Elokuisten 2007 Heinähöpinät ;)

Huomenta :)
Närästys: Ihan satunnaista närästystä on ilmenny, mutta onneksi harvoin..

Parina iltana on ollu nyt "kipeitä" supistuksia..Viime yön sitte poltteli jo kovemmin selästä.. klo. 10.10 ois lääkäriaika niin näkee kohdunsuun tilanteen..Edellisestä kerrasta onki 2kk.. Just tuossa mietittiin, että ku kaks aku ankkaa alkaa näin isoon projektiin niin tottakai syntyy 13. päivä perjantaina :D

milana ja iita-aatu 36+5
 
....tässä muutamaan...

lansinoh:ihan ehdoton rasva nänninpäille!

[/b]ajantappaminen:ELEKÄÄ VIITTIKÖ!Antasin melkein mitä vaan kun saisin edes yhtenä aamuna nukkua niin pitkään kun nukuttaa tai ottaa päikkärit :kieh:Nyt tuntuu oikeasti aika mageelta jos pääsee yksin kauppaan No,mutta kyllä teitäkin ymmärrän.Kun esikoista odotin taisin pestä ikkunatkin kahteen kertaan :LOL:

närästysEn ole oikeastaan koskaan kärsinyt mutta nyt ihan viime viikkona tuntuu kovaa poltetta iltaisin ylhäällä kurkussa.


Lopuksi näin sateisen aamun päätteeksi,että kylläpäs kirpaisee kivasti alamahaa.......päätettiin antaa mr.Spermalle mahdollisuus eilen illalla vauhdittaa mun suppareita.Itse en asiaan usko,mtta yksi 9 lasta synnyttänyt äiti niin kovasti vannoi tämän keinon nimeen eilen,että pitihän se kokeilla.....katsotaan onko mitään vaikutusta ;)


Kassu ja Alma
 
Kassu:meillläkin on toiminut kerran :saint: esikoinen syntyi rv 36+2 sekstailun tuloksena :D

Neuvolakuulumisia:

rv 36+5 :heart:
pissa puhdas
paino:-200g,nyt tullut 10,8 kg ja niistä 10,6kg tuli oli jo rv 27+4 :D
hb:121(laskenut 126:sta)
rr:124/83
syke 140-150
rt:ssa tyttö on edelleen

Sf-mitta 32cm(vaik sanoi kyl mitatessa 34cm,en tiedä kumpi oikea)

Eilen ostettiin uudet Emmaljungan tuplavaunut:Twin Ceroxit musta harmaana(viime vuoden väri)joihin ostettiin ihanan vaal.ounainen duolift kantokassi.Mies tinkasi hinnasta 30? pois.Mä ihastuin niihin älyttömästi :heart:

Sit haettiin tullista kestovaipat ja nyt on ihan kaikki valmista vauvaa varten =)

A-Mam ja Lahja




 
Närästyksestä Mulla ei koskaan märästänyt ennen raskautta. En edes tiennyt miltä se tuntuisi. No, tässä viime viikkojen aikana on tullut sekin vaiva tutuksi.. Välillä on päiviä, jolloin tuntuu närästävän koko ajan, eikä oikein mikään auta, mutta välillä siltä vaivalta taas saa olla onneksi ihan rauhassa.

Minä en enää tiedä, uskalletaanko tässä talossa harrastaa seksiä loppuraskauden aikana. Mulla on alkanut tulla aina seksin jälkeen parin tunnin ajan kestäviä kipeitä supistuksia. Viime kerrallakin jo pakkasin lopulta sairaalakassini, mutta sitten supistukset helpottivat ja nukahdin. Nyt vaan arveluttaa ryhtyä koko touhuuun, jos siitä joka kerta seuraa supisteluja.
 
Kävin maanantaina synnytysvalmennuksessa ja kamalaa kun se aiheutti entistä pahemmat pelot ja paniikit. Ei siis olisikaan pitänyt sinne mennä!
Soitin sitten tiistai aamuna neuvolaan että meni tällaiseksi että itkeskelen synnytyspelkoa ja viimeinen ajatus ennen nukkumaan käyntiä on synnytys ja ensimmäinen ajatus herätessä on synnytys. Tänään on sitten neuvola aika iltapäivällä. Terveydenhoitaja sanoi että hän tekee ylitöitä jotta pääsen sinne juttelee nopeasti.

Mullahan siis on ollu synnytyspelkoa ennen raskautta, ja silloin ajattelinkin etten halua tulla raskaaksi... adoptoin tai otan sijoitettuja...mutta sitten ajattelin että voi mennä kauan ennenkuin saan adoptoidun lapsen ja onko se niin ihanaa kuitenkaan ottaa sijoitettua. Sitten tulin raskaaksi ja ajattelin että no eiköhän se tästä ja lakkasin ajattelemasta koko synnytystä. Jäljelle jäi vain sairaalapelko. Nyt se synnytyspelko laukesi taas päälle kun olimme valmennuksessa.
Eniten pelottaa repeämät, kivut ja se että kuinka itse jaksaa sen tilanteen kun mulla on ollu monia vuosia selvittämättömiä vatsakipuja ja osittain jännitysvatsa!
Aajtukset on tällä hetkellä sellaiset että haluan sektion, kestää kuitenkin muutaman minuutin vaikka jäljelle jääkin kipeä haava, mutta ennemmin kestän sen kun kipeän alapään.

Tää olotila haittaa jo normaalia elämää, mieskin alkaa olla jo ihan sekaisin kun ei voi auttaa minua, eikä oikein osaa sanoa tai tehdä mitään, vaikken mitään edellytäkään häneltä. Riittää kun kuuntelee!

TinniPinni rv 34
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pauzi:
Juu, kyllä närästää välillä ihan hitosti, mutta samarin ei ole hyväksi, siinä kun on niitä suoloja. Jos rennie ei auta (niin kuin mulla) niin apteekista kysymällä saa toistakin raskaana olevalle sopivaa (merkkiä en nyt muista). Mutta älkää tosiaan käyttäkö tota samariinia kuin äärimmäisessä hädässä mahd. harvoin.

Näin siis mulle sanottiin neuvolasta...
Ai, mulle taas neuvolasta suositeltiin tuota samariinia. Näköjään vaihtelee ihan neuvoloittain/terveydenhoitajittain mitä suositellaan ja mitä ei..

 
Tosi kiva, että Hiirulla on hyvät fiilikset!

Ajantappamisesta: Mä oon puolet raskaudesta sairaslomalla ja siitä 13 viikkoa pitkälti vuodelevossa. Voin sanoa, että aika todella tuli pitkäksi. Pokkareita tuli luettua älytön määrä. Nyt, kun voi puuhata enemmän, aika kuluu paljon paremmin. Leivon pakkaseen, käyn kävelyllä, tapaan kavereita, käyn kaupoissa, kirjastossa jne...

Kävin tänään lääkärineuvolassa. Semmonen mua nuorempi tytsy siellä oli. Ei meinannut millään löytää ees sydänääniä :eek: ! Menin terkkarille sen jälkeen ja heti löyty :kieh: ... Kohdunkaulan tilanteestakin oli tosi epävarma. Mulla on sen sisätutkimuksen jälkeen ollut alavatsa ja selkä aika kipeä. Vähän menkkamaista. Onks normaalia?

 
Ei ole tarvinnut miettiä täällä tuollaista ajantappamista, vaikka olen ollut "sairaslomalla" jo joulukuusta asti. Kyllä tuo pikkuneiti pitää kiireisenä ja täystyöllistettynä =) Nyt kyllä vähän tuntuu että nämä viimoset viikot kuluu hitaammin, kun tietää jo koska vauva tulee syntymään leikkauksella.

Kylläpä Tinnipinni sait tuon sektion kuulostamaan helpolta, ei millään pahalla, mutta yhden kokeneena voin sanoa ettei se mikään kauhean ihana kokemus ollut! Kyllä siinä meni puoltoista tuntia leikkauspöydällä ja 10 tuntia heräämössä, kun oli niin oksettava ja pyörryttävä olo kokoajan yms. Yksilöllistähän tuo toki, toivottavasti tälläkertaa menis vähän paremmin itselläkin. Mut jos valita saisin niin en leikkaukseen ensimmäisenä haluis. Kyllä se kuntoutuminen siitä kuukausia ottaa...

Närästyksestä: Täälläkin ihan järkyttävää tuo närästys tällä hetkellä. Joka ilta pompannut pari tuntia ylös jatkuvasti sängystä, kun ihan oksennus tulee...Ja rennietä on tullut kyllä syötyä, mut ei meinaa enää auttaa ollenkaan.

Huomenna taas neuvola, ehkä sieltä taas jotain uusia kuulumisia.

Meris+ sintti 36+5
 
Minulle vastasivat neuvolasta kans kun kyselin tuota samariini asiaa, et eihän siinä paketin kyljessä kielletä ottamasta!! Ja siihen on kuulemma uskominen... Ihan hyvillä mielin olen ottanut ja helpotuksen saanut... :)
 
villikissa
päivää! :wave:

eilen oli viimeinen neuvolalääkäri. Lääkäri arvioi, että hyvän kokoinen on uusikin tulokas (esikoinen oli 4220g). Vauva on tosi alhaalla ja kohdunkaula ulkosuulta auki, sisältä vielä kiinni. Totesi vaan, että nyt vaan odotellaan (ai jaa! ;) ). Väillä supistelee, mutta ei kipeästi. Iltaisin vauva tykkää painautua virtsarakkoa vasten ja sehän tuntuu "tosi" kivalta. Kaikki muuten hyvin. Seuraavankerran näytille parin viikon päästä, salaa tosin toivon, että silloin olisi jo vauvaneuvola.

kissu (rv 36+7)

jaksamisia kaikille masujen kanssa! :flower:
 
Täälläkin närästys vaivannut suurin piirtein puolesta välistä asti, nykyisin närästys yllättää eniten noin tunnin päästä syönnistä, nukkumaan mennessäni eli kun laitan makuulle ja yölläkin saatan herätä siihen, että närästää. Rennie on ainakin mulla tepsinyt välittömästi. Olinhan tuota aluksi ihmeissäni, kun mua ei oo ennen raskautta ikinä närästänyt, mutta onneksi tuttavat varoittelivat raskauden aikaisesta närästelystä ja kuvailivat miltä se tuntuu niin en ambulanssia itselleni soittanut, kun ensimmäisen kerran rupesi närästämään :D

Öykä + Juniori 35+6
 
Moi kaikille!

Meillä päin kaunis kesäinen päivä ja olen touhunnut koko aamupäivän takapihalla kukkapenkkejä kitkien. Nyt sitten ajattelin hetkeksi istahtaa tähän koneelle ennen kuin taas siirryn takaisin tonne aurinkoon

Hemu2: Kiva homma että ootte saanut muuton tehtyä!

may86: Myös mua hieman huvittaa ja joskus myös ärsyttää ihmisten heitot ja kommentit. Yleensä toteavat että eihän se synny vielä pitkään aikaan kun on mahakin noin pieni! (laskettu aika 5.8) Ihan kuin se ois mahan koosta kiinni. Kaikista ilkeimmän kommentin sain tässä pari päivää sitten naapurin mummolta jonka kanssa normaalisti vaihdetaan vaan tervehdykset, ei muuta. No nyt se huusi pihan yli raikuvalla äänellä ensin että "vielähän sitä ollaan kokonaisena" enkä ehtinyt siihen edes mitään vastata kun heti perään heitti että "elähän päästä niitä munias märäntymään" Siis häh?!?:headwall: Minä olin ihan puulla päähän lyöty että mitä ihmettä tuokin kommentti tarkoitti!

tuleva mami: myös mulla noita kylkikipuja on istuessa ja kyljelläään ollessa. Tuntuu semmoisena viiltelynä yleensä. Inhottavan tuntuista on enkä tiedä että mistä johtunee :/ .

77mm: täällä myös närästys tuttu juttu :wave:! Mullakin rennie auttaa hyvin. Jotkut ruuat tuntuvat närästävän enemmän ja toisinaan taas huomaan että ei ole tarvinnut ottaa yhtään rennietä koko päivänä. Eli vaihtelevasti mennään. Ja mulla kans siis sama juttu, että ennen tätä raskautta en edes tiennyt että miltä närästys tuntuu.

Kantoliinoista on ollut puhetta. Minä olen hankkinut molemmat kantovälineet: kantoliinan ja sitten miehen toiveesta hankittiin tuo kantoreppu. Kertokaapas te joilla kokemuksia on molemmista, kumpaa pidätte parmpana, kantoliinaa vai -reppua? Jotenkin tuntuu ainakin että kantoreppu on yksinkertaisempi "asentaa", mutta onko käytössä sitten yhtä kätevä kuin liina? Sain kudotun puuvillaisen kantoliinan vauva-lehden tilaajalahjana (en tiedä likö kovin laadukas..), mutta nyt harkitsen sitten vielä että pitäisikö ostaa sellainen trikoinen liina myös.

Nyt takaisin pihalle aurinkoon! B)

inom 36+3


*muoks* Ai niin ja vielä piti toivottaa lämpimästi tervetuloa kaikille uusille! :wave:
 
Inom: No mulla ei kokemusta kantoliinoista tai repusta mutta jotenkin tuntuu helpommalta ja paremmalta käyttää kantoreppua..liinakin tuli vauvalehden tilaajalahjana mutta luulen että jää käyttämättä. Onko muilla ruokahaluttomuutta? Tuntuu että väkisin saa suuhunsa laittaa kun ei mitkään ruoat maistu eikä mitään tee mieli...mehukeittoja koitan litkiä ja mehuja
 
heippa kaikille

Pakko kertoa heti omia juttuja, kun pyörivät mielessä niin kovasti...
Eilen oli minulla synnytystapa- arvio, johon hieman jännityksellä mentiin. Lääkärinä oli aika iäkkään näköinen naisihminen, joka teki ultrauksen. Otti kovasti mittoja, katseli virtauksia ja lapsiveden määrää... Oli siinä sen näköinen, että kaikki ei nyt täsmää ja totesi heti ultrauksen jälkeen. että olisi nyt varmaan parempi lähteä TYKS:iin paremmin tutkittavaksi.Lapsivettä olemattomasti, vauvan painoarvio -100-200g viime kerrasta, mittojen suuri heittely, perätila, huono liikkuvuus... Arvata saattaa, että pelästyttiin siinä miehen kanssa oikein huolella. Kauheat kuolemanpelot (vauvan) vaan vilisi silmissä. No, synnytystapa arvionkin jätti sikseen ja sanoi, että TYKS:issä saavat tämänkin nyt päättää. Ei halua kommentoida siihen.
Tänään ajettiin sitten Turkuun ja siellä äippäpolilla tarkempaan syyniin. Lopputulos, että kaikki kuitenkin ok! Lapsivettä heidän laskennan mukaan riittävästi (pt vauvalla vähemmän muutenkin), ja rakenteita päästiin katsomaaan, lähinnä vauvan munuaiset ja virtsarakko. Kaikki oli tallella. Ensi viikkoon siirtyi synnytystapa-arvio, mutta tod. näk. sektio tulossa. Kääntää en anna, lapsivettä ei kuitenkaan ihan hirveästi+istukka etuseinässä...
Vauva kuitenkin kasvaa, omia käyriään menee, eli alakäyrillä reippaasti, mutta menee kuitenkin. eli pientä ja siroa vauvaa täällä odotellaan

närästys vaivaa täälläkin mutta itseasiassa minulla on ollut lähes päinvastoin, eli ennen raskautta söin säännöllisesti Somacia ja nexiumia lähes pari vuotta, mutta raskausuutisten jälkeen lopetus kävi yllättävän helposti ja ilman mitään lääkkeitä on näinkin pitkälle pärjätty, nyt mennyt n. paketti rennietä... Liekö raskaus auttanut "stressinsietokykyyn tai jotain. Koska luulempa aiempien vatsavaivojen olleen jotain Stressiperäistä... mene ja tiedä...

kantoliinaaodottelen minäkin. Ystävä lupasi lainata omaansa, mutta pahoin pelkään, että en opi ikinä solmimaan sitä sujuvasti...

ruokahaluttomuus ja pahoinvointi vaivaa ja täälläkin. Mitään kunnon ruokaa ei tee edes mieli, voileivät menettelee. Samoin karkit ym. äklöttää ja nimen omaaan yritän nyt "kasvattaa" vauvaa, eli sokeriakin olisi kiva syödä...
On onneksi sokerit tähän saakka ainakin olleet aina kohdillaan! Ettei niin hirveästi tarvitsisi varoa sen käyttöä.

mukavia loppuraskauden aikoja kaikille!
 
Tuli nimimerkin vaihto eteen.

Tänään oli neuvolakäynti, rv 35, sf 33cm ja arvot normaalit eikä vauvalla ei minkäänlaista aikomusta tulla ulos ennen aikojaan, jos ajallaankaan..
Levottomat jalat on täällä vaivana aina välistä ja liian tuhti iltapala aiheuttaa närästystä. Eilen jopa seksikin kiinnosti, mutta tämä kerta tais jäädä viimeiseksi aina tuonne jälkitarkastukseen asti.
Vuorossa oli viimeinen lääkärineuvola ja kohdunsuu oli sentään jo muuttunut pehmeäksi. Ihan kunnolla lääkäri teki alatutkimuksen ja hyvin sieltä nytkin mahtuu poikanen tulemaan.
Muuten oli turha käynti, vaikka nuori sijaislääkäri meinasi laittaa mut äippäpolille vauvan sykkeiden takia. Syke oli ensin ihan normaali, mutta lääkärin mielestä vauva liikkui liian vähän. Sanoin kyllä, että vauva oli liikkunut koko aamun reippaasti, mutta eihän mun sanomiset riittäneet lääkärille. Joten hän alkoi tökkimään vauvaa ja sai toisen sitten hereille. Ja siitäkös riemu syntyi masussa. Asukki veti sellaista rallia, että sykkeet nousi 200:aan ja lääkäri hermostui täysin Onneks hän pyysi vakiterkkarin paikalle ja terkka sai lääkärin vakuutettua sykkeiden olevan normaaleja moisen herätyksen jälkeen. Vartin jouduin kuitenkin odottamaan ja sitten otettiin uudestaan sykkeet, nyt ne oli 150 ja lääkäri hieman nolona.
Nyt sitten juostaan neuvolassa viikon välein, varmaankin tuonne elokuun loppuun asti. Terkka sanoi, että on hyvä, kun on valmiiksi varautunut yliaikaisuuteen..
Kolmet imetysliivit kävin ostamassa KappAhl:sta, ne kun sai kahden hinnalla. Ja samasta kaupasta löyty asu kastejuhliin, tunika ja hame. Nyt kyllä väsyttää oikein kunnolla, mutta täytyy jaksaa lastenohjelmiin saakka; silloin on hyvä vetää torkut, kun poju katsoo tv:tä.
 
Närästyksestä ollut kovasti puhetta. Itseäni alkoi kyseinen vaiva piinamaan lähes heti, kun vatsa alkoi kasvamaan! Välillä mennyt kyllä pitkiäkin aikoja ettei ole tarvinnut lääkitä Renniellä, mutta nyt taas todella herkästi tulee polttavaa tunnetta ja huonoa oloa. Oletteko kokeilleet Multitabs NÄRÄSTYS tabletteja?? Näin jossakin lehdessä mainoksen, mutta itselläni ovat Renniet tehonneet hyvin, jopa puolikkaalla selviää hyvin!

Kovin hermostunut olo alkanut olemaan, hermot hirveän kireällä ja oikein pitää "pinnistellä" etten sanoisi kenellekään pahasti.. Kai ne on NE hormonit jotka tämän saa aikaan.. inhottavaa! :kieh:

T:Vauvamaha82 ja pikkuinen 34+6 ----> huomenna alkaa äitiysloma!! =)
 
Hei vaan eloisat!
Jollakin oli rautatableteista huonovointisuutta, vinkkinä vain kun mulle ei ole käynyt rautatabletit koskaa niin silloin heti alkuun terkkari suositteli näitä Spartocine merkkiä ja ne on ihmeen hyvin minunkin vatsa kestänyt. Otan illalla ennen nukkumaan menoa. Närästää täälläkin ja samariinia pahimpaan kohtaukseen. Muutoin juonkin ruuan kanssa Gefilus-piimää, ihan vaan että pysyis pakki vähänkään kunnossa, ummetuskin tahtoo vaivata.

Minä olen tehnyt ristipistotöitä aina kun ollut joutilasta aikaa, mutta nyt sitä ei juurikaan ole kun muutto pukkaa päälle.
Huomenna on lääkärineuvola joten palaan sitten astialle.

Jaksamisia kaikille !
 
vauvamaha82 kiitokset vinkistä oli ihan raikas vaihtoehto.

Ite en päässy synnytysvalmennukseen. Asun pienellä paikkakunnalla ja tällä hetkellä ainoa ensisynnyttäjä joten valmennus on ollut minä ja terkka kahdestaan käyneet synnytyksen vaiheita läpi. Ehkä parempi niin. Itse en varsinaisesti pelkää synnytystä vaan sitä jos kipu onkin niin kovaa etten kestä ilman puudutusta. Itsellä aivan järkyttävä puudutus pelko. Oon ihan varma et puudutuksen seurauksena on vähintäänkin halvaus, eli kaikki menee pieleen.

Itellä ei oo ollut ajankäytön kanssa ongelmia. Taloa rakennellaan ja on siinä ja siinä kumpi tapahtuu ensin muutto vai vauvan syntymä. Toivottavasti muutto. Mies just eilen telo itseänsä rakennustyömaalla, vuoli puukolla sormesta ison palan pois eikä pässi suostunut lähteä tervariin ennekuin tänään. Ei todellakaan mukavaa paikkailtavaa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja iituliini67:
Hei vaan eloisat!
Jollakin oli rautatableteista huonovointisuutta, vinkkinä vain kun mulle ei ole käynyt rautatabletit koskaa niin silloin heti alkuun terkkari suositteli näitä Spartocine merkkiä ja ne on ihmeen hyvin minunkin vatsa kestänyt. Otan illalla ennen nukkumaan menoa. Närästää täälläkin ja samariinia pahimpaan kohtaukseen. Muutoin juonkin ruuan kanssa Gefilus-piimää, ihan vaan että pysyis pakki vähänkään kunnossa, ummetuskin tahtoo vaivata.
Spartocine -merkkisiä rautatabletteja minäkin popsin keskiraskauden aikana kun hb oli alhaalla. Mulle terkkari suositteli tuota merkkiä nimenomaan sen vuoksi, että mulla tahtoi sitten myös ummetus vaivata. Ja itseasiassa tuntui että kun edellisenä iltana otin rautatabletin tai kaksi, niin seur. päivänä kakka tuli jopa helpommin kuin ennen raudan syöntiä! Eikä mullakaan mitään vatsaoireita noista tullut. Nyt on unohtunut koko raudan syönti kun on ollut niin reipas olo (hemoglobiinia ei ole neuvolassa mitattu sitten rv31:n...)
 
Neuvolakuulumisia:
rv 36+5
paino + 1kilo/viimeisen viikon aikana
turvotus +
rr 116/68
Leukkarit ++ (huomenna sitte pissanäyte labraan)
Sf-mitta 32cm
Lantio OK (vauva siis mahtuu tulemaan)
Vauva on laskeutunu ja kiinnittyny. Kohdunsuu on 2cm pitkä ja sormelle auki. Taas käskettiin ottaa perjantaihin asti rauhallisesti. Lääkäri oli nuori ja todella kokematon eikä oikein uskaltanu sanoa mihinkää mitään.. Sijainen on neuvolatädinki paikalla, että ei kovin luottavainen olo tullu kun kumpiki oli ku ö aapisen laidalla :/

Tuntuuko teillä pää tuolla haarojen välissä? Pitääkö sitä varoa jotenki ku tuntuu että ei sillä voi siellä kovin kiva olla? :D

Päivällä on supistanu enää pari kertaa kipeästi..

Ehkä ne samariinit ei käy niille joilla pitää muutenki olla tarkkana suolan kans? Mulla on verenpaineet ollu koko ajan alhaiset joten ei oo tarvinu mitään vältellä.. Sokerirasituksestaki tuli hyvä tulos eli ei siis tarvi mitään piikittämistä ym *huh*..

Onko teillä syntyny vauvoja rv 36+++ ja onko pitäny olla sairaalassa pidempään tai yleensä tullu mitään ongelmia viikkojen vähyyden takia?

kyselijä milana ja ötti 36+5
 
Pauzi

No jopas on ristiin neuvottu, mitähän tässä sitten pitäisi uskoa?! En ole itse kyllä nyt tuota samariinia edes ajatellut. Vaikka esikoisen odotusaikaan se oli ainoa joka närästykseen auttoi.

Mulla alko oleen turvotus ihan kauheeta kun kävin kävelyllä kaverin kanssa tänään, eikö sen pitäisi laskea turvotusta? Mulle terkkari ainakin valitti että liikun liian vähän ja siksi turvottaa. Mut mulla turpos sormet ihan totaalisesti, en saanut niitä edes koukkuun. Ja onkohan sillä merkitystä et oikea käsi tuntuu turpoavan enemmän? Tarviiko siitä olla huolissaan? Nilkat turpos myös . Pitäiskö ottaa ananaskuuri tähän väliin...?

Huomenna klo 11.45 aika sinne äippäpolille, kirjottelen siitä sit enemmän.

TinniPinni: Koitahan pärjätä niiden pelkojesi kanssa. Jos haluat aiheesta jutella niin laita vaikka s.postia. En tiedä helpottaisiko se, mutta jos sulla on jotain erityistä mitä haluaisit jonkun kanssa puhua. Ja on mulla nyt pientä kokemusta synnyttämisestä kun yhden olen onnistuneesti maailmaan saattanut.

Kohtukuolemista ja peloista sen verran että kyllä mäkin kaikkee mietin. Ja välillä meinaa paniikki nostaa päätään. Varsinkin kun on näitä ihme kipuja ollu niin oon miettiny et miten vauva sielä pärjäilee. Onneks tosiaan pääsen huomenna sinne äitipolille.
Nää kivut on vaan pahentuneet, nyt niitä tulee jo istuallaan ja kaikkein pahin on jos yskäsee tai aivastaa, niin tuntuu heti semmonen nipistys/kirvely, ja ihan kuin olis tuolla kohdun suulla se kipu, sisällä päin. Kummallista.

Mukavaa loppuviikkoa!
Pauzi ja papunen 36+2
 
Lansinoh-rasvan laittaminen sattui aivan miellettömästi rikkonaisiin rinnanpäihin, se kun on semmoista paksua. Bepanthen on pehmoisempaa ja sen levitys onnistui hieman kivuttomammin. Mulle tuli niin pahat haavaumat et melkein tuulenhenkäyskin rinnanpäihin sattui.

Närästää joskus makuulla ollessa. Kysykää apteekista mahansuojalääkettä joka ei imeydy verenkiertoon!! Niin sit on vauvalle turvallinen.

Kantoreppu on mielestäni käytössä lyhytaikaisempi kuin liina. Mut elekee hyvät immeset laittako pikkuvauvoja kantoreppuun kasvot menosuuntaan...Selkärangan muotojen vuoksi. Kaipa tuo tieto pitäs olla käyttöohjeessakin. Liinaankaan kun ei saa vauvaa laittaa kasvot eteenpäin ennenkuin lapsi osaa kunnolla istua ilman tukea.
laluz 34+2
 
Vielä tänään oli sijainen neuvolassa. Juuri se sijainen josta en erityisesti tykkää. Ei oikein tiedä mistään mitään. Onneksi mulla ei ole ollut nyt mitään erityisempää vaivaa, joten aivan sama. Nytkin kaikki oli ok mut tässä tarkempia tuloksia:
rv 36+6
paino +817/vko
turvotus +
RR 124/86
pissa ok
sf 34,5
tarjonta rt
syke +
liikkeet ++

Painoa oli tullut sitten lähes kilo viikossa. Olisikohan johtunut siitä että tinttasin juoda lähes litran aamulla ennen neuvolaa. Viime käynnillä jälleen oli prot yhdellä plussalla mikä varmaan osin johtu siitä että oli vähän pissaa rakossa. Ei tule mulla juotua riittävästi eli pissa konsentroituu liikaa(sanoi neuvolatäti). Eli nyt sitten juominen näkyi varmaan painossa. En kyllä ota tosta painon noususta paineita mutta olisi syytä taas vähän katsoa mitä syön eli jäätelöt pois!

Närästyksestä: Mulla ollut riesana ainakin tuolta keskiraskaudesta saakka. Rennien voimalla olen mennyt. Nyt on hieman helpottanut mutta jos vain erehdyn juomaan illalla kahvia enemmän kuin ½ kupillista niin nukkumaan mennessä närästää armottomasti. Joskus olen yrittänyt hillitä närästystä myös piimän avulla, huonolla menestyksellä.

Kantorepuista ja liinoista: Esikon ja kuopuksen kohdalla en osannut käyttää noita kantoreppuja. Tuntui että siinä pää heilui aivan liikaa vauvalla pienenä ja sitten kun vauva osasi kannatella itse päätään niin, hän oli jo niin painava etten jaksanut kantaa. Nyt ostin rengasliinan. Helppo sitoa, ei tarvitse solmuja rueta opettelemaan. Saa nähdä miten hurahdan liinailuun. Toivon että liina on hyvä tapa kantaa vauvaa mukana, ainakin kummatkin kädet jäävät vapaiksi. Kantorepussa käytännössä tuin kuitenkin toisella kädellä vauvan päätä eli hyöty oli vähäinen. Tosin kantoreputkin ovat varmasti kehittyneet paljon ja jos uuden ostaa niin varmasti hyvän saa.

Nyt täytyy lopetella!

Edie + viivi-vaavi 37+0
 
Pauzi

Mulla kaveri sanoi että kantoreppu ei olisi kovin hyvä käytössä, on kuulemma vaikea säätää niin ettei vauvan jalkoja paina ja että veri kiertää. Oli kerran huomannut pidemmän patikkaretken jälkeen että vauvalla kintut ihan siniset... Mut kokemuksia varmaan yhtä monia kuin käyttäjiäkin
 

Yhteistyössä