ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - maaliskuussa

..ja niinhän se on, että omaan vaistoon kannattaa luottaa. Meille on mitä todennäköisemmin tulossa kolmas poika! Oikeastaan se on ihanaa, vaikka pikkiriikkisen tyttöä olisin toivonut..
Saanpa olla ainakin meidän talouden rinsessa :LOL:
Sunflower-78 ja Joku 19+5
 
Rakenneultra oli tänään! Kaikki hyvin pikkuisella. :D Taisi nukkua, kun ei liikahtanut ultrauksen aikana kuin kerran niin että tunsin. Käsiään vaan liikutteli... Painoarvio oli 335g ja vastasi rv 20+2 (nyt on lasketun ajan mukaan 20+3).

Sukupuolta ei saatu selville, kun pikkuinen piti jalat niin tiukasti yhdessä... Höh. :( Mä olin niin toivonut että oltaisiin saatu se tänään tietää.... Salaisuus taitaa pysyä loppuun asti. En vaan millään jaksaisi odottaa niin kauaa... :)

Illusia + Emppu 20+3
 
Vaavitar mulla myös seinäjoella ultra vasta ens viikolla, sillon raskausviikkoja jo 21+3. Kauheen myöhään mutta kyllä se sieltä lähestyy... =)

Tupakoinnista on ollu puhetta ja täältä kans löytyy sauhuttelija. Yleensä poltan n. 5 päiväs mutta viime viikolla oli päiviä että poltin ensimmäisen vasta illalla ja menin äkkiä nukkuun! :LOL: Sairaan pettyny on itteeni ettei se kestäny viikkoo kauempaa mutta aion ehdottomasti yrittää uudestaan kun noinki hyvin oon pystyny oleen ilman.

Esikoinen on kipeenä, kauheeta kattoo kun toinen on ihan räkänen ja yskii...

mamika & "Turo" 20+1
 
Heips!

Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille :heart: Mulla olisi keskiviikkona, jännää :)

Anna, kiva kun laitoit kuvia, onnea vielä kerran :heart:

Outiko, mulla on ihan samanlaiset olot kuin sullakin. Oikein selkäänkin välillä kiertää se kipu. Mut mulla se johtuu varmaan täysin ummetuksesta, joka nyt on todenteolla alkanut. Saako raskaana olevat muuten käyttää mitään vatsanpehmikkeitä, esim Levolacia, tietääkö kukaan?

Seinäjoella ultrattavat, mulla on rakenne viikolla 20+5. Aika pitkälle tosiaan tuntuu menevän nuo ultraukset.. Mutta toisaalta, samahan se on, milloin sen tekee, odottaminen vaan tietysti rassaa :|
 




Rakenne ulta oli tänään täälläkin!
Onnea kaikille muillekkin jotka ultrailtavana on käynyt!

Kaikki oli niinkuin pitää ja vastasi viikkoja. Paino arvio oli 319g
Suuri salaisuuskin selvisi ja POIKA olisi tulossa meillekkin, eli olot piti paikkaansa! :)
Huh.. Ihan onnesta sekaisin ollaan täällä vieläkin!


 
Onnea Citildallekin ultrasta ja poikalupauksesta! :heart:

Kysymys: Pesettekö vauvojen/lasten kaupasta ostetut uudet vaatteet ennen käyttöönottoa? Ja jos pesette, niin minkä vuoksi? Itse en omia vaatteitani pese ennen käyttöönottoa. Nyt vaan olen alkanut miettimään, että pitäisikö vauvan vaatteille näin tehdä.

Mandy ja nappula 22+0
 
Terveisiä Berliinistä! :) Oli aivan ihana loman miehen kanssa.. :heart: Ihanaa kun maha alkaa todella näkymään ja saa olla julkisesti raskaana,heh..

Alkuperäinen kirjoittaja Mandy81:
Kysymys: Pesettekö vauvojen/lasten kaupasta ostetut uudet vaatteet ennen käyttöönottoa? Ja jos pesette, niin minkä vuoksi? Itse en omia vaatteitani pese ennen käyttöönottoa. Nyt vaan olen alkanut miettimään, että pitäisikö vauvan vaatteille näin tehdä.
Mäkään en pese omia vaatteitani, mutta aion pestä vauvan vaatteet. Itse ajattelen ainakin, että vaatteet ovat sitten varmasti puhtaita (jos ovat käyneet lattioilla kaupoissa) ja lisäksi kaikki mahdolliset tekstiilien viimeistelyaineet poistuvat pesussa..

 
Mandy...mä pesen vauvan vaatteet ennen käyttöä, en kylläkään enää taaperon. Joteskin niistä tulee pehmosampia ja lisäksi jos on jotain jäämiä, niin saa ne pois. Oon vaan oikeia hajustefriikki huuhteluaineissa...nyt tarvii taas ostaa jotain hajusteetonta. Lisäksi esikoisesta jotenkin oli sellanen valmistatumisriitti tuo peseminen ja tietysti silittäminen :)

Onnea hyvistä ultrakuulumisista, eipä mullakaan enää ole kuin reilu viikko ja huomenna kuunnellaan varmaan sydänäänet, kun on tarkistuslääkäri.

Vieläkin kyselen niistä lääkärikäynneistä, koska teillä on seuraavat vai onko vielä annettu???
 
Uusien vaateiden pesu. Mulla on ollut aina se tapa et alusvaatteet ainakin pestään ennen käyttöä, kun ei tiedä kuinka paljon vaatteet on pyöriny kaupan lattialla ennen ostoa. :D Päällysvatteille ei oo niin justiinsa. Mut vauvan vaatteet... en tiiä... kai ne olis ehkä hyvä pestä. ;)
Tupakoinnista. En ole polttanut neljään vuoteen, joten ei tarvitse potea siitä huonoa omaatuntoa. Suklaan syönnistä sitäkin enemmän. :ashamed:

Onnea hyvistä ultra kuulumisista!! :flower:

Kendi ja Vaavi 18+3
 
Mulle ei oo ainakaan vielä annettu toista lääkäriaikaa. Yhden kerran oon käyny alussa.

Onnea hyvistä ultrakuulumisista muillekin. Oon niin kateellinen teille, jotka ootte saanu tietää tulokkaan sukupuolen. :) Eihän se nyt maailmaa kaada, mutta harmittaa silti kun ei tiedä...

Innostuttiin ostamaan miehen kanssa tänään hoitoalusta hyvien uutisten johdosta. Neutraalin beige... sopii sitten kummallekin... :kieh:

Illusia + Emppu 20+3
 
SpringSummer
Moi kaikille.
Uusi ilmoittautuu, pääseekö vielä mukaan? Oon alusta asti heti plussauksen jälkeen lukenut jokaikisen viestin täällä elokuisissa leijonanpennuissa, mutten ole aikaisemmin uskaltautunut kirjautumaan. Alkuraskaus meni jännittäessä, ja kunnolla jännitys ei ole laantunut vieläkään. Ehkä pikkuhiljaa sitä alkaa uskomaan, että kaikki voisi mennäkin ihan hyvin.
Olen lukenut kirjoituksia kiinnostuksella, ja porukka vaikuttaa tosi mukavalta. Erityisheilutukset nimimerkille Tikru70 , jonka kirjoitukset tuntuvat erittäin elämänläheisiltä. Tämä voi johtua siitä, että meilläkin yritystä takana melko kauan, ja on ollut kiva lukea positiivisia viestejäsi.
Mutta siis koko porukan juttuja on ollut tosi hyödyllistä lukea, kun on kotona pohtinut kaikkea raskauteen liittyvää. Mulla ikää siis 30v, esikoista odotellaan, synnärinä Kätilöopisto ja LA 9.8 :)
Toivottavasti porukkaan mahtuu vielä mukaan!

t. SpringSummer 21+1 :)
 
Lääkärikäynneistä Mulle ei vielä uutta aikaa ole annettu, mutta kai se tässä kohta pitäisi olla tulossa.
Täällä ainakin mun käsittääkseni on 3 lääkärintarkastusta raskauden aikana.
Ja nyt kun on jo puoliväli ylitetty niin kai se toinen tarkastus kohta pitäisi olla.

Kohta pitäis varmaan iltapalaa syödä..
Ei nyt vaan oikein tee mieli syödä mitään ( suklaata kyllä voisin syödä, mutta sitä ei nyt satu olemaan ).
Mutta jotain pitää kyllä yrittää keksiä kun mieskin pääsee jo tunnin päästä töistä, eli on muutaman tunnin päästä kotona, ja ensimmäinen kysymys on kuitenkin taas että "koska oot viimeks syöny ja mitä?"
Se kun luki tossa yks päivä tollasen lehtisen minkä sain neuvolasta missä puhutaan siitä miten mun pitäisi syödä.
Mies sitten sai siitä heti sellasen ajatuksen päähänsä etten kuulemma syö tarpeeksi..
 
Lääkärikäynneistä meillä sanottiin että kun kävin ensimmäisen kerran, niin seuraava kerta olisi siinä rv 26 paikkeilla. Aikaa ei ole vielä annettu, annetaan varmaan seuraavalla neuvolakäynnillä :)

Vaatteista itse ajattelin ainakin pestä lapsen vaatteet ennen käyttöä. Onko muuten väliä että käyttääkö hajusteetonta vai hujustettua huuhteluainetta? Kun suositellaan ainakin hajusteetonta.

Tänään kävin taas seppälässä ja kyllä olisi niin mieli tehnyt ostaa vaikka mitä :)
 
Vaatteiden pesusta Minä olen ajatellut pestä kaikki vauvan vaatteet ennen käyttöönottoa. Kirpparilta ostetut erityisesti. Oon käyttänyt hajusteetonta ja allergiaystävällistä pesuainetta ja vastaavaa huuhteluainetta. Ei välttämättä tee pikkuselle kovin hyvää, jos puetaan sellasiin missä käytetty kovin hajustettua huuhteluainetta.

Mulla on ollut tänään kyllä todella huono päivä. Kaikki alkoi oikeestaan siitä, kun kuulin että mut siirretään toisiin työtehtäviin huhtikuuksi. Koen sen vaan niin epäreiluna. Perustelut oli vaan, että olen ainoo pätevä, mutta so what! Mä en halua sitä hommaa :(
Itkin sitten koko kotimatkan kun pyöräilin töistä kotiin. Ja kotona itkin varmaan tunnin ja mies koitti lohdutella. Oli hetken sellanen olo että koko maailma kaatuu päälle. Varsinkin, kun tuli vielä kauhee laskupino postissa. Mutta nyt jo vähäsen helpottaa.

Seuraava lääkärikäynti Mulla on käsittääkseni muutaman viikon päästä. Ei ole tarkkaa päivää vielä määritetty, mut päätetään sitten seuraavan neuvolakäynnin yhteydessä eli viikon päästä.

Outiko 22+5
 
Tupakoinnista: mä poltin enemmän tai vähemmän noin 14 vuotta. Kun testi näytti positiivista, jäi tupakka siihen enkä sen koommin ole polttanut. Mulla ei ole ollut mitään pahoinvointeja alkuraskaudessa, mikä olisi lopettamista helpottanut. Mulla vaan tuli tunne, etten pysty. Ja hyvä niin. Nyt toivon, että mulla on itsekuria niin paljon, että en aloita lapsen syntymän jälkeen uudelleen. Tsemppiä kaikille tupakan kanssa kamppailijoille! :flower:

Mulle tuli aika sinne "pelkopolille". Täytyy vaan vaihtaa se, kun olen silloin Kreetalla. Oon nyt tosi tyytyväinen, että pääsen juttelemaan kätilön kanssa. Haluaisin kuitenkin, että olisin suht rauhallinen lapsen syntyessä. Nyt vaan lietson itseeni paniikkia ja pelkoa. Se kätilön kanssa juttelu varmasti auttaa.

Huomenna mennään Lastentarvikkeeseen Petikkoon rälläilee vaunuilla. Mä päätin kuitenkin käydä katsastamassa kaikenmaailman vaihtoehdot ja miettiä tarkkaan, että millaiset me tarvitaan. :)

Vauvan vaatteista: ajattelin pestä uudet vauvan vaatteet. Niissä kuitenkin voi olla jotain käsittelyaineita tms.

Lääkäriajasta: Mulla ei tietoa seuraavasta lääkäriajasta. Mutta ei ole niin väliksikään. Se oli viime kerralla tosi hätäisen ja kiireisen oloinen. Jäi vähän tylsä fiilis siitä. Onneksi mun terveydenhoitaja on mainio. :)

Nyt meen mämmin syöntiin. :p

Luminella ja matkustaja 21+2
 
Onnea kaikille ultrassa hyviä uutisia saaneille! :flower:
Meillä on torstaina rakenneultra, jänskättää jo kyllä kovasti...

Muistelen että neuvolassa sanoivat että seuraava lääkärintarkastus on viikon 26 aikoihin. Joten kuusi viikkoa pitäisi vielä odotella. Keskiviikkona on joku odottaville tarkoitettu fysioterapia luento, jospa ei kovin kauan kestä kun heti töistä pitää rynnätä sinne ja voi olla että hiukkasen jo väsy painaa. Saas nähä törmääkö siellä muihin tuttuihin / puolituttuihin ketkä olisi raskaana :D En ole töissä vielä kertonut raskaudesta, ja nyt kuulin että yksi työkaveri on raskaana, niin jännittää että tuleeko hänkin keskiviikkona sinne, jos tulee niin paljastun :whistle: Itse kun olen tämmöinen pyöreä, niin ei maha erotu vielä ulkopuolisille, itse kyllä tuntee sen ja mies myös. Mutta hyvin saa vielä salailtua...

Vauva muljahtelee mukavasti iltaisin, rauhoittaa vähän mieltä että joku siellä vilkkaana mylläilee! Hirmuisesti jo tekee mieli jäädä äippälomalle kun tässä on jo useampi vuosi tullut vain aherrettua, tosin, ei se mitään lomailua tietty kotonakaan ole mutta saapahan keskittyä kotihommiin välillä!

Pitänee kömpiä peiton alle telkkua katsomaan ja nukkumaan pikkuhiljaa... :)
 
Anna333 onnea vielä kerran! :flower:

SpringSummer kiva että uskaltauduit mukaa! =)

Lääkärikäyntiä ei ole vielä sovittu. Ehkä sitten viikon päästä neuvolassa!

Onnea kaikille ultrista! Me käytiin tänään myös ja kaikki oli hyvin. Viikot vastasi justiinsa mitä pitikin. Sukupuolta ei edes haluttu tietää. Pikkuinen oli taas niin vilkas että ultraajaakin nauratti. Seuraavan kerran pääseekin varmaan näkemään vasta elokuussa!

Hyvää yötä kaikille!

Päksäkkä 20+6
 
Lääkäriajasta, meillä on varattu se 22.4. Muutamien viikkojen päähän. Sitä odotellessa.

Vaatteista, aion kyllä pestä kaikki lasten vaatteet. Omiani en pese jos ostan, paitsi tietysti alusasut yms. Ajattelin, että kun jään äitiyslomalle, niin sitten pesen kaikki pyykit kerralla. Mitäs muutakaan tekisin :D Ootan kesää ja katsotaan kuinka hirveä siitä tulee. Minulle meinaan sanottiin, että onnea vaan kun olet viimeisilläsi kesällä. Yksi nainen oli synnyttänyt viimeisen lapsen kesällä ja sanoi, ettei koskaan enää ala siihen :p niin hirveää oli olla kuumalla viimeisillään ja aivan turvoksissa. Sitä odotellessa :LOL:

outiko auts :/ No toivottavasti päivä valkenee huomenna parempana tai jotain :hug: todella lohduttavia sanoja, mutta kirjoittaen ei aivan kaikkea pysty ilmaisemaan :)

Olen muuten huomannut, että nukun aina poikkeuksetta kymmenen tuntia. Heräilen itsestään kun kymmenen tuntia on kulunut tai yhdeksän. Ennen saatoin kukkua yömyöhään ja nukkua ties kuinka pitkälle päivään. Nykyään menen kymmenen aikoihin nukkumaan ja heräilen virkeänä 7-8 aikaan...

Zinnie 22+3
 
SpringSummer, tervetuloa mukaan! On kyllä ihanaa kun vauva muljahtelee jo masussa eikä tarvi niin kovasti pelätä koko ajan..

Outiko :hug: , huomenna varmaan tuntuu jo paremmalta. Onko homma siis sellanen ettet oo tehny sitä aiemmin?Mun täytyy myöntää etten tosiaan enää jaksais opetella mitään uutta.. Mutta tsemppiä uusiin tehtäviin ja muista laskea samalla päiviä äippälomaan, sulla ei tosiaan oo enää paljon.. :)


Lääkärikäynneistä
En oo vielä saanut seuraavaa lääkäriaikaa, mutta terveydenhoitaja puhui viimeksi että se ois n. rv25 paikkeilla.

Kukas se muuten teki jo ohjeita seuraajalle? Mulla ois kanssa vaikka mitä töitä rästissä, niin silti tänään kirjottelin seuraajalle toimintaohjeita,heh..

Aurora ja masunen 21+0
 

Yhteistyössä