ELOKUISET LEIJONANPENNUT 2009 - toukokuussa

SpringSummer
Moikka taas.
Oonpas aktivoitunut kirjoittajana =) kikka89 , sen verran tuli teidän tilanteesta mieleen, että vaikka nyt onkin hankala keskustella, niin ehkä kannattais yrittää...? Mietin vaan, että jos miehelläsi on nyt tosi paljon omia juttuja, eikä keskity niin suhun, niin sama tilanne voi myöhemmin olla edessä kun vauva on pieni ja sillon lisänä on vielä väsymys yms. Tietty on myös mahdollista että miehesi sillon muuttuu, ja viettää enemmän aikaa teidän kanssa. Mutta perusjuttuja voi olla helpompi selvittää ennen vauvan syntymää, tosin ymmärrän että asiasta on hankala jutella :hug:

Onko monelle sanottu kohdunsuun pehmentymisestä? Mullekin sanottiin, mutta ihmettelen kovasti kun mitään rajoituksia ei silti tullut!?? Eli voi liikkua ja puuhailla ihan entiseen malliin. Mulla ei tosin (kai?) ole supistuksia. Johtuisko siitä...?


SpringSummer 28+0 =)
 
Moiks. Ilmottaudumpas tännekin =) Eli etusivulle vois laittaa
laskettu on 25.8.09, äitin ikä27, PHKS, toinen ja poikaolo :heart:
Esikoinen on kohta 1v5kk, poika siis. Ja talossa asustaa myös pari koiruutta.
Ihan uusi palstalla siis oon. Mut jos sais tännekin aktivoiduttua ja teihin tutustuttua, PHKS oli aikas monella laitettu synnäriks.
Illan jatkoja!!
:flower:
 
Sunnuntaita...

Ihanan lämmin päivä, alkaa olla jo aika hyvä rusketus :p Tämä tyttö makaa auringossa ja muu perhe hoitaa siivoukset ja ruoan laitot, mä oon hemmoteltu. Tänään oli sisko auttamassa, ni ei miehen tarvi ihan kaikkee tehä, kun tuo nelivuotiaskin tuossa ottaa osansa :)

Mulla on tosiaan SpringSummer paikat pehmentynyt ja olen levossa, oikeestaan mitään ei saa tehä. Johtuu kummiskin enemmänkin just noista supistuksista. Jos vähänkin enemmän liikun/rehkin heti supistelee ja jo kipeesti ja noiden suppareiden tietty pelätään aiheuttavan enemmänkin muutosta kohdun suulla, siksi myös tarkkaillaan parin viikon välein tilannetta. Varsinkin jo synnyttäneillähän voi olla jo raskauden aluksi sellainen tilanne, että ovat esim. sormella auki, mutta voi elellä ihan normaalisti jos ei supistele. Mutta siis mulla noiden muutosten pelätään johtuneen juuri supsituksista. Tulipa vaikeesti kirjotettua :)

Tervetuloa hellis :heart:

Permis ja Veikko 26+6
 
hellis TERVETULOA

Täällä ei kummoisempaa.. Vauvalla on pileet aina välillä tossa masussa..
Meillä huomenna neuvola.
Perhevalmennus OHI!! oli kivaa mutta tuntui liian väheiseltä ja ei niin riittävän määrän tietoa kuin odotin..

Anna ja masukki 30+2
 
Thanks permis ja Anna333 :heart:
Katotaan pääsenkö "perään" näis hommissa ku uutena hyppäsin tänne viel tässä vaiheessa :whistle:
Onko täällä monella raskausdiabetes? Itsellä se on, ja nyt ilta insuliinilla hoidellaan... Paasto sokerit pysyy joskus hallinnassa, mut ajoittain hyppii...
permis: Jaa siel kans suppailee? Mä olin just kaks viikkoa saikulla töistä kipeiden supistelujen takia, tarkistivat silloin kohdunsuun tilanteen. Ei ihmeitä, kiinni ja kiinteä. Nyt taas töihin palattua, alkoi suppailut ja ens perjantaina onkin äitipolille aika, jossa varmaan tilannetta kurkitaan taas. Tsempit sinne supistelujen kanssa, toivottavasti ei enempää pehmene tms.

(.) Vauva on ihme jalkapalloilija!! :heart: Siis ihan älytöntä rallia vetää mahassa, et ihmettelen miten voikin olla noin kova hillumaan... Esikoinen oli paljon rauhallisempi tapaus.
Muuten voin suht hyvin, mitä nyt ton diabeteksen kans joutuu tappelemaan, ja sitten kauheen närästyksen, liitoskipujen ja supistelujen... :(
 
Tervetuloa hellis! :flower: Lisäsin sut listoille.

Mä oon maalannut koko päivä pinnasänkyä. Huh! Ostin huuto.netistä 20 eurolla Brion pyökinvärisen pinniksen ja maalasin sen valkoiseksi. Nätti tuli. =)

Nyt iltapalalle ja nukkumaan.

Mandy ja nappula 28+6
 
eilen kävin neuvolassa tuon väsymyksen takia, no ei syytä löytyny, verenpaineet hyvät 126/72, hemoglobiini 116 eli ei nekään juurikaan ollu tippunu. parina päivänä ollut kurkku kipee ja flunssanen olo mutta sekin meni ohi. ajatteli että on ollut flunssa tulollansa ja siitä väsymys,kuitenkin kehotti alottaan raudan syönnin vaikka joka toinen päivä. no nyt parina päivänä ottanut ja hieman olo kohentunut.

eilen oltiin koko päivä pojan kanssa tivolissa, hauskaa oli pojalla ainakin.
pikkuiselle ostettiin markkinoilta rintsessa mekko ja pari hattua :heart: :saint: :D

tänään haettiin siskolta ostamani ikean lipasto/hoitopöytä+hylly, aika kätevät kunhan tietäis mihin ne laitetaan. vaunuja taas räplänny iltasella ja odotellut koska pääsis työnteleen.pitääkin huomena soitella lastentarvikkeeseen onko mun hoitolaukku tullut vai pitääkö metsästää jostain muualta.!'

mutta aamulla aikaisin sokerirasitukseen, no paasto jäi alle 10tunnille kun 12 ois pitäny olla ja nytkin juonu vettä! no näin tein viimekski ja hyvät oli arvot.
sit sen näkee, tehään sit uusiks jos on jotain häikkää tai korkeella sokerit. sitten pitäis lähtee työkeikalle 3pvää putkeen, neonkin sitten vikat työt! :whistle:

pekunalle+tuire-maire 28pox
 
nasulla onki tosi selvä linea negra! Täällä superväsyny ja olenki sitten kolauttanu kylkiluun nyt sit jonneki ja tuntuis vähän et joku murtuma siin on on se niin kipee ja mustelmalla... :/ onneks on kovat kipulääkkeet jo panacodia ku määrätty migreeniin.
 
SpringSummer, mulla oli kanssa kohdunsuun pehmentymistä ja oon nyt saikulla kaksi viikkoa, jonka jälkeen kontrollikäynti lääkärillä ja katsotaan tilanne. Mutta siis mulla on ollu kanssa töissä supisteluja (ei tosin kivuliaita) ja maha "pinkeenä" jatkuvasti, joten se kait oli syy sairaslomaan. Lisäks mulla oli merkkejä jostain tulehduksesta/bakteeriepätasapainosta?, joka voi aiheuttaa supisteluherkkyytttä.
 
Tervetuloa Hellis :)

Kaunis masu Nasulla :heart:

jaahas.. tuli liikaa riehuttua eilen ja viime yö oli aika tajunnan räjäyttävä. Nyt pitää rauhoittua, koska ihan tosissaan tais välillä supistaakin. Pööh :( Toivottavasti en saanut mitään vahinkoa aikaiseksi.. Paitsi että jos se kohdunkaula todella on sen 5,3 cm niin kai siitä vähän voi lähteäkin ennen kuin on kriittistä.
 
Äitiyspakkaus haettu!! ja sain vuoden 2009 pakkauksen. Yksi oloasu oli, josta en tykännyt (se persikka-beige raita), mutta muuten tykkäsin paljon vaatteista. Tykkäsin yksinkertaisuudesta ja ajattelin, että lisäämällä johonkin potkariin tai paitaan esim. silityskuvan tai ompelukuvan, saa vaatteeseen iloisuutta ja väriä. Sekä tietty persoonallisuutta. Nyt kun oon saikulla, niin voin tällaista pientä puuhastella ja tuunailla vauvanvaatteita. :D Ja makuupussi oli musta tosi herttainen ja tyylikäs.

Luminella ja matkustaja 28+2
 
Tervetuloa mukaan hellis! =)

Kikka toivottavasti asiat järjestyy. Munkin on pahamieli sun puolesta. Ymmärrän kyllä jos e halua riitaa haastaa miehesi kanssa. :hug:

Me käytiin eilen Ikeassa hakemassa huonekaluja. Yötä myöten kasattiin yksi kaappi. Tänään pitäisi laittaa sinne kamoja ja sit taas kasata uusi ja niin edelleen.. Oma olo tuntuu vaan aika väsyneeltä ja vauvakin on ollut hiljainen. Pitäisi kai ottaa hieman rauhallisemmin. :whistle:

Päksäkkä 27+6 :heart:
 
piti soittaa neuvolaan ja menen puolen päivän maissa sinne (oisi ollut huomenna aika mutta.... ) koko eilisen päivän ja illan ja yön ollut pää kipeä.... panadoli ei auttanut mitään. Pää edelleen kipea joten pare mennä käymään kun muutenkin verenpaineet korkeella ja turvotusta yms .....
 
Hyvä kun meet elokuussa09 tarkastaan, ei kannata jäädä miettiin, toivottavasti ei olis vielä myrkytystä :hug:

Mä en taas saa täällä saikulla mitään aikaseksi, vaikka osa hommista ois sellasia, että ihan paikalleen rauhassa vois tehä...luen vaan romaaneja ja hillun arskassa kaffekupin kanssa. Tosin näin neuvolatäti kehotti tekeenkin, pian se meno ja meininki sit alkaakin, kun vauva syntyy ja arki poikien kanssa kotona alkaa :) Ei enää kirjoja, leffoja, rauhaisaa kaffekuppia...mutta ihanaa. Aina aikansa kutakin. :heart: Ja pian se siitä sit taas tasottuu.

Jos huomenna ja ke sais jotain tehtyä (lue työhommia), kun on sateista tiedossa. Mun tarvis vähän tehä listaa asioista joita teen ja ohjeita jatkajille. Kaikki jäi niin levälleen, kun lähin niin äkisti töistä. Ahistaa...mut kun sen sais tehtyä vois alkaa täysillä keskittyyn kotiasioihin.

Tsemppiä täältäkin kikalle. Ne meidän tampereen tapaamiset on kivoja, pääsee vähän tuulettuun. Harmi, kun en pääse vielä mukaan, mutta jospa tää mun olo tästä kohenis ja jo kesäkuussa pääsisin järkätyille treffeille.

Permis ja Veikko 27+0 Poksista poks, tälle viikolle oon odottanut pääseväni :)
 
Tsing!

Mä jotenkin kaipaisin uusia tuulia kanssa kaveripiiriin... Enemmän ku äitikavereita, kaipaisin uusia tuttavapariskuntia, joiden kanssa voisi viikonloppuisinkin viihtyä ja viettää aikaa.. Tuo ukko kun on niin paljon loppujen lopuksi läsnä, niin yhdessä olisi kivaa käydä vaikka grillailemassa jossain tms. Nyt pääosin pyöritään sukulaisten kanssa mökillä tai niillä kylässä, tai talleilla... On meillä kavereita, ja ihania ovatkin kun käyvät kahvilla ym. eivätkä ole karanneet heti kun poika on syntynyt..

Tuli noista kaveresita mieleen se, että jotenkin uskomatonta miten huomaa että miehen kaverit ovat kadonneet, kun törmätään heihin niin tietysti pyydetään kylään, istumaan iltaa tai syömään joku kerta, mutta vastaukset tuntuvat aina olevan sitä samaa: "No.... Lähetään joku kerta kaljalle". Silleen "öö?", eivät ole meille valmiita tulemaan kylään mutta ukon pitäisi sitten lähteä heidän kanssaan kaljalle? Jännää miten ihmiset eivät voi käsittää että ihan yhtä lailla ukko on perheessä ja lastenhoidossa kiinni kuin minäkin. Mä en ymmärrä mitä ihmiset pelkää kun eivät sitten tule vaikkapa meille kylään tms. Ei meidän vauva niitä syö, ja aika huono on itkemäänkään, ettei luulis ainakaan rassaavan..

Muoks. Huomasin miten epäselkeesti olin ilmaissut itseäni, meillä on siis ihan muutama kaveri jotka eivät ole jo pää kolmantena jalkana karanneet..

Ja tuohon, miten miehen kaverit on kadonneet, niin mä taas elin niin kovasti tota "villiä nuoruutta" tossa ennen kuin tapasin ukon, että mulla ei läheisiä kavereita oikein ole edes ollut... Nyt alkaa huomaamaan miten sitä kaipaisi sellaista.

Kimalle rv 25+6 (?) ja tade 9kk
 
SpringSummer
Aamupäivää kaikille,
tervetuloa hellis !
Tylsää olla vaan sisällä töissä, pääsispä ulos kun on niin kiva ilma.
Ilmeisesti kaikki saa jo uutta 2009 äitiyspakkausta, mä odottelen edelleen omaani - siinä onkin sitten paljon tutkittavaa.

elokuussa09 toivottavasti säryn syy selviää ja helpottaa!
vilmav2 tuliko sulla supistuksia ekan kerran? Miltä ne tuntui ja tunnistitko heti mistä oli kyse?

Päksäkkä täälläkin vauvan liikkeet olleet nyt vähän hiljaisempia.
Liikkeistä vielä sen verran, että kun musta tuntuu että liikkeet on nyt vaihtaneet paikkaa ja siirtyneet alemmaksi ja paljon kohti jalkoja...tarkoittaako se että vauva olis mahdollisesti vaihtanut asentoa? Onko muilla käynyt tällaista? Vaihteeleeko vauva vielä tässä vaiheessa jatkossa asentoa? Mä oon ihan pihalla, ja ihmettelen kun liikkeet ei yhtäkkiä tunnukaan tossa navan kohdilla vaan alempana.

SpringSummer 28+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja hellis:
Onko täällä monella raskausdiabetes? Itsellä se on, ja nyt ilta insuliinilla hoidellaan... Paasto sokerit pysyy joskus hallinnassa, mut ajoittain hyppii... :(
hellis, paljonko sulla oli paastosokerit ennen kun jouduit insuliinille?
Itse kävin sokerirasituksessa ja se paastoarvo oli raja-arvo, niin nyt olen mittaillut kotona sokereita. Ruuan jälkeen aina ok vaikka mitä olisi syönyt, mutta paastoarvo silloin tällöin aamulla raja-arvo tai hiukan yli rajan... Tosin olen omalta kohalta huomannut että riippuu paljon mihin aikaan edellisenä iltana on syönyt... Mutta tässä olen mietiskellyt että miten helposti sitten joutuu insuliinille tms?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Dheal:
Alkuperäinen kirjoittaja hellis:
Onko täällä monella raskausdiabetes? Itsellä se on, ja nyt ilta insuliinilla hoidellaan... Paasto sokerit pysyy joskus hallinnassa, mut ajoittain hyppii... :(
hellis, paljonko sulla oli paastosokerit ennen kun jouduit insuliinille?
Itse kävin sokerirasituksessa ja se paastoarvo oli raja-arvo, niin nyt olen mittaillut kotona sokereita. Ruuan jälkeen aina ok vaikka mitä olisi syönyt, mutta paastoarvo silloin tällöin aamulla raja-arvo tai hiukan yli rajan... Tosin olen omalta kohalta huomannut että riippuu paljon mihin aikaan edellisenä iltana on syönyt... Mutta tässä olen mietiskellyt että miten helposti sitten joutuu insuliinille tms?
Täällä kans insuliinin piikittäjä, viikon verran pistelly. Mulla meni sokerirasitukses kaikki arvot aivan päin mäntyjä. Arvoja mittaillu kotona jo tammikuusta lähtien koska esikoisestakin oli rd. Aamuarvot mulla pahiten menny yli, välillä jopa lähellä seiskaa.

:ashamed:
 
Maanantaita!

hellis: Tervetuloa! :wave:

Ja kurjaa kun niin monella jo supistuksia :hug:
Itselläni taas rauhoittunut, töissä käydessä ja vatsataudin jälkeen oli aika paljonkin niitä, ei tietoa ovatko kohdunsuulle tehneet mitään, kun mulla oli se toinen neuvolalääkäri jo rv24+. No, kohdunsuu on ollu sormelle auki koko raskauden, mut se nyt on normia.

Vähän olen kateellinen kaikille ä-pakkauksen saajille! Tosin, itsehän päätin olla ottamatta, mutta kyllä se niin ihanaa niitä olisi hypistellä... :heart:

Mahassa taitaa asua jonkinsortin jumppaaja, viime yönä meni ainakin 3 kertaa ympäri, niin että heräsin siihen |O
Se sitten tuntuu aika järkyltä kun toinen viskoo kuperkeikkaa... vaan hyvähän tuo, että liikkuu. Nyt taitaa majailla taas vaihteeksi oikeinpäin, yleensä tuntuu potkivan alakertaa, nyt paukuttaa vaihteeksi kylkiä. :D

Jahas, täytyy mennä lapsonen kutsuu! :wave:

Treelo 30+1
 
:attn: baby butterfly, Miranda-81, Anna333, miiwa, misu75 ja Tigrita :attn:

Te ainakin olitte kiinnostuneita PK- seudun tapaamisesta! Anteeksi, jos en ole huomannut, että joku muukin on ilmoittanut halukkuutensa. Ja kaikki muutkin, keitä vaan kiinnostaa nähdä muita mammoja, perustin tuonne oman pinon tapaamisesta, että meidän on helpompi siellä sopia keskenämme missä ja milloin nähdään. Ja siis sehän löytyy täältä:http://kaksplus.fi/keskustelu/t1413672#m15859294


 
Moi taas !!

Kiitos kaikille tuesta !!
Ja tosiaan täällähän minä taas yksin kotona, mies lähti kaupunkiin tapaamaan kaveriaan joka on muuttamassa tänne Tampereelle ja tarvitsee nyt vähän apua työpaikan löytämisessä ja muussa.
Ymmärrän kyllä että täytyyhän sitä kaveria auttaa, ja vielä toistaiseksi otin asian ihan hyvin kun tänään vaan ilmoitti lähtevänsä kaupunkiin.
Mutta saa nyt nähdä että kuinka kauan otan näin rauhallisesti jos tätä nyt koko 3 viikkoa tässä jatkuu...

Niin ja tosiaan aikaisemmin tuossa kirjoitin siitä että ollaan menossa keskiviikkona neuvolaan ensimmäistä kertaa yhdessä..
No, nythän sekin asia sitten tietysti muuttui. :headwall:
Mies siis ei lähdekään mukaan neuvolaan koska juuri sinä päivä on koulua :headwall:
Tämän siis sain eilen illalla tietää..
Oli niin lähellä etten alkanut korottamaan ääntäni aika huolella kun kuulin, mutta sitten päätin kuitenkin vaan olla hiljaa.
Eihän mies kuitenkaan pysty noihin koulupäiviinsä vaikuttamaan, ja kun opiskelee työnohella, niin nuo koulupäivät ovat kuitenkin todella tärkeitä, eikä niitä pysty sitten myöhemmin mitenkään korvaamaan.
Mutta kaikesta huolimatta olin ihan valmis hakkaamaan päätäni seinään kun kuulin asiasta.
Hienoa joutua TAAS selittämään että ei se mies taaskaan päässyt mukaan.
Ja kun vielä viimeksi neuvolassa sanoin että koska miehellä on nyt 3 viikkoa kesälomaa niin melko varmasti pääsee mukaan.
Täytyy sitten vaan selittää että kun miehellä on yleensä 1 tai 2 kertaa kuukaudessa koulua, niin tietysti se sitten osui juuri samalle päivälle neuvolakäynnin kanssa.
Toivottavasti täti siellä uskoo...

Mutta täytyy tästä varmaan yrittää taas liikkua tuonne jääkaapin suuntaan kun alkaa sokerit olemaan taas aika alhaalla.
Nyt on jääkaappikin taas täynnä ruokaa kun käytiin miehen kanssa kaupassa ennekuin lähti sinne kaupunkiin...
 
Tervetuloa joukkoon hellis!! :wave:

Outiko; juu samiksia! :D Ja tosiaan saikkua kannattaa hyödyntää, niin ei tarvitse käyttää kesälomia ollenkaan ennen äitiysloman viimeistä mahdollista alkamispäivää! Ja kaksosraskaudessahan lääkärit suosittelee saikkua jo tästä jostain 26-viikolta lähtien. Mikäs siinä sitten, kun voi pitää kahdet kesälomat äitiys- ja vanhempainlomien perään vielä! Mä itse oon vielä töissa kylläkin.. Hyvälaatuiselta ja muutenkin tosi kivoilta vaikutti molemmat tilaamani kantoreput, sekä Manduca http://www.pikku-papoose.fi/kauppa/product_info.php?cPath=24_37&product s_id=343, että New Generation Ergo http://www.pikku-papoose.fi/kauppa/product_info.php?cPath=24_37&product s_id=79!

Massun koosta; mulla ei oo nyt kuvaa laittaa, mutta voitte varmaan kuvitella, että herättää huomiota pienuudellaan, kun ympärysmitta on 82cm (tosin kohtu ylettää jo ihan rintojen alapuolelle asti, mikä on tyypillistä kaksosraskaudelle, ja mulla on vielä vartalon suhteet tyyliä "hurjan pitkät raajat ja lyhyt selkä") viikkoja 25+6 ja kyseessä kaksosraskaus. Painan nyt juuri ja juuri 55kg ja olen 167cm. Kuulen melkein päivittäin eli pian varmaan kyllästymiseen asti kommentteja "Hä, ei tuolla kyllä kahta voi olla?!", "Voi kauhia kun sä oot pieni!!", "Jos et syö enempää, kuihdut pois kahta imettäessä!!". Tuo viimeinen tuntuu vähän pahaltakin, kun mua on aikoinaan luultukkin syömishäiriöiseksi (alimmillaan oon aikuisiällä painanut 45kg, harrastin johonkin 22-vuotiaaksi asti balettia ja sekin sitten tietysti sai ihmiset ajattelemaan kaikenlaista). Siis mä syön just niin paljon, kuin pystyn ja tekee mieli, mutta mulla on Lilliputtien takia massussa nyt niiiiin ahdasta, ettei kommentoijat voi tajuta, miten hankalaa sinne on tunkea ruokaa.. :| Tärkeintä on kuitenkin, että Lilliputit ovat ultrissa vastanneet viikkoja ja voivat muutenkin loistavasti, kuten äiskäkin! :heart: :heart:

Kohta pääsen kampaajalle raidoitettavaksi!! =)

Nauttikaahan kaikki vauvelien melskauksesta ja lämpimästä loppukevään viikosta!!


 
neuvolassa käyty;

verenpaine oli 150/90 eli taas noussu, turvotus lisääntyny tosi paljon mutta pissa tällä kertaa puhdas. Huomenna saan tietää että nostetaanko taas verenpaine lääkitystä vai lähetetäänkö mut äitipolille.... sinne ois ylimääränen aika muutenki 3.6....
ei auta muu kuin ootella huomista... :|
 
Eka satsi äityspakkauksen vaatteista ym. pesukoneessa ja kohta kuivumassa. Pääsen illalla silittelemään niitä ja saan ne lipastoon odottamaan käyttöä. :heart: ihan hassua kun en ole ennen pikkuisia pyykkejä pessyt. Tämä raskaus kyllä herkistää, kun pyykinpesukin on jotenkin tunteellista. :D

Kohta lähden siskon muksun lastenjuhla-apulaiseksi. Ajattelin sitä ennen käydä katsomassa markiiseja. Pitäis tohon terassille saada, että vois siinäkin nukuttaa vauvaa. On niin aurinkoinen tertassi. Suunnitteilla on myös laajentaa terassia reilusti.

Jep, nyt lähen pikkupyykin ripustukseen. :)

Luminella ja matkustaja 28+2
 

Yhteistyössä