Elokuiset2021

Millä viikoilla ootte ajatellu mennä varhaisultraan? Me haluttais mennä jo ihan sen takia et sais jonku varmuuden tunteen asiasta ym Oon nyt 5+1 tai 5+2. Ja katoin et sinne mihin ajateltiin mennä ois eka sopiva aika 12.1. Ni olis sillo viikot 7+3

Ainiin ja me tietty paljastuttiin jouluna appivanhemmille ni he saa nyt jännitellä mukana:giggle:
 
Mekin päädyttiin kertomaan isovanhemmille jouluna. Peittely olisi ollut turhan vaikeaa mun oksentelujen takia, niin saipahan nyt potea rauhassa :)

Olenko ainoa joka ei käy varhaisultrassa? En ole käynyt aiemmissakaan raskauksissa, niin en ajatellut käydä nytkään. En kyllä kiellä, etteikö yhtään kutkuttelisi käydä kurkkaamassa pientä :)
 
❤ ELOKUISET 2021 ❤

Laskettu aika / Nimimerkki / Monesko lapsi / Synnytyssairaala

29.7. / Suffeli87 / 1. / HUS
30.7. / Tuutikki84 / 1. / HUS
2.8. / Marji / 2. / HUS
4.8. / talvilintu / 2. / TYKS
5.8. / Mariaz / 3. / EPSHP
9.8. / lillium / 3. / -
10.8. / behappy-17 /2. / OYS
10.8. / Brunet82 / 3. / TYKS
10.8. / freesiasi / 1. / KYS
12.8. / haaveistatotta / 3. / KSKS
17.8. / saraheinä / 7. / OYS
18.8. / Marpuli / 2. / TAYS
19.8. / toiveissa90/ 4. / MKS
19.8. / Mustikka_ / 1. / HUS
22.8. / tylleröinen_21 / 2. / HUS
22.8. / Neilikka191919 / 2. / TYKS
24.8. / Sanjoh / 1. / TYKS
27.8. / Mamx3 / 4. / HUS
27.8. / Chiane / 3. / KSKS
27.8. / Jadde / - / -
27.8. / Ulpu91 / 1. /TYKS
28.8. / Toukokuu88/ 4. / TAYS
29.8. / Mamatus88 / 4. / OYS
30.8. / lamaman / 3. / HUS

 
@Marpuli teillä mennyt joulu hyvin, kun ei ole vielä tarvinnut paljastaa ja oireetkin pysynyt aisoissa. Olisipa meillä ollut mahdollisuus samaan!:)

Meidän oli pakko paljastaa mun vanhemmille jouluna, koska ne vaan tuntee mut liian hyvin! Vaikka viinistä olisi saanut kiemurreltua niin mäti ja kylmäsavulohi yms. ei vaan olisi millään mennyt läpi. Appivanhemmille ei vielä kerrottu, siellä vähän erilainen kattaus jouluna, niin sepitettiin tarina viinistä kieltäytymiselle. Toki voi olla, että ei mennyt sielläkään läpi, mutta eipähän tarvinnut suoraan kertoa vielä näin aikaisin. Anoppilassa oli kyllä täyttä tuskaa kärvistella pahoinvoinnin kanssa ja olla muka normaalisti...no onneksi nyt voi potea tätä vaan kotona.:sick:

Vitamiineista/ravintolisistä mä olen syönyt donafertyä, jossa PCOS:ää tukevan myoinositolin lisäksi foolihappoa. Lisänä sitten erikseen d-vitamiini, omega3-raskausvalmiste, magnesium ja B6-vitamiini (hankittiin pahoinvointia "helpottamaan"). Tää setti vaan tulee sen verran kalliimmaksi kuin pelkkä raskausmonivitamiini, että tod.näk. kun tuo donaferty paketti loppuu viikon päästä, niin jatkan pelkillä monivitamiineilla+omega3.
 
Kukaan ei luultavasti osannut epäillä mitään. Nukuin toki päikkäreitä, mutta oon ennenkin niitä nukkunut, vaikken olisi raskaana ollut. Pystyin kuitenkin ruokahaluttomuudesta huolimatta syömään ruokia, joita ylipäätään suostun suuhuni laittamaan. Yhden kerran ulkoillessa tuli oksennus, mutta sen näki vain mies. Toivottavasti oksentelu ei tuosta pahemmaksi muutu!
 
Millä viikoilla ootte ajatellu mennä varhaisultraan? Me haluttais mennä jo ihan sen takia et sais jonku varmuuden tunteen asiasta ym Oon nyt 5+1 tai 5+2. Ja katoin et sinne mihin ajateltiin mennä ois eka sopiva aika 12.1. Ni olis sillo viikot 7+3

Ainiin ja me tietty paljastuttiin jouluna appivanhemmille ni he saa nyt jännitellä mukana
Mulla on laskennallisesti viikkoja 7+6 tai 8+0 silloin varhaisultrassa tammikuussa. Haluan mennä tutulle gynelle, ja hänelle ei ollut aiemmin aikoja. Ja toisaalta silloin ihan varmasti pitäisi näkyä jo syke.

Mä olen käynyt joka raskaudesta varhaisultrassa. Eka raskaus alkoi lapsettomuushoidoilla, joten varhaisultra tuli polin kautta. Tokassa raskaudessa halusin varmistaa viikot, kun tärppäsi jo tokasta kierrosta synnytyksen jälkeen (ja viikot olikin ihan eri kuin kuukautisista laskettaessa ja laskettu aika siirtyi yli viikolla). Nyt mulla on työterveyden kautta laaja oikeus käydä erikoislääkärillä ilman lähetettä, joten kun ilmaiseksi pääsee, niin... Ja kun tää on mun puolison eka lapsi, on siinäkin mielessä kiva käydä yhdessä katsomassa että kaikki on kunnossa.
 
Millä viikoilla ootte ajatellu mennä varhaisultraan? Me haluttais mennä jo ihan sen takia et sais jonku varmuuden tunteen asiasta ym Oon nyt 5+1 tai 5+2. Ja katoin et sinne mihin ajateltiin mennä ois eka sopiva aika 12.1. Ni olis sillo viikot 7+3

Ainiin ja me tietty paljastuttiin jouluna appivanhemmille ni he saa nyt jännitellä mukana
Me käytiin 7+0. En ennen tuota kävisi, tuolloin pitäis aika varmasti aina syke näkyä jos viikot pitää paikkansa :)

Tuli kerrottua molempien perheille raskaudesta joulun aikaan ku ehdittiin varhaisultraan ennen joulua. Hyvin ois pystyny salailemaan koska en syö mitään kiellettyä joulun aikaan muutenkaan. Oli kuitenki mukavampi kertoa nyt koska jos tässä vielä kävis huonosti niin kerrottais siitä joka tapauksessa. Eipähän tarvi nyt varoa sanomisia enää.
 
Meillä ultraus kun viikkoja on 7+5.

Ensimmäisestä ei tullut mieleenkään käydä (en edes tiennyt sellaisestakin mahdollisuudesta :D ) , sitten tuossa keskenmenneessä olin kahden vaiheilla, ja olin jo tehnyt päätöksen että en mene, ja odottelen vaan kiltisti np-ultraa. Sitten muutin mieleni lennosta ja aamulla varasin illaksi varhaisultran joskus silloin rv 9, ja huonoja uutisiahan siellä tuli sitten..

Nyt menen siksi, että jos käy kuten viimeksi, niin haluan tietää mahdollisimman aikaisin, ja jos kaikki hyvin niin ehkä uskaltaisi myös enemmän alkaa luottaa tähän raskauteen.. Vaikka ainahan sitä voi vielä ultran jälkeenkin tapahtua mitä vaan. Ja neuvolakin tarjosi varhaisultraa nyt.
 
Moi! Täällä yllätysvauvaa odottava 42-vuotias mamma Meillä kaksi lasta (10 ja 12 v) jotka molemmat ICSI-hedelmöityshoidolla saatu. Nyt aivan puskista olen raskaana, la 21.8. Ultraan menossa rv 7+6. Ei tätä tahdo todeksi uskoa, mutta kaksi tosi vahvaa plussaa ja pahoinvointi kertovat muuta. Vauva on todella tervetullut mutta tietysti tämä ikäni ja lapsettomuustausta mietityttää lapsen terveyden kannalta. Ihana päästä tänne jakamaan fiiliksiä ja tsemppaamaan(y)
 
Hei, täällä vähän niinkuin ylläri vauva tulossa. En tiedä onko heinäkuinen vai elokuinen, menkkojen mukaan heinäkuinen mutta yhdynnöistä katsottuna se oisi elokuinen. Esikoinen sai alkunsa letrozol hoidoilla 7 vuoden ehkäisyttömän olon jälkeen diagnoosina oli myös pcos. Multa leikattiin syksyllä suurikokoinen maksakasvain, jonka jälkeen ei enään tullut menkkoja ja ylläri luomu plussa tuli testiin. Ensi viikolla soittelen neuvolaan, jos saisi varhaisultra ajan ja selviäisi hieman enemmän :) kiva kun täällä muitakin alku raskaudessa olevia joiden kanssa jakaa tuntemuksia :)
 
Mä kävin siinä varhaisultrassa lähinnä todentamssa raskauden ja että siellä ollaan oikeassa paikassa jne (5+5). Mullakun ei noita raskausoireita juuri oo, niin tuntui helpottavalta saada tieto, että raskaana oikeasti ollaan. :)
Sain ensikäynnin neuvolaan vasta viikolla 11+0. Eikös se ensikänyti ole terveydenhoitajan luona? Silloinko ei ultrata?
Olen vielä vähän hukassa näin ensi kertalaisena :D
 
  • Tykkää
Reactions: lillium
Mä kävin siinä varhaisultrassa lähinnä todentamssa raskauden ja että siellä ollaan oikeassa paikassa jne (5+5). Mullakun ei noita raskausoireita juuri oo, niin tuntui helpottavalta saada tieto, että raskaana oikeasti ollaan.
Sain ensikäynnin neuvolaan vasta viikolla 11+0. Eikös se ensikänyti ole terveydenhoitajan luona? Silloinko ei ultrata?
Olen vielä vähän hukassa näin ensi kertalaisena
Joo, eka neuvolakerta on terveydenhoitajan luona. Riippuu tosi paljon neuvolasta, onko siellä ultralaitteita. Mä oon käynyt varmaan viidessä eri neuvolassa eri raskauksien aikana ja vain yhdessä on ollut ultralaite.

Mulla on eka neuvolakerta Teamsin välityksellä. Nyt kun on jo kolmas raskaus, niin eipä siellä ensikäynnillä mitään niin uutta ja ihmeellistä ole, että pitäisi paikan päälle mennä. Mulla on verenpainemittari kotona, käskettiin mitata ennen tapaamista.
 
  • Tykkää
Reactions: Mustikka_
@Mustikka_ Meillä ei ainakaan ole vielä näin alussa ultrattu - sydänääniä on kuunneltu kyllä. Laitteiden saatavuus kyllä varmasti vaikuttaa :) Saatko kuitenkin lähetteen labraan ennen ensikäyntiä? Muistelen, että siellä pitäisi käydä hyvissä ajoin ennen nt-ultraa, mikäli siis osallistut yhdistelmäseulontaan :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: Mustikka_
Joo, eka neuvolakerta on terveydenhoitajan luona. Riippuu tosi paljon neuvolasta, onko siellä ultralaitteita. Mä oon käynyt varmaan viidessä eri neuvolassa eri raskauksien aikana ja vain yhdessä on ollut ultralaite.

Mulla on eka neuvolakerta Teamsin välityksellä. Nyt kun on jo kolmas raskaus, niin eipä siellä ensikäynnillä mitään niin uutta ja ihmeellistä ole, että pitäisi paikan päälle mennä. Mulla on verenpainemittari kotona, käskettiin mitata ennen tapaamista.
Niin joo, okei :) varmaan riippuu justiin neuvolasta ja paikkakunnasta.
Kiva, että ton sun ekan käynnin voi hoitaa tollain etänä! :)
 
Mä varasin eilen ekan neuvolan 20.1, sitä ennen pitää käydä labrassa kun mun äidillä on kilpirauhasenvajaatoiminta. Odotan innolla kun neuvolatäti kuullosti niin mukavalta.
Varattiin myös varhaisultra 13.1, ni jos se tois varmuutta tähän ja uskaltais pikkasen jo innostua. Nyt on välillä simmonen olo että mitä jos onkin kuvitellut kaiken.
 
  • Tykkää
Reactions: Sanjoh ja lillium
Mä varasin myös ekan neuvolan, jos oikein laskin niin silloin (21.1.) olisi viikkoja 9+2. Mietin tässä vaan, että jos se ensimmäinen ultra pitäis olla 12 viikon kieppeillä, niin saako sinne niin lyhyellä varoajalla aikoja? Mistään seulonnoista tai muista ei ollut mitään puhetta, kai ne ensimmäisellä käynnillä sit selviää.
 
  • Tykkää
Reactions: Ulpu91 ja lillium
Mä varasin myös ekan neuvolan, jos oikein laskin niin silloin (21.1.) olisi viikkoja 9+2. Mietin tässä vaan, että jos se ensimmäinen ultra pitäis olla 12 viikon kieppeillä, niin saako sinne niin lyhyellä varoajalla aikoja? Mistään seulonnoista tai muista ei ollut mitään puhetta, kai ne ensimmäisellä käynnillä sit selviää.
Ensimmäisellä käynnillä nuo käydään sitten läpi ja saat lähetteen labraan ja pääset varaamaan ultran, älä huoli ❤ Näin ainakin meillä on ollut aiemmissa raskauksissa :)

Mulla on ensimmäinen neuvola 4.1., jolloin rv9+0 :)
 
  • Tykkää
Reactions: Ulpu91 ja Sanjoh
❤ ELOKUISET 2021 ❤

Laskettu aika / Nimimerkki / Monesko lapsi / Synnytyssairaala

29.7. / Suffeli87 / 1. / HUS
30.7. / Tuutikki84 / 1. / HUS
2.8. / Marji / 2. / HUS
4.8. / talvilintu / 2. / TYKS
5.8. / Mariaz / 3. / EPSHP
5.8. / Antzu / 3. / TAYS
9.8. / lillium / 3. / -
10.8. / behappy-17 /2. / OYS
10.8. / Brunet82 / 3. / TYKS
10.8. / freesiasi / 1. / KYS
12.8. / haaveistatotta / 3. / KSKS
17.8. / saraheinä / 7. / OYS
18.8. / Marpuli / 2. / TAYS
19.8. / toiveissa90/ 4. / MKS
19.8. / Mustikka_ / 1. / HUS
22.8. / tylleröinen_21 / 2. / HUS
22.8. / Neilikka191919 / 2. / TYKS
24.8. / Sanjoh / 1. / TYKS
27.8. / Mamx3 / 4. / HUS
27.8. / Chiane / 3. / KSKS
27.8. / Jadde / - / -
27.8. / Ulpu91 / 1. /TYKS
28.8. / Toukokuu88/ 4. / TAYS
29.8. / Mamatus88 / 4. / OYS
30.8. / lamaman / 3. / HUS
 
Viimeksi muokattu:
ELOKUISET 2021

Laskettu aika / Nimimerkki / Monesko lapsi / Synnytyssairaala


29.7. / Suffeli87 / 1. / HUS
30.7. / Tuutikki84 / 1. / HUS
2.8. / Marji / 2. / HUS
4.8. / talvilintu / 2. / TYKS
5.8. / Mariaz / 3. / EPSHP
9.8. / lillium / 3. / -
10.8. / behappy-17 /2. / OYS
10.8. / Brunet82 / 3. / TYKS
10.8. / freesiasi / 1. / KYS
12.8. / haaveistatotta / 3. / KSKS
17.8. / saraheinä / 7. / OYS
18.8. / Marpuli / 2. / TAYS
19.8. / toiveissa90/ 4. / MKS
19.8. / Mustikka_ / 1. / HUS
22.8. / tylleröinen_21 / 2. / HUS
22.8. / Neilikka191919 / 2. / TYKS
24.8. / Sanjoh / 1. / TYKS
27.8. / Mamx3 / 4. / HUS
27.8. / Chiane / 3. / KSKS
27.8. / Jadde / - / -
27.8. / Ulpu91 / 1. /TYKS
28.8. / Toukokuu88/ 4. / TAYS
29.8. / Mamatus88 / 4. / OYS
30.8. / lamaman / 3. / HUS
Minutkin vois lisätä listalle:) Eli la 5.8. Synnytyssairaala tays, viides raskaus, mutta kolmas lapsi
 
  • Tykkää
Reactions: lillium
Löytyykö keneltäkään kotidoppleria? Missä vaiheessa ajattelitte kokeilla kuuluuko sydänäänet?
Nolona myönnän ett doppleri on hankittu. Ajattelin, että se olisi kiva juttu kun nää vanhemmat lapset nyt 9 ja 11. Viikkoja vasta 8+5 ja ollaan kokeiltu mutta ei sieltä ainakaan vielä muuta kuulu kuin oletettava istukka. Mulla aiemmista kuulunut aina kauhean aikaisin, mutta ehkä en oo niin hyvä tässä hommassa. :ROFLMAO:
 
Mulla oli esikoisesta doppleri kaverilta lainassa, ennen liikkeiden tuntemista sillä sai mielenrauhaa. Ajattelin nytkin hommata. Esikoisesta kuului 10+2 ekan kerran sydänäänet.
Mullehan kävi myös niin että menin neuvolaan oisko ollu 3 kerta, eikä neukkutäti löytäny ääniä mistään vaikka kuinka etti. Onneksi olin kotona ennen lähtöä kuunnellut, oisin muuten menny varmaan paniikkiin siellä. Ja niinhän se oli niiden laite rikki siellä...
 
  • Tykkää
Reactions: lillium

Yhteistyössä