ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - toukokuussa

Aurinkoista viikonalkua! :wave:

Nyt on saatu yksi iso äitiyslootallinen vauvanvaatteita anopilta eli vaatteita ei ainakaantarvitse ostaa. Kuviakaan en nyt saa laitettua niistä 70-luvun releistä, koska nyt ei oo kameraa. :( Äsken kirpparilta löydettiin mm. hoitolaukku 4? ja vanna 2?. Halvalla lähtee. :D Muuta ei ole vielä hankittu eli vaunut, hoitopöydät ja sängyt pitäisi vielä jostain löytää.

Minulle ei ole tullut vieläkään päätöstä äitiyspakkauksesta. Laitoin paperit ajat sitten jo, viime kuun alkupuolella. Ilmeisesti saan kuitenkin sen uudemman, jee.

Ihan outoa, kun ei tartte mennä enää kouluun muuta kuin n. kerran vk käymään. :eek:

Nyt kauppaan herkkuja ostamaan. Paremmalla ajalla lisää sitten.

M & 26+1
 
Heippa!

Täällä taas makoilen ja kirjoittelen. Menee hermot näitä paperiasioita hoidellessa. Kun piti tosissaan kelaan täyttää uusiksi laput kun tukijutut olivat vähän väärin mennyt. Päätöksen mukaan tosissaan siis palaisin muka opiskelemaan syksyllä heti takaisin, jolloin saan minimipäivärahaa ja muka opintotukea. Pruuut.. joo piti käydä muuttamassa, etten ole menossa opiskelemaan ainakaan vuoteen. Lisäksi piti viedä opintotuen muutosilmoitus sillä muutamme kuun lopussa ja saan vielä kesäkuulta tuen, joten asumislisä piti hakea erikseen tähän uuteen.. Myös piti täyttää heinäkuuta ja siitä eteenpäin varten tästä uudesta sitten se yleinen asumistukihakemus.. Toivottavasti nyt kaikki on kunnossa.. en jaksaisi enää ravata. Miehen piti vielä mennä sinne selvittelemään jotain tuloasioita, kun nekin piti siihen liittää.. hankalaa.. En kuvitellut että lapsen tekeminen /saaminen on näin monimutkaista :LOL: Toivottavasti muilla sujuu noilla saroilla paremmin :)

Joo eipä onneksi munkaan tarvitse koulussa paljon käydä, mutta tosissaan noita itsenäisiä töitä on jonkun verran vielä ja ne pitää kiireisenä.

Zinnie 27+4
 
Oletteko muut katsoneet FST:ltä tulevaa "Kätilöt" sarjaa. Mä katoin tänään ekaa kertaa, kun mies sattui huomaamaan että sellainen tulee. Tosi hyvä sarja. Tänään oli esim. yks sellanen vähän vaikeempi synnytys siinä. Se on vähän, kun se Sairaala- sarja, mutta kertoo ainoastaan kätilöiden työstä.
Tulee iltapäivisin ja tänään oli 4/6 jakso joten kai pari jaksoa vielä jäljellä.

Nyt syömään, karmee näläkä!

outiko 27+6
 
Kiva kuulla että joku on saanut jo 09 pakkauksen :)

Ja Lilliputit, ihana kuulla että raskaus on mennyt hyvin! Mä toivon myös että saisin joskus kokea sellaisen mukavankin raskauden, vaikka eihän tämä nyt huonoimmasta päästä varmaan ole, mutta ensiodottajalle aika rankka..

Outiko, kiitos ohjelmavinkistä :)

Onko kellään kokemusta Oran turvakaukaloista? Ollaan katseltu sellaista kun vaikuttaa ihan suhteellisen hyvän hintaiselle ja toisaalta ihan jämäkälle.

Tuli muuten äitipolille se aika, joka mulle kiireellisenä laitettiin 7.4. 9.6 menen sinne vasta, että se siitä kiireestä. Täytyy toivoa ettei mitään hälyttävää tule ennen sitä..

Vilma ja elma 25+4
 
tyttönen mä sain sen pääyöksen siit vanhempainrahasta joku viikon sen jälkeen kun olin vieny ja siit tuli tänään vasta lappu mut PAKKAUSTA ei näy...

turvakaukalosta me ihastuttiin siihen MAxi Cosi turvakaukaloon oli omasta mielestä hirmu kätevä ja kevytkin kantaa kun esin Gracon kaulaoista oon kuullu et olis tosi painavia?
 
heissuli vei
Outiko mä oon kattonu joka jakson siitä kätilö sarjasta paitsi nyt tänää pääs unohtumaa ku tein ruokaa se tulee mun muistaakseni uusintana joku päivä oisko viikonloppuna.. tai ainakin aikaisempia jaksoja on tullu..
mulle oli tullu kans se päätös äitiysavustuksesta ja niistä muista.. kaks viikkoa meni..että päätös tuli.. saa nähä kuinka kauan menee siinä ku pakkaus tulee.. innolla ootan..:)
tein ihanaa ruokaa tänää makkara-makaroonilaatikkoa ja sitten kinkkusalaattia tein viellä lisäks.. tai mies oli kyllä onneks mukana auttamassa valmistuksessa..
kovasti täällä joka päivä suunittelen että voisi alkaa pakkaamaan mutta suunittelun puolelle on vielä jäänyt. no onneks tässä on vielä aikaa kun sitten toukokuun viimesellä viikolla muutetaan.. =)
mä haluisin hankkia jonkun sellaisen kaukalon missä ois se jalusta.. kuulostaa ja vaikuttaa niin helpolta.. se vöitten ees takasin laittaminen on niin ärsyttävää varsinkin talvella tai vesisateella.. mutta jos tiukka rahatilanne on niin sitten ihan normi ilman jalustoja..
eipä tältä erää muuta.

piritta ja moggulaa 25+3
 
Hei kaikille :)

Kiire vaan jatkuu vaikka kouluasiat onkin saatu päätökseen ja valmistuminen alkaa olla varmaa. Koulua enää ensi viikon keskiviikkona. Tänäänkin olin seitsemään asti tekemässä töitä opinnäytetyöni toteutuksen parissa ja tulin vielä kotiin jatkamaan koneella. Lukemassa oon yrittäny käydä päivittäin, mutta mitään en oo ehtiny kirjoittamaan.

Raskaus on sujunut ihan mukavasti nyt. Selkäkään ei oo enää vaivannu. Vauva potkii välillä niin että maha heiluu. :) Viikonloppuna oli aika paljon supistelua kun olin kolme peräkkäistä yötä töissä, mutta eivät olleet kivuliaita supistuksia. Mun masu tuntuu olevan aika pieni kun vertaa muihin samoilla viikoilla oleviin...ei sitä vieläkään välttämättä huomaa, jos ei osaa katsoa... :(

Kelan papereita en oo vielä ehtiny täyttää... Odotan kovasti äitiyspakkausta, mutta turha odottaa kun hakemus lojuu kotona. :D Toivon saavani uuden pakkauksen, sekin on ehkä yksi viivyttelyn syy.

Valmistujaisiin pitäisi löytää juhlapuku, jota voisin käyttää myös siskon vauvan ristiäisissä.(siskolla laskettu aika huomenna!!!) Saa nähdä kuinka käy kun torstaina menen etsimään. Yritän ainakin aluksi etsiä tavallisista vaateliikkeistä. Jos en löydä niin en tiedä mistä edes etsin äitiysjuhlamekkoa... Onko muilla kesäjuhlia tiedossa?

Illusia + Emppu 25+4
 
Illusia85 Meillä on tiedossa ainakin yhdet kesäjuhlat, kun miehen sisko pääsee ylioppilaaksi/valmistuu ammattiin (kaksoistutkinto).
Olen ajatellut ostavani mekon vasta ihan toukokuun lopussa, kun tuntuu tää maha vaan paisuvan ja paisuvan kokoajan. Jos nyt ostaisin nykyisten mittojen mukaan, niin vois olla pieni sitten..

Huomenna onneksi neuvola ja lääkäri. Kovasti toivon että lääkäri tekee samalla ultrankin =)

Hyvää yötä kaikille.

Outiko 27+6
 
huomenta kaikille !

tyttönen90 mulla taisi mennä joku 2 viikkoa että tuli päätökset, ja siis sekä vanhempain/äitiyspäivärahasta ja äitiysavustuksesta tuli päätökset samaan aikaan.
Vielä ei kyllä ole kirjettä tullut kelasta, mutta kun netistä katsoin niin päätökset oli tehty 30. päivä ja postitettu tämän viikon maanantaina eli 4. päivä.

Aivan kamala ilmakin taas tuolla ulkona.
Nyt en edes jaksa katsoa kunnolla, mutta kun mies 7 aikaan katsoi ikkunasta ennen töihin lähtöä, niin kuulemma vettä satoi.
Ja pitäisi tuon koirankin kanssa lähteä taas lenkille.
Kiva vaan kun on sellainen tuo koira ettei aina suostu liikkumaan muutenkaan, eikä todellakaan pidä vesisateesta.
Täytyy varmaan taas vetää perässä sitä :headwall:

Mieskin muuten sanoi tänä aamuna huomanneensa koiran muuttuneen.
Tai sanoi vaan sille että pitäisi sen alkaa pikkuhiljaa vierottautumaan noista "vauva touhuista" , tairkoitti ilmeisesti sitä kun koira nykyään vaan makaisi mun vieressä, ja mieluiten mahan lähellä.
En sitten tiedä että "vahtiiko" se vauvaa, vai mitä se siinä oikein tekee..
Kai se kuitenkin jotenkin vaistoaa tän raskauden..

Huomenna olisi sitten taas neuvola aikakin.
Toivottavasti olisi se hemoglobiini noussut tarpeeksi ettei tarvitse enempää noita rauta tabletteja syödä.
Melko varmasti kuitenkin joudun syömään niitä koko raskauden ajan, ja yksi tuttu joutui syömään myös koko imetyksen ajan kun laski hemppa jatkuvasti liian alas.
En vaan mitenkään kauheasti nauti niiden syömisestä kun ovat niiiin kamalan makuisia, ja vaikka kuinka koittaa nielaista nopeasti ja juoda vielä sen jälkeenkin niin silti jää maku suuhun.

Mutta täytyy taas alkaa valmistautumaan ulos lähtöön, enkä ole vielä edes pukenut.
 
Huomenta!

Täälläkin on tosi kurja ilma. Tulin kaheksaan töihin eikä ollut kovin kiva pyöräillä tuolla sateessa :/ Toisaalta sade on ihanaakin toisinaan, mutta ei nyt, kun on niin kylmäki.

Tänään neuvola & lääkäri , ei malttais odottaa!

Outiko 28+0 Poks poks
 
Huomenta kaikille!

Pitkästä aikaa taas kirjoittelen...
Omat päätökset ei ole vielä tullut, mutta kiva kuulla että ne jakavat jo sitä uutta pakkausta! Jännitin niin että saanhan varmasti sen.

Täällä tehdään kovasti muuttoa, tai pakkaillaan tavaroita. Kamalasti sitä kertyy tavaraa!

Maanantaina olin siellä sokerirasituksessa ja voin sanoa, että yllätyin "iloisesti" kun olin kuullut niin paljon kaikkea pelottelua siitä, ja sain todeta, että mun mielestä se ei ollut ollenkaan paha.. Unenpöpperössä marssin sinne aamulla 8.00 aikaan ja paastoarvo sormen päästä oli vaan sen 3,7 joka siis näyttäis ihan hyvältä. Ja se litku, oli OIKEESTI ihan cociksen makuista MUN mielestä :D Siinä kohtaa mulla ainakin oli kova jano, ja olisin juonut varmaan jo vesilammikostakin jos ois sellanen osoitettu mulle. aika meni nopeasti odotushuoneessa kutoessa ja mummojen kanssa jutellessa :)

Kävinpä sitten taas lääkärissä tuon selän takia, kun se ei ole nyt enää viikon 16 jälkeen kestänyt töissä käymistä. Nyt lääkäri sitten kirjoitti mulle sen B-lausunnon ja olenkin sairaslomalla ihan sinne äitiysloman alkuun asti jonka aloitan sen 50 pv aikaisemmin eli 23.6 :D Jeiii...

Onko täällä muita jotka aloittelee äippäloman aikaisemmin?

Jos laittais masukuvaa viikme viikon sunnuntailta eli kuvassa Rv25+0





Citilda ja PikkuTyyppi 25+3
 
Huomenta!

Pitkästä aikaa yritän taas jotain kirjottaa, pää lyö niin tyhjää ettei mitään tunnu tulevan ulos :whistle:
Viime viikolla oli neuvola ja kaikki ihan ok, paitsi että nyt tarkempaan seurantaan, kun jokaisessa edellisessä raskaudessa ollut raskausmyrkytys.

Painonmuutos: 360g viikko
verenpaine: 143/85
pissa: U-Prot + muuten puhdas
kohdunpohja: 27cm
sykkeet: 150 :heart:

Mulla tuo kohdunpohjankorkeus huitelee ihan omilla käyrillään ja neuvolassa sanokin, että jos ensviikolla vielä sama niin sitten ultraan :whistle: Vauva tosiaan tuntuu jo tosi hyvin vatsan läpi, eli ei vissiin ihan pieni mies ;)

outiko mä olen seurannut tuota sarjaa, se tulee aina torstaisin olikohan 20.30 ja sit tiistaina uusintana, eli huomenna taas. Ja on tosiaan hyvä, kun käsitellään pelkkiä raskauksia/synnytyksiä.

Joku kyseli britaxin kaukalosta, me ostettiin se. Kauan mietittiin sen ja gracon kaukalon välillä, mutta tuo gracon oli tosi suuri pettymys viimeksi pojalla niin päätettiin ettei sitä enään osteta.
Ihanaa vaunujen pitäisi tulla tässä kuussa, nopeasti meni pari kuukautta :)

Meillä tuo pienin poika (2v10kk) on aivan ihana nykyään, koko ajan paijaa ja pussaa mahaa ja lelujaan pistää pusseihin odottaa vauvaa. Ja sit puhuu kuinka vauva on ihana ja rakastaa sitä yms :heart:

Te joille ultrassa kerrottu sukupuoli niin oletteko alkaneet epäillä sitä?
Mulla nyt jostain syystä koko ajan ajatus, että jos ei ookaan poika :/ Vaikka jotenkin tuntuu, että kyllä tuo poikaveikkaus pitäis paikkansa. Mullahan siis ennestään yksi tyttö ja kolme poikaa ja joka poikaa on ultrassa sanottu tytöksi. Esikoisesta sanottiin viikolle 35 asti joka ultrassa joita oli monia, että selvä tyttö, oli yllätys melkoinen kun poika ulos tuli :D

Mutta nyt siivoomaan :wave:

heitu ja Onni 27+4 :heart:
 
Heitu Me ollaan ainakin miehen kanssa mietitty sitä että vaikka tyttöä rakenneultrassa meille povailtiin niin voihan sieltä vielä papu meidät yllättää! Itsellä on ollut koko ajan todella vahva poikaolo, masukin on tuollainen edessä olevan "poikamasu", takaapäin ei edes huomaa että olen raskaana =) Olen jonkin verran ostanut vaaleanpunaisia vaatteita (käytettyjä muutamilla euroilla) mutta jos sieltä nyt poika tulisikin niin sitten jätetään pinkit odottamaan kaappiin :LOL:

Eilen käytiin neuvolassa:
Pissa: puhdas
Painonmuutos: +670g / vko HUPSISTA! =) Tosin paino on noussut alkupainosta 5,5kg joten ei hätää =)
Hb: 115
Verenpaine: 113/69

Varattiin se toinen neuvolalääkäriaikakin muutaman viikon päähän, silloin onkin jo 30.viikko menossa.
Papu päätti vähän monottaa neuvolatätiä, kuunneltiin ääniä ja papu potkaisi suoraan doppleriin :D Neuvolantäti nauroi että katsotaan kun hän ekan kerran näkee vauvan niin saa taatusti pissat päällensä :LOL:

Eipä täällä muuta tällä erää, jaksuja kaikille!

Jeppis & Pikku-papu 26+4

p.s. ihania masukuvia taas osa laittanut!!! =)
 
Heipsan kaikille!! :flower: Piiiiitkästä aikaa taas palstailen, oli pakko vähän pitää taukoa :D Tuskin taitaa kukaan ees muistaakaan, osan kanssa oltiin samaan aikaan kuumeilijoissa :whistle: Aikaa kulunut jo niin että viikkoja kasassa 26+2.. LA lähenee =) Poikaa luvattiin rakenneultrassa ja kyllä itsekin niin selvästi näin vehkeet jalkovälissä, että kyllä olisi SUURI ihme ja yllätys jos tyttö tulisikin. Näin sanoi ultraajakin B) eli ei tullut sitten vieläkään sitä preinsessaa rauhoittamaan meidän pojan kloppeja..

Onkohan jossain Tamperelaisille omaa ketjua olemassa?!? Olisi kiva löytää uusia kavereita kun kaikki tutut palailevat töihinsä juuri kun itse jään kotiin uuden tulokkaan kanssa :(

pisita ja kolmonen rv26+2
 
Citilda ja outiko tosi nätit masut teillä. :heart:

Illusia munkin maha näyttää tosi pieneltä muihin verrattuna ja työvaatteista ihmiset sitä ei juuri ole edes huomanneet. Ärsyttävintä on kun olen kertonut raskaudesta niin multa on kysytty että missä sun maha on. Välillä on tehnyt mieli kysyä että missä sulla on..? No huomenna on neuvolalääkäri joten toivottavasti olisin saanut käyriä kiinni. Olen nimittäin vähän alkanut huolestumaan vaikka ei pitäisi, että mitä jos kaiki ei olekaan hyvin. No onneksi vauva jaksaa potkia niin että maha heiluu! =)

Tänään täytyy koittaa vähän touhuilla että näkee alkaako yhtään supistelemaan niin tietää huomenna lääkärille sanoa.

Mun täytyy myöntää että musta oli ihanaa kun täällä satoi. No sade osui hyvin yölle nyt on vaan synkkä ilma. Mutta alko olemaan pölyn määrä ulkona niin hirveä että sade varmaan auttaa pikkaisen. Mutta olisi muakin ärsyttänyt jos olisin joutunut töihin sateessa polkemaan!

Päksäkkä 26+1
 
Huomenta!

Täälläkin on yönaikana satanut aika reippaasti. Nyt näyttää että alkaa kirkastumaan. Mulla tuolla TAAS odottaa ihana iso pyykkivuori jota pitäs alkaa pesemään. Sais sitten pestä kaikki talvivaatteet odottamaan syksyä kaappiin. En suinkaan oo laiskalla tuulella ollut :LOL:
Meillä mies lähti lääkäriin. Eilisestä asti valitellut poskionteloita, kai siellä joku tulehus sitten on. Onneks esikoinen ja minä ollaan oltu nyt terveenä.
Tupakkalakossa oon pysynyt. Eikä oo tehnyt edes mieli joten en usko että enää retkahdan. Nyt menossa 8. päivä :)

Ihania masukuvia, neuvola- ja muita kuulumisia taas :)

Mä oon seurannu tuota kätilöt sarjaa aina kun vaan oon muistanut. En oikeestaan seuraa muita sarjoja kun Salkkareita, Sairaalaa ja Biisikärpästä. Muut sitten katson aina kun muistan ja kerkeen telkkarin ääreen.

Olipas taas viime yönä kuuma nukkua! Ei puhettakaan et vois peitto päällä nukkua. Ihan likomärkä hiestä olin kun heräsin yöllä. Tätä ollu jo reilun viikon. Ihan hirveetä ku vähä väliä herää ja hullun kuuma! Tosin mulla vaan, mies nukkuu peittokorvilla :LOL:

Esikoinenkin taitaa jo hoksata että mulla on masussa vauva mahassa. Se välillä silittelee ja halailee mun mahaa ja sanoo et vaava. Niin ihanan kuulosta. Poika siis pian 1v5kk. Mut saa kyllä tosissaan varoa ettei se vahingossa hyppää mahan päälle jne. Onhan se vielä kuitenki sen verran pieni.

Mulla olis hirvee hinku alkaa peseen noita vauvan vaatteita. Ja muutenki alkaa laittaan vauvaa varten kaikki valmiiks mut pakko koittaa malttaa oottaa sinne kesä-heinäkuun vaihteeseen. Ja eihän sitä tiedä jos me jostain se rivitaloasunto löydettäis niin päästäis muuttamaan. Tosin en kyllä millään jaksais enää muuttoa näillä viikoilla. Mut hirvee hinku olis päästä pois tästä hissittömästä kerrostalosta. Ja olishan se oma piha aina niin ihana!

Mut nyt taidan suunnata kotitöiden pariin. Päästään sitten syönnin päälle esikoisen kans ulos. Eilen just kiinteistöhuolto siisti ja haravoi pihaa ja laittoi keinut tuonne pihalle niin päästään taas kiikkumaan. Muutapa ei sitten lapsille olekkaan tässä meijän pihapiirissa. Tosin me ollaanki ainoa lapsiperhe että en ihmettele ollenkaan vaikkei ookkaan kun nuo keinut.

Mukavaa päivän jatkoa kaikille :)

äiskä ja pikkuinen 26+2
 
Tuli tässä työpäivän lomassa mieleen, että tietäskö kukaan mitään sellasta äitienpäivärunoa missä ois jonkunlainen viittaus siihen, että toivoisin että lapseni saisi samanlaisen äidin kun minulla on ollut.
Ajattelin askarrella tänään kortin äitille, niin sillä kyselen. Tokihan sitä vois itsekin runoilla :D
 
Täälläkin vähän epäillään että pitääkö sukupuoli veikkaus paikkaansa .
Tai mies kyllä on ihan varma että tyttö tulee, kun oli varma jo ennen ultraa.
Kuulemma päätteli sen jotenkin mahan muodosta, vaikka omasta mielestäni mulla oli ainakin silloin vielä enemmän poika maha kun oli vaan ihan suoraan tossa edessä, enkä kyllä mielestäni vieläkään ole kauheasti leventynyt.
Peilistä olen koittanut katsoa että näkyykö takaapäin että olen raskaana, mutta ei omasta mielestäni kyllä mitenkään kauhean selvästi ainakaan näy.
En tiedä miksi, mutta jotenkin en kuitenkaan uskalla luottaa siihen että tyttö tulisi.
Ja vaatteitakin kun olen katsellut niin kyllä mielummin ostaa jotain ruskeita, tai muita sellaisia neutraaleja, tosin meidän tyttöä ei muutenkaan kyllä pueta sitten vaaleanpunaisiin vaatteisiin.

Niin ja sitten siitä piti jo tuossa aamulla kirjoitta mutta en sitten muistanut, että oli eilen kyllä ihan kummallinen päivä.
Koko päivän oli kamalan kuuma, ja sellainen kunnon "nestehukka-olo" .
Siis kauhea jano koko ajan, ja tuntui kun kuivuisi, mutta kuitenkin kun join vettä niin siitä tuli huono olo.
Samanlainen olo mulle tulee kesällä jos otan aurinkoa enkä muista juoda, tai jos käyn saunassa ( tosin saunan jälkeen olo on usein niin kauhea että joudun makaamaan pesuhuoneen lattialla kun heikottaa niin paljon( en siis sauno yleensä) )
Ja sitten mies vielä ehdotti illalla että olisin mennyt hänen kanssaan saunaan :headwall:
Tuli vaan mieleen että jos nyt olot ovat tuollaisia, niin mitenköhän selviän kesästä.
 
Piritta88:

Ootkos sä myös Lahdesta? Tiedätkö koska sulla on perhevalmennus? Mulle sanottiin neuvolassa et olisi touko-kesäkuun vaihteessa. Mulla on vasta 20.5 neuvola ja lääkäri niin jos vasta siellä ilmotetaan ni on aikas huono juttu, kun pitäs kuitenkin työvuorot yms. pystyä sopimaan.
-Mansikkatee ja Hippuli 27+
 
Sukupuoli veikkailusta mä sanoin jo tutuille ihan alussa että on niin poika olo, että ihme jos se on tyttö! Ultrassa sitten se täti sanoi että tää on kyllä niin selvä poika. :D
Ennen ultraa olin jo nähnyt muutaman kerran uniakin missä meille syntyy poika.

äiskä87 onnea tupakkalakosta! :) Mäkin olin tammikuun polttamatta ja retkahdin uudelleen. No yhtenä yönä mies oli saanu päähänsä että lopettaa, olin ihan ihmeissäni sillä hän on polttanut n. 7 vuotta. No päätin sitten samalla että lopetetaan nyt itsekkin kun on helpompaa kun toinen ei koko ajan haise tupakalle. Nyt ollaankin oltu sitten vähän yli kolme viikkoa kumpikin ilman tupakkaa!
Mutta kyllä välillä kumpikin sanoo että nyt tekis mieli tupakkaa. mutta silti ollaan pää kovana ja ei mennä tupakalle.
 
Heippa

Täällä ollaan vähän masisfiiliksissä. Niin se oli sit jo mulla alkanut paikat pehmeneen, joskin kiinni vielä. Saikusta huolimatta supistelee paljon, varsinkin jos vähänkin liikkuu. Ei tässä sit muua auta kuin jäädä saikulle äippälomaan asti. Huoli pienen syntymästä liian aikasin on kova, vaikka lääkäri koitti rauhotella, joskin kk pitäisi hänenkin mukaan vielä masussa pysyä. Eli kk olen lähes vuodelevossa, pieniä askareita saa kotona tehä ja postin käydä hakemassa, koko ajan kuitenkin välillä pötköttäen. Neuvolatäti koittikin piristää, että nyt rentoudut ja nautiskelet täysillä, pian alkaa arki kahden lapsen kanssa kotona ja päikkäreille saa heittää hyvästit. Pelottaa vaan ottaa yhteyttä työnantajaan ja mulla on kaikki hommat ihan levällään siellä. Kiva jäädä nyt sit pois pitkäksi aikaa. No tärkeysjärjestys on selvä, eikä tässä muuta voi. Pitää koittaa kotoo käsin noita järjestellä.

Muuten kaikki suht ok. Suoraan lennosta ottivat verenpaineeseen ja se olikin 130/89, syke melkein 100. Pissa oli puhdas ja painoo tullut vähän vähemmän kuin viimeksi nyt siis n. 360/viikko. Mut fundus painelikin kunnolla yläkäyrän yläpuolella, ollen 26,5, huppista=) Turvotusta ei vielä oo.

Nyt ei osaa laittaa muuta, pitää mennä kerään ajatukset.

Permis ja Veikko 25+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja Mansikkatee:
Piritta88:

Ootkos sä myös Lahdesta? Tiedätkö koska sulla on perhevalmennus? Mulle sanottiin neuvolassa et olisi touko-kesäkuun vaihteessa. Mulla on vasta 20.5 neuvola ja lääkäri niin jos vasta siellä ilmotetaan ni on aikas huono juttu, kun pitäs kuitenkin työvuorot yms. pystyä sopimaan.
-Mansikkatee ja Hippuli 27+
Mä oon kanssa Lahesta ja meillä alkaa perhevalmennus muistaakseni 26.5 eka kerta. Sitä on yhteensä neljä kertaa 17-19. Niin ja kutsu tuli kotiin viime viikolla eli ei oo riippuvainen neuvolakäynneistä. Tähän meiän ryhmään kuuluu Ankkuri, Kasakkamäki ja Jalkaranta. Mistä alueelta olet?

 

Yhteistyössä