Elokuun 2011 pikkuiset joulukuussa

heippa!
meillä oltiin elämän ensimäistä kertaa kipeänä! en tiedä oliko kuume ja pienimuotoinen oksutautikin, ainaki tuo oksenteli paljon. 39 kuume ja 3 vuorokautta on mamma hytkytelly vaunuja. nyt ollaan voiton puolella ja viime yö nukuttiin sit molemmat kertaakaa heräämättä :D

meille ei toi lääkäri sit soittanna joten tod näkösesti meijjän ei tarvii niihin tutkimuksiin lähteä. ku konsultoi vanhempia lääkäräreitä tosta vauvan pään koosta.

meillä ryömitään edelleen konttausasentoo ottaa mut ei konttaa.

mä oon kuullu liekkö sit totta et noi vähän isompi kokoset vauvat lähtee hitaammin liikkeelle. onhan meilläkin aika köllykkä ku repa 11 kiloa :)
 
Moikka :wave:

sara11 kiva et vältyitte jatkotutkimuksilta. Me käytii niin joulukuus, ei ne pahat olleet mut jännitti. Kaikki oli hyvin. Lääkäri sano et noita ns. turhia tutkimuksia pään koon vuoksi tulee liikaa koska tuo päänympärys perustuu vain 60henkilön mukaan. Toki tänä vuonnahan nuo käyrät menee uusiksi.

Äitienpäivä meni ihanasti. Mies leipo elämänsä ekan kakun ja hyvää oli. Suklaamansikka kakku. Nam.:p sainki syödä sitä sit keskiviikkoon asti, koska mies lähti itse kisareisuu heti maanantaina.

Liikkuminen täälä tapahtuu yhä ryömimällä. Konttausasentoon kyl mennää ja sit vaan yhä hytkytää, ei nyt ota tajutakseen pieni miten siitä sitten.. Nyt pitäs kävelyttää käsistä kokoajan. Ja vain ihmistä pitkin nousee ylös ja kun laittaa pöytää tai jotain muuta vasten seisoon niin poika päättää päästää otteen eikä pidä mistää kii ja eihän siinä sit hyvin käy. Onneks mamma seisoo aina takana:heart:

Vkon ollut nyt yksin tuon pojan kans ja täytyy sanoo et ihanaa kun mies palaa kisareissustaan. Aion vähä levätä ja ihan rauhassa juoda kupin kahvia. Itsekäs minä:ashamed:

Ihanaa alkavaa viikkoa kaikille :hug:
 
Sara, kiva kun ei tullutkaan mitään jatkotutkimuksia. Välillä tuntuu, että ovat vähän turhan herkästikin passittamassa milloin mihinkin.

Nonnni, se tuli meillekin sitten se eka korvatulehdus. :( Vapun jälkeenhän oli vähän nuhaa, joka meni ohi. Sitten viime viikolla oli yhtenä päivänä kuumetta, joka meni kans sit ohi. Luulin se tulevan hampaiden tulosta. Sen jälkeen jäi hengityksen rohina, varsinkin kun illalla menee nukkumaan, niin rohisee. Muutoin hyvin pirtee kaveri ja syö hyvin. No, mulla oli itellä tänään lekurille aika ja pyysin sit samalla kuuntelemaan keuhkot. Keuhkot oli ok, mutta toisessa korvassa tulehdus. Se sit vissiin ylläpiti tota liman eritystä. Saatiin sit antibiootit ja sellaista yskänlääkettä.

Itse sain vapautuksen Marevanista, eli ei tartte enää kuin tää viikko syödä ja sit saan lopettaa. Jei! =) Selkäongelman kanssa pääsen kans tutkimuksiin, otetaan ensin verikokeet ja röngten, sit katsotaan jos pääsisin fysiatrille tai ortopedille. Röngtenit kyllä otettu 2005, mutta pitää kuulemma uusia. Ans kattoo nyt, mitä löytävät.

Oltiin viime viikonloppu Kuopiossa mökillä Rauhaladessa. Oikein kivat mökit oli. Käytiin myös kylpylässä, pikkumiehet kyllä nauttivat täysin siemauksin. Tuli testattua se uus matkasänkykin, se Samsoniten "kupla". Hyvin näytti poika siellä viihtyvän ja nukkui hyvin. Hyvä ostos!

Soulmama ja Roni 9 kk risat

Mummi ja ukki tulivat kyläilemään, ovat ainakin viikon. Pitää nyt sitten käyttää lastenhoitoa hyväksi... ;)
 
Sara11 kiva ettei tarvinnu tutkimuksia:) meillä M painaa melkein 12kiloa :D mut ei tunnu tosiaan tahtia haittaavan. Kävelee tukia pitkin ja konttaa. Ryöminy ei ollenkaan. Niin ne on yksilöitä <3 pojat meil on ollu pienempiä ja aika samaan tahtiin kehittyny:) vauhtia tällä tytöllä tosin tuntuu olevan tuplasti mitä pojilla :D
 
Hei!

Pitkästä aikaa taas! Mulla on nyt jostain syystä jäänyt koko palsta, en ole edes lukemassa käynyt ennen kuin nyt.

Omia kuulumisia itsekkäästi. 8) Poika täytti viime torstaina 9kk. 8kk lääkärineuvolassa käytiin viimeksi ja mittoja oli silloin 9900g ja 71cm. Tällä hetkellä painelee kovaa vauhtia taaperokärryn kanssa ja konttailee siinä sivussa minkä ehtii. Hampaita on just tullut viis. Ensimmäinen selvä sana kuultiin 9kk iässä. Näytin lamppua ja hän sanoi ampphu.:heart:Mä lasken sanoiksi vasta kaikki sellaiset, joilla on selvä yhteys johonkin asiaan/esineeseen jne. ja mielellään usemman kerran ennen kuin uskon sanaksi, kuten nyt tässä lampussa. 8)

Kävimme pari viikkoa sitten myös etelän reissussa ja kaikki meni hienosti, kovasti nautimme koko perhe. Miinuksena tosin korvatulehdus, jonka poika sai nuhan päätteeksi ja lennon jälkeen, mut siihenki saatiin heti lääkkeet ja ohi meni. Uimassa oltiin ja herrasmiehenä poikanen otti mm. tirsat joka ilta kun me söimme ravintolassa. Muutenkin kyllä jaksoi mallikelpoisesti!

Ruokailu sujuu täällä edelleen melko hyvin, puuro tökkii hiukan etenkin aamuisin, mut olen antanut sit vaikka hedelmäsosetta. Eiköhän se siitä sitten taas. Samoja ruokia olen antanut silloin tällöin, jos on sellaista vauvan makuunsopivaa ja sitä syö lähinnä itse sormilla. Tällä hetkellä se on ihan hyvä keino saada hänet istumaan tuolissa, muuten nousee koko ajan seisomaan = alati vahdittava tapaus. 8)

Hiukan on ollut myös sellaista jonkin sortin eroahdistusta havaittavissa. Äidin syli on aika kova sana. Vierastamistakin jonkin verran.

Kovin on nyt nautittu näistä ihanista ilmoista ja vähistä vaatteista. Aurinkoa vaan lisää!

Kaikille terveisiä! Toivottavasti pysyttte terveenä ja nautitte päivistä, mitä sitten ikinä teettekin. Kertokaahan taas murustenne ja itsenne kuulumisista.

Isabella ja pojanpalleropullero 9kk 4pv
 
Heipä hei :wave:

Kun viimeksi kirjotin et ryömimällä mennää niin heti seuraavana päivänä tajus tuon konttauksen, mutta ryömintä vie vielä voittoa jos on kiire :D

Ylähampaita nyt pukannut kaksi ja yöt todella risaisia, et se siitä unikoulusta! En tie pidetäköönkö uutta vai odotellaanko et tasaantuu.. Ainakin annetaan noiden hampaiden nyt tulla kunnolla.

Kauheesti noustaan nyt ylös kaikkee mahdollista vasten. Ja mamma jännittää kuin käy. :)

nyt ootellaa et se kesä palais, oli niin ihanaa kun ei tarvinnut paljosti pukea.

Ihanaa viikkoa kaikille :hug:
 
Päivitetäänpäs vähän kuulumisia 10kk:n kunniaksi :)

Reissussa käytiin ja kaikki meni hienosti. Poju jaksoi istua pari tuntia kerrallaan autossa (jos ei nukkunut) ja yöt hotellissa sujui myös. Tiedä vaikka tehtäisiin kesällä toinenkin reissu. :D Vaikka muuten en noista ABC-asemista pahemmin välitä, niin täytyy kiitellä niitä kyllä lapsiperheiden huomioon ottamisesta.

Tänään oli sitten 10kk neuvola (äiti tosi pirteänä Metallican keikan jälkeen :LOL:)
9650g, 78cm py 47,5cm Tasaisesti mennään koko ajan, kun ei liho niin ei liho. Konttauksesta täti huomautteli, että olisi hyvä jos lapsi konttaisi kun se on niin tärkeää kehityksen kannalta. Mutta että eihän lasta voi siihen pakottaa. No aika vaikeaa se pakottaminen olisikin. Meillä siis pääsääntöisesti liikutaan ryömimällä, koska sillä tyylillä päästään todella kovaa. Tukea vastaan noustaan seisomaan ja äitiä välillä hirvittää kun olohuoneen pöydästä päästetään irti :O Ihmeen vähillä kuhmuilla ollaan toistaiseksi päästy. Kyllä tuo siis kontata osaa, ja lopuksi näytti sen siellä neuvolassakin, mutta kun se on niin hidas tapa edetä niin minkäs teet. Aamulla heti kun silmät saa auki, pinkastaan sängyssä seisomaan. =)

Kesää odotellaan täälläkin :cool:
 
heippa hei!

meillä noustaan istumaan ja kontataan hiukan taaksepäin. ottaa vauhtia tuohon eteenpäin menemiseen sitte :D

Sain koulupaikan ja tyttö alottaa hoijossa vähä yli 8 viikon päästä! siis apua.... tutustumaan meijjän pittää varmaan ens kuussa männä. minua jännittää kyllä ihan kauheena mut tuo tytö on sen luonteinen et pärjää ei sillä tavalla pelota jättää. oltiin tuollaki lakkiaisissa ni kaikkien tuntemattomien sylissä söi kakkua, ei itkeny mun perään. luulen et johtuu siitä et vastasyntyneestä asti meillä on tuota porukkaa käyny paljon :)

terveenä ollaan onneks nyt oltu. 20 päivä tulis 10kk täyteen. ens kuussa sitte neuvola :)
 
10 kk neuvola käyty kans. Pituus oli 75,5 cm, paino 8870g ja py 47,5. Eli pitkä ja hoikkanen poitsu on. Painohan meillä on menny alakäyrillä koko ajan, mutta eipä se mitään. On rakenteeltaan rimppakinttu. =) Hemoglobiini oli 120, eli tosi hyvä. Liharuoan kanssa on ollu välillä vähän vaikeuksia, mutta kait sitä on jotain saanu alas, kun rautaa kuitenkin saanut. Nyt alkaa syöminen muutenkin olemaan taas helpompaa.

Meille tuli alas sitten 2 hammasta yhtä aikaa. Pitkään ja hartaasti niitä tehtiin, mutta ei onneks ollu sen takia kiukkua.

Peruuttamalla mennään edelleen ja pyörimällä. Konttausasennossa kyllä vemputetaan, mutta ei oo vielä älynny, että siten pääsis myös eteenpäin. ;) Istumassa pysytään jo hyvin ja ostaa ottaa jo käsillä vastaankin, ettei kaatua rojahda suoraan. Kävelytuolilla alkaa olemaan jo vauhti päällä.

Me saatiin hoitopaikasta tieto. Perhepäivähoitopaikka saatiin, 1,5 km päästä. Pitäis sopia tuonne tutustumisaika. Huh, enään 2 kuukautta vapaata.... :eek:

Meillä on poitsu viihtyny kyllä hoidossa hyvin ja hoitajien kanssa kotonakaan ei oo ollu ongelmaa. Jumppasalin lapsiparkissakaan ei oo tullu kertaakaan itkua. Joten en usko että hoitoon menemisessä on ongelmia.

Joo, sais kyllä nuo kelit alkaa kunnolla lämpeemään. Helteitä odotellessa...

Niin ja Siiruska ei kannata paljoa stressata tuon konttauksen kanssa. Ihme kommentti terkkarilta! :mad: Eiköhän ne mukelot lähde liikenteeseen, kun ovat valmiita siihen!!!
 
Viimeksi muokattu:
Heippa :)

10kk neuvola käytynä ja mitat seuraavat paino 9950g ja pituus 74cmet sellasta keskikäyrää neukkarin mukaan.

Hampaita saatiin ylös yks lisää et nyt niitä on viis, klme ylhäällä ja kaksi alhalla. Vekkulin näköstä kun nauraa :heart:

Nyt on otettu konttausta enempi käytöön mut yhä jos kiire niin sit ryömitään.

Tuosta hoitopaikasta.. saatiin perhepäiväkotiin paikka jossa vain 8 lasta, joista neljä alle kolmivuotiasta ja neljä sitten ikävälillä 4-7. Erittäin iloinen tuosta.Peetu menee kahdeksi päiväksi vkossa hoitoon vaikka olen vielä vuoden ainakin kotona. Saan kaksi päivää aikaa vkossa hoidella asioita ja marraskuun tullen kaksi päivää aikaa uudelle vauvalle.Ja hoitoon vienti ei pelota kun tuntuu tuo lapsi olean sen verran sosiaalinen.

Nyt sais ilmat sit lämmetä vielä hiukan et päästä jossain kohtaa vesileikkeihinki tutustuu. :)
 
Moikka.

Kirpun pikkuisella on kyllä onnistunut hoitopaikka. Kiva, kun on pieni ryhmä.

Meillä ei hoitopaikkaa tarvi muksuille hakea, vaan olen kotona niin pitkään lasten kanssa kuin mahdollista, penniä venyttäen :whistle:
Pihla on alkanut jyrsimään kaikkea mitä eteensä saa :| pinnasängyn laidat on herkkua, mitenköhän tuosta pääsisi eroon.
Tukea pitkin kävelee muutamia askelia ja irrottaa otteensa tuesta seisoessaan ja ilman tukea sitten seisoa tönöttää muutamia sekunteja :) pian kävelee.
Meillä hampaita edelleen alhaalla 2. Hyvä vaan, sillä saattaisi olla kivuliasta äidille kun on vielä rinnalla. Tosin kaiken mahdollises jyrsiminen onnistuu kahdellakin hampaalla oikein hyvin.

Jahas, äidin pieni pallero vauhdissa! dvd-levyt saa kyytiä ;)

Pieni Tähtönen ja neito 9kk 26pvä :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Me käytiin tänään tutustumassa tulevaan hoitopaikkaan. Ihan tässä lähellä, vähän päälle kilsa. Kivan kuuloinen nainen oli. Elokuussa sitten ei ole kuin 2 kpl 4 vuotiasta poikaa ja Roni, jos ei sitten tule lisää lapsia. Tuo hoitotäti on muuttamassa jossain vaiheessa syksyllä pois, mutta ei tiennyt vielä ollenkaan että milloin tarkalleen. Eli sittenhän meillä paikkakin vaihtuu. Harmi, mutta minkäs teet...

Heh, kävin tänään jumpassa ja jätin Rontsun lapsiparkkiin siksi aikaa. Kun tulin sit jumpasta, niin hoitotädillä oli hyvä kommentti: niin hyvän tuulinen muksu ettei mitään järkeä! =) :heart:

Ihanaa, kun kelitkin vähän lämpeni ja voi olla ulkonakin. Kyllä se kesä siitä tulee!!
 
Jospas tulis 10 kk täyttämisen kunniaksi kertoilemaan meidänkin kuulumisia. Hui, kohtahan se on jo elokuu ja meidän pikkuset jo vuoden ikäisiä. Vuosi sitten kärvisteltiin isojen mahojen kanssa. :)

Tänään oli neuvola ja mitoiksi saatiin 71 cm ja 8275 g. Vihdoin saatiin tuo 8 kiloakin täyteen. Pinja esitteli hienosti taitojaan neuvolantädille. Sanoi äiti ja teki sylkikuplia. :D Pinja sanoo äiti tosi selvästi, mutte mä en usko, että se ymmärtää sen sanan.

Pinja on kontannut jo pitkän aikaa. Nousee tukea vasten seisomaan, mutta aika harvakseltaan ja ei pysy siinä kovin pitkään. Kainaloista kannatellessa koukistaa vaan polvet ja haluaa kontata. Ei ole siis kiinnostunut kävelemisestä. Taitaa tulla siinäkin asiassa isoveljeensä. Isoveli lähti kävelemään 1v2kk iässä. Minä olen itse aikoinaan lähtenyt 1v3kk iässä, joten sukuvika. Keskimmäinen tuli sit miehen sukuun ja käveli 1-vuotiaana.

Millasia leikkejä teillä vauvat tykkää leikkiä? Meillä leikitään anna ja ota -leikkiä ja tiputusleikkiä ja tietenkin hajotusleikkiä. Hajotusleikissä hajotetaan isoveljen tai -siskon tekemiä torneja tai legotaloja. :kieh:

Meillä ei vielä etsitä hoitopaikkaa. Mä meinaan olla vuoden loppuun kotona ja sitten jatkan osittaisella hoitovapaalla. Miehellä on vuorotyö, joten pystytään pyörittämään hoito- ja työvuoroja niin, että Pinja voi olla kotihoidossa.

Onko täällä vielä monta, jotka imettää? Mä imetän vielä, kun tuo tyttö on aikamoinen tissitakiainen. Neuvolassa vaan tuntui siltä, että on jotenkin kummallista imettää vielä ja, että olis hyvä pikkuhiljaa lopetella. Onko muilla ollut samanlaista viestiä neuvolassa? Isommilla lapsilla lopetin imetyksen 9 kk iässä, kun palasin töihin, mutta nyt en ole menossa vielä töihin, niin ajattelin, että ei sillä vierotuksella vielä ole kiirettä, kun tyttö on niin paljon sen maidon perään.

Aurinkoista kesää vaan kaikille! Mehän joudutaan siirtymään pian tältäkin palstalta pois, kun vauvat on kohta yli 12 kk. :O

Pujaja ja Pinja 10 kk :heart:
 
Neuvola kuulumisia täältäkin eli 10kk, 8100g ja 71cm, pipo 43,5cm, pikkuinen neiti :heart: rypsiöljylisää annan joka aterialla.
Pihla on alkanut taputtamaan innokkaasti hauskoille jutuille. Lamppua sanoo appu, ja samalla katsoen ja osoittaen ylös lamppuun. Hienosti nuita sanoja alkaa lisää tulemaan :)

Leikeistä Meillä pidetään hajoittamisesta, eli kokoan tornin ja tyttö pitää huolen sen hajoittamisesta :D useasti körötellään ja ollaan piilosta. Laitan itselle tai Pihlalle harson eteen ja jompikumpi sitten etsii =) tämä on ehdottomasti kivoin leikki.

Täällä yksi imettäjä ilmoittautuu. Enkä todellakaan aijo vielä lopettaa, Pihla viihtyy rinnalla ja se on pääasia :D meillä ei neuvolassa onneksi tullut mitään kommentteja imetyksestä.

Pieni Tähtönen ja Pihla 10kk 1vrk :heart:
 
Viimeksi muokattu:
meillä 10kk neuvola ens kuussa vaikka tännään tuli 10 täyteen :)

meillä noustaan tukea vasten ja eilen lähettiin konttaamaan! nyt vauhtia piisaa.

me oltiin taas kipeinä ja valvottiin yöt mut nyt taas helpottaa. en tiiä johtuuko sitte hampaista vai mistä ku ei ollu kuumetta mut räkä valu ja massu sekaisin.

mun pitäs alkaa nytte ostaa tytölle kaikki kamppeet tonne hoitoon (kurahousut yms) ku ens viikolla tullee tuo tili. jos itellekki ostas koululaukun :)

nyt vähä muuta ku nuista palleroisista: ootteko te muuten palstaillu täällä kaksplussassa siis tuolla yleisellä puolella. mä oon täälllä aika uus ja yhteen ketjuun vastasin tuolla mikä liittty opiskeluun ni mut haukuttiin heti lyttyyn :D jotenki tää palsta on tuolla yleisellä puolella todella hirvee :D mä palstailen tuolla toisaalla enemmän ja siellä on hyvä yhteishenki eikä siellä haukuta muita niinku tuolla....

mitäs teette juhannuksena? meillä ois meno tonne mun vanhemmille. päästään grillaamaan ja saunomaan:heart:
 
Hellou :)
Täällä tehdään tuskalla neljättä hammasta ylös, ja voi jee et tekeekin nyt tiukkaa! Ekaa kertaa omakin kärsivällisyys koituksella näiden valvomisten kans.:( Tuntuu ettei mikää tehoo.

Leikeistä mieluisia ovat tornin teko, minä kokoon ja Peetu kaataa sekä autolla ajaminen pitkin poikin ja ään ään ääntä käyttäen tehokkaasti. Saattaa mennä parikin kertaa saarekkeen ympäri yksinään. Hiekkalaatikko kakkujen rikkominen on mieluista ja keinuminen.

Nyt noustaan hienosti tukea pitkin ja kävellään myös sitä pitkin. Ja ihanaa olis jo äiti jaksais talutella koko päivän. Neuvolassa kyl sanottii ettei sais talutea vaan lapsen pitää ite mennä.

Jos ens yö ja aamupv menee paremmin hampaiden kans menee Peetu mummulaan yhdeksi yöski ja me olllaan pienellä kaveriporukalla saunomas ja grillaamas huominen. Perjantaina sit jo kotiin (jos ees päästään mihinkään). Mies lauantaina töihin.


Oikein ihanaa Juhannusta kaikille:hug:
 
Tervehdys! :wave:

Me vietetiin juhannus ihan kotosalla, aattona käytiin paikallisessa juhannusjuhlassa katsomassa kokon sytytys ja sitten lauantaina grillailtiin vieraiden kanssa, juuri ennenkuin kaatosade alkoi :p.

Nyt meillä sitten kontataan ja kovaa, poju ilmeisesti otti neuvolantädin sanoista itseensä ja päätti että kontataan nyt sitten kun se kerran on niin tärkeää. :LOL: Välillä vaan oon niin kiire että muksahtaa naamalleen ja pari kertaa on hampaat kolahtanu yhteen niin että ikenet vuotaa verta : /. Oli tuosta konttaamisesta huomautettu yhdelle kaverillekin viime kesänä, täti oli ehdottanut että lapsen kun laittaa vaippasillaan nurmikolle niin lähtee konttaamaan kun heinät pistelee =). Tukea vasten otetaan askelia ja sängyssä ravataan ympyrää niin ettei nukkumisesta tahdo tulla mitään. Saatiin tuo Brion taaperokärry, mutta siitä ei toistaiseksi olla kiinnostuttu muuten kun tavarasäilönä. Ja iskä kun laittoi siihen istumaan ja työnteli pitkin huushollia niin voi sitä huutoa!! Ei ollut kiva =)

Leikeistä paras on tällä hetkellä tavaroiden tiputtelu, ja pöydälle/sohvalle/patterin päälle nostelu. Välillä toinen on niin herttainen kun joku pikkuauto pitäisi saada pysymään ikkunassa :heart: Niin ja yksi ei niin mukava (äidin mielestä) leikki on koiran kiusaaminen. Purraan tassusta, ja tukistetaan turkista niin että nyrkki on täynnä karvoja ja isketään leluilla päähän. Toisaalta koiran omaa tyhmyyttä kun tulee väkisin siihen tyrkylle. Osaa kyllä lähteä tilanteesta sitten pois kun liian rajuksi menee. Ja vähän ajan päästä tuo jotain omaa leluaan pojalle tyrkylle että leikittäiskö tällä :heart:

Mie en palstaile missään muualla kun täällä. Ja nykyään tuntuu ettei kohta vois lopettaa facebookkailunkin kokonaan, kun joka asiaan pitää jonkun heti näpäyttää. Välillä tuntuu että kaikki tekemiset tai tekemättä jättämiset pitäisi osata perustella. Tai ehkä mä vaan itse olen tullut herkemmäksi lapsen myötä, tietysti sitä on vielä epävarma monesta asiasta vaikka kohta jo vuoden tuota ihmettä hoivannut :O

Jaahas, ulkona näyttää vaihteeksi siltä että kohta sataa, tietenkin kun mulla on pyykit ulkona kuivamassa...
 
heips!
meillä 10kk neuvola onkin vasta 5.7 :) meillä opittiin konttamaan ja pöytää vasten yrittää nousta seisomaan. kaikki tavarat mitkä on pöydällä ni pitäs saaha alas :D

meillä loppu pilttien syöminen. ei syö ei sitten millään. sylkee ja oksentaa pois. tavallista kotiruokaa on siis alettu syömään, enkä ole sitä enää soseuttanut. nyt kun saataisiin tuo normaali maito kokeiltua vielä, tällä viikolla aattelin alottaa :) kana oli juhannuksena hyvää sekä lohi ja sitten annoin puolikkaan röstiperunan lihan kanssa, niin eipä paljon yökkäilty :D
 
Palstailusta. Eipä tuu juuri kommentoitua muualla kuin tässä :D joskus oon vaan tokaissut jtn muuallakin.

Siiruska Oletteko käyneet hammaslääkärillä näyttämässä kolahtaneita hampaita? tai siis kun ovat vuotaneet verta. harmillisia nuo hammas hommat. tapaturmalausunto vakuutusyhtiön kannattaisi tehdä jos on tapaturmavakuutus..
me ollaan jouduttu käyttämään meidän vanhempaa lasta hammaslääkärissä ja kolahtamisen seurauksena etuhampaat alkoivat tummumaan ja menivät kuolioon.

kiire taas..... :) :headwall:
 
Viimeksi muokattu:
Meidän neiti se sitten päätti kertalaakista lopettaa rintaruokailun. Se kävi ihan yks kaks yllättäen. Juuri, kun täällä kehuin, että on tissitakiainen ja haluan jatkaa imetystä vaikka neuvolasta annettiin muuta viestiä. Ilmeisesti Pinjakin sitten otti neuvolantädin sanoista nokkiinsa ja päätti, että ei syödä tissimaitoa sitten. Kiva vaan, kun on tissit nyt ollut pari päivää ihan räjähtämäisillään. Olen joutunut pumppaamaan liikoja pois. Pinja ei suostu sitä tissimaitoa ottamaan myöskään pullosta tai mukista. En ymmärrä mikä sille tuli. Vähän haikea fiilis, kun loppu toi tissittely näin yllättäen.

Hankalaksi tän tekee vielä se, että Pinja ei myöskään juo korviketta mistään astiasta. Maitotuotteita menee nyt sit tosi vähän. Vettä vaan juo lasista tai pullosta.

Mä käyn jonkin verran lukemassa tuolla mitä nytissä, mutta harvemmin kirjottelen. Joskus saatan harmaana jotain laittaa, mutta harvemmin. Melkein jokaiseen ketjuun ilmestyy aina niitä toisten mollaajia, mutta kyllähän siellä hyvässäkin hengessä keskustellaan. Kannattaa vaan jättää omaan arvonsa ne mollaajat. Niillä on itsellä jokin asia huonosti, kun toisen mieltä pahottamalla saavat jotain lohtua omaan elämään.

Tällästä nyt tällä kertaa.
 
Moro!

Juhannus sit meni ja kohti syksyä käydään. :stick: Juhannus meni kivasti mökkeillessä vanhuksien kanssa. Onnex ei ollu kauheesti hyttysiä. Ostin kyllä sitä Free hyttysmyrkkyä, mutta eipä sitä sitten tarttenutkaan.

Meillä tapaillaan ryömimistä nyt tosissaan. Ei varmaan mene enään pitkään, kun hoksaa että konttausasennosta voi lähteä liikenteeseenkin, eikä tartte lojahtaa mahalleen, kun eteenpäin haluaa. :p Pystyyn ei onnex vielä yritäkään, mutta kävelytuolissa kyllä viihtyy ja menee.

Ruokailut menee vaihtelevasti. Välillä maistuu tosi hyvin ja välillä sit tökkii tosissaan. Peruna ja kala tuntuis olevan tällä hetkellä parasta. Keitän perunaa, porkkanaa ja sit siihen pakasteesta soseutettua kesäkurpitsaa ja seitiä. Siihen sit vielä pieni nokare margariinia ja maitoa, niin hyvin maistuu! Ja sit tein pakastemansikoista ja riisihiutaleista mansikkapuuroa, se maistui kyllä tosi hyvin. Meillä syödään pääsääntöisesti itsetehtyjä ruokia. Toki marja/hedelmäsoseita annan purkista. Viili on kans tällä hetkellä tosi pop!

Mä lopetin imetyksen kun poitsu oli n. 7,5 kk. Se kävikin aika kivuttomasti, eikä poitsu oo sen jälkeen tissiä hamuillu.

Tuttipulloa kans alan pikkuhiljaa jättämään pois ja tilalle sit nokkamuki. Ja hyvinhän tuo onnistuu jo siitäkin. Hammasinfossa sanoikin, että tuteista kannattaa pikkuhiljaa luopua ihan hampaidenkin takia. Hampaiden harjaus on aika hauskaa puuhaa, harjoitellaan vielä. ;)

Ootteko käyttäny vaaveja luonnon vedessä uimassa? Toivottavasti vedet lämpiäis ja ilmakin, että pääsis puljaamaan. Ostettiin sellainen ilmalla täytettävä allas, helteitä odotellessa....
 
tervehdys!
meillä oli tänään neukku. paino 11865 ja pituutta 75. päänympärys 50.5 :) hyvin kasvaa ja kehittyy. nyt ollaan alotettu sekoittamaan korvikkeeseen maitoa ja ei ole tullut oireita :) iso tyttö jo.

kohta pitäis alkaa suunnitella niitä 1 wee synttäreitä. meillä on sen verran pieni asunto että vaikka porukkaa ei paljon tule niin kahtena päivänä on pakko pitää.

meillä alkaa 3.9 hoito kun itse menen kouluun, sitä ennen tutustuminen. äkkiä tämä vauvavuosi on vaan hujahtanut. kait tässä pitää alkaa haaveilla pikkukakkosesta :D
 
Heippa.
Ihania ilmoja ollut nytten. Ilmojen nautiskelun lomassa olenkin kasannut myyntiin vauvakamoja :D ja hui, mikä määrä niitä onkaan ja kaikki lähes uusia. Tosi mahtavaa saada taas kaapit käyttöön nyt tarvitseville kamoille.
Pihla oppi n. viikko sitten ilman tukea seisomaan, siis niin, että jaloilleen noustessaan ei pidä mistään kiinni. Aiemminhan teki niin, että seisoessaan tukea vasten irroitti otteensa ja seisoi muutamia sekunteja iolman tukea :) ihanaa seurata hämmentynyttä mutta samalla niin iloista lasta uusista taidoistaan. Pian todella kävelee :)
Hyvin matkii ystäviemme pientä villakoiraa :D hahau kuuluu heti kun koiran näkee =)

Tosiaan 1v synttärit lähestyy sekä myös 1v kuvaus :)

me ei olla käytetty uimassa vielä ketään lapsista. Nyt vasta rupes vedet lämpeneen, joten mattopyykille ja sen jälkeen uimarannalle ois tarkotus lähteä tällä viikolla.

10kk 22vrk :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heipat kaikille :wave:

Täällä onkin ollut vähän vauhtia ja vaarallisia tilanteita ja kaikennököisiä vastoinkäymisiä. :O
Pari viikkoa sitten olin lähdössä normaalille vaunulenkille koiran ja pojan kanssa, kun naapurin Shar Pei riuhtoi itsensä narusta irti ja tuli päälle. Yritti siis ilmeisesti käydä Siirin (russeli) kimppuun, mutta minä hädissäni tietysti nostin koirani syliin, ja sain itse ne osumat. Näinhän ei kai saisi missään nimessä tehdä, mutta siinä kohtaa hätä oli suurin pojasta, joka istui kärryissä ja piti saada pedon huomio pois hänestä. Onneksi sitten toinen naapuri ehti hätiin ja vei pojan turvaan. Molempiin käsiini tuli kunnon haavat, samoin kylkeen ja toiseen reiteen. Kävin päivystyksessä, jossa haavat putsattiin ja sain antibioottikuurin tulehdusvaaran takia. :(
No, kun viikon kuuri loppui, sainkin siitä lääkkeestä yliherkkyysreaktion ja hirveän ihottuman kutinan kera. Ei kun taas lääkäriin, määrättiin allergialääke ja kortisonivoide. Ja jotta en pääsisi liian helpolla, sain tuosta allergialääkkeestä allergisen reaktion ja naama turposi. Sen lääkkeen käyttö loppui siihen. :stick:. Onneksi tuo voide sentään tehosi ja vei sen suurimman kutinan pois ja aika hyvin tuo ihottumankin parantunut. Haavoista sen sijaan jää arvet :'(. Tää asia sovittiin silloin koiran omistajan kanssa, hän maksoi kulut ja oli tietysti pahoillaan ja sanoi lopettavansa koiran. Ajattelin silloin että ok, kun asia saatiin hoidettua näin hienovaraisesti, eihän se kivaa ole hänellekkään mutta varmasi helpommalla pääsi nyt kun uhrina oli kuitenkin naapuri, eikä mikään ventovieras. No, tällä viikolla sitten selvisi ettei koiraa ole lopetettu, ovat vaan olleet reissussa niin ei ole näkynyt. Toki nyt koiraa ei pidetä enää pihalla, vaan ilmeisesti sitä käytetään yömyöhään ulkona, ettei muut näe. Todella raivostuttavaa, varsinkin kun kyseisestä koirasta on ollut harmia ennenkin. Nyt täällä sitten muiden naapureiden kanssa puhistaan ja mietitään mitä tehdään. :kieh::kieh:.

Muuten meillä on elo suhteellisen ihanaa, ekoja kertoja ollaan käyty hiekkalaatikolla ja voi sitä ihmetyksen määrää :heart:. Tänään ostin kirpputorilta istuimen pyörään, viikonlopun aikana kokeillaan mitä poika siitä tykkää.

Syöminensitten alkoi taas tökkimään. Ihan sama mitä tarjoaa, niin ruokaa huidotaan pitkin seiniä ja lopulta vedetään tuolissa selkä kaarella huudon kera :confused: Tämän seurauksena syö taas tosi pieniä määriä, mutta eihän sitä ruokaa voi väkisinkään suuhun tunkea. Pariin kertaan olen nyt ottanut pojan syliin ja pitänyt käsiä varovasti paikoillaan ja syöttänyt siitä. Hetken aikaa se toimii, mutta kohta alkaa taas venkoilu. En taas tiedä mistä johtuu..:| Olen myös antanut kokeilla syömistä itse, mutta siinä vaan lusikka lentää lattialle ja ruokaa litsutetaan sormissa. Pienet leipäpalat kyllä syödään hienosti.

Mutta kohtahan se on jo varattava 1v-kuvaus ja suunniteltava synttäreitä. Järkyttävää miten nopeasti aika kuluu.. :O

Siiruska ja Jere, kohta jo 1v.
 

Yhteistyössä