihan pettymys.. ei edes painoarviota saati mitään tietoa sukupuolesta (edelleenkään)!

No tässä vaiheessa tuo sukupuolen selvittäminen alkaakin oleen jo ihan samantekevää.. kaikki alkaa olla hommattuna ja väreinä paljon valkoista, oranssia ja vihreää :) sopii siis kummallekin. Kohdunsuu oli kiinteä ja kiinni... kaulaa jäljellä (tod.näk. hyvin paljon koska ei maininnut mitään senttimääriä). Mitään ei oo siis tapahtunut! Tylsäääääää...

Parin päivän aikana olen pessyt ja laittanut kaikki vauvan tarvikkeet valmiiksi. Nyt sais jo tulla. Supistuksista ei tosin oo tietookaan.. vaikka välillä on se tunne että vauva tulee ilman kohdun apua pihalle.. niin kovasti se puskee alapäähän ja vihlonta on varsinkin iltasella kovaa kun pienokainen innostuu. Vauva on ollut pää alaspäin lähtökuopissa jo yli kuukauden, kaikki sen osalta siis ok.

Mutta kai se maltti ois valttia.. itse olen syntynyt noin 2 vko la:n jälkeen enkä ole edes perheen esikoinen, joten turha kai minunkaan on odotella että saisin pienokaista ainakaan etuajassa :) Itsellä painoa ollut tuolloin 3700g ja pituutta muistaakseni 51. Sen verran lääkäri sanoi tänään vauvan koosta että ei tuntuisi mikään jättiläinen olevan ja että hyvin on kasvanut käyrillä tasaseen tahtiin. ARGH!

Vielä ois monia monia asioita joita tekis mieli purkaa, mutta ehkä odotan siihen asti kun mies tulee töistä kotiin niin vuodatan sit sille (voi parkaa ) :LOL: Onneksi se kuuntelee kiltisti ja lohduttaa aina kun mulla on jostain paha mieli (eli hyvin usein nykyään). 10 pistettä ja papukaijamerkki =)

Nyt yritän olla aktiivisempi ja käydä täällä useammin kirjottelemassa niin ei tule niin kamalasti aina kerralla tekstiä ja asiaa. Nyt kun en omilta ärsyyntymisiltäni ollenkaan ehtinyt keskittyä muiden keskusteluihin. Jaksamista kaikille niin olotilojen kuin miestenkin suhteen! :D

Marizzza ja pikkuinen 36+5
 
Hip hei, hyvä mieli!!! Kävin neuvolassa ja aivan niin kuin aavistelinkin niin vauva on ihan alhaalla ja melkolailla kiinnittynyt :heart: Eihän tuo toki mitään suurta tarkoita, mutta suunta on hänellä ainakin oikea. Neuvolan tädin mukaan on siro neiti tulossa. Laskeutumisen puolesta puhuu myös sf-mitta joka ei ole viime neuvolasta noussut kuin vajaan puoli senttiä, ollen nyt 32,5. Ensi viikon tiistaina sitten olis viimeinen lääkäri.

Onnittelut poksuilijoille :flower:

Kaksi kaunista masuakin bongasin ja yhdet ihanat kotiutumisvaatteet :)

maria-s, oli käynyt äitipolilla, mukavia kuulumisia sieltä ja kivaa edistymistä tapahtunut :)

Marizzza, kiva oli kuulla sinustakin!

Mahan napsumista on ollut havaittavissa täälläkin, ihan hassun kuuloista :D

Piritta, älä murehdi liikaa painon noususta. Muakin ahdistaa joka ikinen gramma ja kilo mitä tulee, mutta uskon ja luotan siihen että kyllä ne lähtee sitten poiskin :) Kunhan pitää järjen herkuttelussa niin mun mielestä muuten voi kyllä syödä ilman huonoa omaatuntoa, ellei tietysti ole diabetesta tms.
 
Tervehdys jokaiselle.

Reissusta palattu alkuviikosta. Täytyy kyllä sanoa ettei ollu yhtään kivaa kököttää autossa tuntitolkulla. Taukopaikoille pysähtyessämme vaapuin ku ankka aina ekaks vessaan. Sitte vaapunta jatkui ruokapöytään, johon mies oli aina jo tilannu ruuat koko porukalle. Kivaa oli siinä mielessä että mun ei tarvinnu oikeestaan pitää huolta ku ittestäni. Mies hoiti lapset.

Yhesti mökillä heräsin siihen etten kerta kaikkisesti saanu henkeä. Oli aika kamala tunne. Tuntu että mökin seinät ja katto kaatuu päälle. Piti mennä patjan ja peiton kanssa terassille nukkuun siihen asti kunnes hyttyset ajo sisälle. Sitte majotuin tuvan lattialle sepposen selällään olevan ikkunan eteen. Samaten yhesti saunassa olin vissiin liian kovissa löylyissä ku yhtäkkiä tuntu taas että happi loppuu. Ei kivoja oloja nuo tollaset.

Perjantaina meen aamulla taas äippäpolille syynäämään vauvelin kokoa ja suunnittelemaan h-hetkeä, joka siis vissiin on rv 38+0 elokuun 10. päivä kun vauveli on "valmis". Ei siis anneta kasvaa hänen liian isoksi. Nyt pähkitään sitte synnytystapaa lääkärin kans.

Sinderella 35+3
 
Neuvola kuulumisia:

rv 36+6

Pissa: puhdas
Verenpaine: 134/78
Paino: -200g /viikossa
sf-mitta: 34
Sydämen syke: +
Liikkeet: ++
Tarjonta: Rt (mitä on ollut koko ajan:) )
Kohdunsuu: Kiinni ja pituutta samat 3cm mitä 27 viikollakin..

Ens viikon torstaina seuraavan kerran..

Mahan napsumisesta Oon kans itte kuullu pari kertaa kun mahasta kuuluu selanen NAPS. Ihan niinkuin joku napsauttais sormia kerran :D


 
Mielihaluista vielä. Täällä ei ihan lompakko tai hiekka maistu, mutta autotalliin voisin muuttaa asumaan. Mikä tuoksu! Oon aina tykänny varaston ja autotallin hajusta, mutta jotenki se nyt on vieläki ihanampi tuoksu.
 
Nuo napsumiset lähtee ilmeisesti jostain kiinnikkeistä, en ole ihan varma, mutta esikoisen aikana napsui vähän väliä. Ja tämä napsuminen tosiaan loppui rv 39+3 POKS ääneen klo 5 aamulla - vedet meni :D

kielletty 37+3
 
Mulla on tänään nukkumispäivä. Piti leipoo kaikenlaista ku huomenna on meikkikutsut, mut oonki sit vaan nukkunu. Tuskin sekään huonoo teki. :)

Maritzzza (vai miten se nyt kirjotettiin) mulla ainaki vatsa on alhaalta tosi kauniisti arpeutunu. Siks multa ei ookkaan yhtään sellasta kuvaa jossa olisin ilman paitaa. Ei nättiä.

Mielihaluista on alkanu ihan kaikki maistua, kokoajan nälkä! Hapankorppuja kuluu paljo, samoin suklaa maistuis kyllä.

Mandylle onnittelut! samoin poksuville!

Mä odottelen perjantaista tyksin ä-polia. Mitähän siellä sit oikeesti tehään.

enää en muista mitä kaikkee muuta piti kommentoida. Tää mulla on aina, olis kiva kirjottaa enemmän, mut kun ei yhtään muista. :(

Aniit ja Taneli 35+5
 

Yhteistyössä