Elokuun 2011 pikkuiset joulukuussa

Täällä ollaan! :wave:

Tää mamma oli viikon flunssassa, onneksi nyt jo helpottanut. :snotty: .

Eilen oli 6kk neuvola ja mitat; 8075g 71,5cm 45 cm Painoa tullut taas reilu puoli kiloa, pituutta nyt vähän enemmän. Edelleen kuitenkin kuulemma hyvin kasvaa. Sain ohjeeksi antaa reilusti vaan noita soseita, ei siis saa tuputtaa mutta hyvin voi tarjota niin kauan kun poika tekee itse stopin. Tänään lämmitin sitten pikkasen isomman satsin, ajattelin kuitenkin hiljalleen lisätä tuota määrää, kun ei poika minusta mitenkään nälkäiseltä kuitenkaan vaikuta. Kuinka paljon teidän lapsoset vielä juo maitoa?Meillä syödään nyt aamulla ja iltapäivällä vielä tissiä, muuten annan korviketta.

Saatiin neuvolasta hammasharja ja ohjeet alkaa harjaamaan jo tahnan kanssa. Itse olisin aloittanut vasta siinä vaiheessa kun poskihampaat on tulleet tai kun poika osaa sylkeä, mutta ostin nyt kuitenkin tahnan ja on tässä sitä jo kokeiltu. Aamuisin harjaus ei tuota mitään ongelmia mutta iltaisin on kyllä vähän haastavampaa kun yleensä ukko nukahtaa melko pian syömisen jälkeen.

Meillä jäi nyt yösyöttökin pois. Olinkin jo pidemmän aikaa epäillyt että näinköhän on edes nälkä kun poika suunnilleen nukahti saman tien kun sai tissin suuhun. Sitten yhtenä yönä en vaan enää antanutkaan, ukko protestoi n. 5 minuuttia ja jatkoi uniaan. Seuraavana yönä pikkasen känisi mutta pian oli taas unten mailla kun ei kukaan reagoinut mitenkään. Sitten nukuttiinkin melkein pari viikkoa 21-07 muutamaa pientä ähinää lukuunottamatta yhtä kyytiä, tänä yönä (kello on nyt 2.53, mie en vaan saa unta |O) on sitten ollut vähän enemmän kitinää, mutta toistaiseki ei ole huutokonsertiksi asti yltynyt. Eilen neuvolan täti kokeili suuta, epäili että uusi hammas tulossa, josko se sitten vaivaisi. Aika vauhdikasta elämää sängyssä kyllä pidetään, viime yönä käänsin ukon oikein päin kun oli poikittain, ja edellisenä aamuna jalka oli pinnojen välissä :O. Onneksi mie nukun edelleen niin levottomasti että tulee välillä tarkistettua mitä tapahtuu.

Minä katsoin tuon Hiljaa Toivotut tai sen mitä siitä nyt itkemiseltä selvää sain. Ja vähän hävettääkin omasta puolesta, meillä meni n. vuosi ennenkuin raskauduin ja se tuntui maailmalopulta ja nyt kun sen tajuaa ettei se ollut mitään verrattuna siihen mitä toiset on joutuneet kestämään. Ei voi muuta kun olla äärettömän kiitollinen että on nyt tässä ja makuuhuoneessa pieni tuhisija :heart:.

Jaahas, pitäisiköhän se käydä vielä yrittämässä jos saisi muutaman tunnin nukuttua, neljän tunnin päästä herättävä kuitenkin vauvauintiin. Tulee kyllä niin elävästi raskausaika mieleen, ne pari viimeistä kuukautta kun tuli jatkuvasti valvottua öisin. Silloin tosin nukuin päivällä. :)

Siiruska ja Jere 6kk (mihin tämä aika oikein juoksee)
 
Morjentes!

Täällä ollaan! :wave:

Oih Siiruska, nyt oon kyllä kade, että ootte päässy jo yösyötöstä eroon. Meillä kyllä syödään soseita jo hyvin ja iltapuurokin syödään, mutta silti 2 kertaa yöllä vielä syötän. Mä uskon kyllä kans, että toi on vaan tottumus juttu. Mä meinasin kyllä maaliskuussa kans lopettaa yösyötön. Tissiä annan vielä yöllä ja päivälläkin vielä joku 4 kertaa. Korviketta en vielä oo antanu. Aamulla oon nyt alkanu antaa aamupuuron, sit lounaalla lihasoseen, iltapäivästä hedelmäsoseen ja sit illalla iltapuuron. Kiinteillä tarjoan sit aina vettä juotavaksi. Meillä piti olla tällä viikolla 6 kk neuvola, mut lekuri sairastui ja aika siirtyi ens viikolla. Katsotaan sit miten on poitsu kasvanu ja mitä lekuri neuvoo kiinteistä.

Tissistä meinasin alkaa vierottamaan maaliskuun alusta. Lähdetään ensi viikolla viikoksi reissuun pohjoiseen, joten ei viitsi ennen sitä alkaa tuohon vieroitushommaan. Mut reissun jälkeen sitten. Katsotaan kuis yöt menee, meillä kun poitsu ei huoli tuttia...

Mä olin kans flunssassa. Kurkku oli niin kipee, että olin varma angiinasta. Mut ei sit ollu. Lämpöä nosti yhtenä päivänä, sit meniki nopeesti ohi.

Ei tullu katsottua tuota Hiljaa Toivotut, mut oon kuullu siitä. Itku ois varmaan mullakin tullu. Itse kun sai melko pitkän rupeaman käydä läp (n. 7 vuotta) ennen kuin nyytti oli totta, niin saa todellakin olla kiitollinen tuosta sängyssä tuhisevasta rakkauspakkauksesta. :heart:

Soulmama ja Roni 6 kk 1 vko
 
Hyppyä huhuilen,josko käyt lukemassa?? Kerrohan kuulumisia,jos jaksat, jäit mun mieleen,kun oltiin kahdessa samassa pinossa :)

Muille toivotan ihanaa arkea vauvojen kanssa! Ite kuumeilen jo tuolla kakkosta ;) Tää pino on jotenkin vain jäänyt :( Ei muka ole aikaa. :/
 
:)
Maidosta Imetän edelleen ns. pääruokana. Eli ensin rintaa ja sitten sosetta. Maitoa siis saa monta kertaa päivässä ja kiinteitä tänään aloitin antamaan 2 krt päivässä. Liha ruuat aloitettiin eilen. Viikon päästä aloitellaan puurot.

Pianhan alkaa tosiaan tuo hampaiden peseminenkin :) kun pikkinen helmi kuultaa ikenestä, niin otamme hamppiharjan ja tahnan käyttöön.

palaanpa paremmalla ajalla taas! :wave:
 
Minne mun tekstini hävisi,kun kirjoitin=/

kommentoin vain että imetän entiseen malliin:) ohjehan on,että maidon määrä ei sais laskea kiinteiden myötä,vaan vuoden ikään asti maito olis se pääasiallinen ravinto :) ja niillä ketkä saa rintamaitoa niin tietenkin se rintamaito. En tiedä miks pitäis alkaa totuuttaa korvikkeeseen ennen tavan maitoa? Yösyötöt lopetan sitten,kun neiti sitä haluaa:) keskimmäisen lapsen kokemuksen jälkeen en jaksais heräillä yöllä jos en imetä. Sehän on ihan hormonaalinen juttu..keskimmäisen yöt nimittäin ei todellakaan rauhoittuneet yöimetyksen lopettamisen myötä joten en ota sitä riskiä tällä kertaa,että olen pian puolikuollut väsymyksestä :D
 
Moi!

Johan tässä on aikaa kulunutkin taas....5kk mitatkin jäi antamatta, mut parin viikon päästä sitä on jo 6kk mitat niin laittelen niitä sitten. Viimeksi painoa ei ollut kyl tullut juur yhtään, mut olihan sitä jo valmiiksi. :)

Meillä aloiteltiin kiinteät viime viikon lopulla ja hyvin on maistanut. Aivan eri tavalla kuin aikaisemmilla. Kiva juttu sinänsä. Sitä olen tässä pohtinut, että miten nopeasti sitä sitten vois ottaa lihat ja puurot mukaan, kun ikää on kuitenkin ensi viikolla se 6kk. Onko sillä edes jotain merkitystä? Ja kuinka nopeasti sitä kannattaa/voi ruokakertoja per päivä lisätä?Ihme, kun nääkin asiat unohtaa...8)

Maitoa ajattelin edelleen antaa lapsen oman halun mukaan, mutta yösyötöistä toivon pääseväni eroon, kun ruokakertoja on päiväaikaan ns. tarpeeksi. Siitä en minäkään mene takuuseen, että yöt siitä rauhoittuu, mutta yrittänyttä ei laiteta. ;)

Hampaita meillä ei vielä ole näkynyt. Joten ei harjaakan vielä. ;)

Muutenki kuuluu hyvää. Poika ryömii jo kovaa vauhtia ja jaksaa sen myötä itsekseenkin joitakin aikoja ja onhan hänellä muutenkin melkein koko ajan katselimista, kun muut pyörivät ympärillä. Parhaimmat naurut saa kyllä isosisko, joka jaksaa hassutella hänen kanssaan.

Itselläni oli myös flunssa (näkyy olevan liikkeellä), mutta meni kyllä aika nopeasti ohi ja ainakaan vielä eivät muutkaan ole sairastuneet (kop, kop taas kerran).

Tuosta Taiskan kuumeilusta tuli vielä mieleen, että on nää vauvat vaan niin ihania ja söpösiä. Meille nämä kyllä riittävät, mutta silti...Onneksi on tämänkin kevään aikana ystäville ja sukalaisille tulossa yhteensä yhdeksän vauvaa. Jospa niitä sitten nuuskuttelisi oman lisäksi. Ja Taiskalle onnea yritykseen!

Muistakaa ulkoilla ja syödä hyvin, niin väsy ei iske ainakaan niin kovaa.:)

Isabella ja poikanen 5kk 20pv
 
Taiska Onnea vauvelin yritykseen. Koetahan käydä kertomassa väliin kuulumisia, olisi mukava tietää miten sitten odotuskin etenee :)

Isabella Montalasta teillä on? oot saattanu mainita mutta mulla on menny ainakin ohi..

Nämä vauvat on kyllä nii-in ihania :heart: todella nyt tuntuu jo haikealta tää vauvan kasvuvauhti. Mutta nyt riittää meillekin nää muksut :heart: ei oo kyllä enää raskauskuumetta ees tullu :LOL:

Yösyötöistä en juurikaan edes itse niitä huomaa, annan tisun suuhun ja vauva nukahtaa oitis siihen, joten ei minunkaan tarvi kauaa olla hereillä.
 
Moikka,
Vieläköhän tähän ryhmään pääsisi mukaan? Meillä tyttö syntyi 23.08.2011. Olen ollut niiiin monesti vertaistukea vailla, ja monta kertaa päätynyt googlen kautta tämän ryhmän vastauksia lueskelemaan, että alkaisi vissiin olla ihan aiheellista ihan pyrkiä mukaan :D
-Pirpanainen ja pieni tyttö kohta 6kk
 
Hyvää ystävänpäivää kaikille äideille ja vauvoille!:heart:

Pirpanaiselle iloinen tervetuloa!:wave: Täällä sitä saa vapaasti ihmetellä vauvojen maailmaa. Itsekin olen pohtinut, että kyllä sitä vaan niin montaa asiaa voi ihmetellä ja tosiaan sittenkin vielä vaikka on jo aikaisempia lapsia. Meillä Pieni Tähtönen niitä on siis nyt kolme. Vanhin on ekalla.

Sen verran pitää vielä mainita, että vaikka eilen kehuinkin, että hyvin menee, niin kyllä nuo yöt on ollut melko risaisia. Nukahtamisesta saattaa herätä jo parin tunnin päästä ja tietysti vain tissi kelpaa nukahtamiseen. Siitä sitten tasaisesti aamuun asti kahden kolmen tunnin välein. Useimmiten nukkuu kyllä mun vieressä, että ei tähän nyt aivan väsy, mut silti...elän toivossa paremmasta.;)

Vaaleanpunaista päivää!
 
Moikka mammat ja vauvelit!

Hyvää ystävänpäivää:heart:

Täällä on syöty kiinteitä kuukausi ja nyt vko kokeiltu liharuokia. Kaikki tuntuu hyvin uppoavan. :) Kaurapuuroa kokeiltiin puuroista ekana ja nyt mennää neljällä viljalla. Oli jännät ilmeet kun ostin kaupasta jonkun valmisruokasoseen ja siinä olikin makua niin aika muikeeksi veti naaman. sitä ennen oltii vaan syöty vaan perunaa tai muuta ihan ilman mausteita. Pojalla oli sellaset ilmeet mitkä itselle tulee kun syö esim kirpeen karkin. :D en voinut olla nauramatta ja poikaakin nauratti ja suu auki kyl ootti seuraavaa lusikallista ja taas naama muikeeksi.

Hampaita täällä ei vielä ole tullut. Mut kauhee kaluaminen ja hinkkaa kunnolla rättiäkin nykyään tuol suussa. Et taitaa hiukan ikenet kutista.:ashamed:

Jotenkin odotan et meillä lähettäs ees vähäsesti liikkeelle kun nyt on niin et ei hetkeäkään viihdy tuol lattial yksin. Tästä poden hiukan syyllisyyttä et toivon et lapsi hetken viihtys yksin et sais jotain tehtyä:ashamed:, muunakin aikana kuin sillon kun hän nukkuu.

Öisin vielä herätään kerran syömää. Tosin parin viikkoon mahtuu jo 4 yötä ettei olla herätty ennekuin aamulla. ;)

Perjantaina on sitten 6kk neuvola ja nähhää miten ollaa kasvettu. Sitä ootellessa..
 
Tervetuloa Pirpanainen minunkin puolesta! :wave:

Meilloli tänään 6 kk neuvola, vaikka ikää onkin jo 6,5 kk. :p Pituus oli 71 cm ja paino 7750 g, py 43,5. Pituutta oli taas hujahtanu reilusti, painoa ei sitten pituuteen verrattuna tarpeeksi, mutta tää meitin poitsu on ollu alusta asti rimpula. Lekurikin sanoi, ettei mitään hätää, kun paino kuitenkin noussut. Muutoinkin kaikki oli ok. Lekuri sanoi, että voi alkaa lisäämään kiinteiden määriä.

Meillä poitsu alkuun söi puuron tosi hienosti, mut nyt tuli jarrut päälle. Yritin "huijata" antamalla joka toisella lusikalla puuroa (jossa marjasosetta) ja joka toisella marja/hedelmäsosetta, mut muutaman kerran jälkeen oppi "huijauksen"... Terkkari sanoi, että vois kokeilla laittaa rasiamargariinia puuroon. Kokeilin tänään mustikkapuuroa, se nyt sitten maistuikin hyvin. Eli ihan kaurahiutaleita, vettä ja mustikoita ja sit lautanen mikroon. Tein aika löysää. Hyvä näin, pitää kokeilla muillakin marjoilla. Maisteltiin muuten ekaa kertaa myös maissinaksua. Saatiin siitä hyvät naurut ja tallennus videolle. :LOL:

Vauvauinnissa oli vedenalaista musiikkia. Se oli aika hauskan kuuloista. Pinnalla ei kuulunut juuri mitään, mut veden alla kyllä.

Eipä ole kumma, että 68 bodyt alkaa kiristämään, kun pituutta oli tullu noin paljon. Ei auta kuin alkaa taas laittelemaan noita pienimmän mallisia pois. Lidlissä oli tosi halvalla kiva pipo/tumput, ei tosiaan ollut hinnan kiroissa.

Perjantaina lähdetään pohjoisen mummilaan. Ollaankin sit reilu viikko reissussa. Ensin ajellaan Ouluun, ei tuu sit niin pitkää pätkää autossa pienelle miehelle. Kyllä siellä on mummi ja ukki innoissaan, kun tullaan kylään! Ukki nähny viimeex ristiäisissä. Takaisin tullessa mennään Vuokattiin 1:ksi yöksi hotelliin, käydään varmaan kylpylässäkin. :heart:

Soulmama ja Roni 6,5 kk
 
No nyt on sitten puurot taas menny ihan hyvin, ilman kikkailuja. :) Eilen mustikkapuuro ja tänään omena-päärynäpuurot. Kunhan laittaa vaan reilusti sosetta sekaan, niin näyttää uppoavan. :D Jännityksellä katsotaan tämä yö, kun on tänään saanut ekan kerran 5 kiinteätä ruokaa päivässä ja syönyt vielä tosi hyvin. Toivottavasti nukkuisikin hyvin... :p
 
Kiitos kun pääsin mukaan!

Meidän pikku-tirppa siis ensi viikolla 6kk, viimeksi viikko-pari sitten neuvolassa mitat oli 63 cm, 5780 g ja pipo 41.1 (syntyessä 47 cm, 2925 g ja 32 cm), eli pieni on, neuvolan mukaan käyrällä -11. Yritän olla kuitenkin ottamatta tuosta painosta liikaa paineita, olen itsekin tosi pieni.

Kiinteitä yritetään antaa sen minkä suostuu syömään, eli vähän tällä hetkellä :) Äsken kun yritin antaa bataattia+perunaa korvikkeella, ei pistänyt muuten vastaan kuin oli vaan liikaa asiaa, piti päristellä samalla niin ei meinannut ruokaa mennä juuri muualle kuin ruokalappuun... Yleensä puristaa myös suun tiukasti kiinni kun näkee lusikan, tuttipullolla saa menemään sen mikä siitä menee läpi (vellituttia hyljeksii toistaiseksi, ei kai osaa annostella oikein).
 
Meillä aloiteltiin veteen keitetty kaurapuuro maistelu eilen. Pari lusikkaa meni ihan kivasti vaikka oli aika karkeaakin.
Nyt, kun ollaan saatu taas tuo ulkona nukuttaminen käyntiin, niin Pihla nukkuu t-o-d-e-l-l-a hyvin :) ja selvä rytmi jälleen saatu päiväuniin.
Ja sitä tupakoitsijaakaan ei ole enään näkynyt tuossa meidän partsin nurkalla, huh.

Hampaiden hoitaminen pikkuriikkisellä harjalla on aloitettu ja oikein hyvin neiti antaa harjailla pieniä alkuja :heart:

meillä on 6kk neuvola ensiviikolla, kiva tietää taas mittoja.

Pieni Tähtönen ja Pihla 5kk 30vrk (huomenna 6kk) :heart: :heart:
 
Moikka:wave:

Tänää oli neukkari ja viime kerrasta ei hirveesti oltu venytty eikä "lihottu" pituutta oli tullut vain puoli senttiä ja painoa 400g.. eli mita ovat nyt 67,5 ja 8630g
vaiks olin varma et ollaan kasvettu enempiki.

Ostettii tuollanen ensiaskeltuoli pari päivää sitten ja voi sitä riemua ja iloa minkä pienimies koki kun pääsi itse käveleen:heart: tuli ihan kyynel omaan silmään.

Jahas, jos sit keittäs kaffit kun näyttää herra vielä nukkuvan:)
 
Kirppu69 hienosti teillä lapsonen kasvanut :)

Minä jotenkin veikkaan, että meidän neidille painoa tullut n. 300-400g edellisestä punnituksesta. Just ja just varmaan on saavuttanut 7 kiloo rikki :D

Meilläkin on neloselle ostettu kävelytuoli, hyvät säädötkin on, että saa lapsen jaloille sopiviksi. Täytyypä ottaa se jo esiin tälle pikkusiskolle :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Pieni Tähtönen kaivapa vaan se härveli esiin. Olen kaks päivää saanut niin ihanat naurut kun katson pojan menoa :heart: ja poikakin hekottaa kun törmää ulko-oveen:D luulen varmaa lähtevänsä ulos ja sitä hekottaa..mut hauskaa katsottavaa.
Ja tosiaan se noissa on hyvä koska niitä saa säädettyä niin että jalat ylttää maahan. Ei varmaa olis ostettu tuota mutta päästiin kaverilla kokeileen sitä ja ei muuta kun kauppaan. =)
 
Heippa!
mahtuisiko mukaan? :) meijjän neiti syntyi 20.8 raskausviikoilla 42+2. maanantaina tulisi 6kk tytölle ikää :) 5kk neukussa painoa oli 8370 ja 67.7 pituutta, keskiviikkona ois sit puolivuotisneuvola.

pitkään oon näitä sivuja lueskellu mut vasta nyt uskallauduin kirjottaa :D
 
Mukaan vaan sara11!
Meillä ja teillä onkin melkein saman ikäiset lapsoset :D pari päivää ikäeroa, meidän neiti syntyi 18.8 rv 41+2
Teillähän meni kanssa odotus reilusti yli lasketunajan, pitikö käynnistää vai tulikos itsekseen? Onkos teillä muita lapsia?
Sori utelu :D ei oo pakko tietty vastata.

Meidän neukku on torstaina. Nyt vaan odotan, että tuleeko Pihlalle tämä mun kaamea nuha. Toivon niin hartaasti ettei tulisi.. :saint:
 
ei oo muita lapsia, esikoinen kyseessä ja kaikki uutta ja jännittävää :D

mulla käynnistettiin synnytys ku ei lähteny itekseen tulemaan ja hätäsektioon lopulta päädyttii, et niin tiukassa oli.

mites sulla, lähtikö ittestään vaavi syntymään ja onko teillä muita lapsia? :)
 
Onpas se synnytys ollutkin koettelemus sitten teille. Toivottavasti toivuit sektiosta hyvin.
Meillä ihan itekseen alkoi syntymään. Supistuksilla alkoi aamuyöllä ja lähdin sitten aamulla sairaalaan. Kalvot piti puhkaista silloin päivällä, kun ei millään itekseen puhjenneet ja siitä 3½h päästä meillä oli vauva sylissä :heart: niin ja viisi lasta on meillä.
 

Yhteistyössä