ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - kesäkuussa *POKS!*

misu75 mullekaan ei ole neuvolasta annettu mitään lomaketta eikä sanottu mitään painoarviota. Oiskohan se sitten neuvolakohtaista vai saakohan sen lomakkeen esim. myöhemmin. Ja mulla voi tietenkin vaikuttaa sekin että jos vauva päättää syntyä ennen viikkoa 35 niin sit joutuisin eri paikkaan synnyttämään.

Mulla alkoi virallisesti loma eilen. Vein työkavereille hirveän määrän karkkia kun siitä meidän osastolla kaikki tykkää.. :snotty: Nyt voisi ilmatkin muuttua lomaan sopivaksi. Tylsää kun taas sataa.

Päksäkkä 30+3 :heart:
 
unikuu108 Kiitti vinkistä! Enpä ajatellutkaan tuota! :)
Päksäkkä Meilläkään ei neuvolassa saa mitään painoarvioita, ne tehdään äitiyspolilla JOS siihen on tarvetta. Mutta sen esitietolomakkeen sain kun juteltiin neuvolatädin kanssa hätäkasteesta, tai siitä kun me emme sitä halua sallia. Niin antoi mulle jo sen lomakkeen, siinä kysytään aika lailla samoja asioita mitkä neuvola kortissakin jo löytyy. Pitää ottaa sitten mukaan sairaalan tutustumiskäynnille. Tai sitten kun lähtö tulee :D
Mutta vaihtelee kai neuvoloittain koska annetaan, ja mun muutama kaveri sanoi ettei muista saaneensa ollenkaan kyseistä paperia esikoisistaan...

Ja totta, ilmat voisi kyllä parantua! Kurjaa kun täälläkin on satanut jo kolme päivää ja ulkona ei viitsi olla kun pakolliset lenkit koiran kanssa. Minne se kesä katosi? :)

Citilda ja PikkuTyyppi 29+5
 
Joo ja siihen kun mun miehen loma loppui :LOL:

Täälläkin jo lomaillaan.. Ei anneta huonon sään pilata päivää, itse ajattelin lähteä kirppikselle jos tuo mun äiti vaikka lähtis mukaan ( siis jos äiti hakisi minut mukaansa :D )
 
[/b]Permis: Sykkeet oli eilen jopa 180-190 paikotellen, eikä tuntunut edes just silloin liikkeitä. Kun viimeksi möyrysi kuin heikkopäinen, kun tuollasia lukemia saatiin. Kun menin kyljelleni, laski heti 160. Mutta täti meinasi, että se on jo ok, kun esikoisesta oli samanlaisia. Ja selvästi ei pidä siitä että joudun olemaan selälläni. Voithan sä kysästä neuvolasta, voiskos teilläkin olla selällään makaamisen inhoaja, että mitä ne sykkeet olis jos menet kyljelleen.
Mut esikoisesta oli 155-160 sykkeet, vasta ihan 39+ oli 135.

Kimalleko? mietti voiko isyysloman pitää heti lapsen synnyttyä, niin voi. Eikös se mene niin, että isä ilmoittaa 2kk ennen että lapsen LA on silloin ja silloin, ja sitten voi jäädä kotiin kun lapsi syntyy.

Kantoliinoista kyseli myös joku, mulla myös tuo pikku-ruun kevyt trikooliina ja kovasti pidin siitä. On varsin hyvä just pienellä vauvalla ja kesäkuumalla. Tarviskin kaivaa se esille ennen elokuuta. =)

Kestovaipoista mä esikoisen kohdalla löysin just erehdyksen kautta sitten vasta suht sopivia, onneks niillä on hyvä jälleenmyyntiarvo. Mutta jos mahd. lainata ja kokeilla, varmasti järkevintä. Meijän likan peppuun ainakin tuntui olevan vaikea löytää sellaisia sopivia, jotka oli äidistäkin käteviä. Siksi se sitten vähän jäikin, mutta jonkin verran kestoilitiin silloin ja toivot. nytkin.

Esitietolomake täällä saadaan jo joskus 25+ viikolla ja palautetaan n.rv30. Ja näin oli esikoisestakin, siinä kysellään just suvun sairauksia, hätäkastenimiä, edel. synnytyksiä ja raskauden kulkua. Neuvola sanoi viel, että TYks on tosi tarkka noiden kanssa, että ovat täytetty hyvin jne. Vaikka mustakin ne kaikki tiedot oikeastaan siel jo on edellisestä. Että vähän tuntuu hassulta, neuvolakortistahan ne myös löytyy. Mut onpahan täytetty ja palautettu. :D

Hilla mulle sanos just neuvola että rt:ssä vauva ja tiukasti pää jo jumissa. Liikkeitä, aika hurjia sellaisia tuntuu oikeassa kyljessä ja navan tienoilla punkee kantapäätä tai jotain niin, että tuntuu ulos tulevan. :eek:
Ihan käy kipeetä välillä.
Mutta, mä olen kyllä varma, että on pää alaspäin, sillä hikka ja käden hiplaus tuntuu tuolla alhaalla, varsinkin hikka tuntuu lähinnä pepussa... :whistle:
Esikoinen ollessaan perätilassa hikkasi tossa navan ja kyljen seutuvilla niin, että koko vatsa hytkyi. Nyt ihmettelin jossain välissä, että eikös tää vaavi hikkaile kun maha ei hytky, kunnes tajusin, että alhaalla nykii... :D

Äh, täytyy lähteä taas asioille, mä haaveilen kovasti päivästä jolloin ei tarvitsis tehdä mitään. Hyvää viikonloppua kaikille! :wave:

Treelo 32+5
 
merkkailempa miekin nyt sitten.

just hain postin ja lappu oli tullu että äippäpakkaus odottais postissa. nyt kun viel sais sen haettua... B) mun vanhemmat tuo mulle kohta auton, ni sit täytyy pikapikaa mennä jos meinaa viel keritä tonkia sitä.

lähdetään iltapäivällä kohti tallinnaa ja viron voittaja 2009 koiranäyttelyitä, että semmosta jännitystä tiedossa meidän perheellä kun sekä mun että isäni koira on lähdössä matkaan mukaan :)

mahassa asustaa ADHD :p hauska seurailla sen tempauksia

poks poks
sissi ja papana 29+0
 
Neuvolassa käyty ja sanomista tuli! :/

Tässä nyt näitä lukuja, en yleensä laita, mutta ihan nyt vertailun vuoksi:

rv 30+5
Paino +-0 (Painoa ei ole tullut ollenkaan viime kerrasta, ja muistaakseni ei sitä edelliselläkään kerralla)

RR 98/56 (Alhainen)
Hb 109 (Alhainen)
Sf 24 (0,5 vähemmän kuin viimeksi)
Vauva rt?
Syke 140

Eli pienestä koosta, sekä äidin että vauvan, tuli sanomista, ja kuten aiemminkin olen sanonut, on se pyörinyt itselläkin mielessä-eikä vähiten syystä kun kaikki siitä huomauttelee. Asia pistettiin eteenpäin, joten lähete Jorviin tai NKL:ään tulee ilmeisesti jo ensi viikolla tutkimuksiin. Tässähän nyt on toki se, että esikoinen tosiaan täytti eilen vasta vuoden, joten syömiset on kieltämättä aika vähissä ja liikuttuakin tulee. Kuitenkin sitten kun ehdin syödä, syön kuin hevonen. Varsinainen näläntunne on ollut viime aikoina vähän kadoksissa ja huomaan nälän oikeastaan vasta siitä kun alkaa vippaamaan päässä.

Kätilökin kävi siinä tsekkaamassa ja oli sitä mieltä että vauva on pieni, mutta tarkempaa kuvaa oli vähän huono sanoa juuri sillä kun tuo istukka on edessä. Ei nyt mitään järisyttävän poikkeavaa, mutta tosiaan, parempi katsoa kuin katua. Oikeastaan aika helpottava juttu, niin ei tarvitse sitten miettiä, miksi vatsa on näin pieni.

Täällähän oli muitakin pienten vauvojen äitejä? Miten teillä paino noussut, tai muutenkin menneet nämä neuvolan tarkastukset?

Niin ja tosiaan tämähän meinaa nyt sitten sitä että varmaan loppuun asti seulotaan tätä raskautta vähän tarkemmin. Kuten sanottu, niin tai näin, aina väärinpäin! Esikoisesta puolestaan tuli joka kerta sanomista liiasta painonnoususta, joka sekin oli suurimmaksi osaksi megaturvotuksesta johtuvaa.

Rautakauppaanhan tässä pitää nyt sitten lähteä, ja tarkkailla tiukemmin noita syömisiä. En nyt ihan huolissani ole kuitenkaan, mutta mietityttäähän nämä aina. Hassua, kun jotenkin tämä iski vielä ihan toisella tavalla, sillä tultiin todennäköisesti aikalailla yksimielisyyteen tästä meidän "tytön" nimestä.

Niin, ja Leevi kiittää onnitteluista kaikkia!
:flower: Oli ihana päivä, käytiin talvipuutarhassa ja ensimmäistä kertaa uimahallissa, oli tosi kivaa, vaikka päivä olikin muuten sateinen :heart:

Tässäpä kaikki tältä erää... tänään sitten valmistellaan huomisen synttärikahvituksia! Meidän oli tarkoitus lähteä Lappeenrantaan samaan syssyyn, mutta tiedä sitten jääkö se nyt, kun ensi viikolla tulee todennäköisesti lähete niihin tutkimuksiin... toisaalta eipä sitten ehtisi miettiä liikoja. Saas nähdä.

kielletty & pikkuinen 30+5 & leevi-taapero 1v1pv :heart:
 
Moikka!

Minäkin ihan pikaisesti tulin käymään. Miehen pikkusisko tulee kohta mua hakemaan, kun meen sen asunnolle auttamaan muutossa. Jotain pientä pystyn tekemään siellä..

Eilen käytiin mun veljen luona Valkeakoskella ja samalla Ideaparkissa, shoppailin siellä n. 6tuntia ja nyt se tuntuu kyllä jaloissa ja selässä.
Mulla on muutenkin paljon selkä ja iskias kipuja. Panadolia menee useampi päivässä ja varsinkin yöllä on pakko ottaa että saa nukutuksi.

Mun täytyy kyllä käydä tänään kaupassa ostamassa liivinsuojia.
Viime yönä tuli maitoa oikein urakalla. Asiaan saattoi vaikuttaa se, että harrastettiin miehen kaa viime yönä kahteen otteeseen seksiä. Ensin ennen nukkumaanmenoa ja sitten yöllä mies herätti mut ja sitten otetiin uusiksi :p
Tissit lorisi sitten oikeen kunnolla koko yön ja yöpaita ja lakanat ihan märkänä.
Mä niin toivon että maitoa tulee myös sillon, kun vauva syntyy. Tahtosin imettää niin kovasti =)

Mut nyt pitää mennä...lähdetään tänään taas viikonlopuksi miehen vanhempien luo. Joten voi olla ettei minusta kuulu muutamaan päivään.

Outiko 32+2
 
Moi taas !!

Täällä olisi tänään suunnitelmissa lähteä vaunuja ostamaan.
Saa nyt vaan nähdä että miten käy...
Ideaparkissa on nyt kauheasti alennuksia, ja itse haluaisin lähteä sinne niitä vaunuja ostamaan,kun voi olla että sieltä sellaisetkin löytyisi vähän halvemmalla, ja sitten voisi lisäksi ostaa vauvalle muutakin tavaraa kun siellä niitä kauppoja kuitenkin on.
Mies vaan ei ole ihan niin innoissaan siitä ideaperkiin lähdöstä, ja mies kun on sitä mieltä että aina pitäisi saada kyyti jokapaikkaa ( bussilla on kuulemma niin hankalaa )
Itse taas olen sitä mieltä että paljon helpompaa olisi juuri bussilla lähteä, koska sitten voisi mennä ihan oman aikataulun mukaan ja katsella rauhassa kun ei olisi ketään hoputtamassa.
Mutta saa nyt nähdä että mitä tapahtuu..

Nyt mies lähti juuri käymään citarissa ruokakaupassa kun tuo meidän lähellä oleva pikkukauppa on niiiiiin kallis.
Sinnekin lähti sitten kaverin kyydillä..
Kun meillä kummallakaan ei ole ajokorttia, niin täytyy käyttää hyväksi tilaisuutta kun autollinen kaveri lähtee itsekin käymään kaupassa.

Huomenna sitten taas mies lähtee viikonlopuksi muualle, ja mulla olisi suunnitelmissa koittaa siivota täällä.
Eli tiedossa on sitten selkäkipua ja supistuksia.
Helpompaa on kuitenkin siivota silloin kun mies ei ole kotona, ja kun kuitenkaan ei koko viikonloppuna ole muuta ohjelmaa niin voi sitten rauhassa levätä jos oikein kunnolla alkaa selkää särkemään tai supistelemaan..
 
Esikoinen lähti mummon luo kyläilemään päiväksi, saan leipoa ja siivota kaikessa rauhassa :) Äitin rentoutumishetket ovat siivousta, hih. Meen sitten illalla hakemaan pojan kotiin.

Kielletty, täällä myös eräs pienen pojan äiti. Esikoinen on nyt 10,5 kk ikäinen, menoa ja vilskettä siis on. Rakenneultrasta asti ollaan seurailtu tarkemmin masuasukin kokoa, koska on viikkoihin nähen niin pieni. Aluksi en huolestunu lainkaan, koska esikoinen oli syntyessään yli nelikiloinen, joten ajattelin että ei haittaa vaikka tämä ei oliskaan ihan niin iso. Laskettua aikaa on siirretty kerran eteenpäin viikolla, viime lääkärikäynnillä lääkäri totesi että la:ta olis voitu siirtää kerralla enemmän eteenpäin. Raskauden alussa imetin vielä esikoista, sillon tuli jo mieleen, että viekö imetys masuasukilta kaiken energian, mutta ei kuulemma voi vaikuttaa asiaan. Mullakin nuo omat syömiset on vähän niin ja näin. Nyt oon joutunu ihan tarkkailemaan, että varmasti tulee syötyä päivän aikana jotakin muutakin kuin leipää ja jukurttia. Mullakin tarkkailaan nyt tiheämmin vauvan kasvua, kahen viikon päästä on taas lääkäri. Katotaan sitten mitä siellä sanotaan. Viimeksi lääkäri jo katto, että kaikki virtaukset on kunnossa, hyvä niin.

Nyt tekemään taikina valmiiksi ja hommiin :)

Helmiir ja Kerttu 29+2
 
Tämmösen aattelin tilata, innostuneena, kun tota ruuta kehuttiin.

Savu Pehmeä, tumma harmaa. Materiaali ihanan silkkistä ja viileää lyocellsekoitetta. Lyocell/puuvilla.
50?

Mutta onko jollain kokemuksia tosta materiaalista? Pirkkala on kyllä ihan tossa meidän vieressä, että vois käydä katsomassakin.

Permis ja Veikko 29+4
 
Helou!

Kateellisena luen outikon seksielämästä. Täällä aika hissua. Johtuu osittain varmaan miehen pienimuotoisesta leikkauksestakin.. Mutta eipä oo hirmusti intoja muutenkaan ollut. Mulla ehkä enemmänkin.

Mä oon vaan maalannut. Nyt on olkkarissa uuden värinen seinä. Toiseen seinään vedetään tässä lähipäivinä uusi tapetti. Ollaan asuttu tässä asunnossa nyt 4 vuotta ja alkoi tuntumaan, että pitää saada uutta ilmettä. :) Ruskea seinä muuttui beigeksi. Näköjään se kuuluisa pesänrakennusvietti nostaa päätään. Onko muilla?

Kossi potkii masussa edelleen hurjasti. Ja edelleen kylkeen. Oon huomannut, että varsinkin autossa se alkaa potkuttamaan. Oonkin naureskellut, että taitaa jätkällä olla bensaa suonissa, kun noin polkee kaasua jo masussa. :)

Tein tuossa alkuviikosta listaa, mitä pitää vauvelille vielä ostaa. Onhan tuota kaikennäköistä vielä. Isoimmat jutut on hommattu, mutta just kaikki rasvat, tutit, pullot, rintapumppu, roskis, pinnasängyn patja yms. puuttuu.

Ai niin. Kaverille syntyi tänään poika. Tyttölupaus oli annettu. Pieni ylläri. :)

Mukavaa viikonloppua kaikille! Ei kyllä tunnu yhtään perjantaille, kun on viikon ollut lomalla. :)

Mandy ja nappula 31+4
 
Pienistä vauvoista:
Meille siis ei ole tulossa mitään jättiläistä. Mulla on ollut kokoajan aikas pieni maha. Ihmiset on epäilleet et oonko raskaana ollenkaan. Painoa on tullut 8 kiloa, se tosin aika maltillisessa vauhdissa ja nyt on viime kerrasta pudonnutkin vähän. Kaikki paino on mahassa muualta en oo levinnyt. Maanantaina on neuvola. 23+3 viikoilla sf on ollu 19 ja 29+1 sf 24. Painoa tuli tuossa välissä eniten eli 3 kiloa. Nyt en tiedä sf mittaa, mutta tiistaina lääkärintarkastuksessa kaikki oli hyvin vauva oli pienehkö, mutta eihän sen mikään jättiläinen tarvikaan olla. Lapsivettä oli myös hyvin. Saa laittaa yksityisviestiä jos siltä tuntuu. Tosin lähdetään mökille koko viikonlopuksi.

Just hain postista aivan ihania kestovaippoja. Ronjalta ja Roopelta tilasin. Siellä on 10% alekin 30.6 asti. Kantoliinoista mulla on itse tehty trikooliina velourista ja sit on kaks itsetehtyä kantopussia. Haluisin vielä kantorepun. Manducalla pystyy kantamaan jo melkein vastasyntynyttä.

Mukavat viikonloput :heart:
Mansikkatee ja Hippuli 31+
 
Hassua, kirjoitin pitkän liudan kaikkea ja nyt sitä ei ole missään, vaikka mielestäni lähetin... :eek:

Sukupuolilupauksista: mun siskolle sanottiin ultrissa, että varma poika tulossa. Hänellä on kaksi poikaa ennestään. Yllätys olikin melkoinen, kun syntyi pieni suloinen tyttö. :D mullekin on annettu vahva tyttöepäily, mutta aika ajoin tuntuu että odotan poikaa. Onneksi ei mene enää hurjan kauan, kun saa tietää, kuka rakas se tuolla mahassa oikein mönkii. :heart:

Vaunut haettu!! Innoissani aloin kasaamaan niitä, mutta vaunukopan tukiraudat vaatiikiin niin paljon voimaa, että ne saa asetettua oikeisiin uriin että jätin homman kesken. Ei riittänyt mun poweri. Ratasosan sit innoissani kasasin, vaikka sitä ei nyt hetkeen vielä tarvitakaan. Onpahan sit valmiina. :D oli kiva yllätys että saatiin 80 euron lahjakortti liikkeeseen. Siellä oli joku kampaja emmaljungan yhdistelmien ostajalle. Laitan vielä kuvan vaunuista, vaikka olenkin jo pariin otteeseen laittanut...

http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/Emmalj08_Mondial_CremeLeath.jpg

muuten tuo mutta vitivalkoinen. Jee jee!! :D

Permis, mä en jostain syystä nyt ollenkaan ymmärtänyt, että mitä sä oot tilannut tai tilaamassa... heh....

Luminella ja matkustaja (tai mönkijä tuo oikeestaan on... :heart: ) 30+6
 
terveisiä äippäpolilta,
saikkua määrättiin nyt sitten äippäloman alkuun asti. Eli 17.7 asti. Kanava on hieman lyhentynyt, mutta kohdun suu sentään kiinni. Eli seksielämä on pannassa ja samoin uiminen. Onneks ehdin käymään jo ennen. :) sain supistuksia estävää lääkettä, jota otan tarvittaessa. Ei se nyt sentään vuodelepoa määrännyt, mutta en kuulemma saa oikein mitään tehdä.
Vauvalla on isohko pää ja muuten sutjakka. :) painoa koneen mukaan nyt 1368g.
Eli hissuksiin nyt jatketaan, mutta kuitenkin hyvillä mielin. :)

aniit ja taneli 29+0
 
Kielletty: Meidän poikahan on nyt n. 9,5 kk vanha. Muuta ei ole neuvolassa sanottu kuin että painonnousua pitäisi yrittää hillitä. Mullahan oli toi BMI 27,7 jo kun tulin uudestaan raskaaksi, ekasta raskaudesta oli jäänyt sellanen 10-12 kg ylimääräistä.. Pelkäävät tota raskausdiabeteksen puhkeamista. Mitenkään tarkemmin mun tilaa ei ole seurattu, ennemminkin paljon vähemmän ollut mitään huolenpitoa..

Muoks. Niin, painoa on kyllä nyt tullut uudenkin raskauden aikana ihan lahjakkaasti, sellainen 7-8 kg tms. Mulla vaikuttaa kovasti toi kun noita kipuja tosiaan on hurjasti, liikkuminen tuntuu välillä tosi vaikealta ym. niin ei tule säännöllisesti liikuttua... :(
 
Nyt on sitten vaunut otettu ( ja vähän muutakin ) !!!

Eli siis käytiin miehen kanssa tuolla Lastentarvikkeessa.
Alunperin lähdettiin vaunuja vain ostamaan, mutta sieltä sitten tarttui mukaan kyllä muutakin.
Vaunut ovat Emman Bestar cmb, Musta.
Mun mielestä tosi kivat ja jopa meidän näköisetkin.
En olisi jotenkin "osannut" kävellä tuolla missään kukkakuvioisia vaunuja työnnellen.
Vaunut ovat siis melkeinpä kokomustat.
Vaunuista tosin heti kotimatkalla löytyi yksi huonopuoli, ne nimittäin puoltavat jonkinverran toisellapuolelle, mutta onneksi kuitenkin aika vähän, ja jos pitää kunnolla kiinni niin kulkevat kyllä ihan suoraan.

Lisäksi ostettiin vaunuihin sopiva Emman hoitolaukku, pyöränsuojat, sadesuoja ( heijastinkankaalla ) ja hyttysverkko.

Sitten löydettiin myös aivan ihana Emmaljungan First Class 0+ Camo Olive turvakaukalo, johon sitten voi vielä myöhemmin ostaa alustan kun nyt emme sitä ostaneet kun meillä ei omaa autoa ole, joten autolla kuljemme aika harvoin.
Oli tosi ihana sellainen armeijakuvioinen.

Ja sitten ostettiin vielä hoitoalusta hoitopöytään kun saimma pöydän käytettynä ja huomasin sitten että alustassa oli muutama reikä ja ajattelin että ikävää sitten jos pissaa tai muuta menee sinne täytteeseen.

Ihmeen hyvin meni koko reissu.
Bussilla mentiin ja käveltiin sitten vaunujen kanssa takaisin, onneksi kaikki muut ostokset sai hyvin pakattua sinne vaunuihin..
Mies ei oikein mihinkään ottanut kantaa, sanoi vaan että "sano sä kun tiedät kuitenkin paremmin"

Mutta nyt kyllä helpotti stressi kun nyt on kaikki muut isommat jutut saatu ostettua, sänky vaan vielä puuttuu, mutta jos nyt niin kävisi että neiti päättäisi syntyä aikaisemmin, niin voihan sitä sitten nukuttaa siinä äitiyspakkauksen laatikossa...
 
Kikka mä olen katsellut niitä samoja vaunuja. Jollen löydä mistään sopivia vanhoja niin ostan ne, koska ovat sopivat budjettiin nähden. :) paljon teidän tuli noi vaunut+vaunujenvarusteet maksamaan?

mä ostin tänään kenkäkaapin ku kyllästyin eteisen kenkärykelmään. :)

oon kanssa miettiny tota liinailua, mutta tiedän itseni ja uskon että hermot siinä lähtis äitiltä ja lopulta myös pojalta, joten jätän sen nyt suosiolla. :)
 

Yhteistyössä