ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - maaliskuussa

Hei vaan kaikille!
Minäkin olen tässä jo hetken aikaa seurannut keskusteluja sivusta, mutta päätimpäs nyt itsekkin kirjautua sisään ja osallistua keskusteluun kun alkaa jo odotus todelliselta tuntua :)
Eli tietoni voi lisätä tuohon listaan (kukas sitä nyt päivittelikään...). Eli Dheal on täällä "nimeni" ja ikää on tällä hetkellä 21 vuotta. Synnärinä KAKS ja esikoinen tulossa, laskettuaika 19.8. On poikaolo, mutta saa nähdä =)

Miehen kanssa siis täällä Kainuun korvessa asutaan, hän on samanikäinen ja yhdessä ollaan oltu hmm... 6 vuotta, kihloissa kolme :) Lemmikkeinä meillä on koiria. Esikoinen tosiaan tulossa, takana yksi tuulimunaraskaus.
Alkuraskaus meni vähän jännittäessä että onko tällä kertaa oikea asukas masussa. Rakenneultra olisi ensi viikolla, sitä tässä kovasti odotellaan. Toivottavasti kaikki on OK. Sukupuoli haluttais ehdottomasti tietää, jospa vauveli sen suostuisi vilauttamaan ja ultraaja kertomaan...
Nyt vasta ollaan alettu kertoa ystäville ja sukulaisille, töissä en ole vielä kertonut koska jotenkin haluan tuon rakenneultran nähdä ja sitten avoimesti alkaa puhumaan tästä odotuksesta.

Onnea kaikille odottajille ja mukavaa raskausaikaa! :)

t. Dheal (19+4)
 
Mä poltan tupakkaa, oon polttanu joka raskauden aikana. En niinkään alkuraskaudessa, koska pahoinvointi on ollu voimakasta niin ei onneks pysty polttamaan, mut sit aina jossain vaiheessa tulee poltettua. Vaarat tiedän hyvin jo ammattini puolesta, mutta myös riippuvuuden kirot on moneen kertaan koettu. Kerran tupakoitsia aina tupakoitsia....Se on niin helppo lipsahtaa uudestaan.

Älä polta Vaavitar muutamat henkoset voi helposti muuttua kokonaisiks tupakoiks ja siitä taas tavaks uudelleen. Paljon tsemppiä sulle hienosti oot pystyny olemaan ilman tupakkaa, vaikka se ei tosiaan oo aina helppoa =)


Hudjuke ja Kajsa 21+3
 
Mandy...Mihin päädyitte?? Meillä on noo gessleinin yhdistelmät nelipyöräsinä. Mietittiin kans kolmiipyöräsiä, kun lenkkeillään paljon, mutta nää on selkeesti tukevammat ja komiasti menevät juoksulenkilläkin. Ainoona miinuksena pieni alustila, mut me ei sitä niin olla tarvittukkaan. Sanotaan, että ovat vaunujen Ferrarit ja meillä tosiaan ollut neljävuotta käytössä ja eilen laitoin ne taas vaunuiksi ja olivat kuin uudet :) Tosin, tänään ei kyllä Ferrarit pärjännyt formuloissa :p

Täällä supistelee edelleen ja pari kipeetäkin päivässä tulee. Tarvii ottaa kiltisti taas luuri käteen ja soittaa huomenna neuvolaan, että pääsis kattoon paikat. Ketuttaa, kun ei pääse lenkkeileen ja tää lepäily alkaa jo nyt risoon. Toisaalta seison vaikka päälläni jos se auttaa pikkusta selviin täysille viikoille. Sit mulla on jotenkin hirvee kynnys soittaa tonne neuvolaan...meikä kuulu ihmisiin, jotka välttelee lääkärissä käyntiä ja painelee etiäpäin suomalaisella sisulla, raskaudessa ei vaan halua ottaa mitään riskejä ja tyytyväinen oon jos lääkäri tuhathtaa, että kiinni on, rauhassa voit olla suppareitten kanssa. En vaan saa mielen rauhaa, mietin koko ajan oonko auki jne. HOHOH, olipa valitus. Luulisin, että letut vois auttaa :whistle: . Joskin kai pitäis porkkanoita vaan syödä, kun ei liikukkaan ;)

Permis ja Veikko 19+6
 
Onnea kaikille jotka kävivät loppuviikosta ultrassa! En ole kerennyt kirjoittelemaan niin on jäänyt onnittelematta.

Hääkuvat olivat myös ihania! Mä myös ihastuin outikon pukuun!

Tupakointi on loppunut multa kokonaan. Reiluun pariin kuukauteen en ole enää polttanut. Tuntu niin hölmöltä viikon välein polttaa pari. Tsemppiä kaikille jotka yrittää olla polttamatta. Mä näen vieläkin tupakasta unta!

Huomenna olisi rakenneultra! Jännittää ihan hirveesti!

Päksäkkä 20+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja permis:
Mandy...Mihin päädyitte?? Meillä on noo gessleinin yhdistelmät nelipyöräsinä. Mietittiin kans kolmiipyöräsiä, kun lenkkeillään paljon, mutta nää on selkeesti tukevammat ja komiasti menevät juoksulenkilläkin.
Mennään huomenna tai tiistaina ostamaan kuitenkin ne kolmipyöräiset Gessleinit. Kyllä on mietitty ja verratu kolmi- ja nelipyöräisiä pitkään ja hartaasti. Ehkä ratkaisuun vaikutti se, että oon kuullu noista kolmipyöristä pelkkää hyvää. Itseä mietitytti eniten se, että ovatko tukevat/vakaat. Käyttäjäkommentit tästä ainakin ovat positiivisia. Ja alusta asti kolmipyöräisten ulkonäkö viehätti enemmän. Otetaan pehmeä kantokoppa ja hyttysverkko lisäksi. Joku jalkapeite ja sadesuoja tulevat automaattisesti mukaan. Olikos teillä pehmeä vai puolikova kontakoppa?
 
Meillä oli pehmeä ja tyytyväinen olin siihenkin. Noo kolmipyöräset on tosiaan hyvän näköset. Meille myyjä suositteli nelipyöräsiä, kun lenkkeillään paljon maastossa ja ovat siellä sitten paremmat menopelit. Luulen, että jos ei mettään lähe, niin ovat tukevat kyllä nuo kolmipyäräsetkin. Meillä on sellaset valkopunaset ja aika paljon ollaan pesty...lähtee siis kaikki osat irti ja tosi hyvänä on kangas pysynyt.

Pakko kertoa tätä vanhemmuuden ihanuutta, kun tänään yllätin pojan (4v.) leikkelemästä sellasen pentikiltä ostetun koiran karvaa...ja onneksi oli siis lelukoira :) Askarreltiin virpomisvitsoja ja jossakin välissä ehti tämän siinä mun vieressä tehä...olin kai sit niin keskittynyt koristeluun :)
 
Päksäkkä Kiitos :)

Kävin tänään [taas] kirpparilla, niinkun melkein joka sunnuntai. Sain ihan älyttömästi vaatteita ihan muutamalla eurolla. Joku myi vauvan bodyja, potkareita yms. tosi edullisesti. 5 ja 10 sentillä. Ja minähän en voinut vastustaa :D
Luulen että pitää ostaa uus vaatekaappi että mahtuu vauvanvaatteet johonki. Hoitopöydän laatikot on jo tupaten täynnä.

Mulle on taa tullut flunssa, argh. No jospa ei tarvitsis olla töistä pois.

Tervetuloa joukkoomme Dheal
:flower:

permis Voih, jotenkin suloista, vaikka ei ehkä niin kauheen kivaa :LOL: Mut pitäähän sitä koiran karvoja välillä vähän trimmata ;)

Outiko 22+4
 
Mandy: lisäisitkö tuonne etusivulle mun iän eli 21v ja tyttölupaus. Kiitos :)

Tupakasta:Itse poltan noin 5-10 päivässä, ennen raskautta menny se noin 15. Alkuraskauden aikaan en pystynyt polttamaan kun oli niin huono olo mut sitte taas repsahdin kun pahoinvoinnit loppu.
 
Kiitos kovasti kaikille onnitteluista! Olo on kyllä niin helpottunut, että vauvalla ei ole kromosomihäiröitä.

Liikkeistä! Mulla huomenna alkaa 19 viikko ja mä en edelleenkään tunne kovin hyvin liikkeitä. Ensimmäisen kohdalla tunsin jo aikaisemmin ja nyt kuitenkin jo toinen raskaus. Eikös sitä sanota, että silloin tuntee todennäköisesti aikaisemmin? Mulla tosin on se istukka tuossa edessä, että josko se vaimentaa niin paljon. Joskus ihan pieniä, hentoisia liikahduksia ihan ku ois ollut. Mut onneksi huomenna normaali neuvola-aika ja siellä sitten ne sydänäänet kuunnellaan.

Menipäs tosiaan hauskasti nuo tytöt ja pojat tasan! =) Juuri tänään lehdestä luin, että poikia syntyy vuodessa yleensä yli tuhat enemmän tyttöjä. Mistähän se johtuu? Luulis, että se vaihtelee.

Tervetuloa Dhealillekin minun puolestani mukaan! Aurinkoisia kevätpäiviä!
 
No niin Lauantaina oli häät ja menivät hyvin.. Paitsi nyt ollaan molemmat flunsassa miehen kanssa.
Vauveli kovin potkii ku äiskä ja iskä olivat alttarilla.. varmaan ymmärs et jotain ihanaa on tapahtumassa.. :heart:
Tässä pari kuvaa..





 
Heipsan!

Toiseksi viimeistä maaliskuun päivää viedään.. Vaikka aurinko ei paistakkaan on jo mieli keväinen.. Rairuohot on kasvamassa ja eilen käytiin keräämässä koivun ja pajun oksia, nyt odotellaan koska koivunoksiin tulisi hiiren korvat =) Käytiin myös ostamassa narsisseja ja esikkoja, heti tuntui keväiseltä kun sai kauniin keltaisia kukkia kotiin. Mieli ainakin on aurinkoinen vaikka ulkona onkin harmaata :D

Lemmikeistä on ollut jotain puhetta.. Meillä siis kissa ja kaksi marsua, joista joudun luopumaan kun heinäallergia tuli takaisin nuoruuden päiviltä.. Liekö raskaus tuonut sen takaisin..
Ja heinä kun on marsujen ruoan perusta niin eipä sitä voi oikein poiskaan jättää.. Ainut harmi on vaan etten tiedä ketään kuka ne haluaisi ottaa niin joutunevat piikille :( Oisko täällä ketään marsuista kiinnostunutta?

Kissakin joutuu varmaan vaihtamaan kotia kun siitä on tullut aikamoinen yöhäirikkö.. Omat yöunet kun on muutenkin rikkonaiset kun herään vielä kaksi kertaa yössä tyttöä syöttämään niin ei jaksaisi mitään ylimääräistä.. Ja en usko että voimat ainakaan kasvaa raskauden edetessä.. Mutta kisulle on kyllä hyvä koti tiedossa jos päätän siitä luopua..

Paikkakunnasta on myös ollut puhetta.. Mäntsälästä olen.. Mitähän muuta juttua täällä on ollut.. Ei taas muista..

Aika moni on mennyt naimisiin.. Onnea kaikille :flower:

Ultrissa käyneitä on myös ollut monta.. Kiva kuulla että kaikilla on raskaus edennyt ihan suunnitelmien mukaan..

Ja tervetuloa uusille =)

Oma napa on kasvanut aika vauhtia.. Mieskin tossa pari päivää sitten sanoi että ihan pienessä ajassa on maha pullahtanut isommaksi.. Ilmankos housutkin on uhkaavasti alkaneet kiristää..

Liikkeitäkin mies pääsi eilen tunnustelemaan kun pikkuinen innostui illalla potkimaan oikein voimalla :D Sanoi kyllä että ei tää raskaus enää oikein tunnu miltään kun mikään ei ole enää uutta.. Itsekkin olen kyllä vähän samaa mieltä, mutta olen tästä yrittänyt kaikkine vaivoineenkin nauttia täysillä kun tää on viimeinen kerta kun mahassani vauvaa kasvatan..

Nyt täytyy mennä leikkimään tytön kanssa kun ei tunnu yksin enempää viihtyvän..

Minerva

 
Hei kaikille, ja hyvää alkanutta viikkoa!

Voi Anna333, sulla näyttäisi olevan kaunis sininen puku.. Itsekin mietin (kun piti mennä naimisiin), että jokin värillinen olisi kaunis. Olen itse niin "valkoinen", että ainakaan valkoista en voisi laittaa, ehkä Ivoryn. En tokikaan pääse naimisiin ikinä, taas on viikonloppu mennyt miehen kanssa tapellessa (pe-ilta, ja la-ilta, ja eilinen mykkäkoulua). :) miehet, ne ei ajattele kuin itseään.

Olen ylpeä itsestäni, en ole käynyt enää sen jälkeen tupakalla, kun tänne kirjoitin. Vaikkakin on pinna ollut niin kireällä, että tekisi mieli hakea pesäpallomaila ja paukuttaa mieheen järkeä.. :LOL: Tulisi itselle ainakin hetkeksi hyvä mieli. :kieh: Alkuraskaudessa jostakin netistä näin vahingossa videon pätkän, missä sikiöä ultrattiin, kun äiti poltteli samalla. Ensin sikiö liikkui vimmatusti, ja sitten hetken päästä ei enää ollenkaan. Asento sikiöllä ei myöskään ollut jäykkä, vaan siitä tuli täysin velton näköinen, kuin kuollut. Nyt oon yrittänyt etsiä tuota sivua uudelleen.. Mutta edes youtubesta ei löydy.

Minerva81 marsut on niin ihania. Itselläni oli 2, mutta molemmat kuolivat vanhuuteen (luulisin), enkä sitten enää raaskinut ottaa tavallaan niin lyhytikäistä lemmikkiä. Ikävähän niitäkin tuli. Voi, nyt täytyy itsekin käydä hakemassa pajunkissoja jo sisälle!

Ultrasta, meillä on rakenneultra(SeKS-Äitiyspoli) vasta 21+3 (eli viikon päästä), ja täytyy kyllä myöntää, että mielestäni se on aika myöhään. Kysyinkin sitä lapsivesipunktiossa lääkäriltä, ja se sanoi, että sehän on hyvä aika. Joten en sitten ruvennut tinkaamaan sitä aiemmaksi. :) Onneksi perjantaina on neuvola, mutta hävettää painonnousu (1,5-2kg viime neuvolasta). Onko teillä muilla noussut paino enemmän näinä viikoilla 17-24? Luin Vau-kirjaa, ja siinä mainittiin painonnousun olevan nyt nopeampaa, kuin sitten viikkojen 24 jälkeen.. Mutta olen kyllä syönyt PALJON! Mutta mielummin syön suruun, kun käyn tupakalla.. :headwall:

Aurinkoista (toivottavasti) viikkoa kaikille!

Vaavitar + tintta
 
Rakenneultrassa kaikki hyvin, sukupuolesta ei ole hajuakaan, puhuttiin etukäteen miehen kanssa ettei edes haluta tietää - tai minä en halunnut, mies olisi ehkä halunnut - mutta ei siitä sitten tullut Kätilöopistolla puhettakaan ja lisäksi pylly oli niin kertakaikkisen alhaalla että lonkkiakaan ei kunnolla näkynyt eikä olisi varmaan ollut toivoakaan että olisi mitään sen yksityiskohtaisempaa. Kaikki muu oli hyvin vaikka minusta näytti kun sydämessä olisi ollut vähintäänkin kuusi kammiota... :D

Potkuja tuntuu, etenkin oikealla. Istukka on vasemmalla etuseinässä eli se voi olla syynä siihen ettei sillä puolella tunnu kuin ilkeää vihlontaa aina silloin tällöin.

Kutittaako teidän vatsoja? Mulla on alavatsa raapimisesta ihan punainen, tosin rasvaus auttaa. Ja mahaa ei edelleenkään ole kuin nimeksi! Vertailin itseäni muihin odottajiin siellä ultran odotushuoneessa ja kyllä ne masut oli noin viisi kertaa isompia kuin omani!

Tupakoinnista: Minun ei nyt ole tullut poltettua raskausaikana, mutta en ottaisi kovasti stressiä tupakoinnista etenkin jos sitä ei ihan hirveästi kuluisi. Yrittäisin lähinnä polttaa vain puolikkaita savukkeita ja kevyempää versiota ja rajoittaa muutamaan päivässä. Minua ärsyttää kun tupakoijat niputetaan samaan nippuun vaikka toinen polttaisi kaksi ja toinen kaksikymmentä savuketta päivässä! Ja huomio: Kun tilastot sanovat että riski kasvaa niin se ei tarkota että riski olisi suuri. Eli riskin kaksikertaistuminenkaan ei tee pienenpienestä riskistä suurta - se säilyy edelleen pienenpienenä!

Täältä tähän. Rv 19+6 =)
 
vaavitar mulla myös rakenneultra vasta viikolla 21+2 ajattelin just samoin että myöhään on ku vertaa edellisiin aikoihin jotain 19+, mutta neuvola sanoin että ihan ok aika, äippäpoli siis sama kuin sullakin. menen siis vasta 16.4

kaikki täällä ok, 3v hääpäivä tällä viikolla ja viikonloppuna päästään kaksin kylpylään:)

meeruska 18+6
 
Anna333 Ihania kuvia, onnea vielä kerran :)

Täällä on tosi kovat alaselkä-/ kylki-/ alavatsakivut. Vähän vastaavanlaisia kun menkkakivut. Tuntuu, että on ihan pirun hankala istua tässä työpisteellä. Ei löydy yhtään asentoa missä tuntuis ees siedettävältä :ashamed:
En vaan kehtais soittaa työterveyteen, kun en oo varma saako tämmösestä ees saikkua.
Ehkä mä koitan vaan kestää!

Tsemppiä kaikille tupakoiville, ajatelkaa lastanne niin kyllä siitä eroon pääsee. Itse on tosi vaikee kuvitella miten vaikeeta se on, kun ei oo ikinä polttanut.
Meillä onneksi mies aloitti tupakkalakon. Sanoin että mä en halua haistella sen hengitystä kun tulee paha olo. Niin ja passiivisessa tupakoinnissakin on ne vaaransa, vaikka en usein joudukkaan tupakoimaan passiivisesti :(

Mutta mukavaa alkuviikkoa. Harmi että keväiset ilmat on häipyneet jonnekkin :(

outiko 22+5
 
Hep!

Tulin taas kipasemaan ennen kuin poitsu herää päikkäreiltä..

Tupakoinnista sen verran että minäkin, poltan. Ensimmäistä sekä tätä toista odottaessani. En ole ylpeä itsestäni, ja toivoisin pystyväni lopettamaan.. Tarkoitus olikin että ennen toista raskautta saisin lopetettua polttamisen kokonaan, kun ensimmäisen raskausaikana en siihen kyennyt. Piti käydä hakemassa imetyksen loputtua lääkkeet lääkäriltä jotta oikeasti olisin päässyt vihdoin ja viimein eroon tupakasta. Seuraava raskaus vain tulikin niin nopeasti että suunnitelmaa en päässyt toteuttamaan.
Yritän pitää savukkeiden määrän alle viidessä/pvä, mutta välillä lipsahdan. Yksi hyvä keino vähentämiseen on ollut puolikkaan tupakan metodi. Laitan aina puolet tupakasta jonnekin talteen ja poltan sen sitten myöhemmin... Näin sain edellisessä raskaudessa vähennettyä tupakanpolttoa jopa yhteen-kahteen per pvä.
Häpeän ja inhoan itseäni siksi että poltan ja saatan näin vahingoittaa yhtä tärkeimmistä elämässäni... Riippuvuus ei kuitenkaan ole niin yksioikoista, etenkään minulle. En ole heikko ihminen, mutta en niin vahva että pystyisin vielä hallitsemaan kaikkien muiden ongelmien lisäksi mieltäni niin paljon että vauvanhoito ja tupakanpolton lopettaminen sujuisivat samaan aikaan.

Vatsantoiminnasta: Mä en kestä tätä, joka toinen päivä on pakki jumissa ja joka toinen päivä oikein oksettaa kun se on niin sekaisin..

Tahmatassusta: Potkut on koventuneet paljon, ja ihan yhtäkkiä.. Isin kättä vasten tahmiainen myös kiehnää jos isi pitää kättään masulla, potkuja ei pikkuinen kuitenkaan isin anna tuntea. Sama oli ykkösen kohdalla, aina isin kädessä kiinni kiehnäämässä, ja edelleen poju on sellainen ihana kiehnääjä, aamuisinkin työntää pään jommankumman kainaloon ottaa sormesta kiinni :heart:
Saa nähhä kumpi siellä kellottelee... iik, enää muutama päivä ja sitten nähdään meidän pikkutoukka! Isi vähän toivois prinsessaa.

Juuh, nyt meen vielä puputtamaan jotain rauhassa kun poika vielä nukkuu..

Kimalle ja tahmis rv. 18+6 ja supermiäs n. 7,5 kk
 
Äitiysvaatteista: Mullapas on ekan kerran päällä äitiys-paita!! B) Massuni koon puolesta ei olisi vielä(kään) tarvinnut sellaista laittaa, mutta en jaksanut enää ootella, koska saan laittaa töihin niitä ihania Espritiltä tilaamiani Maternity-collectionin vaatteita.. :saint: Tän hetken muoti suosii kyllä raskaana olevia, kun paidat ja mekot on tunika-mallisia ja löysähköjä.. Ostin lauantaina kahdet "normaalit" Espritin farkut (toiset EDC:n) ja farkkuhameen (EDC), kaikki matalavyötäröisiä, jotta eivät painaisi vatsaa ja mahtuisivat kauemmin päälle. No oli kyllä hauskaa tutun myyjän kanssa.. Kun ajattelin tietysti, että pitää "kasvuvarankin takia" ottaa pari kokoa isompi hame, kuin aiemmin, ja kokeilin sitten kokoa 38. Laiton vetskarin ja napin kiinni ja hame valahti suoraan lattialle.. :LOL: Koko 36 oli myös tosi reilu mulle, mutta se sentään pysyy päällä, ellei sitä kisko alaspäin (jolloin sekin sujahtaa tuosta lantion läpi).

Rakenneultrasta: Piti olla huomenna, mutta siirtyi lääkärin jonkun menon takia päivällä eteenpäin.. Plääh. :|

Oli mulla jotain muutakin asiaa/kommentoitavaa, mutta en nyt sitten tietenkään muista, mikä se oli..


 
Vaatteista Mulle ei mahdu enää mitkään vanhat housut jalkaan. Kaikki nykyiset on äitiyshousuja/-hameita. Paidoista menee vielä aika moni vanha, kun ne kuitenkin venyy :)

Mutta on tässä kyllä hyvätkin puolensa, enää ei ole iänikuista ongelmaa sen kanssa, mitä laittais päälle. Nyt laittaa sitä mikä mahtuu päälle :D Sujuu aina töihinlähtö yms. paljon aiempaa nopeammin.

outiko 22+5
 
Hyvää alkanutta viikkoa :)

Vähän aamulla väsytti, masuasukko eleli vielä talvi-aikaa, eikä malttanut käydä nukkumaan. :)

Soittelin tänään neuvolaan ja sain huomiseksi ajan lääkärille. Katsotaan paikat ja tsuumataan saaako tämä mamma jatkaa töissä. Mieliisti jatkaisin, mutta jos jotain on tapahtunut kohdun suulla, niin kiltisti painelen lepäämäänkin. Pitää käydä ostaas makkariin telkkari...No toivotaan nyt, että supistelut ei oo vaikuttanut. Onko teille muuten jo seuraavia lääkärikäyntejä varattu?? Katselin, että esikoisesta kävin 26 viikolla, siis normi tarkastuksessa.

Nyt on kevätilma kadoksissa, mutta loppuviikoksi on luvattu ihanan lämmintä :)

Permis ja Veikko 20+0 Poksista poks!!! :) :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Heili Karjalasta:
Tässä hän on! Meidän perheen neljäs poika, täydellinen pienen ihmisen alku!
Neljä poikaa, wau! Onneksi olkoon! Ex-poikaystävällä oli kolme veljeä, niillä oli aina tosi hauskaa yhdessä ja kotona oli mukavan rento ja poikamainen tunnelma! Kelpais muuten mullekin :D
 
Tupakoinnista pakko tulla kommentoimaan... Itse poltan edelleen n.5 tupakkaa päivässä ja inhoan todellakin itseäni tämän takia. Viime raskaudessa en polttanut ja raskaus siis päättyi viikolla 20 enkelin kuolemaan, koko raskaus oli yhtä stressiä ja vuotoja ja korkeita verenpaineita ja nyt yksinkertasesti en pysty samaan. Pelon takia olen muutenkin stressannut tässä raskaudessa tarpeeksi. Olen myös polttanut kahdessa edellisessä odotuksessa ja kahdessa en, huvittavaa sinänsä, mutta niistä raskauksista joissa en ole polttanut on lapset olleet sairaampia ja myös paljon pienempi painoisia syntyessään. Ja näissä raskauksissa myös voimakkaat raskausmyrkytykset. Jos vaan pystytte vähentämään ja polttamaan vaikka vaan puolet tupakasta niin älkää syyllistäkö itseänne, pahempaa se on se stressi mitä kokee koko ajan :hug:
 
"keväistä maanantaita täältäkin taas!!
Eipä tuo ilmanyt ihan kauhean keväiseltä kyllä näytä, äsken vielä paistoi aurinko, mutta nyt sekin jo näköjään meni pilveen.

Nyt en olekaan taas pariin päivään tänne kirjotellut, ja lukemassakaan en nyt viikonlopun aikana käynyt.
Jotenkin ei vaan tullut istuttua koneella kun mieskin oli kotona koko viikonlopun.
Nyt sitten miehellä olisikin tänään ja huomenna iltavuoro ( 13.50-22 ) sitten ke ja to olisi vapaata, ja sitten pe, la ja su taas töitä..
Tosin ei niin vapaapäivinäkään meille kauheasti yhteistä aikaa jää kun keskiviikkoa mies menee kouluun ja torstaina sitten muutetaan.
Toisaalta hyvä vaan kun ei tuota yhteistä aikaa ihan kauheasti ole koska nyt viikonloppuna sen taas sai huomata että riitelyksi se vaan menee.
Ja vielä kun meillä mies pitää sitä yhteisenä aikana kun on kotona ja istuu tietokoneella kiinnittämättä mitään huomioo minuun.
Hän on sitä mieltä että ei tarvitse toiseen mitään huomiota kiinnittää kunhan on samassa huoneessa.
 

Yhteistyössä