Elokuisten 2007 Heinähöpinät ;)

;) sahei huraa tulpan lähdöstä!!!
ittellä kun ei muuta kun pahoinvointia, lieviä supistuksia, nipistelyä alapäässä, eikä siinä eilisessä pissanäytteessäkään mitään tulehdusta ollut! hyvä, mutta jokseenkin outo olo. viime yönä taas valvottu, käyty vessassa... päivällä siivottu ja pesty pyykkiä.
;) kassu kävin myös eilen saattaa meillä vieraillutta kaveriani poikien kanssa, jotka ajoivat pyörillä, niin takas tullessa (toosiii reipasta askellusta) sain kanssa mojovat supistukset. oudon olon ja kamalien liitoskipujen takia tänään ollaankin pysytty omas pihassa.
:wave: ruohikko myös meillä vihreempää ja pidempää kuin naapureilla, tarttiskos tehdä jotain!
hyvää perjantai-iltaa!
-mizu ja mazu 37+2
 
Juu, Tää lähtee tänään pusaamaan pientä maailmaan. Hetken vielä saan olla kotona ja sitten äippäpolille kalvojen puhkaisuun. ihanaa pääsen eroon kivuista ja saan oman pienen kullannupun vihdoin syliin.
Lääkärin mukaan synnytys on ollut käynnissä jo muutaman päivän, mutta kivuliaat supistukset ei ole tulleet, eikä varmaan tulekaan.
Että tällaista tänne.

Niiskuneiti83 ja veeti-irina
 
niiskuneiti83: Wau, tsemppiä koitokseen :wave:

Olen hetken seuraillu teiän juttujanne ja nyt oli pakko tulla kirjottelemaan ja ilmottelemaan itsestään :)
Täällä odotellaan kolmatta ja laskettuaika ois 27.8. eli nyt rv 35+4.
Supistuksista kärsiny jo jonkin tovin (n.2kk) ja vuodelevossakin ollut parisen päivää sairaalassa. Lääkkeet lopetettiin rv 34 ja nythän ei sitten enää synnytystä estellä.
Parina päivänä supistellut vähän ankarammin, mahan toiminta nopeutunut ja limatulppa havaittu jo kaks viikkoa sitten. Mä ilmeisesti kuulun siihen porukkaan jolla limatulpan meno ei tarkota että lähtö tulee seuraavina päivinä...
Pikkuhiljaa ois valmis jo synnyttämään ku nää supistukset väsyttää aika lailla ja kipuilee.. Mutta parempi silti jos pikkukaveri masussa pysyis vaikka kaks viikkoa ainaskin.
Tässä tämmönen "lyhyt" esittely :D
 
ja paljon tsemppiä!! =) Ihan alkoi jännittää sinun puolestasi!

Ja dokhtarille tervetuloa!

Minä selvisin aamuisesta kävelyreissustani verikokeisiin, vaikka supistelikin aika reippaasti matkalla. Nyt tuntuu, ettei saa itseään oikein sohvalta ylös ja muutenkin on jotenkin aika jähmeä olo. Mutta kukapa tässä vaiheessa enää olisikaan ääretömän ketterä :whistle:

Eilisestä asti on vähän väliä ollut housut märkänä ja jatkuvasti tuntuu, että jotain valuu housuun. Luulisin kuitenkin, että kyse on vaan valkovuodosta, eikä lapsivedestä. Pitänee jatkaa seuraamista. Välillä ihan alkaa ärsyttää, kun tuntuu, ettei tiedä mistään mitään. Aina jos tulee limaa, niin miettii onko kyseessä nyt limatulppa ja jos tulee vuotoa, onko kyseessä lapsivettä.. Kotiin pitäisi saada kaikki mahdolliset vehkeet, joilla voisi testata mitä mönjää milloinkin tulee ja katsoa käyrältä supistuksiaan :LOL:

Nyt takaisin sohvalle makoilemaan. Pyysin miestä, josko voisi tuoda mulle jotain herkkuja töistä tullessaan. Saa nähdä, tuleeko tyhjin käsin.. Mulla on ollut tänään aivan kamala himo kaikkeen hyvään. Pitäisi saada karkkia tai jätskiä tai jotain :ashamed:
 
Alan heti selittämään teille mitä ihanampia asioita vaikka vasta esittäydyin.. :ashamed:
Mulla äsken suolisto tyhjeni sihen tyyliin ettei mitään rajaa.. Nyt maha kovana (supistaa) KOKOAJAN ja selässä välillä myös kipu, mutta ei kuitenkaan sellasta supistusta et vois kellottaa. Niinku tuntuu olevan joku loppumaton.
Saa nähä joko pian tulee lähtö ku eilen lasten kanssa olin lenkillä ni tuli Todella rajuja supistuksia ja meinasin etten kotiin asti enää selviä.
Mies tulossa kotio vasta puolenyön jälkeen, en viitti viestiä laittaa ettei turhaan hätäänny.
Matkaa synnytyssairaalaan meiltä vajaa 100km joten kovin kauaa ei viitti tilannetta seurata jos vaikka etenee jotenkin..
Varmasti jos tunnin tää tästä jatkuu ni soitan synnärille ja kysäsen mielipidettä... :eek:
 
niiskuneiti tsemppiä!! :flower: ihanaa et kohta vauva sylissä!

dokhtar teretulemast joukkoon. täälä samaa ollu, et p...a kulkee ku varpunen, jonka jälkeen supistaa mutta siihen se onki mun osalta jääny sitte. soita ihmeessä synnärille, ni saat ainaki itelles ja hermoilles rauhan :)
 
Onnea matkaan Niiskuneiti! Vaikka ootkin varmaan jo mennyt. Mullakin ehkä lähtö jo lähellä..aamusta asti tullut supistuksia...iltapäivään asti epäsäännöllisesti ja sen jälkeen 7 min välein..en ole vielä soittanut minnekään vaan oottelen josko tästä tihentyis..turhaan sinne käymään on mennä vaan meen sitten ja tuun pois vauvan kanssa.
 
dokhtar tervetuloa myös, sitähän tämä loppuaika on. koskaan ei tiedä milloin... |O tässä se tulee: odottavan aika on pitkä!
niiskuneiti "tuleeko sinusta muumimamma?" ei vaines, oikein iso :hug: voimahali!
 
dokhtar Mulla on ollut myös noita samoja tuntemuksia, että supistus ikäänkuin vaan kestää. Etenkin yöaikaan mulla saattaa särkeä selkään ja olla sellainen supostusolo lähes tunnin ajan putkeen. Olen maininnut tästä neuvolassa ja äitipolilla, mutta kukaan ei ole ottanut mitään kantaa asiaan.
 
Sillon ku olin vuodelevossa sairaalassa ni tultiin ottaa sydänkäyrää vauvalta ja kätilö just koitti masua ja ihmetteli et eikös mulla mee supistus ollenkaan ohi..
Lämmin tässä tulee mut ei mitenkään niin kipeitä ettenkö kestäis olla kotona.
tuleva mami: aika hyvältä kuulostaa sun tilanne kertomasi mukaan :)
tässä se tulee: odottavan aika on pitkä!
ja varsinkin jos se odotus alkaa jo viikoilta 32+jtn... :/
mutta kyllä se vauva sitten sieltä tulee kun on tullakseen, touhuun tässä omiani lasten kanssa ja koitan olla välittämättä ja ottamatta ressiä.
illan jatkoja !
 
Mulla kans ollu näitä supistuksia jo monen viikon ajan muttei koskaan näin koko päivää. Että saas nyt nähdä...naureskelin tossa just mun äitille että varmaan nääkin loppuu taas eikä tuu vieläkään lähtöä. Ei tätä kyl enää kauaa jaksa ja sit kun toi ristiselkäkin niin pirun kipeä.
 
Voimia kaikille joilla jo tapahtuu..

Itsellä viikkoja 38 ja tänään kävin siis seurannassa. Lääkäri vaihtui mutta oikein kiva oli tämäkin. Vauvan painoarvio 3,3 kg eikä suostunut näyttäytymään et kumpi on.. :headwall: Kohdunsuu oli vielä kiinni, mutta hyvin pehmeä. Kaulaa jäljellä 2 cm. Supistellut on jo varovaisesti.
Sovittiin viikon päähän perjantaille seuraava käynti, jolloin käynnistetään jos ei lähde tulemaan sitä ennen. Voi kun lähtisi spontaanisti!
Millä mä saan miehen kohta enää hommiin kun alkaa olla vereslihalla :kieh:

Paino laskee mutta ei huolta koska vauvan paino kuitenkin hyvin nousee. Itse asiassa mulla ei ole painonlaskua vastaan mitään. On sitten vähemmän minkä kanssa taistella synnytyksen jälkeen. Nyt painoa tullut ekasta neuvolasta 10,5 kg.

Paijjaamisesta tykkää minunkin Alien. Peppu ja jalat liikkuvat käden mukana iholla. Jos otan käden pois, potkii että jatka!

Mukavaa viikonloppua kaikille, saas nähdä mikä on tilanne ja syntyneiden saldo täällä ensi viikon alussa.. Jännää.. :wave:
 
On ollut taas kuuma päivä. Aamusta lähdimme jo hyvissä ajoin Kuopioon tekemään viimeisiä hankintoja vauvalle. Tai siis minä tein viimeisiä hankintoja vauvalle ja mies meni kuopuksen kanssa Clasolssonille. Vauvan ammeen jalat olivat niin huonossa kunnossa että piti hankkia uudet. En tietysti ollut ajatellut sitä että meidän amme on niin vanha että eihän siihen nykyajan jalat sovi. Näin ainakin vakuuttivat lastentarvikkeesta. Niinpä päädyin ostamaan myös ammeen. Hankin myös vauvalle kevyen fleesepuvun(housut ja takin) jos sattuu olemaan kylmiä ilmoja vauvan synnyttyä. Nyt en kyllä osta mitään enää. :whistle:

Viime yönä nukuin tosi huonosti. Liekö johtunut kuumuudesta vai mistä. Kahdelta olin niin virkeä että mietin että mitähän lähtisi tekemään. Olin kuitenkin lopulta nukahtanut. Hormoonit tekevät varmaan tepposia.

Meidän esikoinen lähti yökylään. Meni serkkunsa luo ihan tuohon lähi mökille. Päätettiin miehen kanssa koettaa käynnistystä kun saadaan tyttö nukkumaan. Poika kun yleensä kukkuu ties miten myöhään. Ei vain saa unta. Unirytmi sekoittuu helposti hänellä. Toivotaan että hommat saisi edes vähän suppareita aikaiseksi jos nyt ei käynnisty! Mukavahan se on kyllä puuhastella vaikkei suppareita tulisikaan! :D

Nyt aika lopetella, joten hyvää viikonloppua kaikille! Jännityksellä odotan kuka saa nyytin seuraavaksi kainaloonsa! :wave:
 
Mullahan tuli sitten supistuksia eilen iltaan/yöhön asti ja loppuivat kun nukkumaan menin. Ei tätä jaksa..siis että saa kärsii kivuista ja sit ei tapahdukaan mitään...vali..vali. Toivottavasti nyt ainakin niiskuneiti olis saanut jo vauvansa =) :heart:
 
Näyttää olevan tosi hiljaista.
Viime yö oli vaikea, kuuma kun helv........ vaikka ikkunat oli auki ja läpiveto niin silti hiki valui. Supisteli koko yön mutta ei niin voimakkaasti että olis lähtö lähellä.
Supparit johtu varmaan siitä kun pesin eilen ikkunoita, ja pakkailin tavaroita joita sitten kantelin alakerran varastoon kun on muutto viimenen päivä tätä kuuta. Eihän toi hyvää tee ravata 3 kerrosta ylösalas, mutta homma jatkuu tänään.
Tämän kaiken hässäkän keskellä pitää vielä vietää tytön 3 v päivää huomenna, oliskin aika kiva jos sais tänkin masuasukin syntyyn samalle päivälle kun tyttökin. Tulis juhlittua molemmat samaan päivään. Tai sitten sais siirtyä tonne la päivään kun vanhimmalla pojalla on silloin synttärit 16.8 =)

Voimia ja jaksamisia kaikille elomassuille.
 
Kuumuudesta ja tukalasta olosta kärsitään täälläkin monien muiden tapaan.
Selkä- ja lantiosäryt yltyivät eilen tosi pahoiksi (tietty ilman ainuttakaan supistusta) ja pystyin vain makoilemaan sohvalla tarkoin asetellun tyynyvuoren keskellä. Onneksi mies toi tyynyjä ja hieroi jalkoja :heart: ja antoi vielä aamusta minun nukkua pitkään kun lapset heräsivät riehumaan kukonlaulun aikaan.
Jotenkin kummasti odotan, että yöllä alkaisi tapahtua, ja sitten aamulla herään että ääh eikö vieläkään. :D Mistä lie saanut päähäni että supistukset alkaisivat öiseen aikaan...

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Violet, rv 37+5
 
Mulla ihan sama juttu:joka ilta menen nukkumaan sillä mielin,että joskos tulevana yönä saisi lähteä synnärille.Ja herään tosi pettyneenä :/ No,mulla se johtuu varmaan siitä,että kaikki kolme aiempaa synnytystä on kyllä lähteneet keskellä yötä tai yötä vasten käyntiin.

Täällä tuulee myrskyisästi.Viikko 39 on pyörähtänyt käyntiin ja tuntuu jotenkin uskomattomalta että olen yhä yhdessä kasassa:lapsia kun on tullut (tai siis tulee:) 4 neljään vuoteen ja edellinen jo viikolla 36.Niin nämä raskaudet ovat erilaisia,näköjään.

Jokohan niiskuneiti pussailee omaa vauvaansa jossain????Ihanaa :heart: Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Itse voin oikeastaan paremmin kuin moneen viikkoon juuri nyt,kun oikein toivoisin niitä kipeitä supistuksia.....toivotaan vaikka että olisi tyyntä myrskyn edellä!!!

Kassu ja Massu 39 tasan
 
En ole tänne kirjoitellut varmaan kuukausiin.
Mutta silti, olo on mainio ja vatsa on suuri. Yhtään ei ole supistellut, eikä kyllä mitään muutakaan valittamista olossa. ( esikoinen syntyi 41+2, kaksoset 32+). Yöllä pitää herätä kerran vessaan jos sitäkään :) ELi unenlahjatkin on melkoiset.
Painoa on tullut hirveät 30 kiloa joista suurin osa ilmeisesti nestettä, koska en kuitenkaan pissaile useasti.

thelen 36+1
 
Varsin sopivat kesäkelit nyt minusta. On lämmin ettei tarvitse takkia päälleen sovitella, muttei liian kuuma jotta pystyy nukkumaan ja jalatkaan ei ihan mahdottoman turvoksissa ole. Muistelen että toista oli 2 v sitten kun viikon ajan ennen esikoisen syntymää heinäkuussa oli kesän kovin hellejakso ja jalkaterät oli lähinnä pallon muotoiset, eikä enää merivesikään oikein rannalla viilentänyt kun se oli niin lämmennyt.

Tämä mamma otti ja maalasi naapurin rouvan kanssa eilen puolet meidän uudesta yhteisestä aidasta. Oltaisiin varman maalattu koko aita, mutta maali (onneksi) loppui. Iltapäivä meni siinä rattoisasti samalla juoruillessa, mutta jestas että oli lantio illalla kipeä, ja iskias vaivasi siihen malliin että yöllä vessaan mennessä ei oikea jalka meinannut pitää alla.

Minkäänlaisia merkkejä synnytyksestä ei täällä ole, mutta eipä tässä viikkojen puolestakaan ole vielä kiire, vaikken tosin pistäisi pahakseni jos kohta syntyisi kun olisi kuitenkin jo täysiaikainen.

77mm ja Minimi 37+1
 
Se olis sitten huomenna laskettu aika, vaan eipä taida vielä tulla synnärille lähtöä |O . Mä olisin niin valmis jo synnyttämään. No huomenna pitäis kyllä mennä viettään isän 60-vuotis synttäreitä perhepiirissä, että siinä mielessä ei kyllä vaavin tarvis syntyä ennen kun maanantaina. Vaan taitaa olla turha toivo sekään.

Eilen mä kyllä olin suht ahkerana koko päivän. Koitin siivoilla ja järjestellä paikkoja, niin kyllä se nyt sit jotain lieviä supistuksia sai aikaiseksi. Jopa aamulla, kun sängyssä makoilin, niin muutamaan otteeseen supisteli, mutta aikasta lieviä olivat. Seksiäkin tuli illalla harrastettua, mutta eipä sillä tainnu olla mitään synnytystä edistävää vaikutusta :whistle:

Jalat on ihan sairaan turvonneet koko ajan, mutta kun mun on kans kuuma koko ajan, niin ei hirveästi innosta noita tukisukkia pitää. Tänään on ollu veto jotenkin niin pois, ettei oo oikeen jaksanu mitään tehä. Vois vaan nukkua, jos tyttö antais.

Että tällästä täälä. Kateeksi käy niiskuneitiä, jos on vauvan jo saanu kainaloon tuhisemaan :hug: Tahtoo kans!! Mutta nyt kahtoon, mitä se neiti tuola yläkerrassa touhuaa.

Pipe75 39+6
 

Yhteistyössä