ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - kesäkuussa *POKS!*

meelaie ihan rohkeasti vain viestiä kehiin. :)
Tallensin tuon sun numeronkin sieltä, että tiedän kuka kyselee :D

ps. ei kannata sitten ihmetellä että jos mulla menee kauan vastata viestiin.. Kun en aina huomaa jos tulee viesti.. :whistle:
 
Huomenta!

Kyllähän sitä on tullut välillä mietittyä, että onko musta tähän?! Kai se on iha hyväkin miettiä. Me kun yritettiin tosi pitkään niin siinäkin kerkesi tosi paljon miettiä asiaa. Ja mä muistan kun aina kun menkat alkoi niin olin aina tosi pettynyt mutta pieni ääni mun päässä sanoi aina HUH, ja ajattelin aina hetken että saanpahan tehdä vielä mitä haluan ja olla vielä töissä. Mutta kun se plussa tuli eihän sitä olisi vaihtanut mihinkään! =)
Mua myös välillä mietityttää että minkälainen äiti musta tulee. Mun oma äiti on ollut mun mielestä tosi hyvä äiti ja olen usein miettinyt että miten se on aina jaksanut. Me kyllä osataan myös ottaa yhteen ja nyt kun se on eläkkeellä niin hirvittää että kuinka paljon se meinaa puuttua meidän lapsen kasvatukseen. Anopin kanssa tulen hyvin toimeen ja siltä saa varmasti hyviäkin vinkkejä kun se on hoitanut lapsia 30 vuotta. Se ei koskaan puutu muutenkaan meidän elämään toisin kuin mun äiti joten en usko sen tuputtavan itseään kylään joka päivä. Mutta sittenhän sen näkee kun aika koittaa! =)
Mäkin yritän luottaa siihen että se äitiys tulee siltä luonnostaan. Mutta kyllähän näitä asioita tulee mietittyä ainakin esikoista odottaessa.

BB onneksi olkoon! :flower:

Eilisen poksuttelijoille onnittelut! :flower: Ainakin oli Mandy ja Mansikkatee! :heart:

Imetyksen toivoisin onnistuvan noin puoli vuotta!

Ihanaa, kohta pääsee kampaajalle. En uskaltanut varata viimeksi enempää kuin tän ajan ja heinäkuun loppupuolelle ajan. Seuraavan kerran sitten joskus synnytyksen jälkeen! :eek:

Päksäkkä 31+0 POKS :heart:
 
Hej! Viikonloppu hurahti, ja nyt mennään jo tiistaissa...mihin nämä päivät oikein katoavat?
Olen kesälomalla, ja ennen lomalla alkoi lopussa jo kyllästyttämään kun tekemiset oli tehty.
Mutta nyt lapsen kanssa aika hurahtaa kuin siivillä, ja jatkuvasti olisi hommaa =) =)
Ihan hyvä vaan, mä kun tykkään olla touhuamassa kokoajan jotain!

Omasta voinnista sen verran, että vaikka supisteleekin jatkuvasti niin paikat ovat kiinni
eivätkä ole pehmenneet :)
Lääkärikin soitteli tuloksia, ja kertoi että ei ole sitä streptokokki-bakteeria mikä voi suppareita aiheuttaa! Hyvä hyvä!
Nyt mietinkin, kuinka paljon voin liikkua, nostella ym. fyysistä puuhailla? Kun supistelee, mutta ovat kivuttomia ja eivät pehmennä paikkoja? Eli siis voinko liikkua ja olla välittämättä supistuksista vai pitäisikö vain olla lenkkeilemättä loppu aika :/

Esikko heräsi,täytyy mennä! tulen myöh. kommentoimaan teidän juttuja.
Ihanaa tiistaita kaikille :heart: Hilla+muru29+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hilla-80:
Omasta voinnista sen verran, että vaikka supisteleekin jatkuvasti niin paikat ovat kiinni
eivätkä ole pehmenneet :)

Nyt mietinkin, kuinka paljon voin liikkua, nostella ym. fyysistä puuhailla? Kun supistelee, mutta ovat kivuttomia ja eivät pehmennä paikkoja? Eli siis voinko liikkua ja olla välittämättä supistuksista vai pitäisikö vain olla lenkkeilemättä loppu aika :/
Jos paikat pysyy kiinni ja supparit ei ole kivuliaita niin toki saa jatkaa samaan malliin, eli liikkua ja touhuta, sehän on synnytyksessäkin vaan eduksi että on liikkumisesta pirteä ja hyväkuntoinen.

Kivuttomat supistukset ovat vain hidasteita, eivät esteitä. Itse en oikein osaa näitä ns. harkkasupistuksia (kohtu harjoittelee) edes supistuksiksi sanoa, koska supistus sanaan miellän usein myös kivun. Itse höpisen kovotuksista kunnes esiintyy muutakin kuin vatsan kovettava tukala tukki rinnoista alaspäin.

Uudelleensynnyttäjällähän näitä harkkasuppareita/kovotuksia tuleekin usein enemmän ja varhaisemmin (jopa alle 20 viikosta lähtien) kuin ekakertalaisella.

p.s. otetaanko teillä automaattisesti B-strepto-näyte vai supistusten takiako ottivat?
 
Imetyksestä sen verran että sitä ei kyllä paljo kannata etukäteen murehtia. Mullaki oli tarkotus imettää esikoista niin kauan ku hyvältä tuntuu (molemmista) mutta loppusaldoksi jäi 1 kuukausi osittaista imetystä. Nyt en suunnittele etukäteen yhtää mitää ettei taas tartte tippua kovaa ja korkeelta. :/

Tekis mieli lähtee shoppaileen mutta raha puuttuu, löytyiskö keltää ylimäärästä?! :LOL:

mamika & turo 30+2
 
Mansikkatee, lääkäri kirjoitti mulle Heinix - allergialääkereseptin, jota voin ottaa tarvittaessa. Suositteli kuitenkin että pääsääntöisesti käyttäisin paikallislääkkeitä, kuten nenäsumute Flixonase, silmätipat ja astmalääke. Googlasin Heinixin ja antoi tällaista infoa:

4.6 Raskaus ja imetys

Tiedot, joita on saatu käytettäessä setiritsiinidihydrokloriditabletteja pienelle määrälle raskaana olevia naisia, eivät osoita haitallisia vaikutuksia raskauteen tai sikiön/vastasyntyneen lapsen terveyteen. Muuta relevanttia epidemiologista tietoa ei ole saatavilla.

Eläinkokeissa ei ole osoitettu setiritsiinidihydrokloridilla olevan suoraa tai epäsuoraa haitallista vaikutusta raskauteen, alkion- tai sikiönkehitykseen, synnytykseen tai syntymän jälkeiseen kehitykseen (katso 5.3 Prekliiniset tiedot turvallisuudesta). Varovaisuutta tulee noudattaa määrättäessä Heinix -tabletteja raskaana oleville naisille.

Imetys

Setiritsiinidihydrokloridin erittymisestä äidinmaitoon ei ole tietoa. Heinix -tablettien käyttöä tulee välttää imetyksen aikana.
Luminella ja matkustaja 31+3
 
Huomentahuomenta !!

Täällä kanssa yksi joka haluaisi lähteä shoppailemaan, ja rahaakin kyllä olisi, mutta ei oikein tiedä että mitä sitä ostaisi...
Siis kun ne rahat ovat niitä mun itsenäistymisvaroja, jotka on tarkoitettu kodin hankintoihin.
Niillä siis EI saa ostaa ruokaa, vaatteita, maksaa laskuja.. siis tiivistettynä rahaa ei saa käyttää elämiseen, vaan KODIN hankintoihin.
Nyt kun on vaunut ja turvakaukalo ostettu, ja rahaa jäi vielä yli 150 e, niin olen miettinyt että mihin sen nyt oikein voisi käyttää.
Voi nimittäin olla että sosiaalitoimisto haluaa kutit mihin raha on mennyt, minkä jälkeen sitten päättävät että maksavatko mulle samalla tavalla etukäteen loput 500 e, vai täytyykö mun toimittaa ensin kuitit ja sitten vasta tulee raha.
Joten mulla on siis oltava sen summan edestä kuitteja, ja vielä sellaisista asioista mitkä hyväksytään kodin hankintoihin.
Ongelmana tässä vaan on nyt se, että vauvalle pitäisi ostaa vaatteita, tutteja, tuttipulloja, yms... , mitä en luultavasti saa niillä rahoilla ostaa, ja "omaa" rahaa ei ole yhtään tällä hetkellä.
Menee kyllä vaikeaksi tämäkin....
 
Imetyksestä Itse olen ajatellut, että imetän niin kauan kun se tuntuu hyvälle ja maitoa riittää. Voisin kuvitella, että ainakin puoli vuotiaaksi asti. Ja ehdottomasti haluan kokea imetyksen tuoman läheisyyden vauvaan.

Tarvikkeista En muista oonko jo kysellytkin... Rintapumppu ja itkuhälytin. Oletteko hommanneet? Itse ajattelin jättää myöhempään. Saan kaverilta rintapumpun alkuun lainaan, jos tarvin. Ja tuon itkuhälyttimenkin varmaan ehtii hommailla sit joskus, jos näkee tarpeelliseksi.

Pitkästä aikaa (yli viikkoon) pääsin ennen ysiä ylös sängystä. :D Loma.

Päksäkälle onnea poksuista!

Mandy ja nappula 32+1
 
Mandy Me hankittiin itkuhälytin ennen esikoisen syntymää ja sitä alettiin tarvita vasta kun neiti oli ab. vuoden ikäinen. Ei nimittäin nukkunut vaunuissa, paitsi kun liikkuivat ja ne lyhyet ajat kun nukkui päikkäreitä, olin aikalailla kuulolla. Vasta kun alkoi nukkua sisällä yläkerrassa, alettiin hälyä todella tarvita.
Samoin rintapumppu, en ostanut etukäteen, kun eihän siitä voi tietää tuleeko maitoa vai ei, ja mulla tulvi... :whistle:
Joten, oltiin miehen kanssa etukäteen katsottu valmiiksi mikä pumppu ja mies kävi sen ostamassa jo ennen kun kotiuduttiin. Ja sullahan on hyvä, jos saat lainaan niin voit hankkia toisenlaisen jos ei kyseinen pumppu toimi sulla. Näistä kun kuulee paljon, että toinen sopii toiselle ja toiselle ei.
Mulla on ihan se Ainun käsipumppu, mulla toimi loistavasti. =)

Ja sujuvasti Imetyksestä, esikoista imetin vuoden, viimiset pari kk, pari krt/ vrk ja kauemminkin olisi mennyt, mutta otettiin hepatiittirokotteet ja muistaakseni siihen lopetin. Täysimetin 4kk, sitten alettiin maistella soseita. Tosin maisteluvaihe kestikin sitten monta kuukautta, oikeastaan vasta 8-9kk iässä alkoi syödä. Meillä oli sellainen takapakki-vaihe, kun ei tiedetty mikä sotki vatsan, että palattiin lähes pelkkään imetykseen, kun likka oli ripulissa 3vkoa 7kk iässä.
Mutta siis imetin ja hyvin meni. Nyt imetän jos onnistuu ainakin puoli vuotta, kenties vuoden. Opetan kyllä vauvan pulloonkin, helpottaa äidin eloa! ;)
Ja pakastin varmaan täynnä maitoa jos samaan tahtiin tulee, mutta myös korvikkeeseen totutan varmaan 2-3kk iästä, kun se on sitten niiin paljon helpompi isälle, kun sulatella niitä maitopusseja vesihauteessa.

Mutta voihan se olla, että maitoa ei tällä kertaa tule, mutta sitten mennään korvikkeella. Sen näkee sitten.

BB:lla jännät ajat! :heart: =)

Viime yönä nukuin 7 tuntia yhtäkyytiä, ei ole tapahtunut aikoihin!
:eek: Olo oli kuin puulla päähän lyöty kun esikoinen tuli herättämään, normisti kun vessa kutsuu 1-2krt/yö. Kyllä sai aika hopulla vessaan juostakin aamulla... :D
Mutta olo on kerrankin levännyt, mä en ole varmaan edes kylkeä yöllä kääntänyt, kun siihen aina herää, on senverran tuskaisaa. Mut hyvä näin!

Treelo 33+2
 
Äitipolikuulumisia! :wave:

RR mulla koholla, täytyy alkaa kuulema kotimittailla ja kiikuttaa niitä neuvolaan näytille, muuten saan lääkkeet. Mä oon ihan varma, että se johtuu toisen mittaamisesta, kotona aina lukemat hyvät.

Pissa puhdas.

Vauvan painoarvio 1600g

Kohdunsuu vihdoin lyhentynyt normaaliksi, nyt 3 cm. Paikat kuitenkin kiinteät ja kiinni.

Enää ei tarvii mennä jos ei munuaiset oikuttele. Jeeee!

Niin... Ja lääkärin sanoin "tytöntylleröinen häpyhuulineen bongattu" :heart: Äiti on aina oikeessa, oon tiennyt tän jo 9 viikolta asti. Mut salaisuutena pidetään. Ihan lähimmille vaan kerrotaan ennen syntymää :) Mun tyttöolon voi siis vaihtaa tyttölupaukseen.

Imetyksestä, toivoisin että onnistuu. Sen enempää en suunnittele.

Poksuttelijoille onnea!!

Kokeneemmat, suosittelisitteko sähkö- vai käsikäyttöistä rintapumppua?

Vilma ja Elma tyttönen 30+4
:heart:
 
Heippa

Imetyksestä...vuoden ikäiseksi esikoista imetin, 4-6kk täysimetys, eli tossa 4kk jälkeen alettiin kiinteitä harjoitteleen. Tuolla vuoden iässä oli enää unille meno hörppyjä ja helposti jäi sit nekin pois, kun äiskä vaan maltto. Imetys on niin helppoa verrattuna pullojen raijaamisiin, että jos kaikki menee hyvin, niin samalla kaavalla mennään. Paineita en meinaa kuitenkaan ottaa, vauvelitkin on niin erilaisia.

Eilen katselin sellasta ohjelmaa kuin vauva tulossa ja siinä yksi äippä synnytti epiduraalin voimin ja voi sanoo, että ei se ees synnytykseltä näyttänyt :kieh: Missä oli se tuska, hallitsematon kipu?? Mä haluun puudutuksen, kiitos :wave:. Mieskin sano, että voiko synnytys olla jotain muutakin kuin teurastuskentän näköistä ja valjastinkin sen vaatiin mulle lääkkeitä heti kun ovesta sisään tullaan. Mun synnytyksen jälkeen meni toista tuntia ennen kuin tajusin oikein, että tuossahan on mun pikkunen ja tässä ohjelmassa äippä rennosti nosti ite vauvan rinnalleen, kun puolet kaverista oli syntynyt. Tietysti siinä epiduraali annettiin just oikeeseen aikaan ja olosuhteet oli suotuisat, ainahan näin ei tietty ole, mut oli se jotenkin kaunista :) :)

Luulis muuten kikka, että kaikki vauvaa varten tehtävät hankinnat ois sopivia, voisko sitä jostain kysästä?

Ja sit tosta paljon puhutusta suolesta :) Mulle annettiin salissa peräruiske, että saatas vaaville tilaa, mutta mitään ei tullut, vaikka pöperöö kyllä masussa oli ja oksentelinkin. Lisäksi mut katedroitiin samasta syystä, kun pissa ei vaan tullut. Mietin paljon tota kakkimista alleni/vauvan sekaan ennen synnytystä, mutta kun oltiin itse asiassa ei tullut kyllä enää mieleen ja tosiaan siinä veren ja muun hässäkän sekotuksesta ei paljon kikareita kukaan huomaa. Uskon kans, että luonto hoitaa homman niin, että isompia lörtsyjä ei ees tuu ja jos tulee on se vaan vauvalle hyväksi ja hän saa lisää tilaa :p Ja tuon tilan tekemisen ja supistusten koventamisen takia tuo tyhjennys tehdäänkin, ei ns. hygieniasyistä :)

Permis ja Veikko 30+1
 
Kakasta asiaa: Mulla ei tosiaankaan mennyt vatsa kuralle supistuksista, ja se ei todellakaan ollut huomaamatonta synnytyssalissa kun sitä tavaraa pukkasi siihen pöydälle tuntien ajan (??) ihmettelenkin että mistä sitä riitti kun en ollut edes pariin päivään kunnolla syönyt. Salissa oli hirveä löyhkä ja musta oli tosi... miten sen nyt sanois... Alentavaa, maata siinä pöydällä kun kätilö siivoili mun paskoja ja pyyhki mun pyllyä. Se oli hirveetä, oikeesti ei montaa tilannetta mun elämässä ole ollut jolloin olisin yhtä paljon toivonut olevani jossain muualla. Nyt seuraavaa synnytystä varten ostan varmaan peräruiskeen ihan kotiin, koska sairaalassa mulle ei sellasta edes tarjottu, enkä tajunnut pyytää kun ajattelin että automaattisesti ne sitä tarjoavat sitten kun on sellainen rako.. Mä en halua sitä pöydälle paskomista kokea enää ikinä uudelleen! Helvetin nöyryyttävää..

Rintapumpppu:
Käsikäyttöinen avent isis osoittautui erittäin hyväksi, kyllähän siinä välillä meinas hermo palaa kun joutu tekemään duunia, mutta eka ostos oli emman sähkökäyttöinen :LOL: mikä oli uskomattoman kökkö, niin toi aventti oli ihan taivas siihen emmaan verrattuna.

Imetyksestä: Haluan imettää niin kauan kuin kykenen. Ykkösen kohdalla kävi niin että viidennellä imetysviikolla maito alkoi tyrehtymään, mua sattui rintoihin edelleen koko ajan, imettäminen oli tuskaa... Ja suurin juttu, mun rakas Pappa oli juuri kuollut, en jaksanut roikottaa lasta rinnalla tarpeeksi, koko ajan vaan helpommin annoin lisämaitoa, ja lopulta se aiheutti sen että maitoa ei enää tullut kuin se pari tippaa. Mulla oli (kuten mun mummi sanoi) "maito tiukassa" eli jouduin (ja vauva joutui) tekemään ison duunin joka kerta kun maitoa halusi mun rinnoista saada niin paljon että riitti ruokkimaan lapsen.. Hassua on, että silti molemmissa raskauksissa mulla on melkein alusta asti ollut rinnat ja etenkin nännit tosi kipeät ja turpeat, että luulisi sitä maitoa sinne kehittyvän tai jotain, nytkin olen joutunut jo pari kk käyttämään liivinsuojia kun maitoa tirahtelee ja nännit on ihan kosketusarat.

Jees, mutta nyt taas menen.

Kimalle rv 29 (oho...?) ja Taavi melkein 10 kk.
 
Heippa pitkästä aikaa! Olen lueskellut palstaa koko aamupäivän, vitsi miten tehokas opiskelija olen! Gradu pitäs saada valmiiksi ennen vauvaa, mutta mä vaan hengailen täällä keskustelupalstoilla... Eka neuvolalääkäri oli tänään, kaikki ok. Olen raskauden suhteen hyvin rauhallinen ja luottavainen, toinen asia on tämä parisuhde, joka ei kyllä näytä yhtään hyvälle... Seksiä ei ole, mies vaan silittelee vatsaa ja mä haluaisin ihan sitä itseään, housut alas nyt heti!!! Ja siis pari kertaa joskus aikaisemmin kävi niin, ettei mies pystynyt hoitamaan hommaa loppuun asti, se siis veltostui kesken kaiken. Joten nyt ei ole siis tapahtunut mitään yli kuukauteen ja sitäkin ennen oli piiitkä tauko. Koko raskauden aikana on ollut seksiä ehkä viisi kertaa, ymmärrätte varmaan mun turhautumisen. Mies vaan haluaa läheisyyttä, ihan ku se olis meistä se joka on raskaana. Mä en jaksa mitään lässyttämistä yhtään. Mä en ymmärrä, miten tämän on mennyt tähän. Mitenköhän sitten, kun vauva syntyy? Mitenköhän koko loppuelämä? Mä en halua elää seksittömässä parisuhteessa, mä oon alkanut nyt jo katkeroitumaan ja miettimään, että onko tuo se mies kuitenkaan, jonka kanssa haluan olla ja elää. Ihan hirveitä ajatuksia, meillä menee ulkoisesti ihan hyvin kuitenkin, enkä mä nyt tästä mihinkään ole häipymässä, mutta haluaisin teiltä kysyä rakkaat kanssa-sisaret, että onko kukaan käynyt koskaan missään seksiterapiassa? Minkälaisia kokemuksia? Mä taidan kysellä tämän perään tuolla yleiselläkin puolella, en todella ymmärrä tilannetta ollenkaan.

Seksuaalisesti turhautunut Lymis rv 28+5
 
Imetyksestä Toivoisin että imetys onnistuisi vähintään puoli vuotta, mutta en silti aio stressata asiasta...neuvolan tädin kanssa joskus juteltiin ja hän sanoi ettei kannata turhautua jos tulee sellaisia päiviä kun tuntuu että vauvalle ei riitä mikään maitomäärä, että vauva pitää välillä sellaisia "tehotankkauspäiviä" jolloin viihtyy rinnalla melkein koko ajan. Ja jos tuntuu että maitoa ei tule tarpeeksi niin kannattaa yrittää edesauttaa sitä paljaalla ihokosketuksella ja läheisyydellä vauvan kanssa, sillä voi olla iso vaikutus.

kakkahomma on yllätys yllätys muakin aika paljon mietityttänyt...tuo Kimalteenkin tarina kuulostaa kieltämättä aika rajulta, vaikka onhan ne kätilöt tosiaan nähneet varmasti kaiken mahdollisen mutta en vaan itse haluaisi siinä sellaista hävettävää tunnetta itselleni kun sillä hetkellä pitäisi olla maailman onnellisin ja ylpein itsestään. Täytyy miettiä josko sellaisen peräruiskeen ostaisi valmiiksi kaappiin...

Sain eilen kestovaipat pestyä ja tänään silitinkin ne (vaikkei varmaan olisi välttämätöntä) ? Nyt koneessa pyörii vauvan lakanat ym. Vielä äippäpakkauksen vaatteet on pesemättä.

BabyButtefly Paljon onnea jo etukäteen! :flower:

Jeppis & pikku-papu 31+3
 
Kamala kokemus kimalle, hui! Tässä taas huomataan kuinka erilaisia nämä synnytykset ja kropan reagoinnit on. Mähän aloin esim. ihan yhtäkkiä oksentaan, ei siis johtunut ilokaasusta, en onneksi enää ponnistaessa. Miehen sisko taas on kolme synnyttänyt ja joka kerta oksentanut läpi sessioit ja myös koko ponnistusvaiheen :| Ehkäpä laitan miehen huuteleen heti myös sitä ruisketta. Kotona en kyllä voi ottaa, eihän tässä yhtään tiiä koska lähtö tulee, kun on jo 6vko ollut tuloillaan :/ .

Tohon seksiasiaan en pysty mitään kommentoimaan, kun meillä on menossa lääkärin määräämä selibaatti. Eiköhän se kummiskin synnytyksen jälkeen parane tuo tilanne, miehille voi olla kova paikka pökkiä kohti lastaan, jos on ajatellut sen silleen hassusti. kieltämättä omat halut ois kyllä ihan huipussaan ja aiheuttaa lukuisia supistuksia öisin, kun uneksin sessioista :whistle: . Melkien teinä sopisin, että ette harrasta seksiä ennen synnytystä...kun paineet menee, voikin käydä niin, että houkutus käy liian suureksi ;)
 
Lymypiilo Täällä on samaa vikaa, ja meillä ei oikeen osata asiasta puhuakaan. Tuntuu että ukko menee ihan lukkoon jos koittaa jutella asiasta. Olen asian hyväksynyt pakon edessä, sillä enhän voi pakottaakkaan toista seksiin. silti tuntuu pahalle, kun itsellä haluja olisi vaikka muille jakaa ja tosiaan täälläkin öisin niin villejä unia välillä että itsellä posket punastuu :D
Muuten ei tämä asia kyllä vaikuta suhteeseemme, paitsi että mä olen kiukkuinen kuin ampiainen välillä. Mä en kyllä ole harkinnut/ajatellutkaan vielä mitään terapioita... Jos nyt asiat ei alkaisi raskauden jälkeenkään luistaa, niin kyllä mä sitten laittaisin ukon selkä seinää vasten asian puitteissa. Ja joku täällä sanoi että tekee pohjat kolmen kuukauden seksittömyydellä...Voin kertoa, meillä ei ole tapahtunut makkarissa mitään sitten Np-ultran ja se oli mulla tammikuussa... Että silleen... En jaksa ottaa asiasta stressiä, ainakaan vielä :)
Voimia sinne Lymypiilo! :hug:
 
Moikka!

Kävin tänään sitten siellä lääkärissä ja mun verenpaineet on aika korkeella :/ Tai siis alapaine joka on lähemmäs 100! Tästä syystä joudun nyt "tarkkailuun" eli täytyy päivittäin käydä terveyskeskuksessa mittaamassa verenpaine ( omaa mittaria kun ei oo). Lisäksi sain paketillisen noita virtsakoeliuskoja, koska myöskin pissaa nyt tarkkaillaan. Joudun testaamaan virtsan glukoosi ja proteiini arvot kahdesti päivässä (vähintään).
Ihan vaan sillä, että varmistellaan ettei oo raskausmyrkytystä.

Mutta kivut on tosiaan vaan erittäin kovia liitoskipuja, joihin ei oikeen oo muuta parannusta kun synnytys. Ja lääkärikin lohdutteli, että yleensä jos on kovat liitoskivut, niin synnytys sujuu helpommin :)

Lääkäri myös ultrasi ja kaikki oli oikein mallikkaasti. Pikkuinen teki älyttömästi hengitysharjoituksia. Painoa hänellä on 1996g eli melkein sen 2 kiloa :)

Nyt sitten tarkkaillaan tosiaan noita arvoja, jotta kaikki on ok.

Pakko lähteä nyt päiväunille..heräsin tänään viideltä, kun vauva potki niin kovasti ja supistelikin jo kovin..

Outiko 32+6
 
Onnittelut vilmalle tyttölupauksesta! :heart:

Mä olen kanssa koko ajan ajatellut että meille tulee tyttö ja mun mielestä rakenneultrasta saadussa kuvassa vauva on ihan tytön "näköinen". Mun äti on kanssa sitä mieltä että masussa on tyttö. No mun kaveri sanoi ennenkuin sen vauva syntyi että mulla on tyttömaha ja sillä poikamaha. No parin päivän päästä tuli viesti että tyttövauva syntyi. No nyt mä olen alkanut miettimään että se on sitten kumminkin poika. Vielä pitäisi pari kuukautta malttaa odottaa. =)

Lymypiilo meillä ei myöskään juuri seksiä ole ollut. Mäkin aluksi näin hurjia unia ja niinkuin Citilda sanoi varmaan posket aamulla punoitti. Nyt mua ei enää juuri ole edes huvittanut. Miestä kyllä aluksi varoittelin että turha sitten luulla että heti synnytyksen jälkeen seksiä olisi luvassa. Voimia! :hug:

Me ei edelleenkään ole keksitty nimeä meidän lapselle. Mikään ei tunnu sopivalta. Onko muilla vaikeuksia?

Päksäkkä 31+0 :heart:
 
Kaikki neuvot otetaan kyllä vastaan, mitä noihin liitoskipuihin vain löytyy. Kääntyilen kans välillä yöllä vatsan kautta, ettei tule niin kipeää. Ja nyt on alkanut vähä kuin "naksua" tuolla haarovälissä, eilen pari kertaa kun yritti yhdellä jalalla sohvalta tai sängyltä ylös. Kiva kiva. Luulisi että juuri kun on liitoskipuja, niin tulisi kipeää myös synnytys. Neuvola on onneksi huomenna, niin täytyy sielläkin näistä taas mainita. Kuten myös tuosta peräruiskeesta. Itseäni ei niin haittaa, mutta mies ei suostu tekemään enää toista lasta, jos synnytys on aivan kauheaa (veri, ulosteet jne)..

Seksi oli meilläkin vähän hiljaista tuossa välissä jokunen kuukausi sitten, muhun sattui joku asento lujaa (liitoskivut/turvotus), ja mies pelästyi että sattuikohan vauvaankin jne.. Sen jälkeen on harrastettu noin 2-3 x /kk, kunnes kyllästyin kuukausi sitten ja näin kauniisti sanottuna, otin suuni apuun. Sain miehenkin kunnolla innostumaan, ja sen jälkeen on mennyt taas pari kertaa viikossa, kun se on uskaltanut ja ymmärtänyt ettei se vauva siihen kuole. Ei seksi nyt niin ihanalta kyllä musta enää tunnu, joudutaan käyttämään liukasteita ja varsinkaan kun asennot on vähissä, mutta läheisyyttä saa edes näin, kun mies ei tajua sitä muuten antaa. :) Ja tiedän, ettei sitä tule hetkeen synnytyksen jälkeen sitten harrastettua, joten mieskin jaksaa hetken olla, kun jaksaa nähdä vielä vähän vaivaa. :D Ne joiden mies ei anna, "tehkää" ne niin hulluiksi, että niillä ei ole muuta mahdollisuutta. :) Vaikka itsellä on tosi väsynyt olo, eikä huvita nähdä sellaiseen vaivaa, niin yrittänyttä ei laiteta. Yleensä ainakaan. :LOL: Tsemppiä!

Vaavitar + tintta
 
Alkuperäinen kirjoittaja Päksäkkä:
Me ei edelleenkään ole keksitty nimeä meidän lapselle. Mikään ei tunnu sopivalta. Onko muilla vaikeuksia?
Todellaki! Pojalle on etunimi varma (koska sitä ole vielä tarvinnut käyttää tähän mennessä ), mutta tytölle ei löydy kuin sukunimi :D

Aiempien nimet on olleet 100varmat jo plussasta ja tuntuneet täydellisille, tää tulokas ei vaan tunnu edes kummia saavan, elleivät kerkeä lakialoitetta kummiudesta (että 1 kummi riittäisi) päättää lokakuulle mennessä :/ Me on pelattu jo kaikki kortit eikä oo enää ässää hihassa että saatais entuudestaan käyttämätön kummi (meidän lapsilla) kolmosellekin.

Ehkei auta kuin valkkaa kuin 3 parasta nimeä ja katsoo mille niistä tulokas näyttää. Kummit on kait pakko vaan ottaa jo käytetyistä, mä en kyllä halua suvustakaan sellasia valkkaa joita en edes tunne tai on nähty viimeks ammuvainaan aikaan vuonna Paavo Nurmi. Joku raja siinäkin.
 
Nimipohdintaa hakusessa on täälläkin. Esikoisen nimi oli heti ihan selvä juttu ja nyt ei tunnu löytyvän. Samalla tyylillä ajateltu edetä kun iinaZ, listattu parhaita ja katsotaan vähän sen mukaan koska syntyy ( ettei osu nimipäivään ;) ) ja miltä tulokas näyttää.
Ja kummit hieman kanssa hakusessa, kaipa ne jostain kiven alta keksitään. :/

Tosta kakka+synnytys aiheesta, itsellä koko synnytys alkoi klassisesti suolen tyhjenemisellä, mutta alusta loppuun kului aikaa ja muistan että kätilö sanoi, jotain että suolessa on ulostetta. Oli muuten aika tyly tyyppi, noin muutenkin. Kuitenkin, mun synnytys sujui ilman kakkimisia, itseasiassa kakkosella kävin varmaan vasta kaksi päivää synnytyksen jälkeen. Kysyin vielä mieheltä, oikein tivasin, että tuliko sieltä muutakin kun lapsi, niin sanoi että ei tullut. Eikä haissut :D
Ja lähes veretön synnytys, olikos papereissa että 200ml verenhukka.

Outiko toivotaan, että ei raskausmyrkytystä pukkaa, ja kestämistä liitoskipuihin.

Treelo 33+2
 

Yhteistyössä