ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - huhtikuussa

pekunalle Johan sulla on ollut tapahtumarikas reissu. Onneksi meille tuli vaunut kotiinkuljetuksena, ei oltas kyllä mitenkään voitu hakea niitä matkahuollosta, kun ei oo ees autoa.

Hyvää pääsiäistä täältäkin kaikille :) Tää on kyllä varmasti nimensä veroinen perjantai, kun tuntuu jo nyt ettei oo mitään tekemistä :D Odotan vaan huomista, että pääsee reissuun.
Tänne Jkl:ään on sitäpaitsi satanut lunta, pöh :(

vilmav2
Kyllä tää mun puolesta voidaan laittaa suljetuksi, jos muut sitä haluaa. Mulle se on oikeestaan ihan sama, kun ihan samoja juttuja puhun oli suljettu tai ei. Mutta ymmärrän jos joku haluaa tästä suljetun.

Mutta nyt sohvalle makoileen miehen viekkuun.

outiko 24+2
 
jospa se minäkin uskaltautuisin tänne. oon lueskellut juttujanne sivusta :whistle:
sain keskenmenon lokakuussa ja tulin melkein heti uudestaan raskaaksi mutta en vaan ole uskaltautunut tänne. miettinnyt vaan, että jos jotain taas taphtuukin.
viikkoja on nyt 19+5, joten eiköhän ole jo aika uskaltautua :)

eli olen 25 vuotias ja toista lastan odotan. LA on 30.8. ja KAKSissa synnytän.

ensi viikollal on rakenneultra ja jänittää niin maan perusteellisesti =)


miigu ja kirppu 19+5
 
Nipsu ja Aniit ihanaa että ultrassa kaikki oli hyvin! :heart:

Pompula mäkään en osaa auttaa sua! :hug:

Mulle käy suljettukin keskustelu jos haluatte. Ihan kaikki käy!

Älkää huoliko lumen tulosta. Se ei kauaa maassa pysy! =)

outiko kiitos tsemppauksesta! Hyvää reissua teille!

Hyvää pääsiäistä kaikille!

Päksäkkä 22+3
 
Mulle suljettu keskustelu käy hyvin. Jos sitten uskaltais laittaa jotain kuviakin...? :)

Aamu sitten vähän venähti tänään. :) Juuri sain aamupalan syötyä ja nyt pitäis kiireesti mennä suihkuun ja pakkaamaan tavaroita pääsiäistä varten. Illalla sitten töihin... ja huomenna myös.

Laitoin eilen tukivyön tilaukseen ja sen toimitus kestää 2-3 päivää. Jos sen sais sitten seuraavaksi viikonlopuksi töihin. Värissä päädyin tylsään ihonväriseen. Eipä ainakaan näy läpi vaikka laittais valkoisetkin vaatteet... Ostin nimittäin valkoiset caprihousut kesäksi.
Lisäksi tilasin Bebesiltä beigen kevättakin. Olisin halunnut mustan, mutta ne oli jo loppunu. http://www.bebes.fi/kauppa/product_info.php?cPath=23_31&products_id=2330

Illusia + Emppu 22+0 POKS! :D
 
vieraat kestitty ja vaunut mammalle esitelty, oli aivan innoissaan kuinka hienot ovat ja että kyllä on vauvalla hyvä köllistellä noissa :saint: yleensä äitillä on jotain moitittavaa nyt ei mitään! ihme juttu! poitsu ulkona leikkimässä, ruoka tulella ja ihmettelen mitä tekis, väsymys kauhea ja tuntuu ettei tää päivä lyhene yhtään. silti olis miljoona asiaa tekemättä!

pitäis muuten alkaa käyttään tukivyötä, eilen valahti alkkarit koko ajan ja tuntui että vatta löllyy polvissa :x

täälä oli markkinat alkuviikosta ja löysin markkinoilta vaikka mitä ihanaa, halvalla sain ihania tunikoita jotka on oikein äitiys mallia, sain juhliin tunikan sekä pari joita voi ihan arkena pitää.
 
Pekunalle, ei saisi nauraa, mutta sain hyvät naurut sun seikkailuista :LOL: En siis ilkeässä mielestä, mutta musta tilannekomiikka on ihan parasta :saint: Onneksi sait kuitenkin vaunut onnistuneesti kotiin!

Miigu, tervetuloa joukkoomme :flower: :)

Tuo mun suljettu keskustelu oli ihan vaan heitto, ei tarvii kenenkään siitä stressiä ottaa, mutta ajattelin, että esim. sitten kun vauvat syntyy niin olis kiva jos voisi laittaa kuvia jne. :) Mutta käy näinkin, ei ongelmaa!
 
Hyvää pääsiäistä kaikille!

Kertokaa mulle, mitä se suljettu keskustelu tarkottaa??

Onko teillä muuten paljon äitiysvaatteita hankittuna? Mulla on oikeestaan vaan yhet housut ja sitten jotain ohuita paitoja edellisen raskauden ajoilta. Oon niin pihi etten kauheesti viittis ostaa, mutta housuja ainakin tarviin ja oishan se kiva jos takkikin menis kiinni :kieh:

misu 23+4
 
hips,

äitiysvaatteista... on tullu hankittua ja saatua. yhet farkut on tulossa missymomilta viel ensviikol jasit ois 4 housut. kyllästyn vaatteisiin niin nopeesti, et pakko olla vaihtoehtoja + kun olen esiintyvä ihminen, piti erikseen hankkia esiintymishousutkin... heh. paidat on kyllä helppoja käytettäviä viel imetysvaiheessakin ja tunikat muutenkin monikäyttöisiä. takkia en meinannu hankkia, kun en niitä juurikaan käytä. ukon fleecet ajakoot sen tarpeen. kesällä täytyy tutkia sitten hameiden hankinta erikseen. mul on vähän tapana käyttää kaikki rahat mitä on, en juurikaan osaa säästää "pahanpäivän varalle". tähän asti kaiken mahdollisen ylijääneen on kyllä käyttäneet nuo meidän koirat , kun telovat toisiaan. onneksi tuli hankittua kattavat vakuutukset niille, ni omavastuun jälkeen saa loput myöhemmin takasin.

matkoista. mul ois kesäkuun alussa varattu tallinnan viikonloppu eestin voittajaan, siis koiranäyttelyihin. sillon oltas viikolla 28 vai 29. toivottavasti vointi on hyvä viel sillon, ettei tarvi jättää väliin sitä. kehään en meinannu enää mennä, vaan kasvattaja hoitaa sen puolen. mut vähän jänskättää silti...

onnistuin aamulla laittaan selän taas ihan sököksi, kun keräilin koirien jätöksiä pihalta kottareihin. hullun hommaa, mut pakko tehä se ennen haravointeja, ettei sitten tartte...yöks. meist on tullu kauheen laiskoja lenkittäjiä sen jälkeen kun aidattiin tontti n.500m2 alueelta koirille ( siis talokin sen sisäpuolella) ni tässä kohtaa kostautu ;)
tämänmoiset murmelit löytyy

ja pari kattia ( vanhin ei osu kuviin, mut tässä nää pienet )


mahassa käy melske ja hulina :D

sissi ja papana 21+0 poks poks
 
Hyvää pääsiäistä kaikille leijonanpennun odottajille!

Rakenneultrassa myös käyty, kaikki ok ja vastasi viikkoja melko tarkalleen. On se vaan niin ihanaa nähdä oma pikkuinen siellä möyrimässä. Vähän tuli haikea olo, kun ei välttämättä nähdä vauvaa enää ennen ku se syntyy. Istukka edessä niin ei liikkeet oo tuntunu kovin paljoa, aina välillä kuitenkin. Ja mieskin tunsi pari tömpsyä yks ilta.

Äitiysvaatteita oon ostanu vasta kahdet farkut ja yhden paidan. Mennään parin viikon päästä Saksaan, voi olla että sieltä tulee osteltua kaikenlaista. Varsinkin vauvanvaatteita :whistle:. Yhden bodyn oon vasta ostanut, että jotain saa luvan kans ostellaki.

sissihullulla ihania koiria ja kissoja :)

denise 20+3
 
Moikka

Äitiysvaatteista Mä oon ostanu kaikki H&M:stä 2 olohousut, 2 siistimmät housut, tunika ja kollege-takki. Kesäks pitäs saada kaprit ja joku kiva hame ainakin. Paidat mulla on ihan normi naisten puolelta, suurinosa äitiyspaidoista on aika telttamaisia. Mä tykkään ku paita on tiukka, et masu näkyy kunnolla =)

Onko muilla repivää alavatsa kipua pyöräillessä? Mulla on nyt muutaman kerran ollu ku tulee töistä kotiinpäin niin välillä joutuu melkeen taluttamaan pyörää ku sattuu niin paljon alavatsaan. Sit ku pääsee kotiin niin ei enää mitään kipuja. Joudunkohan mä kohta vaihtaan pyöräilyn kävelyyn, mä kun poljen niin paljon mieluummin kun kävelen......se on niin hidasta :)




Hudjuke ja Kajsa 23+1
 
Heippa taas pitkästä aikaa!

En oo kerennyt käydä kun vaan lukemassa teidän juttuja. Hirveesti ollut kaikenlaista menoa jne. :ashamed: Ja täällä esikoinen ja mies ollut hirveessä flunssassa. Onneksi itse ainakin säästynyt vielä moiselta. *koputtaa puuta* :)
Täällä voidaan mainiosti, tosin iskias vaivaa aina välillä ja aamuisin nivuset on melko kipeenä mut muuten erittäin hyvä vointi. :) Pikkunen on melko vauhdikas tapaus. Kovasti liikkuu ja jo näkee muutkin kun masussa on elämää. :)
Ristiäisistä Esikoiselle pidettiin ristiäiset, joten tälle tulevalle kanssa sit pidetään. Ei olla ollenkaan vielä mietitty koko ristiäisiä eikä kummejakaan. Onhan tässä onneksi vielä reilusti aikaa.

Tähän väliin onnea kaikille hyvistä ultra- ja neuvolakuulumisista :)

OnSiisKevät ihania hääkuvia olit laittanut. Onnea paljon täältäkin! :)

Mulla 16.4 seuraava neuvola. Saan varmaan silloin ne kelan paprut. :)

Tässäpä nyt tällä kertaa..

Äiskä87 + Pikkuinen 22+4
 
Hei kaikille!

Sissihullu ihania karvaturreja! Meillä on koira, joten "samaistun" tähän koirapuoleen. Mies oli viikolla lapioinut kans kuulemma noin 25kg koiran kakkaa.. Meillä on nurmikkoa tässä sellainen 2500neliöä, joten ei olla aidattukaan. Koiralla riittää haistelemista kyllä tässä omassakin pihapiirissä niin paljon (sakemanni). :) Onneksi mies tykkää ruohonleikkauksesta. :)

Hudjuke mulle tulee todella reippaassa kävelyssä noita kipuja, on ollu pakko pysähtyä ja mennä kyykkyyn. Kysyin rakenneultrassa, ja siellä sanottiin, että ne on ihan normaaleja, kohtu kasvaa "repivästi" silloin, ja sen parhaiten huomaa kun urheilee.

Hauskaa pääsiäistä kaikille, unohdin jo kommentoida taas puolet, mitä piti. :ashamed: Palaan taas astialle! Jee, pääsen katsomaan tänään Kotiteollisuutta!

Vaavitar + tintta
 
Hyvää pääsiäistä kaikille :)

Onnittelut hyvistä neuvola- ja ultrakuulumisista :)

Tervetuloa miigu123 :wave: Sinäkin menet KAKSille synnyttää, minä myös :)

Onnea jenzkalle poikalupauksesta :heart:

Nipsu, ihana kuulla et kaikki hyvin pikkuisella :heart:

Mullekin käy kyllä, että pino ois suljettuna. Mut ihan miten vain :)

Äitiysvaatteista Mulla on edellisestäkin raskaudesta äitiyshousuja- ja yhet farkut hyvässä kunnossa ja sit muutamat äitiyspaidatkin. En oo uusia ostanu ku kylläpä nuo riittänee :)

Mullakin ollut repivää alavatsakipua, varsinkin eilisaamuna kun yritin sängystä nousta ylös, tuntui niin "repivän" tuolta alhaalta et piti oikein istahtaa vähäksi aikaa. ai se sit ihan normaalia on...

Taitaa nyt pääsiäisen aikaan olla hiljempaa kun ei kuitenkaan enempää ollu ku ehkä 1 sivu luettavaa :) Jos sitäkään. Säikähdin jo, että on tullut taas hulluna tekstiä :D

Mutta nyt pyykkiä laittaa kuivumaan... :wave:

mertsu 20+6
 
SpringSummer
Moi kaikille pitkästä aikaa ja tervetuloa miigu123! Itsekin uskaltauduin mukaan vasta myöhäisemmässä vaiheessa, pelotti että jotain menee pieleen. Kaikki on kuitenkin sujunut hyvin!
Suljetusta keskustelusta: itse kyllä kannatan, olisi vielä mukavampi keskustella kaikesta. Taidan olla vähän ujo palstoille kirjoittelija. Juttuja on kyllä aina kiinnostava lukea!
Pekunalle, aikamoiset seikkailut. Olisin kysynyt samaa kun misu75, eli oletteko ostaneet paljon äitiysvaatteita tai lähinnä housuja? Itse en raaskisi paljon ostaa, mutta jossain vaiheessa pakko. Vielä olen aika pitkälti vedellyt vanhoilla isommilla housuilla.
sissihullulla oli ihania kuvia.
Lopuksi olisin vielä kysellyt teiltä seuraavaa:
Onko monia jotka ei aijo mennä ylimääräiseen 4D ultraan? Itse en ole ajatellut mennä...kallista hommaa vaikka muuten kiinnostaisikin.
Kuinka moni on muistanut treenata lantiopohjan lihaksia? Yritän välillä muistaa, kun neuvolassa sitä aina muistutetaan, mutta unohtuu kyllä liian usein... :ashamed:

Iloista pääsiäistä kaikille! :) t. SpringSummer 22+6
 
sissihullu82 ihania elukoita sinulla! :) Upean näköiset koirat, mikäs tuo rotu onkaan?

Onnittelut hyvistä ultrakuulumista! ja tuosta 4D ultrasta, emme aio mennä semmoiseen. Ei ole nyt liiemmin kuitenkaan tuota rahaakaan, ja pääasia tuli selville, että terveeltä vaikutti rakenneultrassa (jja emme halua tietää kumpi tulee). Ehkä sitten joskus myöhemmin mahdollisissa tulevissa raskauksissa käydään kokeilemassa tuotakin versiota.

Lantiopohjan lihaksista, yritän aina välillä muistaa harjoittaa niitä, ihan peruspakaroiden puristamisella :D mutta myös tosissaan pumpannut tuon jumppapallon, ja sen avulla vähän jotain tehnyt. Sekä polkenut 1-2 kertaa töihin pyörällä. Jolloin minulla on ilmennyt niitä kipuja, semmoista repivää tunnetta tosissaan vatsan seudulla. Kai se jotenkin kuuluu asiaan... yritän ottaa sitten vähän rauhallisemmin.. Enää kuitenkaan ei selkäkivutkaan ihan niin pahat ole olleet kun olen yrittänyt jotain edes vähän tehdä.

Zinnie 24+0
 
Moikka vaan kaikille !

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista!
Me käytiin myös rakenneultrassa reilu viikko sitten. Kaikki tutkittavissa olevat asiat näytti olevan OK. Sukupuoli olisi haluttu tietää, mutta jalat oli tiukasti yhdessä vauvelilla. Tosin ultratäti ei ollut kiinnostunut tästä sukupuoliasiasta ollenkaan edes vilkaisemaan, mutta noh, eletään nyt jännityksessä sitten :) Mukava kumminkin kuulla että kaikki näytti olevan ok, ja oikein vilkas myyrä oli kun mylläsi siellä.

Liikkeet tuntuu jo kivasti, välillä on oikein aktiivinen tapaus ja innostuu touhuamaan mahassa.

Mä olen ihan solmussa noiden vaunuasioiden kanssa, olen kahdessa liikkeessä käynyt katsomassa ja netissä surffailut ja en tiedä ollenkaan että millaiset nyt ostettaisiin! Alustavasti katsonut joko semmoisia Emman edullisia yhdistelmiä, vaikuttaa ihan näppäriltä, mut toki mietityttää se laatu sitten. Toisessa liikkeessä katsoin Brion vaunuja, ne vaikutti mukavalta myös mut tietty hintaa on enemmän. Me kun joudutaan kaikki hommaaman kun ei lähisuvussa ole mitään mistä saatas lahjaksi / tai edullisesti hyvää tavaraa, niin täytyy sit shoppailla ;) Niin pitää vähän miettiä että mikä vaunujen osalta ois järkevin hankinta. Kumminkin paljon autollakin liikutaan että vaunut on semmoisessa lähialueen kävely käytössä. Noh, ei auta kun tutkia ja pähkäillä... Nuokin näytti ihan kivalta minkä linkin tyttönen90 laittoi, mut hitsi kun niitä ei pääse livenä kahtomaan ja tutkimaan. Ja hobbyhallin kuvastossakin oli jotkut Espritin vaunut, mut onkohan nekään sit millaiset...

Noh, mutta pitänee jatkaa vaunusurffailua netissä... Oikein mukavaa pääsiäistä kaikille :)
 
Äitiysvaatteista Mä oon ostanut H&M:ltä, kirppareilta ja sitten Oz babysta. Lähinnä housuja ja hameita olen ostanut, kun on vielä sellasia paitoja mitkä menee päälle. Housut ja hameet ei oo enää aikoihin mahtuneet. Tänään yritin tunkee päälle vanhoja collegehousuja mut puristi niin paljon mahaa että ei pystynyt niitä pitämään.
Mutta huomenna sitten Tukholmaan ja eiköhän sieltä mammavaatteitakin löydy :)

Mutta mukavaa pääsiäisen jatkoa kaikille. Nyt pitää mennä pakkaamaan, palaan maanantaina sitten tänne :)

Outiko 24+2
 
Heipparallaa taas =)

Mäkään en oo menossa 4D ultraan, nää tavalliset ultrat riittää mulle ihan hyvin.
tyttönen90 mä tilaan noi Firkonin F7 vaunulasta, oon nähny niitä aika paljon liikenteessä ja ne näyttää luonnossa melkeen vielä paremmilta ku kuvissa :D niistä on kuuulemma tulossa kevään aikana uusia värejä ja lisää jo loppuun myydyistä väreistä.

Hudjuke ja Kajsa 23+1
 
Hudjuke no mä olen kanssa nähnyt en tosin tiedä onko merkki ollut sama kun ei ole kerennyt sitä katsomaan, mutta sellaiset viher-harmaat. Aivan yli hienot :)

Noi F7:kat ei ole edes pahan hintaiset, kun ovat nyt puoleen hintaan!
 
Moi :)
Mäkin ajattelin tilata netistä vaunut, mutta kai se on parempi ihan nähdä ja kokeilla niitä ennen ku ostaa.. kuulemma monet on yllättynyt kun onkin ihan jäykät työntää jne ku on tilannut netistä.. Mut en sit tiedä. Noita F7-vaunuja kans just kattelin pari vkoa sitten :p

Omaa napaa: verensokeri heittelee, saas nähdä kuinka iso vaavi tuolta sit tulee.. :S
Jee, eilen tuli lappu että äitiyspakkaus odottaa postissa. :) justhan mä vein ne laput, todella nopeasti tuli.. 8 päivää meni. Pitää hakee heti ti kun posti on auki.

Meelaie & Papu 24+1
 

Yhteistyössä