ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - huhtikuussa

Kikka89 Kuulostaa kyllä todella ikävältä tuo teidän tilanne...Raskausajan pitäisi olla elämässä ainutlaatuista ja onnellista aikaa mieluiten ilman turhaa stressiä..Eikö sulla ole todella ketään kenen kanssa voisit luottamuksella asiasta jutella? Miehesi kuuluu tukea sinua ja käyttäytyä kuin mies eikä niinkuin pikkukakara...
Ja lyömistä ei tule kenenkään sietää, en voi uskoa miten joku ulkopuolinen voi väittää että olisit sitä jotenkin kerjännyt!!! Toisinaan näen tuollaiset jutut todella mustavalkoisena ja olen henk.koht. sitä mieltä että kerta riittää vaikka ainahan asioilla on monta puolta...Siinä kohtaa vaan kun mukana on lapsenkin hyvinvointi niin kannattaa todella harkita onko suhde sen arvoinen mikäli ette saa asioitanne kuntoon. Mutta paljon jaksamista ja toivottavasti saatte juteltua asiat halki, sitten kun vauva syntyy niin se on väärin että hän joutuu kasvamaan jatkuvan riitelyn keskellä. :hug:

Jeppis & Pikku-papu 23+5
 
outiko ei mies minua ole löynyt sitten sen joulun jälkeen.
Mutta pieni pelko siitä on kyllä mulle jäänyt.
Olen aikaisemmin ollut väkivaltaisessa suhteessa, enkä kyllä enää sellaiseen halua.
Varsinkin nyt kun on vauvakin tulossa..
Mutta siis tosiaan tätä ei kestänyt muutakun sen joulun ajan.
Ja kovasti oli mies pahoillaan jo silloin ensimmäisenä aamuna kun näki kuinka mustelmilla olin, ja taisi siinä yksi luukin vähän murtua kun siinä on edelleen sellainen "patti".
Mutta vaikka haluan uskoa ettei mies enää ikinä minua löisi, niin kuitenkin jotenkin vähän pelkään sitä.
Jos lyö kerran, niin on mahdollista että lyö toistekin.
Mutta siis tästä on jo melkein 1,5 vuotta.
 
Jeppis84 No ei mulla kyllä oikein ole ketään kenen kanssa pystyisin asiasta puhumaan.
Omat kaverini ovat lopettaneet yhteyden pidon muhun sen jälkeen kun saivat tietää että olen raskaana.
Toisaalta olen kyllä nyt miettinyt etteivät he taineen mitään oikeita ystäviä ollakaan kun minut on tavallaan eristetty porukasta tämän raskauden takia.
Meillä mies pitää nykyään enemmän yhteyttä kaverieni kanssa kun minä, ja tuntuu että jos heille soittaisin ja kertoisin miten meillä nykyään menee niin varmasti se kantautuisi miehen korviin.
Ja tosiaan he aikaisemmin minulle sanoivat etteivät usko mitä olen kertonut..
Miehen kaverien kanssa tulen tosi hyvin toimeen, mutta heille en kyllä voisi näistä asioista puhua, koska mies saisi varmasti tietää.
Ja siis kyllä oon itsekin huolestunut siitä että mitä jos tämä jatkuu tälläisenä, ja olen siitä miehelle sanonutkin, mihin olen vaan saanut vastauksen " Mitäs vedät pultit joka asiasta?"
Eli siis riitely loppuisi heti jos en enää sanoisi mistään asiasta vastaan ja olisin vaan hiljaa ja nielisin kaiken miehen kiukuttelun.
 
kikka89 On kyllä varmasti todella kurjaa, jos joutuu jatkuvassa pelossa elämään. Oletko kuitenkin varma, että haluat olla miehesi kanssa? Kannattaa ajatella asiaa myös tulevan lapsen kannalta. Kuten Jeppis84 sanoi, niin lapsen ei pitäisi joutua näkemään vanhempiensa riitelyä.
Toivottavasti kuitenkin asiat kääntyvät parempaan suuntaan ja miehesi oppii kohtelemaan sinua niinkuin pitää.

 
Kuulumisia.

käytiin eilen neuvolassa kaikki oli hyvin :) hemoklopiini (vai miten nyt kirjotetaan :D) oli laskenu.. ens kerralla katotaan että jos se vielä laskee niin voi tulla rauta lääkkeiden syönti.

Masussa alkoi taas vilske kun sydämen ääniä piti ruveta kuuntelemaan, ei pysytty sitten millään paikkaallaan.. :D mutta hyvät oli äänet. Syke oli siinä 120-150 välillä koko ajan.

Saatiin kelaan ne paperitkin ja saman tien ne täytin ja vein. Nyt vain odottelemaan päätöksiä ja pakkausta. :)

Onnea muillekkin hyvistä neuvola kuulumisista :)


Matka kotiin tuolla oli puhetta taksista, sitä mä vähän ajattelinkin :)

Sokerirasitus pitäisikö tämä olla kaikilla? Kun mulle ei ole edes puhuttu mitään tästä. :eek: Seuraava neuvola-lääkäri on vasta viikolla 26..

Vauva masusta
sanoin jo ihan alku metreillä että mulla on ihan poika olo ja ultrassa sitten varmistui että poikahan siellä on. Ultraaja vielä sanoi että tämä on kyllä niin varma poika. Ja mekin nähtiin ihan selvästi pippeli :D Koska napanuora erottui myös selvästi sieltä, joten siihenkään ei voinut sekoittaa..
Mulla on kyllä masu kasvanut eteen päin ja sitte maha karvat on kasvanut hirveästi!! Pitäis oikein ottaa kuva :D On kuin jollain miehellä.. heh.

Ihan erilainen raskaus mulla kun taas mun äidillä. Sekun odotti mun veljiä niin joutui olemaan sairaalassa paljon verenpaineiden takia.. ja mun kohdalla taas kaikki oli ollu normaalisti :D
 
Kikka89 No onneksi tänne palstalle nyt ainakin voit tuntojasi purkaa, ihan oman itsensä kannalta välttämätöntä että saa jotain kautta pahaa mieltänsä tuotua esiin. Eikä tuollaisista ystävistä kannata välittää mitkä ovat sulkeneet ulkopuolelle, kyllä niitä uusia tuttavuuksia voi löytää sitten lapsen kanssa touhutessa esim. leikkipuistoista ym.
Siinäkin mielessä harmillista että jos tuntuu ettei ole enää oikein kunnon ystäviä ja parisuhdekin rakoilee välillä niin siinä tulee varmasti väkisinkin vähän turvaton olo..Itselläni kun ei kovin montaa hyvää ystävää ole niin silti olen ainakin tähän saakka voinut luottaa omaan mieheeni että hän on aina tukena ja turvana ja lohduttaa kun on paha mieli..
Oletko kertonut miehellesi että tarvitset hänen tukeaan ja että vieläkin mieltä painaa se lyömisjuttu? Vai kannattaako tuota enää kaivella...Mutta se on varma että ovia paiskomalla asiat ei parane!
 
outiko No siis kyllä tässä on monta kertaa käynyt mielessä ero, mutta sitten kun on taas mennyt pari päivää paremmin niin olen kuitenkin ajatellut etten halua erota.
Ja kuitenkin kyllä mielestäni on parempi että vanhemmat asuvat yhdessä kun se että nyt erottaisi.
Omat vanhempani nimittäin erosivat kun olin 2-vuotias, ja isäni oli vaan sellainen viikonloppu-isä.
Mutta jos tilanne tästä pahenee niin kyllä sitten on ero väkisinkin edessä.
Siis jos mikään muu ei auta.
Ja sen olen päättänyt että jos tilanne menisi sellaiseksi että lapsi siitä joutuisi kärsimään niin sitten kyllä ehdottomasti haluaisin erota.
Mutta vielä kuitenkin haluan yrittää, ongelmana on vaan se ettei mies ymmärrä sitä ettei meillä mene hyvin.
Ja asioista ei pysty keskustelemaan koska miehellä on lievä AD/HD tai ainakin jonkinasteinen tarkkaavaisuushäiriö, eli hän ei pysty keskittymään siihen jos vaikka haluan puhua.
Ja mulla taas menee hermo kun koitan jostain puhua ja sitten mies vaikka vaan laittaa tv:stä ääntä isommalle, tai menee toiseen huoneeseen.
Ja sitten 10 minuutin päästä kysyy että " sanoitko sä jotain"
 
Jeppis84 En ole siitä lyömisestä halunnut miehen kanssa puhua, koska tiedän että hän kuitenkin sitä katuu, ja tuntuu turhalta noita vanhoja enää alkaa kaivelemaan.

Mutta jospa tämä taas tästä helpottaisi.
Täytyy yrittää tässä puhua miehen kanssa, mutta kun vaan saisi sen kuuntelemaan ja keskittymään :headwall:

Nyt täytyy mennä syömään taas jotain kun alkaa verensokeri olemaan aika alhaalla.
Ja sitten tuonne auringon paisteeseen koiran kanssa.
 
Kikka89 tsemppiä vain täältäkin suunnalta. Voisin tulla heilumaan teille hetkeksi aikaa kaulimen kanssa, osaan olla todella kovapäinen tarvittaessa ja varsinkin vääryyttä kohdattaessa. Mutta silti omalle miehelle tulee välillä riitojen aikana oltua/ja ehkä vähä esitettyä sellaista, ettei pysty mihinkään ja "itsesäälinen".. Meillähän on myös ollut näitä ongelmia, ja viime viikonloppu oli sellaista tuskaa, että luulin että joudun lähteä jo synnyttämään, kun niin tapeltiin ja itkin illan ja seuraavan päivän. Nyt loppuu meillä ainakin tämä raskaana olevan naisen väheksyminen/yksin jättäminen, lähdinkin tappelun jälkeen illalla pois kotoa, ja mies oli kuulemma koko yön miettinyt. Ei se ainakaan humalassa ollut, kun se viestiäkin yöllä laittoi. Olen huomannut, että paras keskustelupaikka on se, jos saa miehen lenkille vaikka koiran kanssa. Eli koko perhe lenkille, ja ensin vähän perus "sää"-asioita ja sitten vähä syvempiin asioihin.

Hauskaa loppuviikkoa muillekin, ja onnea hyvistä ultrista ja neuvoloista!

Vaavitar + tintta
 
Heippatirallaa! :)

Neuvolakuulumisia:
Rv 23+3
Painon muutos/viikko: +329 (2.3kg tullu viime käynnistä, viimeks kävin 26.2)
RR 117/74 (aiemmin alapaine ollu koholla mut onneks nyt oli jo noin hyvä!)
Pissa puhdas
Hb 114 --> rautakuurille (viimeks oli 137)
Sf-mitta 23
Syke 148
Liikkeet ++
Sain kelan paperit ja veinkin ne heti. :) Sain ajan sokerirasitukseen 22.5, sillon viikkoja 28+4. Ja seuraava neuvola sitte 19.5, ja on se lääkäri käyntiki sillon!

Ulkona oli ihana ilma, aurinko paistoi ja oli aika lämminkin. Samalla kun kävin kelalla niin kävin perheeni kanssa markkinoilla.
Nyt tässä suunnittelen päiväunia. Viime yönä nukuin aika huonosti. :/ Tässäpä oli omaa napaa vaan tällä kertaa..

Hyviä päivän jatkoja kaikille :)

 
Moikkis kaikille :wave: Ihana päivä B)

Alanpas heti kommentoimaan mitä muistanen ;)

Matka sairaalasta kotiin Ollaan aina menty sairaalaan omalla autolla ja tultukin pois sillä. Miehellä on vain ajokortti, minulla ei. Ja mies on siis joka kerta hakenut minut ja vauvan sairaalasta kotiin ja niin tehään nytkin.

Itkuhälyyttimistä Pitää meidänkin semmoiset hankkia... Olen vaan miettiny, että minkälaiset? Esikoisella oli semmoset ihme merkkiset, jotka anoppi osti ja ne meniki sit aika nopeaa rikki, veikkaan et oli ostanu jotku tosi halvat jostain kaupasta. Mut jos nyt ostas ihan kunnolliset! Minäkin päätin, kun luin sen uutisen, missä itkuhälyytin oli kärähtänyt, niin en uskalla enää laittaa vaunuihin sitä hälyytintä, et korkeintaan johonki vaunujen lähettyville et kuulee kuitenki vauvan äänen.

Turvakaukaloista Me ajateltiin ostaa Cittarista Carena- merkkinen turvakaukalo. Meillä on esikoisella Carena- merkkinen turvaistuin ja se on todella hyvä. Meillä on myös Carena- matkarattaat. Toi Carena- kaukalo maksaa Cittarissa jotain n. 89e muistaakseni, pitää vaan toivoa et niitä vielä on siellä ku mennään se ostamaan. Ajateltiin ostaa se kaukalo sillä äitiysavustusrahalla, ku ei sitä pakkausta oteta tällä kertaa.

Tyttö- ja poikamasuista Mulla kans esikoisen aikaan masu kasvo niinku sivuille :D Et levenin, mut taas pojan aikaan masu kasvo eteen ja äidinki mielestä olin hoikempi pojan odotusaikana. Ja nyt taas tuntuu niin tyttöololta, ja äitiki on sanonu silleen et masu kasvaa niinku sivuille et oon levinny, siis ku pojan odotusaikaan olin hoikempi ettei takaa edes huomannut että ootin. Ja toi ei todellakaan ole pahasti sanottu et levinny mut kai tiiätte mitä tarkotan :LOL:

Päksäkkä Meillä on Brion Kombi- merkkiset vaunut ja ne on todella hyvät, onkohan ne kohta 6v vanhat. Esikoisen odotusaikana saatiin ne, tai siis ostin mun tädiltä ku hän oli siis ostanu ne uutena ja käytti niitä vain vuoden ajan. Ja ovat edelleen tosi hyvässä kunnossa. Hän makso niistä uutena n. 800e ja me maksettiin niistä 300e tai sossu makso sillon, koska me ei kumpikaan oltu sillon missään työssä, kun esikoista odotin.

Onnea miigu123 tyttölupauksesta :heart:

Kikka :hug:
Kuinka joku voi sanoa noin, että olisit ansainnut mieheltäsi lyönnin??? Kauheeta!!
Ja ylipäänsä miksi mies on sinua lyönyt, toivotaan, ettei niin käy enää! Mutta kauheeta sekin, jos joudut pelkäämään kuitenkin lyömistä uudelleen, entäs sittenkin kun lapsi on syntynyt? Toivottavasti asiat järjestyy!
Olen itsekin sitä mieltä, että lapsen/lapsien ei kuulu nähdä eikä kuulla vanhempien riitelevän, meillä ikävä kyllä niin on käynyt, mutta ollaan puhuttu miehen kans asiat selviksi ja nyt ei olla riidelty ja yritetään aina selvittää asiat ilman riitelyä, kuitenkaan kun ei haluta erotakaan.

tyttönen Täällä ei ainakaan mulle tarvii tehä sitä sokerirasitusta. Onneksi :)

Jahas, mies tuli töistä ja pitäs alkaa syömään :) Mutta nauttikaa ihanasta säästä, täällä ainakin aurinko paistaa B)

Palailen taas... En nyt omia kuulumisia kerenny tässä kirjotella, nälkä alkaa olla :D

mertsu 21+5
 
Heippa, taas paljon tekstiä tullut, kun en ole päivään käynyt katsomassa.

Mahan liikkeistä ulkopuolella huomasimme ukkelin kanssa ensimmäistä kertaa nyt viime viikonloppuna ensimmäisiä liikkeitä mahan päällä :p oikein nauratti kun maha hyppi miten sattuu. (aluksi mies luuli, että liikutin itse sitä hämätäkseni..) Tuntunut liikkeet on kuitenkin jo parin kolmen viikon ajan päivittäin ja ulospäin parin viikon ajan.

Sain eilen Kelan äitiyspakkauksen, ja -08 pakkaushan sieltä tuli. Aluksi olin vähän harmissani mieheni kanssa, kun olisimme halunneet -09 pakkauksen, mutta toisaalta kun katsoimme tämän pakkauksen sisältöä, ihan kivalta sekin vaikutti :) Paljon kaikkea kivaa ja olihan haalari ja makuupussikin aika hienoja. Tyytyväisiä ollaan, että edes jotain tulee :)

Nyt sain myös äitiysraha-avustuspäätöksen, mutta täytyy pistää uusiksi koko homma. Sillä ne on laskettu nyt niin, että jatkaisin heti syksyllä opintoja ja että saisin muka opintotukea myös, joten äitiysavustus pienenee siten minimiin.. Kaikenlaista säätämistä :S Äidille justiinsa valitin, että tulen hulluksi näiden kelan-, vero- ja vakuutuspapereiden kanssa.. Lisäksi kun pitää muuttaa kohta, irtisanoa tämä vuokrasopimus, tehdä uusityösopimus, irtsisanoa entinen työsopimus, ilmoittautua poissaolevaksi koulusta.. pruut... Äitikin sanoin lohdullisesti, että tommoista se on kun ei ole kunnollista työpaikkaa vielä :D ihania lohdunsanoja ;) (ei hän kuitenkaan mitenkään pahalla sanonut :D)

Matka sairaalasta kotiin, ei ole kyllä niin kauheasti tullut mietittyä vielä tuota matkaa. Mutta luultavasti omalla autolla, tosin en tiedä miten sinnekin autoa saa.. Tai sitten taksi tai oma isä voisi hakea. Oma automme ei ole mikään kauhean luksusvehje ja siitä lähtee ihana kitinä :p

Sokerirasitus on minulla ensi viikolla, muistaakseni keskiviikkona. Vähän kyllä jännittää, että miten jaksan olla kuolematta 12 h ajan.. varsinkin kun tosissaan pelkään niin hillittömästi verikokeita, että ajatuskin alkaa itkettämään.. Naurettavalta kuulostaa, mutta niin kamalaa on nähdä verta tai piikkejä.. Ostin kuitenkin niitä emlalaastareita valmiiksi, ja laastaroin itseni täyteen ennen reijitystä :D (no ehkä hillitsen ja laitan molempiin käsiin yhdet..) Täytyy tosissaan ottaa jotain vauvalehtiä ja muita semmoisia viihdykkeeksi. :)

Ihania masukuvia taas ihmisillä :) En kuitenkaan uskalla laittaa omaani, sillä jotenkin olo on kuin sotanorsulla, mutta samapa tuo :D Ja myös onnea taas ultrakuulumisista ja lupauksista :) :flower:

Zinnie 24+6
 
Viimeksi oon käynyt täällä helmikuussa, joten ihan kaikkea en jaksanut lukea.

Paljonhan tässä on tapahtunut. Mielitekoinani edelleen kivennäisvesi (etenkin Lidlin). Kaksi viikkoa olen ollu sairaslomalla ennenaikaisten supistusten, sekä selkä- ja lonkkakipujen takia. Hoitoalalla olen siis... Painoa ei ole tullut vielä yhtään, joten siitä ei nuo kivut johdu, mistä lie... kunnon rapistumisesta? :)

Diabetekseni on pysynyt tosi hyvin hallinnassa koko tämän alkuraskauden ajan. Pieniä heilahduksia paastosokereissa, mutta niitä voi olla kellä vaan.

Maha on kasvanut ihan älyttömästi. Olen kuin viimeisilläni. Vielä yli 3kk... mitähän tästä vielä tuleekaan?!?!

Kelan paperit on saatu, mutta tuli niiin monimutkaista siitäkin asiasta, että tympii koko papereiden täyttö! Olen siis määräaikainen, sopimus jatkettiin nyt elokuun 15.pv:n ja nyt pitää sit palkanlaskijan kanssa täyttää se paperi, että maksaako ne elokuussa mulle normaalipalkan vielä , vai ei ja jos maksaa, niin ei tietenkään koko kuun palkkaa ja miten kela sit maksaa sen lopun, mulle vai sitten työnantajalle... Noh, palkanlaskijaan saa ottaa yhteyttä vaan tiettyinä päivinä viikossa ja tiettyyn kellonaikaan, jollon sinne soittelee kaikki ja langat on varattuna... Ja kun tämä kyseinen laskija on kuopiossa ja minä nilsiässä, niin minun pitää postittaa ne kelan paperit palkkoihin täytettäväksi.. Tekis mieli kirota.

Äitiyspakkauksen aion ottaa... koska en ole säästänyt aiempien lasten vaatteita yms...

Lastenvaunuja olen katsellut ja olen päätynyt Jovi Aireihin. Hinta on edullinen ja ihan näpsäkän oloiset perusvaunut. Edellisten lasten aikaankaan se käyttö ei ollut ku noin vuoden verran, niin ei kannata ostaa törkykalliita sen ajan takia. Sitten jo hommataan toisenlaiset rattaat...
 
että kävin kattelemassa aikaisempia kirjoituksia tuossa ja huomasin muutaman mahakuvan. Oli aikamoinen "helpotus" huomata, että on sitä muillakin jo mahaa, eikä vaan mulla :) Aattelin että mie synnytän norsun... kun ei muista ollenkaan mis vaiheessa alko aiemmissa raskauksissa maha pullottamaan..

Eipä tämän kummempaa :heart:

chick-82 rv 24+3
 
Heippa!
Pääsiäinen meni ja mä "pääsin" saikulle. Tuli niin huono olo töissä että lähdin kesken päivän pois. Neuvolassa sitten todettiin että Hb on laskenu taas. Ennen raskautta mulla oli aina hb luokkaa 150-160, nyt se oli 106. Tosi heikko olo, syön nyt kahta rautatablettia päivässä. Ens viikolla onkin sitte se ennalta sovittu neuvola. Kohdunpohjan korkeus oli eilen 20cm. Ja painokin oli nyt noussut, mut kaikki onkin alkanu maistua niiiiin hyvälle. :)

Tänään kiertelin hieman kirppiksiä ja ostin pojalle jotain pientä. :)

niin ja suunnilleen kuukauden päästä on taas sokerirasitus, ei se ainakaan mulla ekalla kerralla ollut kamala kokemus. Yllättävän hyvin meni, ei kyllästyttäny ja se liemikin oli aika jees.

Aniit ja taneli 21+6 :heart:
 
Kikka, kuulostaapa kurjalle. Sen haluan sinulle sanoa, että missään nimessä et ansaitse huonoa kohtelua, muista se :hug:

Sokerirasituksesta, meillä on neuvolassa tapa, että jos on ensisynnyttäjä, painoindeksi alle 25 ja mitään riskitekijöitä diabetekseen ei ole niin sitten ei joudu rasitukseen. Muuten kyllä. Taisinpa siis itse välttyä siltä touhulta.

Mukavista neuvoloista onnittelut :) :flower:

Aniit, hyvä että pääsit saikulle jos olo on huono :)

Huominen vielä, sitten sais taas pari päivää levätä..
 
Tänään oli neuvola, kaikki ok :) Paino ei onneksi ole noussut vielä ollenkaan, itseasiassa laskenut pari kiloa, mutta kun on tämmöinen pallero niin se onkin hyvä asia :D
Neljän viikon päästä on sitten seuraava lääkäriaika missä myös ultrataan.
Sain tänään nuo kelan paperit, mutta osaakos kukaan vastata että voinko hakea erikseen tuota äitiyspakkausta nyt heti ja sitten parin viikon sisällä tuon "rahahakemuksen"? Kun tekis mieli laittaa heti äitiyspakkaushakemus, olisin halunnut tuon 2008 vuoden pakkauksen, mutta joudun odottelemaan ainakin ensi viikkoon että palkanlaskija auttaa tuossa muussa hakemuksessa kun työpaikka maksaa mulle sen 3 kk palkkaa äippäloman alusta... Niin tässä mietin josko niitä erikseen ois voinut hakea. Tai sitten pitää vain odottaa että saa kuntoon sen rahapuolenkin hakemuksen...
Miehellä uhkaavasti kurkkukipeä ja yskä, minuun tarttuu tunnetusti tosi herkästi kaikki taudit niin saa nähä saako tässä jonkun ihanan flunssan vielä :(
 
Onnea miigulle tyttölupauksesta ja mamsille hyvin menneestä ultrasta! :heart:

Sokerirasituksesta Mulle kerrottiin, että tän vuoden alusta tuli uudet ohjeet tuohon rasitustestiin. Eli alle 25-vuotiaiden ensisynnyttäjien eikä alle 40-vuotiaiden uudelleensynnyttäjien tarvi mennä. Itse olen 27-vuotias ensisynnyttäjä, joten on mentävä vaikka painoindeksi on 20,5.

Tsemppiä kikalle!

Mandy ja nappula 24+3
 
Oon jo 2 yötä nukkunut huonosti ku maha ollut kipeenä. Mahakivut eivät ole liitoskipuja ja eilen supisteli tosi paljon eikä kärsinyt olla jalkeilla yhtään. Eilen kävin neuvolassa ja otin asian esille ja hoitaja sanoi että sulla on mahatauti jota on nyt paljon liikkeellä ja hah. Maha ei ole löysällä eikä okseta ja ruoka maistuu entiseen tapaan. Sain loppujen lopuksi hoitajan varaamaan mulle täksi päiväksi lääkärille ajan että tarkistetaan onko paikat pehmennyt supistusten myötä...toivottavasti ei :( Jännä etten saanut edes saikkua vaikka sanoin että on tosi hankala olla töissä ku supistelee mut sanoi vain että ku se on mahatautia niin se kyllä menee ohi. Meinasin näyttää keskaria ku lähdin ku tokas siinä että muistahan levätä kunnolla. Lepäisin jos ois kirjoittanut saikkua mut tosiaan onneksi on tänään tuo lääkäri jos se ottais mut tosissaan. Meinasin eilen jo lähteä äippäpolille ku tuli jo tosi kipeitä supistuksia mut onneksi sitten loppuivat ja yö meni tosi hyvin.

Kaikki oli muuten hyvin eli pissa oli ok, hemoglobiinia ei otettu, verenpaine ok, sydänäänet kuuluivat tosi hyvin ja innostuipa masuasukki muutaman kerran potkaisemaan oikein kunnolla dobbleria :)

kikka89: voimia sulle :hug: sulla on ollut tosi rankkaa mut toivottavasti oot saanut nauttia tästä raskausajasta edes vähän. Sulla on ollut jo liikaa nuita vastoinkäymisiä joten toivon että tästä lähtien saat nauttia raskaudesta ja olla onnelllinen :heart:
 
Huomenia.

Hui Nasu :eek: Toivottavasti saat apuja tänään lääkäristä. Varmaan ihan harmittomia supistuksia on, mutta aina on hyvä tarkistaa ettei ole tehnyt paikoille mitään. Kylläpäs meitä kaikella tavalla kipuilevia on tällä paljo, sairasta sakkia :LOL:

Mitä viikonloppu suunnitelmia teillä on? Mun pitäisi vääntää opinnäytetyötä vähän ja sitten ajattelin käydä katsomassa Bobossa vauvan vaatteita kun siellä on loppuunmyynti. Kaikki Seinäjoen lähistöllä asuvat huom, huom, Cittarin Bobo lopettaa :attn:

Vilma ja Elma 23+0 Räks ja Poks :heart:
 
Kyllä tämä raskaus on naisen elämän ihaninta aikaa! Miulle puhkesi joku ultimate NÄRÄSTYSKOHTAUS, siis niin että sappinesteet lentää pihalle, tuntuu että joku vetää rintaakehää kahtia, pistää, viiltää ja polttaa, kevätflunssaa pukkaa, ummeslääkkeet sekottivat miun mahan niin että ollaan eilen ja tänään leikitty Leevin kanssa vessassa, kuumetta... nyt tässä justiin odottelen että pääsis rinkuttelemaan lääkärille.
Mahtaa tulla tosi mielenkiintoista tästä meidän muuttamisesta, jos alan nyt sairasteleen ihan kunnolla, kun jonkun pitää vielä pitää vauvasta huolta!

Eilen käytiin neuvolassa ja kaikki hyvin, luonnollisesti unohdin ä-neuvolakortin kotiin joten en mitään merkintöjä muista, paitsi sen että paino on 57 kg! Eli sitä on tullut tuon mukaan joku 500g per viikko, aika kumma juttu kun nyt olen kyllä ollut tosi kiltisti kaikkine syömisineni... niin ja lähtöpaino siis 51 kg. Noh, eipä tässä nyt ole mitään katastrofia päässyt tapahtumaan, vauva kasvaa ja onhan tuohon painonnousuun ihan muitakin syitä kuin pelkkä mässääminen :)

Eipä tässä kai...? Viikonloppuja :wave:

kielletty & pikkuinen 23+5
 
Ja taas uusi aamu... ja nousu töihin)))
Mä huomasin että mun vauvaa kuulee äitiään.. mä kun vähän huolestun, et ei oo pitkään vauveli potkinnut ja pyydän vauvelia potkimaan aitiä että äiti rauhottuis, niin se kuulee mut ja potkaisee pari kertaa.. Ihanaa... Tavallaan sanoo "Äiti täällä kaikki kunnossa" :LOL: :LOL: :heart:

Mä aattelin siivota lauantaina aamulla ja päivällä mennään katsomaan jotain lipastoa meille vauvan vaatteiden varten.. Tajusin et lipasto on varmaan paras paikka laittaa vauvan vaatteita...

Anna ja masukki 26+0 POKS!!!
 
Helou!

Tänne tulee tekstiä aina niin vauhdilla että kerkeän vain lukea, ja sitten yleensä velvollisuudet kutsuvat :D

Mulla vatsa kasvaa edelleen kovalla vauhdilla. Pikku-Viivi potkii ahkerasti :heart: Ykkösen kanssa oli tosi harvoin sitä ongelmaa että olis potkassu virtsarakkoa ilkeästi, eikä mulla ollut missään vaiheessa mitään pidättämisvaikeuksia, nyt tämä pieni sihtaa jostain syystä paremmin tuonne rakkoon ja oikein säväyttää kun niin ilkeästi tuntuu.. Täytyy nyt kuitenkin toivoa ettei niitä pidätysongelmia tule, on toi edellinen synnytys kuitenkin niin lähellä että alapään lihakset eivät ole ihan samassa kunnossa kuin aiemmin..

Neuvolakäyntejä
mulla ei oo ollut kuin vasta kaksi, harmi, haluaisin tietää kaikki pilipalitiedot, kuten sf-mitan.. Olis niin makeeta verrata ekan ja tokan raskauden tietoja keskenään..

Ei tässä nyt sen kummempia, kokeilen vähän torkahtaa jos tuo isompi vaavi antaa..

Kimalle rv 21+3 ja poitsu 8-kk
 

Yhteistyössä