Elokuiset2021

Josko minäkin uskaltaudun tännekin ryhmään tuolta Toiveissa vauva 2021 ryhmästä :giggle:
Menkat on nyt 2 päivää myöhässä ja muutama positiivinen testi on tehtynä:love: tänään ilmeisesti 4+1(y)
Soitin jo heti tänään neuvolaan ja sain ekan neuvola ajan 21.1(y)
Pyysin myös päästä varhaisultraan, koska keväällä minulla todettiin tuulimunaraskaus ja tehtiin lääkkeellinen tyhjennys. Sain onneksi ajan helposti tuon kevään vuoksi. Ja varhaisultra olisi sitten 30.12, jolloin olisi ilmeisesti 6+3 ja sydänäänet pitäisi kuulua :X3::love::love:

Toivottavasti tällä kertaa on oikea raskaus kyseessä ja pysyisi mukana loppuun asti! :giggle::love:

Ja ollaan tosiaan 27&28v ja ensimmäinen lapsi olisi tulossa(toivottavasti:X3:). Laskettu aika olisi sopivasti miehen syntymäpäivänä 22.8:love:
 
vierailija
Moikka kaikille
Varovasti tulen taustalta kun tikkuun pärähti plussa olisi niin ihana syndelahja tämä
pe testaan vielä uusiksi varmuudeksi ...

Täällä nainen naimisissa ja lapsia on 5 ennestään.
Raskausoloja väsyttää paleltaa ja nälkä kun menisin nukkumaan.
Ja liikuttaa kaikki tvsarjat kohtaukset...
Jos pe vielä edelleen plussa teen nm..
Tsempit kaikille joilla jo pahaa oloa!
 
Tänään oli varhaisultra ja siellä näkyi kohdussa alkio jolla oli syke <3 lääkärin mukaan näytti oikein hyvältä. Laskettu aika on näköjään just tuo minkä itsekin olin laskenut, eli heinäkuun 30.päivä, mutta tosiaan jos yhtään sukuuni tulen niin menee yli eli siksi täällä elokuisissa :)

Jotenkin oli tosi hämmentävä ja jopa epäuskoinen hetki, että onko mun sisällä tosiaan tuollainen pikku pötkö joka siinä kuvassa näkyy :D hirveästi on pelottanut, että mitä jos siellä ei olekaan mitään, kun oon lukenut juttuja tuulimunista ja keskeytyneistä keskenmenoista jne. Mutta ainakin toistaiseksi kaikki hyvin!

Täällä on pahoinvointi ehkä vähän helpottanut, mutta tää väsymys on taas aivan järkkyä... oon ollut iltavuoroissa töissä ja joka päivä on tullut iltapäivällä hetki, että vois vaan nukahtaa istualleen. Illalla bussissa oonkin sitten nukahdellut ja kotona on tullut mentyä ajoissa nukkumaan... onneksi nyt on pari vapaapäivää, niin saa nukkua! :sleep:
 
Tänään oli varhaisultra ja siellä näkyi kohdussa alkio jolla oli syke <3 lääkärin mukaan näytti oikein hyvältä. Laskettu aika on näköjään just tuo minkä itsekin olin laskenut, eli heinäkuun 30.päivä, mutta tosiaan jos yhtään sukuuni tulen niin menee yli eli siksi täällä elokuisissa

Jotenkin oli tosi hämmentävä ja jopa epäuskoinen hetki, että onko mun sisällä tosiaan tuollainen pikku pötkö joka siinä kuvassa näkyy hirveästi on pelottanut, että mitä jos siellä ei olekaan mitään, kun oon lukenut juttuja tuulimunista ja keskeytyneistä keskenmenoista jne. Mutta ainakin toistaiseksi kaikki hyvin!

Täällä on pahoinvointi ehkä vähän helpottanut, mutta tää väsymys on taas aivan järkkyä... oon ollut iltavuoroissa töissä ja joka päivä on tullut iltapäivällä hetki, että vois vaan nukahtaa istualleen. Illalla bussissa oonkin sitten nukahdellut ja kotona on tullut mentyä ajoissa nukkumaan... onneksi nyt on pari vapaapäivää, niin saa nukkua!
Ihanaa, onnea hyvistä ultrakuulumisista ❤ paljon sulla oli siis nyt viikkoja? Mulla on varhaisultra reilun viikon päästä, silloin viikkoja omien laskujen mukaan 7+3
 
  • Tykkää
Reactions: Tuutikki84
Täällä on vähäisetkin pahoinvoinnit lieventynyt. Muistaakseni esikoista ootellessa ne kans lieveni aika nopeesti, tympeesti vaan silleen että ehtii alkaa vainoharhaseksi onko kaikki hyvin :/ soittelin jo perään neuvolaan ku ei oo kuulunut varhaisultraan aikaa. No siellähän oli sitte vastaus annettu jo aikaa sitten ettei ole aikoja antaa. Kivasti tässä pari viikkoa turhaan odotellut. Nyt sitte pähkäilen että varaan yksityiselle ajan, mutta varaanko ennen joulua vai joulun jälkeen? Inhottavaa jos saa huonoja uutisia just ennen joulua, mutta hyvät uutiset ois ihana saada ennen joulua.. kauheen vaikea päättää.
 
  • Tykkää
Reactions: lillium
Täällä on vähäisetkin pahoinvoinnit lieventynyt. Muistaakseni esikoista ootellessa ne kans lieveni aika nopeesti, tympeesti vaan silleen että ehtii alkaa vainoharhaseksi onko kaikki hyvin :/ soittelin jo perään neuvolaan ku ei oo kuulunut varhaisultraan aikaa. No siellähän oli sitte vastaus annettu jo aikaa sitten ettei ole aikoja antaa. Kivasti tässä pari viikkoa turhaan odotellut. Nyt sitte pähkäilen että varaan yksityiselle ajan, mutta varaanko ennen joulua vai joulun jälkeen? Inhottavaa jos saa huonoja uutisia just ennen joulua, mutta hyvät uutiset ois ihana saada ennen joulua.. kauheen vaikea päättää.
Mulla on ultra tosiaan 22pv. ja samaa mietin et kamalaa on kyllä, jos uutiset on huonoja. Vaikka olishan se kamalaa joka tapauksessa, olisi se ajankohta mikä hyvänsä.. Me tosiaan "joudutaan" kertomaan jouluna mun vanhemmille, kun kiinni jäätäisiin kumminkin, eikä haluta valehdella, niin ajateltiin, että mukavampi kertoa jos toivottavasti hyviä uutisia saa ultrasta.
 
  • Tykkää
Reactions: lillium
Mulla on ultra tosiaan 22pv. ja samaa mietin et kamalaa on kyllä, jos uutiset on huonoja. Vaikka olishan se kamalaa joka tapauksessa, olisi se ajankohta mikä hyvänsä.. Me tosiaan "joudutaan" kertomaan jouluna mun vanhemmille, kun kiinni jäätäisiin kumminkin, eikä haluta valehdella, niin ajateltiin, että mukavampi kertoa jos toivottavasti hyviä uutisia saa ultrasta.
Niimpä. Sehän toisaalta ois todella ihana joululahja itellekin jos sais mielenrauhan aatoksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Poppana_
Itse kanssa mietiskelin, että haluaisinko käydä varhaisultrassa ennen vai jälkeen joulun. Mutta ennen joulua viikot vielä niin vähäiset, että ei varmaan näkyisi sykekkään, joten turhaa epävarmuutta tulisi sitten jouluun siitäkin.. Pelkään pahoin että raskaus kyllä paljastuu jouluna kun käydään äitini luona, yleensä nimittäin kilistelty skumpat ruuan yhteydessä ja joulupöytä täynnä kaikkea kiellettyä herkkua. Mutta ei voi mitään, ja täytyy vain painottaa miten alussa vasta ollaan.

Varhaisultra siis lopulta varattuna 4.1 ja viikolla 7+4 niin jotain pitäisi jo näkyä jos on näkyäkseen
 
Mua vähän kiinnostelis myös varhaisultra. Esikoisesta kävin siellä viikoilla 6+5 ja tuolloin ainakin erottui jo syke. Periaatteessa joulun välipäivät olis otollista aikaa mennä, kun silloin on jo 7+.

Vielä ei ole mitään oireita, mutta kauhulla odotan, alkaako pahoinvointi viikonloppuna. Esikoisesta alkoi nimittäin tuolloin. Se oli mun elämäni kerrassaan hirveintä aikaa, että nyt olisi oikea onnenpotku, jos saisin kokea täysin oireettoman raskauden! Varmaan siinä tulisi vähän vainoharhaiseksi, mutta ennemmin niin kuin vihanneksena sängyn pohjalla.
 
  • Tykkää
Reactions: lillium
Heippa kaikille!

Liitynpä minäkin mukaan. Maanantaina plussasin hätähousuna dpo 11 sekä eilen illalla uudestaan ja kyllä se viiva vain vahvistui, joten pakko uskoa että siellä joku on kyydissä :) Yritystä tähän raskauteen on ollut heinäkuusta saakka.
Olen 36-v, 3 lapsen äiti. Iltatähti tulossa siis ;)

Viimeksi olen ollut palstalla mukana lokakuisissa vuonna 2013.

Oireita ei vielä ole pahemmin, rintoja aristaa jonkin verran ja kovaa väsymystä. Neuvolaan ajattelin soitella tänään tai viimeistään huomenna.

Minut saa lisätä listalle mukaan ja Facebook-ryhmään liittyisin mielelläni myös, jos sellainen on luotu.
Nyt alan lueskelemaan ketjua taaksepäin ja tutustumaan teihin muihin :love:
 
Heippa kaikille!

Liitynpä minäkin mukaan. Maanantaina plussasin hätähousuna dpo 11 sekä eilen illalla uudestaan ja kyllä se viiva vain vahvistui, joten pakko uskoa että siellä joku on kyydissä Yritystä tähän raskauteen on ollut heinäkuusta saakka.
Olen 36-v, 3 lapsen äiti. Iltatähti tulossa siis

Viimeksi olen ollut palstalla mukana lokakuisissa vuonna 2013.

Oireita ei vielä ole pahemmin, rintoja aristaa jonkin verran ja kovaa väsymystä. Neuvolaan ajattelin soitella tänään tai viimeistään huomenna.

Minut saa lisätä listalle mukaan ja Facebook-ryhmään liittyisin mielelläni myös, jos sellainen on luotu.
Nyt alan lueskelemaan ketjua taaksepäin ja tutustumaan teihin muihin
Lisään vielä tähän, että la olisi menkkojen mukaan 27.8.2021 :)
 
Heippa kaikille!

Liitynpä minäkin mukaan. Maanantaina plussasin hätähousuna dpo 11 sekä eilen illalla uudestaan ja kyllä se viiva vain vahvistui, joten pakko uskoa että siellä joku on kyydissä Yritystä tähän raskauteen on ollut heinäkuusta saakka.
Olen 36-v, 3 lapsen äiti. Iltatähti tulossa siis

Viimeksi olen ollut palstalla mukana lokakuisissa vuonna 2013.

Oireita ei vielä ole pahemmin, rintoja aristaa jonkin verran ja kovaa väsymystä. Neuvolaan ajattelin soitella tänään tai viimeistään huomenna.

Minut saa lisätä listalle mukaan ja Facebook-ryhmään liittyisin mielelläni myös, jos sellainen on luotu.
Nyt alan lueskelemaan ketjua taaksepäin ja tutustumaan teihin muihin
Tervetuloa mukaan! Facebookryhmä on tosiaan luotu. Laita mulle vaikka yksityisviesti täällä ja kerro nimesi sekä kuvaile profiilikuvaa, niin laitan sulle eka kaveripyynnön ja sitten lisään ryhmään
 
  • Tykkää
Reactions: mamx3
Heippa kaikki ja isot onnittelut plussasta!
Siirryn varovasti tuolta Toiveissa vauva 2021-ketjusta myös tänne. Menkat on virallisesti myöhässä ja haamuplussa vahvistuu. Digin teen varmaan huomenna tai perjantaina ja sen tulos sitten antakoon luvan sanoa "olen raskaana" (toivottavasti).
Sitten liityn myös ryhmiin yms.

Yksi asia kuitenkin painaa vähän mieltä, eikä oikein ole muuta paikkaa purkaa kuin tänne keskustelupalstoille: Mies ei halua puhua tästä raskautumisesta mitään. Meillä on vakaa parisuhde ja yksi lapsi 1,5v. Kaikki siiis oikein hyvin. Yhteisesti myös päätimme yrittää toista. Nyt kuitenkin mies kieltää näkevänsä haamuja plussassa eikä halua puhua asiasta mitään. Eilen oli ihan kiukkuinen kaikesta. Tiedän että hänellä on oikeus reagoida omalla tavallaan ja se on luonnollista. Mutta on tosi vaikea itselle olla asian kanssa kuin mitään ihmeellistä ei olisi tapahtunutkaan. Raskaus kuitenkin on erittäin toivottu. Onko teillä muilla mitään samanlaista, että puoliso olisi reagoinut jotenkin erikoisesti ?
 
Täällä yksi hieman pelokas 7+4 odottelija... Alla kohdunulkoinen keväällä ja varhainen keskenmeno lokakuussa, jonka jälkeen seuraavasta kierrosta plussa ja nyt vaikuttaa hyvältä. Ultrattu 4+4 ja näkyi vain "kohdunsisäinen pieni kirkastuma, joka sopii alkavaksi raskaudeksi", ja sain uuden ultra-ajan joka on huomenna, kun 7+5. Laskettu aika arvio on nyt 31.7., mutta katsotaan mitä huomenna tapahtuu. En varmaan nuku koko yönä. Viikonloppuna pitäia mennä anoppilaan niin jos on huonot uutiset huomenna niin en tiedä menenkö... Huoh.

Pitäkää peukkuja että nyt olisi kaikki hyvin, syke löytyisi ym. Tsempit ja peukut myös muille!
 
❤ ELOKUISET 2021 ❤

Laskettu aika / Nimimerkki / Monesko lapsi / Synnytyssairaala

30.7. / Tuutikki84 / 1. / HUS
2.8. / Marji / 2. / HUS
4.8. / talvilintu / 2. / Tyks
9.8. / lillium / 3. / -
10.8. / behappy-17 /2. / Oys
10.8. / Brunet82 / 3. / Tyks
10.8. / freesiasi / 1. / KYS
12.8. / haaveistatotta / 3. / KSKS
17.8. / saraheinä / 7. / Oys
22.8. / tylleröinen_21 / 2. / HUS
27.8. / Mamx3 / 4. / HUS
30.8. / lamaman / 3. / HUS
 
Viimeksi muokattu:
Uusille tervetuloa ja paljon onnea plussista! :love:

@Suffeli87 Tsemppiä ultran odotteluun. Toivottavasti sieltä löytyy pieni vahvasti pumpsuttava sydän ❤

@Neilikka191919 Ymmärrän, että harmittaa. Kurja reaktio mieheltäsi kieltämättä. Ehkä hän on vain yllättänyt ja vaatii pikkasen aikaa asian käsittelyyn. Lapsi kuitenkin yhteisesti toivottu, niin eiköhän hän ajan kanssa lämpene ❤
 
  • Rakkaus
Reactions: Suffeli87
Tervetuloa uusille ja tsemppiä teille kenellä ultra ihan lähipäivinä !

Täällä on nyt joka päivä ollut enemmän ja vähemmän menkkajomotuksia Tiedän, että ne voivat liittyä kohdun kasvuun, mutta selkeästi mieli ei anna kiintyä tähän raskauteen. Esikoisen raskaudessa silittelin mahaa jo heti, mutta nyt yritän vain olla ajattelematta koko asiaa. Huomenna ajattelin vielä yhden testin tehdä, jospa sieltä tulisi "leffaviivat". Huomenna siis 4+4. Varhaisultraan on vielä pari viikkoa aikaa, mutta onneksi tuo jouluviikko yleensä menee nopeasti ja päivät nyt muutenkin. Oireita ei väsymystä ja pohjatonta nälkää lukuunottamatta ole mitään, mikä tosin ei yllätä kun ei ollut edellississäkään raskauksissa.

@lillium laitatko mutkin listalle 22.8 tylleröinen_21, 2./ HUS
 
Tänään on rv 7+1. Ei ole enää tehnyt mieli joitain ruokia / juomia, joista yleensä tykkään, esim. pidän normaalisti chilipähkinöistä, mutt muutama päivä sitten, kun mies oli niitä ostanut, ei tehnyt yhtään mieli.

Eilen oli ensimmäinen neuvola. Varattiin nt-ultra tammikuun loppuun. Nyt stressaan, että pitäisikö jättää silloin esikoinen mun äidille hoitoon ja mennä ultraan miehen kanssa vai mennä ultraan yksin. En haluaisi kertoa raskaudesta kenellekään ennen ultraa ja pitäisi keksiä mun äidille joku uskottava tarina, mihin ollaan menossa, jos mennään yhdessä (ollaan molemmat kotona). Tuntuis stressaavalta valehdella ja ottaa se riski, että kuitenkin jäädään kiinni ja mun äiti saisi tietää raskaudesta, ennen kuin olen valmis siitä kertomaan. Toisaalta ois kurjaa, jos mies ei pääsisi tulemaan. Lisäksi mulla on sosiaalinen fobia ja senkin takia tuntuis vaikealta mennä yksin.
 
Viimeksi muokattu:
Voisin liittyä seuraanne. Eilen dpo9 tehty haalea haamu, joka on tänä aamuna vahvistunut ihan jo värilliseksi haamuksi. Laskettu aika olisi 30.8. Vaikka menkat ei ole edes myöhässä vielä, on jo lieviä oireita: menkkamainen juilinta ja paineen tunne alavatsalla sekä jatkuva vessahätä.

Mulla on aiemmasta liitosta kaksi lasta, 11- ja 9-vuotiaat. Kumppanillani ei ole entuudestaan lapsia, tämä on hänelle ensimmäinen. En ole vielä kertonut hänelle raskaudesta, sillä ajattelin yllättää hänet "joululahjalla". Ostan pakettiin bodyn ja pistän sinne raskaustestin. Hirveän vaikeaa kyllä on pitää tätä salaisuutta vielä viikko!

Varhaisultraan varasin aikaa 22.1., silloin olis viikkoja 8+2. Neuvolaan pitäisi varmaan myös soitella ennen joulua.

Onnea kaikille muillekin vastikään plussanneille ja tsemppiä alkuraskauteen!

Listalle voisi laittaa 30.8. / lamaman / 3. / HUS.
 
@talvilintu Saisikohan lapsen ottaa mukaan ultraan? Me saatiin. Mies odotti esikoisen kanssa aulassa, kun mua ultrattiin ja kätilö itse ehdotti, että tulisivat katsomaan vauvaa tarkempien tutkimusten jälkeen. Kannattaa ainakin kysyä :)

@lamaman Tervetuloa mukaan ja onnea plussasta. Lisään sinut listaan :)
 
@talvilintu Saisikohan lapsen ottaa mukaan ultraan? Me saatiin. Mies odotti esikoisen kanssa aulassa, kun mua ultrattiin ja kätilö itse ehdotti, että tulisivat katsomaan vauvaa tarkempien tutkimusten jälkeen. Kannattaa ainakin kysyä

@lamaman Tervetuloa mukaan ja onnea plussasta. Lisään sinut listaan
Kaupungin sivuilla sanotaan, että lapsia ei saa ottaa mukaan ultraan ja tällä hetkellä saa ottaa mukaan vaan yhden tukihenkilön koronan takia.
 
  • Tykkää
Reactions: lillium

Yhteistyössä