Elokuiset2021

❤
ELOKUISET 2021
❤


Laskettu aika / Nimimerkki / Monesko lapsi / Synnytyssairaala


30.7. / Tuutikki84 / 1. / HUS
4.8. / talvilintu / 2. / Tyks
10.8. / lillium / 3. / -
10.8. / behappy-17 /2. / Oys
10.8. / Brunet82 / 3. / Tyks
12.8. / haaveistatotta / 3. / KSKS

Tein listan. Hihkaskaa, jos haluatte mukaan, niin lisäilen. Vai olisiko sulla @mammaksii aikaa ja intoa päivittää listaa ensimmäiseen kommenttiin? Löytyisi helpoiten eikä tarvitsisi kuljettaa mukana :)
 
Viimeksi muokattu:
ELOKUISET 2021

Laskettu aika / Nimimerkki / Monesko lapsi / Synnytyssairaala


4.8. / talvilintu / 2. / Tyks
10.8. / lillium / 3. / ?

Tein listan. Hihkaskaa, jos haluatte mukaan, niin lisäilen. Vai olisiko sulla @mammaksii aikaa ja intoa päivittää listaa ensimmäiseen kommenttiin? Löytyisi helpoiten eikä tarvitsisi kuljettaa mukana
Mut voi lisätä kans listalle.
10.8. / behappy-17 /2. / Oys
 
  • Tykkää
Reactions: lillium
Tulin tänne vaikka ihan ihan alussa ollaan vielä. Tänään dpo 11 ja haalea plussa pregillä... Elämäni 4. plussa ja yksi lapsi 11/19 saatu syliin 1. raskaus päättyi kkm 9/18, 2. synnytykseen n ja 3. syksyllä kemiallinen. Saas nähdä mikä on tämän "kohtalo". Olo on hiukan turta jo siksikin, että tämän kierron jälkeen piti käydä laittamassa kieruukka Kesäkuusta lähtien ollaan menty tjottailulla ja nyt päätettiin että siirretään myöhemmälle ... Noh eipä näitä itse aina päätetä ja toki toivotaan, että tämä syliin saadaan vaikka tokihan pieni ikä ero jännittää.
Varhaisultraan mennään ennen uutta vuotta, koska tuo kkm todettiin myös ennen varsinaista ultraa, olisi ollut hirveää jos olisi todettu vasta 1. virallisessa ultrassa.

Mites muilla, onko tulossa millaisia ikäeroja jos on jo lapsia ?

Oireista : mulla ei missään raskaudessa oo ollut väsymystä lukuun ottamatta oireita. Keskenmenneessä ei ollut vuotoja, onnistuneessa oli. Eli oikein mistään ei voi mun kohdalla päätellä mitään
Mulla kans tää on nyt 4. raskaus. Ennen esikoista oli kkm, joka todettiin varhaisultrassa 8. raskausviikolla, ja kemiallinen raskaus. Niin kovasti toivon että tästä raskaudesta saadaan vuava syliin niin lapsiluku on täynnä.

Lapsille tulis n. kuukautta vajaa 3 vuotta ikäeroa. Aika sopivasti omasta mielestä, esikoinen osaa jo varmasti toimia itsenäisesti joissaki asioissa ja näistä voi tulla ihanan läheiset kaverukset <3
 
  • Tykkää
Reactions: tylleröinen_21
Pahoittelut @Mereni ja @Leijjjona :(

@lillium minut voi myös lisätä listalle, 30.7. / Tuutikki84 / 1. / HUS


Pakko avautua vähän näistä olotiloista, mitä tässä on viimeisen reilun viikon aikana ollut... mulla alkoi viime viikon alkupuolella karsea 24/7 pahoinvointi ja närästys, en siis oksentanut mutta jatkuvasti oli tosi huono olo. Jotenkin sellainen tunne, että vatsa on ihan sekaisin ja kaikki ruoka närästää, ihan banaanijugurttikin... lauantaina käytiin apteekista hakemassa b6-vitamiinia ja pahoinvointirannekkeet, kun halusin kokeilla oisko niistä jotain apua. En oo huomannut että nuo rannekkeet ainakaan mitään auttais... tiistaina soitin terkkariin ja pyysin reseptiä pahoinvointilääkkeeseen, ja vastaus oli että ei näin varhaisilla viikoilla voi vielä sellasta käyttää (en kyllä ymmärrä miksi, jos kerra lääkkeen tiedoissakin lukee että on tutkitusti turvallinen raskaana oleville). Terkkari antoi vain niitä samoja hemmetin ohjeita mitä voi itsekin lukea netistä, että pitäis syödä parin tunnin välein jotain pientä jne. Mä oon syönyt melkein jatkuvasti jotain pientä, ja eihän se oo yhtään auttanut! :D

No googlailin lisää, ja jostain sitten luin jonkun kokemuksen, että raskausmonivitamiinien lopettaminen on joiltakin lopettanut myös pahoinvoinnin! Ja siinä mainittiin nimenomaan liila/pinkki purkki, ei valmistajaa... katoin että Minisun Mama ja Multitabs raskaus -vitamiinit on sellaisessa liila/pinkissä pakkauksessa, ja mä oon syönyt Multitabs raskaus -vitamiineja. Joten päätin kokeilla niiden syömisen keskeyttämistä. Syön kuitenkin toista valmistetta, jossa on foolihappoa, koska sitä täytyy saada. Ja tuntuu, että on tää pahoinvointi vähän helpottanut, ei oo enää niin paha kuin esim. viikonloppuna. Saattaa tosta B6-vitamiinistakin olla ehkä apua?

Ja tosi monet ruuat ällöttää, hajuaisti mulla on ihan järkyttävästi voimistunut ja KAIKKI voimakkaat hajut yököttää. Yksi päivä alkoi ahdistaa miehen deodorantin haju tosi paljon, ja jos joku on polttanut just röökiä niin yök... monien ruokienkin haju etoo tosi paljon, sellastenkin mistä oon yleensä tykännyt. Tänään töissä työkaveri kuori mandariinia mun vieressä ja se haju oli ihan kamala, vaikka yleensä tykkään siitä...

Sellasenkin asian tällä viikolla tajusin, että kannattaa syödä just sitä mitä sattuu sillä hetkellä mieli tekemään, koska silloin tulee parempi olo. Se vaan on vähän hankalaa, kun saattaa yhtenä päivänä tehdä mieli hirveästi esim. hapankorppuja, ja seuraavana päivänä ne yököttää :D mutta siis ei kannata yhtään syödä asioita jotka vähänkään ällöttää, koska se ei omien havaintojen mukaan oo auttanut huonoon oloon, vaikka kuinka verensokeri nousee...

Sori pitkä postaus, oli vaan pakko päästä avautumaan näistä asioista toisille samassa tilanteessa oleville, kun en vielä hetkeen aio paljastaa tätä omaa tilaa kenellekään muille. Maanantaina on varhaisultra vihdoin, sitten näkee että onko nää kaikki raskausoireet olleet hyvä merkki. Vähän jo jännittää :oops:
 
Kaikkien halukkaiden pitäisi olla nyt listalla. Ilmotelkaa, jos näkyy virheitä, niin korjailen :)

@Tuutikki84 Kurjaa, että on tommoset olot saapuneet kiusaksi. Toivottavasti helpottaa pian ❤ Mua pelottaa suoraan sanottuna, että milloin täällä alkaa. Oon oksentanut kahdessa ensimmäisessä raskaudessa melko alusta jonnekin yli puolivälin.

@Voisiko Paljon onnea plussasta ja tervetuloa elokuisiin ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Tuutikki84
Minä muuten otin nyt salaisen Facebookryhmän ylläpitäjyyden (toivottavasti väliaikaisesti), joten jos joku haluaa liittyä salaiseen ja piilotettuun, tämän porukan omaan facebookryhmään, laittakaa minulle yksityisviestiä. Jotta pystyn liittämään teidät ryhmään, mun tulee pyytää teitä ensiksi kaveriksi (voin poistaa kaveruuden sitten kun lisäys on tehty), joten kerrotteko yksityisviestissä nimenne ja kuvailkaa vähän minkälainen profiilukuva teillä on
 
Voi ei @Mereni ja @Leijjjona :cry: Jaksamista jatkoon <3

Hassua kyllä, itsekin odottelen milloin pahoinvointi&oksentaminen alkaa. Vai alkaako... Mulla se tulee kestämään loppuun asti mikäli raskaus hyvin sujuu. Rankkaa tulee taas olemaan mutta odottelen jo kuitenkin kun ilman pahoinvointia&oksentamista tiedän että kaikki ei ole hyvin :LOL::D

Kaipa mutkin saa laittaa listaan vaikka ihan epäuskoiselta tuntuu vielä nyt melkein viikonkin jälkeen:unsure::D
@lillium 17.8. / saraheinä / 7. / Oys
 
❤ ELOKUISET 2021 ❤

Laskettu aika / Nimimerkki / Monesko lapsi / Synnytyssairaala


30.7. / Tuutikki84 / 1. / HUS
2.8. / Marji / 2. / HUS
4.8. / talvilintu / 2. / Tyks
10.8. / lillium / 3. / -
10.8. / behappy-17 /2. / Oys
10.8. / Brunet82 / 3. / Tyks
12.8. / haaveistatotta / 3. / KSKS
17.8. / saraheinä / 7. / Oys
 
Viimeksi muokattu:
Moi, kai sitä voisi varovaisesti tänne kirjotella. Tein ihan ensimmäisen superhailakan haamun jo viime sunnuntaina, kun dpo oli ehkä 9. Nyt sitten viivat pikkuhiljaa vahvistuneet, ei tosin vieläkään mitään kirkuvan punaista. Pari kuukautta sitten ollut keskenmeno (selvisi ultrassa rv9, mutta alkio oli lopettanut kasvunsa jo pari kolme viikkoa aiemmin. Raskausoireet jatkuivat silti aina tyhjentymiseen asti, joten niistäkään ei oikein pystynyt päättelemään..). Tämä raskaus lähti yksien kuukautisten jälkeen aluilleen. Haluan olla luottavainen nyt kuitenkin, vaikka toki sitä miettii että taas voi mennä kesken.. Ei auta kuin toivoa parasta.

Facebook ryhmään voisin liittyä jossain vaiheessa.
Nyt viikkoja vasta siis 4+2.
 
Hyi että. Piti käydä hammaslääkäripäivystyksessä tänään ku kesästä asti vihlonut niin jouduttiin alottaan juurihoidot. Eli otettiin kuvatki, toivottavasti ei nyt oo kyytiläiselle mitään haittaa. Suojasivat kyllä vatsan ja kaulan mutta silti vähän kauhistutti.

Tänään alkoi ekaa kertaa jo aamulla pahoinvoinnit. Esikoisen raskaudessa oli kans mutta pärjäsin hyvin, muutaman kerran taisin ihan yökätä, eli helpolla pääsin. Jotenki itellä helpottaa että on jotain selkeää oiretta kokoajan, kkm raskaudessa kun ne loppu pikkuhiljaa.

Tsemppiä kovasti pahoinvoiville!
 
@Poppana_ laitoin viestiä!
Tervetuloa uusille ! Taidan olla edelleen kaikista ”aikaisin” täällä.. mullahan siis menkat pitäisi alkaa vasta sunnuntaina
:alien:
@BeHappy-17 mulla hoidettiin juuri hoito marraskuisen kanssa ja uhan normaalilta vaikuttaa lapsi :giggle: lääkäri sanoi minulle, että nykyään säätely määrät ovat niin pieniä, ettei ole haittaa lapselle mutta hyvä ettäsuojasivat!
 
  • Tykkää
Reactions: BeHappy-17
Voi kurjuus, osanottoni kesken menneille! :cry: Tuotahan sitä itsekin jatkuvasti vielä pelkää, kun niin varhaisilla viikoilla vielä mennään.

Mut voi kans lisätä listalle eli
2.8./Marji/2./HUS

Meillä siis tulossa lapsille noin 3,5v ikäero. Itse asiassa alun perin suunniteltiin et vois olla hyvin suurempikin, mut tää tärppäsi puoliyllärinä jo nyt kuukautta ennen kuin oli tarkoitus aloittaa yritys. Eikä toki haittaa tämä yhtään näinkään vaan iloinen yllätys oli - ennemmin tietysti näin päin kuin et pitkään yritettäis ja mitään ei tapahdu.

Esikoisen ajan fb-ryhmässä meitä taisi aluksi olla viitisenkymmentä ja sitten ennen synnytysten alkamista ”siivottiin” pois ne muutamat, jotka eivät alun esittäytymistä enempää olleet mitään kirjoitelleet (ei ole kiva jakaa synnytystarinaa ja vauvan kuvia ihan kenelle tahansa). Edelleen ryhmä on aktiivinen ja ihana tuki olla olemassa, vaikka ei toki enää ihan samalla tavalla kuin vauvavuonna.
 

Yhteistyössä