Elokuisten 2007 Heinähöpinät ;)

Monella on ollut oksettavaa oloa, niin täälläkin tulee välillä. Muistuttaa sitä alkuraskauden etovaa oloa ja tulee aika-ajoin.
Juup, meillä tulee mies mukaan synnytykseen. Onneksi on sellainen työ että pääsee lähtemään melko nopsaan ja pääsee synnärillekin puolessatunnissa.

Hemu2 Onnea matkaan, jos nyyttiä lähdette aiemmin hakemaan. Hyvä, kun on sulla seurattu tarkkaan ja mieluumminhan sitä on sitten seurattavana kuin kokoajan huolissaan kotona, jos supistuksia tulee ja he ovat sanoneet että vauvalle se ei ole hyvä.
Tässä on kyllä itekin odottavlla mielellä..ei viitsi kovin kauas vierailuja tehdä enää, jotenkin ei vain huvita kuin nää kotikuviot. Korkeintaan siten että joku tulee käymään ja josssain kauppareisuulla viittii käydä,mutta on sitä maailma pienentynyt oman navan ympärille :ashamed:

kassu Kiitos vinkistä. Pitänee metsästää haulla ja näkeehän sen allakasta että mikä piinavko silloin on ollut. Ajattelin että josko jollain oli jäänyt mieleen suoraan pinon nimi. Mulla on mielessä, kun keräsin esikoiselle sellaisen "elämänkerran" syntymästä rippikouluikään, jonka sitten sai rippijuhlien yhteydessä ja joka kiersi myös siellä juhlissa vieraiden ihmeteltävänä. Säästin siis kaikenmaailman liput ja laput ja lehtileikkeet, kuvia, tapahtumia, piirroksia jne kaikkea mikä noihin vuosiin mahtui ja laitoin kansioon. Suppari- ja sydänäänikartatkin on siellä :D naistenklinikalta. Juu, niin ajattelin että printtailen tään tulevan vaavin elämänkertaa alkaen näistä kirjoitteluista kuumeesta ja plussaamisesta-syntymään. Saa sitten lukea mietteitä vanhempana..Tietenkin vähän sensuroin pois sellaset mitkä ei ehkä nyt välttämättä ole tarpeen tietää.
Pitäs lähteä täsät Lidliin. aajttelin sieltä ostella sairaalaa varten dödöt ja joskso löytys aamutossut, kun kertoivat NKL:stä että siellä on pula niistä, heh.
Jaksamista massun kanssa!
 
zamppa
Isukki on lähdössä mukaan sairaalaan, en usko että hommasta tulisi mitään ilman häntä. Itseä sen verran kuitenkin mietityttää tuleva koettelemus.
Neuvolassa oltiin tänään ja kaikki kunnossa, tosin taas oli sijainen (jo 3.kerta peräkkäin) kun oma on lomalla vielä parisen viikkoa. Vähän meinasi paniikki kuitenkin iskeä kun ei meinannut millään löytää vauvan sydänääniä. Mutta jossain vaiheessa sitten löytyi mutta vauveli venkoili ympäriinsä sen verran että useampaan otteeseen sai uudelleen hakea että sai mitattua sykkeen. Ihan hyvä oli 150 luokkaa vaikkakin melko hiljaiselta kuulosti mutta sanoi että ei tarvitse huolestua kun vanhemmilla laitteilla ei kuulemma kuulu aivan niin voimakkaina kuin uusilla hienommilla.
Painoa oli tullut lisää n 1,5kg mutta viime viikolla oli pudostusta puolen kilon verran että varsinaista nousua ei ollut kuin kilon verran viikkoon.
Jossain vaiheessa alkoi tosin terkkari katselemaan kelloa kun meni kait hieman yliajalle, kun oltiin sisällä melkein kolme varttia. Normaalisti kun on ollut vain noin vartin verran.
Hemoglobiini oli kahden viikon mittaustauon jälkeen jälleen nousussa. On se kumma kun raudan syönnin lopetti reilu kuukausi sitten niin sen jälkeen arvot on vain parantunut joka mittauskerralla. Ei ois varmaan pitänyt alun alkaenkaan aloittaa koko rautakuuria.
Yopa ja Kassu, mä kävin joskus kuukausia sitten jo lueskelemassa noita runonpätkiä ja tuolloin jo itkua tirauttelin niin nyt en edes uskalla avata koko sivua enää :) .

Pitipä tuossa aamulla jo ilmoittaa että jätämme viikonlopun tulevat häät väliin kun ei uskalla lähteä ajamaan melkein kolmen tunnin reissua suuntaansa ja kun ei autossa istuminenkaan mitään herkkua enää ole kun selkää särkee, alapäätä vihloo tai supistelee. Harmittaa vaan kun jää häät väliin mutta eipä sitä omaa tai vauvan hyvinvointia halua vaarantaa.

Nyt kauppaan ostamaan mustikoita ja vadelmia, jos sitä vaikka jaksais vääntää vielä piirakan tämän päivän aikana =) .

zamppa 37+0
 
Tässä kunnon päiväunien jälkeen päätin,että kyl se mieskin mukaan pääsee,on ollut kaikissa 4 aiemmissakin,niin ois julmaa olla ottamatta sitä nyt mukaan...

Täytyy jutskata vaan ennakkoon,et voin kyl olla kiukkuinen joutuessa tilanteeseen,jokä on täysin uusi...Ja jos jalkopäässä parveilee puoli tusinaa ihmistä,niin mitään ystävällistä ei tarvitse odottaa kyl kuulevansa :whistle:

Viime synnytyksessä mies nukkui säkkituolissa liki koko synnytyksen,haukotellen siirtyi sit ponnistusvaiheessa viereen,Jos tällä kertaa käyttäytys samoin,niin voi ukko rukka,että lähtis ja lujaa synnytyssalista.

A-mam
 
on mies tulossa synnytykseen. ei olla edes ajateltu etteikö tulis. ja kun kuitenkin esikoinen kyseessä, niin tuskin se haluaa sitä missata. tässä yritin tuota sairaalalaukkua pakata itelleni, mutta ku on niin keskittymiskyky hukassa ni tuolla sängyllä nyt osa tavaroista lojuu ja mielenkiinto loppu kesken kaiken. mikähän mua oikein vaivaa!?!? oon varmaan raskaana tai jotain ku mielialat niin heittelee? :LOL:
 
Heips Elokuiset!!

"Mukava" kuulla,et täällä on muitakin huonosti nukkujia. Mulla yöt menee täysin valvoessa. Vessassa saa ravata keskimäärin 6kertaa yössä.Maha painaa ikävästi kun on kyljellään, joten nukun koko ajan koiranunta. Jos nukun hetken sikeästi, niin herään aina selältään ja vauva potkii kamalasti!! Voiko vauvalle aiheutua jotain pahaa kun nukun selällään? Siitäkin uni häiriintyy, kun mietin koko ajan etten vain pyörähdä selälleen.

Me ollaan päätetty heti plussan tultua et isukki lähtee mukaan synnytykseen. Hän kyllä suuttuisi pahan kerran jos ei pääsisi mukaan.

Hurjaa, kun teillä niin monella on synnytys jo tosi lähellä. Aina jänskättää tulla tänne lukee uutisia. =) :heart:

Mut eipä mulla kummosempia... Jakselkaahan!!! =)

may ja valtsu 34+4
 
Se pino taitaa olla kadonnut/hävitetty, ei nimittäin löydy. Se oli mun aloittama pino ja viikko oli 48 mut ei löydy ees googlella (löytyy muita kuitenkin). Tosi harmi :( Löysin sen pinon vielä ennen tätä uudistusta mikä täällä kaksplussalla on tehty mut sen jälkeen se on hävinny
 
Olo sen kuin tukaloituu täällä... Eilen kun heräsin aamulla niin heräsin kauhean flunssan ja kuumeen kanssa :snotty: Olo on aivan käsittämätön, jokapaikkaa vihloo, jomottaa ja juilii. Nukutuksi en ole saanut viikkoihin kuin puoli tuntia kerrallaan ja sen kyllä näkee, näytän ihan haamulta :ashamed: Soitin aamuvastaanotollekin tänään mutta meinasi, että täytyy yrittää kotona vielä pärjätä, ei kait tässä muu niin tympäise kuin se ettei voi popsia sellaisia lääkkeitä mitkä tepsii ja miten tämä mun paha olo vaikuttaa vauvan hyvinvointiin?? :| Ihan tippa linssissä koko ajan, kun niin huono olo ettei pysty kunnolla liikkumaan, mut huomenna onneksi neuvola niin jospa se nyt ainakin ottaisi tulehdusarvot, nimittäin jos ne on koholla niin en varmaan pelkällä kotihoidolla selviä??? Oli mulla mielessä vastailla noihin kysymyksiinkin mut oon niin tööt että taidan käydä joku päivä sit kun voin paremmin niin niihin vastailemassa, nyt vajoan takaisin sohvan uumeniin! Toivottavasti lähi päivinä ei tule lähtö synnyttämään sillä musta ei tässä kunnossa varmasti siihen ole, hiukan hirvittää... :|

Öykä & Juniori 37+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nallekarkki:
Se pino taitaa olla kadonnut/hävitetty, ei nimittäin löydy. Se oli mun aloittama pino ja viikko oli 48 mut ei löydy ees googlella (löytyy muita kuitenkin). Tosi harmi :( Löysin sen pinon vielä ennen tätä uudistusta mikä täällä kaksplussalla on tehty mut sen jälkeen se on hävinny
No voi räkä! Kiitos Nallekarkki kuitenkin etsimisestä :flower: Muistankin että olit siellä...tsemppiä näihin loppuviikkoihin..onneksi täällä asti ollaan :)
 
Ja olihan se taas jotain aivan muuta kuin olin ajatellut!

Eli meninhän sinne alkujaan kuulemaan sektiopäivän ajankohdan. Tätä mieltä oli lääkärikin, eli että katsellaan sektiopäivä valmiiksi johonkin muutaman viikon päähän... mutta katellaanpa ensin vauvan vointia. Kaksi viikkoa sittenhän kävin viimeksi ja silloin painoarvio 2700g, nyt kun lääkäri katseli ja kyseli jonkin aikaa, sai painoarvioksi 2550g :eek:
Eli siis tästä päätellen vauva ei ole kasvanut ollenkaan kahdessa viikossa! Lääkäri meinasikin että nyt on käynyt niin että on tullut kasvupysähdys ja mulla kun on se sokeritauti niin pitäis olla kyllä toiste päin, eli pitäis olla kasvupyrähdys! Eli siis sektioaika peruttiin vauvan pienen koon takia ja kahden viikon päähän uusi kontrolliaika.
Istukka oli jo hieman kalkkeutunut, mutta virtaukset olivat hyvät joten lääkärin mielestä voin hyvin odotella vielä ainakin sen kaksi viikkoa...
Pää oli jo niin alhaalla että ultralla mahan päältä sitä ei enään pystynyt katsomaan, mutta kohdun suulla supisteluista huolimatta ei ollut edellleenkään tapahtunut mitään.
Olen ihan hämilläni täällä, minulla kun nuo edelliset on olleet näillä viikoilla kovimmat kasvamaan... No kai se kuitenkin on ihan ok kun kotia vielä päästivät eikä mitään kummempaa kontrollia tarvita... :|

Mutta kai se täytyy taas mennä ähisemään tuonne punkkaan jos vaikka sasi nukuttua sen nelisen tuntia...

Seriina 36+0
 
ja yksin kotona vauvan kanssa
Sektioon joutuminen pelottaa muakin. Toivoisin niin että selviäisin alateitse. Aiempi kokemus ei ollut kovin kiva mutta nyt kaikki asiat on kirjattu ja mun kokemukset oli tosi harvinaisia. Olen siis luottavasin mielin.

Sektiosta toipuminen ottaa aikansa mutta mulla ainakin se osa sujui hyvin. Aluksi oli hankalaa, mutta sitä se varmaan on ainakin osittain myös alatiesynnytyksen kanssa. Pelkäsin myös pudottavani vauvan portaissa tms yksin jäätyäni kun mies palaa töihin. En pudottanut tietenkään. Ja kaikki sujui kuin itsestään. Toki varmaan vauva heräili osaksi yöllä siihen kun äiti pienestä inahduksestakin suurinpiirtein työsi tissiä suuhun! :D
Sektion jälkeen saa hyvät kipulääkkeet ja niitä on myös syytä käyttää. Sitä paremmin pääsee jalkeille ja toipuminen edistyy. Haavaa suihkuteltiin useamman kerran päivässä (suihkutin aina pissalla käynnin yhteydessä) mutta muuten se parani ihan issekseen. Alkuun kipeätä teki aivastaminen, äkilliset liikkeet ja nauraminen. Haava-alue oli osittain tunnoton vielä puolen vuoden kuluttua. Pelkäsin tikkien poistoa, höh, se ei tuntunut juuri miltään. Pikkasen nipisti yhdestä kohdasta mutta piece of cake!

Suunniteltu sektio on vähän eri juttu.(Puhun nyt äidin kannalta) Silloin ei ole jo väsyksissä synnyttämisen yrittämisestä, kipeistä supistuksista jne. Varmaan hermostuttaa enemmän (kuten aina kai leikkaukseen meneminen) kun jos on ensin alateitse yritetty voi sektio olla sitten jo helpotus kun synnytyksen päättyminen on näkyvissä. Itse operaatio on nopea, ompeleminen vie jonnin aikaa. Äiti on heräämössä pari tuntia ja vauva tarkkailussa. Iskä saa yleensä olla vauvelin kanssa.

Hermostuttaisi varmaan kaikkia synnyttäjiä, alateitse myös, jos synnyttämisen ajankohta olisi selvillä? Nyt saa uskotella itselleen että ehkä se ei tulekaan.. :kieh: Mä ainakin ehdotin lääkärille sijaissynnyttäjää.. Katsoi mua vähän oudosti! :LOL:

Kuumetta 37,6 ja olo heikko. Huomenna soitan äippäpolille ja kyselen taas lämmön nousun ja vauvan vilkkaiden sydänäänten mahd yhteyttä ja tarvitsisko mun perjantaina mennä aiemmin jos ottaisivat käyrää.. tuleeko kelleen mitään tästä mieleen?

 
Meillä on alusta asti ollu selvää, että mies tulee mukaan synnytykseen. Tämä lapsi kun on hänelle esikoinen ja muutenkin voisi sielä olla vähän orpo olo yksin. Että haluan ehdottomasti miehen sinne tueksi ja turvaksi. Miehellä loppuu loma tämän viikon jälkeen, jos ei vauva sit päätä tällä viikolla syntyä. Mut onneks työpaikka on lähellä ja sieltä ehtii 5-10 minuutissa kotiin jos lähtö päivällä tulee.

Sitä ollaan taas yks päivä lähempänä laskettua aikaa. Tänään on ollu kyllä jotenkin tosi saamaton olo, veto poissa. Elämä hankalaa tuon mahan kanssa, aina kun kävelly tai seisonu enemmän, niin kauhea paineen tunne alamahassa ja välillä alapäässäkin. Ja jotain lieviä supistuksiakin. Voi kun pääsis jo synnyttämään :eek:

Yöllä vessassa ravaaminen on kyllä viime öinä vähentyny, onneksi! Viime yönäkään en käyny kun kerran, ku aiemmin oon joutunu käydä 2-4 kertaa. Mutta jos sitä pikku hiljaa alkais mennä nukkumaan, kun neiti on kuitenki viime päivinä heränny suht ajoissa.

Pipe75 39+3
 
Jospa mäkin vähän kirjoittelisin pitkästä aikaa.
Helsingin reissu meni oikein mukavasti vaikka just maanantai aamun neuvolakäynnillä pissassa oli proteiinia ja turvotusta sormissa. Sain vaan tarkat ohjeet ja verenpainemittarin että miten toimitaan jos jotain oireita alkaa tulemaan, mut mitään ei tullut=)
Viimeksi maanantaina kun kävin neuvolassa niin kaikki oli kunnossa sf on 34 ja vauva on vielä ihan ylhäällä eikä tietenkään kiinnittynyt, lähtö ei siis varmasti oo lähellä kun ei supistelekkaan tai ole muitakaan oireita.
Ai niin hb on edelleen vaan laskenut vaikka oon jo kolme viikkoa syönyt rautatabletteja=(

Mä taidan olla täällä ainut jonka tarvii vessassa käydä korkeintaan kerran yössä jos sitäkään. Usein selviän yön ilman vessareissuja niin kuin viime yönkin. Muutenkin tääkin raskaus on ollut mielettömän helppo, mitään vaivoja ei oo ollut.

Onnea ensimmäisestä eloprinsessasta =) :flower:

Mun äidin piti tulla tänne ens maanantaina et on sitten valmiina esikoisen kanssa et jos lähtö tulee niin nyt ei sitten ainakaan vielä maanantaina pääse tulemaan :/ Eipä siinä muuten mitään kun en usko että vauva ennen la:ta päättää syntyä mut silti on epävarma olo kun eihän sitä koskaan tiedä.

Tänään meinasin tarkistaa sairaalakassin sisällön ja laittaa loput tavarat sinne valmiiksi.

Metsätähti ja möhö 38+3
 
Täällä ei oo tarvinnut käydä öisin vessassa ollenkaan sitten alkuraskauden :whistle: en ikinä oo joutunutkaan öisin loppuraskaudessa pissalla käymään,mut tyttöjä odottaessa olen herännyt alkuraskaudessa liki joka yö rv 4-10 pissalle...

Tänään leivon pakkaseen herkkuja,illalla mulla on tunnin hieronta ja sit joutais ihan vaik synnyttämäänkin rennox hierottuna :D

Mun sairaalakassi on kyl niin iso ja täynnä tavaraa(vaik ensisijainen toive onkin polikliininen synnytys,kaiken mennessä hyvin),et ne synnärillä luulee,et muutan osastolle.

A-Mam ja Lahja rv 38+6 :heart:
 
Seriina: mulla kävi ma samoin piti saada aika käynnistykseen , toisin kävi ei edes vauvan kokoa katsottu vain sydänkäyrä et kaikki ok,sokerivauva myös täällä vaik ruokavaliol pärjätty,kyllä laittoi masentaa ja ottaa päähän :kieh:
nyt viime yö nukuin yllättävän hyvin tuntuu et kaikki oireet lähenevästä synnytyksestä kadonnut jonnekin ei enää supista tms.eli ilm on vielä piiitkä odotus edes.eilen tuli sit kunnon migreeni ja nyt poikii flunssaa päälle et ihan hyvä jos ehtii parantuu ennen vaavin tuloa.
meillä lähtee isukki mukaan jos yöllä tulee lähtö, tulee perästä heti ku mun vanhemmat ehtinyt tänne,tuntuis kamalalta olla yksin synnyttämäs
päivänjatkoja kaikille
 
Huomenta kaikille!

On se niin mukavaa kun 15v pojat saavat ensimmäiset mopot ja ajavat koko yön niiden kanssa :kieh: Asutaan vastapäätä alakoulua ja varsinkin sen urheilukenttää ja nämä saat....nan mopoilijat vetivät ympyrää kentällä aina klo 2 asti. Miten ne saavat olla ulkona edes niin myöhään?? Olo on siis ihanan levollinen ja valmistautunut uuteen päivään :LOL:

Mieheni tulee mukaan synnytykseen ja en tietäisi miten selviäisin edes ajatuksesta jos hän ei tulisi. Käytiin eilen moikkaamassa kavereita joilla oli 3 kk vauva ja kuultiin heidän synnytyskertomuksensa. Täytyy varmaan jutella synnytyksestä oman miehen kanssa jotta voi kertoa millaiset tuntemukset hänelle jäi . Nimittäin aika hurja tuo kaverin kertomus oli. Hän oli ottanut videotakin välillä ja supistukset näyttivät tooooooooooooosi kipeiltä. Oli melkein pyörtynyt ennen kuin mies oli vaatinut kätilöltä epiduraalin.

Sain heiltä lasten uimarenkaan (synnytyksen jälkeen istumiseen) ja ison jumppapallon (supistuksien helpottamiseen). Ovat kuulemma ehdottomia. Kertokaapas te jo synnyttäneet onko jotain muuta joka olisi ns. ehdoton? Tiedän etteivät noi ole ehdottomia, mutta kun eivät olleet käyneet edes mielessäni.

Soippa ja masu 37+3
 
Metsätähti

Mä selviän ilman vessakäyntejä, illalla käyn useamman kerran ja sitten vasta aamulla joskus seitsemän aikaan.

HB:sta Kokeile Metsis tarkkailla ettet nauti maitotuotteita kahteen tuntiin rautatabletin nauttimisesta? Mä otin ihan sikana rautaa ja ihmettelin kun ei vaikuta... söin purkkikaupalla jugurttia samalla.. :headwall:

Täällä painonlaskua taas parisataa grammaa.. nipistelee ja kutittaa jalkoja ja käsiä sekä turvottaa, edelleen lämpöä. Verenpaine oli hyvä samoin virtsa puhdas, joten tuskin toksemiaa? Soitan äippärille..

Mukavaa odotuksen täytteistä päivää kaikille! :D
Fee ja Alien 37+6
 
Kyllä myös täällä olisi tarkoituksena miehen olla mukana synnytyksessä. Meillä on hieman vain riskaabelimpaa pääseekö mies mukaan, jos lähtö tulee keskellä viikkoa eli ma-pe:na sillä mies on töissä 250 km:n päässä, jonne ajomatka kestää 3,5h. Joten jos lähtö tulee, miehen pitäisi ensin selviytyä ajamalla tänne, ja tästä matkaa vielä meillä on 30 minuuttia, 30 kilometrin päähän sairaalaan. Ja viime synnytys minulla kesti vain 4 tuntia, joten tämä saattaisi olla jopa nopeampi kun viimeksi. Sittenhän vauva saattaisi syntyä vaikka eteiseen, jos en lähde sairaalaan ilman miestä. Esimerkiksi TAKSILLA. En ole IKINÄ tilannut taksia, itselleni, saatikka ajanut sitä yksinäni synnyttäessäni, kyllä jännittää jos näin pääsee käymään, mutta tiedän että se on pakko. Toivon vain, että vauva syntyy viikonloppuna, jolloin mieskin on lähettyvillä. :saint:
Pitäisi laittaa sairaalakassi+kotiutumisvaatteet vauvalle+ itselleni valmiiksi, en ole vielä sitä tehnyt. Tänään on tasan 35+0. Eli 5 viikkoa odottamista enää jäljellä. Lääkärineuvola on tänään kello 10:45, siellä saan kuulla onko mitään tapahtunut, sillä viimeksihän viime viikon nvla:ssa kätilö/hoitaja hieman ihmetteli vauvan pään laskeutumista(?), että olisiko jo niin alhaalla.

Nyt haluan muuten tietää, mitä otatte mukaanne synnyttämään lähtiessänne! En muista yhtään miten toimin viime kerralla, synnytin meinaan 5,5-vuotta sitten esikoiseni, enkä muista mitä tein:)

Olen ajatellut mukaan jos laitan tällaiset tarvikkeet:

-imetysliivit+ rintaliivin suojuksia
-meikit
-omat shampoot+pesuaineet+hammasharja+hiusharja
-hajusteeton deodorantti
-kännykkä+laturi
-puhelinnumerolista tutuille (gsm:äähän ei saa osastolla pitää auki/sillä soittaa)
-kamera+kameran laturi

KOTIUTUMISTA VARTEN:
-puhdas+siisti pusero+housut+sukat ja omat alushousut(?)
-vauvalle kassiin on pakattava:
-vaippapöksyt, kietaisupaita, puolipotkuhousut/ tai potkuhousut, myssy, puuvillatumput, ä-pakkauksen kevythaalari/kevyt samettipuku:housut+vetoketjullinen huppari.
Sairaalastahan saa ottaa tutin+ vaipan.

Siinä taisi tulla kaikki??:)

 
zamppa
Huomenia vaan kaikille aikaisille elomassuille!
Metsätähti, itse söin rautatabletteja pitkään, joskus reilu kk sitten lopetin kun arvot alkoi nousemaan. Lopetuksen jälkeen arvot on vain nousuut entisestään että mulla taitaa paremmin nostattaa tuo ilman lisärautaa oleminen kuin sen syöminen.
Täällä myös yksi, jonka ei tarvitse käydä vessassa maksimissaan kuin kerran yössä, jos edes sitäkään.

Onpas taas äärimmäisen hyvin nukuttu yö, kun supisteli muutaman kerran aika napakasti ja kipeästi että ei oikein tullut nukkumisesta mitään. Eilen jo kävelylenkin aikana supisteli lyhyen ajan sissän kolme kertaa kipeästi ja piti oikein alkaa tarkkailemaan supistuksia mutta lakkasivat siitä sitten kun pääsi kotiin rauhoittumaan. Yöllä taas alkoi olla sellainen tunne että joko se lähtö tulisi. Tää mamma on ainakin ihan valmis jo vauvan tuloon ja joka päivä huomaa ajattelevansa että tulisi jo. Mutta ainakin voi lohduttautua sillä että joskus vauvan on pakko tulla ulos, kun sisäänkään ei voi jäädä =) .

zamppa 37+1
 
Kävin sitten eilen äippäpolilla tarkastuttaan, että minkäs kokoinen vaaveli sieltä on tulossa. Kätilö veikkas et nyt jo ois yli 3,5 kilonen mutta ultran mukaan 3,1 kg ja lääkäri myös sanoi käsituntumalla, että täällähän on ihan normaalin kokonen vauveli. Huh meinas jo ruveta hirvittään, että minkäs kokonen jytkäle sieltä on tulossa :) no onneksi ihan normirajoissa, että voi synnyttää normaalisti. Mulla nimittäin masu on kasvanut aika suureksi mutta turvotusta on myös osa vaikka masu onkin aika piukee.
Kohdunsuu oli pehmennyt mutta kiinni ja 2,5 cm jäljellä. Eli ei varmaan vielä vähään aikaan lähdetä....
Meille veikattiin 3,5 kg vaavia jo rv 23 ultrassa ja samaa veikkas eilinenkin ultraaja. Mites muilla on pitäneet paikkansa noi painoarviot?

terkuin tellervo 37+5
 
Noppis
Näin ekaa kertaa unta synnytyksestä. Unessa synnytys oli hirmu helppo ja kesti vain 3 h. :D Vauvamme oli isopäinen kalju poika! Saas nähdä miten oikeasti käy. :LOL:

Menkkamaista juilintaa on ollut nyt enenevässä määrin, ja iltaisin aina yhä enemmän kipuja alavatsalla, en sitten tiedä ovatko supistuksia vai mitä, eivät kuitenkaan tunnu samalta kuin harjoitussupparit. Kuitenkin aina olen yhtenä kappaleena herännyt. :LOL:

Olen kyllä ajatellut, että seuraavaan neuvolaan en mene. Ensi viikon perjantaina olisi, olen kyllä ajatellut sitä ennen poksahtaa. :kieh: Vaikka miehen töiden kannalta olisi parasta, jos vauva syntyisi vasta lasketun ajan jälkeen.

Mieheni on tulossa mukaan synnytykseen kyllä, jos vaan ehtii. Ettei siis tule mitään 1 tunnin syöksysynnytystä... :D
 
Täällä samanlaiset oltavat kuin eilenkin eli flunssa, kuumetta ja raskaudesta johtuvat kivut jne... :snotty:

Yhdeltä olisi neuvola, toivottavasti kaikki OK sillä ei oikein ole voimia mihinkään kummempaan, jouduin soittaan anopillekin ja pyytämään käyttämään neuvolassa, kun on niin vetopoisolo, että hyvä kun jaksan vessassa käydä ja mies on autolla töissä!

Mies on halukas ollut alusta asti tulemaan synnytykseen mukaan ja pääseekin ihan mihin vuorokauden aikaan ja ihan mikä päivä tahansa mukaan, joten siellä rintamalla on ihan turvallista :)

Käyn moikkaamassa neuvolan jälkeen kuulumiset, siihen asti heido!

Öykä & Juniori 37+6
 
Ah, sai taas kahvia ja juustovoileipää...inhoan tuota kun pitää käydä paastosokeri mittauttamassa tuossa labrassa kolmen viikon välein eikä saa aamukahvia juoda, kun pitää olla se 12t syömättä ja juomatta. Mä olen ihan addikti juustovoileipä/kahvi/lehti yhdistelmälle. No hyvää harjoitusta, kun taitaa olla niin, että seuraavien kuukausien aikana siihen edelle tulee vaavin tarpeet :D Toivotaaan myös että sokerit on reilassa. Tähän asti ovat olleet.

Turvotus on aikas kauhiaa täällä, tuntuu että sitä ois niinkuin joku painija ulkonäöltään :whistle: paineet ja protskut ovat kohillaan, joten turvotus on vaan muuta. Tänään taas neuvola.
Noppis mullakin tuota menkkajuilintaa iltaisin ja parikertaa tullut tosi kipeitä .....jotain, juu, en tiiä onko supistiuksia mutta selän puolella tuntuvat.

Tänään oli tullut jotain vähän verensekaista limaa..tiiä sitten onko lähellä vai kaukana synnytys. Minä oon jutellut pikkuiselle että ens sunnuntai ois hyvä päivä tulla :D ..jospa se on kuunnellut.

Tänään tuntuu olevan vaihteeksi virkeämpi päivä :wave: Kaikille muillekkin sellaista toivotellen:
Pilke ja Pomo 37+6
 
Milli-83
Meillä päin saa nykyään pitää kännykkää auki osastolla. (kunhan ei häiritse muita) Jos ei ole teho-osasto ym herkkiä laitteita lähistöllä ei kännykästä pitäisi olla haittaa. Kannattaa kysyä. Itse ajattelin laittaa päälle ajoittain, tai pitää äänettömällä. Parvekkeelta tms voi kans käydä soittamassa?

Tellervo
Esikoisen paino arvio oli 3,8 kg, oli syntyessään 3910 g. Eli aika lähelle. Meillä (minä ja siskoni) ollaan synnytetty molemmat noin neljän kilon vekaroita, joten en osaa oikein pitää niitä kovin jättiläisinä. Itse olemme alle 155 pitkiä.. :whistle: Nyt painoarvio 2,9 kg, lasketulle ajalle 3,6-3,7kg.

Pyykkipäivä tänään, yöks!

 
Ihan ihmeellinen yö takana. Kun olen pistänyt illalla nukkumaan heräsin seuraavan kerran viidelta miehen herätyskelloon ja kävin pissalla! Jatkoin siitäkin vielä unia ja heräsin puoli kaheksan esikoisen "pyyhkimään" huutoon =) . Hänkin mainitsi että nukuitpa sikeästi kun jouduin huutamaan ainakin kolme kertaa :LOL:
Sitten piti aamu tunnustella että liikkuuko vauva ollenkaan vai mikä on nyt hullusti. Muljauttelihan se sieltä vastaukseksi, eli kaikki ilmeisesti ok. Varmaan sekin eilisestä Roin reissusta vielä väsyksissä...

Olen miettinyt myös tuota sairaalakassin sisältöä...
Olin ajatellut ottaa tietenkin omat puhtaat vaatteet kotiutumista varten, ettei miehen tarvi sitten ihmetellä vaatekaapilla että mikähän näistä nyt sitten sopii sille mammalle =) ja meikit yms. Imetysliivit aion ottaa mutta sieltä saa myös ostaa sellaisia verkkojuttuja joita meinaan pitää siellä ollessa ja laittaa omani päälle vasta kotimatkalle. Mutta tiedän että en pääse kävelemään alakerran kahvioon kuitenkaan muutamaan päivään joten täytyy olla kaikki mahdollinen mukana jo siihen mennessä. Kyllä meillä ainakin saa olla puhelin päällä ihan normaalisti osastolla, on vain tietyt kellon ajat milloin saa olla. Ja se on minusta hyvä sillä viimeksi vierustoverini piipautti puhelinta läpi yön tekstiviestien merkeissä, ilmeisesti miehensä kanssa ja meinasi kyllä hermot mennä! Olisi edes äänettömällä pitänyt...
Vauvan kassin pakkaan tänne kotiin valmiiksi jonka mies sitten tuo kun tulee meitä hakemaan. Näin olen ajatellut parhaaksi tehdä ettei olisi ihan hirveät kantamukset mukaan jos tulee vaikka äkkilähtö ambulanssilla ja ambulanssikuski joutuisi kassin kantajaksi :LOL:

Meilläkin mies tulee mukaan synnytykseen. Nyt kun on suunniteltu sektio hänkin pääsee mukaan. kahdella ekalla kerralla hän on joutunut odottamaan sektion ajan oven takana hermostuksiissa ja tullut sitten vasta vauvan hakemaan kylvetykseen ja punnitukseen. Sanoi että se oli ihan kamalaa kuunnella sieltä oven takaa sitä sähellytsä kun ei tiennyt ollenkaan mitä tapahtuu... Kysyi vain tuossa joku päivä sitten että tekeeköhän ne niitä sektioita viikonloppuisin, kun ei millään ehtisi olemaan nyt pois töistä... :LOL: Vastaukseni oli tuima katse ja sen jälkeen vasta hymähdys kun huomasin että olikin leikillään... minulle kun ei nykyisin saa sanoa mitään huumorintajutonta :LOL:

Mutta oikein tarmokasta päivää kaikille elomassuille!

Seriina 36+1
 
Mua rupeaa jo kohta hävettämään älyttömästi tää miten oon ominut jotkut odotusasiat vain itselleni :ashamed: Mies kysyi eilen,et monelta ultra on?sanoin,et 9.45...Mies oli laittanut viestin(mitä en kuullut olleskaan),kun oli nähnyt kun ajoin meidän korjaamon ohi,et et sitten hakenut häntä ultraan mukaan :eek:

Hävettää sanoa,mut ei tullut edes mieleen,vaikka se on ollut mukana tähän mennessä joka ultrassa ja liki joka neuvolakäynnilläkin :whistle:

Tyttö oli rt:ssa....Ihan kuten epäilin...

Synnytyksestä on pakko ehtiä puhua,siis siitä jos edessä onkin poikkeava synytys,et multa ei kohteliaisuuksia latele,mikäli en saa mennä alusta loppuun omaa kehoa kuunnellen,on ollut kyl joka synnytyksessä henkisesti ja hieromallakin ihana apu,mut viime synnytyksestä jäi oikeasti miehen väsymys ketuttamaan,kätilö sanoikin,että isi raukka väsyi synnytyksestä enemmän kuin äiti :D Mikä oli totta.

Tänään leivotaan urakalla,mies lupas avustaa synnytyksen käynnistyksessä :whistle: En uskoltanut sextailla(vaik himoja kyl ois ollut)viimeisimmän perätila käännöksen jälkeen,kun pelkäsin,et pikkuinen syntyis sit perä edellä.

A-Mam ja Lahja rv 39+6,enää 8 päivää laskettuunaikaan :heart:
 

Yhteistyössä