ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - huhtikuussa

Tulen lukemaan viikonlopun tarinat myöhemmin. Nyt vaan piti tulla laittamaan kuvia niistä mieheni 30 vuotta vanhoista retro-vauvanvaatteista. Oon tän päivän pessyt niitä. =) Tässä muutamia otoksia. Keltaiset, punaiset ja valkoiset ovat vielä märkiä, joten ei tuu niistä kuvaa. Klikkaamalla aukeaa isommaksi.

Velour-haalari


Ja pari leijona-kietaisupaitaa




Mandy ja nappula 25+6
 
Päksäkkä, kiitos. :heart: En olisi millään voinut jäädä enää kotiinkaan kun niin pelotti pienen puolesta :|

Pekunallella ollut mukavan kuuloinen reissu :)

Kielletty, poksuonnea! :flower:

Kikka, muistahan lepäillä jos supistelee :hug: Ihanalle kuulostaa sun vauvan touhut. Isojahan ne alkaa elokuiset leijonat jo olla :)

Mandy, ihania vaatteita! Mä olen tollasiin ihan heikkona! Täytyypä laittaakin kuva omasta löydöstäni eilen, Nanson 80 cm retrohaalarit kirpparilta eurolla :D Kunnon hippipökät, voin vaan kuvitella mille juuri kävelemään opetteleva vaippapylly näyttää noissa :LOL:



(Klikkailkaa isommaksi)
 
Kengistä Mulla on töissä aina korkkarit. Viime viikolla pistin yhtenä päivänä matalammat kengät ja kärsin heti selkäkivuista ja masukivuistakin. Päätin, että pidän jonkinlaisia korkoja kyllä mahdollisimman pitkään. Pysyy tuo luonnollinen notko selässä helpommin.
 
Mukava lukea kaikkien kuulumisia ! Mutta kun pitkä aika taas mennyt kun viimeksi kirjoittanut niin ei millään muista mihin kaikkeen halusi kommentoida kun monta sivua just luin läpi ! :ashamed:

Minä olen ollut sairaslomalla viime torstaista lähtien ja huomen aamulla pitää viel työterveyshuollossa kävästä, varmaan ainakin huominen vielä pois töistä, hirvee flunssa ja yskä :( Nyt alkaa pikkuisen helpottamaan, mutta vieläkään olo ei ole kovin hyvä. Varmaan kun on raskaana niin vielä enemmän väsyttää tuo sairastaminenkin. Ja kidutusta kun ei muita lääkkeitä saa ottaa kun panadolia, ja sen lisäksi sitten on ollut kovassa käytössä mustaherukkamehu (ja hunaja), hyöryhengitys ja kuuma suihku... Kun edes sitä Nasolinin nenäsuihkutta ei saa käyttää :( Niin apteekissa ainakin farmaseutti sanoi, kaikissa niissä suihkeissa sama vaikuttava aine, niin ei kehtaa sitten käyttää. Mutta jospa tämä tauti tästä helpottaisi nyt pian! Ei olisi kun reilu viikko töitä sitten ja kolme viikkoa kesälomaa, sitten pari viikkoa töitä ja 1,5 viikkoa kesälomaa, kaksi viikkoa töitä ja sitten alkais jo äippäloma! Hirmuisella vauhdilla tuntuu aika menevän, huhhuh.

Meillä oli muuten tosi hyvä tuuri, voitettiin erään vauvaliikkeen arvonnasta Brion tuliterä turvakaukalo (+ jalka), arvo n. 200 euroa! Oli päävoittona arvonnassa :) Tosi kiva. Tosin kerkesin just ostaa Gracon ruskea-limenvihreä värisen jalallisen turvakaukalon, mut myytiin se sitten tuttaville, vaikka ois sen varmaan saanu palauttaa liikkeeseen mistä ostettiin. Mutta kun he halusivat ton värisen niin samahan se oli heille sit myydä :) Ja onneksi sain valita sen Brion kaukalon värin, otettiin ruskea-musta. Nyt on sitten taas turha odotella arvonnoista vähään aikaan mitään kun onni nyt suosi :D

Vaunuostoksille pitäisi lähteä myös piakkoin, mutta hitsi kun en osaa päättää mitkä ostaisin...... Kovalla vai pehmeällä kopalla ? Kriteereitä mulla ois että heittoaisa mielellään ja vaunut jotka menee pieneen tilaan myös autoon! Ja hinta ei ihan kalleimmasta päästä, keskivertoluokkaa voi toki olla. Mulla ei oo oikein energiaa seurata noita huutonettejä yms tällä hetkellä kun on kiirettä muutenkin... Niin siksi ehkä helpompi ostaa liikkeestä. Ja jos tulee sit jotain korjaus / takuujuttuja tai muuta kysyttävää niin helppo käydä siel liikkeessä. Suositelkaa jotain vaunuja :D

Mä laitoin pakkaushakemuksen reilu viikko sitten menemään, oli parissa päivässä kelan sivuille päivittyny et on hyväksytty ja tulee kahden viikon sisällä, joten voi olla et jo ens viikolla tulee! Laitoin lisätietoihin et jos mahdollista niin mielellään 2008 vuoden pakkaus, mut saa nähä onko niitä enää jälellä, tai onko meille kerennyt semmoinen lähteä...

Mut nyt katsomaan tanssii tähtien kanssa...

t. Dheal + myyrä 23+4
 
Voi että.. toisaalta haikein mielin käyn välillä kurkkimassa teitä.. oma elokuinen vauveli on jo niin touhukas ja liikkuvainen tapaus!

paljon tsemppiä teille kaikille loppumetreille ja kesähelteille :D

Äiti lpr ja Tipi 8kk +
 
ihania retrovaatteita! :heart:

ja dheal kylläpä käynyt hyvä tuuri!kävispä itselläänkin joskus tommonen munkki :D

ja täällä myös kelan paperit laitettu menemään perjantaina,äitiysrahan määrän kyllä tiedänkin jo,sama kuin esikosta,eli ei jännättävää siltä suunnalta =) äitiyspaketti otettiin nyt sitten rahana,kun on noi esikoisen kaikki jutut tallella,budjetoidaan se 140 euroa sitten kaksostenrattaisiin.

luulin ensin,etten saa,mutta työnantaja maksaa mulle taas 3kk:n palkallisen äitiysloman,vaikka en tässä välissä töissä ole ollutkaan :D

naurettiin ukon kanssa,että on kyllä hyvä lafka kun saan tänä vuonna töistä yhteensä 4kk:n palkan,olematta päivääkään töissä :p :whistle: (vuosiloma+äitiysloman palkallinen osuus)

ja täällä närästää ja kovin! nyt on uudet dropit kokeilussa,pitää närästyksen vähän kauemmin poissa.masuasukki kun on todella vilkas kaveri,niin aina kun alkaa mylläämään niin närästys vain pahenee :headwall: mutta ihanaa vaan kun potkii,tietää,että kaikki on hyvin :heart:

ajatar&vempula 25+1&veera 8 kk
 
Huh,

Selailin taas viestejä täältä. En meinaa oikein mukana pysyä, saati että kirjoittelisin aktiivisesti. Kotiaskareet, kolme vilkasta poikalasta ja työ pitävät kyllä kiireisenä.

Nimistä oli täällä ollut puhetta. Tytön nimi meillä on aina ollut ja se pysyy samana vaihtoehtona (salaisuus), pojan nimet alkaa vähän olla kortilla. Edellisethän meillä on Anton (7v), Edvin (2v) ja Irvin (1v), joten samaan sarjaan sointuva nimi on mietinnässä ja useampi vaihtoehto vielä mukana "arvonnoissa".

Supisteluistakin ja liitoskivuista olitte puhuneet. On ollut molempia ja varsinkin raskaan päivän loppupuolella liitoskivut ovat sitä luokkaa, että tekisi mieli huudella hallelujaa ja maata sohvalla. Minullahan keskimmäisen pojan synnytyksessä repesi häpyliitos, joka sitten oikkuileepi näissä raskauksissa näköjään aina.

Tukivyö minulla on, tai no useampikin erilainen ja ne aiheuttavat ahdistavaa tunnetta ja jopa supisteluja (jos on tiukka), joten en oikein ole oppinut yhdessäkään raskaudessa pitämään niitä. Tekisi kyllä varmasti hyvää, jos vaan osaisin pitää.

Ristiäiset eivät ole olleet mielessä.

Ja hankinnat vauvaa ajatellen olen ajatellut jättää ihan viimetippaan, itseasiassa juurikaan mitään ei edes kaivata koska kaikki edelliset ovat samaa sukupuolta ja vaatetta sun muuta on jo niin paljon. Tottahan toki uudelle tulokkaalle jotain aivan omaa ja uutta tulee ostettua, mutta vielä ennättää! Kaksosten rattaat mie itseasiassa ostin lauantaina, ajattelin että kolmen alle 3vuotiaan kanssa on hyvät olla olemassa. Semmoset emmaljungan twin cerox 360:set ostin ja ollaan koeajeltukin niitä noiden poitsujen kanssa. Ihan jees ja menevät kivasti ja näppärästi miun tilaihmeautoonkin (kolmen turvaistuimen ja kuuden matkustajan lisäksi).

Vointi on ankkamaisen vaappuva, varsinkin kun on tullut viikonloppuna ulkoiltua ja lenkkeiltyä sekä siivottua tosi paljon. Hikoiluttaa, sydän tykyttelee, jalat turvoksissa kuin mitkäkin makkarat, mut siis muuten ihan jees olotilat ja mielialat. Ei hajuakaan raskausviikoista ja vauvan syntymä tuntuu vielä "kaukaiselta ajatukselta" jostain syystä.

PS. Ihania retrovaatteita! Meillä on lindexiltä vinot pinot noita jo edellisiltä vauveleilta ja sit jotain ihan aitojakin, suvussa kulkeneita retrovaatteita.

Ainiin vapusta vielä sen verran, että meijän perhe lähtee kylpylälomalle vapuksi!
Heili ja ISO maha
 
Sunnuntaita kaikille!

Tulipa taas reissailtua viikonloppu, eilen keikkareissulla ja tänään kävimme moikkaamassa vanhempiani. Äiti onnellisena ennusti miulle mahan perusteella poikaa. Isoasiskoakin näin, joka on viimeisillään raskaana, maha oli mitä mahtavin. =) Hän saa viidennen lapsensa, minusta tulee kuulemma kummitäti. :heart:

Mandy, ihania vaatteita! Pitää itsekin laittaa kuvia niistä 70-luvun vaatteista, kunhan saan ne anopilta.

Dheal, vitsit miten hyvä tuuri! =)

Ja kielletylle onnea viikoista. Itsellä samat huomenna. =)

Täällä oli joku saanut valmiiksi opinnäytetyön? Minäkin! =) Olo oli melko onnellinen, kun hain sen viime viikolla kansituksesta ja palautin. Nyt on varmaa, että valmistun toukokuussa. Meni aika nappiin. Viime syksynä kouluhommat olivat vielä täysin levällään, etten uskaltanut juuri valmistumisesta iloita. Outoa sinänsä kääntää täysin uusi sivu elämässä, kun on tottunut olemaan koko ajan jossakin koulussa.

Onnellista sunnuntain iltaa!

M & 24+6
 
Kiitos onnitteluista Vilmav2 ja Päksäkkä. :) Olihan se mahtavaa, kun sai kirjallisen osuuden palautettua, mutta kiirettä ja stressiä riittää saman projektin käytännön asioihin liittyen vielä toukokuun puoleen väliin saakka. :kieh: Ensi viikko on varmaan vielä kaikista pahin...

En vielä oo ehtiny lukea sitä yhdeksää sivua, mitä jäi tässä välissä lukematta.

Tulin kertomaan tämän päivän "vierailusta" synnärille.

Muuten oon voinu tosi hyvin, mutta tänään aamulla heräsin repivään kipuun oikean lonkan vieressä... Sattui niin paljon, että huusin. Tuntui ihan siltä että nyt varmasti repesi jotain. Nukuin vasemmalla kyljellä ja siis oikealla puolella tuntui kipu. Pahin kipukohtaus onneksi meni pian ohi, mutta jäi jatkuva kipu tuonne alavatsalle. Soitin synnärille ja sovittiin että tuun käymään. Satuin vaan olemaan 100 km päässä, joten reilu tunti meni sinne ajellessa... Tuntui hieman pitkältä tuo matka kun sattui niin että piti keskittyä koko matka vaan hengittelemään rauhallisesti...

Ultralla tutkittiin ja vauvalla oli ainakin kaikki hyvin. Mitään selvää syytä tuohon kipuun ei löytynyt. Mut on leikattu viime kesänä tuolta oikealta puolelta alavatsasta, niin siellä se kipu tuntui. Jotain siellä siis luultavasti repesi, mutta onneksi ei näkynyt mitään sisäistä vuotoa tai mitään vaarallista. Myös munuaiset tutkittiin ultralla eikä niissä näkynyt mitään poikkeavaa. Multa otettiin myös verinäyte ja pissanäyte.

Kipu hellitti, kun lääke alkoi vaikuttaa ja sain 3 päivää sairaslomaa. Käskettiin tulla takaisin, jos kipukohtaus toistuu. Että sellainen päivä tänään... :eek:

Illusia + Emppu 24+2
 
Onnittelut opinnäytetyön valmiiksi saamisesta M86! =) Mulla valmistuminen toukokuussa ei vielä täysin selvää...mutta todennäköistä kylläkin. Yksi kurssi on vielä kesken ja toisesta pitää vielä yksi tehtävä palauttaa.
 
Hei..Olen käynyt lukemassa juttujanne,niin aktiivista tuo kirjoittelu,että aikani menee aina sivujen selaamiseen =)

Mutta kysyn nyt käykö kukaan solariumissa tai tietääkö et mitä mieltä lääkärit on siitä? Itsellä toinen jalka niin pahasti suonikohjujen peitossa,et ois kiva saada väriä ees vähän..itseruskettavat menee aina läikille.

toisessa rakenneultrassa lääkäri sanoi et vauvan mahalaukun koko ok..eli ei huolta pitäis olla..jokaisella erilainen mahalaukku:) 520g oli 22+4 rv.

esikoisen huoneen sisustus ja maalaus käynnissä...maalailen hyllyjä ym keltaiseksi-mukavaa hommaa:)

t:pompula 22+6
 
Iltaa!

Menipäs viikonloppu kivasti :) Meillä mies intoutui pesemään koko huuhhollin ikkunat, vaikka puhe oli, että hän vain auttaa mua :D Mutta minä olkkarista kuivasin pari ikkunaa ja mies päätti sit tehä kaiken itse. Olin kuulema niin hidas, pakkohan se oli tarkasti kuivata, että tuli ees yhtä puhasta mitä mies saa aikaseks :D Ja sit ku olin nousemassa semmoselle tuolille missä on rullat, niin mies säikähti et ethän sinä nyt siihen nouse, että ota ennemmin tuo palli. Siis jalkapalli :D Noh, tuli mukava tunne, kun mies huolehtii, etten tipahtais mistään :)
Eilen siis jäi neidin huoneen ikkuna pesemättä, mutta mies pesi sen tänään ja kaiken lisäksi vielä tyhjensi ja täytti astianpesukoneen ja järjesteli keittiön kaapit ja vaihtoi mikron ja kahvinkeittimen paikkaa juuri niinkuin itsekin olin ajatellut :) En tiiä mitä olen tolle miehelleni tehny, mutta on se ollu reipas ja ihana!! :heart: On meillä ollu kyllä ihana viikonloppu muutenkin, ollaan saunottu ja käytiin eilen illalla pienellä ilta-ajelulla ennen saunaa, lapset tietysti mukana ku ei kellokaan paljon ollu, kuuden kieppeillä illalla ajeltiin ja kasilta sit saunaan. Oli kivaa :)
Munhan oli tarkotus päästä eilen shoppailee kaupungille yksin, tai siis kaverini kanssa, ilman lapsiakin, jotta saisin sitä omaa aikaa. Mutta sekin meni pieleen, ku ei mulle jääny oikeen shoppailurahaa. Mut ens kerralla sitten. Vaikka en oo 4 kuukauteen saanu omaa aikaa, niin kyllä tää viikonloppu taas piristi sen verran, että kyl mä jaksan oottaa seuraavaan kertaan :)
Mies paljasti sitten tänä aamuna, et kyllä hänellä jo mielessä jotain on mitä antaa äitienpäivälahjaksi sitten :heart:
On se ihana ja lapsetkin ollu ihan kiltisti, mitä nyt neiti tahtoo uhmailla mut en oo siitä jaksanu ressata ku muuten menny viikonloppu tosi hyvin ja pitkästä aikaa taas ihana olla kun ei olla riidelty :)

No jos nyt vähän muutaki kirjottelisin ku omaa napaa...

Unia näen minäkin, siis näin raskaana ollessa mulla on aina ihan ihme unia ja ne mä muistan pitkänki ajan, ku normaalisti unohan ne heti aamulla ku herään. Ja todellakin tuntuu ihan aidoilta...
Mut niinpä ne tahtoo näin raskaana ollessa olla joillaki ainaki ihan ihmeellisiä unia :D

vilmav2 onneksi kaikki hyvin :hug: Ja ihanat noi hippipökät :D :heart:

Mandy Ajatella miten ehjinä ja hyvinä säilyy noinkin vanhat vauvanvaatteet, tosi ihania :)

pekunalle Olipas tosiaan mukavan kuuloinen reissu :) Mukava että meni hyvin :)

Dheal Kylläpäs sulla on käyny tosi hyvä tuuri!!

Illusia Onneksi kaikki nyt ainakin näyttää olevan hyvin :hug:

Paranemisia kipeille!

Annoin miehelle luvan tummentaa tänä iltana auton takalasit, ku oli niin reippaana viikonlopun :) Ei vaan oo vieläkään tullu sisälle, mahtaakohan kauan mennä ku onhan se jo 4h tuolla ulkona ollu :eek: Tosin yhessä välissä kävi aiemmin illalla keittämässä lapsille iltapuurot ni siinä meni jonkun aikaa. Jospa se tulis kohta sisälle ni päästäis yhessä nukkuu.
Onhan sillä aikanen herätyskin...

Mutta nyt minä häippäsen koneelta, alkaa selkä taas mennä tässä ku istuma-asento ei ole mikään paras :D Pikkunen on masussa kyllä jaksanut muistutella itsestään :heart:

Huomenna taas uusi viikko.. ja lupailtu huomiseksi tänne päin vesisadetta :( Tympeää ku viikonlopun oli niin lämpimät kelit... Mutta hyvä siinä mielessä et vettä sataa et sulaa noi viimesetki lumet pois :) Ens viikonloppuna pitäs taas uudelleen sit lämmetä täälläki kunnolla et niitä odotellessa sitten :) Kyl se kesä tulloo :D

Palailenpa taasen!

mertsu 23+1
 
Huomenta!

Mä täällä jo tähän aikaan hörpin aamukahvia. Jäi taas yöunet lyhkäsiks. Puolen yön maissa menin nukkumaan ja heräsin 03.30 kun poika pyöri ja hyöri (nukkuu meijän välissä taas ku sairastaa) ja sit loppujen lopuks uni taas katos kokonaan. Osa syy oli sekin että mulla nokka ihan tukossa ja suu ihan kuiva. Nousin sitte ylös ja kävin juomassa ja vessassa. Menin sit viel sänkyyn et jos se uni tulis niin vauva alko sit niin hirveesti aamujumppaan ja poikakin siinä taas pyöri (JA UKKO KUORSAS ISOON ÄÄNEEN :kieh: ) ajattelin sitten et noustaanpa ylös kun ei uni enää tuu. Sit tuossa söin ja päätin et käyn nyt kerranki rauhassa täällä samalla kun aamukahveja hörpin :)

Eli edelleen täällä sairastellaan. Mulla tuo nuha vaan jatkuu, samoin esikoisella. :|

Mä nään oikeestaan samanverran unia nyt ku normaalistikin mut nyt vaan raskausaikana ne on paljon todellisemman tuntosia.

vilmav2 Hyvä että kävit näytillä ja ihana kuulla että kaikki oli hyvin :hug:

Mä kans tykkään noista retro-vauvanvaatteista.

Dheal Ompas sulla ollut hyvä tuuri! Onnistaispa muakin joskus :)

Mä kans laitoin kelan paperit menemään sillon 16.4 kun kävin neuvolassa kun ne sain. Oon ahkerasti käyny kurkkimassa kelan sivuilla et onko jo päätöstä tullut. No perjantaina ei vielä näkynyt joskus 2 aikaan päivällä mut sit eilen kävin ihan huvikseni niin perjantaina oli tehty päätös ja pakkaus tilattu. :) Nyt kovasti jännitän et tuleeko vanha vaiko uus pakkaus.

Illusia85 Hyvä että kävit lääkärissä. Ja hienoa että kaikki kuitenkin oli hyvin. :)

Mertsu85Kiva, että on ollut mukava viikonloppu teillä. Voi mitenhän mä saisin inspiraation alkaa pesemään ikkunoita? :eek: Se on kyllä mukavaa hommaa kun saa vaan aikaseksi joskus aloittaa.

Mutta nyt alan viikkaan pyykkiä ja sitten lähen suihkuun. Näyttää kivalta ilma ulkona, aurinko jo pilkistelee. Tosin luvattu kyllä vesisadetta tänne mut vissiin vasta iltapäiväksi. Joten heti kun nuo ukot tuolta herää niin suuntaamme ulos lenkille ja kauppaan. :)

Mukavaa päivän jatkoa kaikille :wave:

äiskä & pikkuinen 25+0 POKS!! :heart:
 
Äiti lpr, kiva kun kävit meitä kurkistamassa ja kiitokset tsemppauksesta :)

ajatar, aika kivasti olet saanut työnantajan kanssa asiat sovittua :D Toivottavasti närästys helpottaa, se on kyllä aika viheliäinen vaiva :x

Heili Karjalasta, mukavalle kuulostaa teidän vappusuunnitelmat :) ja ihanat nimet teidän pojilla! Varsinkin Edvin on tosi suloinen.

M86, onnea sinullekin opinnäytetyön palautuksesta! :flower:

Illusia, hui :| Harmi että suakin säikytellään. Onneksi kaikki oli kuitenkin hyvin :hug: Muista levätä nyt!

Pekunallelle, poksuonnea päivän myöhässä :)

Pompula, mukava kuulla, että teidänkin vauvalla on kaikki kunnossa :heart:

Mertsu, teillähän on mies loistanut :D Se on välistä ihan mukavaa :heart: Ja kyllä sitä todella huokaisi kun kuuli kaiken olevan kunnossa.

Äiskä, harmi että unet jäi lyhyiksi. Onneksi saat nyt kuitenkin rauhallisen aamukahvihetken :heart: Poksuonnea :flower: Ja kiitos sinullekin kun sanot että oli hyvä käydä näytillä, itselle tuli siellä jotenkin idiootti olo, vaikka kaikki olikin mukavia :| Vähän sellainen hysteerinen ensiodottaja fiilis :LOL:

(.) Mä lähden tänään kotikotiin vetämään opinnäytetyön toiminnallisen osuuden ryhmät dementoituneille vanhuksille :D Neljä päivää huomisesta alkaen. Onneksi ei ole kuin parin tunnin päiviä suunnilleen niin saa sitten aikalailla lomaillakin.

Nyt aamukahville!

Vilma ja Elma 24+3
 
Menipäs taas aikaa (työ ) ;) teidän tekstien lukemisessa.. Mutta en valita, tosi hieno juttu, kun on niin aktiivinen ryhmä!! En vaan muista sitten enää luettuani kaikki, että kenelle piti mitäkin sanoa, kun en kirjoittele joka välissä muistiin..

Sellainen tuli kyllä mieleen, että ajatelkaas millaista on ollut aiemmin, kun ei ollut ultra-laitteita. Siis nythän täälläkin on tositosi moni käynyt useammankin kerran äitiyspolilla erilaisista syistä, osa saanut sitten ultran jälkeen huoahtaa helpotuksesta ja osa joutunut jatkotutkimuksiin tms. Saadaan olla kyllä tosi onnellisia, kun on tekniikka kehittynyt näinkin pitkälle!

Viikonlopustani; mieheni oli Lontoossa ja olin sitten ajoissa järjestänyt itselleni tekemistä eli sopinut tapaamisen Tampereen suunnalle vanhojen kielikurssikaverien kanssa. Onkos täällä muuten muita, jotka on käyneet joskus kielikurssilla? Me pidetään edelleen yhteyttä kuuden "tytön" voimin, oltiin 3 viikkoa Torquayssa Englannissa 1997 kesällä. Ollaan tavattu suunnilleen vuosittain ja vähän sitten vuoroteltu emännöintiä! Meistä oli nyt mun lisäksi kaksi raskaana, he odottivat jo toista lastaan. Emäntänä toimineen laskettu aika on jo kuukauden päästä. =) Hänellä raskaus oli sujunut hyvin ja 1,5v esikoistytär on ollut helppo ja terve lapsi! Mutta toisella raskaana olevalla (la syyskuuna alkupuolella) oli vähän huonompia uutisia. :( Rakenne-ultrassa oli juuri todettu sikiöllä laajentunut munuais-allas ja hän oli nyt sitten käynyt lapsivesi-punktiossa. Saavat kai jotain alustavia tuloksia lähipäivinä. Lisäksi hänen esikoisensa (2v 2kk) on ollut aikast hankala tyttönen, ei oikein syö mitään eikä nukahda ilman äitiä. Siis isä ei kelpaa nukuttajaksi. Meillä oli todella mukava viikonloppu, tehtiin yhdessä hyvää ruokaa ja käytiin vähän ulkoilemassa vaunujen kanssa, leikkipuistossakin piipahdettiin. :)

Ajelin siis yksinäni la-su n. 170km eikä tuntunut missään. Alkuviikostahan olin ajellut 600km, kun ajelin työasioissa Porin läheltä Espooseen ja seuraavana aamuna Espoosta Turkuun ja Rymättylään ja illalla takaisin tänne Porin lähelle.. Helposti meni sekin reissu!

Eilen sitten kotiuduttuani iltapäivällä tein vähän kevätleikkuuta n. 2,5v vanhassa pihassamme! Muutama väärään suuntaan tai väärästä kohdasta kasvava oksa lähti ainakin perheomenapuusta, rautatienomenapuusta, koristeompuista, sateenvarjojalavasta, riippapihlajasta.. Juhannusruusujen vanhimmat oksat leikkasin alas, pallohortensiat leikkasin ohjeen mukaan kokonaan alas ja perennoista poistin kuivuneet edellisvuotiset osat. Karhunvatukka, herukat ja karviaiset eivät vielä vaadi toimenpiteitä ja vadelmien vanhat oksat oli leikattu jo syksyllä. Tyrnissäkään ei ollut kuivahtaneita oksia ja rauhaan jätin myös marjatuomipihlajat ja yhdellä reunalla aidaksi kasvavat marja-aroniat. Pikkuisen viiniköynnöksen suhteen toivon vaan, että on edelleen elossa.. ;) KASVIT ON NIIN KIVOJA!! B)
Muuten tuo touhuaminen sujui hyvin, mutta olin just syönyt ja aina, kun vähän kumartelin, nousi tai meinasi nousta oksennuksen maku suuhun. Ja vaikka tää kaksosmassuni onkin vielä aika kevyt ja "helppo", taipuminen ihan kaksinkerroin ei tunnu kovin kivalta.. =/ Istuinkin siellä sitten joidenkin kasvien juurella kumartelemisen/kyykkimisen sijaan!

Noniin, puhuinko tarpeeksi vihreitä? :LOL: Keväällä on vaan niin ihana nähdä puiden ja pensaiden pikkiriikkiset silmut ja maasta juuri ja juuri pilkottavat perennojen uudet varret.. Menen ihan sekaisin.. :D Mutta myönnän, että syksyllä en sitten enää viitsisi oikein hoidella pihaa. :| Enkä tykkää pistää nenääni ulos kylmällä ja sateella, eli "huonona" kesänä en kyllä hoida puutarhaani niin hyvin, kuin haluaisin.

Tänään aamulla olin spinningissä, kuten aina maanantaisin ennen töitä. Saas nähdä, pystyykö enää paria viikkoa kauempaa harrastaa sitä (ja torstai-aamujen body pumpia).. Vielä tuntuu hyvältä, mutta pian pitää kyllä rauhoittaa tahtia, kun kaksosraskaus on kuitenkin aina riskiraskaus.. :(


 
Moi!
Oon tämän päiväm poissa töistä, kun on ilmeisesti mahatautia, plaah. En mä kokoaikaa oksenna, mutta välillä. Toisaalta ihan jees huilia välillä.
Tänne ei oikeastaan erikoisempia kuulu. Vauva riehuu mahassa ihan hirveästi, muutaman kerran saanut säikähtää ihan kunnolla, kun potkii niin lujaa.

Odottelen että saisin mun uuden pyörän äkkiä. Oli pakko ostaa uusi, kun nykysessä ei toimi jarrut :D Ja kun meillä ei oo autoa niin liikun kuitenki pyörällä tosi paljon.

Mutta nyt huilaamaan!

outiko 26+5
 
Maanantaita!

Ulkona ihan sokaistuu, kun on niin kirkas päivä. B) Ei enää paljon ulkotakkeja tartte.

Oivoih, kiitokset opinnäytetyöonnitteluista, vilma ja Illusia! =)

outiko, onko mahakramppeja? Ota maitohappobakteereja ja muista juoda paljon.

Unohdin rautatabletin tänään, nyt meinaan kuolla väsymykseen. :(

Onnellista iltapäivää! :wave:

M & 25+0
 
Ihana auringonpaiste tuolla ulkona!

Meillä mies lähti just töihin ja nyt mietin että pitäisikö siivota.
Olen huomannut ettei siivoamisesta tule yhtään mitään jos mies on kotona, siis jos kuitenkin siivoan yksin.
Tuossa aamulla puhuttiin asiasta ja "sovittiin" että koitetaan huomenna yhdessä siivota kun miehellä on vapaapäivä.
Tosin mies on kyllä menossa kaverillensa käymään huomenna, eli vähän luulen että jää siivoaminen väliin.
Mutta toisaalta vähän kyllä pelottaa alkaa yksin täällä imuroimaan ja pesemään lattiota noiden supistusten takia.
Eli luultavasti nyt kuitenkin luotan siihen että mies huomenna imuroin ja pesee lattiat ja minä vaan pyyhin pölyt.
Jos näin ei käy, niin onhan mulla sitten viikonloppu taas aikaa siivoilla täällä, kun nyt sitten kuitenkaan en ilmeisesti lähde miehen mukaan, vaan vietän koko vapun yksin kotona :(

Meillä olisi ensimmäinen perhevalmennuskin 4.5, minne oli tarkoitus mennä yhdessä, mutta miehellä onkin koulussa silloin illalla EA2 kurssi.
Harmittaa vaan kun oli sovittu että mennään ja juuri sillä ensimmäisellä kerralla olisi ollut miehille sellainen "isätunti" ja naisille sitten jotain omaa ohjelmaa mistä ei edes ollut vielä tietoa että mitä.
Saa nyt nähdä että menenkö sitten yksin sinne vai mitä teen..
 
huh 4 sivua tekstiä viime kerrasta :) kyllä oli jutustelua.

Täällä on kaikki hyvin, tällä viikolla oon alannu tuntemaan liikkeet oikein kunnolla masun päältäkin. Enemmän tuolta alhaalta.. Mieskin ne jo pari kertaa tuntenut. Mutta ainakun mies laittaa käden masulle niin liikkeet loppuu kun seinään ja sitte kun käsi lähtee pois niin myllertäminen jatkuu :D Liikkeitä ei oo vielä näkyny, tai ei ainakaan oo silmä niihin iskenyt.. :D


Vappu suunnitelmia on mennä mökille, grillailla ja oleskelua.

hyvät vaput jo kaikille!

 
Täällä ilma vähän kirkastunu.. Vettä sateli tuossa aiemmin, sinänsä hyvä että satoikin, niin sulaapaha nuo loputki lumet hiiteen tuolta :) 7 astetta lämmintä oli aiemmin tuossa puolen päivän aikaan et liekköhän noussu vai laskenu vesisateen myötä...

Oottelen tässä ruuan valmistumista, uunilaatikkoa tuossa väsäsin. Poitsu päikkäreillä ja neiti kattoo piirrettyjä huoneessaan. Saan ite taas vähän huilia :)

Neuvolaan tänään soittelin ja kyselin mun neuvolalääkäriä mutta jätin sit soittopyynnön. Soitti se sit äsken tuossa ja kyselin onko sieltä äitipolilta nyt kuulunu mitään et saiko se faxattua sinne sen lähetteen ni oli saani faxattua muttei oo kuulunu mitään niinku ei mullekaan. No aiko nyt heti ruveta soittaa sinne et vähän tietäs mitä ne äitipolilla meinaa. Olishan tuo lopussaanki kiva jo tietää meinaako ne seurata tätä miten tiheään vai seuraavatko ollenkaan... Olishan se kiva päästä käymään ultrassa, jos vaikka pikkunen suostus sit näyttää sukupuolensa :D Mut jospa sieltä kuuluis jotain vastausta edes lähipäivinä...
Kohta mieskin tulee töistä. Ja masuasukki taas vauhdissa :D :heart:

Mut nyt rasvaamaan kädet, nää on ihan hiton kuivat ku saa koko ajan läträtä veden kanssa ja kerkee ikinä rasvata...

Jaahas, just soittikin se neuvolalääkäri mulle, oli äitipolille tullu se lähete ja mulle on lähteny tulemaan se ajanvarauslappu. VASTA joskus juhannuksen jälkeen mulla on siellä käynti :eek:
Puhu jotain et olikohan se 24. päivän tienoilla sillon kesäkuussa! Eli eipä ne näköjään taida tätä raskautta pahemmin seurata sit... Mut neuvolalääkäri oli ihana ku sano et heti jos alkaa tuntuu siltä et herkästi rupeaa supistelee tai tulee kivuttomiakin supisteluita pitkään tiheään niin sit voit heti ottaa yhteyttä niin tarkastetaan tilanne. :)
Mut onneksi nyt ihan hyvin menny ettei sen viime viikon keskiviikon jälkeen ole edes supistellut :) Kiitos miehen, kun hoiti ikkunanpesut ja muuta ja on antanu minunki levätä :heart:

No niin eipä tässä muuta ku hyviä päivänjatkoja kaikille mammoille ja masukeille :)

mertsu 23+2
 
Herrantsiisös ku tänää tajusin et kohtahan alkaa jo VIIMEINEN kolmannes. :O Mihin tää aika menee oikeesti! :O Että mulla on ihana mies eilen oikeen pyys et joisin fantaa että sdaa kuunnella ku tytsy hytkyy masussa. :D

Täällä vähän väsyneenä edelleen. tuntuu et se alkuraskaudern väsymys on tullu nyt takaisin oikeen urakalla... Ihania retrovaatteita teillä muuten!

superväsynyt beebee & baby 25+4
 
No moi..

Pitipä tulla äkkiä kuulumisia kertomaan. Lukemiseen menee aina niin hyvä tovi että tuntuu ettei kirjoittamaan ehdi juuri koskaan :D

No, mutta siis joo... Juuripa vasta hogasin että saattaapa johtua kohdunlaskeumasta (???) toi tunne että alapää tippuu irti. Pitää kysellä lääkäriltä tollasesta enemmän, netistä en hirveästi halua tietoa hakea koska sitä löytää aina vähän yhtä sun toista.. Taitaa olla niin ettei mikään sen kummempi vaiva oo, vaiva vaan :) Inhottavaa vaan välillä kun ei tarvitse kuin pissalle mennä niin sattuu ja tuntuu kuin alhaalta olisi tulossa jotain ulos..
Toivottavasti sitten synnytyksen jälkeen helpottaa..

velvollisuus kutsuu..
 
Moikka kaikille piiiiitkästä aikaa! :)

Mä olen pitänyt taas hiljaiseloa jonkin aikaa, tuntuu ettei oo mtn muuta ehtinyt tekemään kun töitä ja pakollisia kotihommia ! Nyt rupee tahti tosin mullakin pikkuhiljaa onneksi hiljenemään.

Onnitteluja tyttö- ja poika lupauksista ! :) mekin tosiaan käytiin tuossa ihan ton "normi" rakenne ultran lisäksi vielä 4D-ultrassa ja tyttöä lupailtiin molemmissa. Musta vaan tuntuu kyl edelleenkin et ei tää voi olla tyttö tai mitä jos tää onkin poika. Nyt ollaan kyl osteltu kaikenlaista tyttö värejä ja mekkoja yms, et tulee kyl aika gay tästä vaavista jos se poika on :LOL: Jotenkin vähän sellanen et pelonsekaisin tuntein odotellaan et onkohan se tyttö, vaikka se 4D ultrassakin sanoi et tyttö tämä on. :) Muutenkin tuo 4D oli kyllä hintansa arvonen kokemus ja ihania kuvia saatiin sieltä iso nippu ja sit se dvd.

Pompula81 kyselit siitä solariumista, oon kysyny sitä töissä meidän lääkäreiltä ja ne sano ettei siitä nyt haittaa ole, jos ei siellä tyyliin 24/7 makaa eli maltilla mut saa käydä. Tosin maksaläiskiä yms luomia voi ilmestyä herkemmin, mut muuten ei kuulemma pitäis olla mtn ja eikä kuulemma pitäis vahigoittaa vauvan silmiä sen valokaan. Itse koin eilen kauheita omantunnon tuskia kun kävin solkussa ekaa kertaa koko raskauden aikana, mut tänään sit sain synninpäästön aiheeseen liittyen meidän lääkäreiltä :)

Olin täällä lukenivani et joku tuskaili flunssan ja nuhan kanssa. Itsekin tos helmikuussa olin ihan tuskissani kun ei kuulemma sais nasolinia yms nuhasumutteita käyttää, noh soitin ja kysäisin sitä sit ihan tuolta naistenklinikalta ja siellä lääkäri sanoi et voi käyttää et ei pitäis olla vaaville haittaa. Noissa nuhasumutteissa on se et ne supistaa verisuonia ja voi aiheuttaa supistuksia, ymmärtääkseni ei muuta, mut siis tästäkin aiheesta sain synninpäästön. ;)

Jos tästä vihdoin kotia kohti suunnistaisi! Mukavaa vapun aikaa kaikille ! :)
 

Yhteistyössä