ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 Tammikuussa

Tervetuloa mukaan Eemeli89!

Pahoittelut kaikille ikävien uutisten saaneille! Toivottavasti jaksatte alkaa yrityksen uudestaan ja pääsette pian takaisin tälle puolelle!

Olipas Muratin pomo ikävä! Mä en aio kertoa töissä ennen kun on ihan pakko. Oli yks pomo taas tänään niin huonolla päällä ja purki sen sitten muhun, että niille en varmasti kerro yhtään mitään, tuli ainakin tänään sellainen olo. Sitä paitsi ne on aika pulassa kun mä jään pois. Mä oon ainut pidemmän aikaa meidän osastolla ollut työntekijä. Inhottava vaan kun mä oon kauhee stressaamaan töistä ja mä tiedän ettei pitäis. No minkäs sille voi!

Galuppiin: Ollaan oltu yhdessä 12/02, tunnettiin jo ennen sitä, kihloihin mentiin 8/03. Häiden aikaa ei olla vielä päätetty. Meiltä kysellään ärsyttävän usein milloin mennään naimisiin. No siihen en yleensä vastaa juuri mitään.

Tupakanpoltosta Mä olen ollut melkein koko ajan polttamatta plussan jälkeen. Välillä poltan yhden tupakan päivässä tai kaksi. Mun mielestä siitä ei kannata stressata! Se jää varmaan suurimmalla osalla ihan itsekseen pois. Tsemppiä!

Mulla on eka ultra 26.1 ja tuntuu että siihen on hirveen pitkä aika. Kun on oireita vain vaihtelevasti niin tuntuu että voiko kaikki olla hyvin. En käynyt alkuraskauden ultrassakaan. Tottakai olen onnellinen ettei itsellä ole ollut kauheaa pahoinvointia ja olen kauhulla lukenut muiden pahasta olosta. Tsemppiä pahoinvoiville ja toivottasti se helpottaa pian!

Päksäkkä 10+1
 
Tsemppejä vain jokaiselle jotka taistelee tupakista irti! Mää onnistuin aikoinaan ykkösen odotusaikana lopettaan enkä oo sen jälkeen polttanu ollenkaan.

Tuli muuten mieleen että mulla tällä hetkellä ihan samanlainen mörkö, ku joillaki on tupakki, on suklaa ja muut sokerimässyt. Kahessa edellisessä raskaudessa mulla on paastoverensokerit ollu hiukkasen koholla ja oon saanu tarkkaan miettiä mitä suuhun laittaa. Ei siis liikaa makeaa. Tässä raskaudessa tilanne on takuulla sama.

Eka neuvola piti olla huomenna mutta mulle tuli aamulle muu meno, joten neuvola siirty tammikuun vikalle viikolle maantantaille. Aikasemmin ei ollu yhtään aikaa. No, siinä vaiheessa eka ultrahan alkaa jo olla käsillä.

Sinderella 7+4 (vaikka neuvola väittää että 8+0)
 
Hitto, mulle on varmaan tulossa joku mahatauti tms. Mulla on maha ihan törkysen kipeä. Vääntää ja kääntää oikeen kunnolla. Istun vielä puol tuntia töissä ennenku pääsen kotiin.
Ihan kauhea olo! En tajua, että mitä tää on.

Tää oli nyt vaan tämmönen purkaantuminen :ashamed:


outiko 12+0
 
Moi taas!

Vatsatautia on nyt liikkeellä. Itselle ei sitä onneksi tarttunut, mutta influenssatartunta kuumeineen oli.

Tupakista vielä. Lopetin itse monen monta viikkoa sitten, ensimmäiset päivät menivät hienosti pieniä vieroitusoireita lukuunottamatta. Mutta nyt on tullut paljon kamalammat oireet, että oli pakko tänään ostaa niitä imeskelytabletteja. Eli ei se välttämättä ole ohi siinä muutamassa päivässä! Itsellä tupakka on ollut joka päivä mielessä. Ihan tuskaa!

M & vave 10+2
 
eilen eka neuvola, sydänääniä ei edes kokeiltu vielä, kun eivät kuulemma melko varmasti kuulu, painoa tullut 2 kiloa..... :whistle: neuvola-lääkäri ois sitten 27.1 ja np-ultra 6.2! Lasketuksi ajaksi neuvolassa saatiin 14.8, joten päivällä aikaistui!

Galluppiin: tupakointi jäi, jo oikeestaan km-raskaudessa!
Miehen kanssa yhteiseloa jo vuodesta 1999, 2001 kihlat,esikoinen 2002 ja 2008 avioliiton satamaan :D

maaliskuu ja pikku-onni 9+5
 
Pitkästä aikaa kirjoittelen tänne...

Ekana suuret pahoittelut Marianille, Tipille ja muille kurjia uutisia saaneille :'( Voimia teille tulevaan ja toivottavasti saatte pian olla uudestaan ja loppuun saakka raskaana!

Itse olen ollut tosi väsynyt enkä ole läheskään joka päivä jaksanut edes käydä lukemassa tätä palstaa vaikka tosi mukava täällä on käydä lukemassa. Aloitin uudessa työpaikassa tammikuun alussa ja työpäivän jälkeen loput jäljellä olevista voimista kuluvat esikon seurassa. Onneksi pahin pahoinvointi näyttää väistyneen ja töissä olo on onnistunut eväiden voimalla yllättävänkin hyvin. Aamuisin olo on huono ja oksettava usein mutta ei ole tarvinnut kuitenkaan halailla pyttyä. Muistan, että viime raskaudessakin olo hieman helpotti kymppiviikolla vaikka ruokahalu lähes kokonaan puuttuu ja aamuisin ja iltaisin usein on huonoa oloa. Ei kuitenkaan enää kokoaikaista pahaa oloa. Taitaa olla hirmuisen yksilöllisiä nämä pahoinvointiasiat. Mutta pahoinvointi voi myös helpottua käytännössä milloin tahansa, jos tämä nyt vähän joitain lohduttaisi :hug:

Neuvolassa ja neuvolalääkärillä on käyty ja kummallakin kerralla sydänäänet kuuluivat hienosti :heart: Toiveikkaissa tunnelmissa siis ollaan, että kaikki olisi hyvin ultrassakin, joka on tosin vasta kahden viikon kuluttua.

Illalla varsinkin on älytön turvotus. Mammahousuihin ei ole tarvinnut vielä siirtyä mutta nyt ovat käytössä sellaiset housut jotka jokin aika sitten olivat liian isoja.

En muista, mitä kaikkia galluppeja on ollut mutta ainakin naimisissaolosta kysyttiin. Me tapasimme -03 ja kihloihin mentiin -05 ja samana vuonna naimisiin. Ja esikko siis syntyi siitä seuraavana vuonna. Meille tämä järjestys tuntui tärkeältä mutta toki jokaisella parilla on omat ajatuksensa asioista.

Pian täytyisi taas jotain syödä, vaikka mitään ei tekisi mieli. Ehkä kaurapuuroa saisi alas.

Mielenkiintoista lukea täältä, miten erilaiset ruuat uppoavat eri ihmisille pahoinvoinnin aikana. Itsekin olen huomannut niin kuin joku kirjoitti, että joskus jonain päivänä voi syödä jotain mutta seuraavana päivänä ei voisi enää saada samaa ruokaa alas.

Hyviä vointeja kaikille!

Soila ja Pikkuinen 10+4
 
no niin reissu tehty ja kaikki meni tosi hyvin! isä käyttäytyi hyvin eikä mennyt multa hermoja! hotelli oli aivan ihana ja rauhallinen, meitä oli varmaan 10henkiä koko hotellissa, luxus huone, oli isompi kuin isän kämppä.. iso vaatehuone, olohuone, makkari valtavine sänkyineen sekä valtava kylppäri ammeineen ja öljyineen! :saint: joku löhös ammeessa koko illan! mahtavat näkymät merelle aamupalalla.

olo oli reissussa mitä mainioin, koko ajan jotain napostelin niin pysyi huono olo poissa. tullessa juna oli reilu puoltuntia myöhäs kun ajoi peuran päälle ennen toijalaa. tuli jotain vaurioita eikä juna päässyt vauhtiin, vauhtiin kun pääsi niin meni jarrut lukkoon ja haisi palaneelle. :headwall:

milloin oikein se np-ultra pitäis olla, ei muista... millä viikoilla? mulla alkoi nyt 9+0 eikä ultra-aikaa ole tullut, neuvola lääkäri on viikon päästä ja sitä ennen piti jo käydä ultrassa.

haluisin niin jo hypistellä vauvan vaatteita ja kertoa kaikille mutt olen päättänyt etten kerro ennen np-ultraa kun näen etä kaikki on varmasti kunnossa. mahaa juilii ikävästi vähän väliä. junassa nostin raskaan laukun sinne ylös ja voi luoja mikä vihlasu vasemmalle puolen munasarjoja... tuntu et menee mustaks silmissä, vähän aikaa piti vain seisoa. :(
 
Heips!

Tulin vaan ilmoittamaan, että mukana ollaan vielä :wave: Maanantaina kävin ultrassa ja siellä se pieni hyvin voi :heart:
Onko täällä muilla ollut seksin jälkeen vuotoa? Mulla tuli ja sen takia ultrassa kävinkin, oli kumminkin vaan limakalvoilta ja kuulemma yleistä.
Ens tiistaina np-ultra, sitä odotellaan kovasti.
Nyt saunaan, tulen paremmalla ajalla kertomaan enemmän.
Jaksuja kaikille :hug:

heitu ja onni-helmi 11+2 :heart:
 
pikainen kirjoitus tännekkin.. pari päivää oon nyt lukennu tulleita tekstejä nyt en ihan uusimpia jaksannu ihan ajatuksella lukea, mutta jotenkin..
onnea vaan uusille tulokkaille.. :heart:

itsellä menny nyt ihan kivasti, pahoinvointi on vähän helpottanut toivottavasti hyvä merkki..
jaksoin tänää jopa vähän käydä shoppailemassakin ostin farkut jotka on varmaa kohta jo pienet ja aivan ihania alusvaatteita jotka kannssa ovat varmaankin kohta pienet.. pelottaa oikein että miten paljon nämä tissit kasvaa ku alkujaanki kokoa oli aika paljon ja nyt vielä kasvaneet että on kyllä tisseillä kokoa.. :LOL:
kuun lopussa onkin sitten jo lääkärin tarkastus ja sitten seuraavan kuun alusssa jo se ultra missä tutkitaan sitä niska turvotusta ym. olikohan tämä ultra nyt sitten se np-ultra.. sori en oo ihan päässy selville vielä näistä oikeista nimityksistä.. kun kaikki on vielä uutta.. :D
välillä oon kyllä vähän pihalla että mistä lyhenteistä täällä puhutaan.. :headwall: :D

niin ja galluppiin.. hmm ollaan seurusteltu vasta vuosi mutta tunnettu olllaan kyllä monta vuotta.. ja nykyinen avomieheni siiis oli joskus nuoruusvuosillani (jos näin voi sanoa sillä olenhan vieläkin melko nuori) salainen ihastukseni.. sillon hän taas piti minua täysin "pentuna" kun tuota ikäeroa on muutama vuosi... mutta nyt olenkin hänet sitten itselleni saanut.. :heart:

terveisin piritta ja möykky 8+5

ps.. hmm miksiköhän tuo vau.fi sivu ei toimi.. olen sillä tottunut seuraamaan juuri tuota raskauden kestoa joka päivä.. nyt ei toimi.. :kieh: no ehkä pärjään ilman sitäki..heh

hyviä vointeja kaikille.. :heart:
 
Minä myös päätin uskaltautua ihan kirjoittamaankin palstalle...

Eli esikoista odotan ja laskettu aika on 18.8. Ensi viikolla tapaan ensimmäisen kerran neuvolan lääkärin ja toiveissa on tietysti kuulla sydänääniä :heart:

Kapri 9+1
 
Moikka! Täällä olisi yksi ilmoittautuja lisää...

Laskettu aika esikoisellamme on näillänäkymin 11.8, ikää minulla 32 ja sairaalana SeKS.

Varhaisultrassa ja ekassa neuvolassa käyty ja kaikki näyttää hyvältä. Neuvolalääkärin aika on 3.2. Muuten tunnen olevani melkoisen onnekas seurattuani keskustelua pahoinvoinnista =) Ite kärsin siitä ainoastaan ensimmäiset pari-, kolmeviikkoa ja silloinkaan ei tarvinnut pönttöä halailla. Nyt pahoinvointi enää todella satunnaista ja pelottaakin että onko se tulossa vielä takaisin todella pahana vai kävikö vain onni?

Muita oireita on lähinnä ollut rintojen ja alavatsan aristus. Syödä voisin ihan mitä vain, miten paljon vain ja ihan koska vain :LOL: Onneksi painoindeksi on (ainakin vielä) 21.... Miestäni en ole vielä laittanut ulkoruokintaan, joten mielialanvaihtelutkin ovat vielä hallinnassa :saint:

Tupakoinnista tai sen lopettamisesta/vähentämisestä voisin sanoa sen verran, että täyttä he...iä se tuntuu olevan. Olen polttanut 18 vuotta lähes vahvinta merkkiä ja viimeset vuodet aski ei ole päivässä meinannut riittää. Lopetusyrityksiä on takana useampia jotka on kariutunut useinmiten todella pahoihin viikkoja kestäneisiin vieroitusoireisiin. Neuvolantädin kanssa tultiinkin siihen tulokseen, että minun kohdallani radikaali vähentäminen on parempi kuin täydellinen yht´äkkinen lopettaminen. Ei silti, vaikka tiedänkin tämän olevan parempi vaihtoehto, tuntuu jokaisen tupakan jälkeen todella pahalta.

Vilmav2: me taidetaan tavata silloin 26.1

Terkuin

Sanniko 10+1
 
Hei

Kiirettä on pitäny, mutta kirjoitan nyt nopsasti jotain kuulumisia...

Gallup: tavattu 5/2004, alettiin seurustella 6/2004, kihlat 6/2006 ja häät suunnitelmissa 7/2010. Eli ollaan jo oltu yli 4½vuotta yhdessä. Häät tulee siis sitten vuoden päästä vauvan syntymästä. Halutaan rauhassa suunnitella häitä ja säästää niitä varten, joten päätettiin pitää vasta 2010. Molemmat kun on vielä toistaiseksi opiskelijoita.

Pahoinvointi jatkuu vaan. Nytkin oksettaa, eikä tee mieli mennä nukkumaan vaikka väsyttäis. Söin viimeksi omenaa ja luulen ettei sitä oo kovin kiva oksentaa....

Odotan kovasti lääkäri-neuvolaa, jossa kuunnellaan ekaa kertaa sydänäänet ja np-ultraa, jotka on molemmat vasta 2.2.

Hyviä vointeja kaikille. :)

Illusia ja pömppö 9+6 (ollaan laskuissa jo torstain puolella)
 
huomenia kaikille

tuohon ammattigalluppiin... olen huolitsija, eli siis logistiikka-alalla pyöritän papereita ja puhun puhelimessa kaiket päivät kun liikuttelen asiakkaitten tavaroita ympäriämpäri...

nyt kun tuo hntäluu on ollu pari viikkoo ihan sairaan kipee, ni tää istumatyö ei ihan kauheesti oo hotsittanu...no yrittäny sitte arkistoida sun muuta, ni ei tarvis niin paljo istua. eilen olin orkesterin 4:n tunnin treeneissä ja tottakai siellä oli KOVAT penkit. kyllä sai vääntää ja etsiä asentoa...ja viel yrittää soittaa yhtä aikaa... ensi viikolla samanmoisia edessä kahdet. että heh heh

nii mandy81: mulle voi laittaa KOKSin sairaalaksi

kuten meeruskakin just kirjotteli, olo on täälläkin mahan osalta pelottavan normaali... mut edelleen ensi tiistaita odotellessa. voiko sieltä kuulla silloin jo jotain? viikkoja ois sillon 9+3...

sissi ja papana 8+5
 
Tupakoinnin lopettamisesta on ollut puhetta, itse sain lääkäriltä ohjeet ettei sitä saisi lopettaa kerralla jos on paljon polttanut, kun pistää elimistön niin sekaisin. Kamppailen itse myös ja joinain päivinä on helpompaa kun taas joku päivä poltan useamman tupakan. Ei siitä kannata stressata ajan kanssa onnistuu kyllä ;)

Galluppiin, me ollaan seurusteltu vasta vuoden verran, tunnettu vuosia kumminkin jo, heti muutettiin yhteen kun seurustelemaan alettiin, eli aikas nopeaa toimintaa.
Eka raskauskin sai alkunsa miltei heti jo :heart:

Mulla on aivan järjetön maha :ashamed: äitiyshousut ollut jo yli kuukauden käytössä... Neuvolan mukaan kuulemma normaalia, kun on jo 7 raskaus menossa, hui :|

Mutta nyt hommiin, adios :wave:
 
Huomenta kaikille!
Ajattelin välillä kuulumisia tulla kertomaan ja ilmoittamaan, et mukana ollaan edelleen... :wave:
On viimeiset kolme viikkoa ollut niin järkkyä pahoinvointia/ oksentelua 24/7 et oon jaksanut vaan teidän kuulumisia käydä lukemassa. Ruoka ei oo pariin viikkoon pysynyt sisällä ja nyt tekee nesteidenkin kanssa jo tiukkaa. Kai sitä kohta tippaan saa lähteä... :|
Eilen oli jo toinen ultrakäynti ja jännitin tosissaan. Eka tehtiin 6+ jotain nyt eilen tuli 10+0 täyteen. Oli tarkoitus np mitata, mut viikot oli liian aikaiset ( ihmettelin itekkin, et kuin ne näin aikaisin sen tekee). Yllätystä tuli kuitenkin kerrakseen, nimittäin siellä köllöttelikin KAKSI asukasta!! Ekassa ultrassa näkyi kaksi ruskuaispussia, mut silloinen lääkäri sanoi, et toinen on tyhjä ja ei oo sykettä yms. Mut näin vaan on, et nyt mukana on kaksi viikkoja vastaavaa asukkia, jotka molemmat liikkuivat mukavasti. Että tällaista tällä kertaa... :D
 
Päivitättekö sairaalakseni TAYS!

la nyt neuvolakortissa 19.8 vaikka alussa oli 20.8-mutta senkin saa vaihtaa,vaikka np-ultrassa sitä lopullinen tieto tuleekin.
En ehdi nyt muuta kirjoitella-iltavuoro kutsuu.

Pompula 8+4
 
Tervetuloa Sanniko! :flower: Lisäsin sinut listaan! Ja tein muidenkin päivitykset.

Kävin aamulla ekakertaa neuvolalääkärillä. Sisätutkimus tehtiin eikä paljon muuta. En edes tajunnut kysyä, että voidaanko kuunnella sydänääniä. Ällöttävän oloinen mieslääkäri. Sain tietää veriryhmäni, O. Verenpaineet oli hyvät 115/68 ja hb parempi kuin viimeks, 128. Joudun hakemaan hiivaan lääkettä apteekista tänään ja ens viikolla vielä labraan sen takia. Seuraava neuvola-aika mulla on 11.2.

Mandy ja nappula 11+3
 

Yhteistyössä