Elokuisten 2007 Heinähöpinät ;)

Elo07 otappa yhteys neuvolaan, kun paino noussut noinkin paljon parissa päivässä. Ystävälläni oli just raskausmyrkytys, siis en halua pelotella, voihan olla, että vauva on kasvanut vauhdilla ja jokin syömisistäsi kerännyt nestettä. On kuitenkin parempi olla hieman ylitarkka, kun jättää omaan arvoonsa.
 
:headwall: hajoan! ei oo mitään tekemistä! sairaalakassi olis kyllä pakkaamatta, mutta ku ei ihminen sen vertaa saa itestään irti. on kuuma ja kaikki kiristää ja huhhuh. tahtoo jo synnyttämään! :)
 
Eli siis tällaista huonovointisuutta näyttää olevan liikkeellä useammallakin meistä. Eilen illalla ja tänään aamulla oli taas tosi huono olo, ihan ihme tunnetta vatsassa. Vauva kyllä liikkuu ihan normaaliin vilkkaaseen tapaansa! :)

laluz sitä myös tässä mietin, että joukossa on heinäkuisia. Miksiköhän? Siis en tarkoita mitenkään pahalla!!!! :heart:

YOPA: samaa täällä liikkeellä! TYLSÄÄ!!!! Kaikki sanoo, että nauti nyt sellaisesta, mutta kun luonteeltani olen tekeväinen enkä mikään laiskottelija niin ei se oikein tunnu omalta jutulta olla tekemättä mitään.

T:Vauvamaha82 ja pikkuinen 36+5
 
Voi ei,pitkät pätkät kirjoitin ja teksti hävisi sitten huitsin nevadaan.
Sahei,Feeniks,Seriina,huonoa oloa ja vatsa sekaisin täälläkin päin Suomea.Olen myös jostain ymmärtänyt että saattaa liittyä lähestyvään synnytykseen.Ainakin sitä toivoo niin,vaikka saisihan tämä minun vauvani vielä sen pari viikkoa ainakin rauhassa pysyä masussa,mutta kun ei jaksaisi enää..vali vali.
Onko kukaan muu muuten huomannut että pissahädän yllättäessä (?)vihloo ihan hirveesti?Kipu kyllä häviää kun saa asiansa tehtyä mutta sitä ennen tuntuu kun joku puukolla tökkis.Inhottavaa.

Viime yönä mun valittamiseen kai kyllästyneenä mies ilmoitti että ruvetaan nyt sitten kypsyttelemään sitä sinun kohdunkaulaasi luonnonkonstein.Joopa joo,lopputulos oli se että yhtäkään supistusta (kuten muina öinä)ei ilmaantunut,vessassa sen sijaan ravasin aamu neljään asti taukoamatta jonka jälkeen torkahdin kai hetkeksi vain herätäkseni miehen herätyskelloon joka huusi puoli kuudelta.Olin kiukkuinen kuin ampiainen,koska lapsetkin sitten heräilivät jo 7 ja kun ei nuo muutkaan yöt enää kovin hyvin levättyjä ole,rupeaa hermo olemaan aika kireällä. Anyway,päätin että muahan ei enää kypsytellä,ei se sieltä sen nopeammin kuitenkaan tule eikä tässä itseään kovin hehkeäksi muutenkaan enää tunne,alkaa nautinto olla mennyttä lorua tällä hetkellä. :(

Maman80:Sulla oli kyllä hurjin heitto tuossa painoarviossa mitä ikänään olen kuullut,yleensä kai jossain puolen kilon heitoista puhutaan,ei tullut mielenkään et noin paljonkin voi mennä vikaan.Kauheeta,no,onnex sulla sentään heitti alaspäin eikä tullu 1,5kg lisää =)
Onpa tylsä sadepäivä,vaihteex,jospa lähtis ruoanlaitto puuhiin

Eleonor 35+5
 
Minä voin silloin viime pe niin pahoin supistuksien lomassa,että oksensin...

Ja tänään on ollut maha muuten vain sekaisin....Ja tänään nukuin liki 2 t päiväunet(en nuku juuri koskaan päivällä)...Rupeaakohan kroppa keräämään voimia tulevaan :)

A-Mam ja Lahja rv 38+4
 
Kamala särky ollut ristiselässä koko päivän. Viikon ajan kipuillut mutta vain hetkellisesti. Ainoa hyvä asento missä ei satu on selinmakuulla mutta siinä tulee pahoinvointia..no taas vaan valivali :) Kovasti oon maha-asukille puhellut että sais jo tulla että äitillä olis parempi olla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tuleva mami:
Kamala särky ollut ristiselässä koko päivän. Viikon ajan kipuillut mutta vain hetkellisesti. Ainoa hyvä asento missä ei satu on selinmakuulla mutta siinä tulee pahoinvointia..
Minulla myös tällaista, joka välillä säteilee jalkoihin ilkeinä vihlaisuina tai selkärankaa pitkin ylös sykkivänä kipuna. Samaa oli myös kahdessa edellisessä raskaudessa, paras arvaus on ollut että vauva painaisi jotain hermoa. Lohdullinen tieto lienee, että kipu on loppunut heti synnytyksen jälkeen... ja sittenhän sitä tosiaan voi taas olla selälläänkin. :)
 
Kys:n reissu tuli taas tehtyä kun vauvan liikkeet tuntuivat hävinneen. Käyrissä näkyi kovaa mylläämistä, mutta itse en tuntenut mitään. Ultrassa taas vauveli lopetti liikkumisen lähes kokonaan. Imemisliikkeitä suullaan vaan kovasti teki. Päästivät kuitenkin kotiin kun käyrät oli niin hyvät. Vauvan painoarvio oli tänään 38+3 3000-3100g. Lääkäri sanoi että siro vauva on. Toivottavasti arvio ei heitä hirveesti. Harmittaa vaan kun lääkärille tuli kiire sektioon niin jäi sitten mun sisätutkimus tekemättä. Olisin niin halunnut tietää mikä on kohdunsuun tilanne ja että joko vauva on kiinnittynyt.

Huonosta olosta: Minulla sitä on ollut jo useita viikkoja, varsinkin öisin. Joka yö joudun nousemaan ylös ja suuntaamaan vessaan kun maha on sekaisin ja tuntuu että oksettaa. Siellä sitten istun pöntöllä aikani ja nojailen samalla lavuaariin. Olen pönkittänyt petarin alle päiväpeittoa ja tyynyjä etten pääsisi kääntymään selälleen koska silloin huono olo on vielä pahempi. Voi kun pian pääsisi nukkumaan mahalleen.

Unettomuudesta: Vaivaa täälläkin. Viime yönäkin heräsin ensin siihen etovaan oloon kahden aikaan. Sitten valvoin noin tunnin. Heräsin uudestaan viideltä enkä enää saanut unesta kiinni. Sama kaava toistuu joka yö.

Pitää alkaa heiluttamaan nyt topakasti imuria ja toivoa että saisi aikaan kovempia supistuksia. Olisin jo ihan valmis synnyttämään. :hug: kaikille! Koitetaan vielä hetki jaksaa.

NuuNuu
 
Pauzi
Elo07: Sen verran yhdyn muiden kirjoituksiin että ehdottomasti yhteys sinne neuvolaan, mahdollisimman pian. Mutta jos tahdot myös yrittää turvotusta vähentää, niin koita saada neste kiertämään juomalla mahdollisimman paljon ja syömällä ananasta.


:headwall: hajoan! ei oo mitään tekemistä! sairaalakassi olis kyllä pakkaamatta, mutta ku ei ihminen sen vertaa saa itestään irti. on kuuma ja kaikki kiristää ja huhhuh. tahtoo jo synnyttämään! :)
Juuh, yhdyn täysin tähän!!
:wave:

Mikähän lie meihin elokuisiin iskeny, mullakin nimittäin on tuo suoli nyt tyhjentynyt oikein urakalla. Ensin luulin et johtu puolentoista viikon ummetuksesta raudan takia, mut tuntuu et oon melkein joka päivä ripulilla nykyään.

Mulla on tänään ollut aika paljon supistuksia, sellaisia melko kovien menkkakipujen tuntuisia aaltoja tulee. Melko harvakseltaan (ehkä kerran tunnissa) mutta on koko päivän tullut kuitenkin. Jospa sitä kohdun suuta sais pehmenemään ja aukeemaan sillä... Välillä säteilee myös reisiin...

Mua ei kyl hirveesti haittais jos vauva kohta syntyis, tää on niin ärsyttävää väliaikaa, ja nimen omaan odottelua. Kun mihinkään ei oikein uskalla lähtee, mitään ei oikein pysty tekeen, ja aika tuntuu niin pitkältä. Lepäämäänkään ei pysty kun on tuo 3-vuotias ikiliikkuja =)

Mut oikein paljon jaksamista kaikille!!

Pauzi ja papunen 38+1
 
Huonoa oloa on juu, jouduin menee nukkumaan sen takia kun ei kyennyt enää pitää silmiä auki ja päätäkään ei jaksanu kantaa...
Suoli on kans temppuillu, tosin ei ole onneksi ummetusta ollu vaan ihan tullu rivakasti pihalle. Olen kymmenen vuotta kärsinyt ripulista ja kovista vatsakivuista sen aikana joten meinasin pistää sen piikkiin taas, mutta kun ilmeisesti useimmilla täälläkin sitä on niin kai se raskaudesta johtuu.

Pitäis lähtee makaronnia keittelee... sataa vettä ja tylsä on!!!! :headwall:
 
|O vali vali vali....sori mä oon niin räjähdysaltis nykyään...tavarat lentelee ja huutoa tulee, ja täydellinen räjähdys muutamassa nanosekunnissa..jippii kyl on meijän porukoilla kestämistä...kun on väsy ei voi nukkua öisin ku pätkissä ja viime yön sitten ja ajattelin viettää ripuloiden samoin on menny tää päivä sen mitä suuhun tunget niin kohta saat taas suunnata vessaan :$ ...tulis ny ees sitten supistuksia niin tietäs että pääsee viimeistään 7 viikon kuluttua synnyttämään mut ku ei mitään...
huh helpotti...mulla ollu kyl niin saamaton päivä että ihan hävettää..hiukan sain hoitopöytää järjestettyy ja vähän ommeltua ja muutaman koneellisen pyykkiä pois, mut ku ei millään jaksa/viitti.....
mies kuskas mulle aamulla kahvit oikeen sänkyyn kun katteli mun aamuvirkeyttä...
no kaipa se tästä...pitää lähtee hakemaan yks uus perheen jäsen lisää..ihana luppakorvapupu...
 
Alkuperäinen kirjoittaja laluz:
:flower: Kaikki joilla on LA heinäkuussa, miten te alkujaan liityitte Elokuisten pinoon? Tuli vaan mieleen, kun LA listaa tutkailin ja joku kyseli piinaplussaviikkopinosta. Itse taisin liittyä joukkoon vasta paljon myöhemmin, enkä ollut kanssanne kuumeilemassa (+ oli nopea yllätys meille).
Mullahan on la 29.7., mut aluperin se oli menkkojen mukaan 5.8., kunnes sit np-ultrassa aikastu viikolla. Olin jo elokuisten pinoon liittynyt, heti kun plussaa näytti raskaustesti, enkä sitten halunnut vaihtaa enää heinäkuisten pinoon.

Tänään oli taas neuvola ja kaikki ok. Hb oli noussu huimasti viikossa 125->143. Rautaa oon kyllä syöny. Sydänääniä joutu olevinansa kauan hakemaan, ennen kun löysi, et alko jo vähän huolestuttamaan, kun yleensä ne on löytyneet heti. Mut kyllä ne sit löyty ja ihan ok olivat. Neuvolassa sit kyselin, et jos menee yliajalle (niin kuin pahoin pelkään |O ), niin milloin aletaan käynnistelemään. Terkkari sanoi sit, kun on 41 vkoa täynnä, niin sitten soittavat sairaalaan aikaa. Se olis parin viikon päästä... Voi kun poksahtais jo ennen sitä ;)

Mutta nyt testaamaan uuden talon upouutta saunaa. Palailen taas

:wave: :wave: :wave:

Pipe75 39+2
 
Käytiin tänään polilla kuulemassa sektiopäivä, joka on sitten 7.8 tiistai. Ellei nyt lähde synnytys ennen käyntiin itsekseen... tuskinpa, koska paikat oli visusti kiinni ja jotenkin tuntuu, että vauveli istuu niin tanakasti kohdussa, ettei ihan vapaaehtoisesti ulos tule! Siinä keskustellessamme lääkäri vihjaili, että on mahdollista, että pitkällisen perätilan vuoksi vauvalla sattaapi hyvinkin olla lonkkavika. Tietysti olen nyt pyörinyt netissä etsimässä tietoa ja hirvittää jos edessä lonkkaluksaatio ja lastoitukset sun muut.
Tuntuu kurjalta, vaikka vauva ei ole vieä edes syntynyt ja mitään varmuutta asiasta ei ole... En edes uskalla miehelleni "valaista" mitä edessä saattaa olla...
Toivotaan parasta ja pelätään pahinta, heh heh... tärkeintähän on, et vauva
muuten olisi kaikinpuolin terve...
 
Käytiin tänään polilla kuulemassa sektiopäivä, joka on sitten 7.8 tiistai. Ellei nyt lähde synnytys ennen käyntiin itsekseen... tuskinpa, koska paikat oli visusti kiinni ja jotenkin tuntuu, että vauveli istuu niin tanakasti kohdussa, ettei ihan vapaaehtoisesti ulos tule! Siinä keskustellessamme lääkäri vihjaili, että on mahdollista, että pitkällisen perätilan vuoksi vauvalla sattaapi hyvinkin olla lonkkavika. Tietysti olen nyt pyörinyt netissä etsimässä tietoa ja hirvittää jos edessä lonkkaluksaatio ja lastoitukset sun muut.
Tuntuu kurjalta, vaikka vauva ei ole vieä edes syntynyt ja mitään varmuutta asiasta ei ole... En edes uskalla miehelleni "valaista" mitä edessä saattaa olla...
Toivotaan parasta ja pelätään pahinta, heh heh... tärkeintähän on, et vauva
muuten olisi kaikinpuolin terve...
 
laluz:mijaksessa

nirzu:piristyhän ja laita mulle viestiä kännyyn.Vaikka vain että PÖÖÖ,kun jostain syystä ei sun numero löytynyt tuolta muistista :/ Saat tulla sitten nuuskuttamaan ja fiilistelemään vauvaa (la jo ensiviikolla!!!)

pahoinvoinnista:mulle on tullut iltaisin sellaisia ihan yhtäkkisiä pahanolon aaltoja:alkaa oksettamaan ja tuntuu että raajat puutuu ja että pyörtyy ihan just ellei istu alas ja juo vettä :x ei mukevaa,ei.

Eilen ei supistellut taas yhtikäs juurikaan ja tänään aaltoilee koko ajan :snotty: Oikeasti mulla on ollut ihan ihme loppuraskaus.Blaah.

Öitä!


Kassu ja Massu-Alma 38+3
 
Jaahas, taas takana yks neuvolakerta. Miten tuntuukin, että siellä saa juosta koko ajan.. Oma terkka jäi lomalle, joten seuraavat kerrat mennään sitten toisen terkan kanssa.. Kaikki kunnossa puolin ja toisin. Vauvan sydänäänet oli hieman tavanomaisempaa hitaampia ja ääniä sai aika kauan etsiäkkin. Oli pikkusella kova kiire aina vaihtaa asentoo. Edelleen pää tutnui aika korkeella, mut tyttö lohdutteli, et voi laskeutuu sit vast synnytyksessä. Mitään opireita lähestyvästä synnytyksestä ei kyllä ole ollenkaan!

Mulla ei oo ollu virallista pahaaoloa tai pahoinvointia, mut närästys tuntuu oksennuksen makuna joskus kurkussa (anteeksi ilmaisuni...) Selkää pakottaa ajoittain, mut en tiedä liittyykö supistukseen, vai oonko ollu huonossa asennossa.

Sunnuntaina käveltiin päivä Korkeasaaressa ja tänään Ikeassa ja muuten vaan ympäriinsä ja kunnon supistuksia en vaan saa millään aikaseksi! Välillä voi masu mennä pinkeeksi, mut sit lopahtaa. On se uskottava, että tällä pikkusella on oma tahto ja siihen ei mun teot auta tai vaikuta, milloin hän tänne puolelle ilmaantuu. On vaan niin turhauttavaa! Kuitenkin meinaan mennä ja touhuta voimien mukaan ja sit vaan pitää toivoa, et on suht hollillaan kun vauva ilmottaa tulostaan! pitäsikö sitä sairaalakassia alkaa kuljettaa sit jo mukana!

Voimia vaan kaikille kaikenlaisten kipujen ja vaivojen ja anoppien ja ukkojen kanssa ja niilleekkin, joita ei oikein mikään vaivaa. Joka tapauksessa meillä kello tikittää ja kohta vauvat tuhisee sylissä! Ihanaa!

Pauliina ja kettu 38+5 :flower:
 
Emmasofia älä ota mitään kantaa nyt noihin lääkärin kommentteihin. Ne heidän arvailut ovat liian usein menneeet poskelleen. Ei mun 17 vuotiaalla pojalla ollut mitään lonkissa eikä missään muuallakaan vaikka koko raskausajan oli pt:ssa.Enkä usko että tulevallakaan on sit niin kauan istuskellu tuolla kohdussa. ja minusta vain tuntuu että on hällä ihan sama tila oikoa jalkojaan oli asento siellä mikä hyvänsä, mun lonkissa ainakin tuntuu käyvän kova jytke aina välillä.
Otetaan rauhallisesti sitten sen näkee kun vauva on sylissämme onko kaikki ok!
 
Emmasofia:meil oli viime raskaudessa tyttö rv 34 asti liki kokoajan perätilassa ja tytöllä ei ollut mitään vikaa lonkissa,sit tyttö ymmärsi kääntyä oikeinpäin ja syntyi alateitse :heart:

Oma olo:loistava,vauva potkii kovasti...aamulla neuvola...

a-Mam ja Lahja rv 38+2,enää 10 päivää laskettuun aikaan :eek:
 
Laluz: Kaikki joilla on LA heinäkuussa, miten te alkujaan liityitte Elokuisten pinoon?
Minulla LA on 31.7, joka siirtyi ultrassa heinäkuun puolelle. Alunperin alkuraskauden ultran mukaan laskettu oli 6.8, joten todennäköisesti elokuulle menee... vaikka saisi vauva jo tulla!

Olimme tutustumassa synnytysosastolle ja siellä kätilö kertoi, että synnytyssupistuksia ei saa aikaistetuksi niillä kuuluisilla kotikonsteilla. Siivous ym. vain väsyttävät kropan niin, että koko synnytys voi olla vielä vaikeampaa väsymyksen vuoksi. Supistukset lähtevät käyntiin sitten kun elimistö tuottaa riittävästi tarvittavia hormoneja.

Jaksamista kaikille vaikka odottavan aika onkin piiiiitkä,

Tänään kasassa tasan 39 viikkoa.
 
Mun l.a oli aluksi 31.7, sitten muuttui elokuulle kunnes lopuksi palautui alkuperäiseen, jäin sille listalle epämääräisenä "heinä-elokuunvaihteena", ja tokkopa tuo tarkalleen l.a päivänä tuleekaan :D !

Yöt menee melko heikosti täälläkin ja jonkin verran pahaaoloa on mullakin! Mahallaan nukkumista ootan kovasti, mut jossen ihan väärin muista niin aiemmin on sit synnytksen jälkeen olleet rinnat niin kipeänä ja täynnä että sen puolestakaan ei ole oikein voinut mahallaan nukkua... :kieh:

Oliko muilla käsien puutumista varsinkin aamuisin? Aiemmissa raskauksissa ei oo ollu mainittavaa turvotustakaan, mut nyt meinaa sormet turvota ja tuntuu ettei herättyä oikein veri kierrä vaan tuntuu sellaista pistelyä käsissä :/ ! Ikävän tuntuista!

Eikä niin mitään merkkejä synnärille pääsystä, alkaa jo tympiä kun tuntuu että kaikilla muilla on ollut jo jotain kunnon suppareitakin ja limatulppahavaintoja ja mulla ei niin mitään, ainoostaan niitä mahan kovettumisia! Luulis että näin kolmannella kerralla ois jo aiemmin jotain tuntemuksia, mut joko me mennään yli että paukkuu tai sit tää syntyy ihan kertaryminällä ilman varoitteluja :whistle: !!!

Mut koitellaan jaksaa, ei tässä ois enää kamalan paljoo jäljellä toivottavasti kellään!!! :flower:
 
tätä ette usko,en ollut minäkään uskoa,tyttö kääntyi heti edellisen viestin jälkeen PERÄTILAAN

no kävin nukkumaan ja aattelin,et aamulla neuvolassa sumplitaan mitä nyt...

Heräsin vähän ajan päästä,kun tyttö seisoo tikkusuorana kohdussa,tehden äidilleen kyl niin epämukavan olon,et unesta ei tarvitse haaveillakaan,eipä tää istuminenkaan herkkua ole,kun tyttö pitää jalkoja kohdunsuulla ja pää on tiukasti kylkiluiden välissä.

Tää tyttö on kyl niin JästiJellona et olen varma kohta että huijaa meitä sukupuolessakin,ja on piilottanut kivekset ovelasti Brunolta ja meille tuleekin poika :whistle:

A-Mam ja Lahja rv 38+5


 

Yhteistyössä