Elokuun 2011 pikkuiset joulukuussa

Heippa :wave:

No teillä Soulmama on ollut sit vähä tilannetta, onneks ei käynyt kuitenkaa pahasti.

Meillä puuro viel uppoo ja tuntuu kans hiipumaapäin vaiks kuinka vaihtaa soseita. Et kait sitä pitää testata kans noita valmispuuroja kohta.

Tuntuu niiin hirveeltä kuinka tämä aika on mennyt. Mä en viel ilmottanut töihin paluusta. Elokuussa tarkotus kans palata töihin. Ja tarhahakemusta täytellää ensivkolla. Ja tiukassa tuntuu täälläkin olevan paikat. Ja kun työmatkakaa ei o mikää yhdellä bussilla hoidettu niin jänskättää minne tuon lapsen sit joutuu viemää. Haave olis saada tuohon vähän matkan (kävellen 15min) pienpäiväkotii missä on 8 lasta ja kaikki alle 3vuotiaita.. mut..:whistle:
ja sitten pitäs vielä selvittää et jäisinkö kuudelle tunnille.. ja mites se työnanataja tuon ilmotuksen ottaa..:ashamed: ihan pukkaa stressin puolelle

Meillä ei vielä kontata mut peruutetaan ja sit huutoo kun lelut jää kauas. Ja kovasti koittaa saada pepun ylös :heart:

Soulmamalle kivaa tyttöjen iltaa. Ja kait sitä olis itekin lähettävä täältä joskus viihtyy ettei ihan höperöidy.:D

kirppu69 ja Peetu melki 7kk
 
Huh, ompas ollut känkkis päivä. Pari päivää meni hienosti, etten antanu päivällä ollenkaan tissiä ja ruoka maistui. No tänään ei sitten ruoka oikeen maistukaan, kiukuttaa ja hamuaa tissiä.... Toivotaan, että huomenna ois taas parempi päivä.

Tyttöjen ilta meni oikein mallikkaasti eikä tullut edes kova kapula. :D Isännällä oli menny hienosti ilta ja yölläkin poitsu rauhoittui helposti maitopullolla, kun heräs.

Meillä oli ukki ja mummi kylässä. Kyllä oli pojalla taas paapojia oikein urakalla. =)
 
Ah ihanaa, poitsu heräsi viime yönä ekan kerran kuudelta! :heart: Sit nukahti vielä tissin jälkeen. Piti alkaa puol ysiltä herättämään, kun oli vauvajumppaan meno.

Vauvajumpassa käytiin tosiaan ekan kerran. Oli tosi kivaa! Kesti 45 min. Itsellä tuli kyllä hiki ja selkäkin kesti yllättävän hyvin, vaikka ollu toi mun issias aika äreenä. Ronikin tuntui viihtyvän, oli paljon katseltavaa, muita vauvoja ja jumppaavia mammoja.

Mulla alkoi Elixian jäsenyys ja käytiin lapsiparkkiinkin tutustumassa ja allekirjoittamassa soppari. Pitää nyt alkaa käymään jumpassa, kivan oloinen lapsiparkki oli. Siellähän sitä on pojalla katseltavaa, kun muut lapset touhuilee.

Aivan ihanat kevätkelit! Ainoa huono puoli, että sikaliukasta. : /
 
Ihanaa auringonpaistetta =)
Kyllä on ihanat kelit ollu pakkasesta huolimatta. Vielä kun saisi nuo tiet sulaksi, ettei olisi kärryileminen sellaista jyristämistä.Nyt vaan sormet ja varpaat ristiin ettei yhtään enää lunta tänä talvena. :stick:.

Meillä oli mies viimeviikolla pari päivää kipeänä, ja mulla meni niiin hermot. Ei sitä tarvinnu passata eikä mitään, mut mikä siinä on että kun miehet sairastaa niin puolen tunnin välein pitää huokailla kuinka kurjaa hällä on. Ihan kun se tauti siitä yhtään nopeemmin helpottas. Muutenkin oli tosi outoa kun kaikki omat rutiinit heitti heti häränpyllyä kun toinen olikin siinä päivärytmissä mukana. Onneksi tällä viikolla olen saanut taas nauttia omasta rauhallisesta päiväkahvi hetkestäni :LOL:.

Tällä hetkellä meillä taas uppoaa kaikki puurot pienen lakkoilun jälkeen. Aamuisin poju saa kaurapuuroa eri soseilla höystettynä, iltapuurona menee nyt Sempperin spelttipuuro. Meilläkin tuo banaanipuuro teki tosi hyvin kauppansa. Meillä olosuhteiden pakosta vaihtelee nyt toi iltapuuro, koska täällä joka kaupassa on ihan eri puurovalikoimat. Mur. Eihän sitä toki voi kaikkia vaihtoehtoja pitää hyllyssä.

Mä menen näillä näkymin töihin ensi vuonna. Loppuvuodelle olen jo hakenut kodinhoidontuen ja kuntalisän, ja ihan naurettavia nuo tuet kyllä on, mutta silti hammasta purren aion sitkutella kotona.

Liikkeelle lähtöä treenataan edelleen, kova on yritys mutta vielä ei ukkeli ole tajunnut jujua. Hurjaa ajatella että jotkut muksut jo konttaa :eek:

Meillä oli tänään muskari viikon tauon jälkeen (täällä päin oli viimeviikolla hiihtoloma niin kaikki oli tauolla) ja voi sitä hymyä mikä pojalta tuli kun tajusi mihin tultiin ja näki muskaritätin. :heart:
 
Hello!

Kun la kirjotin tänne et vielä ei kontata vaan peruutellaan vaan niin sunnuntaina lähti meneen eteenpäin. Ryömimällä tosin ja hiukan on hiljasta tuo meno vielä. :heart:

Meillä kans vauvajumppa jatkuu viikon tauon jälkee et saas nähdä millaset ilmeet on pojalla. On aina niin ilonen kun näkee muita ja kovasti on pyrkinyt menee nyt lähiaikoina muita kohti, et ans katsoo tuleeko ryömimiseen vauhtia ja vaarallisia tilanteita..;)

On ollut kyl niiiiin ihanan keväisiä ilmoja vaiks aamut kylmiä ovatkin. Ja todellakin toivon et ei enää saada lunta,ens talvena sit taas. Kevät tulkohon!!:flower:
 
Dodii, ens yönä mamma nukkuu sitten pikkumakkarissa, iskä hoitaa poitsun yöheräämiset. Katsotaan selvitäänkö ilman isompia huutoja... :whistle: Poika söi ainakin kunnon annoksen iltapuuroa, joten ainakin sen puolesta pitäis jaksaa aamuun asti ilman tisua.

Ens viikolla meinasin käydä hakemassa sen Stokken pöydänpäällisen. Meillä on aika uusi ruokapöytä ja en halua, että poitsu hakkaa lusikalla sen ruvelle. Onko kellään tuollaista?

Heh, poitsu nukku toissapäivänä ulkona yli kolmen tunnin tirsat! Iskä kävi ulkona tökkimässä, että onko se enään hengissä. Tuli mulle sanomaan, et on sillä kaula lämmin, mutta ei liiku, tuu mamma katsomaan... :p Nukku ennätyspitkät tirsat ja tosi sikeesti! :LOL:
 
Pinjakin alkoi sitten ryömimään pari päivää edellisen viestini jälkeen. Hiljanen on vielä vauhti ja ei se vielä kovin pitkälle lähde. Aikalailla löytyy vielä siitä paikasta, mihin hänet on jätetty. Jos on riittävän kiinnostava juttu lähellä, niin sitten vetää käsillä itsensä sinne. Nyt on kovasti myös mennyt konttausasentoon, mutta ei yritä siitä vielä mihinkään päästä.

Pieni Tähtönen kyseli hampaista. Pinjalla ei ole vielä yhtäkään hammasta. Niitä odotellessa...
Ootteko muuten antaneet sormiruokia vaikka ei hampaita vielä ole? Mä oon tosi arka tossa sormiruokailussa. Oon vaan antanut imeskellä raakaa porkkanaa tai kurkkua, mutta vahtinut, että ei vahingossakaan saa palaakaan irti.

Soulmama meillä on pöydän suojana isommilla lapsilla sellaset Ikean toimistopöytäsuojat. Ne on tosi hyvät. Ne pysyy hyvin paikalla, ovat riittävän isot ja mun mielestä tyylikkäät. Meillä on valkonen korkeakiiltoinen pöytä, joten mustat tekonahkaiset pöydänsuojat sopii hyvin. Pitäis ehtiä Pinjalle vielä hakea sellainen.

Pujaja ja Pinja 6,5kk
 
Viimeksi muokattu:
Meillä ostettiin tuo stokken ruokailualusta reilu 2v sitten tuolle neloselle. Ruokailualusta jää nyt Pihlalle, kun tuo pian 3v täyttävä ei sitä tarvi enään. Molemmilla pikkuisilla on omat stokke tuolit ja on niin suloisen näköistä, kun molemmat istuvat tuoleissaan lähekkäin :). Pihla ei vielä siinä usein istu, ollaan istuilut aloiteltu ihan rauhassa ja pääosin syötöt tapahtuu vielä sitterissä. Sormiruokaa maistellu on kyllä stokkessa ja hyvin tuntuis viihtyvän myös siinä =) ruokailualusta on kyllä palvellut meitä ainakin hyvin ja monet sotkut/nesteet säilyvät alustalla eivätkä valu lattialle.

Kyllä olen sormiruokaa antanut vaikkei ole hampaita ollutkaan, ihan tooosiii pieniksi paloiksi laittannu ja lapsi on lappanut siitä suuhunsa, jos sinne nyt edes paljon on sitä ruokaa mennyt :heart:

Meno täällä on vauhdikasta. Matotyyli ryömintää harvemmin enään tekee mutta tuota kierimällä menoa on nyt tehostanut. Tosi pitkiä matkoja jo menee, äskenkin olohuoneesta meni tuonne keittiöön kurkkimaan :whistle:

Pieni Tähtönen ja Pihla 6kk 21vrk :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Jepu, mullon 40% alennuslippu Kodin1:seen, käyn hakemassa sen Stokken pöytäsuojan. :D

Dodii, viikonloppu meni nukkuessa pikkumakkarissa evakossa tissien kanssa :LOL:. Ekana yönä meni 3 tuntia, ennen kuin poitsu rauhottui nukkumaan, kun alko kitisemään tissiä. Kiitos vaan miehelle hyvistä hermoista! :p No, sit toinen yö menikin jo huomattavasti paremmin. Heräs vain kerran ja poitsu nukahti 10 min tassuttelulla. Isäntä oli aamulla hyyyyvin hyyyvin tyytyväinen. =) Katsotaan nyt sitten, joko ensi yö menis koko yö ilman herätyksiä.

Huomenna meinasin mennä aamupäivästä kokeilemaan Pilatesta. Tää mun krooninen hermosärky selässä alkaa olemaan jo niin ärsyttävää, että oon valmis kokeilemaan mitä vaan. No, poitsu meneekin sitten ekaa kertaa lapsiparkkiin, saas nähdä kuin käy.

Kyllä se vaan kasvaa karmeeta vauhtia toi poitsu. Nyt on alkanu istumaankin jo ilman tukeakin, saas nähdä milloin alkaa ryömimään. Hampaita ei vaan kuulu eikä näy.

Soulmama ja Roni 7 kk 1 vko
 
Hello!

Viime vko oli yöunien kannalta aikalailla heikko :( yhtenä yönä herättii 10kertaa ja seur. 6kertaa sitten tulikin onneks yks heräämön yö, ja loppuviikko mentiin aikalailla kahdella herätyksellä. Aikamoista pyörintää on sängys ja minä herkkäunisena sitten valvoilen :ashamed:
Yksi syy tuohon viikko taisi olla pieni ja valkoinen.. hammas:heart:
Sieltä se pieni nökö kurkistaa.

Liikkuminen on ryömimistä ja selkeesti yrittää jos lelu menee kaus niin saada pienellä kitinällä jonkun muun sen antaa. Mut jos johtoja näkyvis niin niille kyllä päästää hätäsesti ja hyvinkin hiljaa:heart:

Kaikille mukavaa ja toivottavasti aurinkoista viikkoa :wave:
 
Heissan pitkästä aikaa!

Mulla nyt aina vaan tuppaa tää kirjoittelu jäämään, vaikka lukemassa käynkin. Mutta nyt siis ajattelin kuulumisia kirjoitella...

En varmaan ole edes 6kk mittoja laitellut, vaikka mittauksesta onkin jo pari viikkoa aikaa. Eli täällä edelleen iso poika: 9200g ja 68cm ( pituus mittaus meni ehkä hiukan pieleen?). Ja hienostihan tuo on heti alkanut kiinteitä syömään, kun tuossa hiukan ennen 6kk päiviä aloiteltiin. Listalla on jo kaikenlaista ja suu aukeaa kiitettävästi ruoasta riippumatta. Itse yritän tehdä kasvissoseet, mutta liharuokia en ole jaksanut...joten toinen ruokakerroista sitten kaupan antimilla. Sormiruokaa olen antanut aina silloin, kun istuu yhdessä meidän kanssa ruokapöydässä. Hyvin se sujuu, vaikka itsellä on tosiaan sellainen olo, että eikai se vaan tukehdu.:O
Ja tämä herra se toki jaksaa syödä vielä yölläkin.

Yösyömisestä yritetään päästä tässä jossain välissä kyllä eroon, kunhan saan itseni sille tuulelle ja tarmolle. Tällä hetkellä hän kuitenkin nukkuu pääasissa mun vieressä, joten ei se imettäminen kovin raskasta mulle ole. Ja jotenkin on sellainen olo, että antaa toisen nyt vielä nauttia...:) Mutta kai sitä nyt noin periaatteessa vois jo kokeilla, kun kerran päivisin syö sen 4-5 kertaa kiinteitä ja tissimaidot päälle.

Ryömimäänhän meillä lähdettiin jo melko aikaisin (alle 5kk) ja vauhti on tällä hetkellä sen mukaista. Eniten kiinnostaa kaikki mitkä EI ole omia leluja. =) Konttausasennossa keinuu ja saattaa lähteä pian tai sitten vasta pitkän ajan päästä. Mistä noista tietää. Ilman tukea istuu myös ja reteesti makoilee kyljellään toisen käden varassa, joten siitä varmaan pian kyllä ponnistaa itsekin istumaan.

Hampaita ei vieläkään ole, mutta mun tutkimusten mukaan, mukavasti pullottaa.;)

Pöydänsuojista oli ollut puhe ja tuollaisen Ikean version minäkin näin tutulla ja hyvin sekin näytti toimivan. Yhtään en tiedä onko miten paljon hintaeroja Ikean ja Stokken välillä. Ja eiväthän ne nyt ihan identtiset tietysti olekaan.

Töihin mä olen menossa luultavasti ensi joulun jälkeen. Säästää pitäisi, että syksyn pärjäisi kotihoidontuella (mitään kuntalisää täällä ei makseta). Mutta kaikkea ei kai voi mitata rahassa...Kunhan nyt pärjätään. Mielellään olisin kotona pidempäänkin, mut....

Itse olen myös nyt tämän hyötyliikunnan lisäksi yrittänyt alkaa kuntoilla.Uimista ja salia. Mukavalle on tuntunut, mutta kiireeksi pistää, kun koko perhe jotakin vuorollaan harrastaa. Ja joskus olis mukavaa harrastaa yhdessäkin. Tai ihan vaan olla yhdessä. Onneksi miehen työ antaa siihen jotain mahdollisuuksia. Mukava hetki oli mm. viikonloppuna, kun yhdessä pelattiin lautapeliä ja pikku herrakin oli mukana aina jonkun sylissä vuorotellen.:heart:

Ihania keväisiä päiviä! Lumet sulaa. Pitäiskö ottaa pyörä esille? Jos vaikka jouduttais lumen lähtöä? Nauttikaa auringosta ja vauvoistanne!

terkuin, Isabella ja nukkuva herra 6,5kk
 
Voi rähmäke, nyt alkoi poitsu sitten känttyröimään ruoan kanssa. Puuro ja marja/hedelmäsoseet menee, mutta kasvis-/lihasoseet alko tosissaan tökkimään. Tähän mennessä syöny tosi hyvin, mut nyt kun aloin tissiä vähentämään, niin alko sose tökkimään. Tein soseet itse ja kokeilin nyt sitten myös kaupan soseita, ei vaikutusta. Onko muilla ollu ongelmia? Mitäköhän sitä keksis... Onnex korvikemaito ja marjasoseet kuitenkin uppoaa, niin saa kuitenkin sitä kautta ravintoa. Puurot on menny kohtuu hyvin. Tänään illalla oksensi oikeen lahjakkaasti kaikki mitä sain päivällisellä alas (maidot ja kasviskanasoseet). Voivoi...

Mulle iski taas lentsu. Isännällä oli viime viikolla ja nyt sitten iski mulle. Höh, ei oo ku n. kuukausi, kun oli viimeex. : /
 
Meillä tehdään yläpuolelle nyt kahta hammasta, sen verran jo pilkistää että niitä saa hyvin narskuteltua alahampaita vasten. Hurjan kuulosta :O

Meillä on tehty nyt sitten jonkilainen maitolakko. Tosi nihkeesti juo : /. Meilläkin oksennettiin toissa iltana kaaressa kaikki maidot sohvalle. Muu syöminen sujuu pääsääntöisesti ongelmitta, toki jos puuro ei töki aamulla niin tökkii sitten illalla ja päinvastoin. Mä olen nyt antanut aamupäivällä kaupan soseita ja sitten iltapäivällä oma tekosia. Joskus sotken niitä keskenään. Mutta noista kaupan soseistakin ainoastaan Muksun- soseet menee liukkaasti alas. Banaania tarjosin tuoreeltaan, ensin sitä ravistettiin ja sitten vähän maistettiin, ei hyvä. Ei mennyt edes muussattuna lusikalla. Samaten porkkanaraaste piti sylkeä pöydälle. :D. Katsotaan nyt mitä seuraavassa neuvolassa sanotaan, ihan hyvinvoivalta tuo ukkeli ainakin omin silmin vaikuttaa vaikka välillä pitääkin syömislakkoja. Ja tota juomalakkoakin mietin, että voisko johtua noista hampaista, jos se tuttipullo tuntuu ilkeeltä ikenissä?

Eikä meillä vieläkään liikuta sen kummemin, itteään vetää liukasta lattiaa pitkin koiran lelulaatikolle :p. Mut en mä jaksa tästäkään pahemmin stressata, helpommalla ite pääsen vielä kun ei tarvi perässä juosta :LOL:
 
Huh, mikä tauti. Tuli sitten flunssan lisäksi vatsatauti. Ihan vesiripulilla. Isännällä astetta pahempi, oksensi sisuskalunsa pihalle ja nous kuume. Olipa kiva hoitaa eilen poikaa, kun mies huutaa vessassa hoosiannaa ja itselläkin tosi huono olo... Toivotaan, ettei tartu poikaan!

Meillä syömättömyys jatkuu. Hedelmäsoseet ja maito menee, ei muuta. Kokeilin toissapäivänä sormiruokaa, mutta sehän on vielä leikkimistä. Soitin neuvolaan ja sanoivat, että aika tyypillistä tuossa isässä, että tulee ruokastoppi. Hampaiden tulo voi vaikuttaa myös. Mutta niin kauan kuin maito maistuu, niin ei tartte kuulemma olla huolissaan. Mennään nyt sitten vähän aikaa hedelmäsoselinjalla, kokeilen sitten taas puuroa. Harmittaa vaan, että just kun saatiin yösyöntiä vieroitettua, niin tuli tämä ja nyt sitten nälkä tulee tuossa viiden aikaan. Ei pelkällä maidolla jaksa nukkua aamuun. No, joskos tää tästä. : /

Ostettiin poitsulle kävelytuoli. Oli tosi innoissaan, kun siinä oli ratti, vaihdekeppi ja muuta hauskaa ääniä pitäviä juttuja. Jalat ei ihan vielä kunnolla osu maahan, mutta muutoin kyllä viihtyi tuossa. Ja tykkäs kun sitä työnsi. :D
 
Pihlan Kehitysakelia
Matotyyliryöminnän siis jätti pois ja tilalle tuli ihan oikea ryömintä :heart: kädellä vetää itseänsä eteenpäin, edelleen jatkaa myös kierimällä menemistä.
Uutena asiana on oppinut sen konttausasentoon menemisen ja sitten heijaa siinä aikansa. Ei mene kauaa enään kun lähtee konttaamaan.
Eilen hoksasi sitten, että miten mennään istumaan itse :) ja voi ihana, sitä ihmetystä :heart: Pihla oli aivan onnessaan uudesta taidostaan ja sama toistui nyt hetki sitten. Näin se mamman pikkuvauva kasvaa :heart:

Pieni Tähtönen ja Pihla 7kk 2pvä :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Tuulia80
Täällähän on hilijasta. =)

Hienoa että Pieni Tähtönen teillä on opittu ryömimään ja istumaan. Täällä ei vielä möngitä mutta vähän sen suuntaista yritystä alkaa olemaan. :)

Syömälakko loppui, onnex. Nyt menee taas kasvissoseet ja puurotkin. Vähän pienempiä määriä, kuin aikasemmin, mut menee kuiteski. Nyt sitten herää viiden kantturoilla ja sitten pitää saada maitoa. Nälkä näyttää olevan jo siihen aikaan, kun maitoa kuitenkin menee n. 150 ml , joskus enemmänkin.

Löysin kirpparilta sellaisen koiran, joka soi ja puhuu, kun painelee käsiä/jalkoja/masua jne. Oikein innoissaan poitsu tuosta oli! Oli vielä hyväkuntoinen, uutena maksaa jotain kolmekymppiä, sain kirpparilta vitosella.

Suunnittelin itsekin ottavani kirpparipöydän viikoksi. Pitää käydä vaatehuone läpi kunnolla ja meinasin raakalla kädellä laittaa kamaa pois. :rolleyes:
 
Yksi väsynyt äiti ilmoittautuu |O .

Meillä lähdettiin sitten liikkeelle ryömimällä ja perään saa katsoa koko ajan kun eniten tietysti kiinnostaa sähköjohdot. Ja koiran lelut ja verhot. :D. Ruoka alkanut maistumaan ihan toisella tavalla, varmaan energiaa kuluu nyt niin paljon että ukko katsonut parhaakseen syödä kunnolla. Mutta, mutta...ilmeisesti tämä liikkeelle lähtö alkanut vaikuttaa nyt myös nukkumiseen. Nyt ukko on neljänä aamuna herännyt klo 5.00, ensin lallattelemaan itsekseen ja sen jälkeen pönkää itsensä mahalleen ja lähtee ryömimään sängyssä. Laitan pojan n.20 kertaa takaisin selälleen, peittelen mutta uni ei tule enää vaikka poikaa selvästi väsyttää, tuloksena on ainoastaan hirveä raivari joka loppuu siihen kun saadaan taas pynnättyä itsensä mahalleen ja sama rumba jatkuu. Vähän alkaa jo usko loppumaan ja väsy painaa. Onneksi nyt on kuitenkin edes suht siedettävät ilmat ollu, jotta voi päivällä käydä kärryilemässä ja saa pojan siinä nukkumaan. Ehkä tää nyt vaan on joku vaihe, ukko käy ylikierroksilla kun on keksinyt että "mähän osaan" :heart:
 
Jaahans, siellä ollaan kans lähdetty liikkeelle. Täällä odotellaan vielä, kuten hampaitakin. :)

Ruoka on alkanut kans täällä kunnolla maistumaan lakkoilun jälkeen. Alkaa menemään kunnon annoksia.

Nyt on parina yönä heränny ekan kerran jo yhdeltä. Viime yönä en sitten hakenutkaan maitopulloa vaan sain nukahtamaan tutilla. Tämä harvinaista, koska Ronihan ei ole tuttia syönyt ollenkaan! Pari kertaa on nyt päivälläkin ottanut tutin suuhun. Vissiin nyt kun tissi on jäänyt kokonaan pois, niin tuttikin sitten maistuu. :D Ei sinänsä, että tarvitsisi enään oppiakaan, mut yöllä kyllä ihan hyvä, kun saa sen tutilla rauhoitettua.

Vaippakokoa vaihdettiin, nyt käytetään sitten nelosta. Parit kakat tuli tässä läpi, alko kolmonen käymään pieneksi. :LOL:
 
Moikka kaikille PIIIIITKÄSTÄ aikaa taas..

Meille oli pitkään läppäri rikki ja kännykän varassa olin, ni jäi silloin kaikki palstailut, mut nyt täällä taas :)

Pienimuotoinen referaatti meidän elämästä tällä hetkellä:
Meidän neitoinen on kohta jo 8kk ihana ilopilleri :) Yöt meillä nukuttiin hyvin 6kk asti kunnes alotettiin kiinteet (täysimetin siis 6kk) ja sen jälkeen alkoi tissi maistumaan myös öisin, nälkä kasvaa syödessä :D Oon oolu tosi väsyny ku yöt tosiaan ollu tosi katkoneisia mut nyt onneks näyttäis alkavan helpottamaan.. Meillä neiti lähti liikkeelle vähän ennen ku 7kk tuli täyteen, ryömi reilun viikon melko heikosti ja lähti suoraan konttaamaan :D Nyt sitten noustaan seisomaan ihan kaikkea vasten ja pidetään kyllä äiti TOSI kiireisenä, koska alas ei osaa tulla ku kaatumalla :( Samaan aikaan ku neiti lähti liikkeelle, isoveikalle iski ekaa kertaa mustiskohtauksia ja oon ollu sen kanssa aika helisemässä.. Heittäytyy välillä ihan avuttomaks, muksii siskoa jne.. Mutta siinä päällimmäisiä kuulumisia..

Kotona tää mamma oleilee ainakin siihen asti kun neiti on 2v, sitten katsotaan tilannetta, että meenkö töihin vai jatkanko vielä kotona.. Asunto-ja autolaina painaa päälle, mutta painakoot :D :D

Koitan jatkossa olla aktiivisempi täälläkin, jos nyt tolta seisoskelijalta koneella kerkee olemaan :D
 
Moikka kaikki:wave:

Kiireistä tuntuu olevan täälläkin. Meillä edelleen ryömitään mut vauhtia löytyy:D

Alhaalla on kaksi hammasta ja on niin ihanan näköstä kun kauniisti loistaa:heart:

Meillä on nyt kk taas heräilty monta kertaa yössä. Pari yötä onneks mennyt kahdella heräämisellä ja se tuntuu luxusjutulta vähän niinku sillon ihan vauvana.
Odotan kyl et päästäs taas niihi yks kerta yössä tai nukuttas jopa joskus kokoyö.
Alkaa oleen aika naatti|O kait tämä joku vaihe on..

Pari vko niin tulee 8kk täyteen ja on neuvolalääkäri niin nähdään vähän kuinka ollaan kasvettu. :)

Ihanaa vkoa kaikille :hug:
 
Heissan tänne hiljaisuuteen!=)

Mitäs teille kuuluu? Hiljaista näemmä.;)

Meille kuuluu toisaalta hyvää, toisaalta vauhdikasta ja sairastelukin. Pikkumies on tällä hetkellä vesirokossa. Näppyjä ei ihan hirveästi ole, kuumetta ei toistaiseksi ole ollut ja muutenkin jaksaa touhuta ihan normaalisti. Toivottavasti menee tälla tavalla ohikin. Hyvä puoli on kai sitten se, että sittenpähän se on sairastettu. Muuten pitääkin olla kiitollinen, että on näin terveenä säilytty. Yhtä flunssaa lukuunottamatta poika on ollut terveenä.

Kehitystäkin on taas tapahtunut. Aivan hirvittää taas kerran, miten tämä vauva-aika menee niin äkkiä...7kk päivän kunniaksi täällä päätettiin nousta seisomaan. No nyt pitää sitten yrittää vahtia, jottei vallan itseään loukkaisi. Todistettu on kyllä, että vaikka kovin ei sattuiskaan niin kovin draamaattinen huuto pitää kyllä siltikin esittää.:D Viikon päästä tästä päästiin sitten virallisesti konttauksen makuun...Tosin ryömimisvauhti on täällä niin kova, että jos johonkin pitää päästä vauhdilla, niin se on paras tekniikka. Konttaustekniikka kieltämättä onkin vielä jokseenkin hassu. Kova yritys olisi nimittäin päästä eteenpäin ns. karhukävelyä.
No, tänään käänsin hetkeksi selkäni ja johan löysin jätkänpätkän kiipeämästä ensimmäisiä portaita!! Hetken aikaa tämä on nyt siis vahtimista, mutta äkkiä ne taidot kasvaa ja sitten ei taas niin paljon tarvii kulkea perässä.
Kovasti tulee myös tavujokeltelua tyyliin päpäpä, tätätätä. Ja osaa myös katsoa oikeaan suuntaan kun kysytään, missä lamppu on? Se on muuten hänestä erittäin naurattavaa puuhaa!

Syömisestä (tai sen lakosta) oli ollut tässä puhetta. Mun kaksi vanhinta lasta ovat olleet molemmat huonoja syömään. Kyllä siinä sai käyttää kaikki keinot, että niille jotain sai syötettyä. Useimmiten ruokahetket olivat ei-niin-kivoja. Mutta ihan kunnon ihmisiä niistäkin näyttäis kasvaneen ( vaikka sitä kasvuakin vauvana seurattiin). Ja nykyään syövät kyllä ihan normaalisti. =)Tämä vauva näyttäis olevan toista maata (kuten olen varmaan jo maininnut). Mutta kyllä tässä huomaa, että ei hyvin syövän vauvan vanhemmilla välttämättä ole mitään hajua, millaisia ne ruokahetket voivat pahimmillaan olla. (Tai toisaalta niillä huonosti syövien vanhemmilla, millaisia voivat parhaimmillaan olla) Sen olen kuitenkin oppinut itse, että jos se vauva ei syö, niin sehän ei sitten syö. Etenkin jos kyse on muutamista päivistä, kun ruoka ei maistu, niin kannattaa vaan antaa homman sillä kertaa olla ja yrittää sitten taas seuraavalla ruokailulla uudestaan. Vaikka pitkän päälle syömättömyys on kyllä raskasta ja rasittavaa...

Ja kun tämä kerran kunnolla syö, niin syö sitten edelleen yölläkin...Mutta ilmeisesti mulla on kohtalotovereita?;)

Niin ja eka hammaskin on tänne tullut, toinen kiiltää vieressä juuri tuloillaan.

Pääsiäistä me vietetään ihan kotona tällä kertaa. Suunnitelmissa on ulkoilua (ehkä jopa grilli kaivetaan käyttöön), uimassa voisi käydä, omatoimista hemmottelua jalkahoidon muodossa ja kyllä kai sitä muutama suklaamunakin täytyy syödä.

Jotenkin tuli mieleen munista ( voi apua!!), et onko joku tästä porukasta jo uudestaan raskaana? Vai tais tästä kerran jo olla puhettakin, mutku mulla on tää imetysdementia (Kai sellanen on, onhan? ):D

Mukavaa pääsiäistä kaikille!!

Isabella ja pieni mies 7kk ja melkein 2vko
 
Ihan pakko huudella,vaikka en aktiivisesti kirjottelekkaan,mutta täällä on yksi toista odottava. Tosin ihan alkumetreillä,mutta sydän sykki,kun ultrassa pääsin käymään,että pikkusisarus olis tolle esikolle tulossa ;)
 
Moikka:wave:

Isabella voi apua! seisomaan jo. Iik! mä jo kauhul ootan sitä et seisonko kokoajan takana patjana :D

Täällä on ens vko 8kk neuvola, saas nähä missä mitois mennää.
Pääsisenä saadaan serkkutyttö yökylään. Kivaa. Ikää 8vuotta niin saan vähä hoitoapua:heart:

Taiska isosti onnea! Ja en kans hirveesti viitsis huudella mut täällä kans ootellaa toista. Kellekää ei o viel kerrottu, ollaan niin alkumetreillä.

Ihanaa pääsiäistä kaikille , syökäähän munia ja mämmiä ja nauttikaa aurikoisesta säästä :hug:
 
Heipparallaa ja hyvää pääsiäistä! :wave:

Onnea taiska ja kirppu!

Isabella teillähän ollaan edistytty huimasti!! Kohta saat juosta perässä... :D

Meillä oli 8 kk neuvola keskiviikkona. Pituutta oli 73 cm ja painoa 8350 g. Tasainen kasvukäyrä, hyvin kasvanu vaikka ei saa enää tissiä.

Hampaita täällä odotellaan edelleen. Ikenet kyllä pullottaa siihen malliin, että kohta varmaan putkahtaa. Ja lämmintä ruokaa ei taas syö, kaikki pitää antaa kylmänä. Onneksi kuitenkin syö ihan hyvin, kunhan jäähdyttää kunnolla. Ilmeisesti lämmin ei tunnu hyvältä ikenissä.

Ryömintää edelleen vähän tapaillaan. Pyörii kyllä lattialla, mutta ei ihan vielä ole hoksannu tuota ryömimistä.

Ääntä kyllä poitsusta lähtee. Välillä laulaa oikeen urakalla, välillä saadaan hyvät naurut pojan lauluista. :LOL:

Saa kyllä olla tyytyväinen, kun ollaan päästy näin helpolla. Kaveri on tosi hyväntuulinen, nukkuu ja syö hyvin. Illalla ei tartte ku viedä omaan sänkyyn, niin sitten nukahtaa itsekseen nätisti. Aamulla heräilee sitten puol seitsemän-seitsemän aikaan. Pikku nuhaa oli tuossa, mutta ei mitään muuta. Toivotaan että näin jatkuu...

Soulmama ja Roni 8 kk 5 pvä
 

Yhteistyössä