Elokuisten 2007 Heinähöpinät ;)

Eihän tää mee nyt olleenkaan niin kuin on suunniteltu! Laskettu aika on torstaina ja täällä saa vauvan syliin toiset joilla LA vasta viikkojen päästä...!!

Ei kun, Onnea ilman muuta kaikille ja todella malttamattomina täällä edelleen ootellaan että omallekkin kohalle toi synnytys jo tulis! :heart:

Tänään ajettiin hirveessä sademyrskyssä Hämeenlinnaan ja asuntomessuilla kierrettiin monta tuntia ja nyt kotona sitten vielä saunomiset päälle... katsotaan saadaanko näillä keinoilla jotain aikaiseksi.

Kuinkakohan monella käy muuten niin, että tilaus saapuu ajallaan, eli laskettuna päivänä... No, ei muuta kun huomista taas odottamaan ja supistuksia toivomaan!

Pauliina ja kettu 39+5 :flower:
 
Iltoja kaikille tasapuolisesti =)

Onnittelut kaikille jotka nyytit tällävälin ovat saaneet kun oon ollu pimennossa :flower:

Itsellä oli tänään neuvola:
rv 36+1,
painonmuutos vko 200g
rr 95/45
sf: 30cm (viimeks 29)
mahan ympärys 98 1/2cm (viimeks oli 99cm)
rt

vauva laskeutunu niin alas ku mahollista kuulemma, seuraavaksi sit jo syntyyki :D
eilen mulla oli tunnin ajan todella kipeitä (säännöllisiä) supistuksia joka kuulemma on varmasti auttanut vauvan tonne valmiuteen.
epäili että nähäänkö enää ens viikolla torstaina lääkärikäynnillä, mutta mä luulen että nähään vielä muutaman kerran :)
Vähän kuitenkin alko jännittää että onko se lähtö oikeesti käsillä.. Tänään ei oo supistellut oikein kipeesti, mutta tota kovettumista on vähän väliä..
muoks. veikkas et vauvan paino vois olla jotain 2,8kg luokkaa, mutta ei kuulemma todellakaa oo tulossa "isoa" vauvaa. itsekkin olen pienikokoinen.

Anteeksi viesti joka on pelkkää minua :ashamed:
 
Onnea pienestä prinssistä! :flower:

Täällä on taas supistellut koko päivän kipeästi ja välillä eivät mene millään ohi. :/ No mutta tätä nyt mulla on ollut jo niin pitkään, etten lähtöä synnyttämään odottele. Enkä edes vielä toivo. On vissiin vähän samat sävelet kuin tulevalla mamilla...

-Capri ja Tiitiäinen 36+5-
 
Eleonor: Tulevat aamut kauhistuttaa täälläkin, toivottavasti tulossa hyväuninen pikkunelonen... meillä 3.v. isoveli jää vielä päiviksi kotiin pitämään seuraa, ja varmistamaan ettei äiti nuku turhan paljon päikkäreitä... huh. Ja kokonaan oma lukunsa on, miten lapset kuskataan kun meillä mies vuorotöissä. :/
 
Hei kaikki ihanaiset!Pääsin taas koneen ääreen ja alan tuota vauva-listaa päivittämään ja jännäämään teidän vielä massujen kanssa eläjien kanssa!Tulin nyt illalla jo kotiin kun mieheni lähti tänään sille työmatkalle.Mutta vasta huomenna jaksan teille synnytyskertomusta väsätä,josta tulee maailmankaikkeuden kaunein ja toivonkin että minun kokemukseni antaa positiivista voimaa teille muillekkin :heart:

Minä voin loistavasti ja tyttö myös.Synnytykseni oli luonnollinen ja kaunis.

Nyt Öitä ja voimia kaikille!


Kassu ja Klaara 2 päivää
 
Täällä ollut vähän poltteluja!! Paha olo koko päivän ja venyvää limaa on myös esiintynyt :whistle:
Toivon niiiiiin paljon että pääsen kanssa jo vauvan haku reissulle!!!
Kumminkin menee vielä kauan!!! Saa nähdä ja itseäni ainakin jännittää että mikä päivä tässä lähtö tulee???
Mutta onhan Caprillakin näköjään jo kanssa kunnon supistuksia ollut tänään :wave: Ehkä törmätään Koksissa :D

Bebes & Muru 36+6 :heart:
 
Violet,hyväuninen kaveri ei olisi hullumpi ;) Sama ongelma(?)täällä,myös meillä mies vuorotöissä,noinkohan nousee iltavuoroviikolla,joka on ainut millon ois aamut kotona,kuskailemaan lapsia..Vielä meillä on kaksi autoa,että pääsen itsekin tietty viemään,mutta ei välttämättä kiva repiä nukkuvaa vauvaa aina aamuvarhaisella mukaan.Mutta kaipa se siitä lutviintuu.Niin,toisesta autosta tarkoitus kyl luopua,liian kallista hubaa pitää kahta nyt kun nuo omatkin tulot tippuu jonkun verran sit kun palkka ei enää juokse.

Odotan innolla Kassun syynnytyskertomusta :saint:
 
täällä kanssa kassun synnytyskertomusta odotellessa... :)

käytiin tuossa tuttava pariskunnalla kyläilemässä ja saatiin mukavia ohjeita tulevan synnytyksen varalle.. ystäväni miehen mielestä synnytys on sama asia, kuin "vetäisi ylähuulta pään yli". :whistle: mahtaa olla melkosta puuhaa.. mut ihmettelenkin, mikä mua vaivaa, kun ei suuremmin pelota/hirvitä tuo synnyttäminen.. paremminkin jo kieli pitkällä ootan, että pääsen tositoimiin. täälä ei kipeistä suppareista tietoakaan, ainoastaan mahan kovettumista on kyllä runsaasti. muutaman kerran jo juilinut mukavasti selkään ja tässä justiin miehelle sanoinki että nyt olis kyllä hyvä yö lähteä synnyttämään, kun ei unta tule ja olo on kuin ilmapallolla. vielä kun voisi tilata vaikka tekstiviestillä ne supistukset jostain.. *haaveilee*

 
Au au ku taas vihloo tuolta alapäästä... ja sitte ku vauva mekastaa siihen samaan syssyyn niin sattuu kyllä makeasti... Mut ei kait tässä, nukkumaan menossa! :wave:

Huomenna on klo 13.00 neuvola, jos en tuu tänne ilmoittamaan kuulumisia niin tiiätte missä oon...

JoannaH 41+3
 
Eleonor:meille tulossa viides ja mua ei kyllä hirvitä yhtään :D Kolme lapsista menee kouluun(yx 7 lk,yx 4:lle,ja tyttö menee ekalle),koulukuljetus on linja-autolla(asutaan maalla)....Joten arkipäivisin kotona vain vauva ja 2 v taapero...Arkea helpottaa tietty rytmi,josta ei lipsuta...Säännölliset ruoka- ja nukkumaanmenoajat(kohta 2v,kohta 6v ja kohta 10v nukkumaan 20.00,13v nukkumaan klo 21 ja näin jää äidille ja iskälle aikaa joka ilta hoitaa parisuhdettakin)Ja muutenkin nuo isommat on niin omatoimisia,ja ihania persoonia muutenkin,että mua ihan harmittaa kun koulut alkaa...

Nyt mentävä kyl nukkumaan,mies lähti töihin...viime yönäkin ajoa oli niin paljon,et raukka nukkui kokoyönä vain 2t...

Tsemppiä kaikille,jotka pääsee nyyttiään hakemaan,täällähän nyt rv 39+5,eikä merkkiäkään mistään(mut ei mul oo kiire vieläkään),vaikka kaikki ässät oli käytössä tänäänkin :D
 
Täällä aamu alkoi sillä että nousin ylös sängystä, alkoi harjoitus suppari ja kävin vessassa. Menin takaisin sängylle niin jopas vihlaisi ilkeesti oikealta alhaalta samalla supparin yhteydessä, meinasi taju lähtee. Suppari ei meinaa nyt laueta sitten millään.
Tänään on pelkopolin kätilö ja huomenna taasen neuvola.

TinniPinni 37+0
 
Esikoinen vielä nukkuu ja itse olen kohta tunnin kukkunut ylhäällä. Miksihän sitä ei osaa nukkua pitkään vaikka sais ja vielä olis mahdollisuus!! Toisaalta nautin näistä aamuista kun saan yksin herätä ja syödä aamupalan kaikessa rauhassa.. Näitä ei kovin usein ole sillä yleensä neiti herää aikasemmin ja noustaan ylös yhtäaikaa.

Täällä ei ole mitään merkkiä että synnytys olis lähelläkään.. No toisaalta laskettuun aikaan on vielä 3 viikkoa joten ei tässä vielä kannattais alkaa kovin paljon odotteleen :ashamed:

Mä tuossa huomasin että kun tässä en ole pitkiin aikoihin liikuntaa harrastanut (kesäkuun alusta lähtien lääkäri määräsi lepoa) niin alan olla aika rapakunnossa. Heti hengästyttää jos vähänki joutuu pitemmästi käveleen. Miten sitä voimat riittää synnytykseen??
Eilen olin paljon jalkeilla ja touhusin lapsen kanssa niin tuntui illalla että joka paikkaa särkee, selkä varsinki kipuili et hyvä kun pääsi käveleen... :/

Vielä onnittelut Marisalle pikkuprinssistä :flower:

Meidän kuukausi alkoi nyt joten lisää vauvauutisia odotellessa! Samoin ku synnytyskertomuksia :)

Lillielli rv37+
 
Ja taas pyöreitä viikkoja tuli täyteen!!! 37vk....
Iltaiset supistelut/polttelut ei johtanut ainakaan viime yönä mihinkään |O
Nyt aamulla kyllä poltti mahaa sama kuin olisi ollut kova kakkos hätä mutta vessassa ei mitään???
Oireita on mutta tapahtuuko mitään en tiedä!!!
Eilen harrastimme miehen kanssa sitä yhtä s:sää ja minä pelkään että mies survaisee vauvaa :ashamed: Eilen illall tuntui kun istuin että jotain valuu jalkojen väliin!! Ajattelin vaan että nyt se varmasti kiinnittyi kunnolla sattui nimittäin ja paljon :snotty:
Nyt alkaa siivous ja kodin laitto vielä kerran kunton jos vaikka sitten tapahtuisi jotakin ja lähtö tulisi!!!

Bebes & Muru 37 :heart:

Anteeksi tälläiset höpinät heti aamusta :ashamed: :whistle:
 
Eilen supisteli päivällä, illalla ja yöllä. Välillä supistukset tulivat säännöllisesti noin 10 min välein. Yöllä sitten lopahtivat kahden maita. Olin nukahtanut. Limaa tuli myös eilen, ei kuitenkaan limatulppa. Toivottavasti nämä supistukset vauhdittavat hieman tilannetta, ettei menisi ihan niin yliaikaiseksi. Paljon en uskalla kuitenkaan toivoa, ettei pettymys olisi liian suuri. Ja etten alkaisi taas hermoileman että eikö tämä ikinä synny. Itse en kuitenkaan pysty vaikuttamaan milloin vauva päättää syntyä vai päättävätkö Kysissä vauvelin puolesta! Yöllä muuten mietin jossain vaiheessa että meniköhän lapsivedet. Kävin vessassa niin pissa lorahti samalla tavoin kuin lapsivesi mennessään. Vauva kun ei ole vielä kiinnittynyt, joten makuuasennossa pitäisi synnärille mennä lapsivesien mennessä. Totesin sitten että olisi lapsivettä enemmän tullut ja turhaan huolehdin. Kummia asioita sitä yöllä miettiikin!

Nyt kakkuja leipomaan pakkaseen!
 
..niinkuin jo todettu, niin nyt se on tässä..Elokuu Kaikille jo vauvansa saaneille ONNEA :flower: ja meille joilla vielä masussa myllätään niin rentoja ja hyviä vikoja viikkoja. Syyskuu kun koittaa, niin syntyneiden lista on pitkä....
Kiva Kassu kun jaksat päivittää sitä listaa vaikka vaavi on siinä jo vieressä. Ja oikein paljon Onnea ...odotellaan synnytyskertomusta.
Täällä on ollut suppareiden suhteen eilinen ja yö melko hiljaista....ja jo kun luulin että ihan kohta lähetään muutaman päivän kipujen perusteella...eli siis samaa rataa täällä kuin monet muut. Mulla kanssa vauva painaa välillä nin hirveesti tonne kohdunsuulle että tuntuu et tulee ulos jo ja sattuu milloin lonkaan ja reiteen ja nivusin silleen sähköiskunomaisesti.
Tuo kanssa että TUNTUU siltä että koko ajan valuisi jotain, mutta välillä ne on kait tuntemuksia ja välillä sitten jotain tuleekin..näähän muistuttaa niitä plussaamisen jälkeisiä tuntemuksia, heh :eek:
Meinaan tänään lyllertää tonne torille kahville vaikka mikä ois.

Hyvää keskiviikkopäivää!
 
... hirmuisesti vauvansa saaneille :flower: !!!!!!!


Täällä edelleen odotellaan. Menossa rv 39+2. Parina yönä tullut muutama kipeä suppari, mutta niitähän on nyt ollut jo kuukausitolkulla. Oon ihan sitä mieltä, että olis reilua, ettei menis yliaikaiseksi, kun kerran saikulla ollaan oltu jo näin kauan suppareitten takia ;) ! Tosin oon nyt paremmassa kunnossa kuin kertaakaan raskauden aikana, koska saan nyt tehdä ruokaa, kävellä, pestä pyykkiä, tavata kavereita jne. Tosin ei huvittais tehdä enää yhtään mitään, vaan saada vauva syliin!!!

Mitäs Hiirulle kuuluu?
 
Pauzi
Huomenta huomenta!!

Lämpimät onnittelut Kassulle ja perheelle!! :heart:

Ja JoannaH, tervetuloa tänne elokuisiin. Minä alunperin pomppasin heinäkuisista tänne kun la siirtyi ultran perusteella 29.7 -> 6.8. Et kyllä varmaan muista mua kun niin alussa siirryin enkä ehtinyt paljoa kirjoitella...

Täällä sataa taas vettä, nyt mun tekisi niin paljon mieleni valittaa teille joka asiasta!! Kun esikoisen kanssa ei meinaa jaksaa kun ei pääse pihalle, ja itelläkin meinaa jo hermo mennä kun ei mitään pysty/jaksa/uskalla tehdä eikä mihinkään voi mennä |O Arhgh!!!

Oikein mitään merkkejä ei taasen ole mihinkään suuntaan. Esikoisesta oli jo limatulppa tullut tähän mennessä, mut nyt ei oo näkyny. Limaa aina välillä tosin tulee mut en tiiä sitte. Mies ei enää halua/uskalla sitä mukavinta s:ää harrastaa, ahdistaa kuulemma tietää et se vauva on siellä päänsä kanssa vastassa... :snotty: Loppus tuo sade niin pääsis ees lenkille. Kai täs täytyy alkaa siivoomaan.

Odottavan aika on pitkä!! Mutta minkäs teet kun ei oikein voi etukäteen mitään suunnitella. Lisäks mua alkaa välillä pelottaa tuo vauvan vointi, ilmeisesti täälläkin ollaan päivät hiljaksiin ja se jumalaton myllääminen alkaa sit illalla. Eilenkin tuntu et maha menee sijoiltaan kun vauva aloitti mylläämisen yhdeksän aikaan illalla, ja vielä kolmen aikaan yöllä heräilin liikkeisiin. Kummalliset rytmit pienellä, toivottavasti ei enteile syntymän jälkeisiä valveillaoloaikoja.

Ei kai täs muuta, voipi olla että meitsi on kokonaisena vielä syyskuussa :'(
Koittakaa kaikki jaksella!

Pauzi ja papunen 39+2

Muoks. Tuntuuks kellään et toi toosa olis jotenki turvoksissa tai jotain? Musta se on nyt menny jotenki ihan ihmeelliseks, tulee jotain limaa ja se tuntuu olevan ihan turvoksissa. Mitä tää on? Voiko olla joku reaktio hiivalääkkeestä? Ei kuitenkaan mitenkään kipeä tms.
 
Huomenta!
Kassulle Oikein paljon onnea pikku prinsessasta koko perheelle!
Liivia: Mulla tuli pari viikkoa sitten myös samanlaista vaaleanpunaista..johtuu kohdunsuun kypsymisestä..jos ei oikein älyttömästi ala kirkasta verta tulla niin ei kuulemma ole hätää.
Capri: Joo täällä supistellut kipeästi jo vähän liian kauan...eilen meinas taju lähteä ja kävin näytillä..verenpaine oli ihan hyvä eikä sitten tullut selvyyttä miksi pyörryttää. Kohdunsuulla ei kaikista suppareista huolimatta ole edistystä tapahtunut, niinkuin vähän osasin arvatakin. Toisilla kuulemma ennakoivat voivat vaan olla niin kipeitä ettei oikeista synnytyssuppareista paljon eroa. Mutta huomaan kuulemma sitten kuitenkin kun oikeesti on pakko mennä. Kohtua kätilö myös kokeili ja oli koko kohtu tosta päältä ihan kosketusarka..sen verran kuitenkin supistellut. Taitaa mulla kyllä hyvinkin yliajalle mennä. No vielä sentään 3 päivää laskettuun aikaan.
Tiki: Jos se onkin niin että kaikilla meillä menee yliaikaseksi joilla jo kauan tullut suppareita ja ollut ennakoivia oireita ja muut saa ennen aikojaan tai ajallaan... :)
 
Tuleva mami: Joo, näin se varmaan on =) . Meitä vaan vähän härnätään suppareilla, mut ne ei tarkoita mitään :D .

Pauzi: Mua kans pelottaa vauvan vointi. Oli eilen todella hiljaa koko päivän. Ihan pari pikkuista liikettä vaan. Vasta klo 20 aloitti liikkeet. Silloinkaan ei mitään hirmuista rymyä tullut, mutta jonkinlaisia liikkeitä yli 30 puolessa tunnissa. Pelkään istukkatukosta, johon on pikkuisen riskiä. Täällä HUS:n alueella vaan ei kauheesti tunnuta satsaavan mihinkään erityisseurantoihin :/ .
 
Bebes eihän sitä ikinä tiedä vaikka Koksissa törmättäisiin. Onhan meillä sama LA. =)

Mulla supistukset loppuivat yöllä, joten ei täältä vielä minnekkään olla lähdössä. Paitsi töihin. :kieh: Pitää mennä neuvomaan jotain juttuja.. viimeksi ma olin ja siellä vierähtikin 5h. On tämä äippäloma sitten leppoisaa kotonaoloa. :whistle:

Eilinen myrsky näyttää hellittäneen ja aurinkokin välillä pilkistelee, joten toivotaan aurinkoista päivää kaikille!

 
Elokuu alkoi ja toivottavasti elokuun aikana päästään kaikki tositoimiin! Miehellä alkoi työt tänään ja on niin ihmeellistä olla himassa. Aina aikaisemmin kun olen ollut kotona päivät olen ollut vain saikulla, mutta nyt olen ns. ihan terve. En vaan uskalla lähteä kovin pitkille kävelyille enää yksin eli mitä sitä tekisikään. Oletteko katsoneet Serranon perhettä? Mä olen jäänyt ihan jumiin siihen :)

Ajattelin hemmotella itseäni ensimmäisenä yksin vietettynä mammalomapäivänä ja menen klo 14 jalkahoitoon! ihanaa!!

Edie kirjoitti että jos menevät lapsivedet ja vauvan ei ole vielä kiinnittynyt niin pitää mennä makuullaan sairaalaan Onko se totta? Ei mulla ainakaan vauva ole vielä kiinnittynyt.

Kassu: Ihanaa kun miehesi oli vielä kotona kun vauva syntyi. Pääsikö hän mukaan synnytykseen kaveriksesi?

Pinku 38+2
 
Pauzi

Soippa: Mä en ole varma tosta makuullaan menemisestä. Mulla vauva on jo kiinnittynyt ja laskeutunut, mut oon kyl kuullu monen sanovan et jos ei ole laskeutunut niin on vaarana se että napanuora luiskahtaa jotenkin ulos (ilmeisesti) tai jotain... Jospa joku osaa täällä selventää. Jännä sikäli et ei mulla terkka oo puhunu mitään tollasesta. Olis ny luullu et olis varoitellu mut en sit tiiä.
 

Yhteistyössä