ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - toukokuussa

Permis ja Ouska Soitin kans sinne Tapiolaan, ja sieltä nainen sanoi, että hakemuksen jättöpäivällä on vain väliä. Mutta sanoin, että jos ette sitä jostain syystä hyväksy, olisin halunnut ehtiä hakemaan vakuutusta muualtakin. Ja paperit on jätetty maaliskuun lopus/huhtikuun alussa. Meidän vakuutusmies(tuttu/kaveri) oli vauhdittanut tuota meidän käsittelyä, ja sen takia sain ilmoituksen vakuutusyhtiöstä samana päivänä. He olivat tilanneet vielä lapsivesipunktion tulokset/mun terveystilan kartoituksen keskussairaalasta, joista vissiin tulokset voi vielä vaikuttaa. Vaikka sanoin, että terve vauva oli tuloksien mukaan. Kasvu-kontrollista en sanonut mitään, joten toivottavasti se ei vaikuta. Kun tähän asti viikot+päivät on mennyt vähän edellä. Tosi ärsyttäviä tällaiset, meillä on Tapiolassa monen, monen tonnin vakuutukset/laskut vuodessa miehen yrityksen vuoksi, ja jos ne ei tätä vakuutusta anna, niin vaihdetaan vakuutusyhtiötä. Periaatteessa niillä ei oo mitään syytä. Mutta ei mullakaan oo sairaskuluvakuutusta Tapiolassa, koska olisivat ottaneet siitä pois "alapään sairaudet", kun joskus 15 vuotiaana kävin lääkärillä, kun kuukautiset oli niin epätasaiset... tämän ku olis tienny, olisin hakenu ennen rv12 tätä vakuutusta..

Vaavitar, joka kihisee kiukusta näin aamutuimaan..
 
tulimpa kertoilemaan pitkästä aikaa meidän kuulumisia. Viimiset 3 viikkoa olen ollut sairaslomala supistelujen vuoksi. Sairasloma jatkuu kesäloman alkuun saakka. Kaikki liikkuminen ja siivoamiset kielletty. Kohdun tilanne oli viime viikolla lääkärissä se että oli jo peehmentynyt osittain. Ensi viikon keskiviikkona 20.5 minulla on ultra synnärillä juuri tästä syystä, että katsovat tilanteen ja päättävät mitä tehdään. Lääkäri ri hirveästi antanut toivoa että päästäisiin laskettuun aikaan saakka. Neulakin on ensi viikolla. Täälläkin todettu raskausdiabetes. Muuten oli arvot ok, mutta ensimmäinen arvo oli juuri sen raja-arvon verran. Eli mittaillaan verensokereita ja koitetaan hoitaa ruokavaliolla.
 
Huomenta kaikille!

OnSiisKevät tosi nätti masu! :heart:

pippuri harmi kun jouduit täysin lepoon! Toivottavasti vauva pysyisi massussa mahdollisimman pitkään. :hug:

outiko me käytiin eilen äitin kanssa katsomassa kankaita että ommeltaisiin reunapehmuste. No sitten mentiin Ikeaan ja siellä oli valkoinen reunapehmuste jotain 12-13 euroa. Otettiin se ja ommellaan siihen päälle joku kiva kangas. Pikkaisen oikaistiin. :whistle:

(.) Se on nyt niin että lääkäri laittoi mut eilen sairaslomalle kesäloman alkuun saakka. Kolme kuukautta vielä aikaa kun vauva syntyy mutta eiköhän tässä tekemistä keksi. =)
Lääkäri sanoi etä hyvä kun kävin kokeilemassa jaksanko olla mutta nyt ei kuulemma enää kannata kokeilla. Nyt yritän olla hyvällä omalla tunnolla kotona ja stressaamatta työasioista. Vaikeaahan se on kun yhdeksän vuotta olen siellä ollut. No täytyy mun käydä vielä opettamassa muita ja tyhjentämässä kaappi ym..

Näyttäisi tulevan aurinkoinen päivä ainakin etelään! Ihanaa B)

Päksäkkä 27+0 POKS
 
No hei, tuolla toi poju nyt nukkuu pylly pystyssä sängyssään :D Niin ajattelin jospa kerkeisin vähän taas kirjottamaan..

Eli, siis nythän on niin että mua seurataan ton painonnousun takia, mutta myös kohdunsuun tilanteen takia... Voin myöntää että ei oo kivaa kun pitäisi ottaa tosiaan rauhallisesti mutta ei saisi liikaa rehkiä.. Minä kun tosiaan lähden lapsen kanssa ulos niin pistän kaasun pohjaan ja hiihdän tuolla ulkona kuin mikäkin kirvesniemi. Osaan rauhoittua vasta kun alkaa sattumaan. Mä en käsitä millä ihmeellä mä osaisin kontrolloida tota kävelemisvauhtia???? Joka kerta sama juttu, ajatuksissani viiletän menemään ja sitten olenkin ihan kipeä ja supistaa. Enhän mä voi kotiinkaan jäädä makaamaan!! Grr..

Mä voisin melkein sanoa etten kellekään suosittele kahta raskautta peräkkäin, mutta itse en tätä poiskaan vaihtaisi. Tämä toinen raskaus on jo vähän sellaista pakkopullaa, en osaa yhtään nauttia siitä.. Odotan vauvaa kovasti, mutta tämän odotteluvaiheen voisin skipata ja ottaa nyytin suoraan syliin ;D Ja kun ajattelen että taas menee yksi kesä kivuissa ja kolotuksissa, mökillä ei saa tehdä niinku MITÄÄn, ja täytyy osata ottaa rauhassa... Plääh! Mä niin odotan kun pääsisi vaan tekemään taas kaikkea kunnolla.

Kauhee valitus, mutta ei sen takia ettenkö olisi kiitollinen tästä toisestakin vauvasta joka meille on suotu. Musta on ihanaa tulla taas äidiksi :) Se on nyt vaan varmistunut että todennäköisesti meille ei enää kolmatta tehdä. Tää raskausaika on sen verran rankkaa mulle, ja nyt kun tässä toisessa raskaudessa on tosiaan tullut tuo sietämätön kiukkuisuus, mitä ei ekassa ollut. En kestä sitä kiukuntunnetta mikä jäytää koko ajan. Mä inhoan olla kiukkuinen, yleensä en koskaan haasta riitaa tms. Oon aina se sovittelija, mutta nyt....

Kimalle rv25 ja pikkuäijä kohta 9kk
 
Päksäkkä Mä just katoinkin Ikean sivuilta, että siellä ois edullisesti ( n.. 11,90 eur) ihan perus reunapehmuste. Mut hitsit, kun ei viittis pelkän pehmusteen takia lähteä Ikeaan täältä. Tulee turhan kallis reissu :D Mutta siis hyvä idea ostaa tollanen valkoinen ja sitten itse vaikka päällystää mieleisekseen.
 
outiko vois joo teille tulla turhan pitkä matka pelkän pehmusteen takia. Mutta kun sun kesäloma alkaa niin tuutte tekemään kunnon shoppailureissun tänne etelään ja samalla tarttuu pehmustekin mukaan. =) Mä en muuten edes ole katsonut mitä tollaiset pehmusteet maksaa muualla.
 
Pippuri mulla sama tilanne kuin sullakin, supistelee ja paikat on pehmentynyt. Mulla tosin seurataan ihan neuvolan lääkärin toimesta parin viikon välein. 30 viikoille ois kuulemma tavoite päästä, toivotaan näin :)

Mulla on kyllä monta tuttua, ketä olleet ihan vuodelevossa tästä samasta syystä ja yhen vauva tuli jopa viikon lasketun jälkeen, joskin tämä mamma tosiaan vain makasi ja kävi suihkussa/vessassa.

Mä saisin tänään noo sokerirasitustulokset, mut neuvola on viikon kiinni. Taidan ootella tohon ensi viikon keskiviikon lääkäriin asti.

Nyt kyllä tuntuu, etää tää raskaus on todella kunnolla alkanut, kun öisin herään hirveeseen nälkään, vaikka eilenkin herkuttelin uunituoreilla sämpeillä yömyöhään ja mä en ees liiku. :) Vielä en antanut periksi ja mennyt syömään. :p Lisäksi olen alkanut sotkemaan hirveesti, paidat on aina ruoassa...tätä tuli viimeksikin, valmistelee ilmeisesti tulevaan, kun vauva sotkee vaatteet :) :)

Mä kaivoin just esille pinnasängyn pehmusteen ja ton äippäpakkauksen ympärile tehdyn systeemin. Suloisia. Jotenkin toi koppa on niin paljon pienempi, että on kiva laittaa tommoseen pesään aluksi nukkumaan, kuin isoon pinnikseen. Molemmat on tehty itse, äiskä teki. Toi pehmuste on kyllä helppo tehä, joskin meillä on vaan puolessa pinnistä, riitti ihan hyvin.

Vaavitar...tota mäkin mietin, että meillä on kaikki vakuutukset tapiolassa ja jos eivät nyt myönnä tota ni irtisanotaan kaikki. Ketuttaa just, kun muualta olis sit voinut kysyä, mut nyt ei enää ehi. Tapiolahan on noissa vakuutuksissa tunnetusti tosi tiukkis. Mullakaan ei syytä pitäs olla. Aluksi kävin paljon lääkärissä alavatsakipujen takia, mut oli noita virtsajuttuja, eikä pitäs kyllä vauvaan vaikuttaa.

Permis ja Veikko 26+1
 
mä olen täällä toistamiseen viikon sisällä ;) Vau :D

Mutta siis, kävin tänään neuvolalääkärissä. Kaikki ok, tosin käski ottaa rennommin töissä. Kantamiset ja nostlut pitäis jättää minimiin. Päiväkodissa vaan ei niin ihan helppoa..onneksi on ymmärtäväiset työkaverit!
Mun toispuoleiseen turvotukseen lääkäri vain totesi, että vauva painaa johki hermoon ja siksi turpoo, huolta ei oo niin kauan ku muita oireita ei ole. Toivottavasti BABY BUTTERFLylla on kaikki hyvin tuon turvotuksen suhteen. Ja muillakin ketä turvottaa..

VAKUUTUKSISTA..meillä kanssa tapiolasta kaikki vakuutukset. Myös kahdelle aiemmalle lapsellemme on sieltä nuo lapsivakuutukset ja JESTAS että on HINNAT NOUSSU!!! Ihan nous karvat pystyyn! Mutta silti mä laitoin hakemuksen - viime tipassa, mutta kuitenkin. Ja mulle kanssa sanottiin + tapiolan papereisa luki, että siinä menee se kolmen kuukauden raja kunhan on paperit tapiolassa ajoissa.

Hitsi että on vaikee kirjottaa vieraalla koneella. Oon töissä ja lapset metsäretkellä. Mun ei ollu järkevää lähtee mukaan kun tuo neuvola sattui niin hassuun aikaan. Muttaen pistä pahakseni..leppoisaa työaikaa ;) tällasta on niin harvoin..

Hei onko PÄÄKAUPUNKISEUTULAISILLA intoa tehdä jtn tapaamista?? Musta olis ihan kiva käydä vaikka syömässä tai piknikillä tai ihan mitä vain. Tietenkin toiveena, että olis kyllä nyt alkuun ilta-aikaan ku suurin osa varmaankin on töissä? Ja jos intoa riittää niin treffejähän voi järkkäillä myös sitten ku lapset ovat maailmassa :)

Nyt oikeesti hommiin..

Sunflower-78 ja Salama LA 19.8.09
 
permis:
Lisäksi olen alkanut sotkemaan hirveesti, paidat on aina ruoassa...tätä tuli viimeksikin, valmistelee ilmeisesti tulevaan, kun vauva sotkee vaatteet
Heh, kuulostaa niin tutulta. Sitten on hyvä, kun sotkee paidan tuolta ns. mahan alta eikä sinne ees nää enää itse. Työkaverit joskus ystävällisesti huomauttelee mulle että " oot muuten taas sotkenut paitas" :LOL:
Mutta tosiaan, valmistautumista tulevaan ;)

Mä menen tänään käymään työterveydessä näitten hengitysvaikeuksien takia. Ei varmaankaa oo mitään vakavaa, mutta haluan nyt kuitenkin saada selvyyden. Ja muutenkin, on tosi vaikea istua 8h työpäivä, kun kokoajan henkeä ahistaa ja sitten rupeaa huimaamaan jne.

outiko 28+6
 
permis: täällä kans puhuttu että olisi hyvä jos tuo 30 viikkoa tulisi täyteen ( se tulee täyteen sunnuntaina).

Tuosta paidan sotkemisesta tuli mieleeni kun odottelin esikoista näillä viikoilla niin sattui mieheni syntymäpäivät. Meillä oli vieraita ja olin tekemässä kakkua jo joku aina huusi minua olohuoneesta. Kun lähdin keittiöstä niin tietysti mahallani pyyhkäisin osan kermasta mukanani. Olin lopulta jo ihan hiilenä ja menin sanomaan että lopettakaa tuo pilailu että haluan saada tuon kakun valmiiksikin ettei ole kovin reilua käydä pyyhkäisemässä osaa kermoista pois. Kyllä heillä oli ilmeet, lopulta mieheni tuli keittiöön kanssani ja näytti paidan helmojani :D
 
heuippa taas. Verenpaineet on ollu kohollaan jorvissa kun kävin vähän seurannassa, oli sitten paineet jo 140/90 mutta pissa edelleen puhdas. Alan neuvolassa käymää jo nyt 2 viikon välein ja tarkkaillaan kyllä ne saa vielä alas noi verenpaineet levolla ja heti jos tulee kuuma ja hiki niin paineet nousee ja siitä se pyörrytys alkaakin. Mutta saan vielä hallittua edes vähän niitä joten siis ei hätää. :) Näinollen siis saimme vauva vakuutuksen FENNIALTA jossa siis se raja on 3kk takaraja siihen laskettuu että myöntävät vakuutuksen mutta saatii erikoisluvalla ku kaikki vakuutukset keskitetty fenniaan ja vakuutus oli meille tosi hyvä.

Synnytyspelkokeskustelu käyty myös ja vinkiksi kaikille että JOS PELOTTAA KANNATTAA IHMEESSÄ mennä keskustelemaan kätilön kanssa! itte huomasin ainaki et oli ihan väärät käsitykset monestaki asiasta yms. JA helpotti kätilön apu paljon ja kirjattiin ylös ne pelot!
 
Moiks

Vitsi ku tää masuasukilla on hikka joka ikinen päivä 2-10 kertaa.. kestää 2-20min kerrallaan. esikoinenkin hikotteli, mut ei näin paljon...

Painoa mulle tuli alussa 10kg.. nyt ei oo tullu painoa ollenkaan tammikuun jälkeen.. liikun kyl päivittäin ja tarkkailen syömisiä.
Sanoin eilen esikoiselle (4,5v) että kato kun äidin masu näkyy takin alta ihan selvästi.. Poika katteli masua ja sano "niin.. joku varmaan luulee että sä oot vaa läski" :LOL:

Meelaie & Papu 28+4
 
Täällä koettu tänään NÄRÄSTYSTÄ. Luulin tienneeni, mitä närästys on..mutta huh. Nyt perusnärästys on 10 kertää hurjempaa. Tuntuu, että kurkkutorvi syöpyy.

Masuasukki on eilisillasta lähtien potkinut mua oikeaan kylkeen. Ennen hän on potkinut ympäriinsä ja lähinnä navan aluelle. Nyt jätkä on tainnut löytää mukavamman vaaka-asennon. Komensin sitä kyllä jo illalla miettimään jotain muuta asentoa loppua kohti mentäessä. =)

Mandy ja nappula 28+1
 
Heips!

Pikaisesti tulin vaan kertoilee kuulumisia, ennen kun ultra taas kutsuu.

Mulla raskausmyrkytys taas alkanut tekemään tuloaan, verenpaineet korkeat, turvotus todella kovaa ja valkuaistakin pissassa. Viime viikolla kävin ultrassa ja poika istuskeli somasti peppu syvällä lantiossa :D painoarvio oli 1,2kg joka täysin normaali kuulemma. Kohdunsuu on pehmentynyt ja hieman auki, en kumminkaan ole huolissani, kun näin on ollut joka raskaudessa. Tänään tosiaan vielä ultra, kun tulehdusarvot koholla viime viikosta lähtien ja jos nyt ok ei tarvi enään seurata.

Tsemppiä muillekin jotka tukalan olonsa kanssa kamppailee :hug:

heitu ja kovasti hikkaava Onni 28+3 :heart:
 
[/b]jenzka mulla kun mahassa Salama hikkaa niin tuntuu sellasina tasaisina "nykähdyksinä". Ehkä vähän niinku heikoilta potkuilta, mutta sitten taas niin tasaisilta ettei ne vois potkuja olla. Salama hikkailee kans tosi paljon!

Onneksi
baby butterfly sulla on asiat kaikki ok. Hyvähän se on että seuraavat tilannetta :)

Nyt laittaan ruokaa..

Sunflower & Salama (täällä jo toista kertaa tänään ;) )
 
...ja visa vinku :ashamed: Alko niin väsyttään tää kotona olo, että piristin itteeni menemällä bebesin sivuille ja vähän shoppailemalla. Kiva ostella uusia mammavaateita, kun ei ookkaan kun kotona :) No yhen imetystopinkin kyllä ostin, joku tosi kehuttu, näytti mallin päällä niin hyvältä, että oli pakko :p

Mukava kuulla BB, että asiat ok :)

Mie en oo koskaan tota hikkaa tunnistanut, vaikka kaikkee möyryymistä masusta tuntuukin.

Nyt heitu lepäilyä :)

Permis ja Veikko 26+1 (kumpa nää viikot nyt menis nopsaan tonne 30, ni vois vähän henkästä)
 
Minä oon nyt sitten pari päivää saikulla tuon hengenahdistuksen takia. Työterveydessä kehoittivat olemaan yhteydessä neuvolaankin asian tiimoilta.

Laitanpa taas uutta päivitettyä masukuvaakin kehiin :) Eikai se ihme oo jos on vähän vaikeuksia hengittää, kun on jo tollanen pallo kannettavana :D



Outiko 28+6
 
Meille kävi juuri silleen että Tapiolan vakuutushakemus oli kyllä jätetty oikein hyvissä ajoin, 19.3., ja nyt sitten tänään tuli vastaus etteivät myönnä vakuutusta !!! Eli melkein kaksi kuukautta meni käsittelyssä (jossa totesivat että liikaa painoa etteivät myönnä sitä, ärsyttää, mulla ei ole ollut _minkäänlaisia_ ongelmia tai mitään raskauden kanssa ja sitten tähän kaatuu homma). Kiva, ensi tiistaina on enää se kolme kuukautta laskettuun aikaan, tänään sitten syöksyin Fenniaan jättämään hakemusta, josko sieltä myöntäisivät...
Olisi saanut vaan vähän nopeammin tulla tuo Tapiolan hylkäys että tässä olisi kerennyt vielä kokeilla useammasta muusta yhtiöstä vakuutusta. No, sitten jos ei Fenniakaan myönnä niin ei auta kuin olla ilman ja toivoa että kaikki menee hyvin ja sitten saa 2 kuukauden ikäiselle otettua vielä hyvän vakuutuksen.

Toivottavasti teillä muilla onnistaa ja saatte Tapiolan vakuutukset voimaan jos on jo ajat ja kaikki menny umpeen ettei muualta voi hakea!
 
Heips! Miiwa, mäkin olen päiväkodissa töissä! =) Mä olen nyt onneksi 3-5-vuotiailla, mutta esikoisen aikaan suurimman osan alusta pienten ryhmässä. Jouduinkin sieltä sitten isommille, kun tuli sellainen repeymä. Ole varovainen!

Äippäpolilla jälleen käyty ja vauvan rytmihäiriöt johtu sydänjohdinten kypsymättämyydestä. Niinköhän se meni...ööh! Mutta joka tapauksessa ei mitään vakavaa! Vauva kerkee vielä onneksi kasvaa ja kehittyä, sydänkin! :heart:

Teillä kaikilla on kyllä ihania masukuvia, hehkutte sellaista raskauden voimaa! =) Mä näytän varmaan paljo nuutuneemmalta... ;)
 

Yhteistyössä