Elokuun 2011 pikkuiset marraskuussa

12.7.2011 hemari (37+4) tyttö 2945g 47cm
13.7.2011 Piianappula (35+6) poika 2325g 45cm
25.7.2011 karvatonkoira (38+6) tyttö 3270g 47,5cm
27.7.2011 Viola-85 (38+6) tyttö 4160g 51cm
30.7.2011 Majj (37+5) tyttö 2725g 47cm

1.8.2011 Jose85 (38+4) poika 2570g 46cm
1.8.2011 Elokuunvaavi (40+5) poika 3035g 50cm,
2.8.2011 Pygmi (rv 39+2) poika 3510g 46cm
2.8.2011 Sann85 poika 3360g 50cm
2.8.2011 Koralli73 (38+6) tyttö 2150g 45cm
3.8.2011 Huikkis (rv36+3) tyttö 2470g 46cm
3.8.2011 Soulmama (37+5) poika 3150 g 50cm
3.8.2011 Pilvilinna74 (40+0) poika 3875g 52cm
4.8.2011 Siiruska poika 3420g 52cm
4.8.2011 Päksäkkä (40+6) poika 4120g 53cm
5.8.2011 mammy- tyttö 4100g 48,5cm
6.8.2011 Siobhan42 (40+2) tyttö 3475g 51cm
8.8.2011 SaaraSanni (40+3) 3180g 50cm
8.8.2011 kirppu69 poika 3150g 48cm
10.8.2011 Biliga (41+2) poika 3630g 51cm
14.8.2011 nti. tyttö 4160g 52cm
14.8.2011 Anjuskah tyttö 3890 g 52cm
16.8.2011 Pujaja tyttö (39+3) 2895g, 49cm
17.8.2011 taiska87 (39+5) poika 3290g 51cm
18.8.2011 Pieni Tähtönen (41+2) tyttö 3340g 50cm
20.8.2011 Miuski00 (40+0) poika 3475g 50cm
20.8.2011 Tuulia80 (40+2) tyttö 3905g 51cm
24.8.2011 Isabella2011 (41+4) poika 3545g 52cm
25.8.2011 vauva-10 (39+3) poika 3620g 51cm
27.8.2011 Kiuru poika 3430g 50cm
29.8.2011 Eea poika 3880g 50,5cm
30.8.2011 Tuulis (rv 41+5) poika 4420g 54cm

3.9.2011 Sohappy (41+5) tyttö 3175g 52cm
6.9.2011 eveliina84 (42+2) tyttö 3540g 49cm



Mitat 3kk:

hemari: 5136g, 58,7cm
Sann85: 6330g,61cm
Soulmama: 6070g, 62cm
Päksäkkä: 8045g, 63,7cm
majj: 5300g,
Jose85: 6500g, 60,5cm
Anjuskah: 6880g, 63cm
Biliga: 6650g, 62,5cm
SaaraSanni: 6230g, 59,8cm
Pujaja: 5850g, 60,5cm
Pieni Tähtönen: 5830g, 60,2cm
Siobhan42: 8150g, 66cm
Siiruska: 6420g, 63,5 cm
kirppu69: 6685g, 59.1cm
Sohappy: 5460g
Isabella2011: 7450g, 63cm

Mitat 4kk:
hemari: 5752g, 62,2cm
piianappula: 5800g, 62,5 cm
 
Viimeksi muokattu:
Jatketaan juttua täällä. Poistelen päivän aikana tuolta listalta "ylimääräiset". Listaa karsittu, lisäisen sitten listalle jos kirjoittajia ilmaantuu. Pieneks meni porukka.

Miettikää, ensi kuussa on jo joulu, äkkiä nämä kuukaudet menee ja pienokaiset kasvaa.
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos! Vauva-10 marraskuun pinosta :)

Meillä Pihlalla on ollut itkuisia päiviä ja iltoja nyt pari. Ei ole oikein saanut nukuttua, eilen yöunillekin meni vasta 00.30 vaikka normaalisti siinä 22-22.30 aikaan. Voisiko muka kellonsiirto tuon tehdä? Onko teillä muilla vauvojen rytmi säilyny?

Pieni Tähtönen ja Pihla 2kk 2vkoa :heart:
 
Mä puutuin listasta.. 30.8 (rv 41+5) poika 4420g ja 54cm.:)

Pieni tähtönen: Olinkin juuri tulossa kirjoittamaan samasta asiasta. sunnuntaina alko itkuisuus ja "unettomuus" joka näyttää jatkuvan edelleen. Ei poika viihtyis missään ei edes sylissä. Yöllä herää 5aikaan ja jää valveille vaikka aiemmin nukkunu heti tissiteltyään..

Meillä on tänään 2kk neuvola ja itellä jälkitarkastus. Jos me nyt sinne selvitään, kun pitää kävellen mennä. Matkaa ei kylläkään ole kun pari kilsaa, mutten tiiä miten tuo syönti taas ajottuu.:/ Ajattelin lähtee ihan ajoissa niin jos kerkeis neuvolassa sitten syöttää ennen kun mennään sinne,jos en nyt saa herraa syömään.
Taidetaan kohta siirtyä suosiolla pulloruokintaan, tuntuu että tää imetyshomma hallitsee ihan liiaksi jo meidän elämää.:(
 
Tuulis lisäsin sut listalle. Ilmoitelkaa muutkin jos puututte.

Meillä kellojen siirto tai aikasemmin nukkumaan meno vaikuttaa yöuniin. Nukkui ennen hyvin koko yön, yhdellä syömiskerralla, mutta nyt valvoskelee yöllä varsinkin aamuyöllä. Kerran syö edelleen vaan yöllä. Esikoinen sen sijaan herää sit aikasemmin kun ennen.
 
Täällä ollaan. Kiitokset uudesta pinosta! Kirjoittelu painottunut pääasiassa facebookkiin, mutta lukemassa tulee käytyä usein.

Ristiäiset pidettiin viikko sitten ja poitsu sai nimekseen Iivo.

Ja eilen käytiin 2kk neuvolassa ja painoa oli kertyny 6,5kg, pituutta vaan 56cm. Pelkällä rintamaidolla mennään. Rota-rokote otettiin ja yö oli ihan yhtä helvettiä. Normaalisti ku herää 1-2 kertaa syömään niin nyt heräs sit tunnin välein... o_O Siis ihan outoa ku ei oo tottunu noin tiheeseen heräilyyn. Hiukka zombi olo, mut eiköhän tää tästä. Muuten kyllä on menny todella hyvin.

Aatella, että on tosiaan kohta jo joulukuu. Viime vuonna saatiin silloin plussat. Ja nyt meillä on nyytit sylissä <3

Vaatteiden koostakin oli ollu puhetta.. meillä on käytössä 62/68 yläosat ja 56/62 alaosat. Pitkäselkäinen poitsu löytyy siis meiltä.

Iivo nukkuu omassa sängyssä kaikkein parhaiten, mutta viimeyönä olisin toivonu et olis nukkunu mun vieressä... En millään olis jaksanu aina nousta nostaa tissille. No ehkä tää taas tästä kunhan rokotuksen oireet helpottaa. Mitä oireita muille on rokotuksista tullu, et tietää vähä varautua? 3kk neuvolassa taitaa tulla jo eka piikki?
 
Viimeksi muokattu:
Rotarokotteen oireistaAinut minkä kunnolla huomasin oli aivan äärettömän pitkät ja isot pierut. Jonkin verran oli itkuisempi vrk rokotteen jälkeen.

Tuuulis Meillä kans tuo imetys tuntui työläältä ajoittaa menoihin. Nyt olen luottavaisempi lapsen rytmiin mutta aina pyrin imettämään masun täyteen ennen minnekään lähtöä. Ei ole mukavaa imettää ihan missä tahansa, onneksi neuvolassa sentään saa rauhassa verhon takan imettää ainakin täällä :)
 
Neuvolaan selvitty ja ehjänä takasikkin. Nyt en enää ressaa tuosta syönnistä, kun poika näyttää saavan tarpeeksi evästä. 2kk mitat oli 6300g ja 62,5cm.

Meillä neuvolassa on sellanen vauvojen hoitohuone jossa voi imettää.
 
Kiitokset uudesta pinosta :flower:

Uskomattoman nopeasti mennyt tää aika, kohta tosiaan joulu :xmas:. Tänä vuonna aion nauttia tuplamäärän kaikkia joulukaloja, kun viimevuonna tuli vähän kyttäiltyä mitä uskaltaa syödä ja mitä ei.

Täällä ei tullu tosta ensimmäisestä rotarokotteesta oikeastaan muuta kuin pikkasen ripulia n. viikko rokotteen antamisesta. Ensi viikolla onkin sitten 3kk neuvola jossa pistetään kunnolla ja niitä huutoja sitten odotellessa :ashamed:. No, nää viimepäivät on muutenkin ollu välillä yhtä kitinää, öistä puhumattakaan. Kai tuo kellojen siirtäminenkin osaltaan vaikutti. Viimeyönä herättiin 00.30, 02.30 ja 5.00. Nukkumaan käytiin klo 21. Joka herätyskerralla syötin pojan, kun ei kitinä tuntunut muuten loppuvan. Edellisenä yönä ensimmäinen syöttö oli samaan aikaan, sitten kun kahden jälkeen aloitti kitinän, yritin ensin rauhoitella muuten ja huutohan siitä vain yltyi. Saatiin sitten iskäkin heräämään ja valvottiin koko perhe tunnin verran, ennenkuin työnsin tissin suuhun. Nukkuikin sitten melkein kahdeksaan, kun vähän ennen neljää nukahti. : /. Päivällä nukkuu edelleen ulkona n. 3 tuntia, mutta sisällä valveilla ollessa tuntuu ettei puolta tuntia kauempaa ole tyytyväinen kun kitinät alkaa. Vattakin tuntuu vaivaavan vääntelehtimisestä päätellen. :(. Toivottavasti tää on vaan joku vaihe, joka menee nopsasti ohi, varsinkin toi yöllä herääminen alkaa verottaa jo äidinkin voimia. Täytyy ottaa neuvolassa puheeksi , kunhan näkee miten poika on kasvanut, että voiko hän tosiaan herätä nälkäänsä kolmesti yössä...
 
Osallistuttiin nyt siihen rokotetutkimukseen, eli poika sai rokotukset jo viime torstaina.
Ei tullut oikein mitään oireita, ehkä nukkui seuraavina päivinä vähän paremmin päiväunia...
Odotin ja pelkäsin huutoa ja unettomia öitä, onneks turhaan. =)

Pitänyt kommentoida jo aiemmin tohon tissiraivo asiaan, meillä se on nimittäin jokapäiväinen "ilo", enemmän sääntö kuin poikkeus, yöllä yleensä syödään hiljaa mutta päivisin joka syöttö yhtä huutoa. Kotona ei niin stressaava asia mutta kylässä ja yleisillä paikoilla kyllä. :(
Poju on melko hoikka 4,9kg ja 58cm mutta kuitenkin tasaisesti kasvaa, on suht tyytyväinen ja nukkuu yöt paremmin kuin hyvin joten maito riittää, siitä ei taida huuto johtua. Itellä ei meinaa hermo aina riittää, ja lähes joka päivä vannon antavani illalla korviketta mutta silti ollaan sinnitelty ja yritetään sinnitellä vielä jonkin aikaa... Ehkä se sit huomenna helpottaa, tai ylihuomenna tai viikontoppuna
tai joku kerta..... :D

Ristiäiset muuten sunnuntaina, paljon on puuhaa kun teen voileipäkakut ja muut ite mutta ihanaa
päästä tekemään rauhassa järjestelyjä. Iskä saa viettää laatuaikaa poikansa kanssa kun minä teen
valmisteluja! Vähän kyllä hirvittää, pidetään kemut kotona ja ihmisiä on kaikenkaikkiaan liki 30,
saa nähdä kuinka kuuma tulee. :LOL:
 
Heippa!

Meillä oli tänään 3kk neuvola, mitat 6330g ja 61cm. Toisen rotarokotteen sai ja kaks piikkiä... Voi sitä itkua, kun piikit laitettiin. :( Vielä ei oo poika ollu kärttynen, katotaan miten menee ilta ja yö. Panadolit voi olla nyt tarpeen.

Muillakin tuntuu muuttuneen yöunet ja -syönnit. Meillä heräillään nyt parin tunnin välein taas. Oli niin ihanaa kun meni jonkun aikaa niin, että yhdesti söi keskellä yötä ja toisen kerran aikaisin aamulla ja nukuttiin n. yhdeksään. Ja kun ne illatkin on semmosta tankkausta, että on vaikee uskoo, että 2-3 tunnin päästä pitäis taas saada ruokaa. Eikä poika jaksa yöllä kuitenkaan mahaansa täyteen vetää vaan sammuu kesken kaiken. Ja illalla nukuttaminen on työlästä, kun poika heräilee sänkyyn laittaessa ja alkaa hetken päästä huutamaan. Pari kertaa pitää sängyssä käväistä ennen kuin nukahtaa kunnolla. No, mutta olen silti tyytyväinen, kun menee noinkin. Yöllä ei edelleenkään huudeta ja valvota.

Imetys on välillä stressannut minuakin. Onneksi nyt on päivällä jo pitempiä välejä syönnissä,että ei mee kyläilytkään ihan syömiseksi.

Jahas, ei tunnu maistuvan nyt päiväunet...

Sann85 ja ukkeli 3kk
 
Moikkelis!

Meillä oli kans tänään 3 kk neuvola. Pituutta nyt 62 cm ja painoa 6070 g. Eli 3 cm oli pituutta tullu ja kilo painoa. Hyvin siis kasvanut! Meillä kans tuli piikeistä kauhee huuto. :'( Toivotaan, ettei tosiaan nosta illalla sitten lämpöä. Muutoin kaikki oli ok, siitä mahallaan lattialla pitämisestä taas mainitsi, että kannattaa pari kertaa päivässä sitä harrastaa. Kyllähän tuo päätä mahallaan kannattelee, mutta ei jaksa kovin kauaa. No, pitää jumppautaa poitsua enemmän.

Vinkkinä mahajutuista ja kitinöistä, ootteko kokeilleet vyöhyketerapiaa? Meillä poitsu kans oli mahansa kanssa itkuinen ja yksi päivä huudetiiinkin. Nyt ollaan 3 kertaa käyty vyöhyketerapiassa ja minusta on nyt päivällä nukkunut paremmin, eikä mahaansakaan niin paljoa kitise. Kannattaa kokeilla!

Meillä yörytmi pysyny aika samana, eli nukkumaan 21-22, eka tissi 02-03, seuraava 05 ja sitten seiskasta eteenpäin alkaa pierujen punnertaminen ja ähiseminen. Ylös noustaan 9-10:30. Päivisin nukkuu tosi vaihtelevasti, välillä kunnon parin tunnin päikkärit puolen päivän kantturoilla vaunuissa, välillä herää heti vaunulenkin jälkeen. Iltapäivällä unet on sitten lyhyitä, puolen tunnin tirsoja.

Kovasti kaveri on alkanut juttelemaan, välillä on tosi paljon asiaa ja hymyilyttää kovasti. Odotellaan, milloin ekat naurut tulee. :heart:

Keskiviikkona käytiin ekan kerran vauvauinnissa. Oli tosi mukavaa ja poikakin viihtyi hyvin. Ei tullut ollenkaan itkuja. :whistle: Odotankin jo innolla ensi viikon uinteja.

Viikonloppuna onkin sitten reissu mummolaan. Saa mummi taas mummutella. :D

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Soulmama ja Roni 3 kk

ps: ai niin, mun piti kommentoida tuota imettämistä. Minusta taas on ollut kätevää, kun on ruoka aina mukana, eikä tartte pullojen kanssa leikkiä. Toki mulla ei imetyksen kanssa olekaan mitään ongelmaa, poika syö hyvin. Itse en ole ujo imettäjä, joten kavereidenkin luona saatan imettää kahvipöydässä, jos poitsulla iskee nälkä. Eikä kaverit ole tästä huonoa tykänneet. Toi meidän poika on kyllä aika tissiposki... :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
Huoh, ensin näytti hyvältä kun poitsu nukkui koko päivän. Sitten illalla alkoi huuto, eikä siihen auttanut tissi. Ei muuta kuin suppoa kehiin, sitten rauhoittui. Sen verran nyt sitten aiheutti kipuja nuo rokotukset näköjään, vaikkei kuumetta noussutkaan. Onneksi nukahti, saas nähdä miten yö menee...
 
Eea
Kiitos uudesta pinosta!!!

Meillä herätään yöllä syömään 1-3 kertaa. Yöunille Niilo nukahtaa n. 8-9 aikaan ja ensimmäisen kerran herää syömään joko n. 00.00 tai 2.00-3.00. Nyt on useempana yönä ollut eka unipätä vaan 3 tai 4 tuntia kun aiemmin oli jopa 7. Yleensä aamulla noustaan ylös 6-7 aikaan.

Pelkällä tissillä mennään ja hyvin tuntuu kasvavan. Puolivuotiaana olis sitten tarkotus alotella kiinteiden maistelua, mikäli kasvuvauhti jatkuu samana.

manducasta oli joku kysynyt. Me ostettiin se Niilolle ja ihan kätevä se on, milloin tulee käytettyä. Ei ole ollut niin ahkerassa käytössä kun ajattelin, koska Niilo viihtyy hyvin yksikseen lattialla tai sitterissä. Ostin sen lähinnä siksi, että jos tulokas olis ollu samanlainen sylivauva kuin esikoinen, niin olis päivät menny lähinnä häntä kannellessa.

Influenssarokotetta ei oteta kenellekään kun ei kuuluta riskiryhmiin. Rotarokote jätettiin myös ottamatta, enkä usko että otetaan pneumokokkiakaan. Se on vielä vähän mietinnässä.

Hauskaa päivää kaikille! :)
 
Hei!

Täällä olis uusi keskustelija, jos näin kesken saa liittyä mukaan :). Meidän neitokainen syntyi 14.8, pituutta 52 cm ja painoa 3890 g. Nyt 2 kk neuvolassa oli painoa jo 6050 g ja pituutta 60 cm. Nyt ikää siis neitokaisella 2,5 kk.

Yöt on meillä nukuttu alusta asti todella hyvin ja jo muutaman viikon iässä nukkui jopa 6-7 tunnin unia pisimmillään! :eek: Nyt on hieman lyhentynyt unijaksot mutta 3-4 tuntia kuitenkin on ollut se pisin unijakso. Päiväunet nukutaankin sitten hieman vaihtelevammin..

Rintaruokinnalla mennään ja se on alun ihmettelyjen jälkeen sujunut hyvin. Rintakumi meillä on ollut käytössä alusta alkaen kun sen synnärillä meille "opettivat". Nyt en ole siitä enää eroon oikeastaan koittanutkaan.. Maitoa tuntuu riittävän melkoisesti. Hyvin on kyllä neidille painoakin tullut!

Mitäs vielä, manduca on meilläkin ja muutamia kertoja kävimme syksyllä sienimetsässä siten, että neiti oli miehellä manducassa. He etsivät suppiksia ja minä keräsin :) Alkuun saatoin laittaa neidin kotonakin siihen illalla ja saattoi siihen nukahtaakin, kun alkuun jaksoi käveleskellä. Nyt on manducan käyttäminen jäänyt vähän vähemmälle.

Sellainen kiinnostaa, että minkälaisia hoitopöytiä/-tasoja teillä on? Olen itse vain 155 cm pitkä ja aika korkealta on tuntunut 90 cm korkea hoitopöytä! Mikä on mielestänne ollut sopiva hoitokorkeus?
 
Anjuskah Tervetuloa!
Meillä on tällainen hoitopöytä Lastentarvike Baby Style Oy - Brio Hoitopöytä Two, Valkoinen
ja tykkään erittäin paljon. olen kanssa aika lyhyt ja minulle tuossa on hyvä hoitokorkeus ja tuossa hoitopöydässä uskomattoman isot tilat. Pikkasen ois ehkä matalampi voinu olla.. Olen siis kyllä tyytyväinen ja säästää selkää.

Kiitos Manduca kyselyyn vastanneille. Minulle on tärkeää, että saisin vauvan lähelle kotiaskareita tehdessä sekä isompanakin lasta hyvä kantaa missä vaan, siispä manducaan ollaan päädytty.

Pieni Tähtönen ja Pihla 2kk 17vrk :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Mulla sama ton imetyksen kans että koen et se helpottaa liikkumista kun ei tarvi miettiä maidon säilyvyyttä tai lämmitysmahdollisuutta tms:) en ole ujo imettäjä vaan imetän siellä missä lapselle nälkä iskee..ruokakaupassa,lenkillä jne..pian tietysti,kun pakkaset tulee niin hieman alkaa rajoittaa tuota ulkona imettämistä :D

Meillä herätään normaalisti 1-2 kertaa yöllä syömään..nyt on vähä tiheämpään syöty mut taitaa liittyä tähän 3kk iän lisätilauksen tekemiseen :)

manduca meilläkin on mut olen käyttäny tosi vähän kun hurahdin liinoihin:)

mammy+ piippa tänään 3kk <3
 
Meillä on hoitopöytä kodinhoitohuoneen työtasolla, siihen laitoin ilmalla täytettävän alustan. Itse kun olen pitkä, niin tuo taso on sopivan korkealla. Tuo ilma-alusta alkaa vaan olemaan kohta lyhyt. =) Makkarissa on piirongin päällä kans sellainen kovalla alustalla oleva hoitoalusta, mutta eipä ole yöllä tullu vaihdettua vaippoja, kun ei oo kakkoja tullu.

Sain työkaverilta ilmatteeksi Gragon matkasängyn. Aika jykevää tekoa ja painaa pirusti, joten vähän raahattavaa mallia. Mutta toimii nyt loistavasti mummolassa pojan sänkynä. Siinä saa jopa alustan nostettua ylemmäs, 6,5 kiloon asti voi siinä nukuttaa. Ompahan mummolassa sitten aina sänky, kun kuitenkin aika usein käydään.

Meillä tosiaan nuo rokotukset aiheutti vähän kipuja ja levottomuutta murulle. Eilen ei nukkunu päivällä kunnon päikkäreitä ollenkaan, sellaisia 15-30 min unia parit. Illalla tietty sit tosi väsyny ja tais vähän sattuakin johonkin, kun piti niin kovasti itkeä. Suppo sitten taas rauhotti tilanteen. Yö menikin ihan hyvin.

Meillä ollut käytössä BabyBjörnin rintareppu. Se on ollu kyllä hyvä, poika tykkää olla siinä, kun imuroin. Ruokaa laittaessa pidän siinä kans välillä, jos ei nuku tai viihdy yksin.
 
Täällä on hiljentynyt. En ole itekään kirjoitellut mutta jos nyt edes jotain.

Hoitopöytänä meillä on kokopuuta oleva hoitopöytä jossa on lipaston päällä hoitotaso. Siis kun ei hoitotasoa enää tarvitse niin siitä jää lipasto. On itelle vähä liian korkea mutta en silti vaihtais pois. Nyt tulee kyllä osa vaipoista vaihdettua lattialla peiton päällä kun esikoinen haluaa katsella.

Kuinkas monella täällä on jo alkaneet kuukautiset? Itellä on ollut kerran ja toisia odotan alkavaksi, että saisi aloittaa pillerit. Kuinka sitä olikaan kyllästynyt ennen raskautta kuutautisiin ja iloitsi kun odotusaikana niitä ei ollut ja nyt taas odottaa että tulisivat. On tää kummallista.

Mitenkäs täällä on joulusuunnitelmat? Meillä on joullukortit kirjoitettuna ja lahjat ostettuna eli hyvällä mallilla mielestäni. Joulu vietetään kotona keskenämme. Joulun päivinä sit käydään äitini luona syömässä.
 
Heips!

Mä olen tippunut listalta kun en ole pitkään aikaan kirjoitellut.
Eli poika 40+6 53cm ja 4120g-

Meillä on mennyt aika vaihtelevasti. Harvoin kerkeän koneella käymään kahden lapsen hoidon ohella. Täällä on sairastettu jo ensimmäinen korvatulehdus, vatsa meni totaalisen sekaisin antibiootista ja muutenkin meille on sattunut aika vaativa vauva. Jo ihan synnäriltä saakka. Päiväuniakaan meillä ei juuri nukuta. Tissillä vaan yleensä torkutaan. Aika rankkaa tämä on ollut varsinkin henkisesti kun tuntuu että toinen poika jää koko ajan liian vähälle huomiolle ja hänellä on vielä ihan kauhea uhma. No ehkä tämä pian helpottaa.

Hoitopöytänä meillä on Ikean hoitopöytä. Se semmoinen halpis.

Menkat ei ole vielä alkeneet ja mun puolesta saisi pysyä poissa. Viimeksi alkoi kun poika oli 7kk. Selkeesti kun alkoi kiinteiden syöminen kunnolla ja imettäminen väheni niin ne alkoi.

Jouluhommat meillä on vielä kokonaan miettimättä. Sen verran tiedetään että mun vanhemmilla vietetään.

Huomenna mennään neuvolalääkäriin kun se jäi 2kk iässä väliin kun lääkäri sairastui. Koitan tulla päivittämään mittoja.

Päksäkkä ja poitsu 3kk 3pv:heart:
 
Kuukautiset ei ole vielä alkaneet, ja minun puolesta saisivat jäädä tulemattakin... :kieh:

Joulusuunnitelmat vielä auki, joko kotona tai sitten miehen vanhempien luona. Ajattelin askarrella poitsun kuvasta kortit. Lahjoja tuskin mitään hirveitä tulee ostettua, rahat kun vähän tiukilla. Mut jotain pientä kuitenkin.

Viime yönä poitsu nukkuikin harvinaisesti, eka pätkä 3,5 h ja seuraava melkein 5 h!!! Yleensä aamulla noi välit vaan lyhenee.
 
Tervehdys kaikille tasapuolisesti:)

Täälläkin meinaa vauva-arki vetäistä mukaansa niin, ettei ehdi kirjoittelemaan. Meille on kyllä suotu helppo ja aurinkoinen vauva, mutta minä itse taidan olla niin touhottaja, että unohdan aina välillä ihan tyystin ett vois ottaa rauhallisestikin. Kai tämä touhuaminen on vaan sitä, että jos kovin alan löysäilemään niin seinät varmaan kaatuisi päälle pelkästä kotona olemisesta! Vaikka ei mulla vielä kauhea hinku töihinkään ole, mutta kyllähän sitä kaipaa muutakin kuin tätä vauvan kanssa olemista.

Joulu me varmaan vietetään ensimmäistä kertaa miehen vanhempien luona. Yleensä on oltu mun kotona, kun meillä vietetään joulua isosti suvun kesken ja miehen vanhemmilla ei taas ole oikein mitään jouluperinteitä ja ovat yleensä vaan kaksistaan. Mutta mun äiti on varmaan joulun töissä niin aateltiin että ollaan aatto täällä kotipuolessa ja mennään sitten välipäivinä äidille. Siis miehen vanhemmat asuu samalla paikkakunnalla meidän kanssa ja mun äiti taas Kainuussa. Lahjahommat on varmaan aika niukat täälläkin, kun rahat meinaa olla tiukilla. Se on tää äitiyden huono puoli, kun tulotaso laskee ja menot nousee...

Menkat alkoi, taitaa olla jo peräti kolmet takana. Tosin ekoista ei ollut ihan varmuutta ett onko vielä jälkivuotoa vai kuukautiset. Pillerit aloitin joskus kuukausi sitten. Ajattelin ettei mun tarttis kuukautisista kärsiä, kun imetän ja vielä vähemmän sitten kun aloitin pillerit, mutta turha toivo...:(

Meillä on pinnasängyn päällä oleva hoitotaso ja nyt oon alkanut miettimään, että pitäis varmaan kuitenkin hommata hoitopöytä. Tyttö nukkuu nyt vielä mun vanhoissa vaunuissa meidän huoneessa ja pinnis on käyttämättä vauvan omassa huoneessa. Mutta ajattelin, että kohta pitäis varmaan ottaa pinnasänky käyttöön ja haluaisin sen ehkä kuitenkin alkuun vielä meidän huoneeseen, mutta sitt se hoitotaso jäis käyttämättä... Kun kaikki tarvikkeet ois sitten vauvan huoneessa ja en viittis niitä alkaa siirtämään meidän huoneeseen! Mietin ett jos ostais just jonkun ikean halpispöydän, kelläs se olikaan käytössä; onko se ihan heilakka tms. vai toimiiko se niin kuin pitääkin? Päksäkkä?

Mutta nyt kaipaisin vähän kokemuksia ja neuvoja vaunujen suhteen! Pitäisi löytää jotkut kevyemmät rattaat kaupoissa kulkemista varten ja ajatellen jatkoa esim. ensi kesänä kun tyttö jo istuu. Noi yhdistelmät mitkä meillä nyt on, ei toimi ollenkaan hyvin shoppailureissuilla, liian isot ja raskaat. Lenkkeilyvaunuina ne on kyllä äärimmäisen hyvät ja sillä perusteella mä ne viime keväänä ostinkin serkulta, mutta en yhtään tajunnut ajatella että miten niitten kanssa pärjää kaupassa... Meillä oli kokeilussa kaverilta Carenan matkarattaat, pari vuotta vanhat, mutta ei koettu niitäkään oikein hyviksi. Mulle ne on liian korkeat ja mies hakkaa jalkojaan siihen alaosaan. Eihän ne ole vastasyntyneelle ollenkaan tarkoitetut, mutta käytettiin yksissä juhlissa niitä niin, että tyttö oli makuupussissa niissä, selkänojan saa kuitenkin ihan vaaka-asentoon. Harmitus on nyt kyllä valtaisa sen suhteen, että jos olisin osannut ajatella etukäteen tulevia tarpeita ja vielä jostain ihmeestä tiennyt että sektioon joudutaan, niin oisin ostanut ne sellaiset rattaat mihin saa turvakaukalon nostettua... Nyt ei viiti niitä enää hommata kun pitäis sitten vaihtaa kaukalokin!

Ja sitten kotihommien pariin kun tyttö nukkuu...:D

Tuulia ja Elli 11 viikkoa ja risat
 
Täällä 4kk- neuvolalääkäri takana! Uudet mitat: pituus 62,2cm paino 5752g. Hyvin kasvaa rintamaidolla, vaikka syöminen onkin yhtä taistelua (paitsi yöllä).

Menkat ei onneksi oo vielä alkanu. Viimeks alko niin että esikko oli 3kk, nyt siis menty ainakin sen yli jo :)

Jouluna ollaan kotona perheen kesken. Tämä siis miehen toivomus. Itse olisin tosi mielelläni menny mun vanhemmille valmiiseen pöytään...:)

Täällä harjoitellaan kääntymistä ahkerasti ja vaipanvaihdot alkaa olla aika taitoa vaativia. Heti kun neidin laskee selälleen niin humps vaan ollaanki mahallaan. Ja sitten alkaa raivo kun ei pääse raukka vielä eteenpäin :) Kovasti viuhtoo ja punkee mut ei vaan.

hemari ja helmi 4pv vaille 4kk
 

Yhteistyössä