ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - toukokuussa

nyt huolissani kyselen teidän kohdunpohjan korkeutta cm/vkot minulla oli jo viikolla 23 korkeus 26cm ja se nousi vielä sen jälkeen roimasti, nyt mennään jo rintojen alapuolella. :/ katsoin esikoisen kortista ja vastaavilla viikoilla ollut 22cm. :eek:

täälä itkeä tihrustanu ja metunnu äitillekkin kun masennus päällä onko kaikki hyvin. käyrillä meni pitkästi yläkanttiin ja neuvolan täti sanoi huolestuneena että on kyllä aikalailla yli käyrän. mutta siinä kaikki. pitää vain odotella neuvolalääkäriä 25.5 vasta. :snotty:
 
kohdunpohjan korkeus Mulla ei ole edes vielä mitattu kertaakaan, tai ainakaan neuvolakorttiin ei oo mitään merkitty, eikä siitä ole sanottukaan mitään. Varmaan ens viikolla kun on neuvol-lääkäri niin katsotaan ekan kerran..




 
pekunalle
Mulla kohdunpohjankorkeus oli RV 19+6 => 20,5cm ja RV 24+0 => 22.5 cm
Edellisellä neuvolakäynnillä ei enää mitattu, kun lääkäri teki vauvan painoarvion, joka oli 1250g ja viikkoja oli tuolloin tasan 28+0.
Mutta jospa se sulla tasottuisi vielä. Mullakin oli tuolloin ekan mittauksen aikana reilusti yli käyrien, mutta sitten on tasottunut.

Outiko 28+6
 
Hei kaikille!

Pikaisesti tulin kirjoittelemaan. Kiire ja stressi jatkuu edelleen, mutta ensi viikolla pitäisi pahin olla ohi. :)

Tänään oli ensimmäinen perhevalmennus. Aiheena oli imetys ja lapsivuodeaika. Tuntui hassulta aloittaa tästä aiheesta, kun tuntuu että laskettuun aikaankin on vielä aikaa... Ihan hyvä tietoa sieltä kuitenkin sai ja mieskin toisteli äsken luennoitsijan sanoja vauvan tuhinasta... :D

Lääkärineuvola on muistaakseni maanantaina. Supisteluja on ollut välillä ja nyt jännittääkin kohdunsuun tilanne... Toivottavasti mua ei ainakaan vuodelepoon laiteta, kun nyt vasta kesätyötkin alkaa...

Harmittaa kun en oo ehtinyt käydä täällä enää niin aktiivisesti kuin ennen. No, ehkä se tästä korjaantuu kun kiire helpottaa. Vauvallekaan ei olla mitään muutamaa vaatetta kummempaa hankittu ja kelan paperit on lojunu nurkissa jo kolmisen viikkoa... Viikon päästä saan toivottavasti jo keskittyä hankintoihin. :D

Illusia + EemilAmanda eli Emppu 26+4 (?)
 
Kuulostaapa oudolle nuo vakuutusehdot :eek: Me nyt sitten jätettiin koko homma. Otetaan vauvalle sitten heti laaja vakuutus kun syntyy ja ennen kun ehtii sairastaa mitään.

Nipsu, ihana uutinen :heart:

Outiko, kaunis masu :heart:

Meilläkin oli eilen se synnytysvalmennus. Käytiin läpi yksityiskohtaisesti synnytyksen kulku jne. Ensi kerralla sitten käydään kivunlievitystä läpi ja katsotaan dvd. Synnärikierrokset on täällä lakkautettu kokonaan (kaikille Seksiin synnyttämään tuleville tiedoksi!!), mutta ei se mua niin sureta kun olen siellä synnärillä kuitenkin käynyt ihan omiksi tarpeiksi. Ainoa vaan että olisin halunnut nähdä ne huoneet. Mutta ehtiihän sen sittenkin :D Jotenkin tuo eilinen sai mut tosi rauhalliselle mielelle, oli niin hyvä kätilö. :heart:

Vilma ja Elma 26+5
 
Huomenta! :wave:

vilmav2 mua ei kans kauheesti sureta vaikka ei sairaalaan pääse tutustuun kun siä kerran on jo tullu pyörähdettyä, tosin sillon oli viä ne vanhat tilat.

Tänään mulla on sitte äippäpolilla lääkäri. Mua jännittää taas aivan hirveesti, mitä jos kohdunsuu on lähteny avautuun, laittaako ne mut sairaalaan sänkyyn makaahan?

mamika & turo 26+3
 
Vilmav2: Eiks se oo niin, et vauvalle saa vakuutuksen syntymän jälkeen vasta, kun vauva on 2kk?? Ja siinähän sen syntymättömän laspen vakuutuksen idea on, et jos synnytyksessä tai eka päivinä sattuu jotain niin heti on vakuutus voimassa. Onko teille jostain vakuutusyhtiöstä tuollainen vakuutus luvattu, jonka saa heti syntymän jälkeen?

Meillä meni oma vakuutushakemus myös täpärälle. Mietittiin ja vertailtiin tosi kauan. Lopulta päädyttiin Nordean vakuutukseen. Päätöstä ei olla vielä saatu, mut en jaksa uskoa, et me ei sitä saatais.

Täällä kaikki ok. Neuvolalääkäri ens tiistaina, joten sitten olen taas viisampi mittojen ym. suhteen.

aurinkoista päivää

toivottelevat aamuvirkut Rimprenssa ja Leppis 27+0 poks poks
 
Pekunalle, täällä yksi joka menee kanssa ihan omilla käyrillään :wave: Tässä mun mittoja:
rv 21+3 26cm
rv 24+4 27,5cm
rv 25+4 30cm!!!

Ja mulle neuvolatäti sanoi vaan että ei se kaikilla mene ihan käyrillä, että kaikkihan me ollaan eri muotoisia ja kokoisia, joillakin kohtu eri asennossa kuin toisella. Jos nyt loppua kohden ihan järkkyttävästi mennään yli käyrien, niin sitten kuulemma vasta aletaan tutkimaan, että kuinka suuri vauva siellä mahtaa olla. Ja tunnustelemalla masun päältä mulla ainakin totesi että ihan on ok kokoinen poika tällä hetkellä. (paino arviota en kuitenkaan saanut)
Mullakin ollu tuossa mittauksessa vaan viikko väliä ja 2,5 cm kasvanut siinä viikossa, silti painoa tullut siinä viikossa 400g. vielä en viitsi huolestua, älä sinäkään! =)

Oli kiva kuulla BB: kuulumisia, täällä myös pidetty peukkuja että voitte vauvan kanssa hyvin, jaksuja sinne!

Me ei otettu vakuutuksia, ja nyt vielä jäi kaihertamaan, että olisko pitänyt kuitenkin hakea... :headwall:

Omaa napaa:
Täällä on maalailtu uuden kodin seiniä ja pesty ja kuurattu keittötä ja ikkunoita ja kaappeja, ja nyt selkä on taas super kipeä :(
Mies käski tänään aamulla jo että mun pitäisi vaan levätä tää päivä mutta en mä vaan osaa! Mut pitäisi varmaan sitoa sänkyyn kiinni jotta pysyisin siellä. Joku muu valitti ihan samaa, että ei osaa ottaa relax... Odotan vaan kovasti että saan pojan turvallisesti ulos tuolta ja pääsen taas touhuamaan kaikkea! :)

Nyt jos tekis tänään noita kevyempiä hommia eli ompelis verhot sinne uuteen kotiin, ens maanantaina on sitten se muuton finaali, jolloin saadaan kaikki isot tavarat sinne ja voidaan jo yöpyä. sitä malttamattomana odoitellaan.

Citilda ja PikkuTyyppi 26+3
 
Huomenta!
Heräsin taas tosi aikasin, kun mies lähti töihin. Mun omaatuntoa soimaa olla kotona saikulla, kun en oo sillei kipeekipee. Mut tiiän kyllä, että kun meen töihin istumaan niin alkaa taas tukalat oltavat/hengitysvaikeudet. Kotona ei kuitenkaan tuu oltua n. 8 tuntia samassa asennossa niin ei täällä ne oireet tunnu niin pahoina, ellei sitten makaa pitkää aikaa.
Olisin vaan niin halunnut olla loppuun asti töissä, mutta eipä tälle mitään voi.
Menen sitten joko huomenna tai viimestää perjantaina töihin.

vilmav:

Otetaan vauvalle sitten heti laaja vakuutus kun syntyy ja ennen kun ehtii sairastaa mitään.
Mäkin mietin, että saako tollasia vakuutuksia jostain heti syntymän jälkeen? Kun oon käsittänyt, että ihan vastasyntyneelle ei saa mitään ja sillä pitäs ottaa se syntymättömän lapsen vakuutus. Että jos tulee jotain komplikaatiota synnytyksessä tai ilmenee jotain synnytyksen jälkeen..
Mutta mä en oo kyl muutenkaan kauheesti noihin vakuutuksiin tutustunut, että en kyllä tiiä.

Mä ajattelin mennä näin saikkupäivän kunniaksi käymään Kelassa, saavat auttaa mua noitten lappujen kanssa :kieh:
Onneks tässä on vielä reilu viikko siihen 2kk takarajaan mihin mennessä sitä pitää hakea.
Minäkö viime tipassa taas :D :D

Mukavaa ja aurinkoista päivää kaikille!

Outiko 29+0 täällä poksutaan
 
Huomenia

meillä vakuutukset nyt sitten fenniasta. astui voimaan 22.4 jo. mulle ne ois myöntänyt vaan ehdollisen sairasturvan (poissulkevasti kaikki ylipainoon liittyvät viat ois jääny korvaamatta) , joten omani pidin pohjolassa edelleen, kun siellä mul ei oo muita rajotuksia kuin poskionteloiden sairaudet joita teininä sairastin 4-6 per talvi, ja liitettiin fennian kotivakuutukseen tuo tuleva penska ja otettiin odotusaikakin vakuutuksen piiriin.

fennian paruista kyllä luin, että siellä saa aikasemmin kuin 2kk vanhalle vauvalle jo vakuutuksen. se oli semmonen, että se astuu voimaan kun tullaan kotiin sairaalasta eli kyse päivienikäisestä siinä tapauksessa.

must on hullua että joillain teillä on kokonaan hylätty vakuutushakemus äidin ylipainon vuoksi...ei voi käsittää perustelua sille.

mulla alkas työpaikalla oleen aika puhdas pöytä kun olen lahjakkaasti delegoinut jo mun kaikki liikenteet pois iteltäni (olen siis huolitsija, logistiikkayrityksessä) ja nyt vaan vastailen kysymyksiin ja hoidan vanhemmat projektit alta pois. työpäiviä 14 ennen kesälomaa, nice :)

kelan paperit ois puoliksi täytetty, mut aiheuttaa harmaita hiuksia noi isyysrahat ja niiden hakemiset, kun ukkeli on yksityisyrittäjä, niin kaiken maailman tilivuoden tuloslaskelmat ja taseet pitää liittää hakemukseen. samalla mietin, että mitä pirua ne kelalle kuuluu, mistä se vuosi koostuu, eikö vaan viivan alla olevalla luvulla ole väliä. noh katsotaa. meinasin mennä papereitten kanssa kelaan ja kattoo siellä ne läpi tätsyn kanssa, että on oikein täytetty kerralla. mitään en niin paljo inhoa,kuin että joutuisin korjailemaan jälkiäpäin...

varasin tupperware kutsutkin meillä pidettäväksi helatorstaiksi. esittelijä lupasi tuoda kaikki lapsi jutut, no oli arvannutkin niiden kiinnostavan mua...hih :LOL: kutsulistalla mulla on "äitejä ja tyttäriä" teema. samalla tutustuvat toisiinsa kolmesta eri suvusta ja mahdolliset lapsen kummit (ei olla vielkään päätetty, mut rajattu 2 pariskuntaa...onnex on aikaa viel pohtia) keskenään, ni ei oo sitten ristiäisissä niin pintapuolista koska tarkotus pitää rennot juhlat ilman liiallisia koreuksia, kun ei sen tyylisiä olla lainkaan...

no jos sitä menis opettamaan kesätyttöä excelin saloihin...

mukavaa päivää kaikille!

sissi ja papana 25+5
 
Huomenta kaikille!

Täällä saikkuillaan flunssan kourissa :/ Antoivat heti loppuviikon sairaslomaa, joten nyt vaan lepäilyä ja kuumaa mehua. Sitten ei olekaan enää kuin parisen viikkoa töitä ennen kesälomaa, onneksi! Olen kyllä niin valmis jäämään kotiin=)

Harmittaa hieman kun sain sen neuvolalääkäriajan vasta parin viikon päähän, oon silloin jo 30.viikolla..Tuntuu että moni on jo käynyt tai on näinä päivinä menossa.

Josko tästä nyt menisi lepäilemään ja telkkua katsomaan =)

Jeppis & Pikku-papu 27+4
 
Juu meillä Tapiolan vakuutushakemus hylättiin ylipainon vuoksi, perusteluina että suurempi riski komplikaatioihin.... Kiva.
Just ärsyttää kun mulle ei ole ollut vielä yhtään minkäänlaisia ongelmia tai mitään raskaana olon aikana, vähän vaan oksettanut ja maha kasvanut ja vauvan liikkeet tuntuu tosi paljon, siinäpä kaikki mistä edes tiedän olevani raskaana. Sitten jos katsotaan painoa, paino laski alussa kolme kiloa, eikö ole siitä lukemasta noussut vielä vasta kun kilon kohti alkupainoa, joten mulla vieläkin mennään painon suhteen miinuksella... Joillakin tuttavilla tässä vaiheessa tullut jo parikymmentä kiloa lisää... Ja tässä ei enää ole kun tasan 3 kk laskettuun aikaan. Eilen oli lääkäri, ja lääkärissäkin totesi että kaikki on tässä vaiheessa vallanmainiosti, kohdunsuu, vauva vastaa viikkoa ja normikokoinen, sf-mitta normaali jne.
Noh, katsotaan mitä se Fennia sanoo, saadaanko sieltä sitten vakuutukset. Toki mä ymmärrän että kun on ylipainoa niin siinä on riskinsä, mutta harmittaa omalta osalta kun kaikki on mennyt niin hyvin ja toivoin että vakuutus saadaan ihan normaalisti, mutta kai se Tapiola on sitten tosi tiukka noiden kaa.
Noh, mutta nokka pystyyn ja tutkimaan sitten että onko kaikilla yhtiöillä se 2kk se aikaraja että saa syntyneelle vakuutuksen, vai löytyskö joku mistä saisi sitten aikaisemmin jo :)

Ainiin muuten, mullahan lukee tuolla etusivulla että poikaolo, noh, eilen lääkärissä lääkäri vähän lupaili kyllä tyttöä ! :heart: Joten sen voi muuttaa tyttöepäily tms nimikkeelle =)
 
Helou!

Napsuuko
muilla jo masu? Mulla on alkanut tällä viikolla napsahtelemaan... Jostain syystä mä oon kovasti kaivannut tota napsumista XD Välillä rusahtaa niin että ukkokin sano että kuulostaa kuin nivelet olisivat paukahtaneet, kun kysyn kuuliko.

Nivuskivut tulivat eilen illalla ensimmäistä kertaa... Tosin sen jälkeen kun olin nukkunut päikkärit jotenkin huonossa asennossa ja lonkka renasi ensin.. Melkein luulisin että se on joku hermo mikä tuolla menee jumiin.. Toivon nyt vaan kovasti ettei pahene vielä. Esikon kanssa viimeiset kaksi-kolme viikkoa ol ihan tuskaa, hyvä kun vessaan pääsin kun tuntui ihan siltä kuin suonta olisi vetänyt nivusesta alaspäin, ja koko ajan, heti parin askeleen jälkeen. Ykkösen kohdalla en oo minnekään kirjottanut ylös milloin noi kivut sastunnaisesti alkoivat... Harmittaa..

Turvotuksesta en ole ollenkaan vielä joutunut kärsimään, ja paino on nyt ruokavalion muutoksen myötä pysytnyt melkein samassa.. Onneksi :)

Pikkulikka hikkaa kovasti, ja liikkeet on tosiaan jo hurjia.

Nyt taas häivyn.. Koitan taas käydä useammin että pysyisin paremmin kärryillä :)

Kimalle rv 25+1 ja Tade huomenna 9 kk
 
Neuvolassa taas käyty.... juoksen siellä vähintään kerran viikossa :D

nyt siis 24+4 , valkuaista pissassa, verenpaine 145/90 , liikkeet ++, sydänäänet ok en muista nyt ulkoa lukemaa, turvotus aivan kauheeta jonka seurauksena tullut painoakin aivan älyttömästi..... ens viikolla taas uudestaan..... olo alkaa olla tosi tukala.

ja tuo kohdunpohjan korkeus oli 24,5cm :)
 
Vakuutuksista, me ollaan käsitetty että sellaisen saisi, mutta ollaan varmaan erehdytty :| Kiitos infosta! Mutta näin nyt kuitenkin mennään, vakuutetaan sitten lapsi kun hän on sen 2 kk :) Jos jotain sattuu niin se on tietysti kamalaa, mutta eletään sitten tilanteen mukaan.
 
Dheal:

Juu meillä Tapiolan vakuutushakemus hylättiin ylipainon vuoksi, perusteluina että suurempi riski komplikaatioihin.... Kiva.
No ohhoh! Onneks en hakenut Tapiolasta vakuutusta, mullaki ois varmaan hylätty, vaikka raskaus muuten sujunutkin hyvin.

Mä tässä odottelen, että neuvolan "soittotunti" alkais ja saisin soitettua sinne. Kun työterveydestä sanoivat , että mun pitää olla neuvolaan yhteydessä tässä mun hengenahdistus asiassa.

outiko 29+0
 
Maha napsuu?! Siis miten ja miksi? :D
Semmonen tutina siellä käy lähes koko ajan ja sitten välillä kunnon hulapaloo-riehuminen. Liekö se tutina sitten vauvan kevyempää liikehtimistä?

Me ei nyt otettu sitä vakuutusta, koska mies kuuluu työpaikkansa sairauskassaan ja se kattaa perheenjäsentenkin kulut.

Outikolla on kaunis maha, miä ehkä tykkään enemmän tuollaisesta laajasta pyörestä, on naisellisempi tai jotain :LOL: Ehkä siksi, kun itelle ei tuollaista ole ainakaan vielä tullut.
 
Alkuperäinen kirjoittaja OnSiisKevät:
Maha napsuu?! Siis miten ja miksi? :D
Siis, vatsa napsuu, kuuluu ihan sellanen ääni kuin nivelistä kun nivelet paukkuu... Mutta ehkä vähän pehmeämpänä. Mitään yksiselitteistä vastausta en ole siihen saanut mistä se ääni tulee, mutta kuultuja selityksiä on mm. Kalvot paukkuu, vauvan nivelet naksuu (mutta jos mun n. 700 grammasella vauvalla paukkuu tuolla jo noin kovaa nivelet niin huh huh ja ääni kuuluu joskus myös kun vauva ei liiku)... Niitä on vaikka mitä.

Edellisessä raskaudessa luulin että se on mun selkänikamat, kunnes tajusin jossain vaiheessa että se kuuluu mun mahasta :D Ihan normaalia siis, eikä kaikilla napsukaan... Mä vaan jotenkin pidän siitä äänestä, joka kerta alkaa hymyilyttämään kun vatsa päästää ääniä..

Ehkä se onkin vaan vauva joka morsettaa siellä XD

 
heipä hei
sain eilen äitiyspakkauksen. oli vuoden 2009 pakkaus.. ihan kiva ehkä tosiaan olisin kaivannut enemmän värejä mutta oli se kumminki ihana.. tuntuu vielä todellisemmalta jotenkin kun vielä sai tuon pakkauksen meijän vaaville..
hmm mitenkäs teillä muilla onko miehet olleet kiinostuneita äitiyspakkauksesta?? kyynelehtien eilen siivoilin asuntoa kun harmitti niiin kun miestä ei kiinostanut koko pakkaus..heh ehkä vähän turhaa mutta jotenki vaan harmitti.. :( no saapi nähä jos tänää kiinnostais sitäkin tietää että mitä siellä tuli.. epäilen kyllä.. onneksi en väsäilly mitään issyspakkausta hänelle.. no joo aika pieniä murheita mulla...
näin heti unta vauvasta viime yönä että äitini näytti miten se harsovaippa kuuluu laittaa..
hmm ihan ku joku olisi kysellyt että laiteltaisiin asuntojen kokoja ja vuokria tänne vertailtavaksi, muistankohan ihan väärin.. no kerron kumminkin eli muutetaan nyt rivari kolmioon tonne nastolan uuteenkylään (vielä korvempaan) niin vuokra pyöreesti 550.. ja neliöitä 72
no mutta nyt taas pakko jatkaa töitä
mukavaa päivää kaikille

piritta ja moggulaa 26+4
 
dheal Fenniasta saa jo 4vrk ikäiselle vauvalle vakuutuksen syntymän jälkeen. :) Kertoivat siitä meille ku kaverini asioita mietin ääneen ja kysyin kun heille ei myönnetä mitään raskausajan vakuutusta ku riskiraskaus kyseessä. Onhan toi jo hyljeksintää ja jos ei lue vakuutus ehdoissa että ei saa olla "painoa" niin typerä selitys! ME Tapiolalta ei otettu ku niiden kanssa on miehen tapaturma vakuutuksen kanssa tapeltu vaikka jos milloin ja se lapsen tapaturmavakuutus joka kattaa noi seuratoiminnatki loppuu 16 vuotiaana ku Fennialla 20 vuotiaana.

Vilma 30 viikon jälkeen aletaan käymää normaalisti 2 viikon jälkeen. :) Mitäpäs sulle kuuluu? Joko vauvalla on kaikki tarvittava?

outikolla hirmu ihana maaasu <3
=)
 
eli siis muilleki noista vauvavakuutuksista (vrt. Tapiola-Fennia) Me käytii noi kaikki vakuutusyhtiöt läpi pk seudulla Ja loppusuoralla tuntui olevan tapiola ja Fennia. Tapiola PUOLET KALLIIMPI ja loppupeleissä aika samanlaiset tapiola nyt korvas enempi kuluja mutta siis Fennian Korvauksetkaan ei ole mitää pieniä, missään vakuutusyhtiöissä ei ollu pienet korvaukset. Fennia myöntää viimeistään 3kk ennen la:Ta syntymättömän lapsen vakuutuksen samoin tapiola MUTTA molemmat suostui meille myöntämään vaikka oltii 5 päivää jo "Myöhässä" syystä että otettiin siis kotivakuutus myös samasta paikasta. (ennen if). LAPSIVAKUUTUKSEN Tapiola myöntää muistaakseni kun lapsi on 2kk ja Fennia kun lapsi on 4vrk. Meitä kohdeltii Fenniassa tosi hyvin ja sieltä sai sellasen "vauvamuistoja" kirjan mukaansa myös kun otti vakuutuksen. :) Siis suosittelen. Tapioan noista hyväksymisistä yms oon kuullu vaikka mitä ja niiden kanssa välillä saa tapella tosissaa noista Vakuutuksista ja korvauksista.

Toi 2kk ikäraja on siinä mielessä tosi tyhmä et jos lapsella todetaa vaikka mitä hormoninäpyist lähtien tai korvatulehduksia yms niin vakuutus rajaa ne vakuutuksen ulkopuolelle jos on ollu ennen vakuutuksen ottoa noita niin vakuutus ei korvaa ko sairauksista aiheutuvia kuluja. Kun Tuo 4vrk:n aikana ei välttämättä ehdi vielöä tulla epäilyjä. :) Toivottavasti jotakuta helpotti. :) Tietysti kannattaa muistaa et Keskittäminen on järkevää :)

Pekunalle meillä taas päinvastoin. Sf mitta rv 27+ 5 oli 22,4 cm... kaverilla samoilla viikoilla sf. 32 cm.

napsumisesta en oo huomannu ollenkaan :O

GALLUP: KEstoiletteko vai kertistelettekö??

Pirteä ja iloinen beebee ja vauva 27+6
 
Meillä vaihdettiin eilen järjestystä.
Olen kyllä niin tyytyväinen kun tämä tietokone lähti tuolta makuuhuoneesta, jotenkin meni hermo siihen kun se surisi siinä ja mielestäni se nyt ei vaan kuulu sinne.

Ensi viikolla olisi taas neuvolakin ja sitten siitä kahden viikon päätä aika sinne äitiyspolille.
Mua on ilmeisesti alettu nyt seuraamaan jotenkin tarkemmin kun nyt on käynneillä väliä vain vajaa 2 viikkoa.
Neuvolantäti vaan viimeksi sanoi että täytyy sitten ensi kerralla kiinnittää enemmän huomiota tuohon kohdun kasvuun kun kasvu oli jotenkin hidastunut ( yläkäyrän yläpuolelta tiputtiin yläkäyrälle )
Eli siis vieläkin kyllä mennään "liian" korkealla, mutta kuitenkin...
Ja sitten tosiaan kun harjoittelija ensin vielä mittasi väärin ja sai saman tuloksen kun lääkäri pari viikkoa aikaisemmin.

Nyt ensi kerralla mieskin sitten tulee mukaan neuvolaan, siellä kun on jo kyselty että mikä on kun ei näy??
Tuntuu vaan kummalliselta että kuitenkin olen vasta 3 kertaa siellä käynyt ja nyt jo kauhea tenttaaminen kun aina olen ollut yksin..
Ovat kai jotenkin huolissaan siitäkin.

Ja siis tosiaan kuulin neuvolassa siitä että voisi tuo vauvan asento vaikuttaa kohdun kokoon, voi tietysti olla ettei kaikilla ole näin, mutta näin mulle ainakin sanottiin.
 
Nyt rv 25+1 ja aamulla oli viides neuvolakäynti:

-Paino: noussut kilon viime käynnistä, josta on tasan kuukausi, raskauden alusta paino noussut viitisen kiloa
-Ei turvotusta
-Verenpaine 106/74
-Virtsa puhdas
-Hemoglobiini 120
-Kohdunpohjan korkeus 25cm, nyt on enää "vaan" yksisikiöisten käyrän
yläviivalla, vaikka saisi kaksosraskaudessa mennä yläpuolellakin, kuten aluksi mullakin
meni.
-Sykkeet oli molemmilla Lilliputeilla n. 140 lyöntiä minuutissa.

Neuvolantäti antoi Kelan paperit täytettäväksi, saadaan sitten se äitiyspakkauskin jossain vaiheessa. :) Mehän päätettiin ottaa 1 pakkaus ja 2 rahana, kun kaksosista saa yhteensä kolme rahaa/pakkausta!

Seuraava neuvolakäynti on kolmen viikon päästä. Ja kahden viikon päästä on äitiyspoliaika.

Eilen käytiin pelkoklinikalla mieheni kanssa ja päästiin tutustumaan synnytysosastollekkin.. Istuskeltiin jonkin aikaa ihan siellä synnytyssalissa.. Ja se vuodeosastokin nähtiin. Hyvä oli käydä noissa etukäteen, mutta en mä silti sairaala-kammostani eroon ole päässyt. =/ Vointi mulla on fyysisesti loistava, mutta jännitän päivä päivältä nyt enemmän sitä, että joudunko osastolle vuodelepoon (moni kaksosodottaja joutunut yllättäen).


Tänään Lilliputit on riehuneet massussa melkein tauotta aamusta asti, ja liikkeet on jo aika voimakkaitakin. B)


 

Yhteistyössä